صد رمان برتر جهان

صد رمان برتر جهان

شاید فردی کتابخوان هستید و به دنبال کتاب جدید می‌گردید؛ شاید دوست دارید اوقات فراغت خود را با مطالعۀ کتاب‌های خوب، پر کنید؛ شاید می‌خواهید نویسندۀ بزرگی بشوید؛ و یا شاید صاحب یک کتابخانه هستید و تصمیم دارید، بهترین رمان هایی که باید خواند را داشته باشید؛ ما در این مطلب، صد رمان برتر جهان را به شما معرفی کرده‌ایم.

  • بیش از پنجاه درصد کتاب‌های معرفی شده، در لیست صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین نیز به چشم می‌خورند؛
  • در مورد هر کتاب، توضیحات مختصری ارائه شده؛
  • همچنین لینک خرید بهترین ترجمۀ هر اثر (از دیدگاه مخاطبان)، قرار داده شده است.

در ادامه، پس از معرفی صد رمان برتر جهان ، مطالبی راجع به صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین ، صد رمان برتر جهان pdf و دانلود صد رمان برتر جهان خواهید خواند؛

سپس می‌توانید از طریق لینک‌های ارائه شده، به مطالب بیشتر و بهتری دست یابید.

+  صد رمان برتر جهان  +

۱- رابینسون کروزوئه اثر دانیل دفو ۱۷۱۹

رابینسون کروزوئه اولین اثر مهم «دانیل دفو» است. این کتاب اکنون یکی از ماندگارترین آثار ادبی جهان می‌باشد. جالب است بدانید که لقب «پدر رمان انگلیسی» به خاطر همین کتاب به دانیل دفو داده شد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

قهرمان داستان، «رابینسون»، یک جوان اشراف زاده است، که برای کشف مکان‌های جدید، یک سفر دریایی را آغاز می‌کند؛ اما در میانۀ سفر، کشتی غرق می‌شود. رابینسون خود را به یک جزیرۀ دور افتاده، می‌رساند و بیست و هشت سال، به تنهایی، در آنجا زندگی می‌کند …

برای مطالعۀ این رمان پرماجرا و اولین رمان از صد رمان برتر جهان (دومین رمان از صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین ) روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۲- سفرهای گالیور اثر جاناتان سوییفت ۱۷۲۶

سفرهای گالیور عنوان رمانی است پر از ماجرا، تخیلی و جذاب از نویسندۀ شهیر ایرلندی، «جاناتان سوییفت». این کتاب اولین رمان «پادآرمانشهری» در دنیای ادبیات است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

رمان از چهار بخش، تشکیل شده، و ماجرای آن، سفرهای شخصی به نام «گالیور»، به سرزمین‌های دور افتاده است. گالیور در آن سفرها با موجودات عجیب و غریبی مانند کوتوله‌ها، غول‌ها و … روبه‌رو می‌شود.

برای مطالعۀ این رمان بسیار جذاب و دومین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۳- سرگذشت تام جونز اثر هنری فیلدینگ ۱۷۴۹

سرگذشت تام جونز، شاهکار نویسندۀ بریتانیایی و بنیانگذار سبک رئالیسم در ادبیات انگلستان، «هنری فیلدینگ» است. این کتاب که یک داستان طولانی و پرماجرا را در خود گنجانده، همواره در لیست صد رمان برتر جهان مجله‌های مختلف از جمله گاردین، قرار داشته است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

قهرمان داستان، «تام جونز»، یک کودک سر راهی است، که به دست مردی به نام «آلورتی» می‌افتد. او تام را بزرگ می‌کند؛ اما یک روز به دلایلی، او را از خانه بیرون می‌کند …

جهت تهیۀ سومین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۴- تریسترام شندی اثر لارنس استرن ۱۷۵۹

عنوان اصلی این کتاب «زندگی و عقاید آقای تریسترام شندی» است و نسخۀ انگلیسی آن در ۹ جلد نوشته شده؛ البته ترجمۀ آن در یک جلد در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

ماجرای کتاب دربارۀ تولد نجیب زاده‌ای به نام «تریسترام شندی» و صحبت‌های میان پدر و عمویش می‌باشد. این کتاب در واقع یک کمدی ماهرانه است.

جهت تهیۀ این رمان، چهارمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۵- اِما اثر جین آستن ۱۸۱۵

ِاما یکی از معروف‌ترین عاشقانه‌های کلاسیک و همچنین شاهکار «جین آستن»، نویسندۀ انگلیسی است. او در این رمان به مسائلی مانند درگیری‌ها و دلبستگی‌های زنان می‌پردازد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

داستان کتاب، دربارۀ «اما» دختر جوان، باهوش و ثروتمندی است که تصمیم گرفته، هرگز ازدواج نکند. اما سرنوشت جور دیگری پیش می‌رود …

جهت تهیۀ این رمان عاشقانه، پنجمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۶- فرانکنشتاین اثر مری شلی ۱۸۱۸

فرانکنشتاین نام اثری بسیار جذاب در سبک «گوتیک» از «مری شلی»، نویسندۀ انگلیسی است. این کتاب حاوی یک داستان علمی تخیلی می‌باشد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

جوان دانشمندی که می‌خواهد با عجایب جهان آشنا شود، دست به اختراع عجیبی می‌زند. او با استفاده از تکه‌های بدن مردگان و همچنین نیروی الکتریکی، موجودی بزرگ و وحشتناک می‌سازد …

جهت تهیۀ این رمان تخیلی، ششمین رمان از صد رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۷- جین ایر اثر شارلوت برونته ۱۸۴۷

جین ایر یکی از جذاب‌ترین آثار کلاسیک است، که توسط یکی از خواهران برونته یعنی «شارلوت» در سال ۱۸۴۷ میلادی نوشته شده است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

قهرمان داستان، دختری به نام «جین» می‌باشد و ماجرای کتاب، دربارۀ یک داستان زیبای عاشقانه است.

جهت تهیۀ این رمان خواندنی، هفتمین رمان از صد رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۸- بلندی‌های بادگیر اثر امیلی برونته ۱۸۴۷

این کتاب نیز یک عاشقانۀ کلاسیک و تنها اثر «امیلی برونته» است. امیلی یک سال بعد از انتشار این رمان، بر اثر بیماری سل از دنیا رفت.

لحن این داستان، شاعرانه و رمانتیک است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

ماجرای کتاب، دربارۀ عشق نافرجام «هتکلیف» و «کاترین» می‌باشد. البته داستان، از زبان «الن» خدمتکار خانواده، برای اول شخص، روایت می‌شود. هتکلیف پسرکی یتیم است که در خانۀ فردی مهربان و ثروتمند، بزرگ می‌شود و کاترین دختر این خانواده است.

برای خواندن این داستان عجیب، هشتمین رمان از صد رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۹- بازار خودفروشی اثر ویلیام تکری ۱۸۴۸

بازار خودفروشی، یکی از ارزشمندترین آثار کلاسیک انگلیسی زبان مربوط به «دورۀ ویکتوریا» می‌باشد. این کتاب توسط یکی از بهترین مترجمان کشور، آقای «منوچهر بدیعی»، به فارسی برگردانده شده است.

ویلیام تکری در این کتاب، زندگی خانواده‌های ثروتمند و فقیر را در یک دورۀ بیست ساله در انگلستان آن زمان، به تصویر می‌کشد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

شخصیت‌های بسیاری در این کتاب وجود دارند؛ اما کاراکترهای اصلی، دو دختر به نام‌های «امیلیا» و «بکی» هستند. امیلیا دختری از یک خانواده ثروتمند است و ذاتاً انسان خوش قلب و مهربانی است. بکی اما فقیر، باهوش و البته بدجنس است …

برای مطالعۀ این داستان فوق‌العاده و تهیۀ نهمین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۰- دیوید کاپرفیلد اثر چارلز دیکنز ۱۸۵۰

«چارلز دیکنز»، یکی از معروف‌ترین نویسندگان جهان است. این کتاب نیز یکی از شاهکارهای وی به شمار می‌رود، و با وجود گذشت سال‌ها از انتشار آن، همچنان طرفداران زیادی دارد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

ماجرای این کتاب، درباره پسری به نام «دیوید» است. دیوید قبل از تولد، پدرش را از دست می‌دهد. مادرش نیز بعدها با مردی بدجنس ازدواج می‌کند. او دیوید را به مدرسه‌ای شبانه روزی می‌فرستد. پس از مدرسه، دیوید برای کار به لندن می‌رود و ماجراهای زیادی برایش اتفاق می افتد.

برای تهیۀ این شاهکار ادبی، دهمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

+   صد رمان برتر جهان  +

۱۱- داغ ننگ اثر ناتانیل هاثورن ۱۸۵۰

داغ ننگ اولین رمان روانشناسانۀ آمریکایی و یک اثر تاریخی است. این رمان، جامعۀ قرن هفدهم آمریکا را، به خوبی، به تصویر می‌کشد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

قهرمان داستان، زن تنهایی است که همسرش سالهاست او را رها کرده و در یک جامعۀ مذهبی، در میان مردمی خشکه مقدس، زندگی می‌کند. در چنین شرایطی، زن مرتکب گناه زنا می‌شود …

برای تهیۀ یازدهمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۲- موبی دیک اثر هرمان ملویل ۱۸۵۱

رمان بسیار جذاب موبی دیک، یکی از شاهکارهای ادبیات آمریکاست. این کتاب، در زمان حیات نویسنده‌اش مورد استقبال قرار نگرفت، اما در حال حاضر، در گروه بهترین رمان‌های کلاسیک جای دارد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

داستان کتاب، در مورد ملوانی به نام اسماعیل است. اسماعیل در یکی از سفرهای دریایی، یکی از پاهایش را از دست می‌دهد. او نهنگ بزرگی را عامل این اتفاق می‌داند، بنابراین در صدد انتقام از آن نهنگ بر می‌آید …

برای تهیۀ دوازدهمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۳- آلیس در سرزمین عجایب اثر لوئیس کارول ۱۸۶۵

«لوئیس کارول»، استاد ریاضیات در دانشگاه آکسفورد بوده است. یک روز او با دوستش و چند دختر بچه، مشغول قایق سواری بودند. لوئیس برای سرگرم کردن بچه‌ها، این داستان را برای آن‌ها تعریف می‌کند. آن‌ها هم بسیار لذت می‌برند و از وی خواهش می‌کنند که آن را بنویسد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

کتاب، پر از ماجراهای تخیلی است. «آلیس»، قهرمان داستان، خرگوش سفیدی را می‌بیند که راه می‌رود و با خودش حرف می‌زند. او خرگوش را دنبال می‌کند تا اینکه به سرزمین عجایب می‌رسد …

برای تهیۀ سیزدهمین رمان از صد رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۴- ماه الماس اثر ویلکی کالینز ۱۸۶۸

ماه الماس اولین رمان پلیسی انگلیسی است. «ویلکی کالینز» در این کتاب، تصویر جالبی از رابطۀ مردم عادی و اشراف زادگان انگلیس در عصر ویکتوریا ارائه می‌دهد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

ماجرای کتاب دربارۀ گم شدن یک الماس است. الماسی که در ابتدا در هندوستان است، و به دست هر کسی بیفتد، برای او شومی به همراه می‌آورد. الماس به دست یک افسر انگلیسی می‌افتد. او آن را به خواهرزاده‌اش هدیه می‌دهد اما همان شب الماس دزدیده می‌شود …

برای تهیۀ این رمان کارآگاهی، چهاردهمین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۵- زنان کوچک اثر لوییزا می آلکوت ۱۸۶۹

رمان زنان کوچک، داستان بسیار شیرینی است که «لوییزا می آلکوت» آن را با الهام از زندگی خود نوشت و سپس این کتاب به معروف‌ترین اثر وی تبدیل شد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

زنان کوچک، داستان چهار خواهر با اراده است که می‌کوشند بر مشکلات خود پیروز شوند. این دختران با مادرشان زندگی می‌کنند و پدرشان در جبهه است. آن‌ها دارایی‌شان را در یک سرمایه‌گذاری از دست داده‌اند و دچار مشکلات مالی شده‌اند …

برای تهیۀ این رمان دلنشین، پانزدهمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۶- میدل مارچ اثر جورج الیوت ۱۸۷۱

میدل مارچ مهم‌ترین و حجیم‌ترین اثر «مری ان ایوانز» با نام مستعار «جورج الیوت»، است. نوشتن این کتاب، دو سال طول کشید اما سرانجام به یکی از بزرگترین آثار ادبیات قرن نوزدهم تبدیل شد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

در این کتاب، زندگی چند خانوادۀ مختلف، روایت شده است. شخصیت‌های داستان، زندگی ساده‌ اما درونی پیچیده دارند. قهرمان کتاب نیز، دختری جوان به نام «دروتیا» است.

مطالبی همچون وضع زنان، ایده‌آل گرایی، طبیعت ازدواج، مذهب، منافع شخصی، اصلاحات آموزشی و سیاسی، ظهور پزشکی نوین و … در یک روستای کوچک، داستان را شکل می‌دهند.

برای تهیۀ این رمان سرگرم کننده، شانزدهمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۷- سرگذشت هاکلبری فین اثر مارک تواین ۱۸۸۴

یکی از خواندنی‌ترین رمان‌های ادبیات آمریکا، ماجراهای هاکلبری فین است. این کتاب به نحوی، دنبالۀ کتاب دوست داشتنی تام سایر می‌باشد. «مارک تواین» در این رمان، دربارۀ مسائلی همچون نژاد پرستی، ظلم، دزدی و … صبحت می‌کند.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

قهرمان کتاب، پسری فقیر و ماجراجو به نام «هاک» است. هاک در طی داستان با برده‌ای سیاه پوست و فراری، به نام «جیم»، آشنا می‌شود. آن‌ها تلاش می‌کنند تا جیم را به آزادی برسانند و در این راه با ماجراهای زیادی روبه‌رو می‌شوند. ناگفته نماند که در ابتدا، هاک نسبت به جیم احساس برتری دارد.

برای تهیۀ این رمان بی‌نظیر، هفدهمین رمان در لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۸- فرزند ربوده شده اثر رابرت لوییس استیونسن ۱۸۸۶

فرزند ربوده شده، یک رمان جذاب تاریخی و ماجراجویانه از نویسندۀ اسکاتلندی، «رابرت لوییس استیونسون» می‌باشد، که در قرن نوزدهم نوشته شده است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

ماجرای کتاب دربارۀ پسری نوجوان به نام «دیوید بالفور» است که پدر و مادرش را در کودکی از دست داده و تنها یک عمو دارد که ثروت پدری او را تصاحب کرده است. دیوید به قصد گرفتن حق و حقوق خانوادگی، زادگاه خود را ترک می‌کند …

برای تهیۀ این رمان پرماجرا، هجدهمین رمان در لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۹- سه نفر در قایق اثر جروم کی. جروم ۱۸۸۹

این کتاب با عنوان اصلی سه نفر در قایق؛ اگر سگ را به حساب نیاوریم، یک کمدی جذاب و مهم‌ترین اثر نویسندۀ انگلیسی، «کلپکا جروم» است. البته کتاب را می‌توان یک سفرنامه نیز به حساب آورد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

داستان در مورد سه مرد است که تصور می‌کنند بیمار هستند. آن‌ها برای درمان خود، به همراه یک سگ، با یک قایق، به سفری بر روی رودخانۀ تیمز لندن می‌روند.

برای تهیۀ نوزدهمین رمان در لیست صد رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۲۰- نشانۀ چهار اثر آرتور کانن دویل ۱۸۹۰

نشانه چهار دومین داستان از مجموعه داستان‌های بسیار جذاب «شرلوک هولمز» می‌باشد. این کتاب حاوی یک ماجرای معمایی پیچیده و همچنین یک داستان عاشقانه است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

دوشیزه «ماری مورستان»، پس از ناپدید شدن پدرش و مرگ وی، هر سال از طرف یک فرستندۀ ناشناس، یک مروارید درشت و باارزش دریافت می‌کند. اما بالاخره فرستنده، از دوشیزه ماری تقاضای ملاقات می‌کند. او هم ماجرا را با «شرلوک هلمز»، در میان می‌گذارد و داستان شروع می‌شود. در این بین، «واتسون»، به دوشیزه ماری علاقه‌مند می‌شود …

برای تهیۀ این رمان هیجان‌انگیز، بیستمین رمان از صد رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

+   صد رمان برتر جهان  +

۲۱- تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد ۱۸۹۰

«اسکار وایلد» نویسندۀ ایرلندی، تحت تاثیر جنبش «زیبایی پرستی»، رمان تصویر دوریان گری را نوشت. این رمان، نخستین اثر ادبی دربارۀ زیبایی شناسی و همچنین یک رمان فلسفی است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

مردی جوان و خوش سیما به نام «دوریان گری»، شخصیت اصلی داستان را شکل می‌دهد. او تصمیم می‌گیرد یک پرتره از چهرۀ خود داشته باشد، بنابراین با نقاش چیره دستی آشنا می‌شود …

بیست و یکمین رمان لیست صد رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۲۲- جود گمنام اثر تامس هاردی ۱۸۹۵

 زمانی که «تامس هاردی» این کتاب را نوشت با واکنش‌های شدیدی روبه‌رو شد؛ زیرا کتاب، حاوی انتقادهای تندی درباره مسیحیت، ازدواج و … بود. در پی همین ماجراها، جود گمنام به آخرین رمان وی تبدیل شد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

داستان کتاب، درباره پسری به نام «جود فاولی» می‌باشد. او بهترین شاگر مدرسه است و رویای رفتن به دانشگاه را در سر می‌پروراند؛ اما کودکی یتیم است و مشکلات مالی این اجازه را به او نمی‌دهند. جود همچنین با دختری آشنا می‌شود که این موضوع هم، او را از مسیر آرزوهایش منحرف می‌کند …

بیست و دومین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۲۳- نشان سرخ دلیری اثر استیفن کرین ۱۸۹۵

این رمان یکی از تأثیرگذارترین داستان‌های جنگی، بسیار زیبا و خواندنی است. نویسندۀ کتاب، با این که در عمر خود هیچ جنگی را تجربه نکرده بود، با نوشتن این اثر شگفت‌انگیز به شهرت و محبوبیت دست یافت.

او در این کتاب جزئیات را مانند تولستوی شرح می‌دهد. این کتاب همچنین یک اثر روانشناسانه است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

داستان کتاب، دربارۀ سرباز جوانی به نام «هنری فلمینگ» و دلاوری‌های او در جنگ‌های داخلی آمریکا است. هنری که جوان ترسویی بود و وقوع جنگ را نامحتمل می‌دانست، حالا در شرایط یک جنگ واقعی قرار گرفته است …

بیست و سومین رمان این لیست را، که سی‌اُمین رمان از صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین نیز است، به راحتی از لینک زیر تهیه نمایید.

۲۴- دراکولا اثر برام استوکر ۱۸۹۷

دراکولا یک کتاب جذاب با داستانی ترسناک و عاشقانه است. «استوکر» برای نوشتن این کتاب، هفت سال از عمرش را به مطالعۀ فرهنگ اروپا و خواندن افسانه‌هایی دربارۀ خون آشام‌ها صرف کرد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

داستان از جایی شروع می‌شود که وکیلی به نام «جاناتان هارکر» برای انجام معاملاتی به سمت ملک «کنت دراکولا»، سفر می‌کند. او نمی‌داند که دراکولا موجودی ترسناک و خون آشام است …

برای تهیۀ این شاهکار ادبی، بیست و چهارمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

۲۵- دل تاریکی اثر جوزف کنراد ۱۸۹۹

«جوزف کنراد» یک دریانورد بود. او تجربۀ سفر به «کنگو» را داشت. بسیاری از اتفاقات و توصیفات رمان نیز، از تجربیات و خاطرات واقعی او نشأت گرفته است.

همچنین این کتاب در نقد «امپریالیسم» و مشکلات آن، نوشته شده است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

شخصیت اول داستان، ملوانی به نام «مارلو» است. مارلو از طرف یک شرکت، فرماندهی یک کشتی حامل عاج را به عهده می‌گیرد و رهسپار آفریقا می‌شود …

برای تهیۀ این رمان حیرت‌انگیز، بیست و پنجمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی لینک زیر کلیک کنید.

۲۶- آوای وحش اثر جک لندن ۱۹۰۳

 در سال ۱۸۹۶ معدنچیان، در منطقۀ کلوندایک (شمال غربی کانادا)، طلا کشف کردند. وقتی خبر این کشف به گوش مردم مناطق مختلف رسید، عدۀ زیادی از آن‌ها به این منطقه هجوم بردند. «جک لندن» نیز یکی از آن‌ها بوده است.

او رمان آوای وحش را تحت تأثیر این واقعۀ تاریخی که به «تب طلای کلوندایک» معروف می‌باشد، نوشته است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

قهرمان این داستان یک سگ می‌باشد. او یک سگ اهلی است که میان انسان‌ها زندگی می‌کند؛ اما در پی ماجراهایی، به دنیای خشن و بی رحمی وارد می‌شود که مجبور است برای بقا تلاش کند، بنابراین ذات اصلی خود را آشکار می‌سازد …

بیست و ششمین رمان لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۲۷- باد در بیدزار اثر کِنِت گراهام ۱۹۰۸

مخاطب این کتاب شاید کودکان باشند اما مطالعۀ آن برای هر فردی در هر سنی که باشد جذاب خواهد بود. «کنت گراهام»، نویسندۀ انگلیسی، عاشق طبیعت بود و این ویژگی او، در کتاب باد در بیدزار به خوبی مشهود است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

شخصیت‌های این کتاب، حیوانات (موش کور، موش آبی، گورکن، وزغ و سمور آبی) هستند. آن‌ها در کنار هم زندگی پر ماجرایی دارند. موضوع اصلی کتاب نیز اهمیت دوستی می‌باشد.

بیست و هفتمین رمان لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۲۸- یک سرباز خوب اثر فورد مادوکس فورد ۱۹۱۵

یک سرباز خوب، عنوان یک رمان بسیار جذاب است. این کتاب، داستانی را با شخصیت‌هایی پیچیده، روایت می‌کند. جالب است بدانید که «فورد مادوکس»، نویسندۀ کتاب، هرگز به دانشگاه نرفت اما شاهکاری نوگرایانه دربارۀ عشق و فریب، نوشت.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

سربازی به نام «ادوارد اشبرنهام»، همسری به نام «لئونورا» دارد. داستان هم از زبان «دوول»، دوست ادوارد، بیان می‌شود. دوول همسری به نام «فلورانس» داشته است. در ابتدای داستان، ادوارد و فلورانس از دنیا رفته‌اند و دوول در حالی‌که از روابط و خیانت‌هایی به تازگی باخبر شده است، داستان را شروع می‌کند …

این رمان بسیار عالی، بیست و هفتمین رمان از صد رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۲۹- سی و نه پله اثر جان بوکان ۱۹۱۵

رمان سی و نه پله، یک اثر پلیسی – معمایی بسیار هیجان‌انگیز است. این کتاب به دلیل محتوای سیاسی آن، مورد توجه سیاستمداران نیز قرار گرفته است.

«جان بوکان» هنگامی این رمان را می‌نوشت که در بستر بیماری افتاده بود.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

قهرمان داستان، «ریچارد هنی»، است. در واقع این شخصیت، برای اولین بار، در این کتاب، متولد می‌شود و بعداً در کتاب‌های دیگر این نویسنده هم حضور دارد. ریچارد در این داستان، به طور ناخواسته وارد یک ماجرای معمایی می‌شود. «سی و نه پله» نیز، سرنخی برای حل ماجراهای کتاب است.

برای تهیۀ این رمان لذت‌بخش، بیست و نهمین رمان لیست صد رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

۳۰- رنگین کمان اثر دیوید هربرت لارنس ۱۹۱۵

«دیوید هربرت لارنس» معروف به دی. اچ. لارنس یکی از معتبرترین چهره‌های ادبیات انگلستان است. رنگین کمان یکی از جسورانه‌ترین آثار وی می‌باشد ک در ابتدا انتشار آن تا مدت‌ها ممنوع بود.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

این کتاب سرگذشت دراماتیک سه نسل از خانوادۀ «برنگون» را در یک دورۀ شصت ساله، بازگو می‌کند. آن‌ها کشاورز هستند. ماجرای کتاب مربوط به زمانی است که انگلستان وارد یک دورۀ جدید می‌شود، و به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود.

سی‌اُمین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

+   صد رمان برتر جهان  +

۳۱- پیرامون اسارت بشری اثر ویلیام سامرست موام ۱۹۱۵

پیرامون اسارت بشری، نام یک رمان خواندنی است. بسیاری از منتقدان، اعتقاد دارند که داستان این کتاب، شرحی از خاطرات زندگی نویسنده است. در حالیکه خود او، این موضوع را قبول ندارد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

این کتاب ماجرای عشقی یک طرفه را به تصویر می‌کشد. قهرمان داستان، پسری به نام «فیلیپ» است که سنین رشد را می‌گذراند و تا میانسالی پیش می‌رود. فیلیپ در کودکی پدر و مادر خود را از دست می‌دهد. او همچنین از یک معلولیت در ناحیۀ پا، رنج می‌برد.

سی‌ و یکمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۳۲- اولیس اثر جیمز جویس ۱۹۲۲

این کتاب به اعتقاد بسیاری، یکی از شاهکارهای ادبیات مدرن به شمار می‌رود. حجم این رمان کمی زیاد است و به همین دلیل در دو جلد منتشر شده؛ البته با وجود حجم بالای کتاب، داستان ساده‌ای در آن نهفته است.

«جیمز جویس» این رمان را با سبک «جریان سیال ذهن» نوشته است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

تمام داستان اولیس، در روز پنجشنبه ۱۶ ژوئن سال ۱۹۰۴ میلادی، در شهر «دوبلین»، اتفاق می‌افتد. این داستان، ماجرای یک روز از زندگی سه شخصیت به نام‌های «لئوپولد بلوم»، همسرش «مالی» و فردی به نام «استیون ددالوس» را روایت می‌کند.

جهت تهیۀ سی‌ و دومین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی لینک زیر کلیک کنید.

۳۳- خانم دلوی اثر ویرجینیا وولف ۱۹۲۵

«ویرجینیا وولف» نویسندۀ انگلیسی و یکی از طرفداران جنبش «فمینیسم» بوده است. او در کتاب‌هایش به خصوص کتاب خانم دلوی، به طرح مسائل زنان می‌پردازد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

مانند داستان اولیس، تمام ماجرای کتاب خانم دلوی نیز در یک روز اتفاق می‌افتد. در یک صبح روشن پس از جنگ جهانی اول، خانم «دلوی»، زنی از طبقۀ مرفه، برای خرید گُل از خانه خارج می‌شود، زیرا در شبِ همان روز، قرار است یک مهمانی در خانۀ او برگزار شود …

جهت تهیۀ سی‌ و سومین رمان لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

۳۴- گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتز جرالد ۱۹۲۵

این کتاب یکی از آثار بزرگ ادبیات آمریکا است. نویسنده در این رمان، مفهوم «رویای آمریکایی» را به تصویر می‌کشد و پوچی آن را ثابت می‌کند. با مطالعۀ این کتاب می‌توان بخشی از تاریخ آمریکا (دهۀ ۱۹۲۰م.) را به خوبی درک نمود.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

«نیک» به تازگی همسایۀ آقای «گتسبی» شده است. گتسبی مرد خودساخته و ثروتمندی است و هر روز مهمانی‌های بزرگی برگزار می‌کند. نیک کنجکاو است بداند، گتسبی این همه ثروت را از چه راهی بدست آورده …

سی‌ و چهارمین رمان لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا را از لینک زیر تهیه کنید.

۳۵- خورشید همچنان می‌دمد اثر ارنست همینگوی ۱۹۲۶

این کتاب اولین رمان نویسندۀ سرشناس آمریکایی، «ارنست همینگوی» است. او برندۀ جایزه نوبل و همچنین «پدر داستان نویسی مدرن» می‌باشد. ارنست همینگوی از نویسندگانی بود که در جنگ جهانی اول حضور داشت. او در کتاب خورشید همچنان می‌دمد، از تأثیرات مخرب جنگ بر انسان‌ها سخن می‌گوید.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

شخصیت اول داستان، «جیک بارنز»، یک روزنامه‌نگار آمریکایی است. او در اثر حضور در جبهه، دچار مصدومیتی شده است که دیگر نمی‌تواند با زنی ازدواج کند و تا آخر عمر محکوم به تنهایی است. او تلاش می‌کند با این بدبختی کنار بیاید …

جهت تهیۀ سی‌ و پنجمین رمان از صد رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

۳۶- شاهین مالت اثر دشیل هَمِت ۱۹۳۰

شاهین مالت عنوان یک رمان جنایی است که توسط «دشیل همت»، نویسندۀ رمان‌های پلیسی آمریکایی، نوشته شده است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

«خانم واندرلی» برای یافتن خواهرش که با شخصی به نام «ترزبی»، ناپدید شده، از کارآگاه «سام اسپید»، درخواست کمک می‌کند. همان شب، شریک اسپید «مایلز آرچر»، که مامور تعقیب ترزبی است کشته می‌شود. حالا اسپید که معشوق «آیوا آرچر» است، مدرکی ندارد تا ثابت کند در محل وقوع جرم حضور نداشته است …

سی‌ و ششمین رمان لیست صد رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۳۷- گور به گور اثر ویلیام فاکنر

گور به گور کتابی از رمان‌نویس آمریکایی، برندۀ جایزۀ نوبل، «ویلیام فاکنر»، است. او این کتاب را در شش هفته نوشته است. قسمت‌های مختلف داستان نیز توسط راوی‌های گوناگون روایت می‌شوند.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

این کتاب ماجرای یک خانوادۀ روستایی را بیان می‌کند. در ابتدای داستان، مادر خانواده می‌میرد و وصیت می‌کند او را در زادگاهش دفن کنند. آن‌ها نیز برای عمل به این وصیت، راهی یک سفر سخت و طولانی می‌شوند …

جهت تهیۀ سی‌ و هفتمین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

۳۸- دنیای قشنگ نو اثر آلدوس هاکسلی ۱۹۳۲

این کتاب حاوی یک داستان علمی – تخیلی است. همچنین برای نوشتن آن از لحنی طنزآمیز استفاده شده است. جالب است بدانید، «هاکسلی» در این کتاب، اختراع چیزهای زیادی را پیش‌بینی کرده بود، که حالا بیشتر آن‌ها به وقوع پیوسته‌اند.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

نویسنده در این کتاب، به ۶۰۰ سال آینده سفر کرده است. دنیایی که آدم‌ها در کارخانه‌ها ساخته می‌شوند و دارای تنظیمات پیش‌فرض هستند. آن‌ها بدون چون و چرا، طبق خواستۀ کارخانه‌داران رفتار می‌کنند …

جهت تهیۀ سی‌ و هشتمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی لینک زیر کلیک کنید.

۳۹- ینگه دنیا (۱۹۱۹) اثر جان دوس پاسوس ۱۹۳۲

«جان دوس پاسوس» یکی از نویسندگان آمریکا است. از جمله آثار وی، مجموعۀ سه جلدی ینگه دنیا می‌باشد. ۱۹۱۹ جلد دوم این مجموعه است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

فضای کتاب، یک دنیای در حال جنگ است. داستان از شخصیت‌های مختلفی شکل گرفته که برخی از آن‌ها در جلد یک هم حضور داشتند اما برخی دیگر جدید هستند. مطالعۀ این کتاب در واقع مطالعۀ بخشی از تاریخ آمریکاست.

سی‌ و نهمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۴۰- مدار رأس السرطان اثر هنری میلر ۱۹۳۴

این کتاب جنجال‌برانگیز اولین اثر «هنری میلر» است. نویسنده، این کتاب را بر مبنای تجربیات خودش، هنگامی که در پاریس اقامت داشت، نوشته و تعریف جدیدی از رمان مطرح نموده است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

ماجرای کتاب در پاریس دهۀ ۱۹۳۰ اتفاق می‌افتد. یعنی زمانی میان جنگ جهانی اول و دوم. قهرمان کتاب نیز، یک نویسندۀ آمریکایی است که در میان گروهی عجیب و غریب زندگی می‌کند.

چهلمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

+   صد رمان برتر جهان  +

۴۱- مرفی اثر ساموئل بکِت ۱۹۳۸

«ساموئل بکت» یکی از نویسندگان معروف ایرلندی و برندۀ جایزۀ نوبل ادبیات است. کتاب مرفی دومین اثر داستانی وی می‌باشد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

«مرفی» مردی از اهالی ایرلند است که در لندن، روزگارش را به بطالت می‌گذراند. او عاشق دختری می‌شود و تصمیم می‌گیرد، شیوۀ زندگی خود را تغییر دهد. مرفی سرانجام در یک آسایشگاه روانی کار پیدا می‌کند …

چهل و یکمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا را از لینک زیر تهیه کنید.

۴۲- خوشه‌های خشم اثر جان اشتاین بک ۱۹۳۹

رمان خوشه‌های خشم یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌های جهان است که در محکومیت بی‌عدالتی نوشته شده است. این کتاب همچنین قسمتی از تاریخ آمریکا است.

«جان اشتاین بک» که خود، زمانی کارگر بود، وضعیت این طبقه از افراد جامعه را به خوبی درک می‌کرد و به همین دلیل توانست اثر موفقی همچون خوشه‌های خشم را پدید آورد و برندۀ جایزه پولیتزر شود.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

شخصیت اول داستان، فردی به نام «تام» است. او عضوی از یک خانواده روستایی است که در پی ماجراهایی، مجبور به ترک زمین‌هایشان و مهاجرت به کالیفرنیا شده‌اند …

جهت تهیۀ چهل و دومین رمان از صد رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

۴۳- زیر کوه آتشفشان اثر مالکوم لاوری ۱۹۴۷

این کتاب یکی از شاهکارهای ادبیات قرن بیستم به شمار می‌رود؛ تا آن‌جا که با رمان اولیس اثر جیمز جویس مقایسه می‌شود. برخی نیز آن را رمانی برای فرهیختگان معرفی کرده‌اند.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

قهرمان داستان، یک فرد سیاسی است که در حال سپری کردن آخرین روز زندگی خود، در شهری کوچک و باستانی در مکزیک می‌باشد. آخرین روز زندگی او با جشن روز مردگان مصادف شده است.

جهت تهیۀ چهل و سومین رمان از لیست صد رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

۴۴- ۱۹۸۴ اثر جورج اورول ۱۹۴۹

جورج اورول این کتاب را بعد از جنگ جهانی دوم نوشته است؛ زمانی که تعدادی از روشنفکران غربی از کمونیسم دفاع می‌کردند. این کتاب در واقع اخطاری به آن‌ها در مورد گسترش کمونیسم بود.

البته ۱۹۸۴ کتابی برای همۀ دوره‌هاست و نباید خواندن آن را از دست داد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

این کتاب یک رمان علمی تخیلی با درون‌مایۀ سیاسی است. اورول این کتاب را در سال ۱۹۴۹ نوشت اما ماجرای کتاب در سال ۱۹۸۴ اتفاق می‌افتد.

در دنیایی که اورول در این کتاب ساخته، سه دیکتاتوری بزرگ وجود دارد. شخصیت اصلی داستان فردی به نام «وینستون اسمیت» است که در لندن زندگی می‌کند و به صورت مخفیانه از دیکتاتوری حاکم بر آن‌جا متنفر است …

چهل و چهارمین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان ، (هفتادمین رمان از صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین ) را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۴۵- پایان رابطه اثر گراهام گرین ۱۹۵۱

«گراهام گرین» یکی از برجسته‌ترین نویسندگان انگلیسی است. او در طول عمرش ۲۲ رمان نوشت و نام او یک‌بار در لیست نامزدهای دریافت کننده جایزه نوبل نیز قرار گرفت.

او این رمان را با موضوع عشق و نفرت، نوشته است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

شخصیت اصلی کتاب، مردی نویسنده، بی‌خدا و بی‌ایمان به نام «بندریکس» است که دوستی به نام «هنری» دارد. در جریان داستان، بندریکس عاشق همسر هنری، یعنی «سارا» می‌شود …

چهل و پنجمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۴۶- ناطور دشت اثر جی. دی. سلینجر ۱۹۵۱

در ابتدا رمان ناطور دشت برای مخاطبان بزرگسال نوشته شده بود؛ اما به دلیل شخصیت اول آن که یک نوجوان است، مورد توجه نوجوانان هم قرار گرفت. این کتاب شهرت و محبوبیت فراوانی برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

قهرمان کتاب، پسری ۱۷ ساله به نام «هولدن کالفیلد» است. هولدن در این کتاب طی ماجراهایی از دنیای کودکی خارج شده و به دنیای بزرگسال‌ها وارد می‌شود. تمام ماجرای داستان نیز در سه روز اتفاق می‌افتد؛ زمانی که هولدن از مدرسه اخراج شده و قبل از بازگشت او به خانه.

جهت تهیۀ چهل و ششمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی لینک زیر کلیک کنید.

۴۷- سالار مگس‌ها اثر ویلیام گلدینگ ۱۹۵۴

«ویلیام گلدینگ» نویسندۀ این کتاب، برندۀ جایزۀ نوبل ادبیات است. او این کتاب را نوشته تا مسائلی مانند اهمیت تمدن، قانون مداری و … را نشان دهد. یکی از پیام‌های کتاب، این است که انسان باید یاد بگیرد خود را کنترل کند در غیر اینصورت، شیطان درونش بر او غلبه کرده و مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد.

سالار مگس‌ها یک رمان نمادین است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

داستان با سقوط یک هواپیما در یک جزیرۀ خالی از سکنه شروع می‌شود. بازماندگان هواپیما، تعدادی بچه مدرسه‌ای هستند. در این جزیره، هیچ سرپرست، محدودیت و یا قانونی برای آن‌ها وجود ندارد. بنابراین آن‌ها باید جامعۀ خود را بسازند. در ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود اما …

چهل و هفتمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۴۸- در جاده اثر جک کرواک ۱۹۵۷

«جک کرواک» این رمان را بر روی یک طومار بلند که نمودی از یک جاده است تایپ نمود. این طومار در موزۀ لاول ایالت ماساچوست، نگهداری می‌شود.  او در اواخر دهۀ ۴۰ و اوایل دهۀ ۵۰، به همراه دوستش، به سراسر آمریکا سفر کرد و سپس این کتاب را براساس همان سفرها نوشت.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

این کتاب ماجرای دو مرد جوان را روایت می‌کند که آمریکا را زیر پا می‌گذارند و پیوسته در جاده هستند. می‌توان گفت این کتاب نقشه‌ای از جغرافیای آمریکاست.

چهل و هشتمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۴۹- کشتن مرغ مقلد اثر هارپر لی ۱۹۶۰

خانم «هارپر لی» با نوشتن این کتاب، برندۀ جایزۀ پولیتزر شد. این کتاب در مبارزه با مسائلی مانند تعصب و نژادپرستی نوشته شده است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

راوی داستان این کتاب، دختر بچه‌ای ۶ ساله به نام «اسکات» است. او به همراه برادر و پدرش در ایالت آلاباما (آمریکای جنوبی) زندگی می‌کنند. داستان در اوایل دهۀ ۱۹۳۰ م. اتفاق می‌افتد. پدر اسکات، وکیل شرافتمندی است که پروندۀ یک جوان سیاه پوست را به عهده گرفته …

این کتاب بسیار خوب، چهل و نهمین رمان از صد رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۵۰- بهار زندگی دوشیزه جین برودی اثر میوریل اسپارک ۱۹۶۱

«میوریل اسپارک» یکی از نویسندگان موفق انگلیسی زبان است. او برای نوشتن این رمان و ایجاد شخصیت اول آن، از زندگی یکی از معلمان خودش، الهام گرفته است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

ماجرای کتاب در مورد معلمی به نام خانم «جین برودی» است که در یک مدرسۀ دخترانه به کار تدریس مشغول می‌باشد. او برای این‌کار، روش‌های منحصر به فردی دارد و به همین دلیل مورد خشم مدیر مدرسه است.

خانم جین برودی از میان شاگردان خود، شش نفر را انتخاب کرده تا آن‌ها را به بهترین‌ها تبدیل کند اما …

جهت تهیۀ پنجاهمین رمان لیست صد رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

+   صد رمان برتر جهان  +

۵۱- تبصره ۲۲ اثر جوزف هلر ۱۹۶۱

«جوزف هلر»، زمانی یکی از سربازان نیروی هوایی ارتش آمریکا بوده است. اما او یک نویسندۀ ضد جنگ می‌باشد و آثار وی، به خصوص تبصرۀ ۲۲، در گروه مهم‌ترین آثار ادبیات ضد آمریکا قرار دارند.

هلر این کتاب را بر مبنای خاطرات شخصی‌، به صورت طنز آمیز نوشته است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

ماجرای کتاب دربارۀ وضعیت سربازان آمریکایی در جنگ جهانی دوم است. آن‌ها در یک مخمصۀ بد، به نام «تبصرۀ ۲۲» گیر افتاده‌اند. بر مبنای این تبصره، هیچ راه گریزی برای فرار از جنگ وجود ندارد.

قهرمان داستان نیز، یک کاپیتان نیروی هوایی ارتش به نام «یوساریان» است.

جهت تهیۀ پنجاه و یکمین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۵۲- به خونسردی اثر ترومن کاپوتی ۱۹۶۶

به خونسردی یک رمان غیر داستانی است. به عبارت دیگر، ماجرای کتاب، برگرفته از یک حادثۀ واقعی می‌باشد. «ترومن کاپوتی» شش سال از عمر خود را صرف خلق این اثر نمود.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

در این داستان، چهار نفر از اعضای یک خانواده، توسط دو نفر دیگر به طرز فجیعی کشته می‌شوند. ماجرا در سال ۱۹۵۹ در ایالت کانزاس آمریکا، اتفاق می‌افتد. در جریان کتاب، شخصیت این شش نفر، انگیزۀ قاتلان و در نهایت سرانجام آن‌ها را به قلم کاپوتی خواهید خواند.

پنجاه و دومین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۵۳- بازگشت خرگوش اثر جان آپدایک ۱۹۷۱

«جان آپدایک» یکی از نویسندگان موفق آمریکاست. او تعدادی رمان نوشته است که به مجموعۀ خرگوش معروف است. عناوین این مجموعه به ترتیب عبارتند از: فرار کن خرگوش، بازگشت خرگوش، خرگوش پولدار است و خرگوش در استراحت.

متأسفانه رمان بازگشت خرگوش تا به حال به فارسی ترجمه نشده، اما جلد اول آن، با ترجمۀ «سهیل سمی» موجود است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

قهرمان کتاب مردی به نام «هری» است. هری در مدرسه، ستارۀ بسکتبال بود. او بعد از گذراندن دورۀ سربازی، در محل کار با همسرش آشنا می‌شود و ازدواج می‌کند. او حالا صاحب یک فرزند است. اما همسر باردارش زنی شلخته و الکلی است. یک روز، هری هنگامی که از محل کار به خانه برمی‌گردد، ناگهان تصمیم می‌گیرد، از خانه و همچنین وضعیتی که در آن گیر افتاده فرار کند …

پنجاه و سومین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا را از لینک زیر تهیه کنید.

۵۴- سرود سلیمان اثر تونی موریسون ۱۹۷۷

«تونی موریسون» نویسندۀ این کتاب خواندنی، اولین زن سیاهپوست آمریکایی است که موفق به دریافت جایزۀ نوبل شده است. او این رمان را در رابطه با مسئلۀ «تبعیض نژادی»، نوشته است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

این کتاب که به شیوۀ رئالیسم جادویی نوشته شده، داستان زندگی یک مرد سیاهپوست آمریکایی به نام «میکن میلکمن دد» را روایت می‌کند. او تنها پسر یک فرد ثروتمند است …

جهت تهیۀ پنجاه و چهارمین رمان از صد رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۵۵- خانه‌داری اثر مریلین رابینسون ۱۹۸۰

این کتاب اولین رمان نویسندۀ آمریکایی «مریلین رابینسون» است. او با نوشتن این کتاب، جایزۀ همینگوی را از آن خود کرد. می‌توان گفت، این کتاب در ستایش بنیادی به نام «خانواده» نوشته شده است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

ماجرای کتاب، داستان دو خواهر تنها به نام‌های «روت» و «لوسیل» است که در یک شهر کوچک در شمال غرب آمریکا، زندگی می‌کنند. در ابتدای داستان، مادر آن‌ها دست به خودکشی می‌زند و بنابراین سرپرستی آن دو را مادربزرگشان به عهده می‌گیرد …

جهت تهیۀ پنجاه و پنجمین رمان لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۵۶- هنرمندی از جهان شناور اثر کازوئو ایشی‌گورو ۱۹۸۶

«کازوئو ایشی‌گورو»، یک نویسندۀ موفق ژاپنی تبار است که در انگلستان بزرگ شده و آثارش به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند. او پس از نوشتن این کتاب، برندۀ جایزۀ وایت‌برد شد.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

کاراکتر اصلی این رمان، یک هنرمند سالخورده است. فضا و زمان داستان نیز، مربوط به ژاپن پس از جنگ جهانی دوم و پس از حملۀ شیمیایی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی می‌باشد؛ زمانی که امپراتوری ژاپن پس از مقاومت و کشته شدن تعداد زیادی از مردم، بالاخره شکست را پذیرفت …

پنجاه و ششمین رمان لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا را از لینک زیر تهیه کنید.

۵۷- نفس عمیق اثر آن تایلر ۱۹۸۸

 خانم «آن تایلر» نویسندۀ آمریکایی، با نوشتن این کتاب، برندۀ جایزۀ پولیتزر شد. شاید برایتان جالب باشد، آن تایلر، همسر نویسنده و روانشناس ایرانی، «محمد تقی مدرسی» بوده است.

این کتاب به سبک واقع گرایانه نوشته شده است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

کاراکترهای اصلی این رمان، یک زوج میانسال به نام‌های «مگی» و «آیرا» هستند. مگی نمونۀ یک مادر مسئولیت‌پذیر است. آیرا نیز فردی کم‌حرف و البته رک می‌باشد. این کتاب ماجرای یک روز از زندگی آن‌ها است.

پنجاه و هفتمین رمان لیست صد رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۵۸- تاریخچۀ دار و دستۀ کِلی اثر پیتر کری ۲۰۰۰

«پیتر کری» یکی از نویسندگان توانمند استرالیا است. او با نوشتن این کتاب، برندۀ جوایز مختلف ادبی شده است.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

کاراکتر اصلی داستان، شخصی به نام «ند کلی» است. ماجرای کتاب نیز، بیان سرگذشت ند کلی از زبان خودش است. او در واقع یکی از قهرمانان ملی استرالیا می‌باشد که هرگز تسلیم زورگویی استعمارگران انگلیسی نمی‌شود.

برای تهیۀ پنجاه و هشتمین رمان این لیست و البته آخرین رمان از صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۵۹- همه چیز فرو می‌پاشد اثر چینو آچه‌به ۱۹۵۸

«چینو آچه‌به» یکی از برجسته‌ترین نویسندگان قارۀ آفریقا می‌باشد. رمان همه چیز فرو می‌پاشد نیز اولین اثر اوست. با این حال این کتاب مورد توجه منتقدان و مردم قرار گرفت و شهرت زیادی برای او به ارمغان آورد.

100 رمان برتر جهان

او در این کتاب دربارۀ وضعیت کشورهای آفریقایی پس از هجوم استعمارگران اروپایی صحبت می‌کند. با مطالعۀ این کتاب همچنین با آداب و سنن مثبت و منفی جامعه‌ای که داستان در آن شکل می‌گیرد نیز آشنا می‌شویم.

جهت تهیۀ پنجاه و نهمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۶۰- خدای چیزهای کوچک اثر آرونداتی روی ۱۹۹۷

«آرونداتی روی» یکی از نویسندگان موفق هندوستان است. او با نوشتن رمان خدای چیزهای کوچک، برندۀ جایزۀ ادبی من بوکر شد.

100 رمان برتر دنیا

ماجرای کتاب، داستان دوقلوهایی به نام‌های «راهل» و «استا» است. این خواهر و برادر در طول داستان، مدام از حال به گذشته جابه‌جا می‌شوند زیرا آن‌ها کودکی‌ای داشته‌اند که بزرگسالیشان را تحت تاثیر قرار داده است …

شصتمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

+   صد رمان برتر جهان  +

۶۱- دلبند اثر تونی موریسون ۱۹۸۸

تونی موریسون، نویسندۀ رمان سرود سلیمان، که پیشتر معرفی شد، با نوشتن رمان دلبند، جوایز ادبی گوناگونی از جمله نوبل و پولیتزر را از آن خود کرد.

صد کتاب رمان برتر جهان

ماجرا از این قرار است که یک زن سیاهپوست و برده، به همراه خانواده‌اش از مزرعه‌ای که در آن خدمت می‌کردند، فرار می‌کند. زن برای اینکه دست برده‌دار، به دخترش نرسد، دخترش را به قتل می‌رساند …

شصت و یکمین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۶۲- سرگذشت ندیمه اثر مارگارت اتوود ۱۹۸۵

اگر از مطالعۀ کتاب‌هایی نظیر ۱۹۸۴ و یا دنیای قشنگ نو، لذت برده باشید، بدون شک طرفدار این کتاب هم خواهید شد. «مارگارت اتوود» نویسندۀ کانادایی، این کتاب را با موضوع اهمیت زنان، نقش آنان در جامعه و کرامت ایشان نوشته است.

لیست 100 رمان برتر جهان

داستان در آینده‌ای نامعلوم اتفاق می‌افتد. در فضای داستان، افراد، توانایی باروری را از دست داده‌اند و جامعه با مشکل کمبود جمعیت مواجه شده است. در چنین شرایطی، حکومت، زنانی که توانایی باروری دارند را با عنوان «ندیمه» پرورش می‌دهد و از آن‌ها برای بقای نسل استفاده می‌کند. داستان از زبان یکی از همین ندیمه‌ها روایت می‌شود.

جهت تهیۀ شصت و دومین رمان لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۶۳- نصف‌النهار خون اثر کارمک مک کارتی ۱۹۸۵

نصف‌النهار خون یا سرخی غروب در غرب، یک اثر حماسی از «کارمک مک کارتی»، نویسندۀ معاصر آمریکایی است که در ژانر وسترن دسته‌بندی می‌شود.

لیست 100 رمان برتر دنیا

ماجرای این رمان در سال‌های ۱۸۴۹ و ۱۸۵۰ در مرز میان مکزیک و آمریکا رخ می‌دهد. شخصیت‌های گوناگون و البته پیچیده‌ای در کتاب وجود دارند که شاید اصلی‌ترین آن‌ها، یک پسربچه‌ است. او در نوجوانی از خانه فرار می‌کند و به یک گروه خشن و راهزن می‌پیوندد. این گروه در ازای پولی که گرفته‌اند، هرچه سیاهپوست، سرخپوست و مکزیکی می‌بینند را می‌کشند …

جهت تهیۀ شصت و سومین رمان لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۶۴- سلاخ‌خانۀ شمارۀ پنج اثر کورت ونه‌گات ۱۹۶۹

در اواخر جنگ جهانی دوم، شهر «درسدن» آلمان، توسط متفقین بمباران می‌شود. «کورت ونه‌گات» در این حادثۀ وحشتناک حضور داشته و این کتاب را با تأثیر از این واقعه، با سبکی علمی تخیلی و لحنی طنزآمیز نوشته است.

100 رمان برتر جهان

یک سرباز آمریکایی به نام «بیلی پیلگریم»، در جریان جنگ جهانی دوم، توسط آلمانی‌ها اسیر می‌شود. در زمان بمباران شهر درسدن، او که در یک سلاخ‌خانه پناه گرفته بود، از این حادثه، جان سالم به در می‌برد؛ اما او از نظر روانی به شدت آسیب دیده است …

جهت تهیۀ شصت و چهارمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۶۵- ارباب حلقه‌ها اثر جی. آر.آر. تالکین ۱۹۵۴

سه‌گانۀ ارباب حلقه‌ها اثر حماسی بسیار معروف نویسندۀ بریتانیایی «جان رونالد روئل تالکین» است. او برای نوشتن این کتاب، ۱۲ سال زحمت کشید. این کتاب در واقع ادامۀ اولین اثر وی یعنی رمان هابیت می‌باشد.

رمان ارباب حلقه‌ها در سه جلد با عناوین یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه به چاپ رسیده است.صد رمان برتر جهانداستان، دربارۀ سفر هابیتی به نام «فرودو» و یاران حلقه است. ماجرای حلقه، به روزگاران بسیار قدیم بازمی‌گردد. زمانی که «اِلف‌ها» حلقه‌های قدرت را ساختند. هم‌زمان با آن‌ها «سائورون» شاه تاریکی، یک حلقه ساخت و قدرت خود را در آن دمید تا بتواند، بر سایر حلقه‌ها حکومت کند؛ اما طی ماجراهایی، حلقۀ سائورن گم شد …

شصت و پنجمین رمان از صد رمان برتر جهان را از لینک‌های زیر تهیه کنید.

۶۶- صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز ۱۹۵۵

صد سال تنهایی نام یک رمان بسیار معروف از نویسندۀ کلمبیایی «گابریل گارسیا مارکز» است. او با نوشتن این کتاب، برندۀ جایزۀ نوبل ادبیات شد.

نویسنده در این اثر، جدال میان سنت و مدرنیته را به تصویر کشیده است.

لیست صد رمان برتر جهان

داستان دربارۀ شش نسل از خانوادۀ «بوئندیا»، احساسات و فعالیت‌های آنان است. ماجراهای کتاب در گذشته اتفاق می‌افتند. مکان داستان نیز یک روستای خیالی به نام «ماکوندو» در «کلمبیا» می‌باشد.

شصت و ششمین رمان از لیست صد رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۶۷- غرور و تعصب اثر جین آستن ۱۸۱۳

غرور و تعصب یک عاشقانۀ آرام از جین آستن است. او این کتاب را در ۲۱ سالگی نوشته و به گفتۀ خودش این داستان را بیش از آثار دیگرش دوست داشته است.

صد کتاب رمان برتر جهان

داستان در اوایل قرن نوزدهم و در یکی از روستاهای انگلستان اتفاق می‌افتد. این رمان، داستان زندگی خانوادۀ «بنت»، خانواده‌ای از طبقۀ متوسط، می‌باشد. آن‌ها، صاحب پنج دختر جوان و مجرد می‌باشند. به تازگی مردی جوان و البته ثروتمند نیز در همسایگی آن‌ها زندگی می‌کند …

شصت و هفتمین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۶۸- مزرعۀ حیوانات اثر جورج اورول ۱۹۴۵

مزرعۀ حیوانات یکی دیگر از آثار خوب جورج اورول است. او این کتاب را با توجه به «انقلاب روسیه» نوشته است. بنابراین مزرعۀ حیوانات، کتابی است که نباید از خواندن آن غافل شوید.

100 رمان برتر جهان

در یک مزرعۀ خیالی، حیوانات زیادی زندگی می‌کنند و ظاهراً زندگی خوبی دارند اما در اصل، همۀ آن‌ها از اوضاع موجود، ناراضی هستند؛ تا اینکه شبی یکی از خوک‌های پیر خوابی می‌بیند. خوابی که سرنوشت حیوانات مزرعه را برای همیشه تغییر می‌دهد.

شصت و هشتمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۶۹- جنایت و مکافات اثر فئودور داستایوفسکی ۱۸۶۶

جنایت و مکافات عنوان یکی از شاهکارهای نویسندۀ معروف روسیه، «فئودور داستایوفسکی» است. این کتاب در واقع یک رمان روانشناختی، فلسفی و … می‌باشد.

100 رمان برتر دنیا

داستان دربارۀ یک پسر جوان به نام «راسکولنیکف» است. او دانشجوی حقوق می‌باشد و در پایتخت، اتاق کوچکی اجاره کرده است. راسکولنیکف اوضاع مالی خوبی ندارد. هزینۀ تحصیل او را، مادر و خواهرش تأمین می‌کنند …

شصت و نهمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا را از لینک زیر تهیه کنید.

۷۰- بیگانه اثر آلبر کامو ۱۹۴۲

«آلبر کامو» یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسه است. او یکی از برندگان جایزۀ نوبل ادبیات می‌باشد. آلبر کامو فردی با تفکرات پوچ گرایی بود و این خصوصیت را می‌توان در آثار وی، مشاهده کرد.

لیست 100 رمان برتر جهان

شخصیت اصلی داستان، یک کارمند جوان فرانسوی به نام «مورسو» است که در الجزایر زندگی می‌کند. مورسو دارای شخصیتی بی‌تفاوت و بی‌احساس است. او با جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند بیگانه است.

جهت تهیۀ هفتادمین رمان لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

+   صد رمان برتر جهان  +

۷۱- دون کیشوت اثر میگل د سروانتس ۱۶۱۵

«میگل د سروانتس» از نویسندگان معروف اسپانیایی قرن شانزدهم است. رمان مشهور دون کیشوت نیز شاهکار اوست که آن را در زندان نوشته است. این رمان یک اثر تخیلی، حماسی، کمدی و تراژدی است.

لیست 100 رمان برتر دنیا

دون کیشوت یک نجیب زاده بود که به خواندن کتاب‌های پهلوانی بسیار علاقه داشت. این کتاب‌ها تأثیرات زیادی روی او گذاشتند به حدی که وی تصمیم گرفت برای نجات کشورش از ظلم و ستم، زره بپوشد و با اسب به جنگ با دیو برود…

جهت تهیۀ هفتاد و یکمین رمان لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی لینک زیر کلیک کنید.

۷۲- جنگ و صلح اثر لئو تولستوی ۱۸۶۷

جنگ و صلح عنوان رمانی طولانی از نویسندۀ معروف روسیه، «لئو تولستوی» است. او برای نوشتن این رمان، هفت سال زحمت کشید. جالب است بدانید که این کتاب حدود ۶۰۰ شخصیت دارد.

این رمان در جهار جلد به چاپ رسیده است.

صد رمان برتر جهان

ماجرای کتاب مربوط به قسمتی از تاریخ روسیه است؛ زمانی که فرانسه قصد حمله به این کشور را دارد. شخصیت‌های اصلی نیز پنج خانوادۀ اشرافی روسی هستند. پس از درگیر شدن این کشور با جنگ، هر یک از اعضای این خانواده‌ها، تصمیم می‌گیرند، راهی جبهه شوند و ماجراهای کتاب را رقم بزنند.

جهت تهیۀ هفتاد و دومین رمان از صد رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

۷۳- اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری اثر ایتالو کالوینو ۱۹۷۹

«ایتالو کالوینو» یکی از نویسندگان ایتالیا و رمان بسیار خوب او، اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری، یک اثر پست مدرن است.

لیست صد رمان برتر جهان

این کتاب شامل دوازده فصل و ۱۰ داستان مختلف است.

هفتاد و سومین رمان از لیست صد رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۷۴- آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز ۱۸۶۱

رمان آرزوهای بزرگ، یکی از بهترین آثار چارلز دیکنز است. او این کتاب را در آخرین دهۀ زندگی خود نوشت. کتابی که مضامین آن شامل اختلاف طبقاتی، عشق، جنایت و … است.

دانلود صد رمان برتر جهان

راوی داستان، پسر بچه‎‌ای یتیم به نام «پیپ» است. او با خواهر بزرگ‌تر و شوهرخواهرش «جو گارجری»، زندگی می‌کند. جو آهنگر است و آن‌ها زندگی ساده‌ای دارند. داستان، مربوط به اتفاقات زندگی پیپ، از کودکی تا اواخر دورۀ جوانی اوست.

هفتاد و چهارمین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۷۵- باری دیگر، برایدزهِد اثر اِوِلین وو ۱۹۴۵

«اولین وو» یکی از نویسندگان معروف انگلستان است. گفته می‌شود که وی زندگی پر فراز و نشیبی داشته و رمان باری دیگر برایدزهد، روایتگر شکست‌های زندگی اوست.

صد رمان برتر جهان pdf

شخصیت اصلی، کاپیتانی به نام «چارلز رایدر» است. او در همان ابتدای داستان، به گذشته سفر می‌کند و به یاد خاطرات خود در قدیم می‌افتد. چارلز در سال ۱۹۲۳ م.، با «سباستین فلایت»، فردی از یک خانوادۀ ثروتمند، کاتولیک و آریستوکرات، در کالج آکسفورد آشنا شده بود. خانوادۀ فلایت در یک قصر باشکوه به نام «برایدزهِد» زندگی می‌کردند.

این رمان، خاطرات و روابط چارلز با خانوادۀ فلایت را به تصویر می‌کشد.

هفتاد و پنجمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۷۶- آنا کارنینا اثر لئو تولستوی ۱۸۷۷

آنا کارنینا یکی از آثار بسیار جذاب لئو تولستوی، نویسندۀ معروف روسیه است. این رمان حاوی مضامینی همچون عشق، مسائل اخلاقی، هویت، مذهب و … است.

دانلود صد رمان برتر جهان

ماجرای کتاب مربوط به زندگی سه زوج روسی است: ۱- آقای «آبلونسکی» و همسرش «دالی»، ۲- خواهر آقای آبلونسکی یعنی «آنا» و همسرش آقای «کارنین»، ۳- دوست آقای آبلونسکی یعنی «لوین» و همسرش «کیتی» که خواهر دالی است. البته مهم‌ترین شخصیت‌ها، آنا و لوین هستند.

داستان با خیانت آبلونسکی به دالی شروع می‌شود. در پی دعوای این دو نفر، آنا که همسر یکی از مقامات بلندپایه است و پسری هشت ساله دارد، به تنهایی به خانۀ برادرش می‌رود تا در حل اختلافاتشان به آن‌ها کمک کند. اما در همین زمان است که با شخصی به نام «ورونسکی» ملاقات می‌کند …

جهت تهیۀ هفتاد و ششمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی لینک زیر کلیک کنید.

۷۷- به سوی فانوس دریایی اثر ویرجینیا وولف ۱۹۲۷

پیش‌تر، کتاب خانم دلوی از ویرجینیا وولف این نویسندۀ فمینیست، معرفی شد. البته رمان به سوی فانوس دریایی، مشهورترین اثر وی می‌باشد و به نوعی سرگذشت زندگی خودش است.

صد رمان برتر جهان pdf

داستان، مربوط به خانوادۀ «رمزی» است. آن‌ها برای گذراندن تعطیلات، به یک جزیره رفته‌اند. اعضای خانواده شامل مادر، پدر و هشت فرزندشان هستند. آن‌ها همچنین تعداد زیادی مهمان دارند.

جهت تهیۀ هفتاد و هفتمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

۷۸- خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر ۱۹۲۹

ویلیام فاکنر همان نویسندۀ رمان گوربه‌گور است که در بالا، معرفی شد. او این کتاب را با مضمون فروپاشی قدرت جنوب ایالات متحده پس از جنگ‌های داخلی نوشته است.

مطالعۀ این رمان، تنها به کتابخوان‌های حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود.

دانلود صد رمان برتر جهان

کتاب در چهار فصل نوشته شده است. داستان، مربوط به یک خانوادۀ اشرافی در جنوب آمریکا است. آن‌ها سه پسر و یک دختر دارند و هر فصل به جز فصل آخر، از زبان یکی از پسرها روایت می‌شود.

جهت تهیۀ هفتاد و هشتمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی لینک زیر کلیک کنید.

۷۹- آتش کم فروغ اثر ولادیمیر نابوکف ۱۹۶۲

«ولادیمیر نابوکف» یک نویسندۀ روسی-آمریکایی است. او این کتاب را دربارۀ موضوعاتی مانند تبعید، فریبکاری، تقدیر و … نوشته است. پیشنهاد می‌شود، برای فهم آسان‌تر کتاب، مطالعۀ مختصری راجع به فروپاشی شوروی داشته باشید.

صد رمان برتر جهان

این کتاب شامل یک داستان پیچیده و چند لایه است. شخصیت اصلی، یک استاد ادبیات به نام «کینبوت» است که به یک مکان دور تبعید شده است …

هفتاد و نهمین رمان از صد رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۸۰- منم، کلودیوس اثر رابرت گریوز ۱۹۳۴

«رابرت گریوز» یکی از برجسته‌ترین ادیبان و اسطوره‌شناسان بریتانیا در قرن بیستم بود. او رمان‌های زیادی نوشت و منم کلودیوس معروف‌ترین آن‌هاست.

صد رمان برتر جهان pdf

نویسنده در این کتاب، حوادث واقعی تاریخی و سیاسی شش سزار معروف روم باستان، از «ژولیوس سزار» تا «سزار نرون» را به تصویر کشیده است.

هشتادمین رمان از لیست صد رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

+   صد رمان برتر جهان  +

۸۱- با کوه در میان بگذار اثر جیمز بالدوین ۱۹۵۲

رمان با کوه در میان بگذار اولین رمان «جیمز بالدوین»، نویسندۀ آمریکایی است. او دربارۀ این رمان گفته: «اگر قرار بود تنها یک کتاب بنویسم، این کتاب، همان کتابی بود که باید می‌نوشتم».

نام این رمان در لیست صد رمان برترِ بیشترِ مجلات، به چشم می‌خورد.

صد کتاب رمان برتر جهان

داستان دربارۀ یک روز معمولی از زندگی پسری چهارده ساله به نام «جان گریمز» است. جان یک سیاهپوست آمریکایی است و به دنبال شناخت هویت خود می‌باشد.

هشتاد و یکمین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۸۲- مادام بواری اثر گوستاو فلوبر ۱۸۵۶

«گوستاو فلوبر» از نویسندگان واقع گرای قرن نوزده فرانسه است. مادام بواری اولین رمان اوست. او برای نوشتن این رمان پنج سال زحمت کشید؛ اما در نهایت این کتاب، شهرت زیادی برایش به ارمغان آورد.

100 رمان برتر جهان

ماجرا با داستان زندگی مردی به نام «شارل بواری»، آغاز شده است. او در طول داستان با شخصیت اصلی کتاب، یعنی دختری زیبا به نام «اِما» آشنا می‌شود. آن‌ها با هم ازدواج می‌کنند. اما بعد، «مادام بواری» یا همان اِما در این زندگی احساس خوشبختی نمی‌کند …

جهت تهیۀ هشتاد و دومین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

۸۳- تصویر یک زن اثر هنری جیمز ۱۸۸۱

«هنری جیمز» یکی از نویسندگان مطرح آمریکایی-انگلیسی قرن نوزده است. تصویر یک زن، شاهکار دوران آغاز کار این نویسنده به شمار می‌رود. این کتاب، شامل یک داستان طولانی و جذاب است.

100 رمان برتر دنیا

کاراکتر اصلی این رمان، یک دختر جوان آمریکایی، معصوم، خیالباف، کتابخوان، بی‌تجربه اما باهوش، به نام «ایزابل آرچر» است. او به درخواست خاله‌اش، به انگلستان می‌آید. پس از مدتی، ثروت هنگفتی به ایزابل می‌رسد و سپس ماجراهای گوناگونی اتفاق می‌افتد.

جهت تهیۀ هشتاد و سومین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۸۴- دکتر جکیل و آقای هاید اثر رابرت لوئیس استیونسون ۱۸۸۶

رابرت لوییس استیونسون همان نویسندۀ رمان فرزند ربوده شده است که در قسمت‌های قبلی معرفی شد. او پس از دیدن یک کابوس در دوران نقاهت بعد از بیماری، این رمان کوتاه و محبوب را نوشت.

لیست 100 رمان برتر جهان

ماجرای این کتاب دربارۀ یک مرد ۵۰ ساله در لندن است. این مرد، دارای دو شخصیت متفاوت می‌باشد: یک شخصیت محترم به نام «دکتر جکیل» و یک شخصیت شرور به نام «مستر هاید».

جهت تهیۀ هشتاد و چهارمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۸۵- نوسترومو اثر جوزف کنراد ۱۹۰۴

جوزف کنراد که پیش‌تر، رمان دل تاریکی‌اش معرفی شد، نویسنده‌ای بریتانیایی-لهستانی بود. او در این رمان، تاثیر سیاست و منافع مادی بر روابط انسان‌ها را به تصویر می‌کشد.

لیست 100 رمان برتر دنیا

داستان در کشوری خیالی در آمریکای جنوبی اتفاق می‌افتد. یک تاجر ثروتمند به نام «چارلز گولد»، با حمایت از دیکتاتور فعلی، از عواید معدن نقرۀ خود، برای حفظ صلح استفاده می‌کند. اما او با این کار هرج و مرج و جنگ را برمی‌انگیزد. چارلز نمی‌خواهد که ثروتش به دست دشمنانش برسد. برای همین به «نوسترومو» اعتماد می‌کند و به او دستور می‌دهد تا آن را از کشور خارج کند …

جهت تهیۀ هشتاد و پنجمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی لینک زیر کلیک کنید.

۸۶- در جستجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست ۱۹۱۳-۱۹۲۷

«مارسل پروست»، یکی از نویسندگان اهل فرانسه است. او این رمان را در هفت جلد نوشت. جالب است بدانید که این رمان رکورد گینس طولانی‌ترین رمان تاریخ را دارد.

عناوین این هفت جلد به ترتیب عبارتند از: طرف خانۀ سوان، در سایۀ دوشیزگان شکوفا، طرف گرمانت، سدوم و عموره، اسیر، گریخته و زمان بازیافته.

صد رمان برتر جهان

به طور کلی می‌توان گفت، ماجرای کتاب دربارۀ مردی است که به دنبال معنای زندگی می‌گردد.

هشتاد و ششمین رمان از صد رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۸۷- طبل حلبی اثر گونتر گراس ۱۹۹۹

«گونتر گراس» یکی از نویسندگان مشهور آلمان و برندۀ جایزۀ نوبل ادبیات است. رمان جذاب طبل حلبی اولین اثر وی می‌باشد که به همراه کتاب‌های موش و گربه و سال‌های سگ یک سه‌گانه را تشکیل می‌دهد.

این کتاب به سبک رئالیسم جادویی نوشته شده است. همچنین نویسنده برای انتقاد از اوضاع جامعۀ جنگ‌زدۀ آلمان در جنگ جهانی دوم، از یک لحن طنزآمیز استفاده کرده است.

لیست صد رمان برتر جهان

داستان دربارۀ یک جوان آلمانی به نام «اسکار» است. او در حالی که روی تخت آسایشگاه، تحت مراقبت می‌باشد، دربارۀ داستان زندگی‌اش از زمان تولد تا بزرگسالی، هنگامی که جنگ جهانی اول و دوم اتفاق افتاد، با خواننده صحبت می‌کند.

هشتاد و هفتمین رمان لیست صد رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۸۸- چین خوردگی در زمان اثر مادلین لینگل ۱۹۶۲

این کتاب برجسته‌ترین اثر «مادلین لینگل» نویسندۀ آمریکایی است. او این رمان را در ژانر علمی تخیلی نوشته و می‌توان گفت، اثری هیجان‌انگیز خلق کرده است.

صد کتاب رمان برتر جهان

ماجرا دربارۀ زندگی یک خانواده است. پدر این خانواده، دانشمندی است که در مکانی نامعلوم گیر افتاده است. او صاحب یک دختر نوجوان و یک پسر خردسال است. آن‌ها به همراه دوستشان تصمیم می‌گیرند، برای نجات پدرشان اقدام کنند …

هشتاد و هشتمین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۸۹- زندگی کوتاه و شگفت انگیز اسکار وائو اثر خونو دیاس ۲۰۰۷

«خونو دیاس» نویسنده‌ای دومینیکنی آمریکایی است. او با انتشار این رمان در سال ۲۰۰۷، جوایز زیادی کسب کرد. خونو دیاس در این کتاب دربارۀ مسائلی مانند مهاجرت و مشکلات آن، صحبت می‌کند.

100 رمان برتر جهان

شخصیت اصلی داستان، پسری دومینیکنی به نام «اسکار وائو» است که در نیوجرسی زندگی می‌کند. اسکار اضافه وزن دارد، او غرق در مطالعۀ کتاب‌های علمی تخیلی و فانتزی و همچنین عاشق است. اجداد اسکار و حتی خانوادۀ او، سال‌هاست مورد آزار یک نفرین واقع شده‌اند …

هشتاد و نهمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۹۰- تاریخچه پرنده کوکی اثر هاروکی موراکامی ۱۹۹۷

«هاروکی موراکامی» از نویسندگان معروف ژاپن است. او یکی از برندگان جایزۀ ادبی کافکا می‌باشد. تاریخچۀ پرندۀ کوکی، عنوان یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های او است.

100 رمان برتر دنیا

این داستان طولانی، گیج‌کننده اما جذاب، دربارۀ «تورو اوکادا» است؛ در ابتدای داستان او مردی بیکار و بی هدف است. او به دور و نزدیک سفر می‌کند تا گربه‌اش، همسرش و خودش را پیدا کند.

جهت تهیۀ نودمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی لینک زیر کلیک کنید.

+   صد رمان برتر جهان  +

۹۱- پرواز بر فراز آشیانۀ فاخته اثر کن کیسی ۱۹۶۲

«کن کیسی» از رمان‌نویسان آمریکایی است. او با انتشار رمان پرواز بر فراز آشیانۀ فاخته، به موفقیت‌های تجاری دست یافت.

لیست 100 رمان برتر جهان

تمام ماجرای داستان در یک آسایشگاه بیماران روانی می‌گذرد. این آسایشگاه، توسط خانم «راچد» با بی‌رحمی تمام، اداره می‌شود؛ تا اینکه شخصی به نام «مک مورفی» به ‌آن‌جا می‌آید…

جهت تهیۀ نود و یکمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

۹۲- برادران کارامازوف اثر فئودور داستایوفسکی ۱۸۸۰

رمان برادران کارامازوف آخرین اثر داستایوفسکی است. این کتاب از نظر روایت و شخصیت‌پردازی، یک شاهکار به شمار می‌رود.

لیست 100 رمان برتر دنیا

«فئودور کارامازوف» پیرمردی شهوت‌پرست و فاسد است. او چهار پسر دارد که پس از مرگ اسرار‌آمیز وی، با هم رو در رو شده و ماجراهای کتاب را رقم می‌زنند.

جهت تهیۀ نود و دومین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۹۳- محاکمه اثر فرانتس کافکا ۱۹۲۵

«فرانتس کافکا»، نویسنده‌ای آلمانی زبان است. او استاد ادبیات پوچ‌گرایانه می‌باشد. محاکمه یکی از آثار اوست که به عقیدۀ خودش، این رمان ناتمام مانده است.

صد رمان برتر جهان

داستان از جایی شروع می‌شود که یک روز صبح، مردی در اتاقش بازداشت می‌شود؛ بدون اینکه خطایی از او سر زده باشد.

نود و سومین رمان از صد رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۹۴- زائر سینما اثر واکر پرسی ۱۹۶۱

«واکر پرسی» نویسنده‌ای اهل ایالات متحده آمریکا است. رمان زائر سینما اولین اثر اوست. واکر پرسی با نوشتن این رمان، برندۀ جایزۀ کتاب ملی سال ۱۹۶۲ آمریکا شد.

لیست صد رمان برتر جهان

این کتاب داستان جوانی به نام «بینکس بولینگ» را روایت می‌کند. او یک کارگزار سهام، در نیواورلئان پس از جنگ است و در حومۀ شهر زندگی آرامی دارد. سرگرمی اصلی او، رفتن به سینما است.

مسائلی مانند مشکلات جامعه، خانواده و آسیب‌های ناشی از جنگ، او را از زندگی خود دور کرده‌اند.

نود و چهارمین رمان لیست صد رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۹۵- سور بز اثر ماریو بارگاس یوسا ۲۰۰۰

سور بز یا جشن بز نر، رمانی تاریخی سیاسی از رمان‌نویس معاصر آمریکای جنوبی، «ماریو بارگاس یوسا» است. یوسا برای نوشتن این رمان، با افراد زیادی مصاحبه کرده و تحقیقات زیادی انجام داده است.

صد کتاب رمان برتر جهان

داستان این رمان، مربوط به دوران حکومت دیکتاتوری خشن و بی‌رحم به نام «رافائل تروخیو»، است. او بیش از سی سال، حاکم جمهوری دومینیکن بوده است.

نود و پنجمین رمان از صد کتاب رمان برتر جهان را از لینک زیر تهیه کنید.

۹۶- گرسنه اثر کنوت هامسون ۱۸۹۰

«کنوت هامسون» نویسندۀ نروژی، یکی از برندگان جایزۀ نوبل ادبیات است. پس از انتشار این کتاب، نویسندگان بسیاری تحت تاثیر ادبیات وی قرار گرفتند. البته این رمان به نوعی یک خود زندگینامه نیز است.

100 رمان برتر جهان

ماجرا دربارۀ جوانی آواره و گمنام است که در شهر کریستیانا زندگی می‌کند. او بسیار فقیر است و برای تامین هزینۀ مسکن، لباس و البته غذا، مشکلات زیادی دارد …

نود و ششمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر جهان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۹۷- بینوایان اثر ویکتور هوگو ۱۸۶۲

«ویکتور هوگو» یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی است. او در شاهکار خود یعنی رمان بینوایان، زندگی تودۀ مردم فرانسه در قرن نوزدهم را به تصویر کشیده است.

100 رمان برتر دنیا

شخصیت‌های مختلفی در داستان وجود دارند، مانند: کشیش، ژان والژان، فانتین، کوزت، تناردیه‌ها و …؛ اما به طور کلی ماجرای کتاب دربارۀ زندگی یک محکوم سابقه‌دار، به نام «ژان والژان» است که تا انتهای داستان، به رستگاری می‌رسد.

نود و هفتمین رمان از ۱۰۰ رمان برتر دنیا را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

۹۸- دور دنیا در هشتاد روز اثر ژول ورن ۱۸۷۳

«ژول ورن» داستان‌نویس معروف فرانسوی است. رمان دور دنیا در هشتاد روز نیز یکی از بهترین آثار وی می‌باشد. این رمان نه تنها یک داستان جذاب، بلکه یک سفرنامه نیز است.

لیست 100 رمان برتر جهان

مردی به نام «فیلاس فاگ»، شخصیت اصلی این رمان است. او مردی بسیار منظم و دقیق می‌باشد. ماجرا از جایی شروع می‌شود که او با آقای «استورت»، شرط می‌بندد که دور دنیا را تنها در هشتاد روز طی کند.

جهت تهیۀ نود و هشتمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر جهان روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۹۹- آن شرلی اثر ال. ام. مونتگمری ۱۹۰۸-۱۹۳۹

«لوسی مود مونتگمری»، یکی از نویسندگان معروف کانادایی است. او بیشتر شهرتش را به خاطر نوشتن رمان آنی شرلی بدست آورده است. این رمان در هشت جلد به چاپ رسیده است.

عناوین این هشت جلد عبارتند از: آنی شرلی در گرین گیبلز، آنی شرلی در اونلی، آنی شرلی در جزیره، آنی شرلی در ویندی پاپلرز، آنی شرلی در خانه رویاها، آنی شرلی در اینگل ساید، دره رنگین کمان و ریلا در اینگل ساید.

لیست 100 رمان برتر دنیا

آنی شرلی یک دختر نوجوان یازده ساله و بسیار پر انرژی است که موهای قرمزی دارد. او که تا به حال در یتیم‌خانه بزرگ شده است؛ در پی ماجراهایی به گرین گیبلز می‌رود تا در کنار خانوادۀ کاتبرت به زندگی خود ادامه دهد.

جهت تهیۀ نود و نهمین رمان از لیست ۱۰۰ رمان برتر دنیا روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

۱۰۰- بابا لنگ‌دراز اثر جین وبستر ۱۹۱۲

«جین وبستر» یکی از نویسندگان آمریکا است. او در خانواده‌ای بزرگ شد که در آن ادبیات جایگاه ویژه ای داشت. جالب است بدانید که مادرش، خوهرزادۀ مارک تواین بوده است. رمان بابا لنگ دراز مشهورترین اثر اوست.

صد رمان برتر جهان

«جودی آبوت» دختر هجده ساله‌ای است که در یتیم‌خانه زندگی می‌کند. یک روز، مسئول یتیم‌خانه به او خبر می‌دهد که فرد خیری، از جودی خوشش آمده و تصمیم دارد او را به دانشگاه بفرستد …

جهت تهیۀ آخرین رمان از صد رمان برتر جهان روی لینک زیر کلیک کنید.

صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین

گاردیَن، عنوان روزنامه‌ای معتبر است، که حدود ۲۰۰ سال پیش، فعالیت خود را در بریتانیا آغاز کرد. اگر به وبسایت این روزنامه مراجعه کنید، خواهید دید که بخشی، با عنوان کتاب، در آن وجود دارد. یکی از فعالیت‌های این بخش، معرفی کتاب‌های خوب، به علاقه‌مندان، می‌باشد. در میان فهرست‌های پیشنهادی گوناگون آن، فهرستی از صد رمان برتر جهان که به انگلیسی نوشته شده‌اند، نیز دیده می‌شود.

در این مطلب، حدود نیمی از صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین را به شما معرفی نمودیم (همۀ آنهایی که به فارسی ترجمه شده و در فروشگاه موجود بوده‌اند). این رمان‌ها، شمارۀ ۱ تا ۵۸ این مطلب را شامل می‌شوند.

برای مشاهده و دانلود لیست کامل صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین ، روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

دانلود صد رمان برتر جهان

همانطور که ملاحظه نمودید، ما در این مطلب، لینک خرید نسخۀ کاغذی هر کتاب را قرار داده‌ایم. چرا که بسیاری از افراد، خواندن نسخۀ کاغذی را ترجیح می‌دهند.

شاید بعضی از شما دوست داشته باشید، کتاب‌ها را در موبایل، تبلت یا … مطالعه کنید، و در جستجوی صد رمان برتر جهان pdf می‌باشید.

چنانچه صد رمان برتر جهان pdf را می‌خواهید، می‌توانید به سایت فیدیبو مراجعه نمایید. در سایت فیدیبو، نسخۀ صوتی یا الکترونیکی کتاب‌ها موجود است؛ و دانلود صد رمان برتر جهان به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد.

لینک‌های مرتبط

صد کتابی که باید خواند

کتاب‌های معرفی شده در کتاب‌باز

پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

در مطلبی که خواندید، صد رمان برتر جهان به انتخاب گاردین و سایر مجلات، معرفی شد.

کدام‌ یک از آن‌ها را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟


نوشته شده توسط زهرا رستمی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *