بهترین کتابها برای افزایش اعتماد به نفس

بهترین کتابها برای افزایش اعتماد به نفس

اگر به دنبال بهترین کتابها برای افزایش اعتماد به نفس هستید، مطمئنا با حجم زیادی از کتابهای خودیاری (self help) زرد رو به رو شده‌اید که ادعا می‌کنند بهترین کتاب در زمینه افزایش اعتماد به نفس ، خوشبختی و موفقیت هستند.

مطمئنا قدم اول برای تقویت اعتماد به نفس، کسب آگاهی و دانش در این زمینه است. ما برای بهبود اعتماد به نفس خود به بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس نیاز داریم. بنابراین باید به کتابهای خودیاری خوب در این زمینه مراجعه کنیم. کتاب‌های خودیاری خوب، راهنماهایی هستند که مساله را به خوبی مطرح و راهکارهای مناسب و کاربردی برای آن ارائه می‌کنند.

در جهت آشنایی با بهترین کتابهای افزایش اعتماد به نفس ، در این مطلب ۵ تا از پرفروش‌ترین و بهترین کتاب برای افزایش اعتماد به نفس به صورت جامع معرفی شده است.

کتاب‌های معرفی شده در این مطلب، به دو دلیل در بیشتر لیست‌های “بهترین کتاب برای تقویت اعتماد به نفس” قرار می‌گیرند. یک این‌که این کتاب‌ها حاصل تجربه زیسته نویسندگانشان هستند و دو این‌که این کتاب‌ها از پشتوانه پژوهشی خوبی برخوردارند و حاصل سال‌ها تحقیق و پژوهش نویسندگان خود هستند.

کتاب‌های معرفی شده در مطلب حاضر، برای خود من که با کمبود اعتماد به نفس و کمال‌گرایی بیمارگونه دست و پنجه نرم می‌کنم مفید بوده‌اند. مطمئنا به شما هم کمک خواهند کرد.

 

۱- تو کله خر هستی (you are a badass)

بهترین کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

کتاب تو کله خر هستی نوشته جین سینسرو یکی از بهترین کتابها برای افزایش اعتماد به نفس است که در حوزه کتابهای خودیاری (self help) و موفقیت قرار می‌گیرد. این کتاب پرفروش که به زبان‌های بسیاری ترجمه شده است، کتابی انگیزشی است که ما را به تغییر مدل ذهنی (mindset) تشویق می‌کند و به سمت تغییر هل می‌دهد. از جمله وقتی که می‌گوید باید غیرممکن ها را باور داشته باشی و باورهای دست و پاگیر و قدیمی را رها کنی.

جین سینسرو در کتاب تو کله خر هستی از تفاوت خواستن و اراده کردن حرف می‌زند. خواستن یعنی اینکه روی مبل لم بدهی و بی‌خیال  مجله ورق بزنی، اراده کردن یعنی از جای خودت بلند شوی، آستین همت را بالا بزنی و به دنبال تحقق رویاهایت بروی. این کتاب خارج شدن از محدوده امن (comfort zone) و دنبال کردن اهداف را تشویق می‌کند.

کتاب تو کله خری راهنمایی است که ما را در شناخت نقاط ضعف، افکار منفی و اعتقادات ویرانگر خود کمک می‌کند، باعث می‌شود تا با به چالش کشیدن خود به خودشناسی برسیم، اعتماد به نفسمان را افزایش دهیم، خودمان را باور کنیم و ارزشمند بدانیم و تغییر را شروع کنیم.

سینسرو می‌گوید با کله خر بودن می‌توان به اهداف رسید. باید ترس را از خودت دور کنی و به انجام کارهایی که برایت زیاد راحت نیستند، عادت کنی.

این کتاب از بسیاری از مفاهیم مانند ضمیر ناخودآگاه، کودک درون و توجه به آن، عشق ورزیدن به خود، مراقبه، شکرگزاری، توکل و اراده صحبت می‌کند.

همان‌طور که از عنوان می‌توان فهمید، نویسنده از لحن طنز برای نوشتن کتاب تو کله خری بهره برده است. همین امر موجب شده تا کتاب سرگرم‌کننده باشد و به فروش بالای آن کمک کرده است. این کتاب نثر روانی دارد.

نویسنده از داستان‌ها و مثال‌های واقعی که برای خودش اتفاق افتاده استفاده کرده تا نشان دهد خودش چگونه توانسته است تغییر کند و به موفقیت برسد.

این کتاب توسط نفیسه معتکف ترجمه شده و توسط انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است.

جملاتی از کتاب تو کله خر هستی

“اگر در مورد تغییر زندگی خود جدی هستید، راهی پیدا خواهید کرد. اما اگر نیستید، بهانه‌ای را پیدا خواهید کرد.”

“اگر می‌خواهید زندگی‌ای را تجربه کنید که قبلا نداشته‌اید، باید کارهایی را انجام دهید که هیچ وقت انجام نداده‌اید.”

“هر ارتعاشی از خودت ساطع کنی، همان را از کائنات جذب میکنی. تو نمی‌توانی سر کائنات کلاه بگذاری.”

همان‌طور که این جملات نشان می‌دهند، کتاب ایده‌های اورجینال زیادی ندارد. اما آنچه که این کتاب را خواندنی می‌کند انرژی زیاد آن است که در قالب متنی روان و با لحن طنز و خودمانی به خواننده منتقل می‌شود و او را وادار به حرکت می‌کند. شاید بتوان گفت کتاب تو کله خر هستی شبیه مصاحبت با دوستی باشد که انرژی زیادی به ما می‌دهد و حالمان را خوب می‌کند.

نویسنده کتاب تو کله خر هستی

جین سینسرو نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی است که در زمینه کوچینگ موفقیت (success coaching) فعالیت می‌کند. کوچینگ موفقیت یعنی تغییر و تحول درونی افراد با استفاده از کوچ یا مربی که یک شتاب‌دهنده برای ایجاد و پیگیری این تغییر است.

جین سینسرو از طریق سخنرانی، سمینار و کتاب‌هایش به افراد زیادی کمک کرده است تا زندگی شخصی و کاریشان را تغییر دهند و بهبود ببخشند.

کتاب تو کله خر هستی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کتاب‌های خودیاری زیادی خوانده‌اید و به دنبال کتابی عمیق در این حوزه می‌گردید، احتمال اینکه این کتاب شما را راضی نکند زیاد است. اما اینکه چرا من این کتاب را از بهترین کتابهای افزایش اعتماد به نفس می‌دانم، به این دلیل است که خیلی از مواقع ما نیاز داریم که کسی یا چیزی یادمان بیندازد که ارزشمند هستیم و خودمان را باور کنیم. این کتاب انگیزشی، به ما کمک می‌کند تا به سمت تغییر مدل ذهنی حرکت کنیم، و این آورده (take away) کمی برای ما از یک کتاب نیست.

اگر در موقعیتی مانند قرار گرفتن در دوراهی هستید، یا به دنبال یادگیری چیزهای جدید و خارج از محدوده امن خود هستید؛ مثلا می‌خواهید زمینه کاری خود را تغییر دهید و وارد حوزه‌ای کاملا متفاوت با کار قبلی خود شوید، مطمئنا فشار بالای ذهنی برای یادگیری را تجربه خواهید کرد. در چنین مواردی بیش از هر زمان دیگری به شجاعت و تشویق شدن نیازمندید. کتاب تو کله خری برای چنین مواقعی که به دنبال تغییر هستید، فوق‌العاده است.

برای خرید کتاب تو کله خر هستی می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.


۲- موهبت کامل نبودن (the gifts of imperfection)

بهترین کتابهای افزایش اعتماد به نفس

 

کتاب پرفروش موهبت کامل نبودن، بهترین کتاب برای افزایش اعتماد به نفس ، رهایی از کمال‌گرایی منفی و پذیرش خود واقعی است. این کتاب نتیجه  سال‌ها پژوهش نویسنده است که در سال ۲۰۱۰ به چاپ رسیده است.

کتاب موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی، همان‌طور که عنوان اصلی و فرعیش به خوبی نشان می‌دهد کتابی است که از کمال‌گرایی منفی و راه رهایی از آن حرف می‌زند. این کتاب با ارئه ۱۰ راهکار به ما کمک می‌کند تا خودمان را همان‌طور که هستیم بپذیریم و دوست داشته باشیم و اعتماد به نفس و عزت نفس خود را افزایش دهیم. و در کل با تمام وجود زندگی کنیم و از زندگی لذت ببریم.

این ۱۰ راهکار شامل “پرورش اصالت”، “پرورش شفقت به خود”، “پرورش روحیه تاب‌آوری”، “پرورش شکرگزاری”، “پرورش شهود و ایمان”، “پرورش خلاقیت”، “پرورش آرامش و سکون”، “پرورش کار معنادار”، “پرورش خنده و شادی” و “پرورش خویشتن‌داری” است.

این کتاب توسط اکرم اکرمی ترجمه شده و توسط انتشارات صابرین به چاپ رسیده است.

چرا برنه براون کامل نبودن را موهبت می‌داند؟

برنه براون زندگی را سفری می‌داند که تا پایان عمر ادامه دارد. هر سفری زاد و توشه می‌خواهد. توشه زندگی شجاعت، شفقت و ارتباط است. شاید این مفاهیم آرمانی به نظر برسند، اما تمرین‌های روزانه‌ای هستند که با تکرار به صورت توانمندی درمی‌آیند. همین آسیب‌پذیری و ضعف‌هاست که ما را به سمت این ابزار سوق می‌دهد. چون ما ناقص هستیم، ناچاریم هر روز از این ابزارها استفاده کنیم.به این طریق این ابزار به توانمندی‌های ما تبدیل می‌شوند و بنابراین ثمره کامل نبودن ما هستند.

بخشی از کتاب موهبت کامل نبودن

“یکی‌دیگر از یافته‌های پژوهشی غیرمنتظره من این بود که هرگز نمی‌توانیم در انکار و فرار از احساسات آزاردهنده‌مان آزادانه عمل کنیم و دست به انتخاب بزنیم. هیجان‌های ما در طول یک پیوستار قرار دارند و با فرار از تاریکی از نور هم دور می‌شویم. در گذشته وقتی می‌خواستیم رنج و آسیب‌پذیری را تخفیف دهم یا با آن روبه‌رو نشوم، ناخودآگاه خود را از تجربه هیجان‌های مثبتی چون شادی نیز محروم می‌کردم. وقتی به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم کشف هیچ حقیقتی نمی‌توانست این‌قدر زندگی مرا تغییر دهد. حال می‌توانم شادی را لمس کنم، هر چند همین تجربه مرا در معرض آسیب‌پذیری و ضعف قرار دهد. در واقع من انتظار ضعف و آسیب‌پذیر بودن را دارم.”

نویسنده کتاب موهبت کامل نبودن

دکتر برنی براون نویسنده و پژوهشگر آمریکایی، نزدیک به دو دهه در دانشگاه هوستون در زمینه موضوعات رشد فردی، جسارت، آسیب‌پذیری، همدلی و شرم پژوهش نموده است. سخنرانی او با عنوان “قدرت آسیب‌پذیری” از پربازدیدترین سخنرانی‌های مجموعه تد (TED) است. او از طریق سایت خود با طرفداران و خوانندگانش در ارتباط است.

کتاب موهبت کامل نبودن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب فوق‌العاده برای من که مانند وودی الن در مونولوگ آغازین فیلم بی‌نظیر آنی هال متعقد بودم که “عضو باشگاهی نمی‌شوم که مرا به عضویت بپذیرد”، به شدت اثرگذار بوده است. من در دوران تحصیل در مدرسه، همیشه از مدرسه و کلاسی که در آن بودم نفرت داشتم. چون همیشه از کلاسی که من شاگرد اولش باشم بدم می‌آمد. دوست داشتم در مدرسه‌ای درس بخوانم که آن‌قدر بهتر از من وجود داشته باشد که من جز نفرات آخر باشم. این کتاب به آدمی مثل من کمک کرد، مطمئنا برای شما هم مفید خواهد بود.

این کتاب مناسب همه است. مخصوصا مناسب کسانی است که از کمال‌گرایی منفی رنج می‌برند و اعتماد به نفس پایینی دارند. بنابراین اگر با کمال‌گرایی منفی و اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم می‌کنید و دنبال بهترین کتاب بالا بردن اعتماد به نفس هستید، این کتاب مخصوص شماست.

برای خرید کتاب موهبت کامل نبودن می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.


۳- خودت را به فنا نده (Unfu*k Yourself)

بهترین کتاب بالا بردن اعتماد به نفس

 

خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ نویسنده اسکاتلندی، بهترین کتاب برای تقویت اعتماد به نفس و بالا بردن کیفیت زندگی است.

این کتاب شما را از قدرت خودگویی‌های ذهنی آگاه می‌کند و شیوه استفاده از آن برای بهتر شدن زندگی را یاد می‌دهد.

بیشاپ می‌گوید در طی روز دو نوع گفت و گو ذهن شما را با خود درگیر می‌کند، صحبت کردن با دیگران و گفت و گو با خودتان. ممکن است از کسانی باشی که ادعا می‌کنند: “من با خودم حرف نمی‌زنم”، اما در حقیقت بسیاری از گفت و گوهایی که هر روز داری با خودت هست. درون‌گرا باشی یا برون‌گرا، خلاق باشی یا مصرف‌گرا، در هر صورت مدت زیادی را صرف گفت و گو با خودت می‌کنی. به  همین علت از لزوم مهندسی و توجه به گفت و گوهایی که با خود داریم حرف می‌زند. 

بیشاپ در کتاب خودت را به فنا نده برای اثبات نظراتش به یافته‌های علمی مدرن و همچنین به نظرات فلاسفه بزرگی مانند سقراط و هایدگر استناد می‌کند. او روان، ساده اما صریح و تند می‌نویسد. سریع به اصل مطلب می‌رود و هرچه که لازم است را رک و راست می‌گوید. خود او می‌گوید که برای خواندن این کتاب نباید دل‌نازک باشید.

شیوه او در این کتاب به این صورت است که ابتدا واقعیت‌های تلخ و خودگویی‌های آزاردهنده‌ای را که همه ما هر روز تجربه می‌کنیم را می‌گوید و سپس راهکارهای کاربردی و ساده ارائه می‌دهد. او حرف شعاری نمی‌زند. چیزهایی که می‌نویسد تجربه زیسته او هستند. به همین علت تمام تمرین‌های کتاب قبلا آزموده شده و نتیجه آن در زندگی خود نویسنده اثبات شده است.

این کتاب توسط حسین گازر به فارسی ترجمه شده است.

اشتیاق، تمرکز، اعتماد به نفس

در بخشی از کتاب، نویسنده از تاثیر اشتیاق داشتن حرف می‌زند. وقتی برای انجام کاری مشتاق هستی دیگر هیچ چیز اهمیت ندارد. در این مواقع که در کارت غرق می‌شوی، خودگویی‌های ذهنی منفی ناپدید می‌شوند. در این مواقع تمرکز بالا را تجربه می‌کنی. هربار که این کار را انجام می‌دهی، تجربه‌ای از اعتماد به نفس و اعتماد به خود شکل می‌گیرد.

بخشی از کتاب خودت را به فنا نده 

“این خیلی ساده است که برای بهبود دنیای درونت، باید در دنیای بیرون وارد عمل شوی. پس کمتر فکر و خیال کن و بیشتر دل به زندگی بده.”

“تنها تفاوت تو و دیگرانی که همان زندگی رویایی تو را دارند این است که آن‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند و وارد عمل شده‌اند. آن‌ها آن زندگی را ساخته‌اند و آن را زندگی کرده‌اند. آن‌ها چیزی بیشتر از تو در اختیار نداشته‌اند، تنها تفاوت این است که مردم موفق منتظر نمی‌مانند. آن‌ها منتظر آن لحظه و حس خوب نمی‌مانند. منتظر الهام غیبی یا امداد آسمانی نمی‌مانند تا به جلو هلشان دهد. آن‌ها بلند می‌شوند و به جلو قدم برمی‌دارند. آن‌ها با هواپیمایی پرواز می‌کنند که در حال ساختنش هستند.”

این‌که چطور می‌توان با هواپیمایی که در حال ساختنش هستیم پرواز کنیم، و منتظر نمانیم تا آن را بسازیم و بعد از آن استفاده کنیم مفهوم یادگیری چریکی را تداعی می‌کند. برای آشنایی با یادگیری چریکی مطلب چگونه هر مهارتی را سریعتر یاد بگیریم؟ را از دست ندهید.

نویسنده کتاب خودت را به فنا نده

گری جان بیشاپ نویسنده، سخنران انگیزشی و کارشناس حوزه توسعه فردی، خالق فلسفه شخصی خود به نام فلسفه محلی است. او که در گلاسکو اسکاتلند به دنیا آمده، سال‌های زیادی را در زمینه هستی‌شناسی و پدیدارشناسی مطالعه کرده است. مطالعات او شامل کتاب‌های فلاسفه بزرگ پدیدارشناسی مانند مارتین هایدگر، هانس گئورک، گادامر و ادموند هوسرل می‌باشد.

او از طریق کارگاه، سمینار و کتاب‌هایش توانسته روی زندگی افراد زیادی تاثیر بگذارد.

کتاب خودت را به فنا نده برای چه کسانی مناسب است؟

بیشاپ در ابتدای کتاب می‌گوید: “من از تمامی آسیب‌دیدگان و درماندگان، مادران مجرد و پدران بیکار، رویابافان و تازه‌کاران سپاسگزارم. من از خود شما هستم و شما می‌توانید به موفقیت برسید.” همین جمله نشان می‌دهد که این کتاب، کتابی کاربردی برای همه است.

از آن جایی که همه ما هر روز گفت و گو با خود  و نشخوار فکری را در همه مواقع تجربه می‌کنیم، این کتاب به درد همه ما می‌خورد و کمک می‌کند به بهترین خودمان در زندگی تبدیل شویم. بنابراین اگر به دنبال بهترین کتاب تقویت اعتماد به نفس هستید، این کتاب یکی از پیشنهادهای من به شما است.

برای خرید کتاب خودت را به فنا نده می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.


۴- نیروی اعتماد به نفس (The Power of Self-Confidence)

بهترین کتاب برای تقویت اعتماد به نفس

 

 کتاب نیروی اعتماد به نفس نوشته برایان تریسی، نویسنده و سخنران انگیزشی مشهور، از کاربردی‌ترین و بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس به شمار می‌آید. برایان تریسی سال‌های زیادی درباره مردان و زنان موفق پژوهش کرده است. او به این نتیجه رسیده است که هر مرد یا زنی که به موفقیتی فراتر از معمول رسیده، اعتماد به نفس بیشتری در مقایسه با افراد معمولی داشته است.

این کتاب دارای دو ترجمه می‌باشد، یکی مربوط به لیلی مشایخ و دیگری متعلق به سیما فرجی وانتشارات نسل نواندیش است.

جملاتی از کتاب نیروی اعتماد به نفس

“وفتی انرژی وجودمان را برای دستیابی به اهداف کوچک‌تر به کار می‌بریم، اعتماد به نفسمان برای تعیین اهدافی بزرگ‌تر و دستیابی به آن‌ها افزایش خواهد یافت. اعتماد به نفس ما در حالی پرورش می‌یابد که به تدریج پیشرفت می‌کنیم و به مرحله‌ای می‌رسیم که دیگر از عهده گرفتن مسئولیت‌های مهم نمی‌ترسیم.”

“هر تلاشی در جهت افزایش انضباط فردی موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شود. انضباط فردی یعنی توانایی مجبور کردن خود با انجام کاری که باید در زمان معینی انجام شود. خواه مایل باشیم، خواه نباشیم.”

“گفت و گوی درونی خود را کنترل کنید. همیشه با خودتان به نحوی سازنده و مثبت گفت و گو کنید.”

“تحت هر شرایطی از معاشرت با افرادی که تفکر منفی دارند بپرهیزید. این افراد بزرگ‌ترین مخرب اعتماد به نفس شما هستند.”

“حوزه‌ای را که از کار کردن در آن لذت می‌برید مشخص کنید و سپس تمام وقت و توانتان را صرف آن کنید.”

“هیچ عیبی ندارد که انسان اشتباه کند. درس گرفتن از اشتباهات است که ما را می‌سازد.”

“تکلیفتان را با خودتان روشن کنید. این‌که دقیقا بدانید چه می‌خواهید، اعتماد به نفس شما را بی‌اندازه افزایش می‌دهد.”

“یادگیری صحبت کردن در جمع، اعتماد به نفس شما را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.”

“حرکاتتان باید نشان‌دهنده اعتماد به نفستان باشد: راست بایستید، سرتان را بالا بگیرید، سرحال و قبراق راه بروید. خواهید دید که احساس و عملکردتان بهتر می‌شود.”

برایان تریسی نویسنده کتاب نیروی اعتماد به نفس

احتمالا شما هم با من موافق باشید که برایان تریسی نیاز به معرفی ندارد. اگر کتاب “قورباغه‌ات را قورت بده” او را هم نخوانده باشید، مطمئنا اسمش را شنیده‌اید. او نویسنده، سخنران، مشاور و مربی مشهور آمریکایی در زمینه موفقیت است. او وقت خود را صرف تعلیم و آگاه‌سازی افراد در زمینه‌های مختلف زندگی کرده است. بیشتر کتاب‌های او به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند و فروش بالایی داشته‌اند.

برای خرید کتاب نیروی اعتماد به نفس می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.


۵- در باب اعتماد به نفس (on confidence)

بهترین کتاب تقویت اعتماد به نفس

بالاخره در معرفی بهترین کتاب های تقویت اعتماد به نفس، نوبت به در باب اعتماد به نفس آلن دوباتن رسید. کتاب در باب اعتماد به نفس با دیگر کتابهایی که در این مطلب به عنوان بهترین کتابهای افزایش اعتماد به نفس معرفی شد، فرق دارد. از آن‌جایی که دوباتن دانش‌آموخته فلسفه است، کتاب‌های او رنگ و بوی فلسفی دارند.  او معمولا از دریچه دیگری به مسائل می‌نگرد. در کتاب در باب اعتماد به نفس هم سعی می‌کند تا خطاهای ذهنی انسان درباره اعتماد به نفس را به ما نشان دهد.

دوباتن در این کتاب می‌گوید اغلب افراد در همان اعتماد به نفسی که  دارند درجا می‌زنند، چون داشتن اعتماد به نفس را نوعی خوش‌شانسی می‌پندارند، در حالی که اعتماد به نفس مهارتی است که می‌توان رازهای آن را آموخت.

این کتاب توسط محمد کریمی ترجمه و توسط انتشارات کتاب‌سرای‌نیک به چاپ رسیده است.

بخشی از کتاب در باب اعتماد به نفس

“وقتی یاد گرفتیم خودمان را همان‌طور که هستیم ببینیم و پذیرفتیم که به‌طور طبیعی خطاکار هستیم، آنگاه دیگر برایمان چندان فرقی نمی‌کند که مرتکب کارهای به‌ظاهر احمقانه شویم.”

“اعتمادبه‌نفس این نیست که باور داشته باشیم هیچ‌گاه با موانع روبرو نخواهیم شد: بلکه درک این واقعیت که مشکلات جزئی اجتناب‌ناپذیر از اهدافی است که ارزش تلاش دارند. بنابراین باید داستان‌ها و روایت‌های متعددی در ذهن داشته باشیم که نفش درد، اضطراب و نومیدی را حتی در بهترین و موفق‌ترین زندگی‌ها عادی بدانند.”

“یکی از چیزهایی که افراد با اعتمادبه‌نفس را از دیگران متمایز می‌کند، دیدگاه آن نسبت به تاریخ (گذشته) است. عمدتاً افراد فاقد اعتمادبه‌نفس عقیده دارند تاریخ به اتمام رسیده است؛ در حالی که افراد دارای اعتمادبه‌نفس اعتقاد دارند تاریخ همچنان در حال پیشروی است و چه‌بسا روزی حتی خودشان تاریخ‌ساز شوند.”

آلن دوباتن نویسنده کتاب در باب اعتماد به نفس

دوباتن، نویسنده سوییسی و از موسسان مدرسه زندگی در رشته‌های تاریخ و فلسفه تحصیل کرده است. او وقتی دانشجوی دکترای فلسفه در هاروارد بود، دانشگاه را رها کرد و نوشتن کتاب‌های فلسفی به زبان ساده را شروع کرد. کتابهای او که در دسته بهترین کتابهای فلسفه زندگی قرار می‌گیرند، به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند و همیشه پرفروش بوده‌اند. از دیگر آثار او می‌توان به “تسلی بخش‌های فلسفه”، “جستارهایی در باب عشق”، “هنر سیر و سفر”، “آرامش”، “اضطراب موقعیت”، “شغل مود علاقه” و… اشاره کرد.

برای خرید کتاب در باب اعتماد به نفس می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.


لیست مطالب مرتبط

در این مطلب بهترین کتابها برای افزایش اعتماد به نفس را بررسی کردیم سایر مطالب مرتبط با اعمتاد به نفس را می‌توانید از قسمت زیر ببینید:

کتاب برای افزایش اعتماد به نفس کودکان

بهترین کتاب‌ها برای تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان

بهترین کتاب ها برای افزایش اعتماد به نفس در زنان

اگر با خواندن این مطلب احساس نیاز بیشتری کردید و نیاز به مطالب بیشتری دارید می توانید از لیست مطالب زیر نیز استفاده کنید:

سرگروه بهترین‌ها

علاوه بر کتاب‌هایی که در لیست بالا معرفی شد، مطلبی را نیز منتشر کرده‌ام که در آن به صورت موضوعی به همهٔ موضوعات روانشناسی پرداخته‌ام و کتاب‌های مربوط به آن را نیز معرفی کرده‌ام.

برای دیدن این مطلب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

بهترین کتابهای روانشناسی که خوانده‌ام 


 اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتابها برای افزایش اعتماد به نفس کتابهای دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتابهای افزایش اعتماد به نفس شما، شامل کدام کتابهاست؟
کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟

نوشته شده توسط آرزو اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *