بهترین کتاب‌های کودک جهان

بهترین کتابهای کودک جهان

در پستهای قبلی بهترین کتاب‌های کودکان ایرانی رو معرفی کردیم. در این پست قصد داریم بهترین کتاب‌های کودک جهان را باتوجه به لیست کتاب‌های پرفروش و نظرسنجی سایت‌های معتبر و محبوبیت بین کودکان، معرفی کنیم.

در سایت‌هایی نظیر parents علاوه بر معرفی کتاب مناسب برای کودکان به تفکیک گروه سنی می‌تونید کتاب‌های خوب برای کودکان رو از نظر میزان محبوبیت و رأی خود بچه‌ها هم پیدا کنید. از آونجایی که خیلی از کتاب‌های خارجی برنده جوایز کودک در سال اخیر هنوز به فارسی ترجمه نشدن، ما از لیست کتاب‌های مخصوص کودکان در سایت لاکپشت پرنده و سایر انتشارات کودک هم استفاده کردیم.

پس با ما همراه باشید با بهترین کتاب‌های کودک دنیا:



۱- مجموعه کتاب‌های نخستین هیجان‌های من (ماریون بیله)

بهترین کتابهای کودکان

این مجموعه‌ی ۶ جلدی با عنوان‌های پلنگ کوچولوی شیطون، کرگدن کوچولوی خودخواه، شیر کوچولوی عصبانی، آهو کوچولوی ترسو، سوسمار کوچولوی خوشحال و گورخر کوچولوی حسود، با داستان‌های زیبای خود و به زبانی ساده بچه‌ها رو با ۶ احساس مختلف آشنا می‌کنه و به اون‌ها یاد می‌ده چطور با احساساتشون مواجه بشن و بیانشون کنن.این مجموعه از کتاب‌های خوب برای کودکان محسوب می‌شه.

ماریون بیله، نویسنده و تصویرگر فرانسوی  این کتابه که کتاب‌هاش به زبان‌های مختلفی در دنیا ترجمه و منتشر شدن. پس اگه بدنبال بهترین کتاب‌ها برای کودکان هستین، این مجموعه رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم.

از لینک زیر می‌تونید این مجموعه رو هم بصورت تک جلدی وهم بصورت مجموعه خریداری کنید.

 

۲- تو کوچولو نیستی/هستی (آنا کانگ)

بهترین کتابهای کودک دنیا

این کتاب از اون دسته کتاب‌هاس که با محتوای ساده و جذاب خود، ویژگی کتاب خوب برای کودکان رو داره.

دو موجود پشمالوی دوست‌داشتنی که بر سر اینکه کدومشون بزرگترن، اختلاف نظر دارن تا اینکه با دیدن دو موجود پشمالوی دیگه کم کم جواب سوالشون رو می‌گیرن.

این کتاب جایزه تئودور سوس گیزل را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کرد و هنوز هم بعنوان کتاب خوب برای کودکان مورد استقبال بچه‌هاس. این جایزه هر سال در امریکا به بهترین کتاب برای نوآموزان اهدا می‌شه.

از لینک زیر کتاب تو کوچولو نیستی/هستی را خریداری کنید.

 

۳- کتاب چگونه شیر باشیم؟ (اد ویر)

کتاب خوب برای کودک

لئوناردو، شیر مهربون و متفاوت قصه‌ی ماس که با همه‌ی شیرها فرق داره و بهترین دوستش یه اردکه به نام ماریان که باهم شعر هم می‌گن و به هم تو این کار کمک می‌کنن. تا اینکه روزی گله‌ی شیرها از راه می‌رسن و از اینکه یه شیر به جای خوردن اردک باهاش دوسته تعجب می‌کنن و از او می‌خوان که مثل بقیه شیرها درنده و بی‌رحم بشه و داستان از همین‌جا شروع می‌شه… 

 اد ویر نویسنده و تصویرگر انگلیسی این کتاب تا کنون جوایز زیادی برده و این کتاب هم در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه کتاب اسکار شده. همچنین کاندید مدال کیت گرین وی و مدال کارنگی در همان سال شد. 

این کتاب یک کتاب مناسب برای کودک محسوب می‌شه و محتوای خوبی داره. چراکه در کنار داستان ساده و روانش، به بچه‌ها یاد می‌ده چطور خودشونو همونطور که هستن بپذیرن و تا چه حد به حرف‌ها و نظرات دیگران اهمیت بدن.

می‌تونید از دیجیکالا این کتاب رو خریداری کنید.

 

۴- کتاب مادربزگ دزد دریایی و هیولاها (جرالدین دیورنت)

 کتاب مناسب برای کودکان

یک داستان هیجان‌انگیز از مادربزرگ شجاعی که به همه کمک می‌کنه که دلیل ترساشونو پیدا کنن و مثل خودش شجاع و نترس بشن! در جوانی در یک کشتی با دزدهای دریایی زندگی می‌کرد که تمام دوستانش که همان دزدان دریایی بودن هرکدوم از چیزی می‌ترسیدن و مادربزگ قصه‌ی ما به همشون کمک کرد تا معمای هیولاهایی که ازش می‌ترسیدن رو حل کنن و بفهمن که تمام ترسشون به خاطر تصورات اشتباهشونه.

تصویرسازی جذاب و زیبای کتاب به حس ماجراجویی شخصیت‌های داستان افزوده و مخاطب رو برای روبرویی با ترس‌ها با خودش همراه می‌کنه. 

این کتاب نوشته‌ی جرالدین دیورنت، نویسنده و روزنامه‌نگار محبوب انگلیسیه که آثارش در مجله‌ها و روزنامه‌های سراسر دنیا منتشر شده.

تصویرگر کتاب هم رز فرشال، تصویرساز خلاق و محبوب کتاب کودکانه. این کتاب ویژگی کتاب خوب برای کودکان رو داره و می‌تونه در لیست کتابهای مخصوص کودکان شما قرار بگیره.

لینک خرید کتاب از سایت دیجیکالا:

 

۵- کتاب لوبیای قهرمان (جنیفر ال هالم)

معرفی کتاب خوب برای کودکان

لوبیای قهرمان نوشته‌ی جنیفر ال هالم آمریکاییه که به خاطر نوشتن کتاب‌های کودک، جوایز افتخار نیوبری و جایزه آیزنر رو از آن خود کرده. این کتاب هم برنده جایزه اسکات اودل سال ۲۰۱۷، نامزد جایزه جودی لوپز در همان سال و نامزد جایزه کتاب کودک ویلیام آلن وایت در سال ۲۰۱۸ بود. 

این داستان که در لیست کتاب‌های لاک‌پشت پرنده هم با ۴ لاک‌پشت قرار داره، داستان پسربچه‌ایه به نام لوبیا که برای پولدارشدن و رسیدن به آرزوهاش دست به تبهکاری می‌زنه اما به اشتباه بعنوان قهرمان شناخته می‌شه و حالا با موجی از پشیمونی می‌ره تا این اتفاق رو جبران کنه.

این کتاب هم از کتاب‌های خوب برای کودکان محسوب می‌شه و می‌تونید به عنوان یک کتاب مناسب برای کودک خود، اون رو تهیه کنید.

از لینک زیر می‌تونید این کتاب رو خریداری کنید.

 

۶- مجموعه آرچی کوچولو (تریسی کوردری)

کتاب مناسب برای کودک

این مجموعه هم با ۴ لاکپشت پرنده، جزو لیست منتخب این گروه بوده و از بهترین کتابهای کودکان برای گروه سنی الف محسوب می‌شه.

کتاب‌های ۴ جلدی آرچی کوچلو، با عنوان‌های “نه!”، چرا؟، “بیشتر!” و “حالا!”، داستان یه کرگدن کوچولو به همراه پدر و مادرشه که هربار با یه اتفاق ساده، رفتار درست پدر و مادر و رفتار صحیح کودک با والدین رو آموزش می‌ده و به عنوان کتاب مناسب برای کودکان دو تا چهار سال گزینه‌ی خوبیه.

تصویرگری زیبای این کتاب هم به جذابیتش افزوده و مخاطب رو به راحتی با داستان همراه می‌کنه. پس اگه دنبال کتاب خوب برای کودک خود هستید، این مجموعه رو پیشنهاد می‌کنیم.

با لینک زیر می‌تونید از سایت دیجیکالا کتابهای این مجموعه رو خریداری کنید.

 

۷- بئاتریس سروته می‌شود (شلی یوهانس)

کتاب خوب برای کودکان

داستان هیجان‌انگیز بئاترس، دختری که هروقت می‌خواد فکر کنه یا کاری انجام بده، سرو ته می‌شه تا بهتر فکر کنه! روی دستهاش می‌ایسته، از درخت‌ها آویزون می‌شه و خلاصه که همیشه سروته می‌شه و حالا درگیر یه ماجرای جدید می‌شه که باید فکری براش بکنه…

این کتاب هم با ۳ امتیاز از کتاب‌های منتخب لاک‌پشت پرنده‌ بوده و می‌تونه از بهترین کتاب‌ها برای کودکان باشه.

این کتاب جذاب و متفاوت رو به راحتی از دیجیکالا خریداری کنید.
 

سخن آخر

بهترین کتابها برای کودکان

کتاب‌های زیادی هستن که ویژگی کتاب خوب برای کودکان رو دارن و اگه بخواهیم از بهترین کتاب‌های کودک جهان اسم ببریم، روزها زمان خواهد برد. اما فراموش نکنیم که کتاب مناسب برای کودک با توجه به روحیات و خلق و خوی هر بچه‌ای می‌تونه متفاوت باشه. پس سلیقه و اشتیاق کودکمون رو نادیده نگیریم و لیست کتابهای مخصوص کودکان خودمون رو با توجه به این اصل تکمیل کنیم.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



دسته بندی لیست مطالب مرتبط

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب‌ها برای کودکان پرداختیم؛ اگر علاقه‌مند به مطالعه آثار دیگر در زمینه‌های دیگر نیز هستید می‌توانید از لیست مطالب زیر استفاده کنید:

در مطالب زیر نیز به معرفی کتاب‌های مناسب دیگر در حوزه کودک پرداخته‌ایم:

بهترین کتاب‌قصه‌های شاد کودکانه

بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان

بهترین کتاب‌قصه برای کودکان

بهترین رمان‌ها برای کودکان

بهترین کتاب داستان برای کودکان

زبان را در ذهن بچه‌ها حک کنید

گرچه می‌گویند که در دوران کودکی به بچه‌ها فشار نیاورید که مطالب زیادی را بیاموزند اما این بدین معنی نیست که از آموزش کودکانمان غافل شویم چرا که مطالبی را که کودکان در دورهٔ کودکی می‌آموزند در ذهنشان حک شده و به سختی فراموش خواهند کرد.

معرفی کتاب مناسب سن کودک شما

اگر می‌خواهید براساس سن کودکتان کتاب‌های مناسبی را انتخاب کنید، لیست مطالب زیر به شما کمک خواهد کرد، در این لیست به معرفی کتاب‌ها بر اساس ردهٔ سنی پرداخته‌ایم :

بهترین کتابهای مناسب کودکان براساس گروه سنی

همچنین در لیست زیر به معرفی کتاب‌ها بر اساس اینکه کودک شما در چه مرحله‌ٔ تحصیلی قرار دارد پرداخته‌ایم.

یادگیری علم با طعم شکلات برای بچه‌ها

اگر به دنبال کتاب‌هایی برای کودکان خود هستید که علمی باشند و ذهنشان را درگیر کنند لیست مطالب زیر مناسب شماست، در این لیست به معرفی کتاب‌هایی که از نظر علمی برای کودکان شما مفید خواهند بود پرداخته‌ایم:

گنجینهٔ کتاب‌ها با موضوعات جذاب مختلف:

اگر به دنبال کتابی با موضوع خاص هستید می‌توانید نگاهی به لیست زیر بیاندازید و کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.

به روان کودکمان اهمیت بدهیم

اگر کودکان در محیط سالم و پویا و به صورت مناسب تربیت شوند در آینده انسان‌های بسیار موفقی خواهند بود به همین دلیل در این قسمت به معرفی مطالبی پرداخته‌ام که به ما کمک خواهد کرد که کودکان خود را به صورت سالم تربیت کنیم.

باشگاه صفر ساله‌ها

در این لیست نیز کتاب‌هایی را که مسائل چالشی این روز‌ها در مورد نوزادان را بررسی کرده‌اند معرفی کرده‌ام پس به باشگاه صفر‌ساله‌ها بپیوندید.

چیزی نمانده که نوجوان شوم!

اگر کودکتان در آستانه ورود به دوره نوجوانی است خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنم،در این مطلب به بررسی کتاب‌های مناسب نوجوانان پرداخته‌ام

بهترین کتابها برای نوجوانان

کودکانه‌های ایرانی

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین کتابهای ایرانی مناسب کوکان هستید در مطلب زیر به معرفی بهترین کتابهای کودکانه ایرانی پرداخته‌ام:

بهترین کتابهای کودکانه ایرانی

کودکانه‌های دخترانه

از آنجایی که کودکان دختر روحیات حساس‌تری دارند در مطلب جداگانه‌ای به معرفی بهترین کتابهای مناسب کودکان دختر پرداخته‌ام که می‌توانید از طریق لینک زیر آن را ببینید:

بهترین کتابهای کودکانه دخترانه


لینک‌های مرتبط

کتاب‌های صوتی کودک در فیدیبو

دانلود کتاب کودک از کتاب سبز

دانلود رایگان Pdf کتاب کودک


 این‌ها کتاب‌های پیشنهادی من بعنوان بهترین کتاب‌های کودک جهان بود.

بهترین کتاب‌های کودکان جهان از نظر شما کدوم کتاب‌ها هستن؟ اگر شما هم کتاب خوبی در این زمینه می‌شناسید، حتماً در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

و اینکه آیا کتاب‌هایی که اینجا معرفی شدن رو خوندین؟ نظرتون در مورد آن‌ها چیه؟


نوشته شده توسط بهناز شکویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *