بهترین کتاب های روانشناسی خانواده

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده

افراد یک خانواده در طول زندگیشان، ممکن است با مشکلات زیادی از جمله: ناسازگاری، خشم، عدم تفاهم و درک متقابل، دروغ، خیانت، تربیت فرزندان، طلاق و … روبه‌رو شوند. همۀ این مسائل را می‌توان با مراجعه به یک روانشناس خانواده، حل و فصل نمود و یا حداقل با مطالعۀ بهترین کتاب های روانشناسی خانواده و افزایش اطلاعات، در جهت بهبود اوضاع قدم برداشت.

البته کسانی که در زمینۀ خانواده درمانی دارای تخصص هستند نیز، از مطالعۀ کتاب‌های خوب، بی نیاز نیستند؛ به ویژه دانشجویان رشتۀ روانشناسی که معمولاً علاوه بر کتاب، به خلاصه کتاب روانشناسی خانواده و یا جزوه روانشناسی خانواده نیز احتیاج دارند.

در مطلب پیش رو، تعدادی از بهترین کتاب‌های روانشناسی را که در این زمینه نوشته شده‌اند، معرفی کرده‌ایم. این کتاب‌ها را برای دو گروه از مخاطبان ارائه نموده‌ایم:

  • گروه اول: همۀ کسانی که می‌خواهند یک کتاب خوب در زمینۀ روانشناسی خانواده مطالعه نمایند.
  • گروه دوم: متخصصان حوزۀ خانواده درمانی، روانشناسان، دانشجویان و … که می‌خواهند با مطالعه، دانش و کیفیت عملکرد خود را بالا ببرند.

در ادامه با این ۲۰ کتاب آشنا می‌شوید. کتاب‌ها از شمارۀ ۱ تا ۱۱ برای همۀ افراد علاقمند و از شمارۀ ۱۲ تا انتها برای روانشناسان معرفی شده‌اند.

در انتهای مطلب نیز لینک‌های مفیدی معرفی شده تا بتوانید از طریق آن‌ها، کتاب‌های بیشتر و بهتری پیدا کنید. اگر در جستجوی کتاب روانشناسی خانواده pdf هستید، پیشنهاد می‌شود، حتماً انتهای مطلب را ببیند. با ما همراه باشید.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده برای عموم مخاطبان

۱- روانشناسی خانواده 

دانشجویان رشتۀ روانشناسی، احتمالاً این کتاب را می‌شناسند. آن‌ها معمولاً در جستجوی نسخۀ اصلی و یا خلاصه کتاب روانشناسی خانواده هستند. خب البته این کتاب، یک کتاب روان، جامع و پربار است که توسط «حسن ملکی (قاسم)» نوشته شده است.

مطالعۀ این کتاب نه تنها برای متخصصان این حوزه، بلکه برای خانواده‌ها نیز مفید است.

خلاصه کتاب روانشناسی خانواده

کتاب، از دو بخش کلی تشکیل شده؛ در بخش اول، اطلاعاتی راجع به خانواده، ارائه شده است؛ در بخش دوم، آن دسته از آسیب‌های اجتماعی که نهاد خانواده را تهدید می‌کنند، شرح داده شده‌اند.

برای مشاهده و دانلود رایگان کتاب روانشناسی خانواده (فهرست مطالب و صفحات ابتدایی) روی لینک زیر کلیک نمایید.

نسخۀ کاغذی و کامل این کتاب ارزشمند را از لینک زیر تهیه کنید.

۲- مهارت‌های زندگی زناشویی

شاید به تازگی وارد دورۀ نامزدی شده باشید، شاید هم سالهاست ازدواج کرده‌اید، به هر حال شما به مطالعۀ این کتاب شگفت‌انگیز نیاز دارید.

این کتاب یکی از بهترین کتاب های روانشناسی خانواده است که توسط «متیو مک کی»، «پاتریک فانینگ»، و دکتر «کیم پالک» نوشته شده است.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده

بدون شک همۀ زوج‌ها دوست دارند، روابط خوبی با یکدیگر داشته باشند. برای رسیدن به این هدف، باید تکنیک‌ها و مهارت‌های خاصی را یاد گرفت و آن‌ها را به کار بست. این کتاب، شامل ۱۸ فصل است و در هر فصل آن، مهارت‌های اساسی یک زندگی سالم، به خوانندگان یاد داده می‌شود. کتاب، علاوه بر آموزش مهارت‌ها، به افراد کمک می‌کند تا چیزهایی که یاد می‌گیرند را در زندگی واقعی نیز پیاده سازی کنند.

برای تهیۀ این کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

۳- عمل عاشقانه

همۀ زوج‌ها در زندگی، گاهی دچار اختلافاتی می‌شوند. اگر در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید و می‌خواهید روابط خود را بهبود ببخشید، لازم است این کتاب مفید را مطالعه نمایید.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده

نویسنده در این کتاب، برای تقویت و بهبود روابط زوج‌ها، از یک روش مؤثر، به نام «درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد» استفاده کرده است. این روش درمانی، به افراد کمک می‌کند تا از نظر روانی، انعطاف‌پذیر باشند و یک زندگی پربار و معنادار برای خود بسازند.

پس از مطالعۀ این کتاب و به کارگیری نکات مطرح شده در آن، افراد می‌توانند صمیمیت را در زندگی خانوادگی خود، افزایش دهند؛ روابط خود را اصلاح نمایند و حتی رابطۀ ویران شدۀ خود را بازسازی کنند. مطالعۀ این کتاب، به مشاوران نیز پیشنهاد می‌شود.

این کتاب ارزشمند را از دست ندهید و برای تهیۀ آن، روی لینک زیر کلیک کنید.

۴- خلع سلاح همسر انتقادگر

ممکن است شما در حال زندگی با همسری باشید که بسیار انتقادگر است. فکر می‌کنید چه عواملی باعث شده تا او چنین رفتاری را در پیش بگیرد؟ آیا می‌دانید در برابر انتقادهای او، چگونه واکنش نشان دهید؟

بهتر است کتاب بسیار خوب و کاربردی خلع سلاح همسر انتقادگر را مطالعه نمایید. این کتاب توسط «میشل اسکین»، نوشته شده است.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده

همانطور که گفته شد، این کتاب، راهنمای بسیار خوبی برای کسانی است که همسر انتقادگر دارند. آن‌ها با مطالعۀ این کتاب، یاد می‌گیرند، چگونه با همسر انتقادگر خود رفتار کنند و چگونه سلامت روان خود را حفظ نمایند.

البته مطالعۀ این کتاب برای همه مفید خواهد بود؛ مهم نیست آن‌ها ازدواج کرده باشند یا نه.

جهت تهیۀ آسان این کتاب ارزشمند، کافی است روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۵- خانواده نخستین اولویت

نویسندۀ این کتاب، «فیل مک گراو»، نویسنده و روانشناس معروف آمریکایی است. او تا به حال کتاب‌های زیادی در زمینۀ خانواده نوشته است. این کتاب نیز یکی از بهترین آثار اوست.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده

نویسنده در این کتاب، تأکید دارد که خانواده باید اولویت اول هر فردی باشد حتی در دنیای امروز. اگر چنین باشد، همۀ افراد خانواده، زندگی رضایتمندی خواهند داشت. مهم تر از همه اینکه، آینده‌ای سرشار از موفقیت، در انتظار فرزندان خواهد بود.

بنابراین اگر مشکلات و ناکامی‌هایی در زندگی‌تان ایجاد شده است، اما می‌خواهید خانواده‌ای گرم و صمیمی داشته باشید تا بتوانید فرزندانی شایسته تربیت کنید، از راهکارهای بسیار مفید دکتر مک گراو، استفاده نمایید.

برای دسترسی به این کتاب فوق‌العاده، روی لینک زیر کلیک کنید.

۶- روانشناسی خانواده موفق

این کتاب نیز یکی دیگر از آثار دکتر فیلیپ مک گراو و همچنین یکی از بهترین کتاب های روانشناسی خانواده است. در واقع کتابی است که هر خانواده‌ای باید یک بار آن را مطالعه نماید.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده

به طور خلاصه کتاب روانشناسی خانواده موفق، از دو بخش کلی تشکیل شده است. در بخش اول، دربارۀ تشکیل خانوادۀ موفق و در بخش دوم، دربارۀ هفت ابزار برای فرزند پروری هدفمند، مطالبی ارائه شده است.

برای خرید کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

۷- هفت عادت خانواده‌های کامروا

یک خانواده به خودی خود، موفق نمی‌شود. برای ایجاد یک خانوادۀ کامروا باید انرژی صرف کرد. البته برای رسیدن به چنین هدف بزرگی، تلاش و فداکاری همۀ اعضای خانواده لازم است.

اگر می‌خواهید شما هم یک خانوادۀ موفق داشته باشید، نباید این کتاب بی‌نظیر را از دست بدهید. نویسندۀ این کتاب، «استیون آر کاوی»، کارشناس خانواده است.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده

این کتاب از هفت بخش کلی تشکیل شده و در هر یک از این بخش‌ها، یک عادت خوب، که خانواده‌های موفق از آن برخوردار هستند، شرح داده شده است.

شما با خواندن این کتاب، این هفت عادت را یاد گرفته و می‌توانید آن‌ها را در زندگی خود به کار ببندید.

برای تهیۀ کتاب، کافی است، روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۸- والدین هوشیار

این کتاب بی‌نظیر، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی دنیاست که توسط «شفالی ساباری» نوشته شده است. مطالعۀ آن، به همۀ پدر و مادرها، توصیه می‌شود.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده

این کتاب حاوی مطالب و نکات آموزشی‌ای است که در نهایت به متحول ساختن والدین و همچنین نیرومند ساختن فرزندان می‌انجامد.

برای تهیۀ کتاب، روی دکمۀ زیر کلیک نمایید.

۹- خواهر، برادرهای سازگار

این کتاب مفید که توسط «ادل فابر» و «ایلین مازلیش» نوشته شده، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‎‌های روانشناسی در جهان است. مخاطب اصلی این کتاب، والدین می‌باشند.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده

این کتاب شامل هفت فصل است. مطالب کتاب، مجموعه‌ای از مهارت‌های ساده اما بسیار کارآمد هستند، که با به‌کارگیری آن‌ها، می‌توان رقابت میان فرزندان را کاهش داد و رابطه‌ای سالم را در میان آنان تقویت کرد.

جهت تهیۀ این کتاب مفید، کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید.

۱۰- ده کاری که زندگی زناشویی را خراب می‌کند

این کتاب توسط دکتر «لورا شلزینگر»، بر مبنای علم روانشناسی نوشته شده است. نویسنده، این کتاب را از طریق گفتگو با هزاران مرد، زن و کودک، در یک برنامه رادیویی، برای راهنمایی زوج‌های جوان، نوشته است.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده

کتاب شامل ده بخش است. در هر بخش نیز، یک کار نادرست، که زندگی زناشویی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، توضیح داده شده است.

اگر می‌خواهید این کتاب را تهیه و مطالعه کنید، روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۱- سلامت روانی طلاق (طلاق کم دردسر)

یکی از پدیده‌های مرتبط با زندگی خانوادگی، طلاق است. کسانی که این پدیده را تجربه کرده‌اند می‌دانند، که طلاق بسیار دردناک و مخرب است.

«لوئیس گلد» در این کتاب، یک سری نکات کلیدی را بیان می‌کند تا افراد درگیر، با رعایت آن‌ها بتوانند سلامت روانی خود را حفظ کنند.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده

زوج‌هایی که تصمیم به طلاق دارند، مخاطب اصلی این کتاب می‌باشند. نویسنده در این کتاب، از این زوج‌ها می‌خواهد که درست فکر کنند و راه‌های بهتری را انتخاب نمایند.

اطلاعات ارائه شده در کتاب، بسیار مفید است، بنابراین لازم است همۀ افراد، قبل از طلاق، حداقل یک بار این کتاب را مطالعه نمایند.

جهت تهیۀ کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده برای متخصصان

۱۲- خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی

این کتاب توسط «محمدرضا سالاری‌فر» نوشته شده و یکی از منابع درسی دانشجویان رشتۀ روانشناسی است؛ اگر جزء این دسته از مخاطبان باشید، حتماً به این کتاب یا جزوه روانشناسی خانواده که برگرفته از همین کتاب است نیاز دارید.

دانلود رایگان کتاب روانشناسی خانواده

کتاب در شش فصل نوشته شده و عناوین این فصول به ترتیب عبارتند از: نگاه اسلام به ازدواج، آثار روانشناختی ازدواج، ارکان خانواده، راهکارهای اسلام برای کارایی و رشد مطلوب خانواده، تعالیم اسلام و مشکلات خانوادگی و نظام خانواده در اسلام.

جزوه روانشناسی خانواده را می‌توانید از سایت جزوه‌بان دریافت نمایید و نسخۀ کاغذی و کامل کتاب را نیز می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۱۳- زوج درمانی

این کتاب بسیار مفید و البته مؤثر، اثر دکتر «دنیس باگاروزی»، است. مخاطبان اصلی آن نیز، کسانی هستند که در حوزۀ خانواده درمانی، فعال می‌باشند.

جزوه روانشناسی خانواده

خوانندگان با مطالعۀ این کتاب، شناخت بهتری راجع به مفهوم صمیمیت، پیدا می‌کنند. علاوه بر آن، با تمرین و تکرار تکنیک‌های ارائه شده در کتاب، می‌توانند صمیمیت را در روابط افزایش دهند.

جهت خرید این کتاب، کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید.

۱۴- زوج درمانی عقلانی هیجانی

زوج درمانی عقلانی هیجانی، یک کتاب تخصصی است که برای زوج درمانگران و متخصصان این حوزه، نوشته شده است. نویسندۀ این کتاب، «آلبرت آلیس» روانشناس آمریکایی می‌باشد.

کتاب روانشناسی خانواده pdf

کتاب، شامل ده فصل است. نویسنده، در این کتاب، برای درمان زوج‌ها از روشی موسوم به «رفتار درمانی عقلانی-هیجانی» بهره برده است. با مطالعۀ کتاب، ضمن آگاهی از مفاهیم مربوط به این روش، نحوۀ به کارگیری آن، برای درمان مشکلات جنسی زوج‌ها، حسادت و … را نیز می‌توان آموخت.

جهت تهیۀ کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۵- خانواده درمانی

کتاب خانواده درمانی، یکصد نکته و فن کلیدی، اثر «مارک ریوت» و «ادی استریت» است. این کتاب، یک منبع بسیار با ارزش برای مشاوران می‌باشد.

روانشناسی خانواده حسن ملکی pdf

کتاب در یازده فصل نوشته شده است. نویسنده در این کتاب، نظریه‌های پایه و مهم و همچنین تکنیک‌های لازم برای خانواده درمانی را بیان کرده است.

جهت تهیۀ این کتاب ارزشمند، روی دکمۀ زیر کلیک نمایید.

۱۶- رفتار درمانی شناختی زوج‌ها و خانواده‌ها

این کتاب که توسط «فرانک ام داتیلیو» نوشته شده، در واقع یک راهنمای جامع برای متخصصین بالینی و درمانگران می‌باشد. همچنین این کتاب، یک منبع بسیار خوب درسی، برای دانشجویان این رشته است.

خلاصه کتاب روانشناسی خانواده

کتاب در هشت فصل نوشته شده است و موضوع آن، همانطور که از عنوانش پیداست، دربارۀ «شناخت درمانی» و کاربرد این روش در درمان زوج‌ها و خانواده‌ها است.

جهت خرید این کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۷- مشاوره برای زوج‌ها

مشاوره برای زوج‌ها عنوان کتابی بسیار خوب و عملی در زمینۀ زوج درمانی است که توسط «مارتین پاین» نوشته شده است. مطالعۀ این کتاب، برای همۀ متخصصان این حوزه بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

دانلود رایگان کتاب روانشناسی خانواده

کتاب از چهار بخش تشکیل شده است و نویسنده در آن، کاربرد «روایت درمانی» را در مشاوره برای زوج‌ها نشان می‌دهد. مطالب، بسیار واضح و البته مختصر بیان شده‌اند. این کتاب یک راهنمای عملی نیز می‌باشد.

جهت تهیۀ کتاب، کافی است روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۸- ده اصل برای زوج درمانی مؤثر

نویسندۀ این کتاب، «جان گاتمن»، استاد روانشناسی است. این کتاب منبع بسیار خوبی برای متخصصان حوزۀ زوج درمانی می‌باشد. با مطالعۀ این کتاب، به راحتی می‌توان، سطح مهارت‌های شغلی خود را به مقدار چشمگیری بالا برد.

جزوه روانشناسی خانواده

جان گاتمن مطالب این کتاب را بر اساس تجربیات و همچنین پژوهش‌های خود، نوشته است. او در این کتاب، ده اصل مهم را به زوج درمانگران آموزش می‌دهد.

جهت تهیۀ کتاب، کافی است روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۹- مهارت‌های اساسی در خانواده درمانی

مهارت‌های اساسی در خانواده درمانی، کتاب دیگری است که مختص دانشجویان، مشاوران و به طور کلی متخصصان خانواده درمانی، می‌باشد. این کتاب توسط دکتر «زهره استوار»، ترجمه و تألیف شده است.

کتاب روانشناسی خانواده pdf

مطالب کتاب، شامل همۀ نکات مهم در خانواده درمانی است. همچنین مطالبی که توسط دکتر زهره استوار به کتاب اضافه شده، آن را با جامعۀ ایرانی هماهنگ‌تر کرده است.

این کتاب خوب را می‌توانید از طریق لینک زیر تهیه کنید.

۲۰- ذهن آگاهی و پذیرش در زوج و خانواده درمانی

این کتاب، راهنمایی با جزئیات کامل برای متخصصین حوزه خانواده می‌باشد، که توسط «دایان آر گهارت» نوشته شده است.

روانشناسی خانواده حسن ملکی pdf

در این کتاب، چگونگی به‌کارگیری روش «ذهن آگاهی» برای درمان زوج‌ها، آموزش داده شده است. مطالب ارائه شده، کامل و دقیق می‌باشند و همچنین به صورت کاملاً قابل فهم بیان شده‌اند.

جهت تهیۀ کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده و زندگی مشترک

همانطور که میدانید اولین مرحلۀ تشکیل یک خانواده، ازدواج است. آسان‌ترین و در دسترس‌ترین روش آمادگی برای یک ازدواج موفق نیز، خواندن کتاب‌های خوبی است که در این زمینه نوشته شده‌اند. در لینک‌های زیر می‌توانید با تعدادی از این کتاب‌ها آشنا شوید، کافی است روی آن‌ها کلیک کنید.

بهترین کتاب‌های قبل از ازدواج

بهترین کتاب‌های روانشناسی ازدواج

زندگی مشترک، چندان که به نظر می‌رسد امر ساده‌ای نیست و گاهی ممکن است با مسائل و مشکلات گوناگونی همراه شود. اگر می‌خواهید یک زندگی مشترک سرشار از آرامش و خوشبختی را تجربه نمایید، بهتر است در این زمینه، تعدادی کتاب‎ مفید بخوانید. این کتاب‌ها را در لینک‎ زیر جستجو نمایید.

بهترین کتاب برای زندگی مشترک چه کتابی است؟

بهترین کتاب های روانشناسی خانواده و تربیت فرزندان

تربیت صحیح فرزندان، همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر پدر و مادری بوده است. البته این کار با خواندن کتاب‌های خوب، می‌تواند بسیار آسان باشد. جهت آشنایی با تعدادی از این کتاب‌ها روی لینک‌های زیر کلیک نمایید.

معرفی ۵ کتاب تربیت کودک از یکسالگی

بهترین کتاب‌ها برای تربیت نوجوانان

برای تربیت فرزند پسر خود چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

برای تربیت فرزند دختر خود چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

کتاب روانشناسی خانواده pdf

همانطور که ملاحظه نمودید، ضمن معرفی تعدادی از بهترین کتاب های روانشناسی خانواده ، لینک خرید نسخۀ کاغذی هریک را برایتان قرار داده‌ایم.

اگر تمایل دارید، کتاب‌های مورد نظر خود را به صورت ‌pdf تهیه کنید، می‌توانید به سایت کتابراه مراجعه کنید؛ و به عنوان مثال کتاب روانشناسی خانواده حسن ملکی pdf را از آن‌جا دریافت نمایید.

لینک‌های مرتبط

کتاب برای مادران

کتاب برای زنان

بهترین کتاب‌ها برای شناخت مردان

معرفی مناسب‌ترین کتاب‌ها برای هدیه به مادر

معرفی بهترین کتاب‌ها برای هدیه دادن به مردها

بیست کتاب خوب برای یک زندگی باکیفیت

در این مطلب تعدادی از بهترین کتاب های روانشناسی خانواده را به شما معرفی نمودیم.

کدامیک را تابه‌حال خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟ به نظر شما جای چه کتاب‌هایی خالی است؟


نوشته شده توسط زهرا رستمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *