بهترین کتاب شعر برای هدیه دادن، به عشق زندگی‌تان

بهترین کتاب شعر برای هدیه دادن

تا حالا متوجه شده‌اید، چه مواقعی دلتان هوای کتاب می‌کند، و چه مواقعی دست به کتاب می‌برید، یا چه زمان‌هایی به یک‌باره خودت را درون قفس‌های کتابخانه شخصی خودت و یا در سالن مطالعه محله می‌بینید.
معمولا ما ایرانی‌ها وقتی دلمان می‌گیرد، فالی از دیوان حضرت حافظ آرام‌مان می‌کند. یا وقتی که عاشق می‌شویم و آروم و قرار نداریم، حال و هوای شیراز و غزلیات سعدی روحمان را نوازش می‌دهد.
اصلا مگر بدون رباعیات خیام، شاهنامه، بوستان، گلستان، مولانا و … می توان تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم را تعریف کرد. هویت فرهنگی‌مان به شعر و هنر این بزرگان گره خورده است.
در موضوع کتاب شعر مناسب برای هدیه دادن بیش از آنکه ارزش ریالی هدیه مهم باشد، انگیزه و ارزش معنایی پشت هدیه مهم است، کتاب می‌تواند بهترین هدیه‌ای باشد، که یا به هدیه گیرنده کمک کند، یا باورها و تفکر نویی را به او اضافه کند.
اما قبل از اینکه دنبال این باشید که کدام  کتاب شعر برای هدیه دادن مناسب هستند، باید شخصیت، علاقه‌ها و احساسات آن شخص را درک کرده باشید.

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم لیستی از بهترین کتاب شعر برای هدیه دادن را که در بازار کتاب است، برای شخصی که دوستش دارید، را به شما معرفی کنیم. در ادامه اگر موافقید، با لیست بهترین کتاب شعر عاشقانه برای هدیه دادن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 

۱- کتاب هزار سال دوستت دارم در شعر ایران

بهترین کتاب شعر برای هدیه دادن

اگر به دنبال کتابی هستید، که سرشار از احساسات عاشقانه باشد، و بسیار مشتاق هستید با زیبایی‌های عشق و احساسات روح فرهنگ ایرانی آشنا شوید، کتاب هزار سال دوستت دارم در شعر ایران، اثر یارتا یاران که توسط نشر دوران منتشر شده است، را به شما پیشنهاد می‌دهم.
این کتاب در ۳۳۰ صفحه رنگی با کاغذ گلاسه در قطع جیبی، و ۱۳۱ شعر عاشقانه از ۵۳ شاعر ایرانی، از قرن سوم هجری تا به امروز، با طراحی شکیل و جذاب که به گفته ناشر بهترین کتاب برای هدیه به کسی است که دوستش دارید، داشته‌اید و خواهید داشت.
نویسنده کتاب « یارتا یاران» اشعاری از شاعرانی چون «رودکی، فردوسی، عنصری، منوچهری، فرخی، ناصرخسرو، خیام، اسدی طوسی، باباطاهر، مسعود سعدسلمان، ثنایی، انوری، نظامی، عطار، مولوی، حافظ و شاعران معاصری چون رهی معیری، احمد شاملو، نصرت رحمانی و فروغ فرخزاد و…» در گونه های «غزل، قصیده، دوبیتی، رباعی، مسمط و…» آورده است.
در بخشی از مقدمه‌ی کتاب به قلم یارتا یاران این‌گونه می‌خوانیم: ««دوستت دارم» تقدیم به آن و از آن کسی که «دوستت دارم»‌اش همیشگی است و خود می‌داند که کیست.»

کتاب « هزار سال دوستت دارم در شعر ایران» اثر یارتا یاران، از سوی نشر دوران منتشر شده و در اختیار عاشق‌پیشگان شعر و ادب پارسی قرار گرفته است.
مضمون تمامی شعرهای این کتاب، ابراز عشق است و اساس برگزیدن شعرها بر پایه بدعت در زبان و تکراری نبودن بیان «دوستت دارم» بوده است. همچنین طراح و گردآورنده این اثر برای هر شعر، عکسی خاص آن شعر گرفته و با صفحه آرایی چشم نوازی اشعار را دلنشین تر کرده است. در طراحی صفحات شعرها از جواهرات عتیقه نیز استفاده شده است.
برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب هزار سال دوستت دارم در دیجی کالا کلیک کنید.

 

۲- مجموعه شعر تولدی دیگر

بهترین کتاب های شعر برای هدیه دادن

فروغ فرخزاد دارای ۵ دفتر شعر است، که با نام‌های اسیر، دیوار، عصیان، تولدی دیگر، ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد به چاپ رسیده‌اند، تولدی دیگر مجموعه چهارم فروغ به حساب می‌آید.
اگر مشتاق هستید، از دنیای فردی و احساسی پافراتر گذاشته و به سوی دنیای شعر انسانی و متفکرانه وارد شوید، کتاب شعر تولدی دیگر برای شما پیشنهاد خوبی است.
در واقع، تولدی دیگر به‌مثابه یک انقلاب درونی تحول‌آفرین برای فروغ بود. فروغِ اسیر و گناه، شاعری دردمند و دوست داشتنی ولی کم‌عمق، ناگهان در تولدی دیگر٬ شاعر دیگری می‌شود و در ردیف بزرگ‌ترین شاعران انسان‌گرای آن زمان هم‌چون احمد شاملو و مهدی اخوان ثالث قرار میگیرد.
فروغ دغدغه‌های زنانه بودن را در قالب شعر در مجموعه تولدی دیگر به شکلی متفاوت و تابوشکنانه منعکس کرده است. چون در این کتاب شاعر با اشعار نو و بدیع خود به زیبایی به بیان احساسات و عواطف عاشقانه خود پرداخته شده است، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای هدیه به دوستان و نزدیکان باشد.
تولدی دیگر به عنوان مجموعه چهارم فروغ سرانجام در زمستان ۱۳۴۲ در چاپخانهٔ انتشارات مروارید به دنیای ادبیات و بازار کتاب قدم می‌گذارد.
برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب تولدی دیگر در دیجی کالا کلیک کنید.



۳- مجموعه شعر هوای تازه

کتاب شعر برای هدیه

این مجموعه شعر ابتدا در سال ۱۳۳۶ منتشر شد. بیشتر اشعار این کتاب بر پایه نیمایی بود و بعد از آن رفته رفته به سپید تبدیل شد. به همین دلیل گاها خواننده به اشتباه می‌افتد، زیرا شعر های این کتاب مانند نثر است و شما فکر می‌کنید، در حال خواندن یک متن ساده ولی زیبا هستید.
اوج اشعار شاملو را در این کتاب می‌شود دید. شعر و نثری گیرا که از عشق می‌گوید و سطر سطر آن تاریخ ایران را در خود آمیخته. هوای تازه علاوه بر آنکه در شکوفایی ادبی شعر معاصر ایران اثری تأثیرگذار است، در کارنامه ادبی شاملو هم عنوان غنی‌ترین اثر شاملو را دارد.
هوای تازه فقط یک جهش فکری در سبک محتوای شعر احمد شاملو نیست، هوای تازه روح فرهنگ و تاریخ ایران زمین است. سطر سطر آن به گونه‌ای مشخص و شفاف تاریخ سرزمینی را در خود پنهان کرده است، تاریخی با روایت‌هایی چون: سال باد/ سال اشک/ سال درد/ سالی که غرور گدایی کرد، توصیفی است که تاریخ تلخ و شیرین این سرزمین را همچون آینه‌وار روشنگری می‌کند.
تقریبا میتوان گفت که همه‌ی کتاب های احمد شاملو برای هدیه دادن مناسب هستند ولی کتاب هوای تازه بسیار زیبا تر و مناسب تر برای هدیه دادن هستند.
برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب هوای تازه در دیجی کالا کلیک کنید.

 

۴- کتاب هایکو شعر ژاپنی از آغاز تا امروز

کتاب شعر خوب برای هدیه

هایکو، شعر ژاپنی کتاب شعر است، که توسط پاشایی و احمد شاملو در سال ۱۳۶۱ جهت آشنایی و تشریح و توصیف گونه ژاپنی اشعار هایکو؛ گردآوری، ترجمه و چاپ شده‌است.
با مطالعه این کتاب با فرهنگی متفاوت از دنیای هنر و ادبیات ایرانی روبرو میشوید.
فرهنگ ایرانی و شاعر ایرانی با واژه‌ها بازی می‌کند، و اشعار و مطالب خود را با صنعت استعاره و تشبیه زیبا و جذابش می‌کند، درحالی که شاعر هایکوسُرای ژاپنی از واژه می‌گریزد و به خودِ چیزها پناه می‌برد.
مثلا شاعر ایرانی برای توصیف قله‌ی پوشیده از برف دماوند می‌گوید «ای دیو سپید پای در بند»، ولی هایکوسُرای ژاپنی هنگامی که به کوه فوجی نگاه می‌کند، چنین می‌سراید «فوجی، ناگهان مه، شکوه!».
در هایکوسرایی، شاعر از خودش و از تفکر و اندیشه‌اش شخصی‌اش دست می‌شوید تا مثل یک مکاشفه‌ی ناگهانی، هایکویی سروده شود. دقیقا بر عکس شعر ایرانی که در آن شاعر، خودش را مخاطب کلامش قرار می‌دهد، شاعر ژاپنی در شعر خودش غایب است.
مولفین این اثرگرانمایه را در سال ۱۳۵۲ برای تدوین این کتاب دو هزار هایکو را از متون انگلیسی ترجمه کردند، و کتاب نخستین بار در سال ۱۳۶۱ چاپ شده‌است.
کتاب هایکو شعر ژاپنی، در سال ۱۳۸۴ توسط پاشایی بروزرسانی شد، و تا سال ۱۳۹۱ با عنوان «هایکو؛ شعر ژاپنی از آغاز تا امروز» در ۳۹۸ صفحه به چاپ هشتم خود رسید.
کتاب حاضر را نشر «چشمه» منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

بخشی از متن کتاب:
به تک از دل شهر
در مهتاب تابستانه
این جوبار خرد!
کوره ذغال و پیچیکی بر آن
بر دویده شبان
گاهان درباغ تاریک
چه آرام است شقایق پر پر
قلب ام از اشتیاق سر شار است
برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب هایکو شعر ژآپنی در دیجی کالا کلیک کنید.



۵- مجموعه شعر « چیزی توی کشو نیست»

کتاب شعر مناسب برای هدیه دادن

در کتاب« چیزی تو کشو نیست» با چینشی از هشتاد شعر طنز، عاشقانه و سوگوار شعر نو جهان امروز و همنشینی با عکس‌هایی از عکاسان بنام ایران و جهان روبرو می‌شوید. این مهمانی بی بدیل واژگان و تصاویر، تمام کوششی است در زنده نگه داشتن لحظات دلنشین و زودآشنای اندوه و شادی شما.

چرا باید کتاب « چیزی توی کشو نیست» را بخوانیم؟

• چون گزیده ای از بهترین شعر های معاصر جهان است.
• و هر شعر در کنار یک عکس از عکاسان معاصر ایرانی و خارجی با سلیقه مترجم قرار گرفته است.
• و در پایان کتاب شرخ مختصری از زندگینامه و آثار شاعران انتخابی کتاب آورده شده است.
• و اشعار، شاعران بزرگی چون؛ آمیخای، جک اسپایسر، مارک استرند، چارلز بوکوفسکی، لیندا پاستان، ورا پاولوا، ران پجت، کرول آن دافی، کارلوس دروموند دآندرادره، چارلز رایت، جمیز آرلینگتون رایت، مارین سورسکو، چارلز سیمیک، ویسواوا شیمبورسکا، وندی کوپ، اسپایک میلیگن، راجر مگاف، ویلیام کارلوس ویلیامز، ولادیمیر هولان و میروسلاب هولوب و … در این اثر گرانمایه چهره‌نمایی می‌کنند.
• و هم‌چنین عکاسانی که در این مجموعه عکس از آنها درج شده است عبارتند از: محمد غزالی، دیتر آپلت، رالف گیبسون، ادوارد وستون، رابرت فلینت، لری فینیک و هیروشی سوگی موتو و عکاسانی دیگر …

بخشی از کتاب:
پرده را کنار بزن، در پایان عشق پیروز است
بی شنیدن تو
همه کهکشان کر است !
» مجموعه شعر « چیزی توی کشو نیست » توسط شهریار توکلی و محمدرضا فرزاد ترجمه و توسط انتشارات حرفه هنرمند منتشر شده است. این اثر بهترین کتاب برای هدیه به عشق زندگیتان است.
برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب « چیزی توی کشو نیست» در دیجی کالا کلیک کنید.

 

۶- کتاب موسیقی شعر اثر محمدرضا شفیعی کدکنی

کتاب شعر عاشقانه برای هدیه دادن

کتابی جامع که توسطه استاد شفیعی کدکنی در مورد موسیقی در ادوار و انواع مختلف شعر فارسی است که در کل از انسجام خوبی برخوردار می باشد.
در این کتاب دکتر کدکنی مثل همیشه با بیان فنی و علمی خود ما را به دنیای پر خیال شعر می برد . کتاب در قالب مجموعه مقالات مختلفی است که شفیعی در طول چند دهه ارائه کرده است.

شفیعی دقیق است چنان که وقتی سعی می‌کند موسیقی شعر را به ترازو بکشد زیبایی ذهن منسجم و خلاق او را احساس می‌کنی که چطور یک موضوع چنان ذوقی و متعالی را به مسایل ریز و قابل حل تقسیم می‌کند و در راه حل آن‌ها تلاش می‌نماید.

این کتاب عالی هست، و با متن سلیس و روانش دلت می‌خواهد، هر لحظه یک چیز جدید یاد بگیرید و تمام نکاتش رو به خاطر بسپارید.

این کتاب طولانی‌ست. اگر وقت خواندن تمام آن را ندارید، حتی خواندن بخش‌هایی از آن هم خالی از لطف نیست. به‌خصوص فصل چهارم که به بررسی شعر حافظ، فردوسی و مولانا‌ پرداخته یا فصل اول که در مورد زیبایی‌شناسی شعر فارسی است.
استاد شفیعی‌کدکنی کتاب موسیقی شعر را در پنج باب تنظیم کرده است. در باب اول رابطه ی شعر و موسیقی. در باب دوم برخورد فلاسفه و متفکران ایرانی با نقش موسیقایی شعر بررسی شده است، و در باب سوم از شعر منثور و جلوه های موسیقایی آرایش های بدیعی سخن می رود، و در باب چهارم تطبیق بعضی از مبانی نظری این کتاب بر شعر فردوسی و مولوی و حافظ است. و باب پنجم مطالعاتی است درباب مسائل وزن در شعر فارسی.
“شعر حادثه‌ای است که در زبان روی می‌دهد.”
محمد رضا شفیعی کدکنی
برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب « چیزی در کشو نیست» در دیجی کالا کلیک کنید.

 

ما در مطلبی دیگر ۵ کتاب تئوری موسیقی و همچنین اپلیکیشن‌های آموزشی موسیقی را نیز بصورت کامل توضیح داده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم آن‌را نیز مطالعه کنید. 


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط:

معرفی بهترین کتاب های لالایی

بهترین کتاب های تئوری موسیقی

کتاب داستان خوب برای کودکان


مجددا تاکید میکنم اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتاب شعر برای هدیه دادن کتابهای دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتاب شعر خوب برای هدیه، شامل کدام کتابهاست؟
کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟

این مطلب توسط ابراهیم اسدی نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *