۶ کتاب مناسب افراد درون‌گرا

بهترین کتاب برای افراد درونگرا

بهترین کتاب برای افراد درونگرا چه کتابی می‌تواند باشد؟

با وجود مطالعات بسیار در مورد درون‌گرایی، تصور عموم جامعه در مورد فرد درون‌گرا بدین صورت است که او شخصیتی ترسو، خجالتی، و ضداجتماع دارد.

به عنوان یک فرد درون‌گرا می‌توانم بگویم که ما هم مثل باقی افراد هستیم فقط با تفاوتی بزرگ: در حالی که یک فرد برون‌گرا از تعامل با افراد دیگر انرژی می‌گیرد، فرد درون‌گرا انرژی خود را از دست می‌دهد و احتیاج به تنهایی و شارژ مجدد دارد. اما در کنار آن از بحث‌های عمیق و انگیزشی لذت می‌برد.

برای سازگاری با دنیای برون‌گرا همیشه لازم نیست تغییر کنید، اما درک درون‌گرایی شما یکی از راه‌های کمک به خود در زمینه آمادگی بهتر برای دنیای اطراف است. این کتاب‌ها برای کمک به شما در درک نقاط قوت و شناسایی مکان رشد شما هستند.

اما چه کتابی برای درونگرا مناسب است؟ چنین کتابی وجود دارد؟ بله

چند نکته در مورد این مقاله:

  • سعی کردم کتاب‌هایی را معرفی کنم که به شناخت خودتان یا افراد درون‌گرای اطرافتان کمک کند. کتاب‌ درونگرا ی دیگری هم در این زمینه بودند که یا ترجمه نشده بودند و یا ترجمه خوبی از آنها در دسترس نبود.
    اگر شما هم کتابی در زمینه کتاب برای درونگراها مطالعه کردید، خوشحال می‌شویم در کامنت‌ها به ما و دوستانتان معرفی کنید
  • درونگراها آنقدر جذابیت‌های درونی دارند که خیلی از نویسندگان شخصیت اصلی کتاب خود را درون‌گرا قرار دادند. در قسمت دوم مقاله به چند کتاب از این شخصیت ها پرداختیم.
  • یکی از پرمخاطب‌ترین و بهترین کتاب برای افراد درونگرا نوشته شده، کتاب سکوت است که اولین کتاب معرفی شده این مطلب است  سوزان کین نویسنده این کتاب سخنرانی جذابی در تد دارند که به عنوان یک فرد درونگرا، دید خوبی نسبت به افراد درون‌گرا به ما می‌دهد. پیشنهاد می‌کنم از لینک بخش فهرست این ویدئو را حتما تماشا کنید.

بریم سراغ معرفی کتاب برای افراد درونگرا.

در ضمن اگر به دنبال کتاب‌هایی در زمینه خودشناسی هستید می‌توانید به مطلب بهترین کتابهای خودشناسی هم سری بزنید.

فهرست

کتاب برای درونگراها

۱- سکوت: قدرت درون‌گراها در دنیایی که از حرف‌زدن نمی‌ایستد، اثر سوزان کین

بهترین کتاب برای افراد درونگرا

سکوت یا قدرت سکوت، یک کتاب درباره افراد درون‌گرا است که جزو بهترین کتاب برای افراد درونگرا محسوب می‌شود.

سوزان کین در کتاب خود به ما می‌گوید که درون‌گرایی و برون‌گرایی دو الگوی شخصیتی و رفتاری هستند و قرار نیست یکی بر دیگری برتری داشته باشد و هر دو الگو می‌توانند در جهان اثربخش و تاثیرگذار باشند.

او در کتاب خود به برخی از مشهورترین نام‌های جهان اشاره می‌کند که درون‌گرا بوده‌اند و یا هستند و اعتقاد دارد که دست‌کم گرفتن افراد درون‌گرا، ضرر بزرگی برای هر جامعه‌ای خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنم خواندن این کتاب را از دست ندهید، اگر:

  • می‌خواهید در مورد خود یا افراد درون‌گرای اطرافتان بیشتر بدانید.
  • تمایل دارید که داستان‌های واقعی درباره افراد درون‌گرای موفق بخوانید و بدانید چطور افراد درونگرا در تجارت و زندگی می‌توانند پیشرفت کنند.

برای تهیه این کتاب درونگرا می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

۲- موفقیت درون‌گراها، اثر نانسی آنکوویتز

بهترین کتاب برای افراد درونگرا

نانسی آنکوویتز در کتاب موفقیت درون‌گراها به بررسی ویژگی افراد درون‌گرا و تاثیر شخصیت درون‌گراییشان بروی کسب و کارشان می‌پردازد.

این کتاب برای درونگراها می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

او خود یه نویسنده درون‌گراست و سعی دارد به شما کمک کند استعدادها و مهارت‌های خود را کشف کنید و چطور از درون‌گرایی به عنوان نقطه‌قوت خود استفاده کنید و به جامعه ارائه دهید و بسوی اهدافتان حرکت کنید.

بعد خواندن این کتاب درونگراها می‌توانید ببینید که استعدادهایی که خودتان هیچوقت جدی نمی‌گرفتید چقدر می‌تواند برای دیگران مثل موهبت باشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانید:

ممکن است تعجب کنید از این‌که بفهمید، درون‌گرایان حدود نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و بر اساس یک مقاله در یو‌اس‌ای‌تودی، ۴ نفر از هر ۱۰ مدیر ارشد درون‌گرا هستند. در واقع این مقاله به عنوان نمونه‌ از افرادی مانند، بیل گیتس، وارن بافت، چارلز شواب، استیون اسپیلبرگ و سارا لی، مدیر عامل شرکت برندا بارنز یاد می‌کند. کمدین جری ساینفلد را نیز به این لیست اضافه کنید. در یک مصاحبه با اپرا وینفری، او می‌گوید که یک فرد درون گراست و اضافه می‌کند: «من عاشق مردم هستم، اما نمی‌توانم با آن‌ها حرف بزنم. فقط روی صحنه می‌توانم.»

اگر موفق به خرید نسخه چاپی این کتاب نشدید، می‌توانید از لینک زیر نسخه الکترونیک آن را تهیه کنید:

۳- والدن، اثر هنری دیوید ثورو

بهترین کتاب برای افراد درونگرا

اگر زندگی کردن در قلب یک جنگل به تنهایی از رویاهایتان است، شما می‌توانید یک آدم درون‌گرا باشید.

درست مثل نویسنده این کتاب، هنری دیوید ثورو، که به مدت دو سال در یک کلبه بدون هیاهوی جامعه و انسان‌ها زندگی کرد. والدن در واقع درباره زندگی و تجربیات و تفرکات نویسنده در زمان اقامت در نزدیکی دریاچه والدن ماساچوست است.

او امید داشت که بتواند با دوری از جامعه به درک عینی بهتری نسبت به آن برسد و معتقد بود که برای رسیدن به زندگی خوب باید ابتدا اضافات را دور بریزیم.

برای خرید این کتاب درونگرا می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

۴- موفقیت درون‌گراها به زبان آدمیزاد، اثر جوآن پاستور

بهترین کتاب برای افراد درونگرا

«اولین چیزی که باید درباره‌ی درون‌گراها و برون‌گراها بدانید این است که آن ها باتری‌هایشان را به روشی متفاوت شارژ می‌کنند.

در میان جمع بودن به برون‌گراها انرژی می‌دهد. آن ها می‌توانند ساعت‌ها حرف بزنند و بعد سرشار از شور و انرژی آنجا را ترک کنند.

اگر درون‌گرا باشید درک این رفتار برایتان سخت است. قضیه این نیست که شما از مردم بدتان می‌آید. حقیقت این است که شما هم واقعا از بودن با دیگران لذت می‌برید؛ ولی دوز این لذت کمتر است.»

نویسنده در این کتاب سعی دارد تفکرات اشتباهی که در مورد افراد درون‌گرا وجود دارد را تصحیح کند. جوآن پاستور با نشان دادن نقات قوت درون‌گراها و ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش اعتمادبنفس، موفقیت در ارتباطات، افزایش مهارت رهبری و … به شما کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به خود داشته باشید و خودتان را ارتقا دهید.

بخش‌های این کتاب مناسب افراد درونگرا عبارتند از:

  • درونگرایی چیست؟
  • موفقیت کاری در یک جهان برونگرا
  • خوشبختی درون‎‌گراها در زندگی شخصی
  • حمایت از درون‌گراها
  • ده تایی ها

برای تهیه این کتاب برای درونگراها، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

۵- مدیران درون‌گرا، اثر جنیفر کانوایلر

بهترین کتاب برای افراد درونگرا

در این کتاب در مورد ویژگی افراد درون‌گرا و توانایی‌های بالقوه آن‌ها در دنیای تجارت صحبت شده. اگر صاحب کسب و کاری هستید، این کتاب برای پیدا کردن مدل کاری خود و افراد سازمانتان کمک‌کننده است.

نویسنده این کتاب، برون‌گرایی را به عنوان شرط لازم برای موفقیت در رهبری انکار می‌کند و همچنین از وارن بافت و بیل گیتس به عنوان دو رهبر موفق درون‌گرا یاد کرده.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

  • افراد درون‌گرایی که به دنبال کشف استعدادهای خود و آموختن نحوه بکارگیری استعدادهایشان هستند
  • افراد برون‌گرایی که در اطراف خود و یا سازمان خود افراد درون‌گرایی دارند و با شناخت بهتر از افراد درون‌گرا می‌توانند از استعداد و توانایی‌های آنها بهتر استفاده کنند.

۶- شبکه‌سازی درون‌گراها، اثر دوورا زاک

بهترین کتاب برای افراد درونگرا

داشتن شبکه‌ای از ارتباطات با افراد، برای رسیدن به اهداف، ارتقای شغلی، شروع کسب‌و‌کار، از ملزومات دنیای امروز است.

این کتاب برای افراد درون‌گرا است و کمک می‌کند که با افراد اطراف خود مخصوصا در محیط کسب و کار خود ارتباطات بهتر و بیشتری بسازند.

این کتاب درونگرا به شما کمک می‌کند به روش‌های ساده و موثر شبکه‌سازی انجام دهید و خواندن مثال‌های واقعی از تجربه‌های نویسنده در زمینه‌های مختلف نکات کتاب را برایتان ملموس‌تر خواهد کرد.

اگر موفق به خرید نسخه چاپی این کتاب نشدید، می‌توانید نسخه الکترونیکی آن را از لینک زیر تهیه کنید:

کتاب‌هایی که شخصیت‌های درون‌گرا دارند

۱-چارلی در کتاب مزایای منزوی بودن ، اثر استیون چباسکی

یک رمان طنزآمیز، تاثیرگزار و نوشته شده به سبک نامه‌نگاری. این کتاب هفته‌ها به عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌‎های نیویورک تایمز قرار داشت.

کتاب در واقع روایت زندگی نوجوان درون‌گرایی به نام چارلی است که زندگی سخت و پرفراز و نشیبی دارد، اما بسیار باهوش و با استعداد است. او وقت خودش را با نوشتن نامه به یک دوست ناشناس می‌گذراند و قالب داستان بر اساس همین نامه‌هاست.

برشی از کتاب:

دوست من: ما بنا به دلایل زیادی چیزی هستیم که هستیم و شاید هیچ‌وقت بیش‌تر اونا رو ندونیم، ولی حتی اگه ما قدرت انتخاب اینو نداشته باشیم که از کجا اومدیم، باز می‌تونیم انتخاب کنیم که به کجا بریم. می‌تونیم باز کارهایی بکنیم و حتی سعی کنیم احساسی خوبی بهشون داشته باشیم. ما عشقی رو قبول می‌کنیم که فکر می‌کنیم لیاقتش رو داریم.» همون جا ساکت وایسادم. بیل به شونه‌م زد و یه کتاب جدید برای خوندن بهم داد. بهم گفت همه‌چی درست میشه.

برای تهیه این کتاب برای افراد درونگرا از لینک زیر استفاده کنید:

۲- آن الیوت در کتاب ترغیب، اثر جین آستین

آن الیوت، قهرمان اصلی این کتاب، دختری درون‌گرا، آرام، متین و بسیار فهمیده است. هشت سال پیش به ترغیب یکی از دوستانش به خواستگاری مرد موردعلاقه‌اش جواب منفی می‌دهد و حالا بعد از گذشت هشت سال دوباره باهم روبرو می‌شوند. آیا این دیدار دوباره باعث بازگشت احساسات قدیمی و شروع دوباره خواهد شد؟

این کتاب درباره نحوه برخورد یک زن درون‌گرا با مقوله عشق، ازدواج و آداب و رسوم اجتماعی در اوایل دهه ۱۸۰۰ انگلستان است.

اگر شما به رمان‌های کلاسیک علاقه‌مندید و می توانید با یک قهرمان درونگرای ۲۷ ساله همذات پنداری کنید، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

برای تهیه این کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

۳- جین در کتاب جین ایر، اثر شارلوت برونته

جین ایر در سه بخش و ۳۸ فصل نوشته شده است و داستان زندگی دختری به نام جین را از کودکی تا بزرگسالی روایت می‌کند. و داستان نیز از زبان خود جین روایت می‌شود.

او دختری فقیر و یتیم است که شخصیت بسیار شجاعی دارد و جلوی قید و بندهای جامعه خودش می‌ایستد. تنها چیزی که به کمک این دختر تنها می‌آید تحصیلات و ذهن خلاقش است.

زندگی جین پر از سختی است اما همین سختی‌ها شخصیت او را قوی می‌کند. او برای تدریس به دختر کوچکی به نام ادل به خانه اشرافی راچسترها می‌رود و آنجا دلباخته آقای راچستر می‌شود و…

برای آشنایی بیشتر با کتاب جین ایر، می‌توانید مطلب بهترین رمان‌های عاشقانه را مطالعه کنید.

برای تهیه این کتاب، می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

۴- کنستانتین دیمیتریچ لوین در کتاب آناکارنینا، اثر لئو تولستوی

لوین یکی از شخصیت‌های مهربان داستان است که داستان آن به موازات داستان آنا روایت می‌شود.

شخصیت لوین در رمان آناکارنینا، یک درون‌گرای کلاسیک است. او وقتی در تفکر جهان تنها می‌ماند بیشتر خوشحال است و غالبا با افکاری درگیر است که با منطق متعارف در تعارض است. او به هر بهانه و قیمتی از شهر اجتناب می‌کند و اصالت روستا را ترجیح می‌دهد.او فقط می‌خواهد تنها باشد و عمیقا به زندگی فکر کند. او حتی در سکوت، در یک صحنه عاشقانه از کیتی خواستگاری می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با کتاب آناکارنینا، می‌توانید مطلب بهترین‌های رمان‌های عاشقانه را مطالعه کنید.

برای خرید این کتاب، می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

۵- جی گتسبی و نیک کاراوی در رمان گتسبی بزرگ، اثر اسکات فیتز جرالد

گتسبی کاریزماتیک است و سبک زندگی متظاهری دارد. اما همانطور که در ابتدای رمانی می‌بینیم، جذابیت او بیشتر به شهرت او مربوط می‌شود تا به شخصیت او. او مهمانی‌های مجللی برپا می‌کند، اما در زمانی که مهمانی در شکوه خود برگزار می‌شود، گتسبی داخل و تنهاست. تنها رابطه او با دیزی و نیک است.

در واقع تنها دلیلی که گتسبی آن مهمانی‌هارا برگزار می‌کند، این است که دیزی را به سمت خود بکشاند.

فرد درونگرای دوم، نیک کاراوی است که خوشحال است که در کناری می‌نشیند و جهان و اطرافیان خود را مشاهده می کند. اما او فقط یک ناظر نیست. ذهن او در حال کنکاش و بررسی اتفاقاتی که اطرافش می‌افتد. اما او به ندرت افکار خود را با دیگران در میان می‌گذارد. نیک همچنین یک شنونده عالی است و این خصوصیت او را به فردی ایده‌ال و مورد اعتماد برای دیزی و گتسبی تبدیل کرده است.

برای آشنایی بیشتر با کتاب گتسبی بزرگ، می‌توانید به مطلب معرفی بهترین رمان های کلاسیک جهان هم سری بزنید.

برای خرید این کتاب، می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

۶- بیلبو بگینز در هابیت و ارباب حلقه‌ها، اثر جی.آر.آر تالکین

تنها کاری که بیلبو می‌خواهد انجام دهد این است که روی صندلی خود در گوشه دنج بنشیند و یک فنجان چای را در آسایش بنوشد. وقتی گروهی از کوتوله‌ها به قلعه تنهایی او ظاهر می‌شوند، وحشت زده می‌شود و آرامش روحی او بهم می‌ریزد.

در ارباب حلقه‌ها، بیلبو به گندالف می‌گوید که احساس می‌کند لاغر شده، مانند کره‌ای روی نان بیش از حد کشیده شده. این عبارت توصیف مناسبی است از یک درون‌گرای خسته که به شدت به دنبال تنهایی طولانی مدت است. بیلبو نشان می‌دهد که یک فرد درون‌گرا می‌تواند ماجراجو و شجاع باشد، حتی اگر در آخر او چیزی بیشتر از بازگشت به سکوت و آسایش خانه خود نخواهد.

زمانی‌که بیلبو برمی‌گردد، هابیت‌های شایر فقط می توانند در مورد ماجراهای بیلبو حدس بزنند، زیرا او کاملا گوشه‌گیر است و از ضربه‌های بی‌دلیل به در خانه خود  متنفر است.

می توانید در مطلب بهترین رمان های فانتزی بزرگسالان در تاریخ ادبیات ، در مورد این دو کتاب بیشتر بخوانید.

برای خرید این کتاب‌ها، می توانید از لینک زیر استفاده کنید:


سخنرانی خانم سوزان کین در ستایش درون‌گرایی

سوزان کین، به ما می‌گوید که درون‌گرا بودن چه نشانه‌هایی دارد و چطور می‌توانیم از درون‌گرا بودنمان استفاده کنیم. این ویدئو را تماشا کنید.


سخن پایانی

همانطور که در ابتدای متن گفته شد، تصورات غلطی در مورد افراد درون‌گرا وجود دارد. مانند اینکه آنها ضداجتماع، غیردوستانه، خجالتی و تنها هستند.

اما واقعیت این است که درون‌گرابودن می‌تواند یک دارایی باشد.

  • افراد درونگرا افرادی هستند که با گذراندن وقت خود در تنهایی قدرت خود را بدست می‌آورند و سپس می‌توانند به جهان شلوغ برگردند و بطور شگفت‌انگیز و زیبایی با مردم ارتباط برقرار کنند.
  • درون‌گراها شنونده‌های خوبی هستند. آنها تمام مدت به صحبت‌های شما گوش می‌دهند بدون اینکه تغییری در روال حرف شما ایجاد کنند و یا در مورد خودشان صحبت کنند.
  • درون‌گراها کمتر صحبت می‌کنند و از اضافه‌گویی خوششان نمی‌آید. در واقع زمانی شروع به صحبت می‌کنند که واقعا چیزی برای گفتن داشته باشند. بنابراین بیشتر می‌توانند با کلمات خود تاثیر بگذارند.
  • درون‌گراها شاید دایره دوستان کمتری نسبت به برون‌گراها داشته باشند. اما چیزی که برای آنها مهم است کیفیت روابط است نه کمیت.

این ها نمونه‌های کوچک و خلاصه‌ای از خصوصیات افراد درون‌گرا بود و شما می‌توانید با مطالعه بیشتر در مورد این تیپ شخصیتی بیشتر بدانید. اما چیزی که  اهمیت دارد اسن است که اگر فرد درونگرایی هستید اصلا خود را دست کم نگیرید.

خودتان را بیشتر بشناسید؛ برای رشد و موفقیت، استعدادهای خود را بیشتر شناخته و برای استفاده از آنها مهارت‌های لازمه را کسب کنید.


مطالب مرتبط


درون‌گرایی از نظر شما 

مجددا تاکید می‌کنم که لیست کتاب‌هایی که معرفی کردم، احتمالا کامل نیست و این لیست پیشنهادی من بود.

در قسمت نظرات بگویید که در مورد درون‌گرایی چه می‌دانید؟ و آیا در این زمینه کتابی خوانده‌اید؟

کتاب‌های معرفی‌شده را خوانده‌اید؟ اگر شما بودید چه کتابی را به این لیست اضافه می‌کردید؟


نوشته شده توسط سمیه شیرعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *