۵ مجموعه رمان‌ برتر فانتزی تاریخ که هرکسی باید بخواند

بهترین رمان های فانتزی جهان

وقتی از ژانر رمان فانتزی صحبت می‌شود اولین چیزی که به ذهن ما خطور می‌کند تلاش برای نجات جهان، جنگ اهریمن‌ها، جنگ قدرت‌ها و نبردهای جادویی است. این‌که همیشه عده‌ای همواره درحال جنگیدن برای برای دست یافتن به اهداف خود هستند. علاوه بر جنبه سرگرمی این سری رمان‌ها تلاش برای رسیدن به هدف از نکات آموزشی آن‎‌ها است. در این نوشته قصد داریم تا به معرفی برترین رمان‌های فانتزی معروف که تاکنون نوشته شده و الهام بخش بسیاری از علاقمندان به آن‌ها شده است بپردازیم. همچنین به معرفی فیلم‌هایی که به اقتباس از آن‌ها ساخته شده است می‌پردازیم.

در ادامه مطلب خواهید خواند:

  • معرفی رمان‌های برتر فانتزی
  • معرفی سریال‌ها و فیلم‌های ساخته شده از رمان‌های معرفی شده

در این مطلب سعی کرده‌ام که بهترین زمان‌های فانتزی جهان را معرفی کنم که از دیدگاه منتقدین و کارشناسان جزو بهترین رمان‌ها هستند و امتحان خود را پس داده‌اند. پس این شما و این هم بهترین رمان‌های فانتزی:

۱- بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) نوشته جرج آر. آر. مارتین

کتاب های فانتزی معروف

رمان بازی تاج و تخت اولین کتاب از مجموعه رمان‌های ترانه یخ و آتش است. این رمان در سال ۱۹۹۶ منتشر شده و اولین اثر نویسنده کتاب است. رمان بازی تاج و تخت جوایز بسیاری برنده و نامزد دریافت جوایزی نیز شده است. از داستان این رمان چندین محصول جانبی از جمله کارت بازی، تخته بازی و بازی نقش آفرینی ایجاد شده‌است. با اقتباس از این کتاب، سریال بازی تاج و تخت ساخته شده است که استقبال زیادی هم از آن شده است. رمان بازی تاج و تخت یکی از بهترین رمان‌های فانتزی و حماسی است که خود نیز در چند کتاب تالیف شده است که در ادامه به معرفی این مجموعه‌ها خواهیم پرداخت.

کتاب بازی تاج و تخت ۱

این کتاب یکی از مشهورترین و در عین حال پرفروش‌ترین کتاب‌های فانتزی جهان است و به زبان‌های زیادی در سراسر دنیا ترجمه شده‌است. این رمان روایت سرزمینی زمستانی است. حاکم این سرزمین استارک‌ها هستند مردانی صادق و درستکار که همواره جوانمردی و درستکاری را پیشه می‌کنند. این داستان نبرد بر سر تخت آهنین است که در وستروس و در سرزمین پادشاهان رخ می‌دهد. پس از مرگ شاه رابرت باراتیون، پسرش، جافری با حمایت مادرش ملکه سرسی، بر تخت آهنین می‌نشیند اما ادارد استارک که دوست، وزیر و مشاور اول پادشاه است در می‌یابد که او و خواهر و برادرش فرزندان راستین رابرت نیستند.

بهترین رمان های فانتزی جهان

برای خرید رمان بازی تاج و تخت ۱ می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

کتاب بازی تاج و تخت ۲

آخرین مسابقه آن روزش با رویس جوان بود. طلسم های محافظ سِر رابر گویی چندان کارا نبودند، چرا که سر لوراس او را از روی زین به خاک انداخت. رابر ناله­کنان نقش زمین شد و فاتحش دور میدان چرخید. سرانجام تخت روانی خبر کردند و رابر را به چادرش بردند. سانسا متوجه این جریان نشد. چشمان او به سر لوراس دوخته شده بودند. وقتی اسب سفید در مقابل او ایستاد، احساس کرد قلبش دارد از حرکت می ایستد.

پرفروش ترین کتاب های فانتزی

برای خرید کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

.

رمان بازی تاج و تخت ۳

بهترین رمانهای فانتزی

این کتاب یکی از کتاب‌های معروف فانتزی جهان است. از فانتزی‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های این کتاب بخش آن سوی دیوار است. دیوار بلندی که توسط نگهبانان شب (Night watch)، در شمالی‌ترین نقطه وستروس ساخته شده است. گروهی از مردانی که باهم پیمان برادری بسته اند تا از دیوار و مردم .هفت پادشاهی دربرابر وحشی‌ها و موجودات فرازمینی (وایت واکر) آن سوی دیوار محافظت کنند.

برای خرید کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

.

تفاوت‌های سریال گات و رمان نغمه آتش و یخ

بین رمان و سریال اقتباس شده از آن تفاوت‌های بسیاری عنوان شده است که در اینجا تنها به چند مورد از آن خواهیم پرداخت.

عنوان رمان “نغمه آتش و یخ” است که دارای ۶ مجموعه کتاب است با عنوان‌های: بازی تاج و تخت(کتاب اول)، نزاع پادشاهان (کتاب دوم)، یوروش شمشیرها(کتاب سوم)، ضیافتی با کلاغ‌ها(کتاب چهارم)، رقص با اژدهایان(کتاب پنجم)، بادهای زمستان(کتاب ششم). عنوان سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) است که ساخته شده از بخش اول مجموعه رمان نغمه آتش و یخ است.

در کتاب و سریال از نظر سن کودکان تفاوت‌هایی وجود دارد. به‌طور مثال رابطه بین دنریس و کال دروگو در سن پایینی اتفاق افتاده است و از آنجایی که این قبیل روابط در این سن در جامعه مناسب نبوده و تجاوز محسوب می‌شود عوامل سازنده سریال سن دنریس را بزرگتر نشان داده اند.

 

۲- مجموعه رمان هری پاتر نوشته جی کی رولینگ

دانلود بهترین رمان های فانتزی جهان

این مجموعه رمان توسط نویسنده انگلیسی جی کی رولینگ نوشته شده و یکی از معروف‌ترین رمان‌های برتر فانتزی جهان است. این مجموعه داستان به ماجراهای زندگی جادوگری به نام هری پاتر و بهترین دوستانش رون ویزلی و هرمیون گرنجر در مدرسه جادوگری هاگوارتز می‌پردازد. بخش اصلی داستان مربوط به تلاش های هری برای غلبه بر جادوگر سیاه “لرد ولدمورت” است. این مجموعه داستان در ۷ مجموعه نوشته شده که الهام بخش افراد زیادی بوده و مجموعه فیلم‌هایی نیز بر اساس آن ساخته شده است.

کتاب هری پاتر و سنگ جادو اثر جی. کی. رولینگ

پرفروش ترین کتاب های فانتزی

کتاب “هری پاتر و سنگ جادو” نوشته‌ی جی کی رولینگ است که توسط سعید کبریایی ترجمه و ویدا اسلامیه آن را ویراستاری کرده است. این کتاب اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های هری پاتر است و وقایع پس از ماجرای زنده ماندن هری پاتر از حمله لرد ولدمورت و کشته شدن پدر و مادرش در آن حمله را روایت می‌کند.

.

 

۳- هابیت نوشته جی.آر.آر.تالکین

کتاب های فانتزی معروف

کتاب هابیت “آن جا و بازگشت دوباره”، یکی از پرفروش ترین کتاب های فانتزی و نوشته ی جی. آر. آر. تالکین است این کتاب در سال ۱۹۳۷ به چاپ رسید. بیلبو بگینز، هابیتی است که زندگی راحت و بی چالشی را سپری می کند و به ندرت از محل زندگی اش دور می شود. اما زمانی که جادوگری به نام گاندولف و کوتوله های همراه او به  خانه بگینز جوان می آیند تا بیلبو را برای رفتن به سفری ماجراجویانه راضی کنند، زندگی راحت و بی دغدغه ی این هابیت به حاشیه کشیده می شود.

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های فانتزی جهان است تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیون نسخه از آن در سرتاسر جهان به فروش رفته است. هابیت پس از داستان دو شهر و ارباب حلقه‌ها به‌عنوان پرخواننده‌ترین و بهترین رمان های فانتزی جهان به‌حساب می‌آید. یک فیلم سه قسمتی نیز به اقتباس از این رمان و به کارگردانی پیترجکسون ساخته شده است که با استقبال زیادی مواجه شده است.

اگر این کتاب را هنوز نخوانده اید از لینک زیر می‌توانید آن را تهییه کنید.

.

 

۴- “برج تاریک” از مجموعه بهترین کتاب های دارک فانتزی

بهترین کتاب های دارک فانتزی

این مجموعه خلاف سایر مجموعه هایی که معرفی شد، سیر داستانی دنباله داری دارد.این سری رمان فانتزی در ۷ جلد چاپ شده و کل مجموعه داستان واحدی را روایت می‌کند. استیون کینگ نویسنده کتاب، رمان‌های خود را با الهام از مجموعه کتاب‌های نویسنده بزرگ جی. آر. آر. تالکین نوشته است.

کتاب‌های این مجموعه به ترتیب عبارتند از :

  • هفت‌تیرکش
  • انتخاب سوم
  • سرزمین‌های متروک
  • جادوگر و جام (نامزد بهترین رمان فانتزی جایزه‌ی ادبی لوکاس سال ۱۹۹۸)
  • گرگ‌های کالا (کالا=گل شیپوری) (نامزد بهترین رمان فانتزی جایزه‌ی ادبی لوکاس ۲۰۰۴)
  • ترانه‌ی سوزانا (نامزد بهترین رمان فانتزی جایزه‌ی ادبی لوکاس ۲۰۰۵)
  • برج تاریک (برنده ی بهترین رمان فانتزی جایزه‌ی ادبی لوکاس ۲۰۰۵)
  • نسیمی از میان سوراخ کلید

داستان روایتگر رولند، آخرین بازمانده از نسل هفت‌تیرکش‌ها است. داستان با تعقیب و گریز هفت‌تیرکش و مرد سیاه‌پوش شروع می‌شود . رولند برای انتقام و پی بردن به ماهیت برج تاریک به دنبال مرد سیاه‌پوش است فردی که در گذشته و حال و آینده‌اش رخنه کرده است. مردی مرموز و شیطانی و از خادمان برج تاریک که بر سر راه خود همه چیز را به هلاکت می‌کشاند.

 

۵- ارباب حلقه‌ها “Lord Of Rings” به قلم جی آر.آر.تالکین

بهترین رمانهای فانتزی

این رمان ادامه اثر قبلی تالکین هابیت بوده و یکی از بهترین رمانهای فانتزی جهان است. در سه جلد با عناوین یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه به رشتهٔ تحریر درآمده است.  چند فیلم سینمایی و انیمیشن به اقتباس از این رمان ساخته شده است که بهترین و شاخص ترین این فیلم ها سه گانه ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیترجکسون است. درصورتی که کتاب را مطالعه نکرده اید از طریق لینک زیر می‌توانید آن را تهیه و مطالعه کنید.

 


دسته‌بندی مطالب مرتبط

قبلا در مطلب بهترین کتاب‌های جهان به معرفی بهترین کتاب‌های دنیا پرداخته‌ایم، اما در لیست زیر قصد داریم که به صورت دسته‌بندی شده بهترین رمان‌ها را بررسی کنیم:

بهترین‌های ایرانی

در این قسمت به معرفی بهترین رمان‌های ایرانی پرداخته‌ایم. بهترین‌هایی که شاید حتی یک بار هم که شده باید آن‌ها را بخوانید.

بهترین رمان‌های ایرانی

بهترین کتاب‌های ایرانی

بهترین رمان‌ها در موضوعات مختلف

در لیست زیر به معرفی رمان‌ها در موضوعات مختلف پرداخته‌ایم، اگر به هر یک از موضوعات زیر علاقه دارید با خواندن مطلب مربوط به آن می‌توانید به لیست پرباری از کتاب‌های مربوط به آن موضوع دست پیدا کنید:

جوانان از مخاطبان اصلی رمان‌ها

در مطلبی که قبلا در مورد رمان‌های مخصوص جوانان نوشته‌ایم می‌توانید رمان‌‌های مخصوص جوانان را پیدا کرده و آن‌ها را مطالعه کنید، در انتخاب این رمان‌ها سعی کرده‌ایم که بهترین‌ها را با توجه به نظر کارشناسان و منتقدان انتخاب کنیم:

بهترین رمان‌ها برای جوانان

جذاب‌ترین رمان‌ها برای نوجوانان پرشور

در مطلب زیر در مورد بهترین رمان‌های جهان که مناسب نوجوانان هستند صحبت کرده‌ایم، همچنین با توجه به لیست کاملی که در انتهای مطلب زیر قرار دارد می‌توانید متناسب با سن و ویژگی کتاب، بهترین انتخاب را داشته باشید:

بهترین کتاب‌ها برای نوجوانان

داستان‌ها و رمان‌های جذاب مناسب دنیای کودکان

در لیست زیر به معرفی رمان‌های مخصوص کودکان پرداخته‌ایم که مناسب دنیای کودکان می‌باشند و بچه‌ها عاشق این‌جور کتاب‌ها هستند:

مطالب مرتبط دیگر

پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز


سخن آخر

ازنظر من رمان‌ها یکی از بهترین و حساس‌ترین کتاب‌ها هستند و نیاز به تحقیق زیاد دارند پس در انتخاب این سری کتاب‌ها دقت زیادی کنید تا از خواندن آن‌ها لذت ببرید. تجربه نشان داده کتاب‌هایی که از آن‌ها فیلم یا سریال ساخته شده است به مراتب بهتر هستند. به شدت توصیه می‌شود سریال‌ها و فیلم های اقتباس گرفته از این رمان‌ها را حتما تماشا کنید زیرا لذت خواندن این کتاب‌ها را دو چندان می‌کند.

مجددا تاکید میکنم این‌ها کتاب‌های پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین رمان‌های فانتزی کتاب‌های دیگری باشد.

در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین رمان‌های فانتزی از نطر شما، شامل کدام کتاب‌هاست؟

کتاب‌هایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟


این مطلب توسط زهرا احمدی نوشته شده است.

دیدگاه ها

  1. ریحانه

    مجموعه های:حماسه ی کرپسلی،سرزمین اشباح،نبرد با شیاطین،پرسی جکسون،آپولو،دلتورا،الکس رایدر،پندراگون،سپتیموس هیپ،زام-بی و جنگاوران جوان جزو بهترین مجموعه هایی هستن ک همه هم تاییدشون میکنن:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *