بهترین رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی

در این مطلب قصد داشتم که اشاره‌ای به بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی کنم. رمان‌هایی که حتماً اسم آن‌ها برای یکبارهم که شده به گوشتان خورده است .

شاید در انتخاب رمان‌های عاشقانه با سختی مواجه شده‌اید پس تا آخر این مطلب ، من را در معرفی بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی همراهی کنید.

از آنجایی که بخشی از ادبیات معاصر ایران در این رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی نهفته است ، خواندن رمان عاشقانه ایرانی را به شما پیشنهاد می کنم.

رمان‌هایی از نویسندگان خبره و توانمند که به شما اجازه نمی‌دهد برای لحظه‌ای کتاب را زمین بگذارید. شما می‌توانید برای مطالعه‌ی آثار بیشتر از این نویسندگان با بهترین رمان‌های ایرانی آشنا شوید.

این رمان ها بر اساس جوایز ویژه و توجهی که از کتابخوانان به سوی خود جلب کرده‌اند،به عنوان بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی از نظر خوانندگان معرفی شده‌اند.

 

شوهر آهو خانوم

رمان عاشقانه ایرانی بدون سانسور خواندن رمان عاشقانه ایرانی
برترین رمانهای عاشقانه ایرانی

 

 

یک رمان عاشقانه‌ی ایرانی و قدیمی که آیین چند همسری را مورد نقد و سرزنش قرار داده و خواننده را به پیشه‌وری صبر دعوت می‌کند.


داستان این رمان به سال ۱۳۱۳ برمی‌گردد ، در کرمانشاه .


در یکی از روزهای ماه رمضان که زنی زیبا و جوان به نانوایی می‌رود تا خرید کند ، ولی دل صاحب نانوایی که رئیس صنف نانواها (سیّد میران) هم بود ، را می‌برد.


سیّد میران که در مورد زن پرس وجو می‌کند ، متوجه می‌شود که زن مطلقه است و در خانه‌ی یک مطرب زندگی می‌کند . سید میران تصمیم می‌گیرد که با زن ازدواج کند تا به زندگی او سروسامان دهد . در حالیکه سیّد همسر مهربانی به نام آهو خانم و فرزندهایی  دارد ، عروس دیگری هم به خانه می‌آورد . آهو خانم رنج و صبر بسیاری تحمل می‌کند تا شوهرش را دوباره برگرداند.


این رمان به قلم علی محمد افغان و در زندان نوشته شده . اولین اثر علی محمد افغان ( شوهر اهو خانم ) پس از آزادی او از زندان و باهزینه‌ی شخصی ، در سال ۱۳۴۰ چاپ و منتشر شد . جایزه‌ی بهترین کتاب سال به این رمان تعلق گرفت .


این کتاب از نظر داستان پردازی می‌توانند جزء زیباترین رمانهای عاشقانه ایرانی باشد .




 


سال بلوا

دانلود رایگان رمان عاشقانه ایرانی pdf
رمان عاشقانه ایرانی بدون سانسور



رمان سال بلوا علاوه بر روایت داستانی عاشقانه به محدودیت زنان در خیلی از موارد اشاره دارد.


سال بلوا از قول دو نفر نقل می‌شود عباس معروفی و نوشا شخصیت اصلی داستان .


خلاصه‌ی داستان از این قرار است که سرهنگ نیلوفری برای رقم زدن آینده‌ای درخشان برای دخترش نوش‌آفرین از شیراز به سنگسر کوچ می‌کنند .


نوشا بین دوراهی عشق و شهرت مانده است . از سمتی با خاستگارش دکتر معصوم ، پزشکی میانسال و معروف طرف است و از سمتی دیگر دلبسته به کوزه‌گری جوان شده که فکر کردن به او نوشا را آشفته حال کرده .


در این رمان عباس معروفی به منزوی شدن زنان به خاطر تعصّبات بی‌مورد و مرد سالاری تأکید دارد . از دیگر اثر معروف جناب معروفی می‌توان به سمفونی مردگان اشاره کرد .




 


چشمهایش

دانلود بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی
برترین رمانهای عاشقانه ایرانی


 


در این بخش قصد دارم یکی از بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی از نظر خوانندگان را به شما معرفی کنم.


این رمان داستان استاد ماکان مردی چیره دست در هنر نقاشی را روایت می‌کند که ، بعدها به دلیلی نامعلوم از دنیا می‌رود ، شاگردی به نام فرنگیس دارد . زیبایی و گیرایی چشمان فرنگیس شهره‌ی خاص و عام بود ولی استاد ماکان خیلی به این موضوع دقت نمی‌کرد . بعدها فرنگیس تصمیم می‌گیرد که برای یادگیری نقاشی به ایتالیا برود ولی در آنجا دوباره با استاد ماکان مواجه می‌شود . اتفاقاتی که پیش می‌آید و فرنگیس و استاد را با هم ، هم هدف می‌کند ، باعث می‌شود که استاد ماکان و فرنگیس به ایران بازگردند . استاد ماکان به دلیل فعایت‌های سیاسی‌ای که داشت به شهر کلات تبعید می‌شود .


با اینکه ۶۷ سال از نوشتن این کتاب زیبا به قلم بزرگ علوی می‌گذرد ، هنوز هم این کتاب دوستداران خودش را حفظ کرده و به جمع آنان می‌افزاید .



 


دختر پیچ

دانلود بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی


بگذارید تا قبل از معرفی این رمان عاشقانه ایرانی به توضیحی راجع به اسمش بپردازم . دختر پیچ نام نوعی زعفران پرخواص و گران قیمت است که در زمان های قدیم قبل از صنعتی شدن کشاورزی ، جمع کردن این نوع زعفران را به دختران محوّل می کردند برای همین این اسم از گذشته تاکنون بر این نوع زعفران باقی مانده .


اما معرفی داستان …


رمان دختر پیچ به تعریف داستانی عاشقانه از پسری اهل مشهد می‌پردازد که بنا به دلایلی به تهران آمده تا در آنجا مشغول به کار شود . دختری که در مصاحبه ی شغلی به پسر که فارغ التحصیل رشته‌ی اقتصاد است ، علاقه‌مند می‌شود.


 بین زعفران کارها باوری قدیمی وجود دارد که کاشت زعفران برای زعفران کار نحس و بدیمن است . در پی این علاقه مندی ، اتفاقاتی پیش می‌آید که خانواده‌ی پسر تصور می‌کنند که شومی کاشت زعفران دامنگیر زندگی آنان شده . درحالیکه خانواده‌ی پسر سال هاست زمین زعفرانشان را رها و حتی گم کرده‌اند.


این رمان اولین کتاب سعیده شفیعی و یک دیگر از زیباترین رمانهای عاشقانه ایرانی می‌باشد .



دالان بهشت

دانلود رایگان رمان عاشقانه ایرانی


رمان دالان بهشت داستان دختری به نام مهناز را نقل می‌کند که در خانواده‌ای بازاری و متدیّن بزرگ شده .


مهناز ، عاشق پسر همسایه‌شان محمد می‌شود و بعد از خواستگاری و در سن ۱۷ سالگی با محمد به زیر یک سقف می‌رود ولی به خاطر رفتارهای نابالغانه و بچگانه‌اش در مقابل مهربانی و رفتار منطقی محمد از او جدا می‌شود . محمد بعد از جدایی مهاجرت می‌کند و مهناز که کوتاهی و رفتارهای خامش را قبول کرده تلاش بر رشد شخصیت و بالا بردن منزلتش دارد .


تا اینکه روزی به طور کاملاً اتفاقی اما با شخصیتی رشد کرده با محمد روبه‌رو می‌شود …


خانم نازی صفوی در سال ۱۳۷۸ با انتشار رمان دالان بهشت رسماً به عنوان نویسنده‌ای ماهر شناخته شد ، طوری‌که رمان دالان بهشت جزء سومین کتاب پرفروش ۱۴ سال اخیر است . از دیگر اثر اومی توان به ( برزخ اما بهشت ) اشاره کرد که در سال ۱۳۸۳ منتشر شد .



 


همخونه

دانلود رایگان رمان عاشقانه ایرانی


دیگر رمان عاشقانه ایرانی که به نقل داستان یلدا دختری مهربان و خوشرو پرداخته که بعد از فوت پدر و مادرش تصمیم می‌گیرد ، در خانه‌ی دوست پدرش ،حاج حسین، زندگی کند .


تمام فرزندان حاج حسین در خارج از کشور زندگی می‌کنند ، غیر از یک پسرش که آن هم برای مهاجرتش اقداماتی انجام داده. حاج حسین که دوست دارد تنها فرزندش را پیش خود نگه دارد ، یلدا و شهاب را متقاعد می‌کند که با هم ازدواج و برای شش ماه کنار هم  زندگی کنند .


در این أثنا وجود کم عشق ولی مهربان یلدا و وجود مغرور و کج خلق شهاب پسر حاج حسین به هم وابسته می‌شوند .


این کتاب نثر روان و فضا سازی قابل تصوری دارد .


 خانم ریاحی نویسنده‌ی دو تا از بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی جدید ، رمان های همخونه و کسی می‌آید ، است.



 


کافه اردیبهشت

دانلود رایگان رمان عاشقانه ایرانی


کافه اردیبهشت به نقل داستان از دختری  می‌پردازد که پدر و مادرش را از دست داده و حالا مسولیت نگهداری از خواهر کوچکترش هم بر عهده‌ی اوست .


ماسو ، شخصیت اصلی داستان ، تصمیم به بازگشایی قهوه خانه‌ی قدیمی پدربزرگش می‌گیرد . ولی انگار زندگی برنامه‌های دیگری برای ماسو در نظر گرفته .


در این رمان توصیفات نویسنده بسیار دل نشین و آرامش بخش هست . به همین دلیل این رمان می تواند یکی از بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی جدید به شمار بیاید.



قهوه‌ی سرد آقای نویسنده

رمان عاشقانه ایرانی بدون سانسور
بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی



داستان از جایی شروع می‌شود که آرمان در یکی از شب‌های زندگی‌اش در کنسرت عشق دوران کودکی‌اش حضور می‌یابد و آهنگ آشنایی به گوشش می‌خورد .


آرمان در دوران کودکی در همسایگی پیرزنی زندگی می‌کرد که استاد موسیقی دختری لاغر و قد بلند بود .


و از آنجایی که زنگ خانه‌ی پیرزن خراب بود ، دختر ناگزیر زنگ خانه آرمان را می‌زد تا بتواند وارد خانه‌ی پیرزن شود ، طی این جریان‌ها آرمان برای اولین بارعاشق دختری می‌شود که پانزده سال از خودش بزرگتر است.


پیرزن فقط یک آهنگ برای پیانو نوازی بلد بود و همان را هم به دختر آموزش می‌داد .


آرمان تصمیم می‌گیرد که وارد خانه‌ی پیرزن شود و نت‌ها را تغییردهد تا دختر بیشتر به خانه‌ی پیرزن بیاید .


روزبه معین این رمان را در سال ۱۳۹۶ منتشر کرد . قطعاً این کتاب یکی از بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی از نظر خوانندگان می‌باشد چون در بیست روز اول انتشار این کتاب ، روزانه حدود هزار نسخه فروش رفت .



یک عاشقانه‌ی آرام

بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی واقعی
برترین رمانهای عاشقانه ایرانی



خواندن رمان عاشقانه ایرانی یک عاشقانه‌ی آرام را خیلی پیشنهاد می‌کنم . چون با اینکه ۲۶ سال از انتشار این رمان دلنشین گذشته ، علاوه بر اینکه هنوز هم مخاطبین زیادی را به خود جذب می‌کند، در قفسه‌ی کتاب‌های پر فروش کتاب فروشی‌ها دیده می‌شود و یکی از زیباترین رمانهای عاشقانه ایرانی می باشد.


شاید به این خاطر که نادرابراهیمی عزیز قسمت‌هایی از زندگی خود را در این رمان آورده برای خواننده جذاب است ، البته نثر روان این کتاب هم از این قاعده مستثنی نیست .


داستان این کتاب برمیگردد به انقلاب ۵۷ …


گیله مرد معلمی است که در کنار شغل خود به فعالیت های سیاسی می‌پردازد ، در سفری با عسل آشنا می‌شود و با او ازدواج می‌کند .


مشکلات زندگی نمی‌تواند به رابطه‌ی گیله مرد و عسل خدشه وارد کند . زن و شوهر هر روز سعی می‌کنند که به شیوه‌های جدیدی عشقشان را به هم ابراز کنند .


از دیگر اثر این نویسنده می‌توان به کتاب زیبای « چهل نامه‌ی کوتاه به همسرم » اشاره کرد .



راه طولانی بود از عشق حرف زدیم

دانلود بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی
بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی



این داستان در مورد پسری جوان است که بعد ازفارغ التحصیلی ، دانشگاه دچار انزوا و تنهایی شده و هر روز در اتاقش خود را با قناری‌هایی که در قفس دارد سرگرم می‌کند . از آدم ها هراس دارد و دوست دارد که تنها باشد .


وقتی هم که تصمیم می‌گیرد که با کسی در تجارت شراکت کند ، به خاطر کلاه برداری رئیس شرکت از مشتری‌ها ، از شرکت بیرون می‌آید …


این داستان به قلم رسول یونان نویسنده و شاعر معاصر نقل شده از دیگر اثر او می‌توان به مجموعه داستان « احتیاط کنید سرتان به لوستر نخورد » اشاره کرد .



 


پستچی

زیباترین رمانهای عاشقانه ایرانی
بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی



یکی از کتاب‌هایی که آنقدر شیوا نوشته شده که قشنگ می‌توانید خود را به جای راوی داستان بگذارید و تک تک احساسات او را درک کنید .


این کتاب داستان دختر جوانی را تعریف می‌کند که عاشق پستچی محله شده و برای اینکه او را بیشتر ببیند نامه‌هایی برای خودش می‌فرستد .


او نام عشقش را پیک الهی گذاشته . ولی یک روز که پستچی جوان برای دادن نامه‌ی دختر جلوی خانه‌ی آن‌ها ایستاده بود ، با یکی از همسایه ها درگیر و به خاطر درگیری از کار اخراج می‌شود .


در این کتاب راوی چیزهایی که درک کرده را با خود تکرار می‌کند تا هم در ذهن خود و هم در ذهن مخاطب ماندگار شود .


رمان پستچی یکی از بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی واقعی هست .


چیستا یثربی در این رمان راوی داستان زندگی واقعی خودش می‌باشد . این داستان در زمان جنگ شکل گرفته است .


خانم یثربی در خانواده‌ای اهل قلم بزرگ شده و فارغ التحصیل رشته‌ی روانشناسی از دانشگاه الزهراست .



عشق و چیزهای دیگر

دانلود رایگان رمان عاشقانه ایرانی pdf


راوی این داستان که شخصیت اصلی هم هست تمامی اتفاقات مهم زندگی‌اش را به دوران جنگ بعد آن یا ۳ سال بعد آن نسبت می‌دهد و اینطوری تاریخ آن اتفاقات را به ذهن می‌سپارد .


راوی ، پسری اهوازی ، این داستان که بعد از فارغ التحصیلی خود قصد دارد در تهران به دلایل شخصی و آرزویی که دارد بماند و کار پیدا کند . مابین کارهایش از دختری که کارمند بانک است خوشش می‌آید و برای به دست آوردن دل دختر کارهایی انجام می‌دهد .


این کتاب تازه‌ترین رمان مصطفی مستور و جزء بهترین رمانهای عاشقانه ایرانی جدید است . اثر معروف و محبوب جناب مستور «روی ماه خدا را ببوس» می‌باشد .



عاشقی به سبک ونگوگ

دانلود رایگان رمان عاشقانه ایرانی pdf


داستان با نامه‌ای از پسر مستخدم به دختر سرتیپی ثروتمند شروع می‌شود . پسر در این نامه از کارهای خطرناکی که در کودکی برای نازلی انجام داده بود یاد می کند . کارهایی که اگر جایی درز باز می‌کرد ممکن بود سلامتی پسرک و آرامش خانواده‌اش که مستخدم سرتیپ بودند را به خطر اندازد .


پسرکی به خاطر نقص ناچیزی که در پاهایش دارد نمی‌تواند به دانشکده‌ی افسری برود و نقّاش می‌شود .


رمان عاشقی به سبک ونگوگ از محمدرضا شرقی خبوشان شاعر و نویسنده‌ی ایرانی می‌باشد . جایزه‌ی ادبی شهید اندرزگو برای رمان عاشقی به سبک ونگوگ به او تعلق گرفت .



 



 

 

دسته‌بندی مطالب مرتبط


بهترین کتابهای دنیا


اگر به دنبال لیست بهترین کتابهای جهان هم هستید به لینک زیر مراجعه کنید:


بهترین کتابهای دنیا


بهترین‌های ایرانی


در این قسمت به معرفی بهترین رمان‌های ایرانی پرداخته‌ایم. بهترین‌هایی که شاید حتی یک بار هم که شده باید آن‌ها را بخوانید.


بهترین رمان‌های ایرانی


بهترین رمان‌ها در موضوعات مختلف


در لیست زیر به معرفی رمان‌ها در موضوعات مختلف پرداخته‌ایم، اگر به هر یک از موضوعات زیر علاقه دارید با خواندن مطلب مربوط به آن می‌توانید به لیست پرباری از کتاب‌های مربوط به آن موضوع دست پیدا کنید:


لیست مطالب مربوط به رمان در موضوعات مختلف



جوانان – از مخاطبان اصلی رمان‌ها


در مطلبی که قبلا در مورد رمان‌های مخصوص جوانان نوشته‌ایم می‌توانید رمان‌‌های مخصوص جوانان را پیدا کرده و آن‌ها را مطالعه کنید، در انتخاب این رمان‌ها سعی کرده‌ایم که بهترین‌ها را با توجه به نظر کارشناسان و منتقدان انتخاب کنیم:


بهترین رمان‌ها برای جوانان


 

رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی بسیاری هستند که هر کدام خواننده‌های خاص خودشان را دارند.

در این مطلب از رمان‌هایی اسم برده شد که بیشترین مخاطب‌ها را به سوی خود جلب کرده‌اند، با اینکه سال های زیادی از انتشار برخی از آن‌ها می‌گذرد.

خواندن رمان عاشقانه ایرانی علاوه بر اینکه دلنشین است ، ما را بیشتر با ادبیات گفتاری زبان فارسی آشنا می‌کند .


سپاس از شما بابت همراهیتان تا آخر مطلب. اگر رمان عاشقانه‌ی ایرانی می‌شناسید که جز بهترین ها هست حتماً در قسمت نظرات بنویسید.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *