کتاب داستان برای کلاس دوم ابتدایی

کتاب داستان برای کلاس دوم ابتدایی

انتخاب کتاب داستان برای کلاس دوم ابتدایی می‌تواند کار سختی باشد، چرا که فرزند شما به تازگی خواندن و نوشتن را آموخته است و علاقه‌ او به مطالعه‌ مستقل هنوز در حال شکل‌گیری است.

کتاب قصه برای کلاس دوم اهمیت زیادی دارد، اگر فرصت کلاس اول و هفت سالگی را برای کتاب‌‌خوان کردن کودکتان از دست داده اید، هنوز دیر نشده است.

از آنجا که انسان‌ها موجوداتی خیال‌پرداز هستند، داستان‌ها می‌توانند علاقه‌ کودکان به مطالعه را شکل داده و تقویت کنند.

در این مقاله قصد داریم چند کتاب قصه برای کلاس دوم را معرفی نماییم.

در انتخاب این کتاب‌ها، مسائلی که برای بچه‌های کلاس دومی مطرح هستند، در نظر گرفته شده است. مثل پرورش قوه‌ تخیل، سرگرمی و مهارت‌های اجتماعی.

در ادامه با ما همراه باشید تا برگزیده‌ای از بهترین‌ کتاب‌های داستان برای کلاس دوم را به شما معرفی نموده و در پایان، چند راه برای تشویق کودکان به مطالعه را با شما مطرح نماییم.

 

معرفی ۷ تا از بهترین کتاب‌های داستان برای کلاس دوم ابتدایی

 

۱-قصه‌هایی برای کلاس دومی‌ها

کتاب قصه برای کلاس دوم

این کتاب چهارده داستان از نویسندگان معاصر دنیا را جمع آوری کرده است. موضوع این داستان‌ها ماجراجویی، طنز، علمی-تخیلی و فانتزی هستند.

بعضی داستان‌ها کوتاه و واقعی هستند و بعضی از آنها پیچیده‌تر هستند و به زمان و سرزمین دیگری تعلق دارند.

تهیه کتاب قصه‌هایی برای کلاس دومی‌ها:

 

۲-مهمانی هیولاهای دندان

کتاب قصه برای کلاس دوم

کودکان دوم دبستان معمولا در حال تجربه کردن از دست دادن دندان‌های شیری و داشتن دندان‌های دائمی هستند.

برای همین مساله‌ اهمیت به دندان‌ها موضوع خوبی برای کتاب داستان کلاس دومی‌ها است.

این کتاب از زبان دکتر رایکو؛ دندانپزشکی در توکیو است که در قالب داستان‌هایی درباره‌ مهمانی‌های “هیولاهای دندان” که در آنها شرکت کرده است، برای بچه‌ها داستان تعریف می‌کند تا به نظافت دندان‌هایشان و مسواک زدن اهمیت لازم را بدهند. او برای این کار پیشنهادها و نصیحت‌هایی دارد تا هیولاها به دندان کسی راه پیدا نکنند.

این کتاب، یک کتاب فعالیت عملی جداگانه هم دارد که کودکان با استفاده از آن می‌توانند وضعیت سلامتی دندان‌هایشان را زیر نظر بگیرند.

تهیه کتاب مهمانی هیولاهای دندان از دیجی‌کالا:

 

۳-مشق شبم را ننوشتم چون …

کتاب داستان کلاس دومی ها

این کتاب با زبانی طنز سعی می‌کند مشکل نوشتن مشق شب کودکان را بررسی کند. داستان کتاب از این قرار است که کودکی سعی می‌کند با بهانه‌های مختلف ننوشتن مشق‌هایش را توجیه کند، اما موفق نمی‌شود. چون معلم هم کتابی را که او برای بهانه‌هایش انتخاب کرده قبلا خوانده است.

مشق نوشتن مساله‌ای است که کودکان دوم دبستان تازه معنی آن را می‌فهمند. وقتی کلاس اول بودند آن قدر شور و شوق آموختن الفبا و باسواد شدن را داشتند که انجام تکالیف برایشان آسان‌تر بود. همچنین تکالیف کلاس دوم بیشتر از تکالیف کلاس اول است.

تهیه کتاب مشق شبم را ننوشتم، چون.. از هدهد:

 

۴-گوشواره‌ای برای موش خوشگله و ۶ داستان دیگر

کتاب داستان کلاس دومی ها

اگر به دنبال کتاب داستان کوتاه برای کلاس دوم هستید، این مجموعه را که شامل هفت داستان جالب و خواندنی از نویسنده‌ خوب کشورمان فریبا کلهر است، از دست ندهید.

نام تعدادی از داستان‌ها:”خرگوش و گرگ و موش” و “فرش شش متری و پرده ی ظریف” و “کسی نیامد دختر کوچولو را پیدا کند” و چند داستان دیگر.

تهیه کتاب گوشواره‌ای برای موش خوشگله و شش داستان دیگر از دیجی‌کالا:

 

۵-یک داستان محشر

کتاب داستان کلاس دومی ها

یک داستان محشر رابطه‌ صمیمی بین پدربزرگ و نوه‌اش را به تصویر می‌کشد. نویسنده‌ این کتاب فوئب گیلمن است و جزو کتاب‌های برگزیده‌ شورای کتاب کودک است.

کتاب داستان پدربزرگ و نوه‌اش است که با یک روانداز کهنه برای خودشان چیزهای محشری درست می‌کنند و در پایان هم پسر تصمیم می‌گیرد تا از آن داستان محشری درست کند.

داستان به طور ضمنی ارتباط بین تمام موجودات دنیا را یادآوری می‌کند.

تهیه کتاب یک داستان محشر از دیجی‌کالا:

 

۶-هنری زلزله (مجموعه‌ ۱۰ جلدی)

کتاب داستان برای کلاس دومی ها

ماجراهای پسری به نام هنری است و مجموعه‌ای از داستان‌های مستقل و شیطنت‌آمیز است. هنری بامزه و شیطان است و عاشق کارهای عجیب و غریب است.

او می‌خواهد از همه چیز سر در بیاورد و مسائل پیچیده را تجزیه و تحلیل کند.

 تعدادی از کتاب‌های این مجموعه “هنری زلزله پولدار می‌شود” و “هنری زلزله و شپش‌هایش” و “هنری زلزله و ماشین زمان” و “هنری زلزله و ناهار روز عید” نام دارند.

تهیه مجموعه کتاب‌های “هنری زلزله” از دیجی‌کالا:

 

۷-من با هر کسی نمی‌روم (مجموعه کتاب‌های خود مراقبتی)

کتاب قصه برای کلاس دوم

این کتاب از مجموعه کتاب‌های خود مراقبتی است که به کودک آموزش می‌دهد از خود در مقابل کسانی که نمی‌شناسد، محافظت کند.

شخصیت این کتاب داستانی لو نام دارد و تنها جلوی مهدکودک منتظر مادرش است تا او را به خانه ببرد. او یاد می‌گیرد نباید همراه خانم همسایه به خانه برود. بلکه باید به برادرش اعتماد کند.

بعضی کتاب های دیگر این مجموعه “من گم نمی‌شوم” و “من می‌توانم قوی باشم” هستند.این مجموعه کتاب به افزایش اعتماد به نفس و رشد مهارت‌های اجتماعی در کودکان کمک شایانی می‌کند.

تهیه کتاب من با هرکسی نمی‌روم از هدهد:

 

چند راه برای تشویق کودکان دبستانی به مطالعه

  • دانلود کتاب برای کلاس دومی ها توصیه نمی‌شود! بهتر است از کتاب‌های کاغذی استفاده کنید! بگذارید این نسل لذت کتاب کاغذی خواندن را تجربه کند و تا ضروری نیست کم‌تر به سراغ موبایل و تبلت برود.
  • اگر امکان دارد با معلمان مدرسه‌‌ فرزندتان صحبت کنید تا وقتی را برای خواندن کتاب داستان در کلاس درس در نظر بگیرند.
  • سعی کنید خودتان هر شب مطالعه کنید. حتی اگر شد پانزده دقیقه. هیچ چیز به اندازه‌ رفتار شما در ترغیب فرزندتان به مطالعه موثر نیست.
  • اگر می‌توانید کتاب‌های داستانی را به شکل نمایش در خانه اجرا کنید! خودتان و فرزندتان نقش‌های آن را بر عهده بگیرید و اگر امکانش را دارید لباس‌هایی برای نقش‌ها تهیه کنید.

برای اطلاع از جدیدترین کتاب‌های داستان برای کلاس دوم ابتدایی همراه با کودک خود به کتابفروشی‌ها و یا سایت‌های فروش کتاب سر بزنید و اجازه بدهید با نظارت شما، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کند.

 


دسته بندی لیست مطالب مرتبط

در مطالب زیر نیز به معرفی کتاب‌های مناسب دیگر در حوزه کودک پرداخته‌ایم:

بهترین کتابهای کودک جهان

بهترین کتاب‌قصه‌های شاد کودکانه

بهترین کتاب‌قصه برای کودکان

بهترین رمان‌ها برای کودکان

بهترین کتاب داستان برای کودکان

معرفی کتاب مناسب سن کودک شما

اگر می‌خواهید براساس سن کودکتان کتاب‌های مناسبی را انتخاب کنید، لیست مطالب زیر به شما کمک خواهد کرد، در این لیست به معرفی کتاب‌ها بر اساس ردهٔ سنی پرداخته‌ایم:

بهترین کتابهای مناسب کودکان براساس گروه سنی

همچنین در لیست زیر به معرفی کتاب‌ها بر اساس اینکه کودک شما در چه مرحله‌ٔ تحصیلی قرار دارد پرداخته‌ایم.

بهترین کتابهای مناسب کودکان بر اساس سال تحصیلی

زبان را در ذهن بچه‌ها حک کنید

گرچه می‌گویند که در دوران کودکی به بچه‌ها فشار نیاورید که مطالب زیادی را بیاموزند اما این بدین معنی نیست که از آموزش کودکانمان غافل شویم چرا که مطالبی را که کودکان در دورهٔ کودکی می‌آموزند در ذهنشان حک شده و به سختی فراموش خواهند کرد.

یادگیری علم با طعم شکلات برای بچه‌ها

اگر به دنبال کتاب‌هایی برای کودکان خود هستید که علمی باشند و ذهنشان را درگیر کنند لیست مطالب زیر مناسب شماست، در این لیست به معرفی کتاب‌هایی که از نظر علمی برای کودکان شما مفید خواهند بود پرداخته‌ایم:

گنجینهٔ کتاب‌ها با موضوعات جذاب مختلف:

اگر به دنبال کتابی با موضوع خاص هستید می‌توانید نگاهی به لیست زیر بیاندازید و کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.

به روان کودکمان اهمیت بدهیم

اگر کودکان در محیط سالم و پویا و به صورت مناسب تربیت شوند در آینده انسان‌های بسیار موفقی خواهند بود به همین دلیل در این قسمت به معرفی مطالبی پرداخته‌ایم که به ما کمک خواهد کرد که کودکان خود را به صورت سالم تربیت کنیم.

باشگاه صفر ساله‌ها

در این لیست نیز کتاب‌هایی را که مسائل چالشی این روز‌ها در مورد نوزادان را بررسی کرده‌اند معرفی کرده‌ایم پس به باشگاه صفر‌ساله‌ها بپیوندید.

چیزی نمانده که نوجوان شوم!

اگر کودکتان در آستانه ورود به دوره نوجوانی است خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنیم، در این مطلب به بررسی کتاب‌های مناسب نوجوانان پرداخته‌ایم:

بهترین کتابها برای نوجوانان

کودکانه‌های ایرانی

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین کتابهای ایرانی مناسب کودکان هستید در مطلب زیر به معرفی بهترین کتابهای کودکانه ایرانی پرداخته‌ایم:

بهترین کتابهای کودکانه ایرانی

کودکانه‌های دخترانه

از آنجایی که کودکان دختر روحیات حساس‌تری دارند در مطلب جداگانه‌ای به معرفی بهترین کتابهای مناسب کودکان دختر پرداخته‌ایم که می‌توانید از طریق لینک زیر آن را ببینید:

بهترین کتابهای کودکانه دخترانه


کتاب‌های معرفی شده در این مقاله، در سایت‌های معتبر فروش کتاب نظرات مثبتی را دریافت کرده‌اند. سعی بر انتخاب کتاب‌هایی بوده که مسائل مربوط به کودکان دبستانی را پوشش دهند.

چنانچه شما هم کتاب قصه‌ای برای فرزندتان تهیه کرده‌اید و از آن راضی بودید، با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


این مطلب توسط المیرا خزاعی نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *