معرفی بهترین کتاب‌های لالایی

بهترین کتاب لالایی

مامان یادته چه لالایی هایی برام می‌خوندی؟ این سوالی هست که شنیدنِ جوابش برای همه‌ی ما لذت بخشه! لطفا انکار نکنید.

 لالایی فقط شعر ساده‌ای برای خوابیدن کودک نیست، بلکه فراتر از آن هست. لالایی یک رابطه عمیق بین مادر و فرزند است که سالیان طولانی در خاطر مادر و فرزند می‌ماند.

محققان تحقیقات بسیاری رو در رابطه با لالایی انجام داده‌اند و در نهایت به این نتایج دست پیدا کرده‌اند:

  • تقویت رابطه عاطفی میان مادر و فرزند
  • تقویت اعتماد به نفس
  • یادگیری زبان 
  • افزایش رشد شناختی 
  • کمک به افزایش توانایی هوش کلامی کودک

با توجه به اهمیت موضوع، انتخاب بهترین کتاب لالایی نیاز به دانش، دقت و وقت داره، اما حقیقتا چه کتاب لالایی مناسب هست که به نحو احسن تمام تاثیرات ذکر شده رو بگذارد؟ چه کتاب لالایی رو میشه هم از شعرهاش استفاده کرد و هم از تصاویرش، در واقع با یک تیر دو نشان زد؟ چه کتاب لالایی برای نوزاد هم محتوای خوبی داره و هم جنس عالی که با چنگ زدن نوزاد به راحتی پاره نشه؟ و چه کتاب لالایی صوتی، صدایی دلنشین و آموزنده‌ و واقعا مناسب خواب داره؟  

من در این مطلب تمام سعی خودم را به کار گرفته‌ام که به سوالات احتمالی شما در رابطه با انتخاب بهترین کتاب لالایی پاسخ بدهم. در هر قسمت سوالات شما رو مطرح و سپس با توجه به معیارهای متناسب بهترین کتاب‌های لالایی ایران رو معرفی کرده‌ام.

راستی در انتهای مطلب یک سایتی که به صورت رایگان لالایی‌های کودکانه زیبایی رو پخش میکنه معرفی شده و همین طور چند لینک مرتبط با کودک رو قرار دادم تا نهایت استفاده از حضور چند دقیقه‌ای‌تان در این صفجه ببرید.


چند نکته:

در مطلب کتاب قصه‌های شاد کودکانه در رابطه با شاداب نگه داشتن روحیه کودکان مختصر صحبتی باهاتون داشتم اما اهمیت لالایی نه تنها کمتر از قصه نیست بلکه بیشتر هم هست. می‌توان به جرئت گفت که لالایی اولین شعر، اولین آوازه و اولین واژه‌هایی هست که کودک می‌شنود و با دنیایی پیرامون خود آشنا می‌شود. پس دقت کافی رو در انتخاب لالایی برای فرزندتون داشته باشید.


سوال اول: چه کتاب لالایی برای نوزاد مناسب است؟

کتاب لالایی که باعث پرورش ذهن، عاطفه، روان و زبان نوزاد بشه و همچنین کیفیت بالایی داشته باشه که نوزاد اگر چنگ زد به آسونی پاره نشه.

اگر با من موافقید بریم ببینیم چه کتاب‌های این ویژگی‌ها رو دارند:


۱-کتاب لالا لالایی،  نی‌نی مامانی 

بهترین کتاب لالایی

 اگر نوزادتون سخت میخوابه، اگر بهانه گیر هست و می‌خواد باز هم بازی کنه، این کتاب براتون کمکی هست که فرزند دلبندتون رو راحت‌تر بخوابونید. و اینکه کیفیت کتاب بسیار مهم هست. مخصوصا برای کتاب نوزادان. از اونجایی که نوزادان در حال آشنایی با دنیایی جدیدی هستند، دوست دارند هر چیزی رو که می‌بینند لمس کنند و حتی داخل دهان بگذارند. خوبه که بدونید این کتاب به راحتی پاره نمی‌شه برای وقت‌هایی میگم که شما کتاب رو براش می‌خونید و احیانا نوزادتون دلش بخواهد با کتاب آشنا بشه. خلاصه اینکه یکی از بهترین کتاب‌های لالایی برای نوزاد هست.

لینک خرید کتاب لالا لالایی، نی‌نی مامانی:

 

۲-کتاب لالا، لالا، گل شب بو

کتاب لالایی برای نوزاد

بهترین نویسندگان کودک از جمله شکوه قاسم نیا و مصطفی رحماندوست شعرهای زیبای این کتاب رو سرودند. مطمئنا بهترین کتاب‌ها، کتاب‌های هستند که همیشه خواننده دوست داشته باشه بارها و بارها بخونتش و این کتاب این ویژگی رو داره، خوبه که بدونید  شعر‌هاش  کوتاه و جذاب هست و باعث یادگیری بهتر زبان هم میشه.   

لینک خرید کتاب لالا، لالا، گل شب بو:

 

۳-کتاب لالا‌یی‌ها و ترانه‌های نوازشی 

بهترین کتاب لالایی برای نوزاد

فرزندان خود را نوازش کنید حتی با کلام خود. در این کتاب که مناسب کودکان از سن تولد تا سه ساگی است چهار گروه لالایی داره که شامل، ترانه‌های نوازشی، بازی، حسی- حرکتی و قصه‌های منظوم هست. کتاب لالایی جامع، برای فرزندتون که همیشه خواب آرومی داشته باشه.

لینک خرید کتاب لالایی‌ها و ترانه‌های نوازشی:


سوال دوم: بهترین اثار شکوه قاسم نیا که نویسنده‌ای توانا در حوزه کودک هست چیست؟


۴-کتاب نخودی‌ها ۶ من بلدم لالا کنم

بهترین کتاب لالایی‌های کودکانه شکوه قاسم نیا

یکی از بهترین کتاب لالایی‌های کودکانه شکوه قاسم نیا هست. شکوه قاسم نیا رو  می‌توان به جرئت گفت که متخصص حوزه کودک و نوجوان هست. بسیاری از شعر‌هاش ساده، روان و جذابه. و این کتابش در دیجی‌کالا با بازخوردهای بسیار خوبی روبرو بوده. اگر تا اینجا دست به انتخاب نزدید پیشنهاد می‌کنم این یکی رو از دست ندید چون این کتاب لالایی برای نوزاد از بهترین‌هاست.

لینک خرید کتاب نخودی‌ها ۶ من بلدم لالا کنم:

 

۵-کتاب دو چشم و ابرو لالا 

بهترین کتاب لالایی‌های کودکانه شکوه قاسم‌نیا

شعر یکی از بهترین روش‌های آموزش برای بشر بوده است. این کتاب که پیش زمینه‌ای از شعرهای کهن داره، به فرزنداتون اطلاعاتی در رابطه با بدن و دنیایی پیرامونش می‌دهد. و یکی از پرطرفدار‌ترین کتاب لالایی‌های کودکانه شکوه قاسم نیا هست.

لینک خرید کتاب دو چشم و ابرو لالا:


سوال سوم: بهترین کتاب لالایی‌های کودکانه چه کتاب‌های هست؟


۶-کتاب لالایی‌های شبانه ۱ 

کتاب لالایی‌های کودکان  ایران

لالایی‌های شبانه اثر فریبرز لرستانی کتابی هست که محتواش مناسب کودکان از سن سه سالگی تا هشت سالگی هست. البته این کتاب ۴ جلد داره اما از اونجایی که ما خودمون رو متعهد کرده‌ایم بهترین‌ها رو معرفی کنیم، باید بگوییم که جلد یک آن از سایر جلدهایش بهتر هست.

لینک خرید کتاب لالایی‌های شبانه ۱:


سوال چهارم: بهترین کتاب لالایی کودکانه آموزنده کدام است؟


۷-کتاب لالا، لالایی‌  مسواک

کتاب لالایی‌های کودکانه

معمولا کودکان موقع مسواک زدن بازیگوشی می‌کنند. میشه با شعر و بازی اونها رو ترغیب و علاقه‌مند به مسواک زدن کرد. این کتاب در این رابطه کمک خوبی بهتون می‌کنه.

لینک خرید کتاب لالا‌‌‌، لالایی مسواک:


سوال پنجم: بهترین کتاب صوتی  لالایی  برای نوزادان کدام است؟

لازم می‌دونم که بگم این لالایی صوتی بر اساس تحقیقات بسیاری انتخاب و معرفی شده امیدوارم از شنیدنش هم نوزادتون و هم شما لذت ببرید.


۸-کتاب لالایی خواب قشنگ کجایی

کتاب صوتی لالایی‌های کودکانه

 قطعا این کتاب در لیست بهترین کتاب لالایی‌های کودکان ایران قرار می‌گیره. چون این کتاب دارای شعرهای واقعا زیبا و کودکانه‌ای هست و صوتی بودنش جذابیتش رو دو چندان کرده. و سرشار از آرامش هست و ریتمی ملایم داره که هر کودکی رو علاقه‌مندِ به خودش می‌کنه. راستی بعیده که شعر معروف مصطفی رحماندوست در مورد انار و که میگه “صد دانه یاقوت دسته به دسته” رو نشنیده باشید، پس با  خیال راحت انتخاب کنید. 

لینک خرید کتاب صوتی خواب قشنگ کجایی:


بخش انتهایی

دانلود لالایی برای نوزادان

می‌توانید از لینک زیر لالایی‌هایی برای نوزادان دانلود کنید که هم شعرها و ریتم‌های ملایم دارند و هم شاد هستند.

 

لیست مطالبی که می‌تواند برای شما مفید باشد:

کتاب‌ مناسب برای کودک یک ساله

کتاب برای نوزادان

کتاب قصه خوب برای کودکان

کتاب موزیکال کودکان


با لیست پیشنهادی  کتاب‌های لالایی من آشنا شدید. حالا از شما می‌خوام لطفا نظرات ارزشمندتونو درباره این کتاب‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این کتاب‌ها رو خوندید؟ به نظر شما بهترین کتاب لالایی چه کتابی هست؟


نگارنده: زهرا عمادی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *