بهترین کتاب درباره یوگا

بهترین کتاب درباره یوگا

این مطلب مختص کسانی است که به دنبال بهترین کتاب درباره یوگا هستند. هم کسانی که با یوگا آشنایی نداشته و مبتدی می‌باشند و به دنبال بهترین کتاب آموزش یوگا هستند و هم کسانی که باتجربه‌تر بوده و به دنبال کتاب در مورد یوگا برای مطالعه و تعمق بیشتر در این زمینه می‌باشند.

یوگا بر خلاف تصور اشتباه رایج، شاملِ گروه محدودی از تمرینات یا قرار گرفتن در یک حالت معین نیست، بلکه مجموعه‌ای از فنون، حرکات و تمرین‌های جسمی، از ساده تا بسیار پیشرفته و استفاده از تمام قابلیت‌های ذهن مثل توجه، دقت و تمرکز می‌باشد.

در واقع تمرین‌های بدنی و تمرین‌های ذهنی همزمان انجام می‌شود و جدا از هم نیستند. معنی واژه یوگا هم که در زبان سانسکریت به معنی یکپارچه سازی و هماهنگی آمده است، منظور همین هماهنگی میان جسم و روح است.

این علم باستانی معتقد است که گرچه بسیاری از بیماری‌هایی که ما با آنها مواجه هستیم جسمی است اما ریشه اصلی این بیماری‌ها روحی می‌باشد. یوگا ذهنتان را از تنش‌ها و استرس‌های روزانه خالی میکند، قوای روحی و جسمیتان را تقویت میکند، و موجب شادابی و آرامش عمیق در شما می‌شود.

مزیت یوگا نسبت به سایر ورزش‌ها این است که تمرین‌های یوگا را در هر جایی می‌توانید انجام دهید. یوگا ورزش گرانی نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک مت یوگاست. (حتی به کفش هم نیازی ندارید) اما در عین حال فواید گران قیمتی دارد.

گزیده‌ای از فواید یوگا که احتمالا شما را قانع خواهد کرد که یوگا را امتحان کنید:

  • تمرینات یوگا اعتماد به نفس شما را تقویت میکند و به شما کمک خواهد کرد که احساس تنهایی و کامل نبودن در شما کم شود؛ چون ارتباطتان را با خودتان بهتر میکند.
  • یوگا به عادت‌ها و اعتیادهای مخربتان را به طور موثر کنترل و کم نمایید. عادت‌های بدی مانند چک کردن مداوم اینستاگرام، تلگرام و ..
  • کمک می‌کند که اضطراب‌ها و خشم‌ها به طور محسوسی در شما کاهش یابد، و این آرامش ذهنی و روانی سرمنشاء تاثیرات مثبتی در زندگی و سلامت جسمتان خواهد بود. خودتان از این آرامش درونی احساس بسیار خوبی خواهید داشت.
  • یوگا این قدرت را به شما خواهد داد که برای مدت طولانی روی یک موضوع مشخص تمرکز نمایید بدون آنکه چیزی تمرکز شما را بهم بزند، و این بسیار عالی است. (احتمالا برایتان پیش آمده، زمانی که می‌خواهید کاری را انجام دهید که نیاز به تمرکز بالایی دارد، در متمرکز شدن خیلی موفق نمی‌شوید و ذهنتان سراغ موضوعات بی‌ربط می‌رود، مثلا مشغول سرچ یک چیز غیرمرتبط می‌شوید، و یا به سراغ تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی می‌روید)
  • یوگا علاوه بر خاصیت درمانی و نشاط‌بخشی، بدلیل هماهنگی جسم و ذهن در حین انجام حرکات یوگا، به شما منظم بودن را یاد می‌دهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا گزیده‌ای از بهترین کتاب‌های آموزش یوگا را به شما معرفی نموده و در پایان نکاتی را با شما در میان بگذاریم.

معرفی ۷تا از بهترین کتاب ها درباره یوگا:

۱- یوگا و انرژی درمانی

بهترین کتاب درباره یوگااین کتاب نوشته «سوامی نیرانجاناندا» استاد معروف دانشکده یوگای بیحار است.

پیش از معرفی کتاب، پیشنهاد می‌کنم این سخنرانی استاد سوامی نیرانجاناندا در مورد مبحث یوگا را تماشا کنید:

در کتاب یوگا و انرژی درمانی، تمرینات یوگا تانترا به شما معرفی می‌شود که هدف از این تمرینات پاکسازی جسم و روح و روان می‌باشد.

با مطالعه این کتاب علاوه بر اینکه حرکات یوگا را یاد می‌گیرید، با فلسفه‌ی هر کدام از حرکات نیز آشنا می‌شوید. 

تصاویری که در کتاب ارائه شده، تصاویر بسیار واضحی است و اگر بخواهید در خانه تمرین کنید، تمرین‌ها را به‌درستی انجام خواهید داد.کتاب یوگا درمانیمحتوای این کتاب به دلیل داشتن لغات تخصصی برای افراد مبتدی که آشنایی زیادی با نام‌ها و اصطلاحات یوگا ندارند، شاید کمی سخت به نظر برسد.

البته تمرین‌های ارائه شده در کتاب برای همه افراد فارغ از اینکه در چه سطحی باشند، مناسب است. در مورد اصطلاحات هم در صورت عدم آشنایی، می‌توانید با سرچ در گوگل به راحتی اطلاعاتتان را بالا ببرید.

تهیه کتاب یوگا و انرژی درمانی از دیجیکالا:

 

۲- یوگا در عمل

بهترین کتاب درباره یوگابی‌کِی‌اِس آیینگر یکی از اساتید برجسته یوگا در جهان است. او جوایز بسیاری از جمله بالاترین جایزه اجتماعی را توسط دولت هند دریافت کرده است. سال ۲۰۰۴ نام او در میان ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان در مجله تایمز قرار گرفت.

جالب است بدانید آیینگر در سن ۹۳ سالگی، هنوز بازنشست نشده بود و هر روز صبح، ۲ تا ۳ ساعت در کنار شاگردانش در موسسه آیینگر تمرین می‌کرد. 

در این کتاب آموزشی یوگا که درواقع یک راهنمای عملی برای شاگردان یوگای موسسه آیینگر است، مجموعه‌ای از حرکات یوگا گرداوری شده است که اکثرا مربوط به سطح مبتدی هستند.

نام آسانا که در روی جلد کتاب آمده، به تمرینات اصلی یوگا گفته می‌شود که اغلب، حرکات کششی با مکث و تنفس عمیق هستند.(در واقع نامگذاری حرکات یوگا براساس حالات و طرز قرارگیری بدن در حرکات یوگا می‌باشد.)

در کتاب، هدف هر کدام از حرکات یوگا و چگونگی تاثیر آنها بر قسمت‌های مختلف بدن بیان شده است.

فصل‌های کتاب شامل: آساناهای ایستاده، نشسته، وارونه، شکمی، رو به عقب، نیرو بخش، و کشش‌های رو به عقب، کناری و رو به جلو می‌باشد.

تهیه کتاب یوگا در عمل از دیجیکالا:



۳- یوگا برای خانواده بهترین کتاب درباره یوگا

یک کتاب خوب آموزش یوگا، مفید برای مبتدی‌ها و مناسب برای تمام سنین

در این کتاب حرکات یوگا به خوبی توضیح داده شده و یک کتاب خودآموز خوب برای مبتدی‌ها محسوب می‌شود.

تصاویر ارائه شده در این کتاب نیز از کیفیت خوبی برخوردار بوده و اگر بخواهید در خانه تمرین کنید، حرکات را بدرستی انجام خواهید داد.

این کتاب را به افراد مبتدی که به تازگی می‌خواهند یوگا را شروع کنند پیشنهاد می‌کنم.

تهیه کتاب یوگا برای خانواده از دیجیکالا:

 

۴- همه آنچه می‌خواستید درباره یوگا بدانیدبهترین کتاب یوگا

این کتاب آموزش یوگا نوشته لالیتا شارما، یکی از بهترین کتاب‌های این لیست است که از خواندنش بسیار لذت خواهید برد.

این کتاب به بعد فیزیکی و جسمانی یوگا می‌پردازد و آساناهای یوگا (=حرکات اصلی) یوگا را به شما آموزش می‌دهد.

آساناها در واقع حرکات کششی هستند که با مصرف انرژی بسیار کم، مکث و تنفس عمیق انجام می‌شود. این حرکات مفاصلتان را نرم میکند و به همین خاطر در پایان تمرین‌ها اصلا احساس خستگی نمیکنید.

حرکات آسانا در این کتاب بسیار خوب و کامل همراه با تصاویر گویا آموزش داده شده است. همچنین توضیحات بسیار خوبی در مورد تاثیر این حرکات بر بدنتان ارائه شده است. 

این کتاب به شما یاد می‌دهد که با انجام حرکات یوگا خود را اضطراب‌ها و ناآرامی‌های ذهنی رها کنید، و با بازگرداندن آرامش روحی، بدنتان را سم‌زدایی کنید.

انجام منظم این تمرینات انعطاف‌پذیری بدنتان را بیشتر میکند، و این موجب تقویت اعتماد به نفستان شده و باعث خواهد شد احساس شادابی بیشتری کنید.

مطالعه این کتاب را بسیار به شما پیشنهاد میکنم.

دانلود کتاب همه آنچه می‌خواستید درباره یوگا بدانید از کتابراه:



۵- تمرین‌های عملی یوگابهترین کتاب یوگا

این کتاب آموزش یوگا دارای نثر روان، ساده و گویاست، اما برای برای افراد مبتدی که به تازگی می‌خواهند یوگا را شروع کنند کمی سطحش بالاست و شاید برای آنها یک کتاب خودآموز محسوب نشود.

هر چه مطالعه، تمرین و تجربه شما در یوگا بیشتر شود ارزش این کتاب نیز برایتان بیشتر خواهد شد.

کتاب توضیحات واضحی درمورد حرکات و تمرین‌های یوگا ارائه کرده است. همچنین در مورد تغذیه و بهترین زمان انجام تمرین‌ها توضیحات بسیار خوبی داده شده است.

محتوای کتاب تجربه‌محور است و توسط مربی یوگای خوب کشورمان جناب مسعود مهدوی‌پور نوشته شده است.            

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این کتاب نیز ارائه برنامه‌های تمرین زمانیندی شده است؛ و شاید تنها نقظه ضعف کتاب نگارش قدیمی و تصاویر نه چندان واضح آن باشد که برای افراد مبتدی که با حرکات یوگا آشنا نیستند شاید کمی خوشایند نباشد.

تهیه کتاب تمرین‌های عملی یوگا از دیجیکالا:

 

۶- هاتایوگا

بهترین کتاب درباره یوگا

کتاب هاتایوگا یکی از کتاب‌های ارزشمند این لیست است. علاقه‌مندان به یوگا معمولا یک نسخه از این کتاب آموزش یوگا را در کتابخانه‌شان دارند.

این کتاب اثر سوامی ساتیاناندا ساراسوانی، دربردارنده آموزش‌ها و تمرینات مقدماتی تا پیشرفته یوگا است. این کتاب برای تمامی افراد با هر سطحی مناسب است.

هاتایوگا از دو واژه “ها” به معنی خورشید (سمبل انرژی‌های مثبت) و “تا” به معنی ماه (سمبل انرژی‌های منفی) تشکلیل شده است. هدف هاتایوگا ایجاد هماهنگی بین این دو انرژی متضاد در بدن می‌باشد.

هاتایوگا یکی از رایج‌ترین سبک‌های یوگاست، که در کشورهای غربی طرفداران بسیاری دارد. در این سبک از یوگا از آسانا (=حرکات بدنی)، پرانامایا (=تکنیک‌های تنفسی) و مدیتیشن (=مراقبه) به طور همزمان استفاده می‌شود. انجام صحیحِ همزمان این سه موجب ایجاد تمرکز، مقاومت بدنی و سلامت جسمی فرد می‌شود.

آموزش‌های این کتاب نیز حول این سه موضوع شامل نفس کشیدن، انجام حرکات و مدیتیشن به طور همزمان است. 

اگر به دنبال بهترین کتاب درباره یوگا و آرامش درونی واقعی و سلامتی جسمتان هستید، توصیه میکنم این کتاب پرمحتوا را بخوانید. 

تهیه کتاب هاتایوگا از دیجیکالا:



۷- یوگا درمانی 

بهترین کتاب یوگا

کتاب یوگا درمانی نوشته سونیا ریچموند، اولین بار سال ۱۹۶۲ منتشر شد و همچنان از پرفروش‌ترین و شناخته شده ترین کتاب های آموزش یوگا است. 

امروزه داشتن یک زندگی آرام و بدون تنش و استرس، شاید برایتان دور از ذهن برسد، و همه به نوعی در تنش‌ها و استرس‌های زندگی مدرن گرفتار شده‌اید.

کتاب یوگا درمانی با ارائه روش‌های عملی، برای رسیدن به آرامش ذهنی و داشتن یک زندگی سالم بسیار به شما کمک می‌کند.

این کتاب در ۱۴ فصل، برای برخی بیماری‌ها و ناراحتی‌ها راهکارهای یوگایی ارائه می‌دهد. ناراحتی‌هایی مانند استرس، چاقی، بی‌خوابی، سوء هاضمه، دردهای کمر، دردهای مفصلی، انواع سردردها، ناراحتی های معده، بیماری‌ها و بی‌نظمی‌های زندگی

مطالعه این کتاب خوب و مفید را به همه با هر سطح از آشنایی با یوگا، پیشنهاد میکنم.

کتاب یوگا درمانی توسط نشر درسا، از ناشران قدیمی و خوب کشورمان، و با ترجمه خوب دکتر رضا جمالیان منتشر شده است.

تهیه کتاب یوگا درمانی از دیجیکالا:

 

 سخن پایانی در مورد بهترین کتاب ها درباره یوگا:

توصیه خالصانه‌ی ما به شما این است که برای مقابله با فشارهای اجتماعی و کاهش استرس‌های روزانه و آرامش ذهنتان، «حتما یوگا را امتحان کنید.»

با توجه به شرایط اپیدمی کرونایی که امروز در آن به سر می‌بریم. شاید امکان شرکت در کلاس‌های یوگا امکان‌پذیر نباشد، و یا اصلا کلاس یوگا در نزدیکی و در دسترستان نباشد. بنابراین یک جایگزین خوب برای این منظور، استفاده از بهترین کتابهای یوگا است. در این مطلب گزیده‌ای از کتاب‌های آموزش یوگا را به شما معرفی کردیم.

مطالعه این کتاب‌ها می‌تواند به اندازه شرکت در کلاس‌های حضوری برایتان مفید باشد، فقط کافی است برای اینکه مطمئن شوید حرکتی را درست تمرین می‌کنید یا نه، از گوگل هم کمک بگیرید و ویدیوهای مربوط به آن حرکت را ببینید.

انجام تمرینات روزانه یوگا و استمرار در انجام حرکات، تاثیر بسیار مثبتی در سلامت جسمی و آرامش ذهنی و درونی شما خواهد داشت.

امیدوارم یکی از این کتاب‌های راهنما را تهیه کنید و تمرینات یوگا را شروع نمایید. شاید در ابتدا تمایلی به انجام این تمرینات نداشته باشید، اما اگر یک بار امتحان کنید، خواهید دید که چقدر احساس خوبی خواهید داشت.

امیدوارم به زودی از تاثیرات مثبتی که یوگا برایتان داشته برایمان بنویسید. و اگر خودتان تجربه‌ی تمرینات یوگا را دارید، لطفا تاثیراتی که برایتان داشته را در قسمت نظرات، با سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط:

برای مشاهدهٔ همهٔ مطالب مربوط به روانشناسی می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

بهترین کتاب‌های روانشناسی

اگر این مطلب توجه شما را به خود جلب کرده است پس حتما مطالب زیر نیز برایتان جالب خواهد بود:

بهترین کتاب برای آرامش ذهن

بهترین کتاب‌های مدیتیشن

 

فقط لازم است تاکید کنم اینها کتابهای پیشنهادی من در رابطه با بهترین کتاب در مورد یوگا بود و شاید از نظر شما کتاب‌های خوب دیگری، بهترین کتاب درباره یوگا باشد.

در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتابها در مورد یوگا از نظر شما شامل کدام کتابهاست؟

کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟


نوشته شده توسط: محمدرضا لطفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *