خلاصه بهترین کتاب های جهان – ۲۰ کتاب خوب برای یک زندگی باکیفیت

خلاصه بهترین کتاب های جهان

حتماً تاکنون اسم‌های زیادی از کتاب‌های مختلف به گوشتان خورده است؛ اما نمی‌دانید کدام یک از آن‌ها را باید بخوانید. در این مطلب تلاش کرده‌ایم، خلاصه بهترین کتاب های جهان را برایتان بازگو کنیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

بهترین کتاب‌های جهان در این مطلب، در حدی خلاصه شده‌اند، که شما با موضوع اصلی، آشنا شده ولی از خواندن کتاب‌ها بی‌نیاز نمی‌شوید. 

بیشتر این کتاب‌ها کم حجم هستند، ولی همۀ آن‌ها، کتاب‌هایی پرمحتوا و بسیار کاربردی می‌باشند.

در ادامه، لیست نام‌ها و سپس خلاصه بهترین کتاب های دنیا را می‌بینید. با کلیک روی هر کتاب، به قسمت توضیحات مربوطه بروید. در انتهای مطلب نیز می‌توانید، کتاب‌های بسیار خوبی در حوزه‌ای که به آن علاقه دارید، پیدا کنید. با ما همراه باشید.

فهرست کتاب‌ها

۱- فروغ ابدیت

بسیاری از ما اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با حوادث مربوط به زندگانی پیامبر اسلام (ص) نداریم. اگر در جستجوی کتاب مناسبی هستید، تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، کتاب فروغ ابدیت را بخوانید. البته، این کتاب، یک کتاب تاریخ تحلیلی است.

خلاصه بهترین کتاب ها

نویسنده در این کتاب به شرح مهم‌ترین وقایع مربوط به زندگانی پیامبر اسلام (ص)، از زمان تولد تا وفات، پرداخته است. علاوه بر آن علت وقوع هر حادثه و نتایج آن، به طور کامل و با اسناد معتبر، تحلیل شده است. 

مطالبی که در این کتاب مطالعه خواهید کرد شامل: شرایط زندگی مردم در شبه جزیرۀ عربستانِ پیش از اسلام، نیاکان پیامبر، تولد، جوانی، بعثت و … است.

کتاب فوق بدون شک یکی از بهترین کتاب‌هایی است، که در این زمینه نوشته شده است. از طرفی نوشتن خلاصه بهترین کتاب ها کار ساده‌ای نیست زیرا هر صفحه، پر از مطالب مفید است.

این کتاب نثر روانی دارد و خواندن تمام آن به همۀ علاقه‌مندان توصیه می‌شود.

برای خرید، روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۲- باشگاه ۵ صبحی‌ها

سحرخیز باش تا کامروا شوی! همۀ ما، این را می‌دانیم و گاهی بارها تلاش کرده‌ایم تا صبح زود از خواب بیدار شویم اما موفق نشده‌ایم. یک راهکار مؤثر برای رسیدن به این هدف، می‌تواند، خواندن یک کتاب خوب، در این زمینه باشد.

خلاصه بهترین کتاب های جهان

همانطور که از اسم کتاب پیداست، باشگاه پنج صبحی‌ها در مورد اهمیت سحرخیزی و تأثیر آن در رسیدن به موفقیت، سخن گفته است. به عقیدۀ نویسنده، انسان در ساعت ۵ صبح، هوشیارتر و پر انرژی‌تر است؛ و تقریباً همۀ افراد موفق جهان، سحرخیز بوده‌اند. 

شما با خواندن این کتاب، یاد می‌گیرید، چگونه صبح زود از خواب بیدار شوید و از این فرصت برای پیشرفت خودتان، استفاده کنید. در این کتاب، یک راهکار ساده و عملی برای رسیدن به این هدف ارائه شده است.

پیشنهاد می‌کنیم به خواندن خلاصه بهترین کتاب های جهان اکتفا نکنید. برای دسترسی به این کتاب بسیار عالی، روی لینک زیر کلیک کنید.

۳- هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

اگر از آن دسته افرادی هستید که در زندگی به چیزهای زیادی اهمیت می‌دهید و دوست دارید در همۀ زمینه‌ها از همه بهتر باشید؛ این کتاب مخصوص شماست. 

خلاصه بهترین کتاب

واقعیت این است که کلید زندگی خوب، این نیست که به چیزهای زیادی اهمیت بدهید بلکه باید تنها، مسائل مهم را مد نظر قرار دهید و باقی را رها کنید.

هنگامی که به همه چیز و همه کس اهمیت بدهید، فکر می‌کنید، همه چیز باید آن طوری پیش برود، که شما دوست دارید. اتفاقات ناخوشایند را بی‌عدالتی می‌بینید و اگر در چالشی گرفتار شوید، فکر می‌کنید، شکست خورده‌اید.

مسئلۀ بیخیال بودن ممکن است، ساده به نظر برسد اما در عمل، کار دشواری است. در واقع بیخیالی یک هنر است که می‌توانید آن را با خواندن این کتاب بی‌نظیر، یاد بگیرید.

متن فوق، خلاصه بهترین کتاب توسعه فردی جهان است. اگر کتاب را بخوانید، این جمله را تأیید خواهید کرد.

برای خرید کتاب می‌توانید، از لینک زیر اقدام کنید.

۴- انسان در جستجوی معنا

در این مطلب که خلاصه بهترین کتاب های دنیا ارائه می‌شود، جا دارد نگاهی به کتاب انسان در جستجوی معنا بیاندازیم. انسان در جستجوی معنا، نام یک اثر بسیار تأثیرگذار از روانپزشکی به نام «ویکتور فرانکل» می‌باشد. این کتاب، در دو بخش نوشته شده است. 

خلاصه بهترین کتاب های دنیا

بخش اول کتاب، شامل خاطرات و تجربیات نویسنده است؛ هنگامی که در اردوگاه کار اجباری متعلق به نازی‌ها، اسیر شده بود. او در آنجا، شرایط بسیار سختی همچون گرسنگی، سرما، خشونت و … را می‌گذرانَد و خانواده و همسرش را هم از دست می‌دهَد. 

بخش دوم کتاب، تخصصی‌تر است و دربارۀ انسان، معنای زندگی، معنای آزادی و «معنا درمانی» نوشته شده است. به طور کلی موضوع کتاب، دربارۀ اهمیتِ پیدا کردن معنایی برای زندگی، در شرایط بسیار سخت است.

پیشنهاد می‌شود، کسانی که احساس پوچی می‌کنند، یا از زندگی ناامید شده‌اند، حتماً این کتاب را بخوانند. برای خرید روی لینک زیر کلیک کنید.

۵- آیین دوست‌یابی

اگر فکر می‌کنید، در انتخاب دوست، مشکل دارید و یا نمی‌توانید دوستی خود با دیگران را حفظ کنید، این کتاب را بخوانید. البته مطالعۀ این کتاب برای همۀ افراد، به خصوص برای صاحبان کسب و کار، ضروری است. 

خلاصه بهترین کتاب های جهان

کتاب آیین دوست‌یابی، مهارت‌های برقراری ارتباط با دیگران و همچنین نحوۀ تأثیرگذاری بر افراد را به ما یاد می‌دهد. برخی از مطالبی که در کتاب ارائه شده، عبارتند از: اصول اساسی رفتار با مردم، راه‌های کسب محبوبیت در میان دیگران، روش‌های همراه ساختن افراد با خود و اصول برخورداری از یک خانوادۀ موفق.

با مطالعۀ این کتاب، یاد می‌گیریم، خود را جای دیگران بگذاریم، و آن‌ها را درک کنیم، و به این ترتیب، روابط خود را بهبود ببخشیم.

این کتاب، کتاب بسیار پرمحتوایی است و معرفی آن در مطلب خلاصه بهترین کتاب های جهان جهت آشنایی شما با آن صورت گرفته است. باید کتاب را بخوانید و از آن استفاده کنید و شاهد تحول در روابط و کسب و کار خود باشید.

برای تهیه کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

۶- اثر مرکب

مردی که کوه را از میان برداشت، کسی بود که شروع به برداشتن سنگریزه‌ها کرد. شاید این ضرب‌المثل بتواند تا حدی شما را با مفهوم اثر مرکب آشنا کند.

خلاصه بهترین کتاب های دنیا

«دارن هاردی» در کتاب اثر مرکب، توضیح می‌دهد، کارهای بسیار ناچیزی که روزانه انجام می‌دهیم و در انجام دادن آن‌ها استمرار می‌ورزیم، در نهایت به یک نتیجۀ بزرگ می‌انجامند. این کارها می‌توانند عادت‌های مثبت ما باشند و نتیجۀ خوبی در انتظار ما باشد، و حتی برعکس می‌توانند عادت‌های بد ما باشند و عاقبت بدی در پی داشته باشند.

چیزی که باید بدانیم این است که ما نمی‌توانیم یک شبه، به چیزی که می‌خواهیم برسیم، بلکه باید اهدافمان را به صورت آهسته و پیوسته دنبال کنیم. به همین دلیل باید نگاهی به رفتارها و عادت‌های روزانۀ خود بیندازیم، و ببینیم این عادت‌ها چند سال دیگر ما را به کجا می‌رسانند! 

نویسنده همچنین به ما کمک می‌کند برای خود هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم.

اثر مرکب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است، به همین دلیل آن را در مطلب خلاصه بهترین کتاب های دنیا به شما معرفی نمودیم. برای تهیۀ کتاب می‌توانید، از لینک زیر اقدام کنید.

۷- در باب اعتمادبه‌نفس

اعتماد‌به‌نفس ویژگی بسیار خوبی است. در واقع اعتماد‌به‌نفس همان چیزی است که از ما یک شخصیت محکم، قدرتمند و شجاع می‌سازد. در این زمینه کتابی از «آلن دو باتن» معرفی کرده‌ایم.

به هر حال در مطلبی که خلاصه بهترین کتاب های جهان نوشته می‌شود نمی‌توان کتابی از این نویسنده ارائه نکرد.

خلاصه بهترین کتاب های جهان

بسیاری از ما در زندگی خود از کمبود اعتماد‌به‌نفس رنج می‌بریم. عوامل گوناگونی باعث به وجود آمدن چنین حالتی در ما می‌شوند. کتاب در باب اعتماد به نفس، این عوامل را شناسایی نموده و تعریف دقیقی از اعتماد‌به‌نفس ارائه می‌دهد.

پس از خواندن این کتاب، یک دید جدید نسبت به مسائل گوناگون پیدا می‌کنیم و همین موضوع باعث می‌شود که سطح اعتماد‌به‌نفس‌مان افزایش یابد.

کتاب را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۸- فلسفۀ تنهایی

نباید از عنوان کتاب بترسید. این کتاب، بسیار ساده، روان و کاربردی است. نویسنده، در این کتاب نمی‌گوید، تنهایی خوب است یا بد؛ بلکه مسئلۀ تنهایی را، از دیدگاه فلسفی، جامعه‌شناسی و روانشناسی مورد بحث قرار می‌دهد. 

خلاصه یک کتاب

معنای تنهایی و تفاوت آن با تنها بودن، احساس تنهایی، رابطۀ تنهایی با دیگر جنبه‌های زندگی و … از مطالبی است که در این کتاب، به آن‌ها پرداخته شده است. نویسنده معتقد است، عوامل مختلفی باعث ایجاد احساس تنهایی می‌شوند. به عنوان مثال، افراد تنها نمی‌توانند به دیگران اعتماد کنند و به همین دلیل تنها هستند.

نقش عشق و دوستی در رابطه با تنهایی، مسئلۀ تنهایی انسان مدرن، خلوت گزینی و انزوا از دیگر مطالبی هستند، که در کتاب ارائه شده‌اند. نویسنده در فصل آخر، مسئولیت‌های فرد تنها را برمی‌شمرد و اینکه چگونه این موقعیت را مدیریت کند.

متن فوق، خلاصه یک کتاب خوب فلسفی است. اگر قصد مطالعۀ آن را دارید، برای تهیۀ کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

۹- حکایت دولت و فرزانگی

اگر می‌خواهید در زندگی خود تغییرات بزرگی ایجاد کنید، اما انگیزه و دانش کافی برای انجام این کار را ندارید، باید کتاب حکایت دولت و فرزانگی را بخوانید. این کتاب، یک کتاب انگیزشی، کسب ثروت، رشد و توسعه فردی است.

خلاصه بهترین کتاب های جهان

کتاب شامل ۱۵ فصل کوتاه می‌باشد، و موضوع آن به صورت یک داستان، روایت شده است.

داستان، در مورد جوانی است، که قصد دارد، درآمد خود را افزایش دهد؛ بنابراین در جستجوی راهی برای رسیدن به این هدف است. جوان به نزد عمویش که ثروتمند است، می‌رود تا از او پولی به عنوان وام، بگیرد. اما عمویش او را به نزد پیرمردی خردمند و پولدار می‌فرستد. پیرمرد، درس‌های مهمی، به جوان یاد می‌دهد و جوان با به کارگیری آن‌ها به خواسته‌هایش می‌رسد.

همانطور که گفته شد، خواندن خلاصه بهترین کتاب های جهان کافی نیست. کتاب را بخوانید تا ببینید برای رسیدن به ثروت و یا حتی موفقیت در هر زمینه‌ای، چه کارهایی باید انجام دهید. برای خرید، روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۰- قله‌ها و دره‌ها

همۀ ما در زندگی خود، لحظات خوب (قله‌ها) و لحظات بد (دره‌ها) را تجربه کرده‌ایم. گاهی عملکرد اشتباهمان، باعث شده، به سرعت از قله‌ها سقوط کنیم و یا مدتی طولانی، در دره‌ها، باقی بمانیم. 

در حین خواندن خلاصه بهترین کتاب های دنیا بعید نیست، با کتاب قله‌ها و دره‌ها آشنا شویم.

خلاصه بهترین کتاب های دنیا

کتاب قله‌ها و دره‌ها، به کمک یک روایت داستانی، به ما یاد می‌دهد که در هر موقعیتی چگونه رفتار کنیم. به عبارت دیگر، یاد می‌گیریم که چگونه مدت زمان بیشتری در قله‌ها باقی بمانیم؛ و چگونه به سرعت از دره‌ها عبور کنیم.

به عنوان مثال، هنگامی که در دره قرار داریم، باید از طریق رویارویی با ترس‌ها، برای رسیدن به قله تلاش کنیم. هنگامی که در قله قرار داریم، نباید اجازه دهیم عواملی مانند اعتماد به نفس بالا و یا  غرور، ما را راهی دره کند. باید با یادگیری مهارت‌های لازم، موقعیت خود را در قله، حفظ کنیم.

این کتاب بسیار مفید را از لینک زیر تهیه کنید.

۱۱- قدرت عادت

عادت‌ها، نقش مهمی در زندگی و میزان موفقیت ما دارند. متأسفانه بعضی از عادت‌های ما، واقعاً بد و مخرب هستند. مدت‌هاست تصمیم داریم، آن‌ها را ترک کنیم اما نمی‌توانیم.

خبر خوب این است که کتاب قدرت عادت می‌تواند در این زمینه به یاری ما بشتابد. 

خلاصه بهترین کتاب های جهان

نویسنده، در ابتدا نحوۀ شکل‌گیری عادت‌ها را بیان می‌کند؛ سپس با ارائۀ راهکارهایی به ما می‌آموزد، چگونه عادت‌های بد خود را کنار بگذاریم. در نهایت روش‌هایی را بیان می‌کند که بتوانیم، جای خالی آن‌ها را، با عادت‌های خوب، پر کنیم. همچنین یاد می‌گیریم که «داشتنِ اراده» را به عنوان یک عادت خوب، در خود تقویت کنیم.

تا به حال، این کتاب برای کسانی که آن را خوانده و به آن عمل کرده‌اند بسیار مؤثر بوده است.

در این مطلب که خلاصه بهترین کتاب های جهان ارائه می‌شود، تنها توانستیم شما را از وجود چنین کتابی آگاه کنیم؛ اما پیشنهاد می‌کنیم، حتماً آن را مطالعه کنید و با راهکارهای ارائه شده در آن، از شر عادت‌های بد خود خلاص شوید.

برای خرید از لینک زیر اقدام کنید.

۱۲- شیب

ممکن است کاری را شروع کرده باشید، که در ابتدا بسیار خوب پیش رفته باشد؛ اما پس از مدتی، مشکلات و سختی‌ها خود را نشان داده‌اند. در چنین مواقعی، نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید، نمی‌دانید مشکلات را تحمل کنید و ادامه بدهید و یا همه چیز را رها کنید!

چکیده بهترین کتابها

این کتاب به ما یاد می‌دهد، در چنین مواقعی، موقعیت را به خوبی بررسی کنیم؛ سپس تصمیم بگیریم که ادامه بدهیم و یا تسلیم شویم. به نظر نویسنده ما باید در کار خود بهترین باشیم، در غیر اینصورت بهتر است آن را رها کنیم. 

کتاب، بسیار ساده و روان و حاوی نکات ارزشمند زیادی است؛ بنابراین مهم نیست که صاحب یک کسب و کار باشید یا نه. خواندن این کتاب برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

پس از مطالعۀ این کتاب، به این باور خواهید رسید که خواندن چکیده بهترین کتابها کافی نیست و باید تمام صفحات کتاب را به طور کامل خواند. برای تهیه کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۳- مدیریت بحران

در جریان کار یا زندگی، همواره بحران‌هایی پدیدار می‌شوند که اگر به درستی مدیریت نشوند، شکست‌ها و مصیبت‌های بزرگی، به دنبال خواهند داشت. از این رو مطالعۀ کتاب مدیریت بحران، نه تنها برای مدیران و رهبران، بلکه برای همه مفید است.

خلاصه ای از بهترین کتاب ها

اگر توانایی مدیریت کردن بحران‌ها را بدست آورید، آنگاه موفقیت شما، امری تضمین شده است.

در لحظات بحرانی، به جای تمرکز بر مشکلات، باید به راه‌حل‌ها فکر کرد. کتاب مدیریت بحران، در ۲۱ فصل، بیست و یک روش اثبات شده و مؤثر، برای مقابله با بحران‌های زندگی و کار ارائه می‌دهد. همچنین به ما یاد می‌دهد اگر نتوانستیم، بحران را کنترل کنیم، در عوض مقاومت و اعتماد‌به‌نفس خود را افزایش دهیم. 

کتاب‌های «برایان تریسی»، بسیار کاربردی هستند و در گروه پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار دارند. در این مطلب که تنها خلاصه ای از بهترین کتاب ها ارائه می‌شود، نمی‌توان راهکارهای کتاب را شرح داد. بهتر است کتاب را به صورت کامل بخوانید و به آن عمل کنید.

برای دستیابی به این کتاب ارزشمند، به لینک زیر مراجعه نمایید.

۱۴- مدیریت زمان

زمان ارزشمندترین منبعی است که به صورت رایگان در اختیار داریم. اگر از آن به درستی استفاده نکنیم، نباید انتظار رسیدن به اهدافمان را داشته باشیم. قطعا کسانی که در جستجوی خلاصه ای از بهترین کتاب ها هستند، از اهمیت این موضوع آگاهند.

این کتاب شامل تکنیک‌های استفادۀ بهینه از زمان، است.

خلاصه ای از بهترین کتاب ها

همۀ انسان‌ها، توانایی مدیریت زمان را دارند. کافی است، تکنیک‌های لازم را یاد بگیرید، و آن‌ها را به کار ببندید. برخی از این تکنیک‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

شناسایی ارزش‌ها (خانواده، شغل، تفریح و …) و اولویت‌بندی آن‌ها، انجام سخت‌ترین کارها قبل از بقیه، انجام ندادن چندین کار به صورت همزمان، واگذاری برخی از کارها به دیگران، ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و شغلی، نه گفتن، طبقه‌بندی اطلاعات، تند‌خوانی، حذف ملاقات‌های غیر‌ضروری و …

این موارد به صورت مفصل در کتاب توضیح داده شده‌اند. برای خرید آن، روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۵- جستارهایی در باب عشق

مهم نیست که تا به حال عاشق نشده‌اید، در یک رابطۀ عاشقانه هستید و یا حتی شکست خورده‌اید، خواندن این کتاب می‌تواند، برای همه، به خصوص کسانی که در حال خواندن خلاصه بهترین کتاب های جهان هستند، مفید باشد.

خلاصه بهترین کتاب های جهان

این کتاب به کمک یک روایت داستانی، اطلاعات بسیار مفیدی دربارۀ عشق و رابطۀ عاشقانه، در اختیار مخاطب می‌گذارد. به عبارت دیگر، روند پیشرفت یک ارتباط عاشقانه، فراز و نشیب‌ها و سپس سقوط آن، از دیدگاه‌های مختلف بررسی شده است.

نویسنده معتقد است، روابط عاطفی در اصل، تفاوتی با هم ندارند؛ بنابراین برای مدیریت یک رابطه و موفقیت در آن، قوانین ثابتی وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسید و رعایت کنید.

برای خرید کتاب، روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۶- هوش هیجانی

چرا از میان دو نفر که به لحاظ IQ در سطح یکسانی قرار دارند، یکی بسیار موفق‌تر از دیگری است؟ پاسخ این سوال روشن است. معمولاً افرادی که از هوش هیجانی بالاتری برخوردارند، در زندگی موفق‌ترند.

خوشبختانه هوش هیجانی را می‌توان یاد گرفت و تقویت کرد.

خلاصه بهترین کتاب

«دانیل گلمن» در کتاب هوش هیجانی، با زبانی بسیار ساده و روان، مفهوم هوش هیجانی و تأثیر آن در زندگی افراد را توضیح داده است. در واقع این کتاب، مرجعی برای مبحث هوش هیجانی محسوب می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با نویسنده و خلاصه بهترین کتاب مرجع در زمینۀ هوش هیجانی، بهتر است فیلم زیر را تماشا کنید.

این کتاب فوق‌العاده کاربردی را می‌توانید از لینک زیر تهیه نمایید.

۱۷- قدرت سکوت

آیا شما فردی درونگرا هستید؟ آیا در خانواده یا جامعه، با شما طوری که انتظارش را دارید، رفتار می‌شود؟ اگر درونگرا نباشید، قطعاً در اطراف خود با فردی درونگرا در ارتباط هستید. بهتر است خلاصه یک کتاب بسیار خوب که در این زمینه نوشته شده را در ادامه بخوانید.

خلاصه یک کتاب

در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که داشتن شخصیت برونگرا را ایده‌آل دانسته و درونگرایی را سرکوب می‌کند؛ زیرا درونگراها معمولاً کم‌حرف، منزوی و خجالتی هستند و به نظر می‌رسد کاری از آن‌ها بر نمی‌آید. این تفکر واقعا اشتباه است؛ زیرا در طول تاریخ، تعداد افرادی که کارهای بزرگی انجام داده‌اند، در حالی که شخصیت درونگرا داشته‌اند، کم نیست. واقعیت این است که دنیا هم به افراد برونگرا و هم به افراد درونگرا نیاز دارد.

مطالعۀ این کتاب کمک می‌کند، با ویژگی‌ها و نیازهای افراد درونگرا بیشتر آشنا شویم و بتوانیم آن‌ها را درک کنیم. برای تهیۀ کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۸- هنر خوب زندگی کردن

نمی‌توان در مطلبی که چکیده بهترین کتابها ارائه می‌شود از کتاب هنر خوب زندگی کردن صحبت نکرد. جالب است بدانید که «عادل فردوسی پور»، یکی از مترجمان این کتاب می‌باشد.

چکیده بهترین کتابها

با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم، زندگی خوب، آن چیزی نیست که فکرش را می‌کردیم. مثلاً ما فکر می‌کنیم هرچه پول بیشتری داشته باشیم خوشبخت‌تریم اما پول تا حدی که بتواند نیازها و مشکلات ما را برطرف کند، برای ما رضایت خاطر به همراه دارد. وقتی به میزان کافی پولدار شدیم، پول بیشتر، عاملی برای شاد بودن ما نخواهد بود.
یا اینکه ما در یک دنیای ناعادلانه زندگی می‌کنیم، باید این مسئله را بپذیریم و با آن کنار بیاییم. و یا حتی بسیاری از انسان‌ها در زندگی با هم رقابت می‌کنند. این کار آرامش را از آن‌ها سلب می‌کند. در واقع هر کسی باید در مسیر خود حرکت کند.

کتاب حاوی ۵۲ نکتۀ ارزشمند برای خوب زندگی کردن است؛ پیشنهاد می‌کنیم مطالعۀ آن را از دست ندهید. برای خرید روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۹- از حال بد به حال خوب

کتاب از حال بد به حال خوب را، به همۀ کسانی که از افسردگی رنج می‌برند، تجویز می‌کنیم. البته برخی از پزشکان واقعاً این کار را انجام می‌دهند.

خلاصه بهترین کتاب های جهان

این کتاب به خوانندگانش کمک می‌کند، خود را بهتر بشناسند، ضعف‌ها و مشکلات روحی خود را بپذیرند، و علت به وجود آمدن مشکلات را کشف کنند. در مرحلۀ بعدی، به خواننده کمک می‌کند، با شناختی که از خود به دست آورده، برای بهبود حالش اقدام کند.

البته مطالبی هم دربارۀ تنبلی، ترس و اضطراب، در کتاب ارائه شده است.

این روش درمان، برای افراد بسیاری مؤثر واقع شده است. بنابراین لازم دیدیم، این کتاب را در مطلب خلاصه بهترین کتاب های جهان معرفی نماییم.

کتاب را به راحتی از لینک زیر تهیه کنید.

۲۰- قدرت انضباط شخصی

موفقیت در زندگی، به عوامل بسیاری وابسته است؛ اما نقش هیچ عاملی به اندازۀ «انضباط» پررنگ نیست. انضباط می‌تواند بازدهی و اعتماد به نفس ما را افزایش دهد، ترس از شکست را از بین ببرد و در نهایت ما را به موفقیت برساند. 

خلاصه بهترین کتاب ها

اگر در قسمت‌های قبل، خلاصه بهترین کتاب ها از برایان تریسی را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را هم بخوانید. این کتاب به ما یاد می‌دهد، با رعایت چند اصل ساده، فردی منضبط باشیم.


در ابتدا باید بدانیم، سخت‌ترین انضباط برای هر شخصی، درست فکر کردن، است. ما باید روزانه برای کارهایی که قرار است انجام دهیم، برنامه‌ریزی کنیم، کارها را طبق اولویت انجام دهیم، باید خود را مجبور به انجام کاری کنیم و برای این امر باید جرأت داشته باشیم. باید سالم زندگی کنیم، باید کمی هم به پس انداز کردن توجه کنیم. باید سخت کوش باشیم. باید پیوسته در حال یادگیری باشیم.


از نظر نویسنده، انضباط به معنای توانایی انجام کار در وقت مناسب است. همچنین برای داشتن انضباط در زندگی، باید بتوانیم بر خود مسلط شویم. 


نباید مطالعۀ این کتاب را به تأخیر بیاندازید. برای خرید، روی لینک زیر کلیک کنید.

 

پس از مطالعۀ خلاصه بهترین کتاب های جهان نگاهی به جدول زیر بیندازید.

همانطور که گفته شد، تعداد کتاب‌های خوب، در جهان، بسیار زیاد است و تهیۀ یک لیست کامل از آن‌ها، یا نوشتن مطلبی کامل از خلاصه بهترین کتاب ها امکان پذیر نیست.

برای اینکه بتوانید کتاب‌های خوبی در حوزۀ مورد علاقۀ خود، پیدا کنید، مطالب زیر را ببینید.

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 

لینک‌های مرتبط

چرا خلاصۀ کتاب‌ها را بخوانیم؟

پرفروش‌ترین کتاب‌ها در نیویورک تایمز

 


مطلبی که خواندید، شامل خلاصه بهترین کتاب های جهان بود. البته در حدی که با آن‌ها آشنایی پیدا کنید.

به نظر شما جای کدام کتاب‌ها خالی است؟

کتاب‌هایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟


 

 

نوشته شده توسط زهرا رستمی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *