کتاب برای زنان

کتابهایی که زنان باید بخوانند

خوشبختانه امروزه در کشور ما نیز میزان مطالعه زنان رو به افزایش است و این انگیزه‌ای شد تا کتابهایی که زنان باید بخوانند را برای شما معرفی کنیم.

در تاریخ تفاوت‌های بنیادی میان زنان و مردان باعث شده تبعیض‌هایی علیه زنان اعمال شود.

در بسیاری از فعالیت‌ها توانایی‌های زنان نادیده گرفته می‌شود و در شغل‌هایی حقوق مردان و زنان برابر نیست.

بسیاری از این برخوردها و تنش‌ها عزت‌نفس زنان را مورد هدف قرار میدهند و متاسفانه باعث می‌شوند کم‌کم خود زنان نیز به این نتیجه‌ی اشتباه که کمتر توانا می‌باشند، برسند.

نتیجه‌ی این کم‌شدن عزت نفس زنان را کل جامعه باید بدهد چون زنان به عنوان گلوگاه پیشرفت جامعه که نقش بسیار زیادی در تربیت جامعه دارند بر کل ساختارهای جامعه تاثیرگذار می‌باشند.

زنان که با مهر مادریشان گرمابخش زندگی هستند و هرچه تواناتر و با اعتماددبه نفس تر باشند می‌توانند باعث پیشرفت جامعه شوند.

-برای مشاهده‌ی بهترین کتاب ها برای مادران می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید.

از طرفی زنان نشان داده اند که در هر موقعیتی قرار گرفته اند توانسته اند با کارایی بالا و نظم بسیار زیاد کارها را پیش ببرند.

 البته با پیشرفت علم و بینش انسان‌ها رفته رفته قضاوت‌های مردم درباره‌ی توانایی و جایگاه زن تغییر کرده است.

تغییری که با گذشت سال‌ها و شکل‌گیری جنبش‌های مختلف فکری، باز هم جای کار دارد. 

ما هم در اینجا به معرفی کتابهایی که یک زن باید بخواند پرداخته ایم و سعی کرده ایم جنبه های گوناگون زندگی زنان را مورد هدف قرار  دهیم و کتاب های جذابی را برای شما معرفی کنیم که به خودباوری بیشتری برسید.

و از طرفی زندگینامه و کتاب‌های زنانی که این دیوار شیشه‌ای که برای بیشتر زنان ساخته شده است را کنار زده‌اند معرفی کرده‌ایم.

همینطور در متن دو ویدیو از سخنرانی های تد را قرار داده ایم که پیشنهاد میکنیم تماشا کنید. 

پیشنهادی دوستانه !!

همچنان که در بالا توضیح دادم اهمیت عزت نفس برای زنان بسیار بیشتر از هر مقوله‌ی دیگریست پس پیشنهاد می‌کنیم کارگاه عزت نفس سایت معتبر و موثق متمم را مطالعه بفرمایید.

 

بریم که معرفی ده کتابی که زنان باید بخوانند را داشته باشیم:

 


کتابهایی که زنان باید بخوانند


۱- کتاب “خودت باش دختر”

اگر فکر می‌کنید اعتماد به نفستان کم است و آنچنان رضایتی از عملکردتان ندارید، کتاب “خودت باش دختر” برای شما توضیح میدهد چرا چنین حسی دارید.

“خودت باش دختر” نوشته ریچل هالیس نویسنده‌ جوان که از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون و نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۸ است یکی از کتابهایی که زنان باید بخوانند ،می‌باشد.

«خودت باش دختر» دروغ‌هایی را که درباره‌ی هرکس گفته می‌شود، هدف قرار داده است. نویسنده معتقد است، باید از این دروغ‌ها دست برداریم تا بتوانیم به همان کسی تبدیل شویم که واقعا هستیم

به تعبیری دیگر، کتاب مرکز اصلی مشکلات و ناملایمات زندگیمان را دروغ‌هایی که به خودمان می‌گوییم میداند و به تفصیل به مبارزه با این دورغ ها پرداخته‌است و عقیده دارد کلید تغییر و رسیدن به حقیقت شناختن این دروغ‌هاست.

لیست زیر، همه‌ی دروغ‌هایی است که ریچل توصیه می‌کند از آن‌ها فاصله بگیرید:

  • فردا شروع می‌کنم
  • من به اندازه کافی خوب نیستم
  • از تو بهترم
  • عشق به او، برای من کافی است
  • من نمی‌دانم چطور یک مادر باشم
  • من یک مادر خوب نیستم
  • من نیاز دارم که خودم را کوچک‌تر از بقیه ببینم
  • هرگز از این گذشته، خلاص نخواهم شد
  • نمی‌توانم حقیقت را بگویم
  • من به یک قهرمان نیاز دارم

 کتاب خودت باش دختر-کتابهایی که زنان باید بخوانند

 با توجه به اینکه نویسنده کتاب زن است بسیاری از داستان‌ها از زبان زنان روایت می‌شود تا بتواند حصارهای فکری که در ذهن بسیاری از زنان در کشورهای مختلف به دلیل شرایط اجتماعی شکل گرفته‌است، کنار بزند.

ریچل هاریس  با استفاده از داستان‌های خنده‌دار، غم‌انگیز و مسخره سعی کرده است تا این حقیقت که «زندگی هرکس فقط به خودش بستگی دارد» را توضیح دهد و معتقد است تا زمانی‌که دروغ‌هایی که بر سر رسیدن این حقیقت وجود دارد از بین نروند حقیقت دست‌نیافتنی خواهد بود.

“ریچل ” می‌گوید که پیام اصلی “کتاب خودت باش دختر” این است که همه‌ی ما مسئول زندگی خود هستیم و اینکه‌هراتفاقی در زندگی ما می‌افتد، برای خودتان احترام قائل باشید؛ چرا که دیگران، همان‌گونه با شما رفتار خواهند کرد که شما با خودتان رفتار می‌کنید.

بیائید از همین فردا شروع کنیم و با خواندن این کتاب که یکی از کتابهایی که یک زن باید بخواند ،می‌باشد بهترینِ خودمان باشیم؛ محترم و دوست‌داشتنی…

 

 در بخشی از متن یکی از کتابهایی که زنان باید بخوانند، می‌خوانیم:

«اگر کرم ابریشم بخواهد تا ابد کرم ابریشم بماند، اگر به این نتیجه برسد که آشوب و دردسرهاى تبدیل شدنش خارج از توان تحملش است، هرگز نخواهد فهمید که مى‌توانسته تبدیل به چه موجودى بشود.

به نظر شما هم این تغییر کلى در زندگى‌اش دردناک نیست؟ فکر نمى‌کنید ترسناک و دشوار است؟ البته که هست. اما اگر او با ترسش مقابله نمى‌کرد، اگر اجازه نمى‌داد تغییرات او را به آن کسى که واقعا هست تبدیل کند، ما هرگز نمى‌فهمیدیم او چه موجود زیبایى است و خودش هم هرگز نمى‌فهمید که مى‌تواند پرواز کند

نیم نگاهی به شناسنامه کتاب:

نویسنده: ریچل هالیس

ترجمه: هدیه جامعى

انتشارات: کتاب کوله پشتى

تعداد صفحات: ۲۳۰

لینک خرید:

 

[مطلب مرتبط:معرفی بهترین کتابهای خودشناسی]


۲-کتاب”تغییر مسیر” 

اگر شاغل هستید و می‌خواهید در شغلتان پیشرفت کنید و به قول سندبرگ در کارتان رهبری کنید، پس حتمن کتاب “تغییر مسیر” که یکی از کتابهایی که زنان باید بخوانند ،می‌باشد را مطالعه کنید.

«شریل سندبرگ» کتاب تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد.

«شریل» مدیر اجرایی فیسبوک و همچنین قائم مقام فروش جهانی گوگل بوده است و البته بسیار هم مایه دار تشریف دارند.

کتاب برای زنانی نوشته شده است که در زندگی شخصی و مسیر شغلی خود خواهان پیشرفت هستند.

کتاب بسیار جامع نوشته شده است که شامل تمام مراحل زندگی و کار می‌شود:

  • زن‌هایی که به دنبال کار هستند،
  • زنانی که مشغول به کار هستند،
  • آن‌هایی که خواهان بازگشت به محیط کار هستند.

او در ابتدای این اثر از دوران بارداری‌ خودش نوشته است. از اینکه با تمام سختی‌های دوران بارداری و اضافه وزن شدید و نیش و کنایه‌های همکارانش، همچنان به کارش ادامه داده و تسلیم نشده است؛

در ادامه از تبعیض و خشونت علیه زنان و سوء استفاده‌هایی که در دنیای کار و تجارت از آنان شده و می‌شود سخن می‌گوید:

  • حقوق کمتر نسبت به مردان،
  • سوء استفاده‌های ابزاری و جنسی،
  • باور و درک نشدن توانایی زنان و…

کتاب تغییر مسیر-کتابهایی که زنان باید بخوانند

در این کتاب  خانم”سندبرگ” با گفتن از زندگی خود و موانع پیشرفتش، از زنان می‌خواهد توانایی‌های خود را باور کنند و گرفتار کلیشه‌هایی که درباره آنها رواج دارد نشوند.

با قدرت جلو بروند و شغل و کاری را که عاشق آن‌اند برگزینند. این کتاب سرشار از جملات انگیزشی و راهکارهای آموزنده برای بانوانی است که می‌خواهند در شغل خود پیشرفت کنند و به آرزوهای بزرگ خود دست یابند.

البته خانم”سندبرگ” فقط به زنان بسنده نکرده است و مخاطب کتابش مردان هم هستند، مردانی که به عنوان همسر، همکار، برادر یا پدر در کنار زنان هستند و می‌خواهند آن‌ها را درک کنند و در ساختن زندگی به طور برابر سهیم شوند.

 

در بخشی از متن یکی از کتابهایی که زنان باید بخوانند، می‌خوانیم:

«امروزه در ایالات‌متحده و کشورهای توسعه‌یافته، زنان آسوده‌تر از قبل هستند. امروز بر شانه‌های زنانی تکیه می‌کنیم که از نسل قبل از ما هستند، زنانی که برای حقوق امروز ما به‌سختی جنگیده‌اند… حتی زمانی که زندگی خود را با زنان دیگر نقاط جهان مقایسه می‌کنیم، خوشحال‌تر می‌شویم. هنوز هم کشورهایی وجود دارند که زنان را از حقوق شهروندی اولیه‌شان محروم می‌کنند. 

در سراسر دنیا حدود ۴. ۴ میلیون زن و دختر گرفتار تجارت جنسی می‌شوند. در افغانستان و سودان، دختران تحصیلات اندکی دارند یا اینکه هیچ سوادی ندارند و با زنان مانند دارایی همسرانشان رفتار می‌شود و زنانی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند، معمولاً به این دلیل که برای خانواده‌شان ننگ به‌شمار می‌روند، از خانه خود طرد می‌شوند. 

بعضی قربانیان تجاوز، حتی به جرم «ضداخلاقی‌بودن» به زندان فرستاده می‌شوند. ‌در واقع می‌توان گفت که ما قرن‌ها از رفتار غیرقابل‌قبول با زنان در این کشورها، پیشی گرفته‌ایم.

ولی دانستن این مسئله که شرایط می‌توانست بدتر هم باشد، مانع تلاش ما برای بهترشدن نخواهد شد. هنگامی‌که فعالان حقوق زن در خیابان‌ها تظاهرات می‌کردند، در پی دنیایی بودند که در آن زنان و مردان کاملاً برابر باشند. یک قرن بعد، ما با چشمانی نیمه‌باز در پی این رفتیم که بر این رؤیا بیشتر تمرکز کنیم.»

نیم نگاهی به شناسنامه کتاب:

نویسنده: شریل سندبرگ
مترجم: مصطفی طرسکی و سارا ارجمند
انتشارات:نشر نوین
تعداد صفحات:۲۱۶
 
قبل از خواندن کتاب “تغییر مسیر” که یکی از کتابهایی که یک زن باید بخواند ،می‌باشد حتمن این سخنرانی “خانم سندبرگ” را تماشا کنید تا با فضای فکری حاکم بر کتاب آشناتر شوید:
 
 
 

لینک خرید:

 

[مطلب مرتبط:معرفی بهترین کتاب ها برای پیشرفت در زندگی]



۳-کتاب “داستان من” اثرمریلین مونرو

کمتر کسی است که “مرلین مونرو بازیگر، خواننده و مدل دهه پنجاهی آمریکایی که به یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های تبلیغاتی و هنری دنیا تبدیل شده است را نشناسد.

درست است که رسانه مرلین را با تصویرهای جنسیتی و زنی لوند و جذاب  معرفی کرده اما او هم درست مانند زنان قدرتمند و تاثیرگذار دیگر جهان زندگی پر فراز و نشیبی داشته است و در این کتاب به روزهای قبل از شهرت و سال‌های زندگی در پرورشگاه و همچنین زندگی آن سوی دوربین‌ها و رفتار مردم با او پرداخته است.

مرلین برخلاف تصور عموم زنی بسیار کتاب‌خوان بوده و وقت خود را صرف یادگیری و مطالعه می‌کرده است و در این کتاب ما با چهره‌ی دیگری از مرلین آشنا می‌شویم و این دلیل اصلی قرار دادن “داستان من” در بین کتابهایی که زنان باید بخوانند ،می‌باشد.

زنی که در زندگی کوتاه خود به سمبلی جهانی تبدیل شد و حال که حدود ۶۰ سال از مرگ او می‌گذرد همچنان سمبل باقی مانده است.

کتاب داستان من اثر مریلین مونرو-کتابی که زنان باید بخوانند

در بخشی از متن یکی از کتابهایی که زنان باید بخوانند، می‌خوانیم:

“به من لبخند میزد و میگفت :دوباره بگو چرا با من ازدواج نمی‌کنی؟

بهش می‌گفتم:چون انصاف نیست.من عاشق تو نیستم جانی.اگه باهات ازدواج کنم عاشق یه مرد دیگه میشم.دوست ندارم همچین اتفاقی بیفته.اگه با مردی ازدواج کنم میخوام همیشه بهش وفادار بمونم و هیچ وقت عاشق مرد دیگه‌ای نباشم.”

نیم نگاهی به شناسنامه کتاب:

نویسنده:مریلین مونرو

ترجمه:معصومه عسکری

ناشر:انتشارات میلکان

تعداد صفحات:۱۸۲

 

لینک خرید:

 

 

[مطلب مرتبط:معرفی ۱۰ کتاب‌ برتر زندگینامه زنان موفق جهان]


۴- کتاب “زنان زیرک – چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟”

کتاب «زنان زیرک» راهنمای زنان و دخترانی است که در آستانه برقراری پیوند زناشویی‌اند. کتاب مشتمل بر قواعدی است که خواننده را هدایت می‌کند تا در ایجاد رابطه، با تدبیر و عزت نفس و حفظ سلامت خود کامروا شود.

اثری جذاب است که با زبانی طنز نکته‌های مهمی را در اختیارتان قرار می‌دهد

«زنان ‌زیرک» یا «چرا مردها عاشق زنان زیرک می‌شوند؟» کتابی روان‌شناسانه است که به جای تکیه بر تصویری رؤیایی و ایده‌آلیستی از روابط دو جنس مخالف، تصویری واقع‌گرایانه از طرز فکر و خواسته‌های مردان و رفتارهای درست یا نادرست زنان به ما ارائه می‌دهد و باوجود تعداد اندک نکاتی که با فرهنگ ما همخوانی ندارند، پر است از نکات آموزنده و جالبی که می‌توانند در زندگی هر روزه به کار بیایند.

این کتاب، یک راهنمای روابط محسوب می‌شود و برای زنانی نوشته شده است که بیش از حد مطیع هستند.

عنوان و محتوای کتاب نشان می‌دهد که در ذهن بیشتر خانم‌ها چه می‌گذرد و چرا به زبان آن‌ها جاری نمی‌شود.

همه‌ی خانم‌ها از اینکه جلوی مردشان محتاج محبت به نظر برسند خجالت‌زده می‌شوند، تجربه‌ی تعقیب‌شدن توسط مردان هوس‌باز را داشته‌اند و می‌فهمند چه حسی دارد که از آن‌ها سوءاستفاده بشود.

این مشکلات برای همه‌ی زنان وجود دارد، چه مجرد و چه متأهل! پس چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند؟ یک تفاوت مهم میان معنای معمول این کلمه با معنایی که در این کتاب مورد نظر است وجود دارد.

 

 کتاب زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟ -کتابهایی که زنان باید بخوانند

این اثر برای زنان یک یادآوری برای بازگشت به خودشان است و از آنها می‌خواهد که با گذشت زمان و در طول زندگی، بعد زنانه وجود خویش را فراموش نکنند و به مرد زندگی‌شان نیز کمک کنند تا ویژگی‌های مردانه خود را از یاد نبرد.

نویسنده بر این باور است که مردان به رغم تفاوت‌های فردی، فرهنگی و اجتماعی، از ویژگی مشترک فرافرهنگی برخوردارند که لازم است با شناخت آن‌ها، در ایجاد رابطه‌ای سالم، شاد و پایدار موفق شویم.

همینطور نه‌تنها در برخورد با مردان، که در همه جا، این کتاب به زن‌ها کمک می‌کند که از گفتن واژه «نه» نهراسند و اجازه ندهند کسی از سادگی یا مهربانی آن‌ها بهره نادرستی ببرد. پس حتمن این کتاب که یکی از کتابهایی که یک زن باید بخواند ،می‌باشد را از دست ندهید.

در بخشی از متن یکی از کتابهایی که زنان باید بخوانند، می‌خوانیم:

«اتفاق دیگری که ممکن است بیفتد این است که یک زن زیبارو می تواند خودش را در چشم مردان، زشت جلوه بدهد، تنها کافی ست اعتمادبه نفس پایینی داشته باشد. 
در مقابل چنین رفتاری طرف مقابل سعی خواهد کرد تو را متقاعد کند که زیبا هستی. اما اگر با اعتمادبه نفس و خودپسند جلوه کنی خودش متقاعد خواهد شد که تو جذاب هستی
یک زیرک کسی نیست که در خانه بنشیند و روی مهارت‌های ‘تور کردن مردها‘ تمرین و تمرکز کند. آنچه او احساس می‌کند در اول رابطه باید باشد، این است که یک «همراه» خوب باشد. این کار تا وقتی که مرد یک ‘نشستن عاشقانه زیر نور مهتاب‘ را با تلاش خودش به دست بیاورد، از سرش هم زیاد است.»

نیم نگاهی به شناسنامه کتاب:

نویسند:شری آرگو
مترجم:سمیرا ساجدی
ناشر:دانژه
تعداد صفحات:۲۷۲
 

لینک خرید:

 

 

[مطلب مرتبط:بهترین کتاب برای زندگی مشترک چه کتابی است؟]



۵- کتاب “شدن ” اثر میشل اوباما

«شبی اوباما و همسرش تصمیم گرفتند که کاری غیرعادی انجام دهند و برای شام به رستورانی که زیاد هم گران قیمت نبود، بروند

وقتی آنها به رستوران رفتند صاحب رستوران از محافظان رئیس جمهور پرسید که آیا می‌تواند خصوصی با همسر رئیس جمهور صحبت کند و آنها هم اجازه دادند.

و همسر اوباما به طور خصوصی با آن مرد صحبت کردبعد از آن اوباما از همسرش پرسید که چرا او این همه مشتاق خصوصی صحبت کردن با تو بود.

همسرش گفت که صاحب رستوران گفته در ایام جوانیش دیوانه وار عاشق او بوده است… سپس اوباما گفت اگر تو با او ازدواج می کردی اکنون صاحب این رستوران زیبا بودی.

همسر اوباما در پاسخ گفتاگر من با او ازدواج می کردم او الان رئیس جمهور بود

هدفم از تعریف این داستان نشان دادن عزت نفس بسیار بالای “میشل اوباما” می‌باشد که با مطالعه کتاب “شدن” میتوان به ریشه های این ویژگی عالی پی برد.

شدن” به معنی رسیدن به سر منزل مقصود یا هدف خاصی نیست، راهی‌ست برای تبدیل شدن به یک من بهتر و سفری معنوی‌ست که هرگز پایان نمی‌پذیرد.

“شدن” داستان تحول روحی و رشد و تکامل یک زن سیاه‌پوست در جامعه‌ای پر از تبعیض‌های نژادی آزاردهنده است.

“شدن”، داستان عشق دو جنس مکمل به یکدیگر و یک حماسه سیاسی است که توسط یک زن شکاک نسبت به سیاست نوشته شده، زنی که با پشت سر گذاشتن دشواری‌های بسیار توانست به بانوی نخست آمریکا تبدیل شود.

او در این کتابی که زنان باید بخوانند به بخشهای زیادی از دوران کودکی، نوجوانی و آشنایی‌اش با اوباما پرداخته و با لحنی روایی و ساده توانسته توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کند.

خاطرات او شاید از این جهت جذاب است که تلفیقی از تجربیات شخصی و سیاسی‌اش را در کنار هم بازگو کرده است.

. آنچه در این کتاب که یکی از  کتابهایی که یک زن باید بخواند ،می‌باشد می‌خوانید روندی است از مسیر زندگی او:

  • از اینکه چگونه کودکی‌اش را گذرانده (بخش اول)،
  • تمامی مراحل تحصیلی‌اش را پشت سر گذاشته، با باراک اوباما آشنا شده (بخش دوم) 
  • و درنهایت بانوی اول آمریکا  شده است(بخش سوم).

 

کتاب شدن-کتابهایی که زنان باید بخوانند

روایت و نحوه داستان‌گویی میشل اوباما گیرا و جان‌دار است.

او خواننده را سوار بر بال‌های زمان به گذشته می‌برد؛ به شخصی‌ترین مکان‌های جهانش راه می‌دهد.

او تمام خاطرات کودکی و نوجوانی خود را تا تبدیل شدن به یک زن کامل، مستقل و رسیدن به مقام بانوی نخست آمریکا را برای خواننده به تصویر می‌کشد.

میشل اوباما هیچ رازی را باقی نمی‌گذارد و در جای جای کتاب صادقانه و بی‌پروا به افشاگری می‌پردازد.

شکست‌ها، ناکامی‌ها و موفقیت‌هایش در زندگی شخصی و عمومی در مقابل چشمان خواننده جان می‌گیرد، گویی که همه‌چیز در حال وقوع است و تاریخ خود را تکرار می‌کند.

میشل اوباما فارغ‌التحصیل دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد، یکی از زنان برجسته و پرنفوذ آمریکا و حامی حقوق و استقلال زنان است.

در بخشی از متن یکی از کتابهایی که زنان باید بخوانند، می‌خوانیم:

“دوره ی هشت ساله تمام شد. حتی زمانی که می دانستی چه اتفاقی قرار است رخ دهد، باز هم مسائل غیر قابل پیش بینی بسیاری وجود داشت.

دستی روی کتاب مقدس قرار می گیرد، سوگندی یاد می شود. مبلمان رئیس جمهور وقت جای خود را به مبلمان رئیس جمهور جدید می دهد. در عرض چند ساعت، کمدها خالی و پر می شوند. به همین سادگی!

زوج جدیدی از آن ها استفاده خواهند کرد که خلق و خویی متفاوت و رویاهایی جدید در سر دارند. زمان به پایان می رسد، لحظه ی رفتن فرا می رسد وقتی که برای آخرین بار از در معروف ترین آدرس جهان پا به بیرون می‌گذارید، راه های بسیاری برای آغازی دوباره و یافتن دوباره ی خویش در پیش و رو دارید.” 

نیم نگاهی به شناسنامه کتاب:

نویسنده:میشل اوباما
مترجم:علی سلامی
ناشر:مهراندیش
تعداد صفحات:۵۶۸ 
 

لینک خرید:

 

 

[مطلب مرتبط:برترین کتاب‌های زندگینامه افراد مشهور]


۶-کتاب” خانم دالاوی “

«خانم دالاوی» مهمترین رمان ویرجینیا ولف (۱۹۴۱-۱۸۸۲) نویسنده صاحب‌سبک انگلیسی است. این رمان در لیست ۱۰۰ رمان برتر انگلیسی‌زبان جهان به گزینش مجله تایم و در رتبه ۵۰ همین لیست به انتخاب مجله گاردین جای دارد.

این کتاب از ویرجینیا ولف در زمانِ خود از منظر سبک نگارش و ساختار بدعت‌گزار بود.

ولف که از شیوه‌ی سنتی رمان‌نویسی انتقاد می‌کرد، از ابتدا در پی کشف شیوه‌هایی نو برای بیان واقعیت‌های ذهنی و حالات درونی انسان بود. البته او بعد در این راه از دیگران بسیار آموخت، به‌خصوص از معاصرانش، با تأکید بر دنیای درون از راه جریان سیال ذهن.

خانم دالاوی-کتابهایی که یک زن باید بخواند

 

او که از آغاز می‌خواست شکل تازه‌ای از رمان را ارائه دهد، در سال ۱۹۲۵ با نوشتن رمان خانم دالاوی برای اولین بار الگوی زمان را در قالب رمانی بلند برهم زد و با جسارت طرح داستان را به یک روز واحد، یک منطقه (شهر لندن) و یک شخصیت واحد در مرکز داستان محدود کرد.

در این اثر، وولف یک روز ماه ژوئن از زندگی خانم کلاریسا دالاوی در لندن پس از جنگ جهانی اول را از زاویه دید این زن توصیف می‌کند. خواننده چنین می انگارد که گویا پا به پای راوی در خیابانهای لندن گام برمی دارد و از دریچه نگاه کلاریسا آدمها و محله‌های شهر را می بیند.

داستان با کلاریسا دالاوی، (خانم دالاوی) شروع می‌شود. در ادامه داستان با دیگر شخصیت‌های رمان از طریق ذهنیات و افکارشان آشنا می‌شویم.

شاید بتوان گفت دغدغه اصلی وولف در این کتاب زندگی روزمره زنان و مردان طبقه اشراف و به نوعی مرفه جامعه انگلستان بعد از جنگ جهانی اول است.

ویرجینیا وولف در این کتاب با سبک ویژه خود، جریان سیال ذهن، به موشکافی دغدغه‌های این افراد و همچنین روابط آن‌ها در بطن شهر لندن می‌پردازد.

 

 برای دانلود رایگان  رمان “خانم دالاوی” که یکی از کتابهایی که زنان باید بخوانند ،می‌باشد میتوانید از  لینک استفاده کنید.

 در بخشی از متن یکی از کتابهایی که یک زن باید بخواند، می‌خوانیم:

“ایتالیا دور بود و خانه‌های سفید و اتاقی که خواهرانش در آن می‌نشستند و کلاه درست می کردند، و خیابان‌ها هر شب پر از آدم‌هایی می‌شد که گردش می‌کردند، با صدای بلند می‌خندیدند، نه نیمه جان مثل آدم‌های اینجا که در “باث” روی صندلی‌ها می‌نشستند و به گل‌های زشت گلدان‌ها نگاه می‌کردند!

لوکرزا بلند گفت: ” آخر شما باید باغ‌های میلان را ببینید.” اما به کی می‌گفت؟

هیچ کس نبود. کلماتش رنگ باختند. مثل فشفشه‌ای که رنگ ببازد. پس از این که شعله‌هایش دل شب را می‌شکافتند، به آن تسلیم می‌شدند؛ تاریکی پایین می‌آید و بر خطوط دیوارها، خانه‌ها و برج‌ها فرو می‌ریزد؛ شیب‌های برهنه‌ی تپه‌ها نرم‌تر می‌شوند و در آن فرو می‌روند…”

نیم نگاهی به شناسنامه کتاب:

مؤلف:ویرجینیا ولف
ناشر:نگاه
مترجم:خجسته کیهان
تعداد صفحات:۲۴۰

لینک خرید:

 

 

[مطلب مرتبط:بهترین رمان های تاریخی جهان]



۷-کتاب”پاییز فصل آخر سال است”

در میان این کتابهایی که یک زن باید بخواند جای روایتی از دنیای زنان در ایران معاصر خالی است.

این کتاب، به طرز غریبی به زندگی روزمره‌ی نسل جوان نزدیک است. سه زن، با سه سرنوشت متفاوت اما آشنا برای تمامی ما، با نام‌های شبانه، روجا و لیلا. یکی درگیر مهاجرت و راضی کردن مادرش به این جدایی بی‌انتها، دیگری درگیر بیماری خواهرش و وسواس مراقبت، و سومی درگیر مردی که مهاجرت و تحصیل در کشوری دیگر را به زندگی با او ترجیح داده است.

این کتاب، سیمای جدیدی از زن ایرانی را در ادبیات به تصویر می‌کشد که خواننده به هیچ وجه با آن غریبه نیست. این رمان در سال ۱۳۹۴ برنده جایزه ادبی جلال آل احمد شده است.پاییز فصل آخر سال است-کتابهایی که یک زن باید بخواند

کتاب پاییز فصل آخر سال است شامل دو بخش به نام های تابستان و پائیز است. هر دو بخش سه روایت دارد که از زبان هر یک از سه شخصیت های داستان تعریف می شود.

قلم نسیم مرعشی به گونه ای است که با ساده ترین و روزمره ترین کلمات نگاهش را به کتاب تبدیل کرده است اما این سادگی چیزی از کیفیت نگارش کم نکرده و حتی موجب شده خواندن این رمان برای بسیاری از افرادی که به کتاب خواندن چندان هم عادت ندارد راحت باشد.

در بخشی از متن یکی از کتابهایی که یک زن باید بخواند، می‌خوانیم:

“وقتی سکوت می‌کنم یعنی موافقم؟ نه، نیستم. من وقتی موافق باشم سکوت نمی‌کنم، می‌خندم. دهانم را باز می‌کنم و می‌گویم بله، موافقم. اما سکوت، می‌دانم که نمی‌کنم.

شاید آن روز هم سکوت کرده بودم که فکر کردی با رفتن‌ات موافقم. ساکت نشسته بودم و چمدانت را می‌بستم. موافق نبودم، فقط ساکت بودم؛ و تو بدون من رفتی.”

نیم نگاهی به شناسنامه کتاب:

نویسنده: نسیم مرعشی

انتشارات: چشمه

تعداد صفحات: ۱۸۹

 

لینک خرید:

 

[مطلب مرتبط:تاثیر گذارترین کتاب های دنیا]


۸-کتاب”من ملاله هستم”

 او درباره‌ی کتاب خود می‌گوید :«این کتاب تنها داستان ملاله نیست، بلکه داستان تمام ۶۱ میلیون کودکی است که در سراسر جهان حق تحصیل و درس خواندن ندارند.»

کتاب “من ملاله هستم” نوشته‌ی «ملاله یوسف‌زی» جوان‌ترین برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل است.

«ملاله» از مبارزه‌ی دختری نوجوان برای به دست آوردن حق تحصیل، سخن می‌گوید. زمانی که گروه تروریستی طالبان کنترل منطقه‌ی محل زندگی ملاله را به دست گرفت تحصیل دختران را ممنوع کرد.

ملاله به این موضوع اعتراض کرد و بهای سنگینی را برایش پرداخت. یکی از تروریست‌های طالبان از فاصله بسیار نزدیک به سر او شلیک کرد.

او برای درمان به نیویورک رفت و خوشبختانه پس از مدتی بهبودی پیدا کرد. پس از بهبودی او به نماد مبارزه صلح آمیز برای دختران سراسر جهان تبدیل شد. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب زندگینامه‌ای سال ۲۰۱۳ لقب گرفت.

متن کتاب بسیار گیرا نوشته شده است و مشخص است که از زبان یک نوجوان نوشته شده است و این باعث میشود سختی ها مشکلات حس ها و حالات ملاله را به خوبی حس کنیم.

ملاله یوسف‌زی زمانی ‌که به دلیل رفتن به مدرسه و تحصیل هدف گلوله‌ی طالبان قرار گرفت، شروع به نوشتن خاطرات خود کرد. او در کتاب “من ملاله هستم” خاطرات خود را از زمان برخورد گلوله‌ی طالبان با سرش تا زمانی‌که به انگلستان منتقل شد را گردآوری کرده است. 

البته این کتابی که زنان باید بخوانند با کمک “کریستینا لمب” نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی نوشته شده است.

من ملاله هستم-کتابهایی که زنان باید بخوانند

چنانچه بدون هیچ‌گونه تعصبی به صدای ملاله گوش دهیم و عینک منفی‌نگری را از جلوی چشمانمان برداریم تازه متوجه خواهیم شد که او می‌تواند برای ما نشانه باشد.

نشانه‌ای که ما را از خواب غفلت بیدار خواهد کرد. طالبان بذر نادانی خود را در افغانستان و پاکستان پاشیده و آن‌ها را پرورش داده است و نتیجه‌اش مرگ کودکان بی‌گناهی است که خوشبختانه ملاله از آن جان سالم به در برد.

باید آگاه باشیم که گاهی ریشه‌های تعصب پنهانی از خاکی به خاک دیگر رشد می‌کند و اگر گل‌های باغچه همسایه را از هرگونه آفتی نجات ندهیم هر لحظه ممکن است این سرنوشت گریبان‌گیر خودمان نیز شود.

به همین دلیل بیداری ما و تلاش برای کسب دانش در برابر تعصب و نادانی راه را برای پسران و دخترانی چون ملاله هموارتر خواهد کرد.

وب سایت رسمی بیناد ملاله را می توانید از طریق این لینک مشاهده کنید. همچنین می توانید اینستاگرام بیناد ملاله را از طریق این لینک ببینید.

در بخشی از متن یکی از کتابهایی که یک زن باید بخواند، می‌خوانیم:

«پدرم می گوید:

– اگر می دانستم که چنین اتفاقی پیش خواهد آمد، برای آخرین بار به پشت سرم نگاه می‌کردم… مانند پیامبر که موقع هجرت از مکه به مدینه بارها به پشت سرش نگاه کرد.

پدرم بیشتر وقت خود را در سخنرانی ها سپری می کند. برای او عجیب است که اکنون مردم به خاطر من می خواهند سخنرانی‌هایش را بشنوند.

مرا همیشه به عنوان دختر او می شناختند، و اکنون او را به عنوان پدر من می شناسند.

هنگامی که برای دریافت جایزه من به فرانسه رفت به حضار گفت: در سرزمین من بیشتر مردم به وسیله‌ی پسرانشان شناخته می شوند. من تنها پدر خوشبختی هستم که به نام دخترم مرا می‌شناسند.»

نیم نگاهی به شناسنامه کتاب:

نویسنده:ملاله یوسف زری،کریستینا لمب
انتشارات:کوله پشتی
مترجم:هانیه چوپانی
تعداد صفحه:۳۴۴
 
پیشنهاد میکنم حتمن این سخنرانی پدر ملاله را تماشا کنید تا بهتر با فضایی که ملاله در آن رشد کرده آشنا شوید و بعد کتابش که یکی از کتابهایی که زنان باید بخوانند ،میباشد را مطالعه کنید.
 
 

لینک خرید:

 

[مطلب مرتبط: معرفی بهترین کتابهای زندگینامه افراد مشهور]



۹-کتاب”دختران جسور”

یکی دیگر از کتابهایی که یک زن باید بخواند و پرفروش و محبوب در سال‌های گذشته نیز می‌باشد، “کتاب دختران جسور” است.

این کتاب سرگذشت زنان برجسته و قهرمانی است که به شیوه‌ای داستانی و جذاب برای نوجوانان نوشته شده است. اما به نظر من بزرگسالان هم می‌توانند از این کتاب لذت ببرند.

و شاید یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید خرید این کتاب و هدیه دادن آن به دختران نوجوان در دوستان و آشنایانتان باشد.

چراکه این کتاب طرز تفکر و نگاه آنان به زندگی را تغییر خواهد داد.  این کتاب داستان‌های حقیقی و الهام‌بخش بانوان اسطوره از الیزابت‌ اول تا سرنا ویلیامز و شصت تصویر از نقاشان گوشه و کنار جهان را دربردارد.

زنانی که الگوهایی شایسته برای هم جنسان خود محسوب می‌شوند و عملکردشان حس اعتماد به نفس را در دختران تقویت می‌کند.

کتاب دختران جسور-کتابی که زنان باید بخوانند

 

در بخشی از متن کتابی که زنان باید بخوانند، می‌خوانیم:

“مادرم همیشه می‌گفت:

اگر تمام سعی‌‌ات را بکنی یعنی در بالاترین نقطه قرار داری و این عالی است.حتی اگر چهارم هم بشوی باز هم عالی هستی.

نیم نگاهی به شناسنامه کتاب:

نویسنده : النا فاویلی ، فرانچسکا کاوالو

مترجم : مبینا رضوانی ، میلاد خان‌میرزایی

انتشارات: نسل نواندیش

تعداد صفحات:۱۸۴صفحه

لینک خرید:

 

[مطلب مرتبط:کتاب مهارت های زندگی برای نوجوانان]


 

۱۰-کتاب “سرگذشت ندیمه”

کتاب مارگارت اتوود یک ویران‌شهر، یک جامعه پاد – آرمانی را به تصویر می‌کشد. جامعه‌ای که «جلید» نام دارد و توسط یک حکومت تئوکراتیک اداره می‌شود.
حکومت تئوکراتیک به حکومتی گفته می‌شود که در آن دین حکمرانی می‌کند. در کتاب می‌خوانیم هر کاری که انجام می‌شود به خاطر حکم انجیل است. یا حداقل به افراد زیردست گفته می‌شود که این‌طور است.
داستان رمان “سرگذشت ندیمه” از زبان «افرد» – شخصیت اصلی – روایت می‌شود.
ندیمه‌ای که تلاش دارد علی‌رغم همه سختی‌ها خودش را، خاطراتش را و مهمتر از همه هویتش را از دست ندهد.
افرد خاطراتش را کار راحتی نیست می‌نویسد و در این میان درباره زندگی گذشته و خانواده‌اش هم می‌نویسد. همچنین درباره زمانی که حکومت جلید شکل گرفت.
“سرگذشت ندیمه” رمانی است آمیخته به طنز، هراس و هشدار که از آمیزش تیره و تار سیاست و روابط زن و مرد به طرزی هنرمندانه پرده برمی‌دارد.
 
 
کتاب سرگذشت ندیمه-ده کتابی که زنان باید بخوانند
 
 
 او اجازه دارد روزی یک بار برای خرید در بازار از خانه فرمانده و همسرش خارج شود. بازاری که در آن تصاویر جای کلمات را گرفته‌اند، زیرا زنان دیگر حق خواندن ندارند.
ندیمه ماهی یک بار به بستر می‌رود و دعا می‌کند که از فرمانده آبستن شود. چون در عصری که زاد و ولد کاهش پیدا کرده، ارزش افراد و سایر ندیمه‌ها تنها به بارآوری رحم آن‌هاست.
افراد سال‌های پیش را به خاطر دارد. ایامی که با همسرش، لوک، زندگی می‌کرد و با او نرد عشق می‌باخت: ایامی که با دخترش بازی و از او مراقبت می‌کرد: ایامی که شغلی داشت و درآمدی، و از حق آموختن بهره‌مند بود. ولی حالا همه این‌ها بر باد رفته است … 
بروس میلر نویسنده و کارگردان آمریکایی در سال ۲۰۱۷ مجموعه‌ای تلویزیونی براساس کتاب با همین عنوان (The Handmaid’s Tale) ساخت. این سریال مورد استقبال تعداد زیادی از فیلم‌دوستان قرار گرفت و جایزه‎‌های زیادی از آن خود کرد. 

 در بخشی از متن کتابی که زنان باید بخوانند، می‌خوانیم:

“در کنار دروازه اصلی شش جسد دیگر آویزانند، حلق‌آویز، دستانی که از جلو بسته شده و سرهایی در کیسه‌های سفید که کج شده و روی شانه‌هایشان افتاده است.

احتمالا اوایل صبح امروز مراسم پاکسازی مردان انجام شده است. صدای ناقوس‌ها را نشنیدم. شاید به صدایشان خو کرده‌ام و دیگر نمی‌شنومشان.”

نیم نگاهی به شناسنامه کتاب:

نویسنده: مارگارت اتوود
ترجمه: سهیل سمی
ناشر: ققنوس
تعداد صفحات: ۴۶۳ صفحه

لینک خرید:

 
 

خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالبی که احتمالن براتون جذاب خواهند بود:
 

 
 تاکید میکنم اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما کتابهایی که زنان باید بخوانند کتابهای دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست کتابهایی که یک زن باید بخواند شما، شامل کدام کتابهاست؟
کدام یک از کتابهایی که زنان باید بخوانند را مطالعه کرده اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟

نوشته شده توسط بهزاد کرمی

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *