معرفی کتاب کودک ضد آب

کتاب ضد آب کودک

قبل از این که به معرفی کتاب کودک ضد آب بپردازیم، بیایید خاطراتی را با هم مرور کنیم.

حتما حمام رفتن های بچگی هایمان را فراموش نکرده اید. (اصلا دهه شصتی ها همه چیزشان خاطره انگیز است!)‌‌ آب داغ فراوان که یک هویی روی سرمان می‌ریختند با بخار و شامپویی که چشم را می سوزاند، بعد هم کیسه و لیف و … .

بعد از آن هم تن خسته و کوفته مان را لای چندتا حوله و پارچه می‌پیچیدند، وقتی هم که از زور خستگی خوابمان می برد همه می‌آمدند و با مهربانی نگاهمان می‌کردند که “آخی چه ناز خوابیده!”

حالا به لطف سازمان حمایت از حقوق کودکان و روانشناسی مدرن و البته پیشرفت علم و تکنولوژی، حتی حمام رفتن کودکان هم تبدیل به فرصتی برای سرگرمی و تفریح و آموزش شده است.

اسباب بازی های هدفمندی برای این منظور طراحی شده است که یکی از آنها کتاب ضد آب کودک است و برای سن شش ماه به بالا قابل استفاده است. حتی کتابهای پارچه‌ای هم تولید می‌شوند که قبلا در مطلب بهترین کتابهای پارچه‌ای به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

کتاب های ضد آب کودکان، قابلیت استفاده در استخر، حمام و … را دارد و باعث تقویت توانایی انگشتان و حس لامسه در کودکان می‌شود.

«کتاب کودک ضد آب» چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • جنس این کتاب ها از پلاستیک است. کیفیت این پلاستیک و رنگ های به کار رفته در آن اهمیت زیادی دارد چرا که کودک این کتاب ها را به سمت دهان می‌برد و در صورت استفاده از مواد بی کیفیت و رنگ های شیمیایی، برای سلامتی او مناسب نخواهد بود.
  • بهتر است این کتاب ها بوی خوبی داشته باشند تا کودک هنگام استفاده از آنها اذیت نشود. همین طور در آنها از موادی که باعث ایجاد اختلال های تنفسی برای کودکان می شود، استفاده نشده باشد.
  • بعضی از این کتاب ها موزیکال هستند و قابلیت پخش آهنگ های شاد را دارند تا حس شنوایی کودک هم تقویت شود و جنبه ی تفریحی آن هم کامل باشد.
  • این کتاب ها باید روی آب شناور بمانند تا کودک بتواند آنها را به راحتی ورق بزند و بخواند.
  • همه ی صفحات تصاویر روشن و درخشان داشته باشند، چرا که کودکان به تصاویر بیشتر از نوشته ها توجه می کنند.

در ادامه مطلب می‌خواهیم بهترین کتاب های ضد آب کودک موجود در بازار را به شما معرفی نموده و در مورد خرید اینترنتی کتاب های ضد آب خوب شما را راهنمایی نماییم. با ما همراه باشید.



معرفی ۴تا از بهترین کتاب های ضد آب کودک:

۱-دنیای رنگی رنگی

کتاب کودک ضد آب

این کتاب به صورت آکاردئونی است و حاوی شعرهای کودکانه است.سه جلد دیگر این مجموعه از کتاب های ضد آب “میوه های پرنده” و “خونه ی ما تو دریا” و “یکی یکی در زدند” است.

فرم هر کتاب شبیه یکی از شخصیت های آن است.

 

۲-کتاب حلقه ای حیوانات

 

کتاب کودک ضد آب

این کتاب حیوانات مختلف همراه با دیکته ی آنها به انگلیسی و فارسی را در بر دارد و می تواند شروع آموزش زبان انگلیسی به کودکان باشد.

 

۳-کتاب حمام باب اسفنجی

کتاب ضد آب کودک

در این کتاب وسایل بهداشتی شخصی به کودکان آموزش داده می شود. شخصیت باب اسفنجی از شخصیت های محبوب کودکان است.

 

۴-کتاب حمام ماهی

کتاب کودک ضد آب

این کتاب درباره ی ماهی ها و حیوانات دریایی مختلف است و به کودک اسامی آنها را آموزش می دهد.

 

نکات پایانی در مورد  کتاب کودک ضد آب

  • در مورد قیمت کتاب حمامی کودک دقت کنید و از خرید کتاب کودک ضد آبی که بسیار ارزان است خودداری نمایید، در کتاب های ارزان قیمت ممکن است از مواد بی کیفیت استفاده شده باشد که برای سلامت کودکان مناسب نباشد.
  • می توانید از کتاب کودک ضد آب در کنار اسباب بازی های شناور دیگر استفاده کتید تا حمام رفتن برای آنها تبدیل به فرصتی برای تفریح و آموزش شود.
  • در حین استفاده از این کتاب ها با کودکتان همراهی کنید و شعرها و کلمات مرتبط با کتاب را تکرار کنید تا کودک بهتر بتواند با کتاب ارتباط برقرار کتد.


دسته بندی لیست مطالب مرتبط

در مطالب زیر نیز به معرفی کتاب‌های مناسب دیگر در حوزه کودک پرداخته‌ایم:

بهترین کتابهای کودک جهان

بهترین کتاب‌قصه‌های شاد کودکانه

بهترین کتاب‌قصه برای کودکان

بهترین رمان‌ها برای کودکان

بهترین کتاب داستان برای کودکان

زبان را در ذهن بچه‌ها حک کنید

گرچه می‌گویند که در دوران کودکی به بچه‌ها فشار نیاورید که مطالب زیادی را بیاموزند اما این بدین معنی نیست که از آموزش کودکانمان غافل شویم چرا که مطالبی را که کودکان در دورهٔ کودکی می‌آموزند در ذهنشان حک شده و به سختی فراموش خواهند کرد.

معرفی کتاب مناسب سن کودک شما

اگر می‌خواهید براساس سن کودکتان کتاب‌های مناسبی را انتخاب کنید، لیست مطالب زیر به شما کمک خواهد کرد، در این لیست به معرفی کتاب‌ها بر اساس ردهٔ سنی پرداخته‌ایم :

بهترین کتابهای مناسب کودکان براساس گروه سنی

همچنین در لیست زیر به معرفی کتاب‌ها بر اساس اینکه کودک شما در چه مرحله‌ٔ تحصیلی قرار دارد پرداخته‌ایم.

بهترین کتابهای مناسب کودکان بر اساس سال تحصیلی

یادگیری علم با طعم شکلات برای بچه‌ها

اگر به دنبال کتاب‌هایی برای کودکان خود هستید که علمی باشند و ذهنشان را درگیر کنند لیست مطالب زیر مناسب شماست، در این لیست به معرفی کتاب‌هایی که از نظر علمی برای کودکان شما مفید خواهند بود پرداخته‌ایم:

گنجینهٔ کتاب‌ها با موضوعات جذاب مختلف:

اگر به دنبال کتابی با موضوع خاص هستید می‌توانید نگاهی به لیست زیر بیاندازید و کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.

چیزی نمانده که نوجوان شوم!

اگر کودکتان در آستانه ورود به دوره نوجوانی است خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنم،در این مطلب به بررسی کتاب‌های مناسب نوجوانان پرداخته‌ام

بهترین کتابها برای نوجوانان

کودکانه‌های ایرانی

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین کتابهای ایرانی مناسب کوکان هستید در مطلب زیر به معرفی بهترین کتابهای کودکانه ایرانی پرداخته‌ام:

بهترین کتابهای کودکانه ایرانی

کودکانه‌های دخترانه

از آنجایی که کودکان دختر روحیات حساس‌تری دارند در مطلب جداگانه‌ای به معرفی بهترین کتابهای مناسب کودکان دختر پرداخته‌ام که می‌توانید از طریق لینک زیر آن را ببینید:

بهترین کتابهای کودکانه دخترانه

پرورشی اصولی خلاقیت و مهارت در بچه‌ها

در این قسمت به معرفی مطالب روانشناسی مربوط به پرورش مهارت و خلاقیت در بچه‌ها پرداخته‌ام:

باشگاه صفر ساله‌ها

در این لیست نیز کتاب‌هایی را که مسائل چالشی این روز‌ها در مورد نوزادان را بررسی کرده‌اند معرفی کرده‌ام پس به باشگاه صفر‌ساله‌ها بپیوندید.


امیدواریم کتاب های حمام معرفی شده را برای کودک دلبندتان تهیه کرده و امکان سرگرمی و آموزش را برای او در حمام و استخر فراهم کنید.

می توانید در قسمت نظرات راجع به تجربیات تان با این کتاب ها برای ما بنویسید یا اگر کتاب ضد آب دیگری می شناسید که از آن راضی بوده اید معرفی کنید تا دیگران هم بتوانند از آن استفاده کنند.


این مطلب توسط المیرا خزاعی نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *