کتابی در مورد تربیت کودک: “کودک، خانواده، انسان”

فکر کنم همه والدینی که برای خودشان نقشی فراتر از تولید بچه قائلند، دغدغه تربیت کودکشان را دارند. همه ما دوست داریم نقش خودمان در مقام والد را به درستی ایفا کنیم و میدانیم که روزهای کودکی بچه هایمان نقش زیادی در شکل گیری آینده آنها دارد.

کتاب “کودک، خانواده، انسان” نوشته دو مادر است که هر کدام در زمان نگارش کتاب سه بچه داشته اند. در این کتاب قرار نیست حرفهای کلی بخوانیم. این کتاب مملو از مواردی است که همه ما والدین با آنها در زندگی روزمره مواجه میشویم و نکات خوبی در مورد تعامل با بچه هایمان در این موارد بیان شده است.

این کتاب ماحصل شرکت این دو مادر در جلسات تربیت کودک دکتر “هایم جینات” است و این دو مادر هیچ تخصص خاصی در زمینه رواشناسی ندارند و صرفا از دید یک مادر این کتاب را نوشته اند. از این جهت متن کتاب بسیار ساده و دوست داشتنی است و شما را با خود همراه خواهد کرد.

اولین چاپ این کتاب در سال ۶۸ منتشر شده است و نسخه ای که من خریده ام مربوط به چاپ سیزدهم آن در سال ۹۴ است. برای خرید اینترنتی کتاب میتوانید از لینکهای زیر اقدام کنید:

خرید اینترنتی نسخه کاغذی

خرید نسخه الکترونیکی

فکر کنم بد نباشد این نوشته را با بخشی از کتاب تمام کنم:

کار ما ساختن بچه هاست، آجرمان پاسخ های روزمره مان، و سرپناهمان به ثمر رساندن انسانیت به طور کامل در کودکمان است.

همانند سایر کتابها، خلاصه های فصل به فصل این کتاب نیز از این پس روزهای شنبه در سایت قرار داده میشود و دسترسی به این خلاصه ها از منوی اصلی مقدور است.

دیدگاه ها

  1. وحید محمدزاده

    سلام
    امین نزدیک به یک ماهه دنبال یه کتابی در مورد کودکان و روش تربیت کودکان بودم،در واقع میخاستم با مطالعه در این زمینه، بتونم رفتار تاثیر گذاری در برخورد با خواهرزادم داشته باشم.به نظرم انتخاب این کتاب برای مطالعه با توجه به توضیحاتی که دادی مفید واقع بشه.ممنون

    1. نویسنده
      پست
      امین آرامش

      وحید جان، سلام
      ممنونم که نظرت رو برام نوشتی و خوشحالم که این مطلب مورد توجهت قرار گرفته.
      در مورد تعامل با بچه ها راه واقعا سختی رو در پیش داریم. چون برای مدتها باهاشون با یه روش دیگه برخورد شده، حتی به فرض که ما هم از همین لحظه به بعد برخوردهای توصیه شده رو جایگزین برخوردهای غلطِ قبلی بکنیم باز هم راه درازی در پیش داریم، به قول سعدی:
      سعدی به روزگاران مهری نشسته بر دل بیرون نمیتوان کرد الا به روزگاران
      زمان زیادی یک رفتار در بچه نهادینه شده و تا تغییر اون، زمان زیادی لازم داره. پس باید حسابی صبور باشیم و منتظر نتیجه زود نباشیم.
      تازه به این نیازِ به صبرِ زیاد، این رو هم اضافه کن که حتی اگر شما به شیوه درست برخورد کنی، باز هم اطرافیانی هستند که با روشهای قدیمی و داغونِ خودشون کار رو خراب میکنند.
      تازه تر هم این رو در نظر داشته باش که کتاب رو داریم در شرایط صلح! میخونیم ولی موقع تعامل با بچه لازمه که در “لحظه” تصمیم درست رو بگیریم و یا حرف درست رو بزنیم. پس لازمه که مفاهیم رو خودمون حسابی هضم کرده باشیم. قطعا اوایلش خطا زیاد خواهیم داشت و نباید دست از تلاش برداریم…
      روده درازی شد وحیدجان، امیدوارم کتاب رو بخونی و اگر بدردبخور بود از خلاصه های من هم استفاده کنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *