معرفی بهترین کتاب جنایی معمایی

معرفی کتاب جنایی معمایی

اگر عاشق رمان‌های جنایی و پلیسی و  کتاب جنایی معمایی هستید اما هر کتابی را نمی‌پسندید با ما همراه شوید. در رمان جنایی معمایی ما انتظار داریم که معما به‌ خوبی طرح شود و  ما را با خود همراه کند، اصطلاحا درون کتاب فرو برویم. بهترین کتاب‌های جنایی معمایی کتاب‌هایی هستند که فراز و فرود نداشته‌باشند، شروع طوفانی داشته‌باشند و همان‌طور ادامه پیدا کنند. 

پیدا کردن چنین کتابی سخت است! ما برای شما تعدادی از بهترین کتاب‌های جنایی معمایی و کتاب‌های پلیسی را آماده کردیم که از خواندن آن‌ها لذت ببرید و تمام انتظار شما را برآورده کنند.

در این مطلب: 

  • ۹ مورد از بهترین کتاب‌های جنایی و پلیسی
  • لینک خرید نسخه چاپی هر کتاب
  • وضعیت نویسندگان ایرانی در این ژانر پر مخاطب


۱- کتاب دخترگمشده

گم شدن در جنگل سبز و تاریک از ترسناک‌ترین اتفاقاتی‌ست که می‌تواند برای ما بیفتد. رمان دختر گمشده اثر شرلی جکسون روایت دختر دانشجویی است که ناپدید می‌شود! یک روز به هم‌اتاقی‌اش می‌گوید کاری دارد و باید برود. سپس گشت‌وگذار در در مسیر کوهستانی و جنگلی را بدون هیچ همراهی آغاز می‌کند.

پس از آن‌که چند روز برنگشت، بتسی هم‌اتاقی دختر جوان نمی‌داند چه باید بکند و…

معرفی کتاب جنایی معمایی

رمان دختر گمشده رمان جنایی معمایی است که شما را همراه خود می‌کند. داستان فرود ندارد و تماما در اوج است. به گونه‌ای که آن را نمی‌توانید کنار بگذارید! 

کتاب دختر گمشده را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید:

 

 ۲- کتاب بیمار خاموش

رمان های جنایی و پلیسی

قتل همیشه راه نجات نیست! رمان بیمار خاموش رمان جنایی و پلیسی‌ست که زنی هنرمند را روایت می‌کند. او به خاطر بیماری روانی خود، همسرش را به قتل می‌رساند. آلیسا گابریل همسر خود را در خانه به صندلی می‌بندد و با اسلحه به او شلیک می‌کند. ماموران او را بهت زده در حالی که رگ دست خود را زده است، در بالای جنازه پیدا می‌کنند. آلیسا در بازجویی‌ها هیچ چیز نمی‌گوید. حرف نزدن او این اتفاق را به یک اتفاق رازآلود و معما تبدیل می‌کند.

در بیمار خاموش نویسنده به بخشی از روان انسان اشاره می‌کند که منشا احساسات بیان نشده و سرکوب شده است. احساساتی که از بین نمی‌روند فقط به شیوه‌ای دیگر و وحشتناک سر باز می‌کنند. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: ابتدا فکر می‌کردم دیوانه‌ام، برایم آسان‌تر بود که فکر کنم دیوانه‌ام. تا باور کنم که این حقیقت است.

کتاب بیمار خاموش را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید:

 

۳- کتاب تحقیقات پوآرو

عاشقان رمان جنایی معمایی خارجی حتما آگاتاکریستی را می‌شناسند. اگر دوست‌دار کتاب جنایی معمایی هستید مجموعهٔ بی نظیر تحقیقات پوآرو را از دست ندهید. مجموعه‌ای شگفت‌انگیز که با خواندن هر جلد بیشتر در معماها و حل معماها غرق خواهید شد. 

رمان جنایی معمایی خارجی

مجموعه داستان های پوارو شامل داستان‌های:

  • ماجرای ستاره غربی
  • تراژدی در مارسدون مانور
  • ماجرای آپارتمان ارزان
  • راز هانتر لوج
  • سرقت یک میلیون دلاری اوراق
  • ماجرای آرامگاه مصری
  • سرقت جواهرات در گرند متروپلتن
  • ربوده شدن نخست‌وزیر
  • ناپدید شدن آقای دونهایم
  • ماجرای نجیب‌زاده ایتالیایی
  • پرونده وصیت‌نامه گم‌شده

در بخشی از داستان ماجرای ستاره غربی می‌خوانیم: ناگهان بدون هیچ هشداری چراغ‌ها چشمک زد و خاموش شد. در تاریکی سه صدای ضربه بلند آمد. من صدای ناله خانم مالتراورز را شنیدم و بعد مردی را دیدم که کنار نرده‌های پله ما را نگاه می‌کرد و با نوری ضعیف که سوسو می‌زد، ایستاده بود. روی لب‌هایش خون بود و با دست راستش اشاره می‌کرد. ناگهان نوری درخشان از او ساطع شد. آن نور از من و پوآرو رد شد و روی خانم مالتراورز افتاد.
من صورت وحشت‌زده و رنگ‌پریده او و همین طور یک چیز دیگر را هم دیدم. نالیدم: خدای من! پوآرو! به دست او نگاه کن، دست راستش…

کتاب تحقیقات پوآرو را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید:

 

۴- کتاب ربه کا

معرفی کتاب جنایی معمایی

۸۰ سال محبوب باشید. رمان ربه‌کا یک رمان جنایی معمایی خارجی است که پس از گذشت ۸۰ سال هم‌چنان در بهترین کتاب‌های جنایی معمایی جای دارد. ربه کا داستان دختر ساده‌ایست که  اجبارا به ازدواج با مردی که قبلا ازدواج کرده و همسرش فوت کرده‌است درمی‌آید. مردی بسیار ثروتمند و عجیب!

ربه‌کا انقدر جذاب است که می‌توانید با خواندن آن و یا هدیه دادن به دیگران، آن‌ها را عاشق کتاب و مشتری همیشگی کتاب جنایی معمایی کنید. 

جمله ای از کتاب: دیگر هرگز نمی‌توانیم برگردیم در این شکی نیست گذشته هنوز بسیار نزدیک است.

کتاب ربه‌کا را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید:

 

۵ , ۶- کتاب سکوت بره‌ها و کتاب هانیبال

ارتباط با با یک کارآگاه آدم‌خوار بسیار سخت و پیچیده است. پلیس جوان FBI برای حل معمای قتل‌های زنجیره‌ای، مجبور است با یک کارآگاه نابغه که اکنون در تیمارستان بستری است ارتباط برقرار کند و از او برای حل معمای قتل کمک بگیرد. در این بین رابطه عجیب و پیچیده‌ای بین پلیس و کارآگاه رخ می‌دهد. 

رمان های جنایی و پلیسی

جلد اول این کتاب به نام سکوت بره‌ها و جلد دوم به نام هانیبال است. در سال ۱۹۹۱ فیلمی با همین عنوان و با بازی ستارگانی چون آنوتانی هاپکینز و جودی فاستر ساخته شد که جایزه ارزشمند اسکار را دریافت کرد.

کتاب سکوت ‌بره‌ها را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید:

 

کتاب هانیبال را از لینک می‌توانید زیر تهیه کنید:

 

۷- کتاب رد پای شیطان

داستان از یک بستهٔ رمز آلود و وحشتناک آغاز می‌شود. بسته‌ای که به دست رابین آلاکات می‌رسد و پای قطع شده زنی را درونش گذاشته‌اند! پلیس از ماجرا باخبر می‌شود. کارآگاه کورمون استرایک به دنبال مظنونین این پرونده می‌رود و وارد دنیایی پیچیده و هولناک می‌شود.

کتاب جنایی معمایی

کتاب ردپای ‌شیطان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید:

 

۸- وقتی خورشید خوابید

رمان جنایی جدید

به دهه ۴۰ سفر کنید. رمان وقتی خورشید خوابید رمان جنایی و پلیسی جدید ایرانی است که شما را جذب خود می‌کند. روایت یک قتل خاص در روستا، که از منظر‌های مختلف آن ‌را بررسی می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

بقیه با دیدن غریبه‌ای با کت و شلوار تر و تمیز جا خورده بودند، اما سرهنگ نگذاشت زیاد در بهت بمانند و بلند گفت: «خسته نباشید. بنشینید دیگه.» یکی‌یکی نشستند. بی‌صدا و زیر چشمی به سرهنگ نگاه می‌کردند. سرهنگ می‌دانست در حضور او راحت نیستند و می‌خواست زودتر این فضا را بشکند.

برای اینکه بلند حرف بزند، مرد یک‌دستی را که دورتر از خودش نشسته بود خطاب قرار داد و گفت: «این‌طوری می‌تونی کار کنی؟»

نسخه الکترونیک کتاب وقتی خورشید خوابید را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید:

 

۹- کتاب های محمد رضا حدادپور جهرمی

با خواندن هر کتاب نفس‌تان حبس می‌شود! درکتاب‌های آقای حدادپور ضمن خواندن رمان‌هایی معمایی و پلیسی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنید که باورشان سخت است! روایت پرونده‌هایی واقعی که تاکنون مانع از انتشار این اطلاعات شده‌اند.

از این نویسنده می‌توان به کتاب‌هایی چون: نه، کف خیابون، تب مژگان و… اشاره کرد.

رمان های جنایی و پلیسی

در بخشی از کتاب نه می‌خوانیم:

 یک هفته هیچ جا را نمی‌دیدم. ۷ شب و ۷ روز طاقت فرسا. بعدها یک نفر برایم گفت که آن‌ها اعتقاد داشتند اگر زندانی را به مدت یک هفته در یک جای نمور و تاریک مثل قبر نگه دارند و خوراک مار و عقرب نشود و بالاخره زنده بماند تقدیرش این است که حداقل تا دو سه ماه دیگر زنده باشد، تا بعد هم برایش تصمیم بگیرند که با او چه کار کنند.

اما آن‌قدر آن یک هفته سخت و دشوار بود که فقط ناله می‌کردم و دست و پا می‌زدم. هم درد داشتم و هم زخم و زیلی بودم. نمی‌توانستم بنشینم یا چهار دست و پا راه بروم، چون فاصله کف و سقف از کمتر از ۶۰ سانتی‌متر بود و تمام آن‌جا هم بیشتر از یک در نبود. جوری هم ضبط شده بودم که باید با تمام عوامل و جانور های طبیعی زیرزمینی دست و پنجه نرم می کردم.  اغراق نمی‌کنم چرا که جایی هم برای اغراق نمی‌ماند، اما برای زنده ماندن مجبور بودم و به هر چه می‌توانستم چنگ می‌زدم مثلا همان سوسک و حشرات را ….

کتاب‌های محمد رضا حدادپور را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید:


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



دسته‌بندی مطالب مرتبط

قبلا در مطلب بهترین کتاب‌های جهان به معرفی بهترین کتاب‌های دنیا پرداخته‌ایم، اما در لیست زیر قصد داریم که به صورت دسته‌بندی شده بهترین رمان‌ها را بررسی کنیم:

بهترین‌های ایرانی

در این قسمت به معرفی بهترین رمان‌های ایرانی پرداخته‌ایم. بهترین‌هایی که شاید حتی یک بار هم که شده باید آن‌ها را بخوانید.

بهترین رمان‌های ایرانی

بهترین کتاب‌های ایرانی

بهترین رمان‌ها در موضوعات مختلف

در لیست زیر به معرفی رمان‌ها در موضوعات مختلف پرداخته‌ایم، اگر به هر یک از موضوعات زیر علاقه دارید با خواندن مطلب مربوط به آن می‌توانید به لیست پرباری از کتاب‌های مربوط به آن موضوع دست پیدا کنید:

جوانان از مخاطبان اصلی رمان‌ها

در مطلبی که قبلا در مورد رمان‌های مخصوص جوانان نوشته‌ایم می‌توانید رمان‌‌های مخصوص جوانان را پیدا کرده و آن‌ها را مطالعه کنید، در انتخاب این رمان‌ها سعی کرده‌ایم که بهترین‌ها را با توجه به نظر کارشناسان و منتقدان انتخاب کنیم:

بهترین رمان‌ها برای جوانان

جذاب‌ترین رمان‌ها برای نوجوانان پرشور

در مطلب زیر در مورد بهترین رمان‌های جهان که مناسب نوجوانان هستند صحبت کرده‌ایم، همچنین با توجه به لیست کاملی که در انتهای مطلب زیر قرار دارد می‌توانید متناسب با سن و ویژگی کتاب، بهترین انتخاب را داشته باشید:

بهترین کتاب‌ها برای نوجوانان

داستان‌ها و رمان‌های جذاب مناسب دنیای کودکان

در لیست زیر به معرفی رمان‌های مخصوص کودکان پرداخته‌ایم که مناسب دنیای کودکان می‌باشند و بچه‌ها عاشق این‌جور کتاب‌ها هستند:


اولویت من برای معرفی کتاب‌، کتاب‌های ایرانی است که ارزش خواندن دارند… متاسفانه در ژانر جنایی درخشش نویسندگان ایرانی کم است. امیدوارم هرچه زودتر شاهد کتاب ‌هایی فوق‌العاده از نویسندگان ایرانی در این ژانر باشیم! در کنار تمام این کتاب‌ها نویسندهٔ محبوب دوست‌داران ژانر جنایی و معمایی آگاتاکریستی است که داستان‌هایش خواننده را بسیار جذب خود می‌کند. 

تاکید می‌کنم این‌ها کتاب‌های پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتاب‌های جنایی کتاب‌های دیگری باشد.

در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتاب‌های جنایی شما، شامل کدام کتاب‌هاست؟

کتاب‌هایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آن‌ها چیست؟


این متن توسط الهه عظیم زاده نوشته شده است.

دیدگاه ها

  1. مینا احمدی

    جالبه که عکسی که برای ابتدی متن گذاشتید از شرلوک هلمزه، ولی کتابی از شرلوک هلمز که دارای بهترین داستان های جنایی هست رو معرفی نکردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *