معرفی ۹ کتاب مفید از تأثیرگذارترین کتاب‌های دنیا برای زندگی بهتر کنار یکدیگر

تاثیرگذارترین کتابهای دنیا

در زندگی همه‌ی ماها کتاب‌هایی بودن که بخشی از رفتارها یا عادت‌های ما رو تغییر دادن. برخی از آن‌ها احتملاً جزء تاثیرگذارترین کتابهای دنیا بودن و نه تنها برای ما بلکه برای بسیاری از مردم جهان هم تاثیرگذار بوده‌اند.

تاثیرگذارترین کتابهای دنیا با فروش بالایی که در سراسر جهان داشتن، توصیه‌ها و نصیحت‌هاشون مورد قبول تعداد زیادی از مردمانی با فرهنگ‌های گوناگون هستن. هرچند نمیشه گفت این کتاب‌ها قطعاً درست میگن، اما میشه بیش از کتاب‌های دیگه برای الگوبرداری و عمل به توصیه‌هاشون به آن‌ها توجه کرد؛ چرا که مورد پسند افراد مختلفی با فرهنگ‌ها و علایق متفاوت بوده‌اند. 

در دو مطلب جداگانه به معرفی بهترین کتاب ها برای پیشرفت در زندگی و بهترین کتابهای توسعه فردی پرداخته‌ایم. این کتاب‌ها به جنبه‌های فردی زندگی‌مون می‌پردازن.

در این مطلب قصد داریم به معرفی ۹ کتاب از بهترین و تاثیرگذارترین کتاب ها که تونستن جنبه‌های اجتماعی زندگی انسانی از جمله غرور، اخلاق ناپسند، نابرابری و فاصله طبقاتی، ویرانی و هزینه‌های جنگ و دنیای آدم‌های با نگاه تک بعدی را به خوبی برای مخاطب عام نشان دهند، معرفی کنیم.

معرفی تعدادی از تاثیرگذارترین کتابهای دنیا با موضوعات گوناگون

۱- رمان غرور و تعصب اثر جین آستین

غرور و تعصب، خودبزرگ‌بینی، حقیر شمردن دیگران و چنین صفات ناپسندی باعث رنجش خاطر دیگران از ما، کاهش روابط اجتماعی و در نهایت تنهایی و انزوای ما میشن.

همه‌ی ماها بارها و بارها چنین نصیحت‌هایی شنیده‌ایم، ولی باز در سطح جامعه چنین افرادی را می‌بینیم یا گاهاً دوستان‌مون نکاتی رو بهمون متذکر میشن.

فکر می‌کنید چرا نصیحت‌ها کارساز نیست؟

اگر به صورت داستان، فیلم یا قصه به افراد ارائه شود، اثربخشی بیشتری ندارد؟

کتاب غرور و تعصب از تاثیرگذارترین کتابهای دنیا

جین آستین با خلق داستانی بر پایه‌ی زندگی خانواده‌ای با ۵ دختر جوان و دمِ بخت که مادرشون قصد دارد آن‌ها را شوهر دهد، غرور و تعصب را جلوی چشم‌مون گذاشته است.

این کتاب یکی از تاثیرگذارترین کتاب ها برای خوانندگانش بوده و با گذشت بیش از ۲۰۰ سال از زمان انتشار، همواره مورد تجدید چاپ قرار گرفته است.

برای دیدن این کتاب در سایت دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۲- رمان صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز

همه‌ی ما اگه به زندگی‌مون نگاه کنیم، می‌بینیم مسائلی وجود دارن که اطلاعات اندکی در موردشون داریم. مسائل و موضوعاتی که از تعداد اندکی کانال محدود اطلاعاتمون رو ازشون بدست میاریم و همین باعث میشه نگاهمون به این مسائل تک بعدی بشه.

مثلاً وقتی فقط خبرهای یک سمت ماجراهای اطرافمون رو می‌خونیم، به یک نگاه تک بعدی نسبت به اون ماجرا می‌رسیم.

گابریل گارسیا مارکز برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ به چنین مسئله‌ای در قالب رمان صد سال تنهایی پرداخته است. کتاب صد سال تنهایی یکی از تاثیرگذارترین کتاب های جهان

رمان صد سال تنهایی روایت شش نسل از خانواده‌ای است که در یک دهکده زندگی می‌کنن و در طول این سال‌ها تنها راه ارتباطی‌شون با خارج از دهکده، کولی‌هایی بودن که گاه‌به‌گاه براشون کالا میارن.

این رمان که در سال ۱۹۶۷ چاپ شد، به زبان‌های مختلف جهان ترجمه  و به یکی از تاثیرگذارترین کتاب های جهان تبدیل شد. برای خرید این کتاب در سایت دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۳- رمان بینوایان اثر ویکتور هوگو

ویکتور هوگو ۱۷ سال را صرف نوشتن یکی از تاثیرگذارترین کتابهای دنیا کرد و حاصلش خلق رمانی ماندگار از ادب و اخلاق بود.

رمان بینوایان از تاثیرگذارترین کتاب ها

این رمان ۵ بخش و ۵ داستان دارد که هر کدام به گونه‌ای اخلاق، ادب، پستی و بدی را روایت می‌کنند. شاید همین داستان‌های شگفت‌آور هستند که خوانندگان را اینگونه مات و مبهوت خود کرده و همچنان پس از سال‌ها که از اولین چاپ آن می‌گذرد، برای افراد زیادی جزء بهترین و تاثیرگذارترین کتاب ها بوده است.

برای خواندن نظرات خوانندگان این کتاب در سایت دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۴- رمان جزء از کل اثر استیو تولتز

توانایی فکر کردن و تصمیم‌گیری مستقل، عدم توجه به خرافات، مرگ، عشق، خانواده و حتی ترسیدن و فکر کردن به مرگ موضوعاتی هستن که گاهاً همه‌مون بهشون فکر کردیم. مسائلی که گاهی ترس به جون‌مون انداختن و گاهی شوق حرکت بهمون دادن.

تمایل ما به متفاوت بودن از دیگران و عدم پیروی کورکورانه از کجا میاد؟ آیا به این خاطر نیست که از مرگ می‌ترسیم؟ آیا به این دلیل نیست که در تلاشیم عمرمون رو زندگی کرده باشیم؟

رمان جزء از کل داستان پسری به نام چسبر را روایت می‌کند که نمی‌خواهد مانند پدر، عمو و مادرش فکر کند. او می‌خواهد متفاوت فکر کرده و متفاوت عمل کند تا مانند آن‌ها نشود.

رمان جز از کل یکی از بهترین و تاثیرگذارترین کتاب ها

پدر چسبر فردی‌ست که به دنبال حل معضلات و مشکلات عالمه، عمویش فردی خلاف‌کار و خوشگذران، و مادر چسبر فردی‌ست که در انجام کارهایی که از پسرش می‌خواهد بر اساس نظر دیگران و اعتقادات گذشتگان عمل می‌کنه؛ اینکه چون همه اینگونه عمل می‌کنن، پس باید همانگونه عمل کرد.

در این بین افکار و سوالات جالبی در ذهن چسبر شکل می‌گیره که در دوره‌های مختلف زندگی‌مون برای ماها نیز ایجاد شدن. همین اشتراک باعث شده اثر استیو تولتز به یکی از تاثیرگذارترین کتاب های جهان تبدیل بشه و رمانی جالب و خواندنی باشد.

برای خرید این کتاب از سایت دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۵- رمان بادبادک باز اثر خالد حسینی

معرفی کردن کشوری جنگ‌زده که محل تقابل درگیری نیروهای خارجی با یکدیگر هست، به جهانیان کار ساده‌ای نیست. عموماً اخبار بمباران‌ها و انفجارها بر تمام خبرهای دیگری که از چنین کشوری می‌تونه مخابره بشه، سایه می‌اندازه.

خالد حسینی با رمان بادبادک باز تونست هم ریشه‌های فرهنگی و هم مصیبت‌های زندگی مردم افغانستانِ جنگ‌زده رو به دنیا معرفی کنه. از میان کتاب‌هایی که به افغانستان پرداختن، این رمان به یکی از تاثیرگذارترین کتابهای دنیا تبدیل شد.

کتاب بادبادک باز از تاثیرگذارترین کتاب ها

بادبادک باز داستان امیر و حسن، دو پسر هم سن و سال هست که کنار یکدیگر بزرگ میشن اما به دو خانواده‌ی متفاوت تعلق دارن. یک خانواده از ثروتمندان هستن و خانواده‌ی دیگه به عنوان خدمتکار آن‌ها شناخته میشن.

همین تفاوت سبب می‌شه با وجود اینکه این دو پسر سال‌ها هم‌بازی یکدیگر بودن، اما خلقیات متفاوتی داشته و مسیر زندگی‌شون متفاوت از یکدیگر رقم بخوره؛ یکی می‌تونه گاهی زور بکه و دستور بده و دیگری باید بله بکه.

در طول داستان به بهانه‌ی اتفاقاتی که برای این دو پسر و خانواده‌هاشون به وجود میاد، نویسنده از فرهنگ یک ملت، آداب و رسوم و تفاوت‌های فکری بین افراد صحبت می‌کنه.

خالد حسینی نویسنده‌ی این رمان، خود متولد افغانستان، پدرش دیپلمات وزارت امور خارجه و مادرش معلم زبان فارسی دری در دبیرستان‌های کابل بود. او که بعد از حمله‌ی شوروی به افغانستان و اخراج پدرش از وزارت‌خانه، نوجوانی خود را در امریکا سپری کرده، رمان بادبادک باز را در سال ۲۰۰۳ به چاپ رساند تا ریشه‌های تاریخی و فرهنگی افغانستان را از قبل از حمله‌ی شوروی و ویران شدن این کشور به جهانیان نشان دهد.

این رمان با فروش بالایی که رقم زد، علاوه بر اینکه آقای حسینی را به عنوان یک نویسنده معرفی کرد، به یکی از تاثیرگذارترین کتاب های جهان نیز تبدیل شد.

برای مشاهده‌ی این کتاب در سایت دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۶- رمان آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز

چارلز دیکنز با آثاری که نوشته، به عنوان نویسنده‌ای با دغدغه‌های اجتماعی شناخته میشه. او در رمان آرزوهای بزرگ به مسئله‌ی اختلاف طبقات کارگری می‌پردازه.

او در این رمان با نشان دادن تقابل بین اشراف و کارگران با چاشنی روابط عاشقانه در روزگاری مملوء از جرم و خلافکاری، سعی کرده تضادهای بین تاریکی و روشنایی راوبرای خواننده به تصویر بکشه.

رمان آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز تاثیرگذارترین کتابهای دنیا

آرزوهای بزرگ روایت اتفاقات، سختی‌ها، دشواری‌ها و ناملایماتی‌ست که هر کدام از ما ممکن هست با آن‌ها روبرو شده باشیم یا حداقل افرادی را دیده باشیم که با این سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنن.

اگر خودمان درگیر این سختی‌ها هستیم، خواندن این رمان برای لحظاتی سبب میشه بدونیم افراد دیگه‌ای هم به درد ما دچارند و اگر افراد دیگه‌ای رو می‌شناسیم که درگیر این دشواری‌ها هستن، می‌تونیم بیش از پیش درد آن‌ها را درک کنیم.

زمان انتشار این کتاب به دهه‌ی ۱۸۶۰ میلادی برمی‌گرده. در جامعه‌ی آن زمان انگلستان بیش از امروز مسئله‌ی اختلاف طبقاتی و بی‌عدالتی وجود داشت. این مسئله در کنار شهرت نویسنده سبب شد این کتاب به فروش بالایی رسیده تا به یکی از تاثیرگذارترین کتاب ها تبدیل شود.

برای دیدن این کتاب از سایت دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۷- کتاب سه‌شنبه‌ها با موری اثر میچ آلبوم

چشیدن طعم زنده بودن، ایستادن و هیاهوها را نظاره کردن؛ زندگی کردن.

عبارت‌های بالا را از دوستی شنیدم که کتاب سه‌شنبه‌ها با موری را خوانده بود و به گفته‌ی خودش یکی از بهترین و تاثیرگذارترین کتاب ها برایش بوده است.

میچ آلبوم در این کتاب به نقل خاطراتش از یکی از اساتید دانشگاهش می‌پردازه که پس از سال‌ها متوجه میشه او به بیماری لاعلاجی دچار شده است. بیماری‌ای که به صورت پیوسته توان اندام‌های مختلف بدن استاد را از بین برده و او را فلج و یکجا نشین کرده است.

به دلیل همین بیماری، موری شوارتز هر روز آشکارا درک می‌کنه که یک قدم به مرگ نزدیک‌تر شده است.

آیا نشستن پای صحبت‌های چنین فردی لذت‌بخش نیست؟

کتاب سه شنبه ها با موری از بهترین و تاثیرگذارترین کتاب ها

میچ آلبوم زمانی که پس از سال‌ها استاد قدیمی‌اش را پیدا می‌کنه، متوجه میشه او ماه‌های پایانی عمر خود رو سپری می‌کنه؛ اما این وضعیت نه تنها تأثیری بد بر روحیه‌ی استاد نگذاشته، بلکه موری شوارتز مرگ را به عنوان بخشی از زندگی پذیرفته و همچون دوران دانشگاه سرزنده و خوشحال است.

میچ آلبوم که در سال‌های پس از دانشگاه تجربه‌ی گزارشگری و روزنامه‌نگاری نیز داشته، تصمیم می‌گیره با این استاد جامعه‌شناسی‌اش در مورد زندگی صحبت کنه. او این گفتگوها را تا زمان فوت استاد ادامه داد و در نهایت در این کتاب به چاپ رساند.

اگر شما نیز مانند خیلی از افرادی که اطرافمون هستن، با سیلی و دشنام با زندگی‌تون برخورد می‌کنین، شاید خواندن این کتاب سبب بشه حداقل با زندگی خودتون دوست بشین.

برای خرید این کتاب می‌تونین از لینک زیر اقدام کنین.

 

۸- رمان جنگ و صلح اثر لئون تولستوی

وقتی به جنگ فکر می‌کنیم، ناخودآگاه به نقطه‌ی مقابل اون هم فکر می‌کنیم. اینکه اگر جنگ نمی‌شد، چه اتفاقاتی ممکن بود بیفته؟ سرنوشت کسانی که درگیر این جنگ شدهن، چگونه رقم می‌خورد؟

تولستوی در قالب این رمان به روایت حمله‌ی فرانسه به روسیه در سال ۱۸۱۲ می‌پردازد. شخصیت‌های گوناگونی در این رمان خلق شدن که هر کدام به نوعی در روایت تاریخی داستان، درگیر میشن.

رمان جنگ و صلح از تاثیرگذارترین کتاب های جهان

نویسنده در بخش‌هایی از کتاب، به کلی جنبه‌ی داستانی را کنار گذاشته و درس‌های تاریخی به خواننده میده. از اینکه اگر جنگ نمی‌شد، برای این شخصیت و آن شخصیت چه اتفاقی رقم می‌خورد. او می‌کوشه اینگونه خواننده را با طبعات جنگ و صلح آشنا کنه.

رمان جنگ و صلح مشهورترین رمان نویسنده هست که با فروش بالای خود به یکی از تاثیرگذارترین کتابهای دنیا تبدیل شد. برای مشاهده‌ی نظرات خوانندگان این کتاب در سایت دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۹- کتاب امریکانا اثر چیماماندا انگزی آدیچی

کتاب امریکانا داستان دو نوجوان اهل نیجریه هست که در دبیرستان عاشق یکدیگر میشن. آن‌ها در زمانه‌ای زندگی می‌کنن که نیجریه تحت حکومت دیکتاتوری دولت نظامی قرار گرفته و هر کس که بتواند مهاجرت می‌کنه.

کتاب امریکانا از تاثیرگذارترین کتاب های جهان

ایفملو و اوبینزی دو شخصیت این داستان هستن. ایفملو دختری زیبا و با اعتماد به نفس است که برای ادامه‌ی تحصیل به آمریکا مهاجرت می‌کنه. در همین زمان اوبینزی نیز که عاشق ایفملو هست، امیدوار است در آمریکا به او بپیوندد؛ اما با اتفاقات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ آمریکا و بسته شدن درهای ورود به این کشور برای مهاجران، او مجبور میشه مسیر دیگری رو در پیش بگیره.

اوبینزی که نتوانست به آمریکا برود، بالاجبار راهی انگلستان میشه و به صورت غیرقانونی در آنجا زندگی می‌کنه. آن‌ها پس از ۱۵ سال دوری از یکدیگه، مجدد در نیجریه همدیگه رو ملاقات می‌کنن.

داستان امریکانا، داستان زندگی دو نوجوانی‌ست که برای بدست آوردن زندگی‌ای بهتر از کشورشون مهاجرت می‌کنن اما سایه‌ی تبعیض نژادی به دلیل سیاه‌پوست بودن همواره بالای سر آن‌هاست.

این کتاب در زمینه‌ی پرداختن به مسئله‌ی تبعیض نژادی یکی از بهترین و تاثیرگذارترین کتاب ها است. اگر مایلید سایه‌ی سنگین تبعیض نژادی را در قالب یک داستان ببینید، پیشنهاد می‌کنم این کتاب را با استفاده از لینک زیر از سایت ایران کتاب تهیه کنید.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



کتاب‌هایی به تاثیرگذارترین کتاب های جهان تبدیل میشن که جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان نیز باشند. اما بارها شده کتابی را بخونیم و تأثیر بسیاری از آن بگیریم ولی جزء پرفروش‌ترین‌ها نبوده باشد.

اصلاً مگه تآثیرگذاری به پرفروش بودن کتاب است؟

لطفاً در قسمت کامنت‌ها به ما و سایر خوانندگان این مطلب بگید که کدامیک از کتاب‌هایی که خوندین برای شما از بهترین و تاثیرگذارترین کتاب ها بوده؟ و چرا برای شما چنین تأثیری داشته؟


دسته‌بندی مطالب مرتبط

قبلا در مطلب بهترین کتاب های دنیا به معرفی بهترین کتاب‌های دنیا پرداخته‌ایم، اما در لیست زیر قصد داریم که به صورت دسته‌بندی شده بهترین رمان‌ها را بررسی کنیم:

بهترین‌های ایرانی

در این قسمت به معرفی بهترین رمان‌های ایرانی پرداخته‌ایم. بهترین‌هایی که شاید حتی یک بار هم که شده باید آن‌ها را بخوانید.

بهترین رمان‌های ایرانی

بهترین کتاب‌های ایرانی

بهترین رمان‌ها در موضوعات مختلف

در لیست زیر به معرفی رمان‌ها در موضوعات مختلف پرداخته‌ایم، اگر به هر یک از موضوعات زیر علاقه دارید با خواندن مطلب مربوط به آن می‌توانید به لیست پرباری از کتاب‌های مربوط به آن موضوع دست پیدا کنید:

جوانان از مخاطبان اصلی رمان‌ها

در مطلبی که قبلا در مورد رمان‌های مخصوص جوانان نوشته‌ایم می‌توانید رمان‌‌های مخصوص جوانان را پیدا کرده و آن‌ها را مطالعه کنید، در انتخاب این رمان‌ها سعی کرده‌ایم که بهترین‌ها را با توجه به نظر کارشناسان و منتقدان انتخاب کنیم:

بهترین رمان‌ها برای جوانان

جذاب‌ترین رمان‌ها برای نوجوانان پرشور

در مطلب زیر در مورد بهترین رمان‌های جهان که مناسب نوجوانان هستند صحبت کرده‌ایم، همچنین با توجه به لیست کاملی که در انتهای مطلب زیر قرار دارد می‌توانید متناسب با سن و ویژگی کتاب، بهترین انتخاب را داشته باشید:

بهترین کتاب‌ها برای نوجوانان

مطالب مرتبط دیگر

بهترین کتاب برای تغییر عادت

پرفروش ترین کتابهای ایران در ۴ دهه گذشته

کتابهای پرفروش جهان


نویسنده: محسن زنگویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *