معرفی ۵ کتاب تربیت کودک از یکسالگی

دانلود کتاب تربیت کودک یک ساله

این مطلب مختص کسانی است که به دنبال کتاب تربیت کودک از یکسالگی و آموختن شیوه‌های علمی تربیت صحیح فرزندشان از دوره خردسالی می‌باشند.

همانطورکه می‌دانید کودک امروز ما، نوجوان، جوان، پدر و یا مادر آینده خواهد شد. کودکی که امروز در آغوش خود دارید، با همه دغدغه‌ها، شیطنت‌ها، گریه‌های شبانه، بیماری‌ها و تمام سختی‌هایی که بر شما والدین گرامی (به ویژه مادران عزیز) تحمیل می‌کند، میوه دل و امید آینده شماست.

قطعا شما به عنوان والدین، دوست دارید تمام سعی خود را نمایید تا فرزندی باهوش، سالم، شاد، و موفق پرورش دهید.

کتاب تربیت کودک از یکسالگی، یکی از بهترین ابزرهایی است که برای دستیابی به این هدف والا و موفقیت در این مسیر، میتواند به شما کمک نماید. این کتاب‌ها که غالبا توسط متخصصین حوزه کودک به رشته تحریر درآمده‌ است، شما را با مراحل رشد کودک و چگونگی تغییرات او آشنا میکند و به شما می‌آموزد که در مواجهه با رفتارهای درست و نادرست کودک، رویکرد درستی را اتخاذ نمایید.

می‌دانیم انتخاب کتاب درباره تربیت کودک یک ساله از میان کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر شده، شاید کاری دشوار برایتان باشد، چون نیازمند جستجوی بسیار و جویا شدن نظرات و تجربه‌های افراد مختلف است.

هدف ما از نگارش این مطلب این است که شما را از جستجوی بیشتر برای یافتن بهترین کتاب های تربیت کودک از یکسالگی بی‌نیاز نموده و قدم مفیدی هر چند کوچک در این زمینه برای شما والدین گرامی که به دنبال تعالی فرزند خویش هستید، برداریم.

البته اگر از مخاطبین قدیمی ما باشید با رویکرد ما در پایش و معرفی کتاب های خوب در زمینه های مختلفِ توسعه مهارت های فردی آشنا هستید، و احتمالا به خوبی میدانید که این جنس دغدغه‌ها، از دغدغه های اصلی خود ماست. 

در این مطلب نیز ما سعی نموده ایم با معرفی بهترین کتاب های تربیت کودک از یکسالگی، که از بهترین کتاب‌های تالیف شده در این حوزه می‌باشند، به شما والدین عزیز در جهت شناخت بهتر کودکتان و انتخاب بهترین روش تربیتی، کمک نماییم.

گرچه در این مطلب فقط به معرفی کتاب تربیت کودک از یکسالگی خواهیم پرداخت، اما پیشتر مطالبی را با موضوعاتِ کتاب مناسب برای کودک یکساله و بهترین کتاب‌های رفتار با کودک را نیز در سایت منتشر نموده ایم که مطالعه آن ها هم میتواند برایتان مفید باشد.

خب حالا برویم سراغ معرفی بهترین کتاب‌ها

با ما همراه باشید..

معرفی ۵تا از بهترین کتاب های تربیت کودک از یکسالگی:

۱-کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله

کتاب تربیت کودک از یکسالگی

این کتاب از سری کتاب‌های کلیدهای رفتار با کودکان اثر مگ زوبیک است. همانطور که می‌دانید رشد کودک نوپا، آمیخته از پیچیدگی‌ها، افت و خیزها و دغدغه‌های فراوان است. مواجه‌ی درست با هر مرحله از رشد کودک، مستلزم آگاهی ومطالعه است. اگر از پیشرفت کلی و مراحل آنچه در این یک سال در انتظار شماست، درک کاملی داشته باشید، قطعا مشاهده گام به گام رشد فرزند برایتان لذت بخش خواهد بود. من این کتاب خوب را به شما پیشنهاد می‌کنم و امیدوارم شما نیز آن را به عنوان کتاب تربیت کودک از یکسالگی به دیگران پیشنهاد دهید.

این کتاب شامل سه بخش است:

چگونگی رشد و تغییرات کودک یک‌ساله: دراین بخش مواردی چون چگونگی عملکرد کودک نسبت به والدین و راه‌های استفاده از حس‌ها و مهارت‌های فیزیکی برای یادگیری و نیازهای رشدونمو کودک یک‌ساله در فعالیت‌های زندگی روزانه نظیر تغذیه، خواب، کنترل ادرار، نظم پذیری و … را خواهید آموخت.

چگونگی خلق‌وخوی کودک: این بخش تفاوت‌های رفتاری کودکان را به خوبی شرح می‌دهد.

نمونه رفتارهای درست و نادرست کودک: در این بخش با همه‌ی رفتارهایی که ممکن است شما را بی‌تاب و عصبانی کند؛ آشنا می‌شوید. همچنین راه‌های کنترل و برخورد با آنها را یاد می‌گیرید.

مطالعه بخشی از کتاب:

«کودک یک ساله شما در طول این سال توانایی اندیشیدن و فکر کردن خود را گسترش می‌دهد. اما برای شما درک آنچه در ضمیر او می گذرد، همیشه آسان نخواهد بود. روش فکر کردن کودک یک ساله در مقایسه با بزرگ ترها متفاوت است. اغلب والدین نسبت به آنچه کودک یک ساله‌شان درک می‌کند و انتظاراتی که از او می‌رود، هرگز اطمینان کامل ندارند. شما هرچه درک و آگاهی بیشتری از نحوه تفکر کودکتان پیدا کنید، بهتر می توانید حمایت و تحرک لازم را برای رشد و پیشرفت هوشی و ذهنی کودتان فراهم آورید، بدون اینکه فشاری بیش ازحد توانایی های کودک، بر او وارد کنید.»

تهیه کتاب کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله از دیجیکالا:

 

۲-کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک‌سالگی

کتاب تربیت کودک از یکسالگی

از این اثر می‌توان به عنوان بهترین کتاب تربیت کودک زیر یک‌ سال و تا یک سالگی یاد کرد. کتاب سرشار از توصیه‌های مادران با تجربه و همچنین پیشنهادات حرفه‌ای متخصصان زنان و زایمان و پزشکان متخصص کودکان است. اگر می‌خواهید عقاید خودتان به عنوان یک مادر را با عقاید متخصصان در این زمینه تطابق بدهید و از درستی و نادرستی آن آگاه شوید، خواندن کتاب را فراموش نکنید. نویسنده این کتاب کاربردی تکلا اس نی و مترجم آن زهرا جعفری است.

مطالعه بخشی از کتاب:

«دیروز شما باردار بودید، ولی امروز مادر هستید. همه چیز تغییر کرده است. دیروز در این اندیشه بودید که آیا جنین هرگز خیال متولد شدن دارد؟ آیا دردهای زایمان را پایانی هست؟ حالا نوزادتان در آغوشتان یا در تخت کوچکش آرمیده است و در این فکر هستید که وقتی سرانجام تلوتلوخوران شجاعت بردن کودک به توالت را در خود ایجاد کردید، به چه مقدار درد و ناراحتی دچار خواهید شد.»

تهیه کتاب کلیدهای مراقبت از نوزاد از تولد تا یک‌سالگی از دیجیکالا:

 

۳-شادترین کودک محله

کتاب تربیت کودک از یکسالگی

اگر شما هم مثل من دغدغه خواندن کتابی را دارید که از بدو تولد تا ۴، ۵ سالگی کودک، کاربردی باشد؛ خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنم. این کتاب اثر هاروی کرپ است و با توجه با استقبال بینظیر در ایران، تاکنون چندین بار به چاپ مجدد رسیده است. شما می‌توانید هم اکنون از آن به عنوان کتاب تربیت کودک ۱ ساله استفاده کنید و حالا حالاها آن را نزد خود نگه دارید. در نگهداری آن کوشا باشید چرا که تا ۴ سالگی کودکتان بدرد خواهد خورد.

در واقع کتاب یک رویکرد تربیتی اصولی در اختیارتان می‌گذارد تا علاوه بر شاد بودن خود و دلبندتان‌، دیگر نیازی به هیچ مشاوره و روانشناسی نداشته باشید.

مطالعه بخشی از کتاب:

«استفاده از روش های شرح داده شده در این کتاب را زمانی که فرزندتان تقریبا ۹ ماهه است، آغاز کنید. استفاده از این روش ها، زمانی که فرزندتان هنوز خیلی کوچک است، به شما کمک می کند بسیاری از مسائل را قبل از وقوع جلوگیری نمایید. اما حتی اگر دیرتر شروع کردید، به شما قول می دهم، که خواهید فهمید، رویکرد آمده در کتاب شادترین کودک محله هر روزه کمک و یار شما خواهد بود تا بتوانید تولد ۴ سالگی او را به خوبی بگذرانید. در حقیقت اغلب پدرها و مادرها معتقدند، حتی این مهارت ها رابطه آن ها را با بچه های بزرگ ترشان، رئیس شان، همسایه شان و حتی با پدران و مادران خودشان بهبود بخشیده است.»

تهیه کتاب شادترین کودک محله از دیجیکالا:

 

۴-اصول کارکرد مغز در کودکان

کتاب تربیت کودک از یکسالگی

آیا تا بحال با خود فکر کرده‌اید که چه عواملی برهوش نوزاد تاثیرگذار است؟ حواس کودک چگونه شکل میگیرد؟ کودک از کی نیاز به مسائل تربیتی دارد؟

پاسخ همه‌ی این سوالات را درکتاب اصول کارکرد مغز نوشته دکتر جان مدینا خواهید یافت. این کتاب در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و بلافاصله جزو آثار پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت. جان مدینا نویسنده کتاب، بیولوژیست مولکولی رشد است که در حوزه‌ی ژن‌هایی که در رشد مغز انسان و اختلالات ذهنی دخیل هستند تحقیق و پژوهش می‌کند.

عناوین فصل‌های کتاب به ترتیب «بارداری»، «روابط»، «کودک با‌هوش؛ دانه»، «کودک باهوش؛ بستر و خاک»، «کودک شاد؛ دانه»، «کودک شاد؛ بستر و خاک»، «کودک با اخلاق» و «نکات عملی» هستند. متن کتاب سلیس و روان و حاوی نکات علمی و کاربردی است.

مطالعه بخشی از کتاب:

«ما به شدت اجتماعی هستیم. درک این مسئله اساسی و پایه‌ای در مباحث همدلی، زبان آموزی و اثرهای جداافتادگی اجتماعی در این کتاب مدام تکرار شده است. مغز، یک ارگان زنده است و از نظر تکاملی آموخته که احتمال زنده ماندن در گروه‌های اجتماعی همکار، بیشتر است. به همین دلیل ما زمان بسیاری را به ارتباط با یکدیگر می گذرانیم، از انگیزه های یکدیگر باخبر می شویم، از روان هم خبر می‌گیریم و به نظام پاداش و مجازات اهمیت می‌دهیم.»

تهیه کتاب اصول کارکرد مغز در کودکان از دیجیکالا:

 

۵-اولین سال تولد کودک به زبان آدمیزاد

کتاب تربیت کودک از یکسالگی

این کتاب حاصل همکاری دکتر جیمز گیلرد(پزشک اطفال) و میشل هی‌گن(نویسنده) است. آنها در این کتاب کوشیده‌اند تا بیشتر روی جوانب احساسی و عملی رفتارهای کودک و نه توجیه آنها تمرکز کنند.

درکتاب فهرستی ازپیشرفت‌های ماهانه رشد، معاینات ماهانه و راهنمایی برای تامین سلامت کودک، قرار گرفته است. کتاب با جزئیات کامل حتی موضوعاتی چون شیردهی، خواباندن، درآمدن دندانها، بیماریها و سفر با کودک را به خوبی شرح می‌دهد.

روی جلد کتاب نوشته شده است:«هر آنچه که از زایمان تا جشن تولد یکسالگی کودک باید بدانید.»

تهیه کتاب اولین سال تولد کودک به زبان آدمیزاد از دیجیکالا:

 

نکات پایانی:

همه آثار معرفی شده را میتوان به عنوان کتاب تربیت کودک زیر یک سال (از بدو تولد) و بعضا تا ۴، ۵ سالگی مطالعه کرد و از همه‌ی نکات و توصیه‌های آنها بهره‌مند شد.

همچنین شما می‌توانید برای دانلود کتاب تربیت کودک از یکسالگی، از برنامه‌های کتابخوان مانند فیدیبو، طاقچه، کتابراه استفاده نمایید. شما می‌توانید کتاب های تربیت کودک از یکسالگی که در این مطلب به معرفی آنها پرداختیم، از طریق این اپلیکیشن ها به صورت قانونی دانلود و مطالعه نمایید.

 


لینک مطالب مرتبط

برای دیدن همهٔ مطالب مرتبط با روانشناسی می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

بهترین کتاب‌های روانشناسی

کودکی و نوجوانی ریشهٔ روانشناسی هر فرد

حتما شما هم مثل من در مراجعه به دکتر با این جمله مواجه شده‌اید که این مشکل ریشه در دوران کودکی شما دارد.

پس این شما و این هم لیست کتاب‌هایی که روانشناسی دورهٔ کودکی و نوجوانی را برای شما می‌شکافد.

باشگاه صفر ساله‌ها

در این لیست نیز کتاب‌هایی را که مسائل چالشی این روز‌ها در مورد نوزادان را بررسی کرده‌اند معرفی کرده‌ام پس به باشگاه صفر‌ساله‌ها بپیوندید.

بهترین کتاب‌های مناسب کودک در حوزه‌ های دیگر

بهترین کتاب‌های مناسب کودکان

بهترین‌ها در حوزه‌های دیگر

در این قسمت نیز مطالبی را برایتان قرار داده‌ام که در آن مانند همین مطلب بهترین کتاب‌های حوزه‌های دیگر مانند توسعه فردی، خودشناسی و … را بررسی کرده‌ام:

۸ کتابی که با خواندن آن‌ها عاشق کتاب‌ها می‌شوید (معرفی کتاب برای شروع کتابخوانی)

چگونه کتاب‌خوان شویم و کتابخوان باقی بمانیم؟

بهترین کتابهای توسعه فردی – ۷ کتابی که برای رشد فردی به آنها نیاز دارید

بهترین کتابهای خودشناسی – ۷ کتاب برای شناخت علاقه، استعداد و رسالت فردی


مجددا تاکید میکنم اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتابهای تربیت کودک یک ساله، کتابهای دیگری باشد.

در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتابها از نظر شما، شامل کدام کتابهاست؟

کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟


این مطلب توسط طیبه رضایی نوشته شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *