معرفی کتاب‌های حال خوب کن

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

حتی اگر کتاب‌خوان نباشید ممکن است روزی، جایی، خیلی اتفاقی کتابی به دستتان رسیده باشد که بعداز خواندنش احساس خیلی خوبی پیدا کرده باشید. کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند از نگاه هر فرد متفاوت است و تعریف خودش را دارد.

برای همین به جای اینکه روی یک کتاب برای حال خوب تمرکز کنم، از افراد زیادی پرسیدم چه کتاب یا کتاب‌هایی حالشان را خوب می‌کند. دغدغه‌شان برای انتخاب کتاب چیست؟

پرسش از افراد این را نشان می‌دهد که سلایق و علاقه هر شخص در انتخاب کتاب حال خوب کن خیلی تاثیرگذار است. هر کسی حال خوب با کتاب را با کتابی متفاوت تجربه کرده است.

فرض کنید کتابی برای دوست شما بسیار انگیزشی و هیجان انگیز باشد، اما برای شما خیلی معمولی یا حتی کسل‌کننده به نظر برسد. 

بنابراین برای انتخاب کتاب یا کتاب‌هایی که حال آدم را خوب می‌کند بهتر است اول از همه ببینید که چه موضوعی برایتان جذابیت دارد و یا به چه موضوعی گرایش دارید.

در این مطلب سعی کردم در زمینه‌های پرطرفدار که افراد بیشتر  به سراغشان می‌‎روند، کتاب‌هایی معرفی کنم و شما می‌توانید براساس علایقتان نگاهی به کتاب‌های حال خوب کن ما بیاندازید.

مطمئنم می‌توانید از این لیست، کتاب برای حال خوب خودتان پیدا کنید.

این کتاب‌ها را به‌غیر از نسخه چاپی، می‌توانید دانلود کنید. برای دانلود کتاب‌های حال خوب کن، هم نسخه pdf و هم نسخه صوتی آن‌ها موجود است.

به امید حال خوب برای شما، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر به دنبال آرامش ذهنتان هستید، پیشنهاد می‌کنم به مطلب بهترین کتاب برای آرامش ذهن، هم سری بزنید.

حال خوب با کتاب روانشناسی

۱- شفای زندگی، اثر لوئیز هی

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

لوئیز هی، نویسنده و سخنران انگیزشی و یکی از مشهورترین نویسندگان در حوزه خودشناسی است. اولین کتاب حال خوب کن در زمینه روانشناسی کتاب شفای زندگی است.

او هدف از نوشتن کتاب شفای زندگی را ساختن زندگی زیباتر برای خوانندگانش و رساندن آن‌ها به شفای درونی بیان کرده است.

این کتاب از چهار بخش تشکیل شده و لوئیز هی سعی دارد به ما بگوید که مشکلات جسمانی زمانی بوجود می‌آیند که ما هشدارهای روانمان را جدی نگرفته‌ایم.

هر فصل با یک جمله زیبا و آموزنده شروع می‌شود و با تمرین به پایان می‌رسد و خانم هی انتظار دارد که خوانندگان جمله‌ها را بارها با خود تکرار کنند و تمرین پایانی فصل را انجام دهند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

آگاهی. نخستین گام برای شفا یا دگرگونی است.

هنگامی که الگویی در ژرفای درون ما نقش بسته است، برای شفای این وضع باید از آن آگاه شویم. شاید شروع کنیم به یادآوری این وضع، یا از آن شکایت کنیم، یا آن را در دیگران ببینیم. باری، به طریقی متوجهش می شویم و با آن رابطه برقرار می کنیم. معمولا، معلمی، دوستی، کلاسی، کارگاهی، یا کتابی را به سوی خود می‌کشانیم که راه‌های تازه نگرش به حل مشکل را در ما بیدار می‌کند.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۲- چهار اثر، اثر فلورانس اسکاول شین

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین، یک انتخاب مناسب برای افرادی است که به دنبال شروعی دوباره هستند. این کتاب جزو پرمخاطب‌ترین کتب دنیاست و نویسنده سعی دارد در نوشته‌هایش به قدرت ذهن برتر و هوشیار بپردازد.

چهار اثر در واقع بعد‌از مرگ نویسنده گردآوری و چاپ شده و ترکیبی از چهار کتاب «راه مخفی به سوی موفقیت» ،«گفتار تو،چوب جادوی توست» ،«بازی زندگی و شیوه آن» و «قدرت کلام» است.

کتاب دارای لحنی صمیمانه است و در کنار داستانهای آموزنده‌ای که در این اثر وجود دارد، مخاطب احساس خستگی نمی‌کند.

اگر برای خرید این کتاب به‌دنبال ترجمه خوب هستید، ترجمه‌ خانم گیتی خوشدل از بهترین ترجمه‌های این کتاب می‌باشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

خوبی ها و بدی ها در ضمیر ناخودآگاه معنا پیدا می‌کنند.

اگر کسی مراقب ضمیر ناخودآگاه خود نباشد، دیگران می توانند آن را صاحب شوند و کنترل آن را به دست گیرند.

افکار منفی دوستانمان بر روی شرایط زندگی ما نیز تأثیرگذار است. مانند تأثیر افکار والدین بر روی سلامتی فرزندان.

برای دانلود کتاب های حال خوب کن می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۳- راز سایه، اثر دبی فورد

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

اگر در حال گذراندن شرایط سختی هستید و یا شرایط سختی را گذرانده‌اید، این کتاب مخصوص شماست. شمایی که داستانی دارید و تحت تاثیر آن هستید.

راز سایه در مورد خودشناسی است و دبی فورد به شما کمک می‌کند که داستان زندگیتان را از زوایای مختلف ببینید و از تفکرات ناامیدکننده دست بردارید و داستانی نو در مورد زندگیتان بنویسید.

تا زمانیکه ندانید چه کسی هستید و برای چه به این دنیا آمده‌اید، درس‌های زندگی را درک نمی‌کنید و در داستان غم‌انگیز خود باقی می‌مانید.

راز سایه با بررسی داستان افراد مختلف نوشته شده و می‌خواهد کمک کند تا خواننده به حال خوب برسد. همچنین در پایان هر فصل تمریناتی به عنوان گام‌های شفابخش ارائه داده است که به شما برای رسیدن به حال خوب کمک می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

من همیشه از خشمی که ما انسان‌ها نسبت به خود داریم متعجب می‌شوم. چرا ما همواره خود را برای اتفاقاتی که ده، بیست یا حتی سی سال پیش افتاده است سرزنش می‌کنیم؟ چرا ما خود را مستحق رهایی از رنج یا اشتباهات گذشته نمی‌دانیم؟ من سال‌ها به پاسخ این سؤال فکر کرده‌ام. من افراد بسیاری را دیده‌ام که زندگی خود را برای اتفاقات گذشته نابود و خود را از فرصت‌های بسیاری محروم کرده‌اند.

چطور ممکن است که ما تا این حد به نابودی خود – یا دست‌کم بخش تاریک یا ناخواسته‌ای از خود که از آن شرم داریم – اصرار داشته باشیم؟ جنبه مخرب خودبیزاری و سرزنش خویش در همه ابعاد جامعه امروز ما دیده می‌شود. اعتیاد، خشونت، آزار و اذیت، دست کشیدن از رؤیاها و بی‌انگیزگی در زندگی همه ما رخنه کرده است.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۴- تئوری انتخاب، اثر ویلیام گلاسر

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

ویلیام گلاسر برخلاف روانپزشکان دیگر که علت رفتار انسان‌ها را به عوامل بیرون مربوط می‌کردند، معتقد است که تمامی رفتارهای انسان‌ها براساس انتخاب‌هایی که می‌کنند به‌وجود می‌آید.

گلاسر معتقد است زمانی‌که انسان‌ها در برآوردن نیازهای خود (نیاز به بقا، نیاز به عشق و احساس، نیاز به قدرت، نیاز به آزادی، نیاز به تفریح)، ناموفق هستند، دست به رفتار می‌زنند. یعنی رفتاری را انتخاب می‌کنند که شاید به وسیله آن رفتار، نیازشان برطرف شود.

تئوری انتخاب یک تئوری مبتنی بر روانشناسی کنترل درونی است و این را به ما می‌گوید که گذشته بر زندگی کنونی ما تاثیر شگرفی گذاشته است. اما با این‌حال تعیین‌کننده رفتار حال ما نیست و ما حق انتخاب داریم.

این کتاب زندگی بسیاری از انسان‌ها را تغییر داده و کمک کرده از نگرش کنترل بیرونی و مقصر دانستن دیگران در ناکامی‌ها، دست برداشته و کنترل ماشین رفتار خودشان را در دست بگیرند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

چرا برخی از ما چیزی را انتخاب می کنیم که مایه‌ی درد و رنج ماست؟!

دکتر گلاسر مثال خوبی دارد او می‌گوید یک مرد جوان در پارک بزرگ کاکتوس مشغول قدم زدن بود، ناگهان تمام لباس‌هایش را در آورده و  وسط کاکتوس‌ها می‌پرد و غلت می‌زند، افرادی که اطراف بودند او را با زحمت بیرون می‌آورند و از او می‌پرسند :چرا این کار را کردی؟!

و او پاسخ می‌دهد که : “در آن لحظه به نظرم کار خوبی می‌آمد”

همه ما انتخاب‌های این چنینی داریم که در لحظه به نظرمان کار درستی می‌آمده.

  •  

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۵- وضعیت آخر (من خوبم، تو خوبی)، اثر تامس.ای.هریس

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

کتاب «وضعیت آخر» سعی دارد رویکرد تحلیل رفتار متقابل را به زبان ساده توضیح دهد. وضعیت آخر شخصیت انسان را به سه بخش دسته‌بندی می کند: کودک، بالغ و والد.

هریس معتقد است که انسان‌ها با درک درست از این سه مفهوم  به این درک می‌رسند که رفتارهایشان از کدام قسمت نشأت می‌گیرد. با این شناخت می‌تواند رفتار خود را تحلیل کرده بهتر بشناسند و در صورت نیاز آن را اصلاح کنند.

 این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی است.

وضعیت آخر شامل همه‌ پژوهش‌ها و جست‌وجو‌های سی‌ساله‌ طبابت و دربرگیرنده‌ی همه‌ مشاهدات و تحقیقات نویسنده است که با روش “تحلیل رفتار متقابل” مسائل مختلف شخصی و اجتماعی را بررسی و به دقت تحلیل می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

این که بنشینیم و بگوییم گرفتاری داریم، دردی را دوا نمی‌کند. نکته اینجاست که بیشتر انرژی زندگی روزمره ما صرف تصمیم‌گیری می‌شود. بیماران اغلب می‌گویند: «نمی‌توانم برای هیچ کاری تصمیم بگیرم. به من بگویید چه بکنم؟ همه اش می ترسم کاری که دارم می کنم یا تصمیمی که می خواهم بگیرم غلط باشد.» یا در مواردی که خود را اصلا قادر به تصمیم گیری نمی بینند، می‌گویند: «احساس می‌کنم دیگر دارم خل می‌شوم و عقلم را از دست می دهم… از خودم بدم می آید. انگار هیچ کار درستی از دستم بر نمی آید. زندگی ام شده یک مشت شکست و بدبختی.»

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

اگر کتاب‌های روانشناسی جزو کتاب‌های حال خوب کن شما هستند، پیشنهاد می‌کنم سری هم به مطلب بهترین کتاب‌های روانشناسی که خوانده ‌ام  بزنید.



حال خوب با کتاب انگیزشی و موفقیت

۱- معجزه شکرگزاری، اثر راندا برن

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

«هرکس شاکر باشد به او بیشتر داده می‌شود و او به وفور می‌رسد،کسی که شاکر نباشد، حتی آنچه هم دارد از او پس گرفته می‌شود»

در کتاب معجزه شکرگزاری، راندا برن با ۲۸ روز شکرگزاری به ما می‌آموزد که در هر شرایطی از زندگی، چه در شرایط سخت، چه در شرایط خوب و شاد شکرگزار باشیم. این تمرین‌ها باعث می‌شود سپاسگزاری یکی از عادت‌های زندگیتان شود و همین شکرگزاری باعث می‌شود حال خوب و حس رضایت در همه امور زندگیتان داشته باشید. راندا برن در کتابش تاکید دارد اگر می‌خواهید از این معجزه و حس خوب بهره‌مند شوید، این تمارین ۲۸ روزه را مرتب و دقیق انجام دهید.

این تمرینات طوری تنظیم شده است که می‌توانید از آن برای متحول کردن وضعیت سلامت،آرامش ، پول، شغل، روابط خود و … استفاده کنید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

صبح که از خواب بیدار شدی به عنوان اولین کارت، ده نعمتی که داری را بنویس. ده مورد ساده و قابل شکرگزاری (خانه، خانواده، آسمان، آفتاب، حواس پنجگانه‌ات، خواب خوبی که داشته‌ای و…) بعد که ده موردت تمام شد بگرد و همه‌ی موارد را دوباره با صدای بلند بخوان. در آخر هر مورد قابل شکرگزاری سه بار بگو خدایا شکرت و حال و هوای شکرگزاری را کاملا احساس کن. بعد سراغ مورد بعدی برو.» . 

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۲- اثر مرکب، اثر دارن هاردی

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

خیلی اوقات اهداف بزرگی داریم که همیشه آرزوی رسیدن به این اهداف را در سر می‌پرورانیم.

گاهی‌اوقات این اهداف آنقدر بزرگ و دور از دسترس به‌نظر می‌رسند که از رسیدن به آن‌ها ناامید می‌شویم. و همین موضوع باعث دلسردی و حال بدمان می‌شود.

دارن هاردی در اثر مرکب می‌گوید اهداف بزرگ خود را به عادت‌های کوچک تقسیم کنید و عادت‌های کوچک را به عادات روزانه؛ و در انجام دادن این عادات روزانه مداومت داشته باشید. آنگاه خواهید دید که ترکیب عادات کوچک در گذر زمان، چه تاثیر بزرگی در زندگیتان خواهد گذاشت.

«مهم است بدانید که تغییری کوچک می‌تواند تأثیر قابل توجهی در زندگی داشته باشد. انتخاب‌های شما منعکس‌کننده رفتارتان است و این رفتارها به عادت تبدیل می‌شوند. مثل هر چیزی در زندگی، هرچه بیشتر تمرین کنی، در آن کار بهتر می‌شوی.»

اگر به دنبال موفقیت و پیشرفت شخصی هستید، و یا به دنبال راهی هستید که به رویاهایتان برسید و زندگیتان را تغییر دهید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«انتخاب‌های شما تنها زمانی معنی دار است که آنها را به دلخواه به رؤیاهای خود متصل کنید. انتخاب‌های شایسته و انگیزشی، همان‌هایی هستند که شما به عنوان هدف خود و هسته اصلی زندگی خود در بالاترین ارزش‌های خود تعین می‌کنید. شما باید چیزی را بخواهید و می‌دانید که چرا شما آن را می‌خواهید یا به راحتی می‌توانید آن از دست بدهید.»

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

حال خوب می‌خواهی؟

حال خوب یعنی رضایت از زندگی، و رضایت از زندگی یعنی خوشحال بودن از کارهایی که هر روز انجام می‌دهیم.

بیشتر وقت روز ما، به کار، درس یا هر دو می‌گذرد و در نتیجه رضایت از این دو، یعنی حال خوب! دورۀ طراحی مسیر شغلی، با تمرین‌های خودشناسی متنوع کمکت می‌کند که در زندگی، حالت خوب باشد.

۳- حکایت دولت و فرزانگی، اثر مارک فیشر

کتاب حال خوب کن

حکایت دولت و فرزانگی، داستان جوانی است که از شغل خود ناراضی است و به دنبال راهی می‌گردد تا درآمد خود را افزایش دهد. در مسیر داستان با پیرمردی آشنا می‌شود و او به پسر جوان کمک می‌کند تا راه خود را پیدا کند. در پانزده حکایت شامل ایمان داشتن، تمرکز بر هدف، نفوذ کلام و …

مارک فیشر در کتاب خود این نکته را می‌آموزد که اگر دوست داری موفق شوی، در گام اول باید آرزوهایت را بشناسی و سپس با شناخت فرصت ها، آن را  به هدف زندگی تبدیل کنی.

این کتاب جملات تامل برانگیز و تاثیرگذاری دارد که می توان آنها را بارها خواند و بهشان فکر کرد. در هنگام خواندن کتاب حتما قلم و کاغذ در کنارتان داشته باشید و نکات و جملات موثر را یادداشت‌برداری کنید و بارها با خود مرور کنید. حتی خواندن چندین باره این کتاب هم برایتان لذت بخش خواهد بود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

بیشتر مردم می‌ترسند چیزی بخواهند و زمانی که چیزی را می‌خواهند، به اندازه کافی اصرار نمی‌ورزند و این خطاست.

بیشتر مردم رویاهای بزرگ دارند اما وقتی به یک هدف کوچک دست پیدا می‌کنند، دیگر اصرار نمی‌ورزند و راضی می‌شوند.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۴- راه روشن است، اثر اپرا وینفری

کتاب حال خوب کن

شنیدن تجربیات افراد موفق و نوع نگاهشان به زندگی همیشه می تواند چراغ راهی هر چند کوچک برای انسان ها باشد.

اپرا وینفری در کتاب راه روشن است، درس‌های کلیدی و داستان‌های شخصی که به تعیین مسیر زندگی او کمک کرده را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارد.درس‌ها و راهنمایی‌هایی که در داشتن دید عمیق نسبت به خود کمکتان می‌کند.

“کار واقعی شما در زندگی این است که در اسرع وقت بفهمید که هدف شما چیست، و قرار بود که چه کسی باشید، و به درک خود به بهترین نحو احترام بگذارید.”

سفر از همین‌جا شروع می‌شود.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

هر چه خواست شما باشد، از قبل در درون شما ریشه دوانیده است، و می توان به آن ریشه ها ضربه زد یا آنها را کج کرد، اما هرگز نمی توان آنها را از بین برد. آنها در صورت پرورش و از همه مهم تر اشتراک با دیگران بسیار قوی تر می شوند.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

اگر کتاب‌های انگیزشی و موفقیت جزو کتاب‌های حال خوب کن شما هستند، پیشنهاد می‌کنم سری هم به مطلب بهترین کتاب‌های انگیزشی، کتاب‌هایی برای موفقیت و خودآگاهی  بزنید.

 



مهارت های زندگی – کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

۱- چهار میثاق، اثر دون میگوئل روئیز

کتاب حال خوب کن

دون میگوئل روئیز یکی از نوادگان تولتک‌هاست و این کتاب با نام فرعی «کتاب خرد سرخ‌پوستان تولتک» تجربیات و اندیشه‌های تولتک‌ها را بیان می‌کند.

او در این کتاب می‌گوید که «هر کاری که ما در این دنیا انجام می‌دهیم، در واقع براساس قرارداد یا عهدی است که با یکدیگر، خدا، زندگی و خودمان بسته‌ایم.»

با کمی تغییر، می‌توانیم در زندگی تجربه‌های جدیدی داشته باشیم، تجربه‌هایی که زندگی ما را پر از رهایی، شادی و عشق حقیقی خواهد کرد.

چهار میثاقی که دون میگوئل در کتاب خود به آنها می پردازد عبارتند از:

با کلام خود گناه نکنید.

هیچ چیز را به خود نگیرید.

تصورات باطل نکنید.

همیشه بیشترین تلاشتان را بکنید.

چهار میثاق برای هشت سال پی‌درپی در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشته و به ۴۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

در هر شرایطی بیشترین تلاشتان را بکنید، نه بیشتر و نه کمتر. اما به خاطر داشته باشید که بیشترین تلاش شما همواره یکسان نیست. همه‌چیز زنده است و دائما در حال تغییر، پس گاهی اوقات بیشترین تلاش شما از کیفیتی عالی برخوردار است و گاهی اوقات به اندازه کافی خوب نیست. وقتی صبح سرحال و پرانرژی از خواب بیدار می‌شوید، بیشترین تلاشتان بهتر از زمانی است که شب است و خسته هستید. بیشترین تلاش شما وقتی سالم هستید به نسبت وقتی بیمار هستید یا زمانی که هوشیار هستید نسبت به وقتی که گیج هستید متفاوت است. بیشترین تلاش شما بستگی به این دارد که خوشحال هستید یا ناراحت یا خشمگین یا حسود.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۲- راه هنرمند، اثر جولیا کامرون

کتاب حال خوب کن

«صاحب هر حرفه‌ای که باشید، این کتاب برای شماست. زیرا بزرگترین اثری که انسان خلق می‌کند، زندگی اوست. و در چارجوب این نگرش، همه انسانها هنرمندند، و نیازمند به دانش و ابزاری تا اثر خود را به شیوه ای خلق کنند که هنرمند درونشان را خرسند گرداند. «راه هنرمند» این دانش و ابزار را در اختیارتان می‌گذارد.»

برای خیلی از ما پیش آمده به هنر یا رشته‌ای علاقه داشته‌ایم، اما بنابر دلایلی حرفه دیگری را برای خود برگزیده‌ایم. اما همیشه درون ما ندایی وجود دارد که ای‌ کاش پی علاقه خود رفته بودیم. و هیچوقت فرصت نکرده‌ایم که به دنبال علایق خود برویم. و این دلیل روزمرگی‌های کسل ‌کننده و خوب نبودن حال ماست.

اگر شما هم جزو این دسته افرادید، توصیه می‌کنم این کتاب را تهیه کنید و پابه‌پای کتاب پیش بروید.

این کتاب تکنیک‌هایی رو برای ۱۲ هفته پیش‌رویتان قرار می‌دهد و کمک می‌کند تا خلاقیتتان را مجدداً کشف کنید و مراحلی را که برای تغییر زندگی لازم دارید بگذرانید. تکنیک‌های این کتاب کمک می‌کند تا ندای درونتان را بهتر بشنوید، بر ترس‌هایتان غلبه کنید و کار و فعالیتی را شروع کنید که واقعا دوستش دارید.

این کتاب ذهنتان را باز می‌کند و باعث می‌شود از دیدگاه جدیدی به زندگیتان نگاه کنید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

 حسد همواره نقابی برای پوشاندن ترس است؛ این ترس که نمی‌توانیم آنچه را که می‌خواهیم به دست آوریم. و این احساس ناکامی که گویی شخصی دیگر آنچه را که حق از آن ماست به دست آورده است، اگر چه وحشت زده‌تر از آنیم که دستمان را به سوی آن پیش ببریم. ریشه حسد، عاطفه و هیجان ناشی از خست است؛ زیرا فضایی برای فراوانی و کثرت کائنات ندارد. حسد به ما می گوید فقط برای یک نفر جا هست: یک شاعر، یک نقاش، یا هر آنچه آرزومندید باشید.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۳- خرده عادت‌ها(عادت‌های اتمی)، اثر جیمز کلییر

کتاب حال خوب کن

وقتی داستان افراد موفق را می‌خوانیم، این‌طور به نظر می‌رسد که موفقیت آن‌ها یک شبه و یا با یک جرقه اتفاق افتاده و تغییری بزرگ در زندگیشان اتفاق افتاده است.

و حتی سالها منتظر می‌مانیم که شاید آن جرقه هم در زندگی ما اتفاق بیفتد و ما با آن اتفاق آدم موفقی شویم.

اما راز بزرگی که باید بدانیم این است که حتی آدم های موفق هم موفقیت را از عادت‌های کوچکی شروع کردن که در ابتدا به چشم نمی‌آمده. اما تاثیر تکرار عادت‌ها با گذشت ماه‌ها و سال‌ها چشمگیر خواهد شد.

در واقع عادت‌ها نیاز اولیه پیشرفت شخصی هستند.

جیمز در کتاب خرده عادت‌‎ها به ما یاد می‌دهد که چگونه کنترل عادت‌هایمان در دست بگیریم و عادت‌های خوب را به‌تدریج جایگزین عادت‌های بد کنیم. مثال‌های کاربردی، سادگی راهکارها و عملی بودنشان از نکات مثبت این کتاب هستند که می‌توانید در زندگی به‌راحتی بکار ببرید.

این کتاب به شما کمک می‌کند که هروز یک درصد بهتر باشید و به خودتان باور داشته باشید. خواندن این کتاب برای حال خوب از دست ندید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

عادت‌ها شبیه اتم‌های زندگی‌مان هستند. هر کدام یک واحد ضروری‌اند که به موفقیت کلی‌مان کمک خواهند کرد. این واحدهای کوچک در ابتدا بی‌اهمیت به نظر می‌رسند؛ اما خیلی زود در کنار هم قرار می‌گیرند و به دستاوردهای بزرگ‌تری منجر می‌شوند که از تلاش اولیه بارهاوبارها عظیم‌تر خواهند بود. آن‌ها هم کوچک‌اند و هم مقتدر. این معنای «خرده‌عادت‌ها»ست؛ یک اقدام یا جریان منظم که نه‌تنها کوچک و آسان است، بلکه منبع قدرتی به‌یادماندنی و جزئی از یک نظام رشد پربازده است.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۴- هنر شفاف اندیشیدن، اثر ردولف دوبلی

کتاب حال خوب کن

آیا همیشه تصمیمات درست می‌گیریم؟ آیا ذهن ما همیشه بهترین رویکرد را دارد؟ آیا همیشه در مقایسه بهترین گزینه را انتخاب می‌کنیم؟

این دقیقاً چیزی است که کتاب هنر شفاف اندیشیدن به آن می‌پردازد. این کتاب در مورد تاثیر خطاهای ذهنی انسان در شرایط مختلف زندگی است. این خطاهای ذهنی و تعصبات ذهنی اشتباه باعث می‌شوند که ما انتخاب‌ها و تصمیمات نادرستی داشته باشیم. شناخت این خطاها و پذیرفتن آنها باعث می‌شود ما از آنها دوری کنیم و تصمیمات بهتری بگیریم.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

اگر پنجاه میلیون نفر چیز احمقانه‌ای بگویند، آن چیز کماکان احمقانه است. (تایید اجتماعی)

در مسیر یک کنسرت، سر یک چهارراه با گروهی از آدم‌ها مواجه می‌شوی که همه به آسمان خیره شده‌اند. بدون این‌که فکر کنی، تو هم به بالا زل می‌زنی. چرا؟ تایید اجتماعی. وسط کنسرت، زمانی که تک‌نواز اوج هنرنمایی‌اش را به نمایش می‌گذارد، یک نفر شروع به کف زدن می‌کند و ناگهان همه‌ حضار با او همراه می‌شوند. تو هم همین طور. چرا؟ تایید اجتماعی. بعد از کنسرت به رخت‌کن می‌روی تا کتت را برداری. می‌بینی مردم چگونه سکه‌ای به عنوان انعام در بشقاب می‌گذارند، هرچند هزینه خدمات در پول بلیط لحاظ شده. چه کار می‌کنی؟ احتمالا تو هم انعام می‌دهی.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

اگر کتاب‌های مهارت‌های زندگی جزو کتاب‌های حال خوب کن شما هستند، پیشنهاد می‌کنم سری هم به مطلب  بهترین کتاب‌های توسعه فردی که خوانده‌ام بزنید.



حال خوب با کتاب رمان و ادبیات

۱- ملت عشق، اثر الیف شافاک

کتاب حال خوب کن

حتما شما هم نام کتاب ملت عشق را شنیده اید. کتاب ملت عشق برخلاف تصور، کتابی برای مطالعه درباره مولانا و شمس تبریزی نیست بلکه داستان جذابی است که به ما می‌آموزد از زندگی کردن در لحظه لذت ببریم و بدون ترس و شک در راه عشق قدم برداریم. روایتی از عشق و تاثیرش در زندگی انسان‌ها.

 این کتاب در دو خط زمانی مختلف پیش می‌رود. داستان اول داستان اللا زنی در آستانه چهل سالگی است که دچار پوچی و روزمرگی و یکنواختی شده. او به تازگی ویراستاری کتابی به نام چهل قانون عشق را پذیرفته که در واقع همان ماجرای دیدار شمس و مولاناست (داستان دوم) و این کتاب زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کتاب جملات زیبا و الهام بخشی دارد که می‌تواند در زندگیمان تغییر ایجاد کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

تمام زندگی اللای بیچاره خلاصه شده بود در راحتی شوهر و بچه‌هایش. نه علمش را داشت و نه تجربه‌اش را تا به تنهایی سرنوشتش را تغییر دهد. هیچ‌گاه نمی توانست خطر کند. همیشه محتاط بود، حتی برای عوض کردن مارک قهوه‌ای که می‌خورد بایست مدت‌های طولانی فکر می‌کرد. از بس خجالتی و سر به زیر و ترسو بود؛ شاید بشود گفت آخر بی‌عرضگی بود. درست به همین دلایل آشکار بود که هیچ کس، حتی خودش هم نفهمید که چطور اللا روبینشتاین بعد بیست سال آزگار زندگی زناشویی یک روز صبح از دادگاه، تقاضای طلاق کرد و خودش را از شر تاهل آزاد کرد و تک و تنها به سفری رفت با پایانی نامعلوم؛ اما حتما دلیلی داشت: عشق.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۲- زنان کوچک، اثر لوئیزا می الکات

کتاب حال خوب کن

داستان زنان کوچک از لوییزا می الکوت، داستانی روان و جذاب است که می توان دخترانی را شناخت که برای پیروزی بر مشکلات تمام تلاش خود را می‌کنند.

زنان کوچک داستان چهار خواهر است که با مادر و مستخدمشان زندگی می کنند. پدر به جنگ رفته و آنها مجبورند به تنهایی برای مشکلاتشان تلاش کنند. و روزهای سخت را با عشق، امید، همبستگی و ایثار تجربه می کنند.

لوییزا می در زنان کوچک سعی دارد مشکلات زنان در زمان جنگ داخلی آمریکا را روایت کند.

این کتاب می‌تواند یادآوری کند در زمانی که حالتان خوب نیست و مشکلاتی زیادی دارید، همیشه امیدوار باشید و برای زندگی کردن مبارزه کنید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

همه به طرف بخاری رفتند. مادر روی صندلی بزرگ نشست و بت روی زمین کنار پایش، مگ و ایمی روی دسته‌ها و جو به پشتی صندلی تکیه داد تا اگر نامه متاثرکننده بود کسی متوجه احساساتش نشود. آن روزها کمتر نامه‌ای نوشته می‌شد که متاثرکننده نباشد، به خصوص نامه‌هایی که از طرف پدرها فرستاده می‍‌شد. در این نامه‌، خیلی کم درباره‌ی سختی‌ها، خطرها و یا دلتنگی‌ها نوشته شده بود. این نامه‌ای بود سراسر امید و خوشحالی، پر از توصیف‌های زنده از زندگی در اردوگاه، پیشروی‌ها و اخبار ارتش. فقط در انتهای نامه، احساسات پدرانه غلیان کرده و با آرزوی بازگشت به خانه و دیدن دوباره‌ی دخترهایشان نامه را تمام کرده بود. 

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۳- کیمیاگر، اثر پائولو کوئیلو

کتاب حال خوب کن

تا به حال برایتان اتفاق افتاده که زمان خواندن رمان مدادی در دست بگیرید و زیر جملات کتاب خط بکشید؟ این کتاب آنقدر آموزنده است که می‌توانید جملات آموزنده آن را بارها و بارها بخوانید.

این رمان درباره چوپانی به نام سانتیاگو است که در رویای خود بارها، محل گنجی مدفون در حوالی اهرام مصر را می‌بیند و برای تحقق‌بخشیدن به این رویا که آن را افسانه شخصی خود می‌داند، آندلس را رها می‌کند و رهسپار صحرای آفریقا می‌شود.

نویسنده در این کتاب می‌خواهد به مخاطب این مفهوم را برساند که اگر در زندگی هدف پر اهمیتی دارید، هیچ‌وقت آن را غیرقابل دسترس ندانید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

سانتیاگو در مسیر سفر خود، اشتیاق، ترس، تنهایی، عشق و حتی شکست را بارها تجربه می کند اما همچنان مصمم به راه خود ادامه می‌دهد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

زمانی که واقعا خواستار چیزی هستی، باید بدانی که این خواسته در ضمیر جهان متولد شده است و تو، فقط مامور انجام دادنش بر روی زمین هستی. حتی اگر فقط هوس سفر کردن باشد یا ازدواج با یک دختر بازرگان… یا جستجوی گنج. روح دنیا از خوشبختی یا بدبختی هوس یا حسادت مردم انباشته است. هیچ نیست مگر یک چیز: تکمیل «حدیث خویش» که آن هم، تنها اجبار انسان‌هاست. وقتی خواستار چیزی هستی، همه جهان در تکاپوی آن است که تو به خواسته‌ات برسی.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۴- مغازه خودکشی، اثر ژان تولی

کتاب حال خوب کن

«مغازه خودکشی»، یک پیشنهاد عجیب از لیست کتاب‌های حال خوب کن است.

رمان مغازه خودکشی درباره خانواده‌ی تواچ و شغل خیلی خاصشان است. اسم مغازه آنها مغازه خودکشی است و به افرادی که قصد خودکشی دارند، نه تنها مشاوره خودکشی می‌دهند بلکه انواع و اقسام راه‌‎های مختلف برای پایان دادن به زندگیشان را هم پیشنهاد می‌دهند.

رمان در یک زمان نامشخص اتفاق می‌افتد. در این زمان نامشخص مردم بسیار ناامیدند و آمار خودکشی بالاست و شادی کلمه عجیبی برای مردم به شمار می‌آید.

اما در مغازه خودکشی همه‌چی خوب پیش می‌رود. پسر خانواده هروز وسایل جدیدی برای خودکشی اختراع می کند و به مردم ارائه می‌دهد.

تا اینکه آلن بدنیا می‌آید. پسری شاد که قوانین مغازه را رعایت نمی‌کند و باعث می‌شود همه مثبت‌اندیش و خوش‌بین شوند و همه چیز تغییر کند.

آلن نوری در تاریکی است. او از هر اتفاقی یه نکته مثبت پیدا می‌کند حتی از اخبار سیاه تلویزیون. آلن به ما عشق به زندگی را یاد می‌دهد، امید به زندگی و جنگیدن با ناخوشی‌ها.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«آلن! آخه چندبار باید بهت بگم؟ وقتی مشتری‌هامون از مغازه خرید می‌کنن، به‌شون نمی‌گیم به‌زودی می‌بینمت. ما باهاشون وداع می‌کنیم. چون دیگه هیچ‌وقت برنمی‌گردن. آخه کِی این رو توی کله‌ت فرو می‌کنی؟» لوکریس تواچ با عصبانیت کاغذی را پشت خود در دستان گره کرده‌اش پنهان کرده بود که با تکان‌های عصبیِ او می‌لرزید. بچه‌ی کوچکش روبه‌روی او ایستاده بود و بشاش و مهربان نگاهش می کرد. خانم تواچ خم شد و با لحن سرزنش‌آمیز محکم‌تری گفت «و یه چیز دیگه؛ این جیک‌جیک کردنت رو تموم کن. وقتی یکی می‌آد این جا نباید به‌ش بگی – ادای آلن را درمی‌آورد – «صبح به خیر.»

تو باید با لحنِ یه بابامُرده به‌شون بگی «چه روزِ گندی مادام.» یا مثلا بگی «امیدوارم اون دنیا جای بهتری براتون باشه، موسیو.» خواهش می‌کنم لطفا این لبخندِ مسخره رو هم از رو صورتت بردار. می‌خوای این یه لقمه نون رو ازمون بگیری؟ آخه این چه رفتاریه که وقتی یکی رو می‌بینی چشم‌هات رو می‌چرخونی و دست‌هات رو می‌بری پشت گوشت و تکون‌شون می‌دی؟ فکر کردی مشتری‌ها می‌آن این جا لبخندِ ابلهانه‌ تو رو ببینند؟ واقعا می‌ری روی مُخم. مجبورمون می‌کنی پوزه بند به‌ت ببندیم.»

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۵- پیرمرد و دریا، اثر ارنست همینگوی

کتاب حال خوب کن

پیرمرد و دریا یک رمان کوتاه اما عمیق است. داستان ماهیگیری پیر و باتجربه که هشتاد و چهار روز است که نتوانسته صیدی کند و همه به او لقب بدشانس را داده‌اند. اما روز هشتادو پنجم به دریا می‌رود و یک ماهی بزرگ به قلابش گیر می‌کند و او تلاش دارد این ماهی بزرگ را صید کند.

رمان پیرمرد و دریا، داستان نپذیرفتن شکست تا لحظه آخر یک پیرمرد است که اعتقاد دارد آدم را برای شکست نساخته‌اند. آدم ممکن است از بین برود، ولی شکست نمی‌خورد.

این رمان به دنبال انتقال مفاهیم ارزشمندی مثل تلاش، ثبات قدم در مسیر رسیدن به هدف، استقامت و امیدواری به خوانندگان است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

پیرمردی بود که تنها در قایقی در گلف‌استریم ماهی می‌گرفت و حالا هشتاد و چهار روز می‌شد که هیچ ماهی نگرفته‌بود. در چهل روز اول پسربچه‌ای با او بود. اما چون چهل روز گذشت و ماهی نگرفتند پدر و مادر پسر گفتند که دیگر محرز و مسلم است که پیرمرد «سالائو» است، که بدترین شکل بداقبالی است، و پسر به‌فرمان آنها با قایق دیگری رفت که همان هفته اول سه ماهی خوب گرفت. پسر غصه می‌خورد، چون می‌دید پیرمرد هر روز با قایق خالی برمی‌گردد، و همیشه می‌رفت چنبر ریسمان یا بُنتوک و نیزه و بادبان پیچیده به دگل را برای پیرمرد به‌دوش می‌کشید.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۶-من پیش از تو، اثر جوجو مویز

کتاب حال خوب کن

من پیش از تو تنها یک داستان عاشقانه نیست. جوجو مویز سعی دارد در حین روایت یک داستان عاشقانه به خواننده بیاموزد که هیچوقت برای شروع دوباره دیر نیست.

لوئیزا قبل از آشنایی با ویل ترینر، دختری است جاه طلب اما ناموفق که در داشتن شغلی ثابت و همیشگی شکست می‌خورد.

اما در سیر داستان لوئیزا با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود و  هدف و راه زندگیش تغییر می‌کند .

ویل پسر یک خانواده ثروتمند است که زندگی پرهیجانی داشته و یک تصادف باعث می‌شود تا برای همه عمر فلج شود. برای ویل زندگی کسل‌کننده لوئیزا خیلی عجیب است و سعی می‌کند روی دیگر زندگی را به لو نشان دهد.

این کتاب یک زندگی واقعی را به تصویر می‌کشد، با همه واقعیت‌های سخت و بی‌عدالتی‌هایش. و به ما می‌گوید که می‌توان در نواقص افراد چه جسمی و چه احساسی زیبایی را دید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

برای اولین‌بار داشتم لذت می‌بردم که مرکز توجه هستم. شاید بچگانه بود، ولی واقعیت داشت. وقتی می‌دیدم بابا و ویل از دست کارهای من می‌خندند، عشق می‌کردم. وقتی می‌دیدم تمام غذاها و دسرها باب میل من درست شده‌اند، کیف می‌کردم. از این‌که می‌توانستم همان کسی باشم که دوست دارم و خواهرم نیست که مرتبا گوشزد کند که چه کسی هستم، حال می‌کردم.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

اگر کتاب‌های رمان و ادبیات جزو کتاب‌های حال خوب کن شما هستند، پیشنهاد می‌کنم سری هم به مطلب معرفی بهترین رمان‌های کلاسیک جهان بزنید.



حال خوب با کتاب ادبیات طنز

۱- لبخندهای کشمشی یک خانواده خوشبخت، اثر فرهاد حسن زاده

کتاب حال خوب کن

این کتاب مجموعه داستان‌های کوتاه و طنز می‌باشد. پنج داستان طنز با نام‌های :«کش فقط کش تنبان»، «نیش و نوش»، «روز جهانی زلزله»، «یخچالی که سرما خورده بود» و «لبخندهای کشمشی یک خانواده خوشبخت».

این کتاب را فرهاد حسن‌زاده نوشته است و داستان‌ها به مشکلاتی که در هر خانواده‌ای ممکنه پیش بیاید، می‌پردازد. همین موضوع باعث شده داستان‌ها برای خواننده ملموس باشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«گوشم به حرف‌های باباست و فکرم پیش نیش پشه‌ای که همین یک دقیقۀ پیش خونم را مکید و رفت پی کارش. جای نیش به اندازۀ یک سکۀ ده تومانی شده و بدجوری می‌سوزد. صدای بابا گرفته از بس که سرکوفت بارم کرده، ول کن هم نیست: – دختر به این خنگی نوبره والاه! توی دلم می‌گویم: “خیلی ممنون، شما لطف دارید! ” مگر جراًت دارم بلند بگویم؟ تا حالا هر چی بارم کرده، تو دلم نگذاشتم که یک خدای نکرده حناق بگیرم. همه را یک به یک جواب داده‌ام، البته توی دل صاحب مرده‌ام! مامان که امروز بد جوری مشکوک شده، موهای زعفرانی‌اش را ریخته روی صورتش و سرش را خم کرده روی ورقه‌های امتحانی شاگردهای بیچاره‌اش و هیچ چیز نمی‌گوید. مثلاً قهریم. مثل روز روشن است که بابا را با تلمبۀ حرف‌ها و شکایت‌هایش پر از باد کرده که حال نداشتۀ ما را بگیرد.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۲- الا دختر، اثر امید مهدی‌نژاد

کتاب حال خوب کن

«الا دختر» مجموعه رباعیات طنزی است از امید مهدی‌نژاد، شاعر و طنزپرداز کشورمان. اشعار شوخی‌هایی است با دختران و هر رباعی با عبارت «الا دختر» آغاز می‌شود. در ابتدای هر رباعی یک مقدمه خیلی کوتاه هم قرار دارد که طنز ماجرا را افزایش می‌دهد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

[در تقاضای آهنگ درخواستی از معشوق مطرب]
الا دختر که دست تو به سازه
هنر از پنجه‌ات در اهتزازه
بزن یک نغمه در آواز دشتی
نترس از محتسب، دشتی مجازه!

غیر از رباعیات طنز، در انتهای کتاب شرح لغات و اصطلاحات دشواری است که خود به تنهایی بخش طنز و خنده‌داری است. به عنوان مثال، می‌خوانیم:

مجاز: غیر غیرمجاز. در اصطلاح به موسیقی‌های غیردیمبلی گفته می‌شود.

محتسب: گشت ارشاد. مسئول تعزیرات حکومتی. محتسب از نیروهای فعال قدیم است که در سطح شهر تردد و به موارد خلاف شرع و قانون به صورت سرپایی رسیدگی می‌کرد.

اگر به‌دنبال حال خوب با کتاب طنز هستید،فکر می‌کنم این کتاب می‌تواند نظرتان را جلب کند.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۳- دکتر بازی، اثر اسماعیل امینی

کتاب حال خوب کن

«دکتر بازی» یکی از کتابهای مجموعه شعر طنز از اسماعیل امینی می‌باشد. امینی اشعاری انتقادی با زمینه‌های اجتماعی را در قالب شعر طنز سروده است.

شاعر سعی دارد با زبانی ساده و عامیانه، مسائلی را که عامه مردم از آن اطلاع دارند را با نگاه نقادانه خود بیان کند.

در یکی از سروده های او می خوانیم:

خاک ایران یکسر از دکتر پر است

هر که دکتر نیست، نانش آجر است

ملک ایران سرزمین دکتران

این قدر دکتر نباشد در جهان

شهر دکتر، کوچه دکتر، باغ دک!

کبک دکتر، فنچ دکتر، زاغ دک!

عابران هر خیابان دکترند

دانه‌های برف و باران دکترند

هم وزیران، هم مدیران دکترند

بیشتر از نصف ایران دکترند

هر که پستی دارد اینجا دکتر است

دیپلم ردّی است، اما دکتر است

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۴- کتاب چرتوپیا، اثر آیدین سیارسریع

کتاب حال خوب کن

این کتاب کنایه‌ای طنزآمیز به چگونگی زوال جامعه‌ای است که رویای تاسیس آرمان شهری را دارد؛ اما در حقیقت هروز از آن دورتر و دورتر می‌شود.

داستان در یک جزیره اتفاق می‌افتد و در واقع این متن یادداشت‌های روزانه مشاور گذالفنون، فیلسوف شاه این جزیره است.

نویسنده در این داستان طنز فرهنگی-اجتماعی از مفاهیم فلسفی برای نوشتن طنز بکار گرفته و شوخی‌های جالبی با آن‌ها کرده است.

طنز ظریف و موقعیت‌های کمیک، پیوند روابط و شخصیت‌های واقعی یونان باستان با عناصر زندگی عصر مدرن باعث شده با کتابی کم حجم،هیجان‌انگیز و طنز روبرو باشید که به‌راحتی می‌توان با زندگی روزمره تطبیق دهیم.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

در یکی از همان‌روزها حضرت گذالفنون کبیر با هوش بالایی که داشتند متوجه مشکلی در جزیره شدند. و گفتند با پنجاه فیلسوف برقراری مدینه فاضله ممکن نیست و ما باید فیلسوفان سراسر جهان را جذب جزیره نماییم. مقرر شد طی فراخوانی به جهان اعلام کنیم آماده پذیرش اندیشه‌ورزان افلاطونی از سراسر جهان‌ایم. بعداز گذشت یک ماه دیدیم هیچ‌کس پایش را به جزیره نگذاشته است. با بررسی‌های انجام شده معلوم شد برخی قوانین دست و پاگیر مانع ورود مهاجران می شود. از جمله این موانع، تابلویی بود که با الهام از آکادمی افلاطون در ورودی شهر قرار گرفته بود. روی تابلو با حروف بزرگ نوشته بودیم:«هرکس هندسه نمی داند وارد نشود»!

فیلسوف شاه بزرگ گذالفنون کبیر با همان تدبیر همیشگی شان دستور دادند شرط مزبور را کمی آسان‌تر کنیم. پیشنهاد دادند بالای عبارت هندسه یک ابرو باز کنیم و بنویسیم«در حد گرفتن مساحت مربع نیز قبول است».

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

اگر کتاب‌های طنز جزو کتاب‌های حال خوب کن شما هستند، پیشنهاد می‌کنم سری هم به مطلب بهترین کتاب‌های طنز ایرانی بزنید.



حال خوب با کتاب شعر

۱- کتاب حافظ 

کتاب حال خوب کن

همه ما با حافظ و اشعارش آشنایی داریم. حافظ شاعری غزل سراست که در تمام دنیا مشهور و شناخته شده است. غزل‌های او دارای سطوح عاشقانه و عارفانه است.

دیوان حافظ یکی از غنی‌ترین کتاب‌های ادبیات فارسی و دارای اشعار و غزلیات و کمی قصیده و مثنوی و رباعیات است.

غزلیات حافظ همیشه تازه و به روز به‌نظر می‌رسند و این‌طور به‌نظر می‌رسد که اشعار حافظ می‌توانند با زمان جلو می‌رود.

در بخشی از اشعار او می‌خوانیم:

خوش است خلوت اگر یار یار من باشد

نه من بسوزم و او شمع انجمن باشد

روا مدار خدایا که در حریم وصال

رقیب محرم و حرمان نصیب من باشد

بیان شوق چه حاجت که سوز آتش دل

توان شناخت ز سوزی که در سخن باشد

هوای کوی تو از سر نمی‌رود آری

غریب را دل سرگشته با وطن باشد

به سان سوسن اگر ده زبان شود حافظ

چو غنچه پیش تواش مهر بر دهن باشد

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۲- گزیده اشعار هوشنگ ابتهاج «هـ.ا.سایه»

کتاب حال خوب کن

کمتر کسی پیدا می‌شود که نام امیرهوشنگ ابتهاج، متخلص به سایه را نشنیده باشد. شاعری توانا که بخاطر تخصصش در غزل‌سرایی، او را نزدیک‌ترین شاعر به حافظ می‌دانند. سایه شعرهای دلنشینی دارد و مایه اصلی غزلیات، دو بیتی‌های او عاشقانه است. او تبحر زیادی هم در شعر نیمایی دارد.

خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که شاهکار سروده هایش شعری است به نام ارغوان.

اگر خواندن شعر حالتان را خوب می‌کند، پیشنهاد می‌کنم اشعار او را با صدای خودش گوش کنید و از شنیدنش لذت ببرید.

این کتاب گزیده‌ای از اشعار ابتهاج است اما اگر به اشعار او علاقه دارید می توانید کتاب‌های او را به نام‌های : آینه در آینه، تاسیان، سیاه مشق، زمین، تا صبح شب یلدا، یادگار خون سرو، بانگ نی تهیه کنید.

در بخشی از اشعار او می‌خوانیم:

ارغوان شاخه همخون جدا مانده من

آسمان تو چه رنگ است امروز؟

آفتابی ست هوا؟

یا گرفته است هنوز؟

من در این گوشه که از دنیا بیرون است

آفتابی به سرم نیست

از بهاران خبرم نیست

آنچه می‌بینم دیوار است

۳- گزیده اشعار فاضل نظری

کتاب حال خوب کن

فاضل نظری، شاعری غزل‌سرا است که محبوبیت زیادی بین جوانان و علاقه‌مندان به شعر دارد.غالب غزل‌های او از احساسات و خیالات لطیف انسان صحبت می‌کند و گاهی از عناصر طبیعت استفاده کرده و ما را به یاد شعرهای سهراب سپهری می‌اندازد. اما عشق هم موضوع دیگری است که در بیشتر شعرهای او دیده می‌شود.

ویژگی غزل‌های او، استفاده از لحن معمول و عامیانه مردم است.

این کتاب چند بخش دارد: «گریه های امپراطور» ، «اقلیت» ، «آن ها» ، «ضد» که هرکدام نام کتابی از فاضل نظری هستند و در این کتاب منتخبی از هر کتاب آمده است.

خیلی وقت‌ها به دنبال حال خوب با کتاب شعر هستیم، این کتاب می‌تواند گزینه مناسبی برای این منظور باشد.

در بخشی از اشعار او می‌خوانیم:

هم از سکوت گریزان، هم از صدا بیزار

چنین چرا دلتنگم؟! چنین چرا بیزار

زمین از آمدن برف تازه خشنود است

من از شلوغی بسیار ردّ پا بیزار

اگرچه می‌گذریم از کنار هم آرام

شما ز من متنفر، من از شما بیزار

به خانه‌ام بروم؟ خانه از سکوت پر است

سکوت می‌کند از زندگی مرا بیزار

تمام خانه سکوت و تمام شهر صداست!

از این سکوت گریزان، از آن صدا بیزار

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۴- مجموعه اشعار حسن منزوی

کتاب حال خوب کن

حسین منزوی نیز شاعری غزل‌سرا شناخته شده اما در سرودن شعر نیمایی و شعر سپید هم تبحر داشته است.

در مقدمه کتاب او می خوانیم: « شعر تمام آن چیزی است که در زندگی ارزش به یاد سپردن دارد.»

در بخشی از اشعار او می‌خوانیم:

از زمزمه دلتنگیم، از همهمه بیزاریم

نه طاقت خاموشی، نه تاب سخن داریم

آوار پریشانی‌ست ،  رو  سوی چه بگریزیم؟

هنگامه ی حیرانی‌ ست، خود را به که بسپاریم؟

تشویش هزار ” آیا”، وسواس هزار “اما”

کوریم و نمی‌بینیم ، ورنه همه بیماریم

دوران شکوه باغ از خاطرمان رفته‌ ست

امروز که صف در صف خشکیده و بی‌باریم

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

اگر کتاب‌های شعر جزو کتاب‌های حال خوب کن شما هستند، پیشنهاد می‌کنم سری هم به مطلب بهترین کتاب‌ شعر برای هدیه دادن بزنید.

حال خوب با کتاب مذهبی و تاریخی

۱- پدر، عشق و پسر، اثر سید مهدی شجاعی

کتاب حال خوب کن

کتابهای سید مهدی شجاعی بخاطر قلم متفاوت ایشان، همیشه جایگاه متفاوتی در ادبیات مذهبی داشته است. کتابهای او معمولاً داستان‌های مذهبی هستند. اما زمان خواندن این کتاب‌ها انگار داستان‌های متفاوتی می‌خوانی. روایتی متفاوت از وقایع تاریخی مذهبی.

کتاب پدر، عشق، پسر داستان زندگی حضرت علی اکیر (ع)  از ولادت تا شهادت را روایت می کند. این کتاب در ده فصل نوشته شده و زندگی حضرت علی اکبر (ع) را از زبان عقاب، اسم ایشان بازگو می کند.

اگر به دنبال حال خوب با کتاب‌های تاریخی هستید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

یادت هست لیلا! یکی از این شب‌ها را که گفتم: «به گمانم امام، دل از علی اکبر (ع) نکنده بود.» به دیگران می‌گفت دل بکنید و ر‌هایش کنید اما هنوز خودش دل نکنده بود! اگر علی اکبر (ع) این همه وقت تا مرز شهادت رفت و بازگشت، اگر از علی اکبر (ع) به قاعده دو انسان خون رفت و همچنان ایستاده ماند، همه از سر همین پیوندی بود که هنوز از دو سمت نگسسته بود. پدر نه، امام زمان دل به کسی بسته باشد و او بتواند از حیطه زمین بگریزد؟! نمی‌شود. و این بود که نمی‌شد. و… حالا این دو می‌خواستند از هم دل بکنند.

امام برای التیام خاطر علی اکبر (ع)، جمله‌ای گفت. جمله‌ای که علی اکبر (ع) را به این دل کندن ترغیب کند یا لااقل به او در این دل کندن تحمل ببخشد: «به زودی من نیز به شما می‌پیوندم.» آبی بر آتش! انگار هر دو قدری آرام گرفتند.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۲- شماس شامی، اثر مجید قیصری

کتاب حال خوب کن

شماس شامی داستانی درباره وقایع بعد از واقعه کربلاس؛ اما از زاویه دیدی متفاوت. یک اثر بسیار تاثیرگذار که از زبان یک شخصیت غیرشیعه و مسیحی روایت شده و رفتار حکومت بنی‌امیه و احوال اسرای کربلا را بعداز واقعه تلخ عاشورا را بیان می‌کند.

داستان این کتاب تاریخی و معمایی است و بسیاری از حوادث ناگوار حادثه‌ کربلا که در کتاب‌های تاریخی و مذهبی دیگر بیان شده، دیده می‌شود. اما این بار به گونه‌ای پرداخته شده که خواننده را متحیر می‌کند. نویسنده با هوشیاری طوری داستان روایت می‌کند که اتفاقات نه تکراری به‌نظر می‌رسند و نه تصویری کسل‌کننده در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

این که چند بار سرورم را تا پشت دروازه‌ قصر جیحون همراهی کرده‌ام، به درستی نمی‌دانم، حسابش از دستم در رفته است. اما برای این که ثابت کنم سرورم در شورشی که می‌گفتند علیه خلیفه به راه افتاده قصد همکاری داشتند و با ایشان هم فکر و همراه بودند، باید به یکی از مواردی اشاره کنم که از نزدیک شاهدش بودم. این را بیان می‌کنم تا به حضرت عالی به تحقیق ثابت کرده باشم که سرورم هیچ‌گونه ارتباطی با شورش و رهبر شورشیان نداشته است. شاید اگر جناب سرجیوس، سرورم را در جریان اموری که در قصر جیرون داشت اتفاق می‌افتاد، قرار می‌دادند، سرنوشت سرورم جور دیگری رقم می‌خورد.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۳- نامیرا، اثر صادق کرمیار

کتاب حال خوب کن

« نامیرا»، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های رمان ایرانی با محوریت عاشوراست.

نامیرا داستانی است که کوفه را قبل از واقعه کربلا توصیف می‌کند.کوفیانی که طومارهای بلند و بسیار نوشتند و امام خویش را به کوفه دعوت کردند. اما چرا بیعت خود را شکستند و در مقابل امامشان قرار گرفتند؟

نویسنده در این کتاب به این موضوع می‌پردازد و می‌گوید که کوفیان هدفشان از ابتدا دفاع از حق نبوده، بلکه منافعشان در خطر بوده و از امویان کینه به دل داشته‌اند.

روایت داستان کاملا تخیلی است اما بر بستری از واقعیت و با شخصیت‌های واقعی.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

ربیع آرام به او نزدیک شد و به کنایه سخن گفت:«از هانی نپرسیدی که چرا مسلمانان خون یکدیگر را می‌ریزند تا دین رسول خدا را یاری کرده‌باشند؟! در حالی‌که رسول خدا جز با مشرکان و کفار نمی‌جنگید؟!»

سلیمه انتظار چنین سخنی را از ربیع داشت و پیدا بود پیش‌ از ‌این نیز با یکدیگر بسیار گفتگو کرده بودند. خونسرد سر بلند کرد و به ربیع نگریست و گفت: «پرسیدم!»

اما ربیع انتظار این پاسخ را نداشت. پرسید:

«خب چه گفت؟»

«گفت بنی‌امیه از دین خدا بهره نمی‌گیرند، مگر آنچه آن‌ها را به دنیا نزدیک می‌کند. آن‌ها در عمل فرمان خدا را بر خود مشتبه می‌سازند تا عذری برای گناهان‌شان داشته باشند.»

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۴- منم کوروش، اثر الکساندر جووی

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

درست است که خواندن کتاب‌های تاریخی و باستان‌شناسی راه حل بهتری برای آگاهی از گذشتگان هستند، اما ممکن است این کتب با نثرهای تخصصی، مناسب عموم مخاطبین نباشد. رمان‌های تاریخی بخاطر نثر روانی که دارند می‌توانند در این امر به مخاطبین کمک کنند.

منم کوروش رمانی است برگرفته از حقایق تاریخی که با تخیل نویسنده درآمیخته شده است و می‌تواند انتخاب خوبی برای آشنایی با امپراتوری ایران در زمان حیات کوروش باشد.

این کتاب داستانی عاشقانه است در زمان ایران باستان که در خلال آن ماجراهای نبرد کوروش نیز مطرح شده.

نویسنده کتاب می‌گوید:«من از اینکه چطور جوامع اولیه توانسته‌اند تا این اندازه موفق باشند و در عین حال برای دنیای امروزی ناشناس باقی بمانند در شگفت هستم.»

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

هارپاگ دستور داده بود تا در چند صد قدمی خیمه کوروش برایش خانه سنگی بزرگی بسازند. سربازها خانه او را قصر هارپاگ می‌نامیدند. اما کوروش ترجیح می‌داد در خیمه‌ای ساده، ولی بزرگ و جادار مستقر شود.

کوروش در جواب گفت: اربابت، آستیاگ، می‌داند که من در این باب چه احساسی دارم. ما بزرگ‌ترین سپاه جهان را به این دلیل ایجاد نکرده‌ایم که گروهی از شکارچیان برده داشته باشیم که حتی روی فراعنه مصر باستان را نیز سفید کنند. از میان کسانی که از سپاه ما شکست می‌خورند، فقط کسانی که خیره سر و لجوجند و با منطق و خرد سر ستیز دارند، باید به خاطر از دست دادن آزادیشان بیمناک باشند. من می‌خواهم که امپراتوری ما نیکخواه باشد، به تمام اقوامی که تحت کنف حمایت امپراتوری ما قرار می‌گیرند، اجازه دهد که همچنان خدایان خود را بپرستند و به همان شیوه پیشین به زندگیشان ادامه دهند. تنها چیزی که ما از آن‌ها می‌خواهیم، وفاداری است و این که جنجگویانشان را در اختیار ما قرار بدهند.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

اگر کتاب‌های مذهبی و تاریخی جزو کتاب‌های حال خوب کن شما هستند، پیشنهاد می‌کنم سری هم به مطلب با چه کتاب‌هایی خواندن تاریخ را جذاب‌تر کنیم؟ بزنید.

حال خوب با کتاب زندگی نامه

۱- دختری با هفت اسم، اثر هیئون سئو لی

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

این کتاب در سال ۲۰۱۵ جزو کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز بود و همان سال هم نامزد جایزه بهترین اتوبیوگرافی به انتخاب گودریدز شد.

هیئون سئو لی تا هفده سالگی در کره شمالی زندگی می‌کرده و بعد آن تصمیم می‌گیرد از این کشور مخوف فرار کند.

در این کتاب شما شاهد تلاش یک انسان برای زنده ماندن و آزادنه زندگی کردن هستید. کتاب سه بخش دارد. بخش اول کودکی و نوجوانی نویسنده، بخش دوم ماجراهای بعداز فرار از کره شمالی و بخش سوم مربوط به تابعیت گرفتن و ورود به کره جنوبی است.

هیئون سئو لی دربارۀ این اثر می‌گوید:

ترک‌ کردن کرۀ شمالی به ترک‌ کردن هیچ کشوری شباهت ندارد. بیشتر شبیه رفتن از جهانی دیگر است. هر چقدر هم از آن دور شوم، باز هم جاذبه‌اش رهایم نخواهد کرد.

اما واقعیت این است که من نمی‌توانم برگردم. درست است که رؤیای آزادی کشورم را در سر می‌پرورانم، اما کرۀ شمالی هنوز بعد از گذشت سالیان سال، مثل همیشه، کشوری بسته و ظالم است، و اگر زمانی برسد که بتوانم با امنیت خاطر به آن برگردم، احتمالاً در کشور خودم غریبه‌ خواهم بود.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۲- شدن، اثر میشل اوباما

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

کتاب «شدن» از میشل اوباما، عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال امریکا را گرفت و در نخستین ماه انتشارش، رکورد فروش را شکست.

کتاب شدن روایت زندگی زنی است که سختی‌ها و موانع زیادی را گذراند و با تلاش و پشتکار و صبوری و ایستادگی آینده‌ درخشانی را برای خود رقم زد.

میشل اوباما در کتاب خود سعی داشته نشان دهد که انسان‌هایی با ملیت آفریقایی-امریکایی چگونه با زندگی خود دست و پنجه نرم می‌کنند. از آرزوها و اشتباهاتشان سخن می‌گوید و دوست دارد نشان دهد که گذشته‌ی سخت یا مشکلات موروثی را می‌توان به‌تدریج به کمالات رساند و از خود، شخصیتی بزرگ ساخت.

کتاب سه بخش دارد که از دوران کودکی تا رفتن به دانشگاه آغاز، و در بخش‌های دیگر به آشنایی و ازدواج با باراک اوباما، انتخابات و پیروزی باراک در انتخابات و قدم گذاشتن در کاخ سفید می‌پردازد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

 اکثرِ عُمرم را به ندایِ تلاش کردن گوش سپرده‌ام. این ندا به شکل یک موسیقیِ ناکوک یا لااقل یک موسیقی ناشیانه به گوشم می‌رسید، از کفِ اتاق خوابم برمی‌خاست  صدای دنگ، دنگ، دنگِ هنرآموزانی که جلوی پیانوی عمه رابی در طبقه پایین می‌نشستند و آرام و ناشیانه گام‌های موسیقی را فرامی گرفتند. خانواده‌ام در محله ساوث شُرِ شیکاگو در یک خانه ویلاییِ آجری و تمیز که به رابی و شوهرش تِری تعلق داشت، زندگی می‌کردند. پدرومادرم آپارتمانی را در طبقه دوم اجاره کرده بودند؛ درحالی که‌تری و رابی در طبقه اول زندگی می‌کردند.  

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۳- با اطمینان می‌دانم که، اثر اپرا وینفری

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

جین سیسکل در یک مصاحبه در سال ۱۹۹۸ از اپرا وینفری می‌پرسد: «بهم بگو، چه چیزی را به‌طور قطع می‌دانی؟». 

و این سوال باعث می‌شود که اپرا بعداز چهارده سال کتابی با همین نام بنویسد. کتابی که در توضیح آن نوشته شده: توصیه های اپرا وینفری برای موفقیت و خوشبختی در زندگی.

اپرا در این کتاب از تجربیات و خاطراتش صحبت می‌کند و در انتها به این می‌پردازد که از آن خاطره یا تجربه، به چه نکاتی رسیده.

این کتاب در هشت فصل (لذت، انعطاف پذیری، ارتباط، شکرگزاری، احتمال، اعجاز، شفافیت، قدرت) نوشته شده و پر است از امید، صداقت، نور و ایمان. اگر به دنبال کتاب برای حال خوب هستید، تهیه این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

با اطمینان می‌دانم که خجالت کشیدن و شرم، سنگین ترین باری است که انسان بر دوش می کشد. وقتی چیزی برای خجالت کشیدن نداری، وقتی خودت را می شناسی و می‌دانی برای چه چیزی ایستاده‌ای، فاضل و ارزشمندی.

هر وقت با یک تصمیم سخت روبه رو می‌شوم، از خودم می‌پرسم اگر از اشتباه کردن، رد شدن، احمق به نظر رسیدن و تنها شدن نمی‌ترسیدم، چه تصمیمی می‌گرفتم؟ با اطمینان می‌دانم که وقتی نمی‌ترسی، پاسخی که به دنبالش هستی، با وضوح نمایان می‌شود و وقتی به دل ترس هایت قدم می‌گذاری، باید مطمئن باشی که بزرگترین چالش زندگیت، اگر اراده کنی، می تواند بزرگترین نیروی زندگیت باشد.

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۴- منم ملاله، اثر کریستینا لم

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

ملاله یوسف زی، دختری پاکستانی است که به جرم حضور در مدرسه و دفاع از حق تحصیل زنان، هدف گلوله اعضای طالبان قرار می‌گیرد. ملاله را برای درمان به انگلستان انتقال می‌دهند و بعداز آن به کمک یک روزنامه‌نگار و خبرنگار جنگ به نام کریستینا لم خاطرات خود را نوشته و به چاپ می‌رساند.

کتاب ملاله بجز دریافت جایزه نوبل و جایزه ساخاروف، دومین فرد تاثیرگذار در سال ۲۰۱۲ بعداز باراک اوباما شناخته شد.

کتاب در پنج بخش (قبل از طالبان، دره ی مرگ، سه دختر، سه گلوله، بین مرگ و زندگی، زندگی برای بار دوم) نگاشته شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

پدرم معمولاً به خاطر چیزهایی که می‌دید و می‌شنید مثل بریدن سر پلیس‌ها و نشان دادن آن‌ها در شهر بهت‌زده به خانه ‌برمی‌گشت. حتی آن‌هایی که ابتدا از فضل‌الله دفاع کرده و معتقد بودند که افرادش مسلمان واقعی هستند و به او طلاهایشان را داده بودند، به او پشت کردند. پدرم داستان زنی را به من گفت که سخاوتمندانه به طالبان کمک کرده بود درحالی‌که شوهرش در خارج به‌سختی کار می‌کرد. وقتی برگشت و دید همسرش طلاهایش را بخشیده است، عصبانی شد. یک‌شب در روستایشان انفجار کوچکی رخ داد. زنش فریاد زد. شوهرش گفت: «فریاد نزن؛ این صدای گوشواره‌ها و آویز بینی تو می‌باشد. حالا به صدای گردنی و النگوهایت گوش کن.»

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

۵- استاد عشق، اثر ایرج حسابی

کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

کتاب استاد عشق، خاطرات پروفسور سید محمود حسابی، پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران می‌باشد که توسط فرزندش ایرج حسابی جمع آوری و تدوین شده است.

زندگی پرفراز و نشیب دکتر حسابی، و همچنین تلاش‌هایشان در زمینه تحصیل و پیشرفت علم بسیار الهام‌بخش است.

روایت داستان زندگی ایشان از زبان پسرشان باعث شده جزییات بیشتری از شخصیت ایشان روایت شود و این خاطرات به‌قدری جذاب است که مخاطب را از همان ابتدای کتاب مجذوب خود می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

یک ماه بعد وقت ملاقات و جلسه بعدی بحث من با اینشتین تعیین شد. وقتی به دیدار او رفتم، برخوردش بسیار صمیمی تر بود، و با علاقه بیشتری به من نگاه می کرد. وقتی در کنار هم قرار گرفتیم، با سادگی گفت: در طول این یک ماه، خوب مرا مشغول کردید، به عنوان کسی که در فیزیک تجربه‌ای دارد، باید با شهامت به شما بگویم، نظریه شما در آینده‌ای نه چندان دور، علم فیزیک را در جهان متحول خواهد کرد.

باورم نمی شد که چه شنیده‌ام. انتظار هر سخنی غیر از این را داشتم. حس کردم چشمانم برق می‌زند. دیگر از خوشحالی نمی‌توانستم نفس بکشم. اینشتین هم با لبخندی که زد به نظرم آمد، احساس مرا کاملا درک کرده است…

برای تهیه کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

اگر کتاب‌های زندگی‌نامه جزو کتاب‌های حال خوب کن شما هستند، پیشنهاد می‌کنم سری هم به مطلب معرفی بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه بزنید.


سخن آخر 

برای اینکه این مطلب را بنویسم از افرادی زیادی سوال کردم زمانی‌که احتیاج به حال خوب دارند، سراغ چه کتاب یا کتاب‌هایی می‌روند.

 در نگاه اول این‌طور به نظر می‌رسد، که تنها کتاب‌های رواشناسی و خودشناسی هستند که می‌توانند حال آدم را خوب کنند.

اما نکاتی که به چشم می‌خورد این است که:

  • یک موضوع مشخص و استانداردی برای انتخاب کتابی که حال آدم را خوب می‌کند وجود ندارد. هر فرد ممکن است نسبت به سلیقه کتابخوانیش، با موضوع متفاوتی حس خوبی پیدا کند. یک نفر با کتب تاریخ، یک نفر با کتب رمان و یا یک نفر با کتب اقتصادی یا حتی حسابداری و سیاست و …
  • موضوع دیگر اینکه یک کتاب حتی در زمینه پرطرفداری مثل روانشناسی، ممکن است از نظر شما بهترین کتاب برای حال خوب باشد، ولی شخص دیگری چنین احساسی نداشته باشد.و یا کتابی برای شخصی بسیار انگیزشی و هیجان انگیز باشد، اما برای شخصی دیگر، خیلی معمولی یا حتی کسل‌کننده به‌نظر برسد.
  • نکته دیگر این که ممکن است کتابی در شرایط اکنون شما بسیار کتاب حال خوب کن باشد، اما در زمان و شرایط دیگر این‌طور به نظر نرسد.

بنابراین برای انتخاب کتاب یا کتاب‌هایی که حال آدم را خوب می‌کند بهتر است اول از همه ببینید که چه موضوعی برایتان جذابیت دارد و یا به چه موضوعی گرایش دارید.

کتاب‌های معرفی شده قطعا لیست کاملی نیست، اما سعی شده در کنار راهنمایی برای انتخاب موضوع و دسته‌بندی کتاب حال خوب کن، پیشنهادهای خوبی هم برای هر دسته‌بندی ارائه دهم.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



لیست مطالب مرتبط

حال خوب یک شبه به دست نمی‌آید و به تلاش و تمرین و استمرار نیاز دارد.

برای به دست آوردن حال خوب شاید نیاز باشد که به روانمان اهمیت بدهیم و بهتر بشناسیمش.

در مطلب زیر به معرفی بهترین کتابهای روانشناسی پرداخته‌ام :

چگونه حال بهتری داشته باشیم

در این بازهٔ زمانی که درگیری‌های ذهنی زیادی را تجربه می‌کنیم، پیدا کردن یک راه مناسب درمانی که ذهنمان را آزاد و رها کند تا بتوانیم به راحتی به زندگی خود ادامه دهیم بسیار ضروری است.

در این قسمت به معرفی کتاب‌هایی که در این راستا به شما کمک خواهند کرد پرداخته‌ایم:


مجدداً تاکید میکنم، دسته‌بندی و کتاب‌های معرفی شده در این مطلب فقط بصورت پیشنهاد به شما ارائه شده و ممکن است از نظر شما کتاب‌هایی که می‌تواند حال شما را خوب کند، کتاب‌های دیگری باشند.

در قسمت نظرات به ما بگویید شما برای حال خوبتان سراغ چه موضوعاتی می‌روید و چه کتاب‌هایی را انتخاب می‌کنید.

اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید و کتابی حالتان را خوب کرده در قسمت نظرات برای ما بنویسید.


این مطلب توسط سمیه شیرعلی تهیه شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *