کتاب برای مادران

بهترین کتاب ها برای مادران

اگر به دنبال بهترین کتاب ها برای مادران هستید، که مادران را در تمام طول بارداری تا تربیت فرزند نوجوانشان کمک کنند پس در ادامه ی این متن همراه ما باشید.

همه به دنبال زندگی‌ای آرام در کنار خانواده هستند و می‌خواهند فرزندانی شاد و موفق تربیت کنند که بتوانند به آنها افتخار کنند.

نقش مادران به عنوان تربیت کننده اصلی فرزندان و کسی که محبتش آرامش‌بخش خانواده است بسیار در این امر پر رنگ است.

اما برای ایفای این مسئولیت که سنگین نیز می‌باشد باید با آگاهی و شناخت وظایف خود در هر زمان آشنا باشید تا تصمیمات درست را با توجه به شرایط‌هایی که پیش می‌آید اتخاذ کنید.

ما در این نوشته در هرچه بهتر انجام دادن این مسئولیت همراهتان هستیم و سعی کرده ایم بهترین کتاب ها برای مادران را معرفی کنیم که در تمام این مسیر کمک کننده ی شما باشند.

در ابتدا ویدیویی از سخنرانی های تد را آورده‌ایم که حتمن پیشهاد میکنیم با دقت و چندین بار تماشا کنید و در ادامه به شما برای شروع کتابخوانی راهکارهایی داده‌ایم و در آخر به معرفی کتاب مناسب برای مادارن پرداخته شده است. 

در متن کتاب ها را به بهترین حالت ممکن دسته بندی شده اند و برای تمام نیازها و سوالات مادران، کتاب مناسب معرفی شده است.

لیست کامل مطالب گفته شده در متن را میتوانید ببیند:

>چگونه فرزندانی موفق پرورش دهیم؟

>چگونه کتابخوان شویم؟ ( معرفی رمان مناسب برای مادران)

>بهترین کتاب ها برای مادران در دوران بارداری 

>کتاب مناسب مادران برای تربیت فرزندانشان:

>وویس های دکتر هلاکویی مناسب برای مادران

 


چگونه فرزندانی موفق پرورش دهیم؟


اگر خیلی نگران فرزندتان هستید و می‌خواهید حتمن فرزند موفقی داشته‌باشید به شما پیشهاد میکنم حتمن این ویدیو را تماشا کنید.

ما در پیگیری  فرزندانمان با چندین گروه از والدین مواجهه هستیم که یکی از این گروه ها، والدینی هستند که می خواهند از گهواره تا گور تمام کارها و تصمیمات فرزندانشان  تحت تاثیر افکار آنان انجام گیرد.

امروزه با توجه به افزایش امکانات و ابزارها و همینطور والدینی که دیگر کم توجه به فرزندانشان نیستند، متاسفانه تعداد افراد این گروه از والدین بسیار زیاد شده است.

والدین تصور می‌کنند چون برای فرزندشان هزینه می‌کنند، می‌توانند تمام تصمیم‌های او را هم خودشان بگیرند. 

از طرفی تصور می‌کنند تنها آنها بهترین شرایط را برای فرزندشان میدانند و فرزندان هیچگاه نمیتوانند تصمیم های درستی برای خودشان بگیرند. 

در این سخنرانی تد در مورد این گروه از والدین به طور کامل توضیح داده شده است و در آخر به یک آزمایش بزرگ در دانشگاه هاوارد که عوامل موفقیت در افراد را بررسی کرده اند، پرداخته است.

 

چگونه کتابخوان شویم؟ ( معرفی رمان مناسب برای مادران)


شروع کتابخوانی  مانند شروع هر کاری میتواند همراه با دشواری هایی باشد. 

اما با توجه به اهمیت مطالعه برای هرچه بهتر انجام دادن مسئولیت مادری،که آرامش را برای مادران وحتی جامعه به ارمغان می آورد، ایجاب میکند که مطالعه به عادت روزانه مادران تبدیل شود.  

از طرفی شاید شما به مطالعه علاقه مند باشید اما هر بار که مطالعه را شروع کرده باشید بعد مدتی با مشکل مواجه شوید و دست از مطالعه بکشید.

بهترین کتاب ها برای مادران

پس فرصت مادر شدن را مغتنم شمارید و از این فرصت برای نهادینه کردن کتابخوانی استفاده کنید.

ما در ادامه به معرفی دو رمان مناسب برای مادران به شما در شروع این عادت شیرین کمک می‌کنیم.

البته برای اطلاعات بیشتر و همچنین برای مطالعه کتاب های بیبشتری برای آغاز مطالعه، میتوانید از لینک های زیر نیز استفاده کنید:

۱-چگونه کتابخوان شویم؟

۲-معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی 

۳-بهترین کتاب برای تغییر عادت چیست؟


۱-رمان “آن مادران این دختران”

کتاب آن مادران، این دختران _  بهترین کتاب ها برای مادران

آن مادران، این دختران رمانی اجتماعی است. بلقیس سلیمانی در این داستان رابطه ی مادر و دختری را روایت می کند که خیلی با یکدیگر تفاوت دارند.

در واقع او می‌خواهد به موضوع و مسئله‌ی شکاف نسل‌ها، تفاوت ارزش‌ها چگونه می‌تواند زندگی را دچار بحران کند.

شخصیت این داستان زن هستند، زنانی با دغدغه‌های متفاوت. آن طور که خود سلیمانی اظهار می‌دارد این رمان شبیه هیچ کدام از کارهای قبلی‌اش نیست.

داستان شروع پرقدرتی دارد و نویسنده از همان ابتدا مخاطب را با خود به دل داستان میبرد و وادارش می‌کند تا پایان کتاب دست از خواندن برندارد.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

«این روز روز پاره شدن بندناف بین خودش و آنا هم بود، از آن سالی که اولین بار آنا چند قدمی تا مهدکودک راه رفته بود و او احساس خوب فارغ البالی را تجربه کرده بود سال‌ها می‌گذشت، حالا دخترک آماده بود پر بگیرد. آیا او هم آماده بود آنا را پر بدهد؟

چهل سالش بود، نصف موهایش سفید شده‌بود و چند خواستگار درب و داغان را رد کرده بود. آپارتمانی داشت و حقوق، آیا برای شروعی دوباره این ها کافی‌بودند؟ اگر آنا مستقل می‌شد شاید می‌توانست از نو شروع کند،‌ مگر نه اینکه خیلی از دخترهای هم نسلش هنوز ازدواج نکرده بودند، مگر نه اینکه چهل سالگی سن پختگی است و شکفتن

برای خرید اینترنتی کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

 
 
 

 

۲-رمان “مادر”

کتاب مادر اثر پرل باک- کتاب مناسب برای مادران

نویسنده در این رمان کوشیده رنج‌ها، دغدغه‌ها، شادی‌های اندک و دشواری‌های فراوان مادر را در بافتی سنتی جامعه روستایی در چین نشان دهد.

روایتی که فارغ از زمان، امکان اندوه و عشق مادری را در تمام جوامع سنتی بازگو می کند.
نخستین اثر او به عنوان (نسیم مغرب) در سال ۱۹۲۵ در آمریکا منتشر شد. او در چین با نام سای ژن ژو معروف است. 

کتاب روایت‌گر زندگی مادری روستایی در قرن ۲۰ است که در چرخه‌های تکرارشونده‌ جهل و خرافه آن زمان گیر کرده است.

این اثر برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۳۸ و یکی از زیباترین داستان‌هایی است که با تیزبینی خاصی زندگی روستایی را به تصویر می‌کشد.
در بخشی از داستان می‌خوانیم:

«آیا در زیر این آسمان کبود، برای یک مادر، روزها همه به هم شبیه نیستند؟ هر روز صبح، قبل از سپیده‌دم از خواب برمی‌خاست و حال آنکه دیگران همچنان در خواب بودند.

در را به روی مرغ‌ها و خوک باز می‌کرد، گاومیش را به حیاط جلو خانه می‌آورد و کثافاتی را که شب هنگام ریخته بود، می‌روبید و در گوشه‌ای در بیرون منزل جمع می‌کرد.

سپس آتش روشن می‌کرد و آب را می‌جوشاند تا شوهر و مادرشوهرش پس از بیدار شدن بنوشند و قدری از آن را نیز در یک ظرف چوبی کنار می‌گذاشت تا قبل از آنکه چشم‌های دخترش را با آن بشوید، کمی سرد شود

برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 
 


بهترین کتاب ها برای مادران در دوران بارداری 


۳-کتابکودک، خانواده، انسان”

بهترین کتاب ها برای مادران

کتاب «کودک، خانواده، انسان» نوشته‌ی «ادل فبر» و «ایلین میزیش» دو نویسنده آمریکایی در حوزه فرزندپروری، خانواده و یک کتاب خوب برای مادران  است.

کتاب  به زبان ساده، شیرین و روان نوشته‌شده است به طوری که خواندن آن برای همه‌ی پدر و مادرها با هر سطحی از سواد و آگاهی قابل فهم و کاربردی است.

در واقع این کتاب حاصل تجربیات این دو خانم است که خود مادر ۳ فرزند هستند و «به مدت پنج سال در یک گروه تربیت کودک شرکت کردند تا بتوانند فرزندانشان را با روش‌های بهتری پرورش دهند.

از آن جا که نویسندگان کتاب، روان‌شناس حرفه‌ای نیستند، در این کتاب از اصطلاحات دشوار و فنی خبری نیست و نویسندگان با ساده‌ترین زبان، تجربیات خود را در مقام مادر در دسترس خواننده قرار داده‌اند.

آن‌ها حاصل یک دوره پنج‌ساله کار گروهی زیر نظر دکتر جینات را در این کتاب گرد آورده اند و با طرح شکست‌ها و موفقیت‌هایشان نشان می‌دهند که تربیت کودک، کاری ساده و پیش‌پاافتاده نیست.»

این کتاب که از دو بخش اصلی با عناوین «کودکان انسان‌اند» و «والدین نیز انسان‌اند» تشکیل شده است، از سوی انتشارات نی با ترجمه‌ی «گیتی فصیحی» منتشر شد و در سال ۱۳۹۳ به چاپ دوازدهم رسید.

در لینک زیر میتوانید اطلاعات بیشتری و همینطور خلاصه متن کتاب را بیابید:

برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:

 


۴-کتاب”در انتظار کودکی هستم(۹ماه بارداری)”

 
 
کتاب مناسب برای مادران
در انتظار کودک هستید؟ این دوران را می خواهید با خواندن و آموزش مطالب مفید به پایان برسانید؟ پس کتاب در “انتظار کودکی هستم” را به شما پیشنهاد میکنم.
این کتاب از ۲۰ سال پیش مرتب به چاپ مجدد رسیده و در هر نوبت مطالب مربوط به کشفیات جدید به آن افزوده شده است.
نویسنده این کتاب به دلیل همین پی‌گیری‌ها و مداومت ها توانسته از فرهنگستان پزشکی فرانسه جایزه دریافت کند و همواره این کتاب را به عنوان یک کتاب مناسب برای مادران حفظ کند
این کتاب در ۱۸ فصل نگاشته شده است که سعی شده به تمام سوالات مربوط به دوران بارداری و سلامت مادر و جنین پاسخ داده شود. لورانس برنو نویسنده این کتاب و ساعد زمان مترجم آن است.
برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 
 

 

۵-کتاب”آرامش روان در بارداری و زایمان”

 
کتاب آرامش روان در بارداری و زایمان- بهترین کتاب ها برای مادران
 
بارداری خود به خود استرس زاست. اینکه این ۹ ماه چطور می‌گذرد و نوزاد توی راه سالم است یا نه می‌تواند آرامش مادر را بهم بریزد.
تحقیقات بارها ثابت کرده است آرامش مادر و جنین  وابسته به هم است. پس اگر دلتان می‌خواهد دوران بارداری راحت و بدون استرسی داشته باشید کتاب آرامش روان در بارداری و زایمان را (و البته مطالب امین آرامش را) حتمن مطالعه کنید.
این کتاب نگاهی روانشناختی به دوران بارداری دارد. با مطالعه تمام فصلهای این کتاب روزهای پر از استرس و نگرانی جای خود را به روزهای پر از آرامش خیال می دهند.
برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 
 
 


۶-کتاب”تغذیه دوران بارداری”

کتاب تغذیه‌‌ی دوران بارداری- کتاب مناسب برای مادران
همه ما این جمله معروف را خطاب به مادران باردار اطرافمان شنیده‌ایم که «تو حالا دیگه باید جای دو نفر غذا بخوری»؛ حقیقتی مسلم که در قالب بیانی عامیانه، دهان‌به‌دهان چرخیده است.
ازآنجایی‌که سلامت جسم و روح جنین وابسته به تامین نیازهای جسمی، روحی و روانی مادر است لذا در دوران بارداری توجه به تغذیه مادر اهمیت زیادی پیدا می‌کند. 

کتاب «تغذیه‌ی دوره بارداری» آگاهی‌های اولیه در این زمینه را در اختیار مادران و خانواده‌ها قرار می‌دهد. مسائلی که گرچه لزوم مراجعه به پزشک متخصص را در این زمینه نمی‌گیرد اما آگاهی افراد را بالاتر برده و آنها را متوجه موارد اولیه این علم که دانستنش برای آنها ضروری است، خواهد کرد.

خواندن این کتاب که یکی از بهترین کتاب ها برای مادران است به آنها کمک می‌کند دقتی ویژه در تغذیه خویش داشته باشد و حواس خود را به پیامدهای این امر بر جنین حال و نوزاد آینده بدهد.

برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:

 


۷-کتاب”حکمت بالغانه زیستن”

کتاب حکمت بالغانه زیستن- بهترین کتاب ها برای مادران
این کتاب مناسب برای مادران در روزها و هفته های اول بارداری است. برای روزهایی که بسیاری از مادرها به فکر فلسفه وجودی و سوالاتی از این دست هستند.
کتاب « حکمت بالغانه زیستن» به مسائل مختلفی که انسان امروزی با آن درگیر است می پردازد و سعی می کند که یک زندگی ایده آل را در نظر خواننده مجسم و او را با زندگی واقعی و همه مشکلاتی که باید از آنها بگذرد، آشنا کند.
و البته راه حل منطقی و انسانی برای حل و برطرف کردن این مشکلات ارائه بدهد. این کتاب سعی می کند من انسان قوی تر و پخته‌تر شود تا توان چالش و مبارزه برای تغییر واقعیتهایی که دوست ندارد را به دست بیاورد.
کتاب حکمت بالغانه زیستن را مرحومه دکتر آذردخت مفیدی تالیف و نشر قطره آن را وارد بازار کتاب کرده است.
برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 
 

۸-کتاب “مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران”

مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران- کتاب مناسب برای مادران

اگر شما در کنار مادری بی‌مهر، سختگیر، نادان و دارای مشکلات شخصیتی پرورش یافته باشید، میراث روانی و رفتاری به‌جا مانده از او، همواره چون سایه‌ای در مشکلاتی که روزانه با آنها مواجه هستید، حضور دارد.

به همین منوال آثار این آسیب‌ها در روابط عاطفی یا دوستانه‌تان با دیگران نیز آشکار است و همچنین در مسیر پرورش اعتمادبه‌نفس و احترام به خود، مخل راه شما می‌شود. من درک می‌کنم که شما ممکن است ناامید، دلسرد، مأیوس و سردرگم باشید،

اما این کتاب خوب برای مادران آینده درمورد مسائلی چون اعتمادبه‌نفس و احساس دوست داشتنی‌بودنِ از کف رفته‌ی شما کار می‌کند تا آنها را بی‌تعارف بررسی و ریشه‌یابی کنید.

این کتاب قدم‌به‌قدم شما را هدایت خواهد کرد تا واقع‌گرایانه رابطه‌ی خود را با مادرتان و خودتان بازسازی کنید و بتوانید زخم‌هایی را که این‌همه درد و آسیب برای شما به همراه داشته است، تشخیص دهید و درمان کنید.

در ابتدا  نگاهی نزدیک و صادقانه به رفتارهای غلط مادرتان و تأثیری که در شما داشته است، می‌اندازید و همچنان که جلو می‌روید، الگوهای رفتاری او و همین‌طور شما را بررسی می‌کنید.

شما در این کتاب راهکارهای مؤثر را می‌آموزید که موجب تغییر و تحول در آن‌دسته از باورها و رفتارهای شما می‌شود که نقش بازدارنده را در زندگی‌تان دارد.

این کتاب به شما کمک خواهد کرد- شاید برای اولین‌بار ـ که درک درستی از عشق پدرومادر یا هر فرد دیگری در زندگی‌تان به‌دست آورید و این ملاک و محکی قدرتمند و قابل اعتماد در دستان شما برای بازسازی زندگی و تصمیم‌گیری‌های شما خواهد شد که سبب می‌شود شما بتوانید مادری نرمال و کافی برای فرزندتان باشید.

برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

[مطلب مرتبط: معرفی بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت]



کتاب مناسب مادران برای تربیت فرزندانشان


بهترین کتاب ها برای مادران دارای شرایط ویژه


۹-کتاب” کلیدهای تربیت فرزند در خانواده‌‌های تک‌سرپرست”

 

کتاب کلیدهای تربیت فرزند در خانواده‌‌های تک‌سرپرست-  بهترین کتاب ها برای مادران

خانواده‌های تک سرپرست، اگرچه فشارهای اجتماعی، عاطفی و اقتصادی سنگینی را متحمل می‌شوند، اما در عوض معمولاً زندگی خود را وقف سعادت بچه‌ها می‌کنند. هدف این کتاب، کمک به والدهای تنها در انجام کارهای مهم آن‌هاست.

  • بخش اول و دوم، روند انتقال به وضعیت خانوادگی تک سرپرست را برای والد و بچه‌ها تشریح می‌کند.
  • بخش سوم و چهارم به والد تنها توصیه می‌کند که در سازماندهی خانواده جدید، چه چیزهایی را برای خود و بچه‌ها در اولویت قرار دهد.
  • بخش پنجم و ششم، عوامل مؤثر بر کارآیی خانواده را مرور می‌کند و به بیان تغییرات رابطه والد و فرزند در دوره نوجوانی می‌پردازد.
  • بخش هفتم، تأثیر نظام آموزشی را بر بچه‌ها بررسی کرده و درباره کمک‌هایی که والد می‌تواند به بچه‌های خود بکند تا در تحصیل موفق باشند، صحبت می‌کند.
  • بخش هشتم و نهم به ترتیب درباره مشکلات خاص مدیریت خانواده بعد از طلاق و مرگ همسر صحبت می‌کند. در پایان کتاب، چند پرسش و پاسخ آمده است که برای والدهای تنها مفید خواهد بود.

در این کتاب هرجا از لفظ «والد تنها» استفاده شده است، منظور والدی است که مسئولیت مراقبت از بچه‌ها را برعهده دارد.

در خانواده‌هایی که پدر و مادر از هم طلاق گرفته‌اند، از والدی که مسئولیت مراقبت از بچه‌ها را برعهده ندارد و فقط بر طبق قرار دادگاه، با آن‌ها ملاقات می‌کند، تحت عنوان «والد دیگر» یاد شده است.

برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:

 


۱۰-کتاب”فرزند دوم پیامدها و راه حلها”

 
 
کتاب فرزند دوم- کتاب مناسب برای مادران
اگر باردار هستید و منتظر فرزند دوم، این کتاب می تواند گزینه مناسبی برای مطالعه در این دوران باشد که تمام مسائل و مشکلات درباره فرزند دوم و ارتباطش با فرزند اول را توضیح داده است.
مهمترین نگرانی  والدینی که منتظر فرزند دوم هستند تاثیر نوزاد بر رفتار کودک اول است. اگر شما هم در چنین شرایطی هستید بهتر است دست از نگرانی بردارید و این کتاب را بخوانید.
کتاب « فرزند دوم پیامدها و راه حلها»  با نکات تخصصی به شما می آموزد که چگونه با این موضوع کنار بیایید و از داشتن دو فرزند لذت ببرید. با خواندن این کتاب می آموزید که چگونه با فرزند اول خود حرف بزنید تا او به بهترین شکل برای پذیرش نوزاد جدید آماده باشد.
این کتاب به شما کمک می کند تا درک بهتری از طرز فکر کودک اول خود پیدا کنید و به او بیاموزید تا احساس مثبتی درباره حاملگی شما  و داشتن خواهر یا برادر داشته باشد. 
برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 

کتاب مناسب برای مادران دارای نوزاد


۱۱-کتاب”اولین سال تولد کودک به زبان آدمیزاد”

 
کتاب اولین سال تولد کودک به زبان آدمیزاد- بهترین کتاب ها برای مادران

پیش از تولد کودک فکر می‌کنیم روز تولد، پایان دوران سخت بارداری و موعد وصال است. دریغ از اینکه در واقع یک شروع جدید برای زندگی و روزهای سخت پیش رو است. بعد از تولد با هزاران سوال و هزاران جواب متنوع روبرو می‌شویم:

  • چطور به کودک شیر بدهیم؟
  • از کجا بفهمیم سیر شده است؟
  • چطور آروغش را بگیریم؟
  • اگر زیادی شیر خورد چه کار کنیم؟ 
  • اگر اصلا نمی‌خوابد چه کنم؟ 

کتاب «اولین سال تولد کودک به زبان آدمیزاد» مجموعه‌ی کاملی است که پاسخ خیلی از این سوال‌ها را در آن پیدا می‌کنید و بهتر از آن، درباره‌ی خیلی از موضوعاتی که نسبت به آن آگاه نیستید، اطلاعاتی به دست می‌آورید.

این کتاب یکی از بهترین کتاب ها برای مادران می باشد که حاصل همکاری یک پزشک اطفال موفق، دکتر گی لرد، و یک نویسنده (میشل هِی‌گن) است؛ دکتر گی لرد، خود صاحب دو فرزند و نویسنده نیز مادر سه پسر است.

هر فصلِ کتاب به یکی از ماه‌های تولد کودک تا یک سالگی اختصاص داده شده است. در هر فصل می‌توانید با تحولات کودک در آن ماه، نیازهای او و انتخاب‌هایی که برای کمک به او در اختیار دارید، آشنا شوید.

برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

[مطلب مرتبط: کتاب تربیت کودک از یکسالگی]


۱۲-کتاب”کلید های آموزش و مراقبت سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان “

 

کتاب کلیدهای آموزش و مراقبت از سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان -کتاب مناسب برای مادران

دکتر کریستال دِ فریتاس، متخصص مجرب کودکان که خود نیز یک مادر است توصیه هایی در زمینه صحبت کردن در مورد حقایق زندگی و جنسیت با فرزندان در سنین مختلف از پیش از دبستان تا نوجوانی مطرح می کند.

وی همچنین یک نظام ارزشی برای کل خانواده را توصیف می کند که نوعی تفکر سالم در مورد جنسیت را به دنبال دارد.

در این کتاب راهنمایی هایی برای والدین که باید با جزئیات پرورش فرزندشان در جوامع پر از مشکلات عصر حاضر کنار بیایند، ارائه شده است.

امروزه پرورش کودکان متفاوت از نسل های گذشته است.

آموزش های زودرس، شتاب زده و ناشیانه مسائل جنسی به کودکان، همان اندازه آسیب زا خواهد بود که اگر این آموزش ها با تاخیر، پنهان سازی و یا نادیده گرفتن همراه باشد.

این کتاب شما را در زمینه درک رشد جنسی فرزندانتان به لحاظ جسمی و عاطفی از اولین سال‌های زندگی تا سن بلوغ کمک می‌کند.

برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

[مطلب مرتبط:بهترین کتاب رفتار با کودک]


۱۳-کتاب”۱۴۰ بازی فکری با بچه ها”

خرید کتاب 140 بازی فکری با بچه ها (از تولد تا 3 سالگی)_ بهترین کتاب ها برای مادرانقیمت با تخفیف

 

 

بچه ها با بازی شاداب می شوند، رشد می کنند و خلاقیت پیدا می کنند. پس بهتر است از همین حالا که دوران بارداری است با بازیهای فکری که می تواند باعث رشد و تقویت هوش و خلاقیت کودکان شود، آشنا شوید.
کتاب « ۱۴۰ بازی فکری با بچه ها » درباره چگونگی استفاده  از بازیهای هدفمند برای کمک به رشد مغزی کودکان و خردسالان به شما آگاهی می دهد.
با این کتاب مناسب برای مادران  می آموزید که با استفاده از روشهای گوناگون مثل آواز خواندن؛ در آغوش گرفتن، حرکت دادن، حرف زدن با کودک و تحریک حسهای بویایی و چشایی کودک مغز او را پرورش بدهید.
کارشناسان معتقدند اگر شکل گیری مغز در همان روزهای نوزادی تا سه سالگی به طور مناسب انجام شود، یادگیری های بعدی به احتمال زیاد با موفقیت انجام می شود. 
این کتاب را جکی سیلبرگ تالیف کرده است. وآناهیتا آذری مترجم آن است . 
برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 
 


بهترین کتاب ها برای مادران دارای کودک


۱۴-کتاب”دنیای شیرین بچه داری”

 
 
دنیای شیرین بچه داری- کتاب مناسب برای مادران
اگر کتابی می خواهید که به همه سوالهای شما در موضوع تربیت فرزند جواب بدهد ،  کتاب «دنیای شیرین بچه داری» را به شما پیشنهاد می کنم.
کتاب  دنیای شیرین بچه داری اثر لورانس پرنو و ترجمه لیلا سازگار است. این کتاب یکی از معتبرترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا در موضوع تربیت فرزند به‌شمار می‌آید.
کتاب درباره مسائل کلیدی صحبت می کند که سوال اصلی بیشتر والدین جوان است که شامل بررسی نیازهای کودکان از تولد تا ۵ سالگی است،
در این کتاب خوب برای مادران می توانید آخرین توصیه‌ها در مراقبت روزانه از کودک به اضافه پیشنهاداتی برای تقویت و بهبود بهداشت جسمی و روانی فرزندانتان تا زمان مدرسه رفتن را بخوانید.
این کتاب  در ۶ فصل نوشته شده است؛
  •   «نوزادی وارد زندگی شما می‌شود»،
  • «فرزندتان را خوب تغذیه کنید»،
  • «زندگی کودک»،
  • «کشف دنیا»،
  • «رشد و شکوفایی» 
  • «کودک سالم»  
برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 

 

۱۵-کتاب “همه کودکان تیز هوشند اگر…”

کتاب همه کودکان تیزهوشند اگر ... بهترین کتاب ها برای مادران

 
دلتان می خواهد فرزندی که در راه دارید تیزهوش شود؟ دلتان می خواهد استعدادهای واقعی کودکتان را کشف و تقویت کنید؟ بهترین کتاب برای مادران در این زمینه « همه کودکان تیزهوشند اگر…» نوشته دکتر میریام استاپرد است. 
این کتاب برای پدر و مادرهایی نوشته شده است که می دانند بر جنبه های مختلف رشد کودک خود می توان اثر گذاشت.
علاوه بر مطالب رشد، این کتاب دارای راهنمایی هایی بسیار مفیدی در زمینه های دیگری مثل آزمونهای مربوط به هوش، شنوایی، بینایی و … است که معمولا مادران و پدران دنبال دانستن آنها هستند.
معیارهای انتخاب مهد کودک مناسب، رابطه ترتیب تولد کودک در خانواده با استعدادهای او، نقش تلویزیون و کامپیوتر در تربیت کودک و بسیاری مطالب مفید دیگر را می توانید در این کتاب پیدا کنید.
 
برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 
 

۱۶-کتاب”۱۰۰۱ کاری که بچه ها باید ببینند و انجام دهند”

 
1001 کاری که بچه‌ها باید ببینند و انجام دهند- کتاب خوب برای مادران
همه مادر و پدرها دوست دارند فرزندی مستقل و با اعتماد به نفس داشته باشند.
اگر شما هم جزو آن دسته از مادرانی هستید که دوست دارید فرزندتان در آینده استقلال داشته باشد بهتر است کتاب« ۱۰۰۱ کاری که بچه ها باید ببینند و انجام بدهند وگرنه هرگز نمی توانند مستقلانه زندگی کنند» را مطالعه کنید.
این کتاب را که نشر هیرمند منتشر کرده، هری هریسون نوشته است و الهام آرام نیا و شمس الدین حسین  ترجمه کرده اند.
بیش از هزار و یک کار وجود دارد  که هر کودکی نیاز دارد ببیند و انجام دهد تا باور، جرات، مهارت و اطمینان به دست بیاورد که وقتی بزرگ می شود زندگی مستقلی داشته باشد.
این کتاب ۱۰۰۱ جمله دارد که سعی می کند خیلی موجز و کامل شما را برای تربیت یک کودک مستقل آماده کند.
همینطور می‌توانید با استفاده از این کتاب مناسب برای مادران از همان سال‌های اولیه‌ی زندگی فرزندانتان، آن‌ها را برای دوره‌ی بزرگسالی آماده کنید.
برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 
 
 


بهترین کتاب ها برای مادران  دارای فرزند نوجوان


۱۷-کتاب “مادر و دختر”

 
 کتاب مادر و دختر- بهترین کتاب ها برای مادران
یک دختر همه زنانگی را از مادرش می آموزد درواقع رابطه میان مادر و دختر از همان بدو تولد شکل می گیرد. اینکه چه احساسی به خودش و به زندگی اش داشته باشد را هم از مادرش یاد می گیرد.
 اگر دلتان می خواهد رابطه خوبی با دخترتان داشته باشید و البته نکات خوبی به او آموزش بدهید، توصیه ما خواندن کتاب« مادر و دختر» است.
در کتاب که یکی از بهترین کتاب ها برای مادران میباشد، راهکارهایی ساده برای تربیت دختران ارائه شده است. این کتاب اثر ملیسا هریسون، برندۀ اولین جایزه افتخارات پورتسموث است.  
 
برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 
 

۱۸-کتاب “تربیت نوجوان دردسر ساز”

تربیت نوجوان دردسرساز رویکرد پذیرش و تعهد- کتاب خوب برای مادران

تربیت فرزندی که به سنین نوجوانی قدم گذاشته به‌خودی خود کار بسیار فرساینده‌ای است و چنانچه نوجوان شما مبتلا به نوسانات هیجانی شدید باشد این دشواری دوچندان خواهد شد.

راهنمایی‌های عملی این کتاب با الهام از آموزه‌های مبتنی بر رویکرد پذیرش و تعهد، آرامش را به خانه شما بازخواهد گرداند.

شما از طریق این کتاب راهکارهایی که به فرزندتان در جهت متعادل کردن هیجانات و مدیریت پاسخ‌هایش بدان نیاز دارد را خواهید‌ آموخت و در نهایت رابطه زخم خورده‌تان از نو احیا خواهد شد.

سخنان زوریتا – اُنا القاگر سخنی آرامش‌بخش برای والدین است: «از آنچه می‌توانی تغییر دهی آگاه باش و نیز آنچه را بایستی بپذیری و در کنترل تو نیست را بشناس»

و در آخر به‌وسیله خودآگاهی‌ای که پیش‌روی‌تان قرار خواهدگرفت، شما مجهز به خردی می‌شوید که توانایی تمایز این دو را به‌دست می‌آورید.

 این کتاب مناسب برای مادران به شما کمک میکند در جهت رشد و کامیابی فرزندتان به طور عملی اقدامی انجام دهید،

برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:

 


۱۹-کتاب “هنر پسرداری “

دانلود کتاب هنر پسرداری- بهترین کتاب ها برای مادران

این کتاب به این موضوع می‌پردازد که چرا پسرها متفاوت‌اند و چگونه به آن‌ها کمک کنیم تا مردانی متعادل و شاد باشند. 

کتاب «هنر پسرداری» نوشته‌ی «استیو بیدالف» را «ملوک عزیززاده» به فارسی برگردانده است.کتاب در ده فصل نگاشته شده است.

عنوان فصل‌ها از این قرار است: «پسرها چگونه‌اند؟»، «سه مرحله‌ی دوران کودکی»، «تستوسترون»، «مغز دخترها و پسرها چگونه متفاوت است»، «آنچه پدران می‌توانند انجام دهند»، «مادران و پسران»، «رشد سلامتی جنسی»، «انقلابی در آموزش و پرورش»، «پسران و ورزش» و «چالش برای برقراری ارتباط».

  هنر “پسر بزرگ‌کردن” هم مثل هر هنر دیگری نیاز به توجه، دقت فراوان، تمرین صبوری، صرف حوصله‌ی کافی و تمرکزی شایسته دارد؛ لوازمی که در این کتاب با نحوه‌ی به‌کاربردن آن‌ها آشنا خواهید شد. آنچه ما خواهان آن هستیم، داشتن مردانی شاد، خلاق، پرانرژی و مهربان است.» 

برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

 

[مطلب مرتبط:بهترین کتاب تربیت فرزند پسر]



کتاب مناسب مادران برای تربیت فرزند در تمام سنین


 راهکارهای ساده برای تربیت پسران- کتاب خوب برای مادران
اگر نوزاد توی راهتان پسر است ما کتاب « مادر و پسر» را معرفی می کنیم.
با گفتن جمله « شما صاحب یک فرزند پسر شدید » ، دری از یک دنیای جدید به روی هر مادری باز می شود.
این کتاب مناسب برای مادران ، حامل رازهایی درباره ارتباط مادر و پسر است، رابطه ای که گاهی نشاط بخش و گاهی هم دیوانه کننده است، اما با این وجود همواره خارق العاده به نظر می رسد
تربیت کردن پسری قوی، دوست داشتنی و موفق هرگز کار آسانی نیست .
در کتاب مادر و پسر، راهکارهایی ساده برای تربیت پسران ارائه شده است.همینطور شیوه برخورد با فرزند پسر و تربیت او از مرحله نوزادی تا نوجوانی و استقلال بیان شده‌است.
این کتاب اثر ملیسا هریسون و هری اچ هریسون جونیور است که رازهایی را درباره ارتباط مادر و پسر آشکار می‌کند تا مادران بتوانند پسرانی قوی و موفق تربیت کنند. 
برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 
 

۲۱-کتاب “دوست بدارید اما لوس نکنید”

 
دوست بدارید اما لوس نکنید  - بهترین کتاب ها برای مادران
هیچ پدر و مادری نمی خواهد فرزندان لوس تربیت کند. ما جملگی خواهان تربیت کردن فرزندانی پر مهر و محبت، صادق و مسئول هستیم. 
دوست داشتن با لوس کردن متفاوت است اما متاسفانه بعضی از والدین جوان خیلی به این موضوع توجه نمی کنند. 
پیشنهاد می‌کنم کتاب « دوست بدارید اما لوس نکنید» را در لیست کتابهایی که باید حتما در این دوران بخوانید، بگنجانید تا از اینکه والد هستد لذت ببرید.
این کتاب معتقد به راهنمایی‌های عملی،اشاره به نمونه ها و تمثیل ها و دیالوگ هایی است که به پدر و مادر کمک می‌کنند تا احساس گناه کمتری کنند و با راحتی بیشتر بتوانند پیامد‌هایی را برای فرزند خود در نظر بگیرند.
این مجموعه شامل راه‌کارها و اطلاعاتی درباره‌ی تربیت صحیح فرزندان و دوست داشتن آن‌ها و بالا بردن عزت نفس آن‌هاست که طی آن این مباحث مطرح شده است:
 
  • “اجتناب نمودن از جنگ قدرت“،
  • “به حداقل رسانیدن استرس‌های روزانه”، 
  • “محبت کردن بدون لوس کردن آن‌ها”،
  • “گشایش کانال‌های ارتباطی”،
  • “ایجاد هماهنگی میان خواهران و برادران”، 
  • “افزایش عزت نفس”  
برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 
 
 

۲۲-کتاب”چگونه فرزندی خلاق داشته باشیم”

 

کتاب چگونه فرزندانی خلاق داشته باشیم؟ - کتاب خوب برای مادران

با خواندن این کتاب می‌توانید با استفاده از هفت روش ساده پیشنهادی دکتر «وین دایر» اعتماد به نفس کودکان خود را هر روز تقویت کنید.
می‌توانید به بچه‌های کوچکتر محبت کنید آن هم بدون آنکه آن‌ها را لوس بار بیاورید و ریسک‌پذیری را در آن‌ها افزایش بدهید.
بدون اینکه از شکست هراسی داشته باشند. می‌آموزید که چطور خشم خود و فرزندان‌تان را مهار کنید و چطور به فرزندان‌تان بیاموزید که دچار اضطراب و هراس از زندگی نباشند.
نویسنده در این کتاب مناسب برای مادران تجربه ی خود و والدین کارکشته‌ای که سال‌ها با کودکان در تماس بوده‌اند رابه تفضیل مطرح کرده‌است.
کتاب در ۵فصل نوشته‌شده‌است، که فصل‌های کتاب به قرار زیر می‌باشند:
  • چه چیزی بیش از همه چیز برای فرزندان خود میخواهید؟
  • میخواهیم فرزندانم اعتماد به نفس داشته باشند
  • میخواهم فرزندانم اهل ریسک باشند
  • میخواهم فرزندانم در زندگی آرامش داشته باشند
  • میخواهم خلاق باشند
 
برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینک زیر استفاده کنید:
 
 
 

          وویس های دکتر هلاکویی مناسب برای مادران


 دکتر هلاکویی -کتاب خوب برای مادران

اگر شاغل هستید و  شغلتان به شما این اجازه را نمیدهد که کتاب کاغذی در دست بگیرید و یا اینکه با کتاب کاغذی میانه ی خوبی ندارید، میتوانید از وویس های دکتر هلاکویی برای آشنایی کامل با مسئولیت مادری استفاده کنید.

«دکتر فرهنگ هلاکویی» دارای مدرک دکترا در رشته جامعه‌شناسی و سه کارشناسی ارشد در رشته‌های روان‌شناسی، اقتصاد و «مشاوره ازدواج، خانواده و کودکان» است.

در حال‌حاضر نیز مدیر مرکز بهزیستی «بورلی هیلز» امریکا است و به‌ عنوان مشاور ازدواج، خانواده و کودکان، در این مرکز فعالیت می‌کند.

دکتر هلاکویی در این وویس ها به خانواده‌ها کمک می‌کند تا روش درستی را برای تعلیم و تربیت فرزندانشان از تولد تا ۱۹ سالگی را انتخاب کنند.

برای دانلود وویس ها میتوانید از لینک های زیر استفاده کنید:

 

 

 

خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب زیر احتمالا برایتان جذاب باشند:

چگونه بهترین کتاب برای نوزادان را انتخاب کنیم؟

بهترین کتاب برای کودک دو ساله

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان

کتاب درمان اضطراب کودکان

بهترین کتاب های انگیزشی کودکان و نوجوانان

تاثیر گذارترین کتاب های دنیا

معرفی بهترین کتابهای توسعه فردی


 تاکید میکنم اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتاب ها برای مادران کتابهای دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتاب ها برای مادران شما، شامل کدام کتابهاست؟
کدام یک از کتاب های معرفی شده را برای مطالعه انتخاب کرده اید؟

به نظر شما کتاب مناسب برای مادران چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟


نوشته شده توسط بهزاد کرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *