بهترین کتاب های طنز برای نوجوانان

کتاب طنز برای نوجوانان

سال‌های نوجوانی پر از فراز و فرودهای احساسی است، که هر نوجوان می‌تواند با مطالعه کتاب، مسیر جدیدی پیدا کند که به آن‌ها یادآوری می‌کند در این سفر تا بزرگسالی تنها نیستند.

از آنجا که هر یک از ما باید سال‌های پرتلاطم نوجوانی را پشت سر بگذاریم، حتما بزرگسالان و خوانندگان این مطلب هم در هر سنی که هستند می‌توانند با این کتاب‌های خنده‌دار نیز ارتباط برقرار کنند و کلی بخندند.

داستان‌ها نقشی مهم و حیاتی در رشد و پیشرفت نوجوانان دارند. غالبا کتاب‌هایی که آدم‌ها در سنین نوجوانی می‌خوانند و شخصیت‌هایی که از طریق ادبیات با آن‌ها آشنا می‌شوند، می‌توانند به  دوستانشان تبدیل شوند.

در عصر دیجیتال، خوب است نوجونان بدانند که کتاب‌ها مانند سرچشمه مفیدی از اطلاعات هستند و قطعا مهارت‌های کتاب‌خوانی نقش مهمی در زندگی آینده‌ی آن‌ها خواهد داشت. کتاب خواندن مزایای زیادی برای نوجوانان دارد، از جمله:

  •  بالا بردن اعتماد به نفس
  •  تقویت زبان و یادگیری
  • آرامش
  • روبه رو شدن با احساسات
  • رشد قدرت تخیل

و یا حفظ انگیزه در این روزگار سخت با خواندن بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان.

از طرفی علاوه بر فوایدی که برای کتاب خواندن در بالا ذکر شد، کتاب‌های طنز می‌تواند برای نوجوانان بسیار تاثیرگذار و مفرح باشد چون معمولا متن و لحن این کتاب‌ها خودمانی و به دور از تشریفات رسمی نوشته می‌شود که در این حالت مخاطب ارتباط قوی‌تر و بهتری با کتاب برقرار می‌کند .

 در زیر ۹ انتخاب برتر ما برای کتاب داستان طنز برای نوجوانان آورده شده است که مطمئناً باعث تغییر روحیه می‌شوند. 

پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. ✌

 

۱-کتاب ضد حالات مجموعه طنز

این کتاب که نوشته‌ی سعید بیابانکی است، موضوعات متنوعی را شامل می شود و دربردارنده چند داستان کوتاه طنز، نثرهای طنزآمیز و بامزه، اندر حکایت شاعری، مجموعه کامل ابیات حافظ من و چند شعر طنز نویسنده است.

بهترین کتاب های طنز برای نوجوانان

 

 بخشی از کتاب ضد حالات :

«اخبار بیست سال آینده

خط هشت و دوازده متروی تهران امروز در عمق ۳۰ کیلومتری زیرزمین با هم برخورد کردند. به دنبال این برخورد استثنایی که شدید هم گزارش شده خط هشت از ریل خارج شده و وارد خط یک شده است! به دنبال این تصادف مسافران محترمی که قصد داشتند به اوشون‌و‌فشم عزیمت کنند از اتوبان قم سردرآوردند. تعداد خطوط مترو در تهران چند سالی است تصادف های زیرزمینی را در پایتخت افزایش داده است !» ?

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۲- کتاب دور دنیا با زیرشلواری

کتاب مجموعه نثر‌های طنز عبدالله مقدمی در مورد سفر نویسنده به کشور‌های مختلف جهان است. مقدمی در این کتاب با نگاهی زیبا و طنزآمیز، ویژگی‌ها و تفاوت و جلوه‌های مختلف کشور‌های جهان را مورد بررسی قرار داده است.

نکته‌ای بسیار جالب که باید در مورد این کتاب بدانید این هست که هیچ کدام از اطلاعاتی که در متن آمده، با اینکه به زبان طنز  گفته شده است، غیرواقعی نیست و البته این خود بر جذابیت کتاب افزوده است.

کتاب داستان طنز برای نوجوانان


بخش‌هایی از کتاب :

«از نظر ما ایرانی‌ها مردم آسیای‌شرقی همه‌شان شبیه هم هستند و تنها وسیله تمایز مردم این کشورها لباس آن‌ها است، اما متاسفانه مردم خوب و نجیب و غیور کره‌شمالی از این آپشن بی‌بهره اند و لباس همه‌شان شبیه و هم‌رنگ یکدیگر است،دیگر خود دانید! 

اگر چه شاید کره شمالی از دور کشوری بی رنگ و و بی روح به نظر بیاید ولی با وارد شدن به آن متوجه می شوید که همه آن چه در مورد آن فکر می کردید اشتباه است!

در واقع این کشور خیلی بی روح تر و کسل‌کننده‌تر از آنی است که شما بتوانید فکرش بکنید. الکی تلاش نکنید»?

برای خرید و دانلود کتاب طنز برای نوجوانان می توانید از لینک اقدام کنید:

 

۳-کتاب من جوکم!

 تکیه بده، راحت بشین و آماده شو که قراره رودبر بشی !

جیمی نوجوانی معلول است که به کمدی علاقه فراوانی دارد، تلاش زیاد و ناامیدنشدن این نوجوان، پیام مثبتی را برای سایر نوجوانان در بر دارد.

دانلود کتاب طنز برای نوجوانان

بچه ها باحال‌ترین‌ کار دنیا می‌دونید چیه؟ اینکه کلی آدم غریبه که نمیشناسی رو از خنده روده‌بر کنی! «جیمی گریم» یه کمدین سرپایی اونم از نوع نشسته است! چون سال هاست که روی صندلی چرخداره !

 جیمی یکی از بانمک‌ترین بچه‌های دنیاست که می‌تونه حتی شما  رو هم بخندونه! (االبته اگر خودتون خنده رو نباشید).

جیمی اعتقاد داره : «کمدی تلفاتِ زیادی میده اگه برای خندوندن آدما از مسخره‌کردن اطرافیان و دوستات شروع کنی! چون اینجوری همه ازت ناامید می‌شن و شاید دیگه کسی تو رو تحویل نگیره!

پس منتظر باشید تا با جیمی و کلی اتفاقات خوشمزه که قراره اتفاق بیفته آشنا بشید!»

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۴-کتاب نان داغ، کباب داغ

روایت‌های مضحک از دربار سلاطین قاجار

دانلود رمان برای نوجوانان طنز

 

ما تصور می کنیم اتفاقات و حوادثی که در گذشته اتفاق افتاده، تمام شده است و دیگر نمی‌تواند حال و آینده‌مان را تحت تاثیر قرار دهد؛  این بزرگ ترین اشتباه ما است.

غافل از این‌که باید بدانیم تاریخ همواره زنده است، نمرده و نخواهد مرد!

تاریخ را باید خواند، با همه تلخی و شیرینی هایش

سطر به سطر و واو به واو تاریخ را باید جدی گرفت؛ چون نباید فراموش کنیم که تاریخ همیشه درحال تکرار است و با هیچ بنی‌بشری سر شوخی ندارد و شمشیر در دست، در کمین جوامع و افرادی که همواره تاریخ را به شوخی گرفته اند، نشسته است!

 کتاب نان داغ کباب داغ که خود دنباله‌ای بر کتاب آب‌دوغ خیار می‌باشد. تلاشی ماجراجویانه به منظور ایجاد شور و انگیزه در قشر کتاب‌خوان مخصوصا نوجوانان برای پیگیری و مطالعه جدی‌تر تاریخ است.

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۵-کتاب بالا افتادن 

شل سیلوراستاین نویسنده‌ی این کتاب، که فکر می کنم کم تر کسی است با آن کله‌ی کچل و گیتار معروفش آشنا نباشد؛ در دنیا به او عمو شلبی هم می‌گویند، عموشلبی برای همه کتاب‌خوان‌های دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است.

کتاب برای نوجوانان طنز

 

 این کتاب برای هر سنی جذاب است.

  •  کودکان می‌توانند با کارهایی مثل اینکه تصویرسازی‌های کتاب را رنگ کنند و یا شعرهایش را حفظ کنند ارتباط بیشتر و عمیق تری با کتاب برقرار کنند.
  • نوجوانان می‌توانند از این کتاب بدون نصیحت و انگشت اشاره در حال تکان خوردن پدر مادرها و هم چنین بدون اخم اطرافیان مسائل اخلاقی را بهتر و موثرتر یاد بگیرند.
  • بزرگترها هم می‌توانند کمی بخندند و به یاد گذشته خود بیافتند و اگر از آن دست انسان‌های با ششیه خرده باشند که فکر می کنند زرنگ هستند کمی به آنچه از دست داده‌اند فکر کنند و به سادگی، صداقت و شکرگزار بودن بیندیشند.

عموشلبی این هنر را دارد که اخلاقی‌ترین مسائل دنیا را در کتاب‌هایش برای مخاطبان به تصویر می‌کشد و البته منظورم از به تصویر کشیدن، گزافه گویی نیست بلکه دقیقا عین تصویرسازی است.

طنز این کتاب از نوع هجو و لودگی نیست بلکه عموشلبی توانسته است با هنر و زیرکی خود مفاهیم لطیف و طنز آمیزی را برایمان خلق کند. 

این کتاب توسط انتشارات گوناگونی با عنوان “سقوط به بالا” به فارسی ترجمه شده است برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

  

۶-کتاب چرخ و فلک

روزها چنان سریع می‌گذشتند که شمار آن ها از دستم در رفته بود. احتمالا متوجه می شوید از چه حرف میزنم، درسته؟ کافی است به یک چیز، یک کار و یا یک مکان عادت کنی و به آن علاقه داشته باشی، تا گذر زمان را حس نکنی و مثل برق و باد سریع از زندگی‌ات بگذرد

کتاب های طنز برای نوجوانان

 

 

داستان‌های واقعی و طنز از زندگی یک نوجوان ایرانی؛ نویسنده در این کتاب توانسته است به خوبی اتفاقاتی که حول مدرسه و خانه در سنین نوجوانی می گذرد را به تصویر بکشد 

 خواندن این کتاب برای نوجوانان راه گشا و برای بزرگترها و معلمان و مسئولان مدارس یادآور اتفاقات گذشته است.

 نوشتن در سنین نوجوانی می تواند باعث رشد و تقویت خلاقیت در نوجوانان باشد .

 هنر و خلاقیت برای هر انسانی منحصر به ‌فرد است و برای شکوفایی نیاز به زمان دارد، بنابراین سن نوجوانی بهترین زمان برای شناسایی و تقویت این هنر محسوب می شود؛ با این کار می‌توان تا حد زیادی موفقیت های آینده یک نوجوان را تضمین کرد 

همانطور که در بالا گفته شده؛ یکی از راه های تقویت و خلاقیت نوشتن خاطرات روزانه است، چون خاطره‌نویسی یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین کارهایی است که هر فرد می تواند در طول روز و در هنگام انجام کارهای روزمزه انجام دهد .

خاطره‌نویسی به آدم در هر سنی که باشد کمک می کند تا وضعیت حال و فعلی خود را بهتر و با آگاهی بیشتر درک و زندگی کند و هم‌چنین کسی که از خاطره نویسی بیشترین بهره و لذت را در آینده می‌برد، خود شخص نویسنده است. 

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۷-کتاب نقطه ته خط

یک کتاب جمع‌ و جور، اما به شدت خواندنی. این کتاب از آن دست کتاب‌هایی است که اگر شروع به خواندش کنید، تا تمام نشود، زمینش نمی‌گذارید

بهترین کتاب های طنز برای نوجوانان

سراسر کتاب دارای نکاتی زیبا و شنیدنی است و حتما حکایتی، جمله ای و یا حتی گوشه ای از کتاب توجه تان را جلب خواهد کرد.

مهرداد صدقی سعی کرده است نظر آدم ها از هر قماشی را به خود جلب کند؛ از آن هایی که  اهل ورزش‌اند گرفته تا آنها که در هنر دستی دارند یا آنها که دنبال خاله‌زنک بازی هستند، به قدر کافی حرف برای خنداندن دارد. خیالتان تخت باشد!

صدقی در هفت جشنواره‌ سراسری رتبه‌ اول، در دو جشنواره مقام دوم و در سه جشنواره مقام سوم را به دست آورده است که می توان گفت تقریبا تمام اتفاقاتی که در این جشنواره رخ داده است در کتاب «نقطه ته‌ خط» آورده شده است.

این اثر گزیده طنز‌هایی است که در نشریه‌های گل‌آقا، هفته‌نامه سلامت و سپید منتشر شده است.

نویسنده سعی کرده است مطالبی در این کتاب بر جا بگذارد که هیج گاه مرور زمان آن‌ها را از تک‌و‌تا نیندازد و تازگی خود را همواره برای مخاطب حفظ کنند.

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۸-کتاب ملانصرالدین در تهران

 در این کتاب شما با ملانصرالدینی سروکله می زنید که برایتان تازگی دارد به طوری که دلتان از خنده درد می‌گیرد.

کتاب داستان طنز برای نوجوانان

 

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

۹- کتاب دن کیشوت

دن کیشوت بر خلاف تغییر و تحولات که در طی چند قرن گذشته در ذوق ادبی نویسندگان و هم چنین تغییر ذائقه خوانندگان اتفاق افتاده است، توانسته کماکان جز پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها باشد.

 شاید بتوان «دن کیشوت» را اولین کتابی دانست که تا به این اندازه مورد استقبال و علاقه ملت‌های گوناگون قرار می‌گیرد.

دانلود کتاب طنز برای نوجوانان

جالب است بدانید، در طول زمان کتاب‌های زیادی بوده اند که معروف شده‌اند و نهایتا توانسته‌اند از کشور خود فراتر بروند اما دن کیشوت از آن کتاب‌هایی است که به هیچ قوم و ملتی اختصاص ندارد و توانسته است مرزهای جغرافیایی و قومیتی و اجتماعی را بشکند و در اوج قرار گیرد و با تمام مردم دنیا با هر رنگ و زبانی به صراحت سخن بگوید.

این رمان با محبوبیتی که کسب کرده است توانسته از ابتدای قرن هفدهم تا کنون به بیش از ۳۰ زبان مختلف ترجمه و تجدید چاپ گردد.

دن کیشوت پهلوانی خیالی و بی‌دست‌وپاست که تصور می‌کند هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد . او به سفرهایی طولانی و پرخطر می‌رود و در میانه همین سفرهاست که اعمالی عجیب و غریب از وی سر می‌زند. وی که به دنبال نجات مردم مظلوم و ستم‌دیده از دست ظالمان و ستمگران است، نگاهی تخیلی به اطرافش دارد و همه چیز را در قالب ابزار جنگی می‌بیند.

برای خرید و دانلود نسخه کاغذی کتاب می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 


دسته بندی مطالب مرتبط

در مطلبی که قبلا منتشر شده‌است بهترین کتاب‌های طنز جهان را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید آن را از طریق لینک زیر بخوانید:

بهترین کتاب‌های طنز جهان

بهترین نمایش‌نامه‌های طنز؛ صحنهٔ اجرا شما را می‌خواند

اگر از طرفداران دوآتیشه طنز باشید قطعا خواندن نمایشنامه‌های طنز شما را به وجد خواهد آورد چرا که جزئیات اجرای طنز آن‌قدر زیاد و ظریف است که مطالعه و توانایی خاصی را در این زمینه می‌خواهد.

در این مطلب به معرفی بهترین نمایش‌نامه‌های طنز جهان پرداخته‌ام:

بهترین نمایشنامه‌های طنز جهان

بهترین کتاب‌های طنز؛ این بار توسط نویسنده‌های وطنی

جنس ایرانی در این زمینه دستی بر آتش دارد!

برای خواندن آثار طنز فاخر نویسنده‌های ایرانی می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

بهترین کتاب‌های طنز ایرانی

مطالب مرتبط نوجوان در حوزه‌های دیگر

اگر علاقه‌مند به خواندن کتابهای مخصوص نوجوانان در زمینه های خاص و مشخص شده هستید و دنبال کتاب مناسبی می‌گردید، در لیست زیر کتابهای مناسب نوجوانان را دسته بندی کرده‌ام:

لیست کامل‌تر همهٔ مطالب مرتبط با نوجوانان را می‌توانید در لینک زیر ببینید:

بهترین کتابها برای نوجوانان

دسته بندی بر اساس سن و گروه

امروزه شاید دقت زیادی به رده‌بندی سنی کتابها نداشته باشیم ولی طبق تجربه اگر در انتخاب کتاب برای خودمان و یا حتی هدیه دادن آن به رده‌سنی توجه کنیم قطعا نتیجه آن را خواهیم دید.

در لیست زیر به دسته بندی مطالب بر اساس رده و گروه سنی پرداخته‌ام:

می‌خواهم خودم انتخاب کنم

در این قسمت به معرفی کتابها در موضوعات مختلف پرداخته‌ام، پس اگر می‌خواهید انتخاب کتاب دست خودتان باشد و براساس موضوعی که دوست دارید کتاب مورد نظرتان را انتخاب کنید پس این شما و این هم موضوعات متنوع:

چی بپوشم؟ چی بخونم؟

شاید هیچ پسری به اندازهٔ یک دختر با این سوال درگیر نباشد، به همین دلیل یک مطلب اختصاصی برای نوجوانان دختر نوشته‌ام که در آن به معرفی کتابهای مناسب برای دختران نوجوان پرداخته ام:

بهترین کتابهای مناسب برای نوجوانان دختر

چیزی نمانده که جوان شوم!

اگر یک پای‌تان در دورهٔ نوجوانی و پای دیگرتان در دورهٔ جوانی‌ست، خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنم:

در این مطلب به معرفی کتابهای مناسب جوانان پرداخته ام.

بهترین کتابهای مناسب جوانان


در این قسمت نیز به معرفی مطالبی پرداخته‌ام که شاید مربوط به نوجوانان نباشد ولی با توجه به اینکه مطالب جالبی هستند ممکن است علاقه‌مند باشید که نگاهی به آن‌ها بیاندازید:

مطالب مرتبط به کتابخوانی

چگونه کتاب‌خوان شویم و کتاب خوان باقی بمانیم؟

۸ کتابی که با خواندن آن‌ها عاشق کتاب‌ها می‌شوید (معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی)

بهترین کتابها بر اساس دسته‌بندی موضوعی

۱- بهترین کتابهای خودشناسی، ۷ کتاب برای شناخت علاقه، استعداد و رسالت فردی

۲- بهترین کتابهای توسعه فردی، ۷ کتابی که برای رشد فردی به آنها نیاز دارید

۳- بهترین کتابهای روانشناسی، ۱۰ کتاب روانشناسی که زندگی شما را تغییر می‌دهند


مجددا تاکید می‌کنم این‌ها کتاب‌های پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتاب‌های طنز برای نوجوانان،کتاب‌های دیگری باشد.

اگر شما هم کتابی خوانده‌اید و احتمال می‌دهید مطالعه آن می‌تواند به خواننده های این یادداشت کمک کند، در قسمت نظرات بگویید که لیست کتاب‌های طنز برای نوجوانان شما، شامل کدام کتاب‌هاست؟

کتاب‌هایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟


این مطلب توسط امین عزیزی پور نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *