معرفی بهترین کتاب ها برای سن ۱۱ سال

کتاب برای کودک 11 ساله

  در این یادداشت قصد داریم چندتا از بهترین کتاب هایی که در دوران نوجوانی باید بخوانید و همچنین کتابهایی که مناسب سن ۱۱ سال هست را برای شما معرفی کنیم. 

اما چرا معرفی کتاب برای نوجوانان ۱۱ ساله مهم است؟

  • کتاب‌هایی که در دوران نوجوانی می‌خوانیم شاید اولین کتاب‌های جدی زندگی‌مان باشند.
  • آنها ما را به دنیایی می‌برند که تاکنون تجربه‌شان نکرده‌ایم. طعم یک زندگی جدید را برای ما به ارمغان می‌آورند. شاید حتی بعضی رویاهایمان از دل همان کتاب‌ها درآمده باشد.
  •  کتاب هایی که در سن نوجوانی می‌خوانیم هرگز از یادمان نمی‌رود. طعم شیرین‌شان تا سال‌ها زیر دندانمان می‌ماند.

 اگر نوجوان هستید یا به دنبال چند کتاب برای نوجوانان مخصوصا محدوده سنی ۱۱ سال می‌گردید، کتاب‌های معرفی شده در این لیست می‌تواند به شما کمک کند پس تا انتها همراه این مقاله باشید.

اگر شما والدین نوجوان هستید، لازم هست به این نکته هم توجه کنید که نوجوان و کودک کتابخوان در درس ها نیز موفق تر خواهد بود. زیرا او با خواندن کتاب هایی که دوست داشته است مهارت های خود را در خواندن که مهم ترین آن ها درک مطلب است، بهبود بخشیده است.

من در این یادداشت سعی کردم از کتاب هایی نام ببرم که برای پسرها و دخترها مناسب و جذاب باشد، با این حال شما می توانید به مطلب بهترین کتابها برای دختران نوجوان هم سر بزنید.

 

۱-ایستگاه آخر

مامان ، چرا اون دوستم تبلت داره، ولی من ندارم؟
بابا، چرا ما از اون ماشین بزرگ‌ها نداریم؟
چرا ما از این سفرهای خفن نمی‌ریم؟
برند لباس ما چیه؟ اصله یا فیکه؟

چه جوابی داریم؟

می‌توانیم بگوییم: بس که ما بدبختیم مادرجان، پول‌مان را همین پولدارها خورده‌اند… خاک بر سرشان!
یا بگوییم: دنیا این طوری است دیگر؛ خدا به بعضی‌ها داده، به بعضی‌ها نداده!
یا بگوییم: خیلی‌ها همین‌ها را هم ندارند! ناشکری نکن!
اما مادربزرگ چارلی از همه قشنگ‌تر می‌گوید!

چارلی و مادربزرگش سوار اتوبوس می‌شوند تا به ایستگاه آخر برسند. چارلی نگاهش را می‌چرخاند و مدام سوال می‌پرسد: چرا ما ماشین نمی‌خریم؟ چرا یکی از آن گوشی‌ها نداریم که توی گوش‌مان بگذاریم و موسیقی گوش بدهیم؟ اصلا چرا ما باید به آن محله‌ی زشت و کثیف برویم؟

کتاب برای نوجوانان 11 ساله

 

مادربزرگ چشم‌های جادویی دارد. می‌تواند در هر صفحه یک چیز قشنگ ببیند: ببین چه رنگین‌کمان قشنگی در آسمان است! اگر اینجا نبودیم، نمی‌دیدیم.
و موسیقی، و پروانه‌ها، و مرد نابینایی که بوها و صداها را می‌بیند.

اما قله‌ی جذابیت قصه هنوز مانده!

چارلی و مادربزرگ از زیر تابلوی “غذاخوری خیریه” عبور می‌کنند و ما پیش خودمان می‌گوییم: بله دیگر، فقیرند و تا اینجای قصه هم داشتیم یک جوری فقر را از بدبختی جدا می‌کردیم.
بعد ورق می‌زنیم و می‌بینیم مادربزرگ ایستاده پشت دیگ غذا و چارلی کاسه‌ها را به دست مردم می‌دهد.
وسط تیرگی‌ها و ابرها، یک رنگین‌کمان روشن می‌درخشد!

این کتاب نوشته ی مت دلاپنا است، با ترجمه علی پرورین از نشر زعفران را تهیه کنید و مطالعه کنید. 

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب برای نوجوانان ۱۱ ساله می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۲-آرزوهای بزرگ

چارلز جان هافم دیکنز مشهور به چارلز دیکنز، زاده کشور انگلستان و از برجسته­‌ترین رمان­‌نویسان عصر ویکتوریا در قرن نوزدهم است. نویسنده سرشناس معاصر، جیمز جویس، معتقد است که پس از ویلیام شکسپیر، تاثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی دیکنز بوده است.

از ویژگی‌های آثار چارلز دیکنز توجه به مسائل و آسیب­‌های اجتماعی در جامعه پرجرم و جنایت آن­‌روز انگلستان است، که اغلب در بستری عاشقانه اتفاق می‌افتند. این حال­‌و­هوا در رمان آرزوهای بزرگ هم کاملا نمایان است.

آرزوهای بزرگ، به عقیده اهالی فن، از بهترین آثار چارلز دیکنز است.

کتاب داستان برای نوجوانان 11 ساله

رمان آرزوهای بزرگ، داستان زندگی پسربچه­ای به نام پیپ است که با خواهر و شوهرخواهرش که آهنگر است، زندگی می­کند.

آن­ها زندگی ساده‌­ای را در کلبه‌های محقر و روستایی می گذرانند. در رمان آرزوهای بزرگ، پیپ داستان زندگی خویش را از ۷ سالگی تا ۳۵ سالگی برای ما روایت می‌کند.

پیپ پس از آشنایی با دختربچه‌ه­ای اشراف­‌زاده و مشاهده زندگی آنها، آرزوهای بزرگی را در سر می‌پروراند. پیپ تصمیم می‌گیرد از زندگی ساده و روستایی خویش رها شود و همچون اشراف و نجیب‌زادگان زندگی کند.

تصمیمی که اتفاقات و حوادث هیجان‌انگیزی را برای وی در پی دارد و در نهایت پایانی عجیب را برای او رقم می زند.

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب برای نوجوانان ۱۱ ساله می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۳-قصه های مجید

هوشنگ مرادی کرمانی با نوشتن کتاب قصه های مجید یکی از ماندگارترین آثار مناسب برای نوجوانان را خلق کرده است.

کتاب قصه های مجید شامل داستان­‌هایی کوتاه است که شخصیت اصلی آنها پسربچه­‌ای دوست‌داشتنی و جذاب به نام مجید است. وقایع کتاب در شهر اصفهان اتفاق می‌افتند.

هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده کتاب، این داستان ها را بر اساس اتفاقات و حوادثی که برای خودش رخ داده نوشته است.

کتاب مناسب سن 11 سال

 

چاپ اول این کتاب در سال ۱۳۵۳ انتشار یافت. بعدها کیومرث پور‌احمد کارگردان نام‌­آشنای سینمای ایران، براساس این کتاب، سریالی به همین نام را ساخت که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

اتفاقات جذاب و بامزه‌­ای که برای مجید اتفاق می افتد باعث می شود خواننده لحظات خوشی را با کتاب سپری کند.

از‌طرفی این کتاب بسیار به آموزه‌های ملی و دینی ما نزدیک هست و از همین جهت کتاب را جذاب‌تر می‌کند چون خواننده با محیط بازی بچه‌ها و شیطنت‌های شخصیت‌های کتاب انس می‌گیرد.

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب برای نوجوانان ۱۱ ساله می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۴-مجموعه های هری پاتر

اگر دلتان کمی جادوگری می خواهد با ما همراه شوید

تمام افرادی که دست‌کم یک کتاب از مجموعه هری پاتر را در سنین نوجوانی خوانده‌اند، خاطرات لحظه خواندن این کتاب را حتی در سنین بزرگسالی هم فراموش نکرده‌اند.

هری پاتر نام مجموعه‌ای از رمان‌ها به سبک فانتزی و جادویی به قلم جی.کی.رولینگ است.

اگر بگوییم هری پاتر شناخته­‌شده‌­ترین پسربچه دنیای قصه هاست اغراق نکرده­ایم. پسربچه­‌ای که باعث شد جی.کی.رولینگ به مشهورترین نویسنده زن دنیا تبدیل شود.

شاید باورتان نشود ولی در ابتدا هیچ ناشری زیر بار چاپ جلد اول هری پاتر نمی‌رفت به این دلیل که احساس می کردند داستان مضحکی است و مخاطب به آن اقبال نشان نمی‌دهد.

کتاب برای سن 11 سال

سرگذشت هری پاتر:

پدر و مادر هری پاتر هر دو جادوگر هستند. هنگامی که هری پاتر یک ساله است پدر و مادرش به دست جادوگر خبیث و قدرت­مندی که حتی بردن نامش واهمه ایجاد می کند، کشته می شوند. (از من نشنیده بگیرید؛ نامش لرد ولدمورت است).

اما هری کوچک به دلیل نوعی جادوی باستانی که مادرش آن را ایجاد کرده است، زنده می ماند. هری زنده می ماند تا در آینده وظیفه بزرگی را به سرانجام برساند. وظیفه ای که البته انجام دادنش سخت و هولناک است.

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب برای نوجوانان ۱۱ ساله می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۵-ماجراهای ناگوار

ماجراهای ناگوار یک مجموعه ۱۳ جلدی است که توسط توسط دنیل هندلر با نام مستعار لمونی اسنیکت نوشته شده است. و توسط نشر ماهی با عنوان ماجراهای بچه­‌های بدشانس به فارسی برگردانده شده‌­اند.

دانلود کتاب برای نوجوانان 11 ساله

 

ویولت و کلاوس به همراه خواهر کوچک­ترشان، سانی زندگی خوب و خوشی در کنار پدر و مادر ثروت­مندشان سپری می کنند. تا اینکه یک روز که در حال بازی و گشت‌و­گذار در ساحل دریا هستند خبر هولناکی به آن ها می‌رسد. آنها خبردار می شوند که پدر و مادرشان به طرز مشکوکی در یک آتش‌­سوزی وحشتناک، کشته شده‌­اند.

از این پس، کنت الاف که یکی از فامیل‌­های دورشان است، سعی می‌کند به هر طریقی شده سرپرستی آنها را به عهده گرفته تا ثروت آنها را نصیب خود کند. ویولت، کلاوس و سانی که هرکدام توانایی خاصی دارند، تلاش می کنند که از دست کنت الاف بدجنس رها شوند.

اتفاقات تلخ آمیخته به طنزی که برای ویولت، کلاوس و سانی رخ می‌دهد، لذت خواندن کتاب را چند برابر می‌کند.

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب برای نوجوانان ۱۱ ساله می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۶-شازده کوچولو

کتاب مشهور شازده کوچولو اثر نویسنده نامدار فرانسوی آنتوان دوسنت اگزوپری، از آن کتاب های ا­ست که در هر سن و سالی باشید می توانید آن را بخوانید. حتی فراتر از آن، اگر شازده کوچولو را چند بار در فواصل زمانی و سن­‌وسال مختلف بخوانید، هر بار نکته ای مناسب با حال­‌و‌هوای خود در آن خواهید یافت.

داستان کتاب درباره خلبانی است که پس از فرود در یک کویر با پسر کوچکی به نام شازده کوچولو آشنا می شود که ادعا می کند از سیاره­ای به نام ب۶۱۲ آمده است…

کتاب مناسب سن 11 سال ‌شازده کوچولو گفت: من پی آدم‌ها می گردم. اهلی کردن یعنی چی؟
روباه گفت: آدم‌ها تفنگ دارند و شکار می‌کنند. این کارشان آزاردهنده است. مرغ هم پرورش می‌دهند و تنها فایده‌شان همین است. تو پی مرغ می‌گردی؟
شازده کوچولو گفت: نه، من پی دوست می‌گردم. نگفتی اهلی کردن یعنی چی؟
روباه گفت: “اهلی کردن” چیز بسیار فراموش شده‌ایست.

یعنی”علاقه ایجاد کردن”  آدم‌ها این حقیقت را فراموش کرده‌اند؛ ولی تو نباید فراموش کنی. تو هرچه را اهلی کنی همیشه مسئول آن خواهی بود.

توصیه میکنم با خواندن این کتاب دنیای شازده کوچولو را تجربه کنید‌. 

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب برای نوجوانان ۱۱ ساله می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۷-ماتیلدا

ماتیلدا دختربچه جذاب و عجیبی است که رولد دال نویسنده کتاب ما را با قصه‌های او همراه می کند. ماجراها و تصویرگری­‌های زیبای کتاب حتی برای افراد بزرگسال هم جذاب و دوست­‌داشتنی است.

کتاب داستان برای نوجوانان 11 ساله

ماتیلدا علاقه زیادی به کتاب خواندن دارد و به قول معروف کتاب­خور است. ماتیلدا خیلی چیزها مثل حرف زدن و راه رفتن را پیش از بچه های هم سن­‌و‌سال خودش فراگرفته است.

ماتبلدا یک مشکل کوچک دارد. او مورد توجه خانواده اش نیست. ماتیدا با معلم مدرسه­اش خانم هانی دوست می شود و ماجراهای جذابی را با هم رقم می زنند.

ناگفته نماند که در مورد شناخت بهتر و توضیحات بیشتر این کتاب، این لینک هم مفید می‌باشد.

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب برای نوجوانان ۱۱ ساله می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۸-ماجراهای تن تن

داستان­‌های کمیک یا مصور از جمله قالب‌های داستانی هستند که محبوبیت فراوانی نزد خوانندگان جهانی دارند.

از جمله مشهورترین داستان های کمیک که علاقه­مندان فراوانی در جهان دارد، ماجراهای تن تن است.

کتاب داستان برای سن 11 سال

قهرمان این کتاب خبرنگاری شجاع و جسور به نام تن تن است که همراه با سگ وفادارش میلو به ماجراجویی در نقاط مختلف جهان می پردازد. از دیگر شخصیت‌های مهم کتاب می توان به کاپیتان هادوک، دو کارآکاه بامزه و ناشی به نام های تامسون و تامپسون و پروفسور تورنسل اشاره کرد.

مطمئن باشید از همراه‌شدن با ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز تن تن و اتفاقات خنده‌­آوری که در این مسیر برای او ایجاد می‌شود، لذت خواهید برد.

این مجموعه ۲۳ جلدی از زمان انتشار تا کنون یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نوجوان در سراسر جهان بوده است. تاکنون توانسته است به بیش از ۷۰ زبان ترجمه شده و بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه  فروش داشته است.

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب برای نوجوانان ۱۱ ساله می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۹-پنج داستان

به نظرم حتی اگر جلال آل‌احمد را اصلا نمی‌شناسید و در سن نوجوانی هستید، حداقل حتما داستان گلدسته ها و فلک از این کتاب را مطالعه کنید.

پنج داستان، عنوان یکی‌دیگر از مجموعه ‌داستان‌های جلال آل‌احمد است.

   در این نویسنده، به چند ماجرا از زندگی پسربچه ای شیرین به نام عباس که از قضا پسر یک آحوند است می پردازد. داستان اول با عنوان گلدسته‌ها و فلک شرح شیطنت‌ها و کنجکاوی‌های کودکانه عباس است

کتاب برای سن 11 سال

حس کتجکاوی و کودکانه عباس مدام اورا واردار میکند از گلدسته نیمه کاره مدرسه بالا برود و این حس کنجکاوانه آخر کار دستش می‌دهد، البته عباس قصه‌ی ما برای رسیدن به این هدف؛ خطراتش هم به جان می‌خرد و حتی از شکنجه‌های ناظم مدرسه ترس و واهمه‌ای ندارد.

 راه‌یافتن به بالای گلدسته تمام ذهنش را پر کرده و برایش به‌صورت یک هدف درآمده است.

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب برای نوجوانان ۱۱ ساله می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۱۰-بینوایان

ویکتور هوگو از نامدارترین نویسندگان فرانسوی است که البته شهرتش محدود به فرانسه باقی نمانده و او را در زمره محبوب­ترین نویسندگان جهان به شمار می آورند. ویکتور هوگو را متعلق به جنبش ادبی رمانتیسم می دانند.

کتاب بینوایان یکی از بزرگترین کتاب های جهان در قرن ۱۹ بود و هنوز هم بعد از گذشت سال ها، همواره در لیست بهترین کتاب های دنیا قرار دارد.

مشهورترین اثر ویکتور هوگو رمان بی­نوایان است. ویکتور هوگو این رمان را در شصت سالگی به اتمام رساند. مشهور است که ویکتور هوگو پس از اتمام بی­نوایان گفته است که دیگر هراسی از مرگ ندارد زیرا رسالت خود را انجام داده است.

رمان بی­نوایان شخصیت‌های اصلی و فرعی فراوانی دارد. یکی از مهم‌ترین شخصیت‌ها که حضور پررنگی در داستان دارد، مردی به نام ژان والژان است. ژان والژان مرد فقیری است که سال‌های زیادی را به دلیل دزدی در زندان سپری کرده است.

ولی یک­بار که برای دزدی به منزل یک کشیش می‌رود پس از رویارویی با او و مشاهده برخورد محترمانه و بخشندگی وی متحول شده و دزدی را کنار می‌گذارد.

دختر بچه‌ای به نام کزت از دیگر شخصیت‌های محوری این رمان است. خانواده تناردیه که سرپرستی کزت را به عهده دارند، با او بدرفتاری می‌کنند و او را وادار به انجام کارهای سخت می‌کنند. ژان والژان پس از آشنایی با کزت او را به پدرخواندگی قبول می‌کند.

وقایع رمان بینوایان در زمانی اتفاق می‌افتند که انقلاب کبیر فرانسه در حال رخ دادن است. بنابراین شما با خواندن این کتاب علاوه بر لذت بردن از جذابیت­‌های داستانی آن با حوادث و تحولات یکی از بزرگ‌ترین انقلاب‌های تاریخ بشر آشنا خواهید شد.

بهترین ترجمه رمان بینوایان متعلق به استاد حسینقلی مستعان است، که توسط انتشارات امیرکبیر چاپ شده است.

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب برای نوجوانان ۱۱ ساله می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

در نهایت:

 این مجموعه کتاب های معرفی شده برای نوجوانان ۱۱ ساله حاصل تجربه ها و تحقیق های بنده و دیگران هست که امیدوارم برای همه خوانندگان مفید واقع شود. امیدوارم بعد از خواندن این یادداشت دید خوبی نسبت به این کتاب ها پیدا کرده باشید. 

البته فراموش نکنید که به اندازه تمام افراد روی زمین حتی بیشتر، کتاب برای خواندن هست و سلیقه‌ی آدم ها با هم تفاوت دارد و همین تفاوت ها هست که دنیا را  قشنگ تر می‌کند.

اگر دوست دارید از جدیدترین کتاب‌های مناسب برای نوجوانان ۱۱ ساله باخبر شوید سری به لینک زیر بزنید:


دسته بندی مطالب مرتبط

اگر علاقه‌مند به خواندن کتابهای مخصوص نوجوانان در زمینه های خاص و مشخص شده هستید و دنبال کتاب مناسبی می‌گردید، در لیست زیر کتابهای مناسب نوجوانان را دسته بندی کرده‌ام:

لیست کامل‌تر همهٔ مطالب مرتبط با نوجوانان را می‌توانید در لینک زیر ببینید:

بهترین کتابها برای نوجوانان

دسته بندی بر اساس سن و گروه

امروزه شاید دقت زیادی به رده‌بندی سنی کتابها نداشته باشیم ولی طبق تجربه اگر در انتخاب کتاب برای خودمان و یا حتی هدیه دادن آن به رده‌سنی توجه کنیم قطعا نتیجه آن را خواهیم دید.

در لیست زیر به دسته بندی مطالب بر اساس رده و گروه سنی پرداخته‌ام:

می‌خواهم خودم انتخاب کنم

در این قسمت به معرفی کتابها در موضوعات مختلف پرداخته‌ام، پس اگر می‌خواهید انتخاب کتاب دست خودتان باشد و براساس موضوعی که دوست دارید کتاب مورد نظرتان را انتخاب کنید پس این شما و این هم موضوعات متنوع:

چی بپوشم؟ چی بخونم؟

شاید هیچ پسری به اندازهٔ یک دختر با این سوال درگیر نباشد، به همین دلیل یک مطلب اختصاصی برای نوجوانان دختر نوشته‌ام که در آن به معرفی کتابهای مناسب برای دختران نوجوان پرداخته ام:

بهترین کتابهای مناسب برای نوجوانان دختر

چیزی نمانده که جوان شوم!

اگر یک پای‌تان در دورهٔ نوجوانی و پای دیگرتان در دورهٔ جوانی‌ست، خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنم:

در این مطلب به معرفی کتابهای مناسب جوانان پرداخته ام.

بهترین کتابهای مناسب جوانان

بهترین کتاب‌های دنیا برای بهترین‌ها

اگر به دنبال بهترین کتاب‌های دنیا هستید، با خواندن مطلب زیر حتما چند کتاب مناسب برای خودتان پیدا خواهید کرد:

بهترین کتاب های دنیا 


در این قسمت نیز به معرفی مطالبی پرداخته‌ام که شاید مربوط به نوجوانان نباشد ولی با توجه به اینکه مطالب جالبی هستند ممکن است علاقه‌مند باشید که نگاهی به آن‌ها بیاندازید:

مطالب مرتبط به کتابخوانی

چگونه کتاب‌خوان شویم و کتاب خوان باقی بمانیم؟

۸ کتابی که با خواندن آن‌ها عاشق کتاب‌ها می‌شوید (معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی)

بهترین کتابها بر اساس دسته‌بندی موضوعی

۱- بهترین کتابهای خودشناسی، ۷ کتاب برای شناخت علاقه، استعداد و رسالت فردی

۲- بهترین کتابهای توسعه فردی، ۷ کتابی که برای رشد فردی به آنها نیاز دارید

۳- بهترین کتابهای روانشناسی، ۱۰ کتاب روانشناسی که زندگی شما را تغییر می‌دهند


 

مجددا تاکید میکنم اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتاب‌ های مناسب سن ۱۱ سال کتابهای دیگری باشد.

اگر شما هم کتابی خوانده اید و احتمال می‌دهید مطالعه آن می‌تواند به خواننده های این یادداشت کمک کند، در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتاب‌های نوجوانان شما، شامل کدام کتاب‌هاست؟

کتاب‌هایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟


این مطلب توسط امین عزیزی پور نوشته شده است.

دیدگاه ها

  1. ساینا نیازخانی

    سلام?من شازده کوچولو و آرزو های بزرگ را خوندم و به شما هم پیشنهاد میکنم مطالعه کنید??

  2. مهدیه

    سلام
    ممنون از اطلاعاتتون
    قصه های مجید نوشته آقای مرادی کرمانی توی اصفهان اتفاق نمی افته توی کرمان اتفاق می افته
    اون سریالی که آقای پور احمد ساختن تو اصفهان فیلمبرداری شده

  3. سمانه

    من وقتی تو اون سن و سال بودم عاشق کتاب ماجراهای ناگوار بودم. ردیف اتفاقات بد هم ادم رو با زندگی واقعی بیشتر اشنا می کرد هم ذهن رو به بازی می گرفت. مجموعه تن تن هم تصویر سازی های معرکه ای داشت و می شد ساعت ها تصاویرش رو نگاه کرد.

    1. امین

      بله دقیقا این دو کتابی که گفتید یکی از جذاب ترین کتابها برای نوجوانان هستن
      خیلی ممنون از وقتی که برای این مطلب گذاشتید و مهتر از اون نظر خودتون رو اعلام کردید
      ارادتمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *