معرفی ۶ کتاب مناسب برای گروه سنی ه

کتاب مناسب برای گروه سنی ه

در این مطلب میخواهیم به معرفی ۶ کتاب مناسب برای گروه سنی ه بپردازیم. ما سعی کردیم بهترین کتاب ها برای گروه سنی ه را به شما معرفی کنیم.

همانطور که می دانید دوره دوم نوجوانی که کانون پرورش فکری کودک و نوجوان از آن به عنوان گروه سنی ه یاد میکند؛ دوره بسیار مهم و پرچالشی در زندگی است.

در این دوره افراد آماده ورود به مرحله جوانی می شوند و سردرگمی و تنش های زیاد، استقلال فکری، فعال شدن اندیشه و تفکر انتقادی و یافتن چرایی های محکم و منطقی از زندگی پا به میدان می گذارند.

بنابراین علاوه بر آگاه بودن والدین و کمک و حمایت آن ها ، خواندن کتاب های مناسب برای گروه سنی ه هم ضروری است.

به این دلیل سعی کردیم تا با معرفی چند کتاب متناسب با گروه سنی ه که جزو بهترین و پرفروشترین کتاب های دنیا بوده اند، برای آگاهی نوجوانان جامعه سهمی داشته باشیم . قبلا هم در مطلبی تعدادی از بهترین کتاب ها برای نوجوانان را معرفی کردیم.

مطمئن باشید همه کتاب های معرفی شده آنقدر جذاب و مفید هستند که علاوه بر رفع خواسته های شخصی ، شما را به یک دوست واقعی کتاب تبدیل خواهند کرد.

پس با ما همراه باشید و دست به گیرنده های خود نزنید.

این شما و این هم معرفی ۶ کتاب مناسب برای گروه سنی ه :

 

۱-آرزوهای بزرگ. چارلز دیکنز

کتاب مناسب برای گروه ه

کتاب آرزوهای بزرگ، برترین اثر چارلز دیکنز نویسنده مشهور انگلیسی است .

این کتاب، داستانِ زندگی کودکی یتیم به نام پیپ را از سال ۱۸۱۲ تا ۱۸۴۰ و مواجه شدنش با آدم های مختلف در طول داستان که بر تصیمیم ها و آینده‌ی او تاثیر میگذارد، روایت میکند.

 ژانر کتاب رئال و نثر آن ساده، روان و آمیخته با طنز تلخ میباشد. اگر کتاب مفهومی و واقع گرا و در عین حال ساده دوست دارید پیشنهاد میکنم حتما این کتاب را مطالعه کنید.

تهیه کتاب آرزوهای بزرگ از دیجیکلا

 

۲-سنگدل. مریسا مایر

کتاب مناسب برای گروه سنی ه

حتما همگی‌تان فیلم و یا کتاب آلیس در سرزمین عجایب را دیده یا خوانده اید. سنگدل داستان زندگی کاترین، ملکه منفور و زشت سرزمین عجایب را روایت میکند.

کاترین دختری مهربان و با استعداد است که قصد دارد شیرینی پزی باز کند. روزی در میهمانی بزرگ قصر، شیرینی های خوشمزه کاترین، همه حتی پادشاه را به وجد می آورد. در میهمانی دلقکی حضور دارد که کاترین به او علاقه‌مند میشود. علاقه مندی همزمان پادشاه و دلقک به کاترین آغاز ماجراست.

پیشنهاد میکنم حتما کتاب را بخوانید تا با داستان جذاب و غم انگیز سنگدل، نفرتی که از ملکه دلها در سرزمین عجایب دارید، کمی برایتان کم رنگتر شود.

این کتاب ژانر فانتزی دارد و اولین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و به مدت ۱۰ هفته در لیست پرفروشترین رمان درروزنامه نیویورک تایمز و یو.اس.ای تودی قرار گرفت .

لینک خرید کتاب از دیجی کالا

 

۳-ملکه سرخ. ویکتوریا اویارد

کتاب مناسب برای گروه سنی ه

این کتاب اولین اثر وکیتوریا در ژانر فانتزی در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و جزو پروفروش های نیویورک تایمز قرار گرفت.

روزنامه یو اس ای تودی در باره ملکه سرخ میگوید :«رمانی منحصر بفرد که در آن عشق و جنگ در هم آمیخته می شوند. جایی که قدرت و عدالت با هم به دوئل می پردازند. اثری روح بخش و غیر قابل فراموش شدن

وکیتوریا با تاثیرگرفتن از داستان سیندرلا و بازی تاج و تخت، ملکه سرخ را نوشته است.

در واقع ملکه سرخ اولین کتاب از مجموعه سه جلدی است که جلد دوم به نام شمشیر شیشه ای و جلد سوم با نام قفس پادشاه در سال های بعدی منتشر شدند. 

لینک خرید کتاب از دیجی کالا

 

۴-نیش خون آشام خیابان وحشت. تومی دونبوند

کتاب مناسب برای گروه سنی ه

این کتاب اولین سری از مجموعه ۱۳ جلدی «خیابان وحشت» میباشد که در ژانر کمدی-ترسناک نوشته شده است.

نیش خون آشام قصه پسری به نام لوک و والدینش است که به محله وحشت منتقل شده اند. او با دو دوست جدید خود ریسوس که یک خون آشام و کلوفر که یک مومیای است به دنبال راهی‌ست تا والدین خود را قبل از اینکه از ترس بمیرند از آنجا خارج کند.

به نظر من با خواندن این مجموعه جذاب حالا حالاها سرگرم هستید و به سراغ کتاب دیگری نمی روید.

لینک خرید کتاب‌های خانه وحشت از دیجی کالا

 

۵-بهانه های باحال و ماجراهای جالب دیگر، لیز پیشون

کتاب مناسب برای گروه سنی ه

این کتاب یکی ازبهترین کتاب های نوجوان در ژانر طنز و یکی از مجموعه کتاب های مشهور «تایم گیتس» است. تایم گیتس پسر بچه ی قهرمان قصه، عاشق نقاشی کشیدن است و کل داستان و اتفاق های جالب حول همین موضوع می چرخد.

مجموعه کتاب های تایم گیتس برگزیده جوایزی نظیر طنز رولد دال، واترستونز و ردهاوس شده است. پیشنهاد میکنم کتاب رو در جایی بخوانید که صدای بلند خنده شما مزاحم کسی نشود.

لینک خرید کتاب‌های تام گیتس از دیجی کالا

 

۶-جایی که عاشق بودیم، جنیفر نیون

کتاب مناسب برای گروه سنی ه

این کتاب در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و بلافاصله به عنوان بهترین رمان جوانان درسایت گودریدرز و بهترین رمان عاشقانه توسط آمازون و تایم انتخاب شد.

کتاب شرح حال دختریست که مسحور مرگ است و دائما به خودکشی فکر میکند اما اتفاقات هرچند کوچک ولی مثبت و پیاپی در زندگی، مانع از انجام این کار میشود.

این داستان شخصیت پردازی خیلی دقیقی دارد بطوریکه می شود با افراد داستان هم ذات پنداری کرد و یا حتی عاشقشان شد.

درسی که از این کتاب میتوان گرفت، نگاه کردن به زندگی از زوایای مختلف و یافتن معنا و مفهوم درآن است. راستی یادمان نرود ازین به بعد بیشتر حواسمان به اطرافیانمان باشد.

لینک خرید کتاب از دیجی کالا

 

چگونه کتاب مناسبی انتخاب کنیم؟

یافتن کتاب مناسب برای سنین مختلف که در اینجا کتاب برای گروه سنی ه مطرح است، فرآیند زمان بر و دقیقی است اما به مدد گوگل همه چیز آسان می شود . در اینجا چند راه حل برای یافتن کتاب مورد نظرتان پیشنهاد میدهم :

  • چرا راه دور می روید؟همین الان به منوی معرفی کتاب سایت بروید و ببینید چه کتاب های خوبی در زمینه های مختلف برایتان معرفی کرده ایم .
  • در سایت Goodreads.com حساب کاربری بسازید و از نظرات برتر دیگران در باب معرفی کتاب بهره مند شوید .
  • سری به پیج بلاگرهای معروف و کتابخوان اینستاگرامی بزنید و از معرفی کتاب ها و نظرات دیگران در بخش کامنت ها غافل نشوید . 
  • انتشارات محبوب خود را پیدا کنید و با مراجعه به سایت از کتاب های جدید باخبر شوید . پرتقال یکی از انتشارات خوب کشورمان است که کتاب های زیادی برای گروه سنی ه چاپ کرده است.
  • در سایت دیجی کالا هم می‌توانید با سرچ کتاب داستان نوجوانان به تعداد زیادی از کتاب‌های مناسب گروه سنی ه دست یابید.

 


دسته بندی مطالب مرتبط

اگر علاقه‌مند به خواندن کتابهای مخصوص نوجوانان در زمینه های خاص و مشخص شده هستید و دنبال کتاب مناسبی می‌گردید، در لیست زیر کتابهای مناسب نوجوانان را دسته بندی کرده‌ام:

لیست کامل‌تر همهٔ مطالب مرتبط با نوجوانان را می‌توانید در لینک زیر ببینید:

بهترین کتابها برای نوجوانان

دسته بندی بر اساس سن و گروه

امروزه شاید دقت زیادی به رده‌بندی سنی کتابها نداشته باشیم ولی طبق تجربه اگر در انتخاب کتاب برای خودمان و یا حتی هدیه دادن آن به رده‌سنی توجه کنیم قطعا نتیجه آن را خواهیم دید.

در لیست زیر به دسته بندی مطالب بر اساس رده و گروه سنی پرداخته‌ام:

می‌خواهم خودم انتخاب کنم

در این قسمت به معرفی کتابها در موضوعات مختلف پرداخته‌ام، پس اگر می‌خواهید انتخاب کتاب دست خودتان باشد و براساس موضوعی که دوست دارید کتاب مورد نظرتان را انتخاب کنید پس این شما و این هم موضوعات متنوع:

چی بپوشم؟ چی بخونم؟

شاید هیچ پسری به اندازهٔ یک دختر با این سوال درگیر نباشد، به همین دلیل یک مطلب اختصاصی برای نوجوانان دختر نوشته‌ام که در آن به معرفی کتابهای مناسب برای دختران نوجوان پرداخته ام:

بهترین کتابهای مناسب برای نوجوانان دختر

چیزی نمانده که جوان شوم!

اگر یک پای‌تان در دورهٔ نوجوانی و پای دیگرتان در دورهٔ جوانی‌ست، خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنم:

در این مطلب به معرفی کتابهای مناسب جوانان پرداخته ام.

بهترین کتابهای مناسب جوانان


در این قسمت نیز به معرفی مطالبی پرداخته‌ام که شاید مربوط به نوجوانان نباشد ولی با توجه به اینکه مطالب جالبی هستند ممکن است علاقه‌مند باشید که نگاهی به آن‌ها بیاندازید:

مطالب مرتبط به کتابخوانی

چگونه کتاب‌خوان شویم و کتاب خوان باقی بمانیم؟

۸ کتابی که با خواندن آن‌ها عاشق کتاب‌ها می‌شوید (معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی)

بهترین کتابها بر اساس دسته‌بندی موضوعی

۱- بهترین کتابهای خودشناسی، ۷ کتاب برای شناخت علاقه، استعداد و رسالت فردی

۲- بهترین کتابهای توسعه فردی، ۷ کتابی که برای رشد فردی به آنها نیاز دارید

۳- بهترین کتابهای روانشناسی، ۱۰ کتاب روانشناسی که زندگی شما را تغییر می‌دهند


مجددا تاکید میکنم اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتابهای مناسب برای گروه سنی ه کتابهای دیگری باشد.

در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتابهای پیشنهادی شما، شامل کدام کتابهاست؟

کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟


این مطلب توسط طیبه رضایی نوشته شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *