۱۹ رمان پیشنهادی برای گذراندن اوقات فراغت

بهترین رمان هایی که باید خواند

دنیای رمان‌ها، دنیای وسیعی است. متاسفانه شما فرصت ندارید که همۀ آن‌ها را مطالعه کنید. بنابراین باید به دنبال بهترین رمان هایی که باید خواند ، باشید. کتاب‌هایی که می‌ارزد برایشان وقت بگذارید!

در این مطلب لیستی از بهترین رمان‌های جهان را معرفی کرده‌ایم. انتخاب این رمان‌ها بر اساس تجربیات خوانندگان، صورت گرفته است. به عبارت دیگر، همۀ کسانی که این کتاب‌ها را خوانده‌اند، از اینکه زمانی را برای آن‌ها صرف کرده‌اند، هرگز پشیمان نشده‌اند.

در تهیۀ لیست رمان هایی که باید خواند ، تلاش بر آن بوده است که:

  • از همۀ سبک‌ها و ژانر‌ها، حداقل یک کتاب ارائه شود.
  • کتاب‌ها از بهترین نویسندگان سراسر دنیا، باشند.
  • لینک تهیۀ کتاب با بهترین ترجمه (از نظر خوانندگان)، قرار داده شود.

در ادامه، می‌توانید این لیست را که شامل ۱۹ رمان برتر دنیاست، ببینید. در انتهای مطلب نیز، جهت دسترسی شما به کتاب‌های بیشتر در حوزه مورد علاقه‌تان، مطالبی ارائه شده است.

۱- مرگ ایوان ایلیچ

یکی از رمان هایی که باید خواند ، مرگ ایوان ایلیچ است. زیرا این کتاب دروازۀ ورود به ادبیات سنگین روسیه می‌باشد. کتاب، حجم کم و نثر روانی دارد.

این شاهکار ادبی را «تولستوی»، نویسندۀ بزرگ و توانای روسی، در ژانر «واقع گرایانه» و فلسفی نوشته است.

رمان هایی که باید خواند

داستان، با مرگ «ایوان ایلیچ» آغاز می‌شود. به طور کلی این کتاب در مورد مرگ، مقابله با آن و در نهایت، پذیرش آن است.

برای تهیۀ رمان مرگ ایوان ایلیچ، با ترجمۀ «سروش حبیبی»، به لینک زیر مراجعه نمایید.

۲- زوربای یونانی

زوربای یونانی نام کتابی است که نویسنده‌اش را تا مرز گرفتن جایزه نوبل پیش برد. بنابراین یکی از رمان هایی که باید خواند ، است. خالق این اثر کلاسیک مدرن، «نیکوس کازانتزاکیس»، یکی از نویسندگان معروف یونانی است.

رمان هایی که باید خواند

راوی، جوانی متفکر و روشنفکر است که در پی حقیقت زندگی می‌باشد و زوربا، پیرمردی بی سواد، اما جهاندیده است. در طول داستان، جوان، از زوربا بسیار تأثیر می‌پذیرد و سرانجام به درک تازه‌ای از زندگی می‌رسد.

ظاهراً، بهترین ترجمۀ این کتاب، متعلّق به «محمد قاضی» است که می‌توانید آن را از لینک زیر خریداری نمایید.



۳- جین ایر

اگر می‌خواهید با فراز و نشیب‌های زندگی یک زن، در جامعۀ انگلستان قرن نوزدهم آشنا شوید، جین ایر را بخوانید. جین ایر، اثر «شارلوت برونته»، نویسندۀ معروف انگلیسی، یکی از مشهورترین رمان‌های کلاسیک جهان، با ژانری «عاشقانه» و آموزنده است.

بهترین رمان هایی که باید خواند

قهرمان داستان، «جین»، دختری با ظاهر معمولی؛ اما بسیار شجاع و جسور است. جین در کودکی، روزگار سختی را در یتیم‌خانه می‌گذراند. او پس از مدتی تصمیم می‌گیرد آنجا را ترک کند …

برای خرید یکی از بهترین رمان هایی که باید خواند ، یعنی جین ایر، می‌توانید از لینک زیر اقدام نمایید.

۴- کنت مونت کریستو

یکی از رمان هایی که باید خواند ، کنت مونت کریستو است. این رمان به نوجوانانی که طرفدار ژانر «ماجراجویانه» هستند، پیشنهاد می‌شود. کنت مونت کریستو یکی از آثار نویسندۀ محبوب فرانسوی، «الکساندر دوما» است.رمان هایی که باید خواند

شخصیت اصلی رمان، دریانورد جوانی است که بی‌گناه، به زندان می‌افتد. او پس از رهایی، با یافتن گنجی، باز می‌گردد تا انتقام بگیرد. این کتاب حاوی ماجراهای بسیار زیادی است و می‌تواند خواننده را به خوبی سرگرم کند.

کنت مونت کریستو را از لینک زیر بخرید.



۵- دراکولا

رمان دراکولا، کتاب جذاب و ترسناکی است که به علاقمندان ژانر «وحشت» پیشنهاد می‌شود. این کتاب، رمانی به یاد ماندنی و ارزشمند، از «برام استوکر»، نویسندۀ ایرلندی، است.

مجموعه رمان هایی که باید خواند

دراکولا یک اشراف زاده رومانیایی است که در پی ماجراهایی، تبدیل به یک خون آشام می‌شود.

جالب است بدانید که نویسندۀ رمان شرلوک هلمز، از دراکولا به عنوان بهترین داستان دربارۀ شیاطین و نیروهای اهریمنی، یاد کرده، که تا به حال خوانده است. دراکولا همچنین در فهرست پیشنهادی روزنامه ایندیپندنت، یکی از مجموعه رمان هایی که باید خواند ، است.

این کتاب مخوف را از لینک زیر تهیه کنید.

۶- صدسال تنهایی

«گابریل گارسیا مارکز»، نویسندۀ مشهور کلمبیایی، پس از نوشتن این کتاب، جایزۀ نوبل را از آن خود کرد. صدسال تنهایی از همان ابتدا، در لیست پرفروش‌ترین رمان‌های جهان و همچنین در لیست بهترین رمان هایی که باید خوانده شوند ، قرار گرفت.

این کتاب به سبک «رئالیسم جادویی» نوشته شده است.

بهترین رمان هایی که باید خوانده شوند

داستان کتاب، درباره خانوادۀ «بوئندیا» و ماجراهایی است که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد. سراسر کتاب، پر از اتّفاقات عجیبی است که خواننده را شگفت‌زده می‌کند.

لذت مطالعۀ این کتاب، با ترجمۀ «بهمن فرزانه» را از دست ندهید. این کتاب را می‌توانید به آسانی، از لینک زیر تهیه کنید.



۷- کیمیاگر

کیمیاگر، یکی از رمان‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در میان خوانندگان و قطعاً از بهترین رمان هایی که باید خواند ، است. این کتاب که به سبک «سورئال» نوشته شده، اثر «پائولو کوئیلو»، نویسندۀ معروف برزیلی است.

به اعتقاد منتقدان، کیمیاگر برگرفته از داستانی در مثنوی معنوی می‌باشد.

بهترین رمان هایی که باید خواند

رمان، داستان یک چوپان اسپانیایی است که در پی گنجی، زادگاه خود را ترک گفته و رهسپار آفریقا می‌شود.

ترجمۀ بسیار خوب «آرش حجازی» را از لینک زیر بخرید.

۸- جزء از کل

ممکن است به دنبال رمانی باشید که شما را با ادبیات استرالیا آشنا کند. در این صورت از رمان جزء از کل، غافل نشوید. نویسندۀ این کتاب، «استیو تولتز»، است و این کتاب اولین اثر وی می‌باشد.

علیرغم این موضوع، این رمان پس از چاپ شدن، بسیار مورد توجه قرار گرفت و در سراسر جهان محبوبیت یافت؛ بنابراین از رمان هایی که حتما باید خوانده شود ، به شمار می‌رود.

رمان هایی که حتما باید خوانده شود

به طور کلی داستان کتاب، در مورد یک پدر و پسر است و ماجراهایی که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد. کتاب با زبان طنز نوشته شده و حاوی مطالب فلسفی نیز می‌باشد.

خواندن این کتاب جذاب، با ترجمۀ «پیمان خاکسار» را از دست ندهید. برای خرید آن، از لینک زیر اقدام کنید.

۹- کافکا در کرانه

آیا تا به حال چیزی دربارۀ «جهان‌های موازی» شنیده‌اید؟ رمان کافکا در کرانه را بخوانید. این رمان جذاب، یکی از آثار «هاروکی موراکامی»، نویسندۀ معروف ژاپنی است.

بهترین رمان هایی که باید خوانده شود

نویسنده، داستان «کافکا» و «تامورا»، را به موازات هم روایت می‌کند که هیچگاه با هم آشنا نمی‌شوند اما به هم مرتبط هستند.

این کتاب، در سال ۲۰۰۵، در لیست ۱۰ رمان برتر مجلۀ نیویورکر قرار گرفت و می توان گفت یکی از بهترین رمان هایی که باید خوانده شود ، است.

روی لینک زیر کلیک کنید تا به راحتی این کتاب خواندنی را با ترجمۀ «مهدی غبرائی» دریافت نمایید.



۱۰- بادبادک‌باز

«در کتاب، چیزهای زیادی نوشته شده بود که نمی‌دانستم، چیزهایی که معلم‌هامان اصلاً حرفش را هم نمی‌زدند». جملاتی که خواندید قسمتی از رمان بسیار محبوب بادبادک‌باز است. این رمان را «خالد حسینی»، نویسندۀ معروف افغانستان، نوشته است.

لیست رمان هایی که باید خواند

قهرمان داستان، «امیر» است که دوستی به نام «حسن» دارد. امیر، پولدار و ارباب زاده؛ اما حسن از خانواده‌ای فقیر است. در این کتاب، با ماجرای جنگ افغانستان و آوارگی مردم آن به خوبی آشنا می‌شوید.

ممکن است پس از خواندن کتاب، نگرشتان به بسیاری از مسائل تغییر کند. بنابراین آن را در لیست رمان هایی که باید خواند ، قرار دهید.

رمان بادبادک‌باز با ترجمۀ «مهدی غبرائی» را از لینک زیر بخرید.

۱۱- سمفونی مردگان

اگر می‌خواهید رمانی به زبان فارسی بخوانید، از شاهکار «عباس معروفی» غافل نشوید. بدون شک پس از این کتاب، مشتاق خواندن آثار دیگر این نویسندۀ توانا، خواهید بود.

بهترین رمان هایی که باید خواند

شخصیت اصلی داستان، پسری جوان و روشنفکر به نام «آیدین» است که در خانواده‌ای سنتی زندگی می‌کند. ماجرای کتاب، در «اردبیل» اتفاق می‌افتد و داستان از زبان چند راوی مختلف، بیان می‌شود.

برای خرید مستقیم یکی از بهترین رمان هایی که باید خواند ، یعنی سمفونی مردگان، روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۲- ارباب حلقه‌ها

بدون شک ارباب حلقه‌ها، بهترین اثر ژانر «فانتزی» است. نویسندۀ این رمان بی‌نظیر، «جی. آر. آر. تالکین»، اهل انگلیس می‎‌باشد. ممکن است فیلمش را دیده باشید؛ اما باید گفت، لذتی که در خواندن رمان ارباب حلقه‌ها است، در تماشای فیلمش نیست.

مجموعه رمان هایی که باید خواند

رمان ارباب حلقه‌ها، شامل سه جلد است: یاران حلقه، دو برج، بازگشت پادشاه. برای خواندن، باید از یاران حلقه شروع کنید. در مجموع، داستان کتاب فوق‌العاده است. حتما آن را بخوانید.

برای خرید ارباب حلقه‌ها، یکی از بهترین مجموعه رمان هایی که باید خواند ، می‌توانید از لینک‌های زیر اقدام نمایید.



۱۳- شازده کوچولو

این کتاب زیبا را حتماً می‌شناسید؛ با این وجود، ممکن است هنوز آن را نخوانده باشید. شازده کوچولو، اثر معروف «آنتوان دو سنت اگزوپری»، نویسنده و خلبان محبوب فرانسوی است.

بهترین رمان هایی که باید خواند

راوی داستان، خلبانی است که هواپیمایش در یکی از صحراهای آفریقا سقوط کرده؛ او در این صحرا با پسرکی متعلّق به سیارک ب ۶۱۲ آشنا می‌شود، که گُل خود را ترک کرده و پس از سفر به ۶ سیاره، سرانجام به زمین رسیده است …

در سراسر کتاب به مفاهیمی همچون عشق، دوستی، تکنولوژی و پیشرفت، مصرف‌گرایی و پوسیدگی جامعۀ مدرن اشاره شده است. بنابراین از بهترین رمان هایی که باید خواند ، به شمار می‌رود.

این کتاب را می‌توانید به دوستان خود نیز هدیه بدهید. برای خرید آن روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۴- کوری

این بار یک رمان بسیار خاص، به نام کوری را به شما معرفی می‌کنیم که حتماً باید آن را بخوانید. این اثر، متعلّق به «ژوزه ساراماگو»، نویسندۀ پرتغالی و برندۀ جایزۀ نوبل، می‌باشد.

در واقع یکی از بهترین رمان هایی که باید خواند ، همین کتاب است.

بهترین رمان هایی که باید خواند

«اگر نمی‌توانیم مثل آدم زندگی کنیم، دست کم بکوشیم مثل حیوان زندگی نکنیم». این جمله از متن کتاب کوری برگرفته شده است.

داستان، از یک چهارراه شروع می‌شود. مردی که در اتومبیل خود نشسته، ناگهان بینایی‌اش را از دست می‌دهد. این بیماری، کم کم به همۀ مردم شهر سرایت می‌کند …

رمان را با ترجمۀ بسیار خوب «مینو مشیری»، از لینک زیر بخرید.

۱۵- بیست هزار فرسنگ زیر دریا

حتی اگر به خواندن کتاب‌های «علمی-تخیلی»، علاقه نداشته باشید، از خواندن این کتاب لذت خواهید برد. این کتاب، رمان معروفی از نویسندۀ  فرانسوی، «ژول ورن» می‌باشد.

رمان هایی که باید خواند نشر پیدایش

داستان کتاب در مورد چند شخصیت است که برای به دام انداختن هیولا، به یک سفر دریایی می‌روند …

این رمان به همۀ کسانی که به نویسندگی علاقه دارند، بسیار توصیه می‌شود؛ و باید آن را در لیست رمان هایی که باید خواند ، قرار دهند.

برای خرید کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.



۱۶- خوشه‌های خشم

اگر می‌خواهید یک رمان فوق‌العاده بخوانید، باید بدانید که خوشه‌های خشم یکی از رمان هایی که حتما باید خوانده شود ، است. نویسندۀ این رمان، «جان اشتاین بک»، اهل آمریکا، پس از نوشتن این اثر، جایزۀ پولیتزر را دریافت نمود.

رمان هایی که حتما باید خوانده شود

با این رمان به دوره‌ای از تاریخ آمریکا سفر کنید، زمانی که ماشینی شدن، فقر و بی عدالتی، باعث آوارگی خانواده‌های زیادی شد.

برای خرید کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۷- خاطرات سری آدرین مول

خاطرات سری آدرین مول، کتاب جذابی است؛ که وقتی آن را شروع کنید، دوست ندارید تمام شود. نویسندۀ کتاب، «سو تاون سند»، اهل انگلستان است.

بهترین رمان هایی که باید خوانده شود

این کتاب به شیوۀ خاطره‌نویسی، از زبان یک نوجوان نوشته شده است. نثر روان و خوش‌خوانی دارد و طنزآمیز است. به طور کل از بهترین رمان هایی که باید خوانده شود ، است.

برای تهیه کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید.

۱۸- جنایت و مکافات

یکی از رمان هایی که باید خواند ، جنایت و مکافات است که ژانر آن نسبتاً جنایی می‌باشد. نویسندۀ کتاب، «فئودور داستایوفسکی»، اهل روسیه است.

رمان هایی که باید خواند

قهرمان داستان، پسر جوانی است که پیرزنی را به قتل می‌رساند؛ اما بعد دچار عذاب وجدان می‎‌شود …

کتاب را در دو جلد و با ترجمۀ خوب «حمیدرضا آتش برآب»، از لینک زیر بخرید.

۱۹- هری‌پاتر و سنگ جادو

توصیه می‌شود، رمان هری‌پاتر را قبل از تماشای فیلم آن بخوانید و تمام شخصیت‌ها و فضاهای آن را در ذهن خود مجسم کنید. این کار به تقویت قوۀ تخیل، بسیار کمک می‌کند.

هری پاتر، اثر معروف «جی. کی. رولینگ»، نویسندۀ انگلیسی، در ژانر «فانتزی» نوشته شده است.

رمان هایی که باید خواند نشر پیدایش

اگر مادر یا پدر یک نوجوان هستید و می‌خواهید فرزندتان را به مطالعه کردن تشویق کنید، این کتاب برای شروع، انتخاب مناسبی است.

برای خرید اولین جلد یکی از بهترین مجموعه رمان هایی که باید خواند ، یعنی هری پاتر و سنگ جادو، روی لینک زیر کلیک کنید.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



چه ژانری را بیشتر می‌پسندید؟

در این مطلب سعی کردیم، بهترین رمان هایی که باید خوانده شوند ، را در ژانرهای مختلف عاشقانه، ماجراجویانه، وحشت، علمی-تخیلی، اجتماعی، فلسفی، تراژدی و جنایی به شما معرفی کنیم.

همچنین تلاش کردیم تا رمان‌های ذکر شده، سبک‌های گوناگون کلاسیک، کلاسیک مدرن، رئال، سورئال، رئالیسم جادویی، فانتزی، خاطره و طنز را در بر بگیرند.

دلیل انجام این کار، آشنایی شما با انواع رمان‌ها و یافتن سبکی است که به آن علاقه دارید. اگر می‌خواهید رمان‌های بیشتری در ژانر مورد علاقه خود بخوانید، روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

بهترین رمان هایی که باید خواند به قلم نویسندگان برتر دنیا

اگر به کتاب‌های معرفی شده دقت کنید، متوجه می‌شوید، بهترین رمان هایی که باید خوانده شود ، را از بهترین نویسندگان سراسر دنیا برای شما گردآوری کرده‌ایم. هدف از این کار، آشنایی شما با نویسندگان مختلف جهان و همچنین یافتن اثری از نویسندۀ محبوبتان بوده است.

اگر تمایل دارید با نویسندگان بیشتر و آثارشان آشنا شوید، روی لینک زیر کلیک کنید.

روشن است که وقتی کتابی از یک نویسندۀ خارجی می‌خوانید، در فضای ذهنتان، وارد کشور او می‌شوید. به عنوان مثال، اگر کتاب کافکا را بخوانید، مردم ژاپن و فرهنگشان را تا حدودی خواهید شناخت.

چنانچه تمایل دارید، کتاب‌هایی بخوانید که شما را با آداب و رسوم مردم دیگر کشورها آشنا کند، وارد لینک زیر شوید.

لیست رمان هایی که باید خواند از نویسندگان ایرانی

افراد بسیاری طرفدار رمان‌های ایرانی هستند زیرا شخصیت‌ها و فضای رمان برایشان به خوبی قابل درک است. در این مطلب، در لیست رمان هایی که باید خواند ، تنها یک اثر بسیار معروف و موفق ایرانی، یعنی سمفونی مردگان، ارائه شده است. رمان‌های ایرانی بیشتر را در لینک زیر جستجو کنید.

همچنین برای آشنایی با رمان‌نویس‌های موفق ایرانی، روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

اگر نوجوان هستید …

برای نوجوانان عزیز، تعدادی کتاب معرفی کردیم؛ که میدانیم کافی نیست. باید گفت از رمان هایی که باید خواند نشر پیدایش ، کتاب‌های متعددی چاپ کرده است.

 به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای دیدن تعداد بیشتری از بهترین رمان هایی که باید خواند ، به لینک‌های زیر، سر بزنید.

لینک‌های مرتبط

بهترین رمان‌های دنیا برای ساختن انسان‌های بهتر

در این مطب تعدادی از رمان هایی که حتما باید خوانده شود ، به شما معرفی شد.

کدام یک از آن‌ها را هنوز نخوانده‌اید؟ به نظر شما جای کدام کتاب‌ها خالی است؟ بسیار خوشحال می‌شویم، کسانی که این رمان‌ها را مطالعه کرده‌اند، نظرشان را درباره ترجمه‌ها، برایمان بنویسند!


نوشته شده توسط زهرا رستمی

دیدگاه ها

    1. نویسنده
      پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *