معرفی بهترین رمان های روانشناسی دنیا

قبل از شروع مطلب قصد دارم که به توضیح اینکه رمان رواشناسی چیست و چگونه درون مایه‌ای دارد بپردازم.رمان‌های روانشناسی شامل موضوعاتی هستند،که در قالب داستان بیان شده‌اند تا به شما در شناخت خودتان کمک کنند.در این مطلب به معرفی بهترین رمان های روانشناسی دنیا پرداخته شده است.

حال نویسنده‌ی برخی از این رمان‌ها داستان‌های معمایی را هم چاشنی این رمان کرده‌اند ولی با کمی دقت می‌توانید به جنبه‌ی روانشناسی داستان پی ببرید.

قبل از آشنایی با رمان های روان شناسی خواندن مطلب بهترین کتابهای روانشناسی را به شما توصیه می کنم. 

نویسندگان بهترین رمان های روانشناسی دنیا این ویژگی ها را در کتاب های خود،خلق کرده‌اند.

حتّی گاهی اوقات احساس می‌کنید که یا به جای شخصیت اصلی داستان هستید یا به خوبی می‌توانید فضایی که نویسنده به طرزی هنرمندانه به وصف آن پرداخته را تصور کنید.

دروغگویی روی مبل

رمان روانشناسی رایگان معرفی بهترین رمان های روانشناسی دنیا
بهترین رمان های روانشناسانه

اگر طرفدار رمان‌های روانشناختی و فلسفی باشید،حتماً با یکی از نویسندگان معروف در این عرصه از رمان ها یعنی اروین‌ د‌. یالوم و آثار علمی ادبی او آشنایی دارید.

در کتاب دروغگویی روی مبل یالوم داستان سه پزشک و نحوه‌ی برخورد آن‌ها با بیمارهایشان و آنچه که میان آن ها می‌گذرد را تعریف می‌کند.

این کتاب درعین داستانی بودنش اشاره به واقعیت‌ها و حتّی بیمارانی دارد که یالوم آنها را معالجه می‌کرده.

اگر مشتاقید که به قسمت‌های ناشناخته‌ی وجود خودتان پی ببرید،خواندن رمان دروغگویی روی مبل را به شما پیشنهاد می‌کنم.

این رمان به قلم اروین د.ییالوم روانشناس هستی گرا و نویسنده‌ی آمریکایی نوشته شده.

یالوم به واسطه‌ی کتاب وقتی نیچه گریست شهرت یافت.

درون آب

رمان روانشناسی رایگان معرفی بهترین رمان های روانشناسی دنیا
بهترین رمان های روانشناسانه

اگر به رمان‌های طولانی علاقه دارید،کتاب درون آب را حتماً مطالعه کنید . این کتاب دومین اثر معروف پائولا هاوکینز نویسنده‌ی کتاب پر فروش دختری در قطار می‌باشد.

این رمان به تعریف رودخانه‌ای در شهری پرداخته که هر چند وقت یکبار آرامگاه جسد زنان یا دخترانیست که از زندگی خسته شده‌اند و به فکر خودکشی می‌افتند.

اما روزی جنازه‌ی دختری پیدا می‌شود که بنظر می‌آید خود کشی کرده ولی خواهرش این موضوع را قبول نمی‌کند.خواهر این دختر تصمیم می‌گیرد تا پیگیر مسئله شود و برای این کار به شهر دوران کودکیشان برمی‌گردد.

داستان درون آب را یازده راوی تعریف می‌کنند.

پائولا هاوکینز نویسنده‌ی دو تا از  بهترین رمان های روانشناسی جهان،«درون آب» و «دختری در قطار»،در اوایل کار نویسندگی‌اش به نشر کتاب کمدی رمانتیک سیلیویا پرداخت.

و از آن جاییکه کتاب‌هایش فروش چندانی نداشت تصمیم به نوشتن رمانی با درون مایه‌ای جدی‌تر گرفت.این تصمیم پائولا منجر به نوشتن یکی از پرفروش ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بهترین رمان روانشناسی در سابقه‌ی کاری او شد.

اتاق

رمان روانشناسی رایگان معرفی بهترین رمان های روانشناسی دنیا
بهترین رمان های روانشناسانه

اگر تمام دنیا را می‌شد که در یک اتاق کوچک خلاصه کرد واقعاً چه اتفاقی می‌افتاد؟

رمان اتاق الهام گرفته از داستانی واقعیست که در آن زندگی پسربچه ای روایت می‌شود که تا ۵ سالگی در اتاقی حبس شده و با مادر جوانش در انجا زندگی می‌کند.

 آن اتاق تمام دنیاییست که پسر آن را به وضوح می‌بیند و درک و تصوّری از آنچه که تلویزیون از دنیای بیرون نشان می‌دهد ندارد.

تا اینکه روزی مادرش موفّق می‌شود تا پسرک را متقاعد کند بیرون از اتاق دنیای دیگر و بزرگ‌تری در انتظارش است.

او و مادرش بعد از فرار کردنشان با چالش‌های ارتباطی و جدیدی برای رویارویی با دنیای واقعی مواجه می‌شوند.

اما داناهیو نمایش نویس و رمان نویس ایرلندی است که داستان اتاق را از پرونده فریتزل درباره‌ی مردی که دخترش را ۲۴ سال در زیرزمین حبس می‌کند.دختر او ۷ بچه به دنیا می‌آورد که موقع لو رفتن این اتفاق کوچکترین پسرش ۵ سال داشته.

رمان اتاق در سال ۲۰۱۰ به فینال جایزهٔ ادبی من بوکر راه یافت.می‌توان از این رمان به عنوان یکی از بهترین رمان‌های روانشناسی جهان یاد کرد.

بیمار خاموش

دانلود بهترین رمان های روانشناسی معرفی بهترین رمان های روانشناسی دنیا
بهترین رمان های جنایی روانشناسی

داستان روانشناختی و معمایی بیمار خاموش در مورد زنی،به نام الیسیا،هنرمند و همه چیز تمام است.همسرش عکاس سرشناس مد و فشن می‌باشد که برای مجله‌های معروف مد عکاسی می‌کند.

در شبی یکی از همسایه‌ها صدای شلیک چند گلوله را از خانه‌ی الیسیا می‌شنود و با پلیس تماس می‌گیرد.پلیس‌ها به محض ورود به خانه با جسد همسر الیسیا که به صندلی بسته شده بود،روبه‌رو می‌شوند.از طرفی الیسیا را با مچ‌هایی خراشیده کنار صندلی شوهرش پیدا می‌کنند .

الیسیا از مرگ نجات پیدا می‌کند و به اتهام قتل دستگیر می‌شود.

در این مدت الیسیا در سکوت و خاموشی کامل به سر می‌برد،حتی موقعی که به او اتهام قتل می‌زنند.

این داستان از قول روانشناس الیسیا و خودش تعریف می‌شود.

الکس مایکلیدیس فیلمنامه نویس و نویسنده‌ی کتاب بیمار خاموش است.

کتاب بیمار خاموش در سال ۲۰۱۹ رتبه‌ی اول فروش در مجله‌ی نیویورک تایمز و را از آن خود کرد.

این داستان یه جورایی بامزه است

دانلود بهترین رمان های روانشناسی معرفی بهترین رمان های روانشناسی دنیا
برترین رمان های روانشناسی

رمان روانشناسی دیگر که با ظرافت هر چه تمام به موضوعاتی اشاره می‌کند و آن ها را مورد نقد قرار می‌دهد.

این رمان در مورد پسر نوجوانی به نام کرگ گیلنر است که باید قبل از پیدا کردن شغلی مناسب و برازنده در آینده به مدرسه‌ای خاص وارد شود.

کرگ که باموفقیت وارد مدرسه‌ای ویژه می‌شود ، و برای ماندگاری و کسب درجات بالا در این مدرسه از خواب و خوراک می‌افتد ، حتی شبی تا لبه‌ی پرتگاه مرگ هم می‌رود.

کتاب این داستان یه جورایی بامزه است در سال ۲۰۰۷ جایزه‌ی بهترین کتاب برای جوانان را دریافت کرد و در لیست بهترین رمان های روانشناسی قرار گرفت.

نویسنده‌ی این کتاب ، ند ویزینی ، که خود از افسردگی رنج می‌برد . با اینکه از تلاشی برای درمان افسردگی‌اش دریغ نکرد اما در ۳۲سالگی به زندگی خودش پایان داد.

گاهی دروغ می‌گویم

دانلود بهترین رمان های روانشناسی معرفی بهترین رمان های روانشناسی دنیا
برترین رمان های روانشناسی

کتاب گاهی دروغ می‌گویم داستان یک گوینده‌ی رادیو به اسم امبر رینولدز است که تصور می‌کند شوهرش دیگر علاقه‌ی چندانی به او ندارد.تا اینکه بر اثر سانحه‌ای،مدتی طولانی را در اغما بسر می‌برد در این مدت تنها می‌تواند بشنود و به میزان خیلی کمی ببیند.

امبر شوهرش را مسئول این حادثه در نظر گرفته.

آلیس فینی رمان نویس بریتانیایی و نویسنده‌ی کتاب گاهی دروغ می‌گویم است. او قبل از نویسندگی یک ژورنالیست و تهیه کننده در بی بی سی بود که ۱۵ سال در آنجا به فعالیت پرداخت.

کافه ای به نام چرا

معرفی بهترین رمان های روانشناسی دنیا
برترین رمان های روانشناسی

اگر دوست دارید که به دلیل چراهای زندگیتان پی ببرید با  جان ‌پی استرلکی همراه شوید تا داستان کسی را برایتان تعریف کند که یک هفته مرخصی گرفته تا بتواند به اندازه‌ی کافی از فضای کاری فاصله بگیرد.

ولی در حین حرکت در جاده برای رسیدن به استراحتگاه راه را گم کرده و با ساختمانی مستطیلی شکل به نام کافه‌ی چرا  مواجه می‌شود و بعد از ورود به این کافه کم کم به چراهای زندگی‌اش پی می‌برد.

جان ‌پی استرلکی اولین اثر خود یعنی کافه‌ای به نام چرا را در سال ۲۰۰۲ نوشت و منتشر کرد.

این کتاب هزاران نسخه درمیان بیست و چهار کشور در کمتر از یک سال فروش داشت.

دیگر اثر معروف استرلکی کتاب پنج مفهوم بزرگ زندگی می‌باشد.

وقتی نیچه گریست

رمان روانشناسی عاشقانه ایرانی بهترین رمان روانشناسی
بهترین رمان های روانشناسی جهان

این کتاب یک رمان خیالی از روانکاو معروف اروین د یالوم است که به روایت داستانی از یوزف برویر،پزشک مشهور،و فریدریش نیچه ، فیلسوف آلمانی،می‌پردازد.در این رمان به نقل بحث هاییکه بین آن دو پیش می‌آید پرداخته می‌شود.

داستان از آن جایی شروع شد که یوزف برویر در یکی از روزهای استراحت خود نامه‌ی مرموزی از طرف لو سالومه دریافت می‌کند . در آن نامه فقط زمان و جائیکه لو سالومه و یوزف‌برویر قرار بود همدیگر را ببیند ذکر شده بود.

در روز ملاقات لوسالومه به برویر می‌گوید که دوستش نیچه دچار بیماری شده و آینده‌ی فلسفه‌ی آلمان در خطر است.و به کمک برویر نیاز دارد .

برویر مسئولیت درمان نیچه را به عهده می‌گیرد.ولی بعد از چندین بار بحث با نیچه به این نتیجه می‌رسد که نیچه نمی‌خواهد معالجه شود.

اروین د. یالوم آثار تخصصی و دانشگاهی مربوط به رشته‌ی روانشناسی را تالیف کرد و در سال ۲۰۰۲ جایزه انجمن روان‌پزشکی آمریکا را از آن خود کرد.

یالوم بیشتر به عنوان نویسنده‌ی رمان‌های روانشناسی شناخته شده و معروفترین اثر او وقتی نیچه گریست می‌باشد.

کلکسیونر

رمان روانشناسی عاشقانه ایرانی معرفی بهترین رمان های روانشناسی دنیا
بهترین رمان های جنایی روانشناسی

رمان کلکسیونر درباره‌ی فردریک کلگ،جوانی سرخورده و افسرده است که هزینه‌ی زندگی‌اش را از کار برای شهرداری تامین می‌کند.

اصلی‌ترین و تنها سرگرمی فردریک جمع آوری حشرات و پروانه‌ها و درست کردن قاب‌های کلکسیونی از آنهاست.

فردریک کلگ به دختری که دانشجوی هنر است علاقه مند می‌شود . ولی اعتمادبنفس پایین فردریک او را تشویق می‌کند که به جای صحبت کردن با دختر او را در زیرزمین خانه‌ای دور از شهر زندانی کند تا با این کار او را به خود علاقه مند سازد.

جان رابرت فاولز نویسنده‌ی رمان کلکسیونر بعد از گذراندن دورانی از زندگی‌اش در فرانسه و انگلستان و یونان و فعالیت در حوزه‌ی ادبیات و تدریس ، اولین رمان خود «کلکسیونر» را در طول یک ماه نوشت و در مدت زمانی کم آن را مرتب کرد و به ناشر تحویل داد.

از آن جایی که کتاب کلکسیونر فروش خوبی داشت فاولز تصمیم گرفت که ادامه‌ی عمرش را به رمان نویسی اختصاص دهد.

دیگر اثر معروف او رمان مجوس است که خواننده‌های زیادی را به خود جلب کرد.

دختر گمشده

بهترین رمان روانشناسی
بهترین رمان های جنایی روانشناسی

رمان دختر گمشده که در سه فصل نقل شده است،به روایت زنی به نام ایمی می‌پردازد که قبل از جشن پنجمین سالگرد ازدواجش به طور غیرمنتظره ناپدید می‌شود.

چون همسر ایمی اقدام خاصی برای پیدا کردن ایمی انجام می‌دهد دیگران او را مسئول این اتفاق می‌دانند.

اما وقتی که وسایل ایمی توسط پلیس مورد بررسی قرار می‌گیرد،پلیس از دفترچه خاطرات او می‌فهمد که ایمی ممکن است آدم خطرناکی برای اطرافیانش باشد.

رمان دختر گمشده را ایمی و نیک،همسرش،نقل می‌کنند.این رمان در اوایلش شما را منتظر یک موضوع غافلگیرکننده نگه  می‌دارد تا بعداً با آن ها مواجه شوید.

گیلیان فلین فیلم نامه نویس و نویسنده،این رمان مهیج را به حالت فیلمنامه درآورد.و به خاطر نوشتن رمان روان شناسی دختر گمشده جوایز ارزنده‌ای دریافت کرد و برای فیلمنامه‌ی این داستان نامزد دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب شد.

گیلیان فلین قبل از نویسندگی به گزارشگری برای اداره‌ی پلیس می‌پرداخت ولی بعداً متوجه شد که نمی‌تواند در این کار به خطر بی استعدادی ادامه دهد،پس آن را کنار گذاشت و به خلق یکی از بهترین رمان های روانشناسی اقدام کرد.


دسته‌بندی مطالب مرتبط

قبلا در مطلب بهترین کتاب‌های جهان به معرفی بهترین کتاب‌های دنیا پرداخته‌ایم، اما در لیست زیر قصد داریم که به صورت دسته‌بندی شده بهترین رمان‌ها را بررسی کنیم:

بهترین‌های ایرانی

در این قسمت به معرفی بهترین رمان‌های ایرانی پرداخته‌ایم. بهترین‌هایی که شاید حتی یک بار هم که شده باید آن‌ها را بخوانید.

بهترین رمان‌های ایرانی

بهترین کتاب‌های ایرانی

علاوه بر معرفی بهترین رمان های روانشناسی می توانید به کتاب های پیشنهاد شده در جدول زیر مراجعه کنید .

بهترین کتابهای مرتبط به روانشناسی و توسعه فردی
۱- بهترین کتابهای خودشناسی، ۷ کتاب برای شناخت علاقه، استعداد و رسالت فردی
۲- بهترین کتابهای توسعه فردی، ۷ کتابی که برای رشد فردی به آنها نیاز دارید
۳- بهترین کتابهای روانشناسی، ۱۰ کتاب روانشناسی که زندگی شما را تغییر می‌دهند

بهترین رمان‌ها در موضوعات مختلف

در لیست زیر به معرفی رمان‌ها در موضوعات مختلف پرداخته‌ایم، اگر به هر یک از موضوعات زیر علاقه دارید با خواندن مطلب مربوط به آن می‌توانید به لیست پرباری از کتاب‌های مربوط به آن موضوع دست پیدا کنید:

لیست مطالب مربوط به رمان در موضوعات مختلف
بهترین رمان‌های جنایی
بهترین رمان‌های فلسفی
بهترین رمان‌های تاریخی
بهترین رمان‌های عاشقانه
بهترین رمان‌های سیاسی
بهترین رمان‌های فانتزی جهان
بهترین رمان‌های علمی تخیلی

جوانان – از مخاطبان اصلی رمان‌ها

در مطلبی که قبلا در مورد رمان‌های مخصوص جوانان نوشته‌ایم می‌توانید رمان‌‌های مخصوص جوانان را پیدا کرده و آن‌ها را مطالعه کنید، در انتخاب این رمان‌ها سعی کرده‌ایم که بهترین‌ها را با توجه به نظر کارشناسان و منتقدان انتخاب کنیم:

بهترین رمان‌ها برای جوانان

مطالب مرتبط دیگر

تاثیر گذار‌ترین کتاب‌های دنیا

پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

بهترین کتاب‌هایی که جایزهٔ نوبل را گرفته‌اند


تعداد رمان‌های روانشناسی خیلی زیاد نیست ، شاید به این خاطر که درآوردن تخصص روانشناسی در قالب یک داستان کار راحتی به نظر نمی‌آید .

اما با توجه به اینکه تالیف برخی از این داستان ها به دست متخصصین و افراد با تجربه صورت گرفته ، به جرئت می‌توان آن ها را به عنوان بهترین رمان های روانشناسی دنیا برشمرد .

همانطور که شما در قسمت نظرات علاوه بر پیشنهاد دادن برای ارائه‌ای بهتر جهت بهبود مطالب کمک کنید ، می‌توانید به معرفی بهترین رمان‌های روانشناسی دیگر هم کمک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *