گزیده‌ای از پرفروش‌ ترین کتاب‌ های روانشناسی

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی

افراد مختلف، با انگیزه‌های متفاوتی مانند کسب انگیزه یا ثروت، شناخت بهتر خود و دیگران، بهبود ارتباطات، موفقیت و …، به سمت کتاب‌های روانشناسی می‌روند. این کتاب‌ها، علاوه بر دقیق و علمی بودن، باید بسیار ساده و روان و البته جذاب و کاربردی باشند. بنابراین شاید بهتر باشد، کتاب مورد نظر را در لیست پرفروش ترین کتاب های روانشناسی جستجو کرد، چرا که این کتاب‌ها توانسته‌اند مخاطبان زیادی را با خود همراه سازند.

ما در این مطلب، تعدادی کتاب به شما معرفی کرده‌ایم. کتاب‌های معرفی شده، از ویژگی‌های زیر برخوردارند:

  • آثار متخصصان روانشناسی، یعنی کسانی که در این زمینه دارای تحصیلات آکادمیک هستند، می‌باشند.
  • کاملاً علمی هستند.
  • با وجود تخصصی بودن مطالب، روان و ساده بوده و مخاطب آن‌ها می‌توانند عموم مردم باشند.
  • این کتاب‌ها از میان پرفروش ترین کتاب های روانشناسی سال ۲۰۲۰ ، پرفروش ترین کتاب های روانشناسی سال ۲۰۱۹ ، پرفروش ترین کتاب های روانشناسی نیویورک تایمز و پرفروش ترین کتاب های روانشناسی در ایران و جهان انتخاب شده‌اند.

در ادامه، می‌توانید این کتاب‌ها، که شامل ۱۷ تا از پرفروش ترین کتابهای روانشناسی هستند، را ببینید و به صورت مختصر با آن‌ها آشنایی پیدا کنید؛ سپس در صورت تمایل، کتاب مورد نظرتان را تهیه نمایید.

اگر کتاب دل‌خواهتان را در این لیست پیدا نکردید، به انتهای مطلب مراجعه کنید. در انتهای مطلب، علاوه بر معرفی لینک‌های مفید جهت معرفی بهترین کتاب‌های روانشناسی، تعدادی پادکست نیز قرار داده شده است.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد و از آن لذت ببرید؛ با ما همراه باشید.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی دنیا

۱- طرز فکر، روانشناسی نوین موفقیت

اگر فکر می‌کنید برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه‌ای، استعداد و تلاش، کافی هستند، سخت در اشتباهید؛ چرا که عامل مهم‌تری برای موفق شدن وجود دارد، و آن طرز فکر ماست.

این حقیقتی است که «کارول دوک»، روانشناس آمریکایی و استاد دانشگاه استنفورد، در کتاب طرز فکر، از آن پرده بر‌می‌دارد.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی

نویسنده در این کتاب می‌گوید، به طور کلی دو نوع طرز فکر وجود دارد، که عبارتند از: «طرز فکر ثابت» و «طرز فکر رشد». او سپس به مقایسۀ این دو طرز فکر می‌پردازد. در نهایت به این نتیجه می‌رسد، کسانی که دارای طرز فکر رشد باشند، افراد موفقی هستند.

این کتاب را از لینک زیر تهیه کنید.

۲- روانشناسی نفوذ، هنر متقاعد نمودن دیگران

اگر دوست دارید، هنر متقاعد کردن دیگران را بیاموزید، کتاب روانشناسی نفوذ، اثر «رابرت چالدینی»، مدرس روانشناسی دانشگاه آریزونای آمریکا، را مطالعه کنید. این کتاب به کمک مجموعه‌ای از تحقیقات علمی، نوشته شده است و یکی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی سال ۲۰۲۰ می‌باشد.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی سال 2020

نویسنده در این کتاب بیان می‌کند، برای متقاعد سازی دیگران، شش اصل ساده وجود دارد که عبارتند از: عمل متقابل، تعهد و ثبات، اثبات اجتماعی، علاقه، اقتدار و کمیابی. هریک از این اصول، به طور کامل در کتاب، شرح داده شده‌اند.

مطالعۀ این اثر، شناخت بسیار خوبی از جامعه و همچنین چگونگی تأثیرگذاری و نفوذ بر افراد را به مخاطب ارائه می‌دهد. بنابراین خواندن آن، توسط صاحبان کسب‌و‌کار و یا کسانی که می‌خواهند بفهمند، در شرایط مختلف چگونه تاثیر می‌پذیرند، مفید است.

جهت تهیۀ کتاب از لینک زیر اقدام کنید.

۳- فرضیه خوشبختی

همۀ انسان‌ها از گذشته‌های دور تا کنون، در جستجوی خوشبختی، بوده‌اند. به‌راستی خوشبختی چیست؟ چگونه می‌توان به آن دست یافت؟

این‌ها سؤالاتی هستند که «جاناتان هیت»، استادیار روانشناسی دانشگاه ویرجینیا، در کتاب فرضیۀ خوشبختی به آن‌ها پاسخ داده است.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی 2019

نویسنده در این کتاب، نظر افراد مختلف، روانشناسان و دانشمندان را، دربارۀ خوشبختی، جمع‌آوری نموده؛ به‌گونه‌ای که پس از خواندن آن، نگرش ما نسبت به خوشبختی، وسیع‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

برای تهیۀ کتاب فرضیه خوشبختی، یکی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی ۲۰۱۹ ، روی لینک زیر کلیک کنید.

۴- روانشناسی فروش

فکر می‌کنید راز فروشندگان موفق چیست؟ البته پاسخ این سؤال روشن است. آن‌ها از مهارت‌هایی برخوردار هستند، که می‌توانند مشتریان را تحت تأثیر قرار دهند.

خوشبختانه، این مهارت‌ها را می‌توان به آسانی یاد گرفت. به عبارت دیگر با یادگیری علم روانشناسی فروش، می‌توان روی تصمیم‌گیری مشتریان اثر گذاشت.

در این زمینه، مطالعۀ کتاب بسیار خوب روانشناسی فروش «برایان تریسی»، پیشنهاد می‌شود.

پرفروش ترین کتابهای روانشناسی

برایان تریسی در کتاب روانشناسی فروش، مهارت‌هایی را که یک فروشندۀ موفق، از آن‌ها برخوردار است، ذکر می‌کند. مطالعۀ این کتاب به شما کمک می‌کند، یک بازاریاب حرفه‌ای باشید و بتوانید به راحتی، فروش خود را چند برابر کنید.

برای تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

۵- والدین هوشیار

تربیت درست فرزندان، همواره دغدغۀ بسیاری از والدین بوده است. در این زمینه کتاب‌های زیادی در بازار موجود می‌باشد. ما در این مطلب یکی از پرفروش‌ترین‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم.

کتاب والدین هوشیار، توسط «شفالی ساباری»، کارشناس روانشناسی خانواده، نوشته شده است.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی

موضوع این کتاب در مورد فرزند پروری است. این کتاب، دربردارندۀ اصولی، برای تحول والدین و فرزندان، می‌باشد؛ و مطالعۀ آن برای پدر و مادرها و یا کسانی که پرستار کودک هستند، سودمند است.

جهت تهیه این کتاب، روی لینک زیر کلیک نمایید.

۶- روانشناسی پول

بسیاری از رفتارهای انسان، روی تصمیم‌های اقتصادی‌اش اثر می‌گذارد. از آنجا که مسائل مالی، از مهم‌ترین مسائل زندگی هر فردی هستند، خواندن یک کتاب خوب در این زمینه، خالی از لطف نیست.

ما در این مطلب، کتاب روانشناسی پول اثر «مورگان هاوزل» را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این کتاب، یکی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی در جهان است.پرفروش ترین کتاب های روانشناسی

موضوع اصلی این کتاب در مورد پول، مسائل مالی، بورس، سرمایه گذاری و … است.

لازم به ذکر است، نثر این کتاب بسیار روان می‌باشد و مطالعۀ آن، به کسانی که می‌خواهند در این زمینه‌ها، تصمیمات درستی بگیرند و به موفقیت‌های مالی دست یابند، توصیه می‌شود.

برای تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

۷- هیجانات چگونه ساخته می‌شوند؟ 

ممکن است تا‌به‌حال از خود پرسیده باشید، احساساتی مانند ترس، شادی، غم، خشم و … چگونه به وجود می‌آیند؟ آیا فرهنگ جامعه، در ایجاد چنین احساساتی نقش دارد؟

کتاب هیجانات چگونه ساخته می‌شوند، نوشتۀ «لیزافلدمن بارت»، استاد روانشناسی دانشگاه شمال شرقی بوستون، به این سوالات پاسخ می‌دهد.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی دنیا است.

همانطور که گفته شد، موضوع کتاب، دربارۀ احساسات و نحوۀ شکل‌گیری آن‌ها در مغز است. اگر به این مباحث علاقه دارید، برای تهیۀ کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

۸- غریزه قدرت اراده

یکی از نعمت‌هایی که همۀ انسان‌ها از آن برخوردار می‌باشند، قدرت اراده است. زیرا همۀ انسان‌ها برای رسیدن به اهدافشان به این قدرت نیاز دارند.

دکتر «کلی مک گانیکال»، روانشناس سلامت و مربی دانشگاه استنفورد، کتاب بسیار خوبی در رابطه با همین قدرت انسان، نوشته است.

معرفی پرفروش ترین کتاب های روانشناسی

به‌طور کلی، موضوع این کتاب، دربارۀ مفهوم اراده، نحوۀ عملکرد آن، ضرورت وجود آن و سپس ارائۀ راهکارهایی برای استفاده از آن، است.

این کتاب بسیار مفید را می‌توانید از لینک زیر تهیه نمایید.

۹- شادمانی درونی

همانطور که می‌دانید، شادمانی اگر از درون اتفاق بیفتد، دائمی و پایدار خواهد بود. ممکن است بپرسید، چگونه می‌توان به این شادمانی درونی رسید؟

بهتر است کتاب «مارتین سلیگمن»، روانشناس معروف آمریکایی را که در این زمینه نوشته شده، مطالعه کنید.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی

نویسنده در این کتاب، نظریۀ «روانشناسی مثبت‌گرا» را مطرح می‌نماید.

برخی از مطالب ارائه شده در کتاب، راجع به هیجانات مثبت و نحوۀ افزایش آن‌ها، ماهیت شادی و تکنیک‌های ایجاد آن، شناخت قابلیت‌ها و استفاده از آن‌ها در زندگی و … می‌باشند.

مطالعۀ این کتاب خوب، به همه توصیه می‌شود. جهت تهیه کتاب، می‌توانید از لینک زیر اقدام نمایید.

۱۰- باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر

حتماً تابه‌حال در زندگی خود، به افراد موفقی که کارایی بالایی دارند، برخورد کرده‌اید. شاید همیشه این سؤال برایتان مطرح بوده، چگونه این افراد می‌توانند، کارهای زیادی را در زمان کوتاهی انجام دهند؟

اگر می‌خواهید، از رمز و راز این افراد سر دربیاورید، کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر، بهتر، اثر «چارلز داهیگ»، را مطالعه نمایید.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی نیویورک تایمز

چارلز داهیگ در این کتاب به ما یاد می‌دهد، باهوش‌تر، سریع‌تر و بهتر باشیم، و کارایی خود را چند برابر کنیم. او برای رسیدن به این هدف، هشت راهکار مؤثر ارائه می‌دهد.

نثر این کتاب، بسیار ساده و روان است. همچنین یکی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی نیویورک تایمز می‌باشد.

تهیۀ این کتاب ارزشمند، به راحتی از لینک زیر امکان‌پذیر است.

۱۱- خرد جمعی

اگر قصد دارید یک کتاب بسیار خوب دربارۀ جامعه، کار، زندگی روزمره و رفتار بشر، بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب خرد جمعی، اثر جیمز سوروویکی، را مطالعه نمایید.

این کتاب در گروه پرفروش ترین کتاب های روانشناسی نیویورک تایمز قرار دارد.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی نیویورک تایمز

نویسنده در این کتاب بیان می‌دارد، هنگام مواجهه با مشکلات، گروهی از افراد در مقایسه با یک فرد متخصص، می‌توانند راه‌حل‌های بسیار بهتر و قابل اعتمادتری ارائه دهند؛ بنابراین کار گروهی، در بسیاری از مواقع، روش معقول‌تری است.

مطالعۀ این کتاب را از دست ندهید. برای تهیۀ آن روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۲- هنر شفاف اندیشیدن

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، ذهن انسان همواره و حتی در شرایط بسیار منطقی، ممکن است، دچار خطا شود. کتاب هنر شفاف اندیشیدن، نوشتۀ «رولف دوبلی»، به ما کمک می‌کند این خطاها را بشناسیم، و سپس بتوانیم شفاف‌تر فکر کنیم.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی در ایران

کتاب از ۹۹ فصل کوتاه تشکیل شده و همانطور که گفته شد، موضوع کلی آن، خطاهایی است، که ذهن هنگام تصمیم‌گیری، انتخاب و … مرتکب می‌شود.

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی در ایران است. اگر تا‌به‌حال این کتاب مفید را مطالعه نکرده‌اید، برای تهیۀ آن، روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۳- بی‌منطقی‌های هر روز ما

همۀ ما در زندگی روزمره، بدون آن که بخواهیم، مرتکب رفتارهایی غیرمنطقی می‌شویم. این رفتارها مدام تکرار می‌شوند و البته کاملاً قابل پیش‌بینی هستند. موضوع کتاب بی‌منطقی‌های هر روز ما، بررسی همین رفتارها است.

این کتاب توسط «دن آریلی»، استاد روانشناسی دانشگاه دوک آمریکا، نوشته شده و یکی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی سال ۲۰۱۹ است.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی سال 2019

نویسنده در این کتاب بیان می‌دارد، علت بی‌منطقی‌های هر روز ما، آن است که توانایی استدلال عقلانی‌مان، تحت تأثیر نیروهایی غیرمنطقی از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود.

این کتاب نثر روانی دارد. بهتر است آن را مطالعه کنید، تا منظور نویسنده را به‌خوبی متوجه شوید.

جهت تهیۀ کتاب از لینک زیر اقدام نمایید.

۱۴- ببخش و بگیر

فکر می‌کنید علاوه بر استعداد، تلاش و شانس، چه عوامل دیگری می‌توانند ما را به موفقیت برسانند؟

«آدام گرنت»، روانشناس معروف آمریکایی، در کتاب ببخش و بگیر، از یک عامل مهم‌تر سخن می‌گوید، و آن نحوۀ ارتباط با دیگران است.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی نیویورک تایمز

نویسنده در این کتاب، رفتار فرد با دیگران را در سه گروه دسته‌بندی می‌کند که عبارتند از: بخشنده، گیرنده و حسابگر؛ سپس می‌گوید، چگونه می‌توان بخشنده‌ای موفق بود!

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی نیویورک تایمز است. متن آن بسیار روان و صمیمی نوشته شده و مطالعۀ آن برای همه، مفید می‌باشد.

جهت تهیۀ کتاب، از لینک زیر اقدام نمایید.

۱۵- عادت‌های یک مغز شاد

«اندورفین»، «دوپامین»، «اکسی توسین» و «سروتونین»، این‌ها همه، موادی هستند که وقتی در بدن ترشح می‌شوند، احساس شادی می‌کنیم. اما چه عواملی باعث ترشح این مواد می‌شوند؟ نقش مغز در این زمینه چیست؟

کتاب عادت‌های یک مغز شاد، اثر «لورتا گرزیانو برونینگ»، به این سوال‌ها پاسخ می‌دهد.

پرفروش ترین کتابهای روانشناسی

این کتاب، تکنیک‌هایی ارائه می‌دهد، که بتوان با تربیت مغز، ترشح مواد شیمیایی شادی‌بخش را در بدن، تحریک نمود؛ به این ترتیب، به‌راحتی می‌توان، احساس شادی را در خود افزایش داد.

جهت تهیۀ این کتاب فوق العاده، روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۶- آدمی، یک تاریخ نوید‌بخش

همۀ آدم‌ها، سرشت نیک دارند و اگر بد هستند یا بدی می‌کنند، دلیل آن ناآگاهی است. این حقیقتی است که «روتخر برخمان»، در کتاب آدمی به آن اشاره کرده است.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی

به طور خلاصه، کتاب در تلاش برای پاسخ به این سوالات است، چرا فکر می‌کنیم انسان‌ها، ذاتاً شر هستند؟ اگر جهان از انسان‌ها، انتظار بهترین ویژگی‌ها را داشت، چه می‌شد؟

این کتاب حقیقتاً ارزش مطالعه کردن را دارد. برای تهیۀ آن از لینک زیر اقدام نمایید.

۱۷- انسان همان می‌شود که می‌اندیشد

کتاب انسان همان می‌شود که می‌اندیشد، اثر «جیمز آلن»، نویسندۀ انگلیسی، است. این کتاب از سال‌ها پیش، در گروه پرفروش‌ترین کتاب‌های خودیاری دنیا قرار داشته؛ همچنین یکی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی سال ۹۸ در میان خوانندگان ایرانی بوده است.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی سال ۹۸

موضوع کتاب همانطور که از اسمش پیداست، دربارۀ اندیشه و تأثیر آن بر مسائلی مانند: شخصیت انسان، شرایط زندگی و سلامت وی می‌باشد. همچنین نقش اندیشه در رسیدن به اهداف نیز، بررسی شده است.

انسان همان می‌شود که می‌اندیشد، کتابی است که همه باید آن را مطالعه کنند.

جهت تهیۀ آسان این کتاب، کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی شخصیت

مطالعۀ کتاب‌های روانشناسی شخصیت به ما کمک می‌کنند، خودمان را بهتر بشناسیم. این شناخت باعث می‌شود، کنترل بهتری روی رفتارهای خود داشته باشیم. در نتیجه شخصیت، بهتری خواهیم داشت.

برای آشنایی و دسترسی به بهترین و پرفروش ترین کتابهای روانشناسی شخصیت، کافی است، به لینک زیر مراجعه نمایید.

پرفروش ترین کتابهای روانشناسی در موضوعات مختلف

در مطلبی که خواندید، پرفروش ترین کتاب های روانشناسی جهان را به شما معرفی کردیم. قطعاً این لیست کامل نیست. کتاب‌های بیشتر را می توانید در لینک‌ زیر جستجو نمایید. همچنین در لینک‌ زیر می‌توانید تعدادی از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی سال ۹۸ را نیز مشاهده نمایید.

پرفروش ترین کتاب های روانشناسی برای گروه‌های سنی خاص

همانطور که می‌دانید، دغدغه‌های زندگی انسان، در سنین مختلف، متفاوت هستند. از همین منظر، کتاب‌های روانشناسی را می‌توان در دسته‌های مختلف قرار داد.

جهت آشنایی با بهترین و پرفروش ترین کتاب های روانشناسی برای جوانان و نوجوانان، روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

پادکست‌های روانشناسی

در این قسمت سه پادکست مفید برای شما قرار داده‌ایم. برای گوش دادن به هر پادکست، ابتدا آن را دانلود نمایید.

  1.  انتخاب هدف درست  (حجم فایل ۱۴ مگابایت)
  2.  قدرت ماورائی ذهن  (حجم فایل ۱۲ مگابایت)
  3.  عملگرا باشید تا رهبر  (حجم فایل ۵ مگابایت)

اگر از شنیدن پادکست‌های فوق لذت بردید، برای گوش دادن به پادکست‌های بیشتر می‌توانید، به وبسایت شهر موفقیت مراجعه نمایید.

لینک‌های مرتبط

همانطور که ملاحظه نمودید، در این مطب به معرفی پرفروش ترین کتاب های روانشناسی پرداختیم.

کدامیک از آن‌ها را خوانده‌اید؟ نظر شما در مورد آن‌ها چیست؟


نوشته شده توسط زهرا رستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *