معرفی ۸ کتاب از بهترین کتاب های تصویری کودکانه 

معرفی کتاب داستان با تصویر

برای علاقه‌مند کردن کودک به کتاب خواندن و یا آشنایی بیشتر و راحت‌تر با مفاهیم، انتخاب کتاب داستان کودکانه با تصویر بهترین راه است. توجه به تصاویر کتاب که با دقت و ظرافت کشیده شده‌ باشند تا جذاب باشند بسیار سخت و دشوار است. ما ۸ کتاب از بهترین کتاب داستان مصور کودکانه را برای شما انتخاب کردیم تا با کودکتان بخوانید و ساعت‌ها لذت ببرید.

در این مطلب می‌خوانیم:

  • معرفی ۸ تا از بهترین کتاب داستان مصور کودکان
  • لینک خرید هر کتاب 

معرفی بهترین کتاب داستان مصور کودکان

۱-سنجاب کجا رفته بود؟کتاب داستان مصور برای کودکان

«پسرک مثل همیشه نشانه رفت و بطری شیرش را پرتاب کرد. بطری جایی دورتر از دیروز و پریروز افتاد. اما نه خیلی دورتر… پسرک به درخت بلوط روبه‌روی اتاقش نگاه کرد. می‌خواست به دوستش، سنجاب، سلام کند. اما…»

بیایید با کودکمان به سفر برویم، چقدر لذت‌بخش است اگر مقصدمان جنگل‌های شمال باشند! «سنجاب کجا رفته بود؟» یک کتاب داستان کودکانه همراه با تصویر است با محتوای محیط زیستی. هم داستان است، هم بازی، هم معما، هم آموزش و هم سفر.

سفری که هم محیط زیست پیرامون پسرک را از بطری‌ها نجات می‌دهد، هم ما را با سنجاب و دردسرهای‌ ریختن زباله در طبیعت همراه می‌کند. تصاویر این کتاب فراتر از متن حرکت می‌کنند و خیلی خوب توانستند موضوع داستان را با تصاویر فوق العاده به مخاطب نشان بدهند و مخاطب را با خود  همراه کند. تصویرگر با نهایت خلاقیت در هر پلان شما را شگفت زده می‌کند.

این کتاب ویژه گروه سنی ب است.

کتاب «سنجاب کجا رفته بود؟» را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

 

۲- رازهای بابابزرگ قورباغه

تجربهٔ متفاوت آشنایی با دنیای بابابزرگ و نوه را از دست ندهید! البته دنیایی که در آن خبری از انسان‌ها نیست!

کتاب داستان تصویری کودکان

 

کتاب داستان کودکانه با تصویر رازهای بابا بزرگ قورباغه، قرار است به  کودک ما رازهایی را بیاموزد. بابابزرگ قورباغه، که به نظرش رسیده قورباغهٔ کوچک در حال بزرگ‌شدن است، می‌خواهد حرف‌هایی تازه ‌به او بزند و از رازهایی پرده بردارد که در زندگی به کمک قورباغهٔ کوچک بیاید. این داستان رازهای مهمی مثل شجاعت، باهوشی، پذیرش شکست و… را به کودک یاد می‌دهد. 

تصویرگر کتاب تلاش کرده بین دو نسل که خیلی با هم فاصله دارند ارتباط برقرار کند و برای برقراری این ارتباط از دوستی و گفت و گو استفاده می‌کند. این‌جا جایی است که کودک در کنار آن نکات ارزشمند و کلیدی  می‌آموزد تقلید صرف جواب تمام سؤالات و مشکلات نیست و حتی والد می‌آموزد که قرار نیست در نقش موجودی همه‌چیزدان جواب تمام سؤالات را بلد باشد.

در ضمن اگر شما پدربزرگی هستید که نوۀ کوچکی دارد یا والدینی که دوست دارند گفت‌وگو را با کودک خود تمرین کنند، بی‌شک این کتاب الگوی مناسبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«روزی قورباغه کوچولو و بابابزرگ قورباغه توی جنگل قدم می‌زدند. بابا بزرگ به قورباغه کوچولو گفت: «تو داری کم‌کم بزرگ می‌شوی و باید خیلی چیزها را یاد بگیری. تو باید بدانی که ما دشمن‌های زیادی داریم.» درست همان لحظه، سر و کله‌ی یک مار گرسنه پیدا شد و…»

این کتاب ویژه گروه سنی الف و  ب است.

کتاب «راز های بابابزرگ قورباغه» را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

 

۳- مجموعه کتاب سنجاب ترسو 

اینجا قرار است با ترس ها روبه رو شویم. مجموعه کتاب داستان مصور کودکان سنجاب ترسو شامل ۵ جلد با عنوان های «سنجاب ترسو دوست پیدا میکند» «سنجاب ترسو به ساحل می‌رود» «سنجاب ترسو جشن تولد می‌گیرد» «سنجاب ترسو به اردو می رود» «سنجاب ترسو از تاریکی میترسد» است.

شخصیت اصلی داستان‌های این مجموعه سنجاب ترسویی است که می‌خواهد با ترس‌هایش از تاریکی، دوستی، ساحل و… مبارزه کند که هر بار با ماجرایی تازه مواجه می‌شود.

در مجموعه‌ کتاب «سنجاب ترسو» با تصاویری ساده روبه رو هستیم ولی همین تصاویر به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند. جزئیاتی که در خلق بعضی از صفحه‌ها به کار گرفته شده و ترکیب آن‌ها با نوشته‌های کتاب، امکانات فوق‌العاده‌ای برای کشف به مخاطب می‌دهد و می‌تواند او را برای مدتی طولانی با خود همراه کند. متن کتاب‌های این مجموعه بسیار روان است و کودک از خواندن آن لذت می‌برد.

خالق مجموعه‌ی «سنجاب ترسو»، «ملانی وات»، نویسنده و تصویرگر کانادایی است. او حدود ۳۰ کتاب برای کودکان نوشته و تصویرگری کرده است. علاوه‌بر مجموعه‌ی فوق، مجموعه‌ی «چستر» و کتاب «لئون آفتاب‌پرست» نیز به فارسی ترجمه شده‌اند.

کتاب قصه تصویری کودکان

این کتاب ویژه گروه ب است.

مجموعه کتاب سنجاب ترسو را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید.

۴- پینوکیو

کسی هست که پینوکیو را نشناسد؟ پینوکیو یک شخصیت محبوب است که همهٔ ما با آن خاطره داریم. حیف است کودکانمان آن را نشناسند. کتاب داستان مصور کودکانه «پینوکیو» معانی ارزشمند و احساسات را بیان می کند و همانند بهترین‌های ادبیات کودکان، داستانی فانتزی و سرگرم‌کننده برای کودکان است.

روبرتو اینوچنتی از تصویرگران برجسته ادبیات کودکان ایتالیاست. از ویژگی‌های تصویرگی او پرداختن به جزئیات است. کتاب داستان تصویری کودکان «پینوکیو»  از آثار موفق او در تصویرگری ادبیات کودکان است. 

کتاب داستان با تصویر

این کتاب ویژه گروه سنی ج میباشد.

کتاب پینوکیو را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید.

 

۵- هیزم‌شکن فقیر و کبوتر

داستانی درباره‌ی آرزوها! تا کنون با کودکتان درباره آرزوهایش و شادی‌هایش گفتگو کرده‌اید؟ کودکان باید بیاندیشند که شادی چیست و مرز آرزوها کجاست. 
ماکس فلت هاوس در کتاب داستان کودکانه کوتاه با تصویر «هیزم‌شکن فقیر و کبوتر» داستانی ساده از برآورده شدن آرزوها می‌گوید اما در لایه‌های همین داستان‌های به‌ ظاهر ساده، معنای عمیقی درباره‌ی ناخشنودی، خوش‌بختی و اندیشه‌ورزی را مطرح می‌کند. یک کتاب زیبا با پرسش‌هایی عمیق دربارهٔ زندگی.  

کتاب داستان کودکانه کوتاه با تصویر

 
این کتاب ویژه گروه سنی الف و ب است.
 
جهت دریافت «کتاب هیزم شکن فقیر» از لینک زیر استفاده کنید.

۶- ما این‌طوری زندگی می‌کنیم

با این کتاب داستان مصور برای کودکان می‌توانید جهانگردی کنید. در این کتاب ما با یک روز از زندگی انسان‌ها در کشورهایی متفاوت ( ژاپن، پرو، ایران، روسیه، هند، ایتالیا و اوگاندا)  آشنا می‌شویم. این کتاب به کودک کمک می‌کند تا مقداری با تفاوت فرهنگ‌‎ها، آداب و رسوم و… آشنا بشود. تصویرهای کتاب به صورت زیبا و طبیعی کشیده شده‌اند که کمک می‌کند کودک ارتباط راحت‌تری با مفاهیم برقرار کند. 
 
کتاب داستان کودکانه همراه با تصویر
این کتاب ویژه گروه سنی ب و ج است.
«کتاب ما اینطور زندگی می‌کنیم» را از لینک زیر میتوانید تهیه کنید.
 
 
 

۷- نارگل و شغال

تجربه مولوی خواندن با کودکتان را از دست ندهید. کتاب قصه تصویری کودکان نارگل و شغال از قصه‌های مثنوی معنوی برگرفته شده‌ است. داستان‌های این کتاب با محوریت محیط زیست نوشته شده‌اند. نارگل، شخصیت اصلی کتاب، باید برای حفظ محیط زیست تلاش کند. 
کتاب داستان مصور کودکان
 
در بخشی از کتاب نارگل میخوانیم:

اسم من نارگل است. این هم بابای من است. این کلبه‌ی ماست. این گل را من و بابا با هم کاشتیم. اسمش نرگس است. و این درخت توسکا هم خواهر دوقلوی من است. بابا اسمش را گذاشته‌است گلنار. اما من خواهر دیگری هم دارم که اسمش مرغ میناست. امروز قرار بود من و مرغ مینا به بابا کمک کنیم و نرده‌های دور کلبه‌مان را رنگ بزنیم. چه رنگ‌های قشنگی! زرد و سبز و بنفش و نارنجی! نرده ها داشت مثل رنگین کمان می‌شد…

این کتاب ویژه گروه سنی الف است.

«کتاب نارگل و شغال» را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید.

 

۸- خودم بلدم و داستان‌های دیگر

قرار است بخندیم و مهارت بیاموزیم! کتاب داستان کودکانه با تصویر خودم بلدم سعی شده ‌است با چاشنی طنز در تصویرگری مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی را به کودک بیاموزد.

«شلخته»، «نی‌نی من می‌خواهم»، «بیمارستان که ترس ندارد»، «چه خواب بدی دیدم» از دیگر عنوان‌های این مجموعه است.

کتاب داستان کودکانه با تصویر

این کتاب‌ها ویژه گروه سنی الف است.

عناوین مختلف از این سری کتاب‌ها که نوشته «مرسر مایر» هستند را از لینک زیر می‌توانید دریافت کنید. 

در این متن سعی کردیم بهترین و قوی‌ترین کتاب داستان تصویری کودکان را به شما معرفی کنیم. اما یک نکته را فراموش نکنید! شما برای کودکتان کتاب می‌خرید پس به او حق انتخاب بدهید و بگذارید خودش انتخاب کند تا با میل و علاقه بیشتری با شما همراهی کند. 

برای اطلاع از عناوین کتاب‌های کودکانه مناسب فرزند خود، بد نیست نگاهی به صفحه پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک بیاندازید شاید کتاب‌های تصویری جذابی را بتوانید پیدا و خریداری نمائید.

 


دسته بندی لیست مطالب مرتبط

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب‌ها برای کودکان پرداختیم؛ اگر علاقه‌مند به مطالعه آثار دیگر در زمینه‌های دیگر نیز هستید می‌توانید از لیست مطالب زیر استفاده کنید:

در مطالب زیر نیز به معرفی کتاب‌های مناسب دیگر در حوزه کودک پرداخته‌ایم:

بهترین کتاب‌های کودک جهان

زبان را در ذهن بچه‌ها حک کنید

گرچه می‌گویند که در دوران کودکی به بچه‌ها فشار نیاورید که مطالب زیادی را بیاموزند اما این بدین معنی نیست که از آموزش کودکانمان غافل شویم چرا که مطالبی را که کودکان در دورهٔ کودکی می‌آموزند در ذهنشان حک شده و به سختی فراموش خواهند کرد.

معرفی کتاب مناسب سن کودک شما

اگر می‌خواهید براساس سن کودکتان کتاب‌های مناسبی را انتخاب کنید، لیست مطالب زیر به شما کمک خواهد کرد، در این لیست به معرفی کتاب‌ها بر اساس ردهٔ سنی پرداخته‌ایم:

بهترین کتابهای مناسب کودکان براساس گروه سنی

همچنین در لیست زیر به معرفی کتاب‌ها بر اساس اینکه کودک شما در چه مرحله‌ٔ تحصیلی قرار دارد پرداخته‌ایم.

یادگیری علم با طعم شکلات برای بچه‌ها

اگر به دنبال کتاب‌هایی برای کودکان خود هستید که علمی باشند و ذهنشان را درگیر کنند لیست مطالب زیر مناسب شماست، در این لیست به معرفی کتاب‌هایی که از نظر علمی برای کودکان شما مفید خواهند بود پرداخته‌ایم:

گنجینهٔ کتاب‌ها با موضوعات جذاب مختلف:

اگر به دنبال کتابی با موضوع خاص هستید می‌توانید نگاهی به لیست زیر بیاندازید و کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.

به روان کودکمان اهمیت بدهیم

اگر کودکان در محیط سالم و پویا و به صورت مناسب تربیت شوند در آینده انسان‌های بسیار موفقی خواهند بود به همین دلیل در این قسمت به معرفی مطالبی پرداخته‌ایم که به ما کمک خواهد کرد که کودکان خود را به صورت سالم تربیت کنیم.

باشگاه صفر ساله‌ها

در این لیست نیز کتاب‌هایی را که مسائل چالشی این روز‌ها در مورد نوزادان را بررسی کرده‌اند معرفی کرده‌ایم پس به باشگاه صفر‌ساله‌ها بپیوندید.

چیزی نمانده که نوجوان شوم!

اگر کودکتان در آستانه ورود به دوره نوجوانی است خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنیم، در این مطلب به بررسی کتاب‌های مناسب نوجوانان پرداخته‌ایم:

بهترین کتابها برای نوجوانان

کودکانه‌های ایرانی

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین کتابهای ایرانی مناسب کودکان هستید در مطلب زیر به معرفی بهترین کتابهای کودکانه ایرانی پرداخته‌ایم:

بهترین کتابهای کودکانه ایرانی

کودکانه‌های دخترانه

از آنجایی که کودکان دختر روحیات حساس‌تری دارند در مطلب جداگانه‌ای به معرفی بهترین کتابهای مناسب کودکان دختر پرداخته‌ایم که می‌توانید از طریق لینک زیر آن را ببینید:

بهترین کتابهای کودکانه دخترانه


 تاکید می‌کنم این‌ها کتاب‌های پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتاب داستان تصویری کودکان کتاب‌های دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتاب داستان تصویری کودکان شما، شامل کدام کتاب‌هاست؟
کتاب‌هایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟

این مطلب توسط الهه عظیم‌زاده نوشته شده‌است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *