بهترین کتاب‌های نوجوانان گروه سنی د (نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله)

بهترین و مناسب ترین کتاب ها برای گروه سنی د

چه کتابی برای نوجوان­‌های گروه سنی د مناسب است تا بخوانند؟

اگر شما هم به دنبال جواب سوال بالا هستید، بعد از خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که کتاب مناسب برای نوجوان گروه سنی د باید چه ویژگی­‌هایی داشته باشد.

ما حتی کمکتان می‌کنیم تا خودتان بتوانید کتاب مناسب نوجوانان را تشخیص بدهید و بخرید.

اگر در اینترنت کتاب داستان برای گروه سنی د یا بهترین کتاب برای نوجوانان را جستجو کنید، در سایت‌های مختلف یک سری کتاب با توضیحات کلی دربارۀ آن‌ها پیدا می‌کنید که اکثراً مناسب هستند. ولی لازم است قبل از خرید دربارۀ برخی موارد اطمینان حاصل کنید و سپس دست به خرید بزنید.

معرفی ۵ کتاب داستان برای گروه سنی د

در آخر یک سری کتاب پیشنهادی معرفی می­‌کنم که جز بهترین و پرفروش‌ترین کتاب­‌ داستان‌های برای گروه سنی د و همچنین نوجوانان هستند.

امیدوارم این مطلب بتواند به شما در انتخاب کتاب مناسب کمک کند، ولی یادتان باشد طبق نکاتی که در ادامه و بعد از معرفی کتاب خواهیم گفت، قبل از خرید اول خودتان کتاب را چک کنید تا مطمئن شوید بر اساس معیارهایی که بیان خواهیم کرد، آن کتاب مناسب شماست یا خیر.

زیرا خودتان بهتر می‌دانید که ممکن است کتابی از نظر اکثریت بسیار خوب باشد، ولی مناسب شما نباشد. پس چک کردن را فراموش نکنید.?

فهرست کتاب‌های مناسب گروه سنی د

۱-کتاب شازده کوچولو

کتابی که نیاز به معرفی ندارد. و شاید بتوان گفت همه آدم­‌های روی زمین حداقل یک بار آن را خوانده‌اند. و اولین پیشنهاد کتاب برای هر نوجوان بهتر است این کتاب زیبا باشد.

در ضمن در لینک زیر هم توضیحات بهتر و کامل‌تری راجع به کتاب شازده کوچولو و چند کتاب دیگر می‌توانید پیدا کنید که در انتخاب خرید آن‌ها به شما کمک می‌کند:

بهترین کتاب‌ها برای نوجوانان

کتاب مناسب گروه سنی د

برای خرید کتاب شازده کوچولو با تخفیف از دیجی‌کالا می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۲-مجموعه چند جلدی هری پاتر

یکی از بهترین رمان­‌هایی که در نوجوانی باید خواند بدون شک هری پاتر است. شاید موارد آموزندۀ زیادی نداشته باشد؛ اما حس خلاقیت و کنجکاوی خواننده را مدام به وجد می‌­آورد. مهم‌تر از همه اینکه به هیچ عنوان خسته‌کننده نیست و نمی‌­توانید آن ‌را بعد از شروع زمین بگذارید. این اثر به شدت باعث تقویت قوه تجسم و خیال‌پردازی نوجوان می‌شود. از این نظر بهترین است.

کتاب برای گروه سنی د

برای خرید مجموعه کتاب‌های هری پاتر از سایت دیجی‌کالا به لینک زیر مراجعه کنید.

 

۳-بابا لنگ دراز

یکی از بهترین داستان‌­های عاشقانه که برای نوجوانان مناسب می­‌باشد و در طول این داستان خواننده به خوبی می­‌تواند خود را با زندگی جودی ابوت (شخصیت اصلی داستان) همراه کند. دگرگونی‌­های ذهنی و محیطی او در طول کتاب انطباق خیلی زیادی با تغییرات احساسات نوجوانان در این سن دارد و از هر نظر متناسب سن آن‌هاست.

کتاب داستان برای گروه سنی د

برای خرید کتاب بابا لنگ دراز از دیجی‌کالا با تخفیف از لینک زیر استفاده کنید.

 

۴-ماهی سیاه کوچولو

شاهکاری از صمد بهرنگی عزیز که داستانی بسیار زیباست و با نثری روان و ساده خواننده را مجذوب خود می­‌کند. داستان کوتاهی که خیلی زود به شهرت بسیاری در بین رمان­‌های نوجوان و جوان در ایران رسید و هنوز هم جایگاه خود را حفظ کرده است.

کتاب مناسب گروه سنی د

برای خرید کتاب ماهی سیاه کوچولو از سایت دیجی‌کالا به لینک زیر مراجعه کنید.

 

۵-دور دنیا در ۸۰ روز

یکی از بهترین آثار ژول ورن که نه فقط نوجوان­‌ها بلکه هر خواننده­‌ای را مجذوب خود می‌­کند. رمانی که سراسر ماجراجویی است و فرد را غرق در رویا و خیال­‌پردازی می‌­کند. آثار ژول ورن جزو مؤثرترین کتاب‌ها در زمینۀ پرورش خلاقیت به ویژه در نوجوان‌ها می‌­باشد.

کتاب برای گروه سنی د

برای خرید آنلاین این کتاب از سایت دیجی‌کالا به لینک زیر مراجعه کنید.


حالا اصلاً نوجوان گروه سنی د یعنی چه سنی؟

گروه سنی د مخصوص نوجوانانی هست که در دبیرستان دورۀ اول (همان راهنمایی قدیم خودمان!) در حال تحصیل‌اند. از نظر سنی نوجوان­‌های حدود ۱۲ تا ۱۵ ساله را شامل می­‌شود.

عادت کتاب خواندن را در نوجوان­‌ها به وجود آوریم.

در دنیای امروز که خیلی‌ها به دنبال خودساخته، موفق و معروف شدن هستند، شاید یکی از وجه‌های مشترک همۀ این هدف‌ها این باشد که:

کسی که بخواهد به موفقیت برسد باید حتما کتاب خواندن بلد باشد و عادت خوب کتاب خواندن را در خودش از سنین کم ایجاد کرده باشد.

والدین عزیز اگر در حال خواندن این مطلب هستید، از شما خواهش می‌کنم وقتی بچه‌هایتان به سن نوجوانی رسیدند (یا حتی کمی قبل‌تر) به آن‌ها کمک کنید تا به کتاب خواندن عادت کنند. البته نه اینکه مجبورشان کنید روزی یک کتاب بخوانند!

نباید فشاری در کار باشد. بلکه باید کاری کنید از کتاب خواندن لذت ببرند و به این کار عادت کنند تا در بزرگسالی اثرات خوب کتاب خواندن را در زندگی‌شان ببینند.

کتاب داستان برای گروه سنی د

اما چرا کتاب؟

بچه‌های این سن (گروه سنی د) اوایل رویارویی‌شان با دوران بلوغ هست و در نتیجه مستعد تغییرات زیادی از نظر روحی، جسمی و ذهنی هستند. آن‌­ها دوست دارند که حس مستقل بودن را کمی بچشند و مدام سوال می‌­پرسند و کنجکاوی می‌کنند تا بیشتر بدانند.

 پس چه خوب که با کتاب خواندن کمکشان کنیم تا این نیازشان برآورده شود?

یادتان باشد قرار نیست بچه‌ها را دانشمند بار بیاورید، فقط می‌خواهیم کتاب خواندن و مهم‌تر از آن لذت بردن از کتاب خواندن و یادگیری را تجربه کنند.

 همین!

هدف ما این است که به شما ماهیگیری یاد بدهیم، نه اینکه فقط به شما ماهی بدهیم!

ویژگی‌های مهمی که هر کتاب داستان ایدئال برای بچه‌های نوجوان این سن (گروه سنی د) باید داشته باشد:

  • کتاب به اندازه کافی برای نوجوان جذاب باشد که از آن خسته نشود، به عبارتی نحوه آغاز متن کتاب را حتماً بررسی کنید که به اندازه کافی جذاب باشد!
  • به اندازه متعادل آموزنده باشد (نه خیلی کم و نه بیش از حد) و اطلاعات عمومی را ترجیحاً بالا ببرد؛ ولی حواستان به مورد قبلی (جذابیت کتاب) باشد که تعادلی بین این مورد و مورد قبل برقرار شود؛ هرچند مورد قبلی از همه موارد خیلی مهم‌تر است.
  • اگر هنگام جستجو در لیست کتاب‌­های مناسب برای نوجونان گیج شدید و گزینه‌ها زیاد بودند، حتماً با توجه به اطلاعاتی که از علاقه و استعداد فرزند خود دارید، دست به خرید کتاب بزنید و البته نظر خودش را هم حتماً حتماً بپرسید!

دسته بندی مطالب مرتبط

اگر علاقه‌مند به خواندن کتابهای مخصوص نوجوانان در زمینه های خاص و مشخص شده هستید و دنبال کتاب مناسبی می‌گردید، در لیست زیر کتابهای مناسب نوجوانان را دسته بندی کرده‌ام:

لیست کامل‌تر همهٔ مطالب مرتبط با نوجوانان را می‌توانید در لینک زیر ببینید:

بهترین کتابها برای نوجوانان

دسته بندی بر اساس سن و گروه

امروزه شاید دقت زیادی به رده‌بندی سنی کتابها نداشته باشیم ولی طبق تجربه اگر در انتخاب کتاب برای خودمان و یا حتی هدیه دادن آن به رده‌سنی توجه کنیم قطعا نتیجه آن را خواهیم دید.

در لیست زیر به دسته بندی مطالب بر اساس رده و گروه سنی پرداخته‌ام:

می‌خواهم خودم انتخاب کنم

در این قسمت به معرفی کتابها در موضوعات مختلف پرداخته‌ام، پس اگر می‌خواهید انتخاب کتاب دست خودتان باشد و براساس موضوعی که دوست دارید کتاب مورد نظرتان را انتخاب کنید پس این شما و این هم موضوعات متنوع:

چی بپوشم؟ چی بخونم؟

شاید هیچ پسری به اندازهٔ یک دختر با این سوال درگیر نباشد، به همین دلیل یک مطلب اختصاصی برای نوجوانان دختر نوشته‌ام که در آن به معرفی کتابهای مناسب برای دختران نوجوان پرداخته ام:

بهترین کتابهای مناسب برای نوجوانان دختر

چیزی نمانده که جوان شوم!

اگر یک پای‌تان در دورهٔ نوجوانی و پای دیگرتان در دورهٔ جوانی‌ست، خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنم:

در این مطلب به معرفی کتابهای مناسب جوانان پرداخته ام.

بهترین کتابهای مناسب جوانان


در این قسمت نیز به معرفی مطالبی پرداخته‌ام که شاید مربوط به نوجوانان نباشد ولی با توجه به اینکه مطالب جالبی هستند ممکن است علاقه‌مند باشید که نگاهی به آن‌ها بیاندازید:

مطالب مرتبط به کتابخوانی

چگونه کتاب‌خوان شویم و کتاب خوان باقی بمانیم؟

۸ کتابی که با خواندن آن‌ها عاشق کتاب‌ها می‌شوید (معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی)

بهترین کتابها بر اساس دسته‌بندی موضوعی

۱- بهترین کتابهای خودشناسی، ۷ کتاب برای شناخت علاقه، استعداد و رسالت فردی

۲- بهترین کتابهای توسعه فردی، ۷ کتابی که برای رشد فردی به آنها نیاز دارید

۳- بهترین کتابهای روانشناسی، ۱۰ کتاب روانشناسی که زندگی شما را تغییر می‌دهند


خیلی خوشحال میشم نظرات یا سوالاتتون رو درباره بهترین کتاب‌هایی که نوجوانان گروه سنی د باید بخوانند  با من در میان بگذارید.

ممنون از همراهی‌تان.

همین طور اگر این کتاب‌ها را خوانده‌اید نظر خود را درباره آن‌ها بگویید و علاوه بر آن اگر کتابی به نظرتان جایش در این لیست خالیست با ما و دیگر دوستان در میان بگذارید.

تا دیدار بعد بدرود?


نوشته شده توسط کاوه غیبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *