کتاب زندگینامه ثروتمندان جهان

کتاب زندگینامه ثروتمندان جهان

به نظر شما مطالعۀ کتاب زندگینامه ثروتمندان جهان می‌تواند به ما کمکی بکند؟

درست است که ثروت فقط پول نیست؛ و ثروت‌های دیگری هم هستند که ما در اختیار داریم، مثل:

  • سلامتی
  • دوستان
  • استعدادها و توانایی‌ها
  • و …

ولی نمی‌توان اهمیت پول در زندگی را نادیده گرفت. با خلق ثروت بیشتر می‌توان به خود و دیگران کمک کرد تا از امکانات بیشتر بهره ببریم. برای ثروتمند شدن باید به این فکر کرد که چطور می‌توان به زندگی دیگران ارزش بیشتری اضافه کرد.

به همین حاطر قطعاً مطالعۀ کتاب زندگینامه افراد ثروتمند به ما کمک خواهد کرد. در مقاله‌ای دیگر در مورد زندگینامه افراد موفق کتاب‌هایی معرفی کرده‌ایم. حال در این مطلب به سراغ ۶ تن از ثروتمندان جهان رفته‌ایم تا با خواندن بیوگرافی آن‌ها ایده‌هایی برای ثروتمندتر شدن در مسیر شغلی‌ و کسب‌وکارمان به دست آوریم.

در انتها هم در مورد ذهن‌های ثروتمند گفته‌ایم و مستند ذهن بیل گیتس را هم برایتان گذاشته‌ایم.

پس این شما و این کتاب‌‌های پیشنهادی ما در مورد خالقان جهانی ثروت:


۱- گلوله برفی

در ابتدای کتاب پسر بچه‌ای در حیاط خانه‌شان توصیف شده که در حال غلتاندن گلولۀ کوچک برف بر زمین تا حدی است که تبدیل به گلولۀ برفی بزرگی می‌شود. آن پسرک کسی نبوده جز وارن بافِت! که از ثروتمندترین افراد جهان است.

او در تمام دوران زندگی‌اش این بازی غلتاندن گلولۀ برفی را ادامه داده است. سرمایه‌گذاری کرده، سود به دست آورده، و باز هم سودهایش را به جریان انداخته و مجدد بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

نکتۀ قابل‌توجه در مورد وارن بافت این است که او ثروتش را به بهترین شیوه‌های ممکن مورد استفاده قرار داده است. زیرا بااهمیت‌تر از پول درآوردن این است که آن پول در چه راهی خرج شود تا فرد جاوادنه‌تر شود و در اذهان بیشتر به یاد بماند.

کتاب زندگینامه ثروتمندان - وارن بافت - گلوله برفی

این کتاب حاصل بیش از ۲۰۰ ساعت مصاحبۀ خانوم شرودر- نویسندۀ مجلات معروف آمریکایی- با وارن بافت و ساعت‌ها مصاحبه با دیگر افراد نزدیک به اوست.

اگر دوست دارید بدانید چطور می‌توانید برای خود میراثی بسازید که بدون نیاز به حضور مداوم خودتان بر آن افزوده شود، مطالعۀ این کتاب زندگینامه ثروتمندان را از دست ندهید.

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسنده: آلیس شرودر

مترجمان: سهیل نیک خواه / شهریار هاشمی طباطبایی

ناشر: آراد کتاب

لینک خرید:


۲- چطور مثل بیل گیتس فکر کنیم؟

نمی‌توان از کتاب زندگینامه ثروتمندان جهان گفت و حرفی از بیل گیتس نزد.

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که بیل گیتس را نشناسد و از محصولات شرکت او استفاده نکرده باشد. مایکروسافت نقش بسیار مهمی در دنیای تکنولوژی و فناوری داشته است.

او کسی است که در سن کم به تحولات بزرگی در حوزۀ فناوری دست یافت؛ و همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری دوست داشته باشند بیشتر در مورد او بدانند. اینکه راز موفقیتش چه بوده و چه چیزهایی او را بدین جا رسانده است.

دانیل اسمیت در مجموعه‌های «چگونه مثل … فکر کنیم؟» خود که در مورد زندگی بزرگان و افراد برجسته است، به سراغ بیل گیتس هم رفته است.

هدف از این کتاب‌ها آشنایی خوانندگان با طرز فکر این افراد و تعامل آن‌ها با اعضای خانواده و اقشار جامعه است.

دانلود کتاب زندگینامه ثروتمندان - بیل گیتس - چطور مثل بیل گیتس فکر کنیم

بخشی از سرفصل‌های کتاب «چطور مثل بیل گیتس فکر کنیم؟» عبارتند از:

  • وقایع مهم و برجسته در زندگی خارق‌العاده بیل گیتس
  • هدف‌های واقعی زندگی خود را مشخص کن!
  • بهترین‌ها را استخدام کن!
  • برای تحقق رویاهایت جرئت داشته باش!
  • چگونه مثل بیل گیتس کتاب بخوانیم؟
  • ایجاد امکان تحصیل و فرصت‌های یکسان برای همه

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسنده: دانیل اسمیت

مترجم: دکتر سیامک دشتی

ناشر: ایران بان

لینک خرید:



۳- استیو جابز شدن

در میان کتاب‌های افراد موفق کتاب استیوجابز نوشتۀ والتر ایزاکسون را معرفی کردیم. ولی اگر نمی‌خواستیم در لیست کتاب زندگینامه افراد ثروتمند حرفی از او بزنیم، قطعاً جای خالی‌اش حس می‌شد. پس تصمیم گرفتیم کتابی متفاوت را در مورد استیو جابز انتخاب کنیم.

بله! کتاب استیو جابز شدن! افرادی که با او در اپل کار کرده‌اند می‌گویند: کتاب استیو جابز شدن تصویری دقیق‌تر و نزدیک‌تر و واقعی‌تر از استیو جابز ارائه می‌دهد.

یکی از نویسندگان این کتاب برنت اشلندر است که دوستی ۲۵ ساله با استیو جابز داشته است. رابطۀ آن‌ها سال‌ها قبل بعد از یک مصاحبۀ برنت با استیو شروع شده و ادامه یافته بود.

دانلود کتاب زندگینامه افراد ثروتمند - استیو جابز - استیو جابز شدن

بعد از مرگ استیو جابز خیلی‌ از مطبوعات و رسانه‌ها به سراغ پرده‌برداری از جنبه‌های خصوصی زندگی استیو جابز رفتند. ولی اکثراً موفق نبودند و تصاویر نادرستی از او ارائه می‌دادند.

به گفتۀ برنت اشلندر: «استیو جابز پیچیده‌تر، عاطفی‌تر و حتی باهوش‌تر از شخصیتی بود که مطبوعات از او ساخته بودند.»

آیا دوست دارید بدانید بر استیو جابز اخراج شده از شرکت خودش چه گذشت تا بتواند بلند شود و خودش را احیا کند؟

این کتاب به شما در یافتن جنبه‌های پنهان و واقعی زندگی استیو جابز کمک خواهد کرد. اگر به اپل و خالق او علاقه‌مندید، مطالعۀ این کتاب را از دست ندهید.

ذکر این نکته هم مهم است که کتاب «استیو جابز شدن» در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده‌ است.

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسندگان: برنت اشلندر، ریک تتزلی

مترجم: ایمان حبیبی

ناشر: میلکان

لینک خرید:


۴- فروشگاه همه چیز

آمازون! نامی آشنا! جایی که می‌توان همه چیز را در آن یافت و خرید.

شرکتی که بسیار رمزآلود است و معمولاً خبر و اطلاعات خاصی از آن خارج نمی‌شود.

پشت این فروشگاه نام فردی است به نام جف بیزوس؛ البته در ایران به اشتباه به او جف بزوس می‌گویند. او مثل دیگر پیشتازان حوزۀ فناوری خیلی سر و صدا ندارد. درحالی‌که اکنون ثروتمندترین فرد دنیاست.

او فردی است:

  • سخت‌کوش
  • سخت‌گیر
  • و آینده‌نگر

بسیاری از افراد کار کردن با او مانند کار کردن با استیو جابز بسیار سخت می‌دانند. چون او وقتی پای کار بیاید اصلاً شوخی ندارد؛ با اینکه همیشه لبخند بر لب دارد.

کتاب زندگینامه افراد ثروتمند - فروشگاه همه چیز - جف بیزوس

کتاب فروشگاه همه چیز داستان زندگی اوست؛ و نمی‌توان کتاب زندگینامه ثروتمندان جهان معرفی کرد و در مورد ثروتمندترین فرد جهان کتاب بیوگرافی معرفی نکرد.

در این کتاب از جنبه‌های پنهان زندگی جف بیزوس می‌خوانیم و با او بیشتر آشنا می‌شویم. در بخشی از «فروشگاه همه چیز» از یکی از معلمان مدرسه او نقل شده که:

«اگر او کمی آموزش ببیند، هیچ محدودیتی در کارهایی که می‌تواند انجام بدهد، وجود نخواهد داشت.»

این کتاب برندۀ جایزۀ کتاب سال کسب‌وکار در سال ۲۰۱۳ شد. نویسندۀ آن برد استون هم از نویسندگان برتر آمریکایی است که در زمینۀ فناوری با مجلات برتر در سیلیکون ولی همکاری می‌کند.

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسنده: برد استون

مترجم: امیر بیرانوند

ناشر: نشر نوین

لینک خرید:



۵- کفش باز

کتاب زندگینامه ثروتمندان و این بار کتابی محصول سال ۲۰۱۶ که:

  • وارن بافت و بیل گیتس آن را بهترین کتاب سال دانستند؛
  • و آمازون آن را بهترین کتاب مدیریتی سال نامید.

بله! کتاب «کفش باز»! 

داستان‌ها ما را امیدوار به حرکت می‌کنند. وقتی در هر کجا می‌رویم و مارک کفش «نایک» را می‌بینیم؛ شاید ندانیم در پشت آن چه داستان‌هایی بوده تا این شرکت به اینجا رسیده است.

نویسندۀ کتاب فیل نایت؛ موسس و مدیرعامل سابق شرکت نایکی است که آن را اغلب به اسم نایک می‌شناسند.

او خودش در دانشگاه استفورد مدیریت خوانده و تصمیم گرفته کسب‌وکار خودش را راه بیندازد. و ازآنجایی‌که همیشه به دویدن علاقه داشته، می‌خواسته کسب‌وکارش به ورزش و دویدن مربوط باشد. ایدۀ تولید کفش‌های مناسب برای همه کس را دنبال می‌کند تا بالأخره برند خود را جهانی می‌کند.

کتاب زندگینامه ثروتمندان جهان - کفش باز - فیل نایت - نایکی - نایک

او در بخشی از کتاب می‌نویسد:
«به شکلی رقابت می‌کنیم که گویی زندگی‌مان به آن بستگی دارد؛ چون همین طور است.»

در بخش دیگری می‌خوانیم:

«بگذار همه بگویند ایده‌هایت ابلهانه است. تو ادامه بده. نایست. حتی به ایستادن فکر هم نکن. تا به آنجا برسی و فکرت را زیاد مشغول این نکن که آنجا کجاست. هرچه پیش آمد، فقط نایست!»

پیام اصلی این کتاب این است:

مهم نیست کجایی و از کجا آمده‌ای. اگر بخواهی، قادری هر کاری بکنی!

اگر دوست دارید سر از جنگیدن و دست نکشیدن‌های فیل نایت در بیاورید، و در مسیری که دارید انگیزه پیدا کنید، مطالعۀ کفش باز را از دست ندهید.

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسنده: فیل نایت

مترجم: مریم علیزاده

ناشر: بهار سبز

لینک خرید:


۶- ساخت آمریکا

در معرفی کتاب زندگینامه افراد ثروتمند بد نیست گذری به کتاب زندگینامۀ سم والتون داشته باشیم. او که با سخت‌کوشی و جاه‌طلبی‌ توانست کارش را از فروشگاهی کوچک به بزرگترین خرده‌فروشی جهان تبدیل نماید.

او موسس و مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارت بود که سیاست‌های منحصربفرد خودش را داشت. همه از موفق عمل کردن این شرکت اطلاع داشتند؛ ولی از چند و چون کارها خبری نداشتند. همین شد که سم والتون به این نتیجه رسید که بهتر است خودش از مسیر طی کرده‌اش برای دیگران بگوید تا به کسانی که قصد دارند این مسیر یا مسیرهای مشابه را بروند کمک و راهنمایی کرده باشد.

کتاب زندگینامه ثروتمندان - ساخت آمریکا - سم والتون - وال‌مارت

به همین خاطر کتاب «ساخت آمریکا» را نوشت. در این کتاب سم والتون می‌گوید که اهل رقابت بوده؛ و همیشه نهایت تلاش خود را در کارهایش می‌کرده است.

او با همین ویژگی‌ها توانست شرکت خود را به جایی برساند که از جهت نیروی انسانی لقب بزرگترین شرکت جهان را به خود بگیرد، زیرا که بیش از دو میلیون نفر در آن مشغول به کار بودند.

در بخش از کتاب می‌خوانیم:
«باید بدانید به کجا می‌خواهید بروید و برای رسیدن به آنجا چه کارهایی حاضر هستید انجام دهید؟»

اگر دوست دارید ماجرای موفقیت و خطرکردن سم والتون را بدانید، این کتاب از لیست کتاب زندگینامه ثروتمندان را در سبد مطالعاتی خود قرار دهید.

نیم‌نگاهی به شناسنامۀ کتاب:

نویسنده: سم والتون

مترجم: میترا دانشور

ناشر: نشر میلکان

لینک خرید:


دانلود کتاب زندگینامه افراد ثروتمند

اگر به هر دلیلی دوست نداشته باشید از نسخۀ کاغذی کتاب‌ها استفاده کنید، می‌توانید از فیدیبو، طاقچه و کتابراه کتاب‌هایی که معرفی شده را به شکل قانونی دانلود کنید و از مطالعۀ آن‌ها لذت ببرید.


بخش پایانی

فکر می‌کنید بتوان بدون داشتن ذهنی ثروتمند به ثروت رسید؟

خیر! تمام کسانی که به ثروت زیادی رسیدند، کسانی بودند که بر روی ذهن خود کار کرده بودند. کتاب‌های زیادی هم در این زمینه وجود دارد که بر روی این موضوع تأکید دارند.

مثلاً اگر دوست داشته باشید در این زمینه بیشتر بدانید می‌توانید کتاب اسرار ذهن ثروتمند را مطالعه کنید تا ببینید باورهای ذهنی ثروتمندان چه هستند.

اگر این موضوع مورد علاقه‌تان باشد، شاید دیدن مستند سه قسمتی «درون ذهن بیل گیتس چه می‌گذرد؟» هم برایتان جالب باشد که می‌توانید آن را ببینید:

قسمت اول:

قسمت دوم:

قسمت سوم:


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط

در مطلب دیگری نیز به معرفی بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه پرداخته‌ایم که می‌توانید از لینک زیر این مطلب را بخوانید، همچنین در لیست زیر به معرفی دیگر زندگی‌نامه‌ها در حوزه‌های دیگر پرداخته‌ایم:

بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه

موفقیت از زبان یک هم میهن

اینکه زندگی‌نامه‌های افراد مشهور در جهان را بخوانیم خوب است ولی خواندن زندگی‌نامه افرادی که در همین سرزمین و با همین مشکلات توانسته‌اند به موفقیت دست یابند قطعا مزه‌ٔ دیگری دارد، در این قسمت مطالبی را می‌بینید که در آن به معرفی بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه افراد موفق ایرانی پرداخته‌ایم:

مطالب مرتبط دیگر


نظرات شما دربارۀ کتاب زندگینامه افراد ثروتمند

در انتها لازم به ذکر است که کتاب‌های پیشنهاد شده بر طبق نظر و تجربیات من بوده است.

شما هم از تجربیات خود در بخش دیدگاه‌ها بنویسید.

کدام یک از کتاب‌های بالا را قبلاً مطالعه کرده‌اید؟

اگر از شما بخواهند کتاب زندگینامه ثروتمندان نام ببرید، چه پیشنهاداتی می‌دهید؟

این مطلب توسط عفت یاغش نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *