بهترین کتاب‌های گروه سنی ج (نوجوانان ۱۰ تا ۱۲ ساله)

بهترین کتاب‌های گروه سنی ج

برای ایجاد عادت کتاب‌­خوانی در نوجوانان رده سنی ج از چه کتاب­‌هایی باید شروع کرد؟ این انتخاب شاید به این راحتی‌­ها هم نباشد!

ابتدا به معرفی ۶ تا از بهترین رمان‌­ها و مجموعه کتاب­ داستان‌­های مناسب برای گروه سنی ج می‌­پردازیم و دلیل انتخاب آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

سپس دربارۀ اینکه یک نوجوان گروه سنی ج دارای چه خصوصیاتی است که باید به آن‌ها توجه شود؛ و اینکه از یک کتاب مناسب این سن چه توقعی باید داشت می‌­گوییم.

پس با ما همراه باشید?

 

معرفی بهترین کتاب‌­های داستان و رمان گروه سنی ج

حال به معرفی ۶ کتاب از بهترین رمان‌ها و کتاب داستان‌­های مناسب برای گروه سنی ج می‌­پردازیم. این کتاب‌­ها جز بهترین‌­ها و پرفروش­‌ترین‌های کودک و نوجوان‌اند. اما توجه کنید که قبل از خرید حتماً موارد بالا را در آن­‌ها بررسی کنید و ترجیحاً قبل از خرید چند صفحه ابتدایی کتاب را بخوانید.

درضمن حتماً برای پیدا کردن کتاب­‌های بیشتر به مطالب بهترین کتاب­‌ها برای نوجوانان و بهترین کتاب‌هایی که جوانان باید بخوانند هم سر بزنید و مطمئن باشید کتاب­‌های خوبی پیدا  خواهید کرد.

 

فهرست کتاب­‌های مناسب برای گروه سنی ج

این فهرست شامل ۳ تا کتاب داستان برای رده سنی ج و همچنین ۳ مجموعه از نویسندگان کودک و نوجوان مطرح جهان می‌­باشد؛ که جزو بهترین رمان­‌ها برای گروه سنی ج به حساب می‌­آید.

 

۱  شازده کوچولو

این کتابی است که خواندن آن نه تنها به نوجوانان و کودکان بلکه به بزرگسالان هم توصیه می­‌شود. این کتاب به عنوان خوانده شده‌ترین و ترجمه شده‌ترین کتاب فرانسوی ‌زبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده ‌است. بی‌شک در انتخاب بهترین کتاب داستان رده سنی ج، شازده کوچولو گزینۀ اول است.

دانلود رمان برای گروه سنی ج

برای خرید کتاب شازده کوچولو از سایت دیجی‌کالا می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۲  ماتیلدا

کتابی بسیار زیبا اثر رولد دال. این کتاب جزو لیست برترین کتاب داستان‌­های کودک و نوجوان است. داستان دختری کوچک و نوجوان را تعریف می­‌کند که با تکیه بر استعدادها و توانایی­‌های خود زندگی می­‌کند. قطعاً این کتاب به عنوان یکی از بهترین رمان­‌های گروه سنی ج در سراسر جهان شناخته می‌­شود.

دانلود کتاب داستان رده سنی ج

برای خرید کتاب ماتیلدا از سایت دیجی‌کالا از لینک زیر استفاده کنید.

 

۳  دور دنیا در ۸۰ روز

رمانی سراسر از ماجراجویی اثر ژول ورن که نه تنها نوجوان­‌ها بلکه هر خواننده­ بزرگسالی را هم مجذوب خود می‌­کند. این اثر در زمینۀ خلاقیت و خیال‌پردازی است، و یکی از بهترین کتاب­‌های رده سنی ج و نوجوانان می­‌باشد.

دیگر آثار ژول ورن نیز این ماجراجویی و خیال‌­پردازی را دارند که می‌­توانید آن‌ها را هم مطالعه نمایید، آثاری مثل:

  • سفر به مرکز کره زمین
  • بیست هزار فرسنگ زیر دریا
  • از زمین تا کره ماه

بهترین کتاب‌های گروه سنی ج (نوجوانان 10 تا 12 ساله)

برای خرید آنلاین این کتاب از سایت دیجی‌کالا به لینک زیر مراجعه کنید.

 

۴  ماجراهای تن‌تن و میلو

یکی از بهترین مجموعه‌­های داستان مصور (Comic Strip) برای کودکان و نوجوانان می­‌باشد. تا سال ۲۰۰۷ تن‌تن به بیش از ۷۰ زبان و بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه چاپ شده بود.

تن‌تن که خبرنگاری جوان و شجاع است پا به ماجراجویی‌هایی معمایی، دلهره‌­آور و دارای موقعیت­‌های طنز و خنده‌دار فراوان می‌­گذارد.

به دلیل مصور بودن این مجموعه داستان، خواندن این رمان برای کودکان و نوجوانان گروه سنی ج بسیار لذت‌بخش است.

دانلود کتاب داستان رده سنی ج

برای خرید مجموعۀ ماجراهای تن‌تن به لینک زیر مراجعه کنید.

 

۵  مجموعه کتاب­ داستان­‌های هانس کریستین اندرسن

به هانس کریستین اندرسن از دانمارک شاید بتوان لقب مشهور­ترین نویسنده کودک و نوجوان داد. چنان‌که روز تولد آقای اندرسن به عنوان روز جهانی کتاب کودک در جهان نام‌­گذاری شده‌­است . کتاب داستان جوجه اردک زشت او را می‌توان به عنوان یکی از معروف‌­ترین رمان‌­های نوجوان و حتی نوجوانان گروه سنی ج نام برد.

رمان برای گروه سنی ج

داستان‌های وی به ۱۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است و همچنین میلیون‌ها نسخه از آن‌ها در سراسر جهان چاپ می‌شود. او بالغ بر ۲۲۰ داستان تخیلی نوشته ‌است.

برای خرید کتاب مجموعۀ ۵۳ داستان از هانس کریستین اندرسن با تخفیف از لینک زیر استفاده کنید.

 

۶  مجموعه خاطرات یک بی­‌عرضه اثر جف کینی

جف کینی نویسنده انگلیسی زبان خالق این مجموعه رمان ۱۵ جلدی طنز است. شاید از نظر برقراری ارتباط مؤثر با خواننده مناسب‌ترین مجموعه کتاب از این لیست باشد.

این مجموعه، خاطرات یک نوجوان را بیان می‌­کند که در قالب طنز از ماجراجویی‌ها و چالش‌­های معمول یک نوجوان سخن می‌­گوید. قطعاً این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب داستان‌های گروه سنی ج در سراسر جهان شناخته می‌­شود.

دانلود رمان برای گروه سنی ج

برای خرید مجموعه کتاب خاطرات یک بی‌عرضه از دیجی‌کالا به لینک زیر مراجعه کنید.

 


گروه سنی ج یعنی چه؟

منظور از نوجوانان گروه سنی ج، بچه­ سال­‌های پایانی دبستان هستند. یعنی در سنینی که بچه‌ها خواندن و نوشتن را به خوبی فراگرفته باشند. در این سن کودک از دوران کودکی خود به نوجوانی قدم می­‌گذارد.

در این دوره او شروع به تخیل و پرورش قوه تفکر انتزاعی خود می‌­کند. می­‌خواهد مسابقه بدهد و با تلاش خود موفق شود و مورد تحسین قرار بگیرد. از طرفی در گروه­‌های هم‌سن و سال خود فعالیت می‌­کند تا ارتباط برقرار کند و دوستانی را برای خود داشته باشد.

 

کتاب مناسب برای گروه سنی ج

 

در این مسیر کتاب چه نقشی دارد؟

بدون تردید کتاب نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت نوجوانان دارد؛ اصولی که یک کتاب داستان و رمان برای گروه سنی ج باید داشته باشد شامل موارد زیر می­‌شود:

  • تشویق ذوق کودک به ماجراجویی و کمک به تخیل کودک
  • آموزش درست و غیر مستقیم کار تیمی و گروهی و مهم‌تر از آن دوست پیدا کردن
  • تقویت حس اعتماد به نفس کودک

شاید بد نباشد هر از چند گاهی، سری به صفحه کتاب‌های داستان مخصوص نوجوانان و گروه سنی ج بیندازید و با خرید کتاب‌های مناسب و هدیه دادن آن به فرزند خود، او را حسابی غافلگیر و خوشحال کنید.

 


دسته بندی مطالب مرتبط

اگر علاقه‌مند به خواندن کتابهای مخصوص نوجوانان در زمینه های خاص و مشخص شده هستید و دنبال کتاب مناسبی می‌گردید، در لیست زیر کتابهای مناسب نوجوانان را دسته بندی کرده‌ایم:

لیست کامل‌تر همهٔ مطالب مرتبط با نوجوانان را می‌توانید در لینک زیر ببینید:

بهترین کتابها برای نوجوانان

دسته بندی بر اساس سن و گروه

امروزه شاید دقت زیادی به رده‌بندی سنی کتابها نداشته باشیم ولی طبق تجربه، اگر در انتخاب کتاب برای خودمان و یا حتی هدیه دادن آن به رده‌ سنی توجه کنیم قطعا نتیجهٔ آن را خواهیم دید.

در لیست زیر به دسته بندی مطالب بر اساس رده و گروه سنی پرداخته‌ایم:

می‌خواهم خودم انتخاب کنم

در این قسمت به معرفی کتابها در موضوعات مختلف پرداخته‌ام، پس اگر می‌خواهید انتخاب کتاب دست خودتان باشد و براساس موضوعی که دوست دارید کتاب مورد نظرتان را انتخاب کنید پس این شما و این هم موضوعات متنوع:

چی بپوشم؟ چی بخونم؟

شاید هیچ پسری به اندازهٔ یک دختر با این سوال درگیر نباشد، به همین دلیل یک مطلب اختصاصی برای نوجوانان دختر نوشته‌ایم که در آن به معرفی کتابهای مناسب برای دختران نوجوان پرداخته ایم:

بهترین کتابهای مناسب برای نوجوانان دختر

چیزی نمانده که جوان شوم!

اگر یک پای‌تان در دورهٔ نوجوانی و پای دیگرتان در دورهٔ جوانی‌ست، خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

در این مطلب به معرفی کتابهای مناسب جوانان پرداخته ایم.

بهترین کتابهای مناسب جوانان


خیلی خوشحال می‌شویم نظرات یا سوالات خود دربارۀ بهترین کتاب‌هایی که نوجوانان گروه سنی ج باید بخوانند را با ما در میان بگذارید.

همین طور اگر این کتاب‌ها را خوانده‌اید نظر خود را درباره آن‌ها بگویید و علاوه بر آن اگر کتابی به نظرتان جایش در این لیست خالیست با ما و دیگر دوستان در میان بگذارید.

ممنون از همراهی‌تان

تا دیدار بعد بدرود?


نوشته شده توسط کاوه غیبی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *