۱۰ عنوان از کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند

کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند

افسوس واژه‌ایست که با گوشت، پوست و استخوان ما ایرانی‌ها عجین شده است. افسوس زمینی که نخریدیم یا فروختیم، افسوس قدرنشناسی پدر یا مادری که در قید حیات نیستند، افسوس سواستفاده‌ای که دیگران از اخلاق خوب ما می‌کنند و هزاران افسوس همیشه همراه ما.

در این مقاله قصد دارم بر اساس تجربه شخصی‌ام، کتاب‌هایی را معرفی کنم. کتاب‌هایی که ما ایرانی‌ها بهتر است قبل از اینکه به لیست افسوس‌هایمان تبدیل شوند، بخوانیم. خاطرم هست در مطلبی می‌خواندم، کسی که در سرشلوغی روزهای جوانی کتابی نخواند، در آرامش بازنشستگی نیز کتابی نخواهد خواند. تلنگری برایم بود. بگذریم…

 

کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند + لیست ۱۰ عنوان کتاب 

۱- کتاب هنر شفاف اندیشیدن 

این کتاب مجموعه‌‍‌ای کامل از مثال‌های کاربردی با ذکر منایع مختلف است. هدف تمام ۹۹ فصل این کتاب آشنایی بیشتر ما با خطاهای شناختی ذهن در حین تصمیم گیری است.

جذابیت دیگر این کتاب برای ما ایرانی‌ها، عادل فردوسی پور دوست داشتنی به عنوان مترجم کتاب رولف دوبلی است. 

هنر شفاف اندیشیدن-کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند
هنر شفاف اندیشیدن-کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند

 

۲- تئوری انتخاب 

خیلی از اطرافیان ما، برای تمام بلاهایی که سرشان آمده است، دیگران را مقصر می‌دانند. ویلیام گلاسر در این کتاب، منشأ این مشکلات را بصورت درونی می‌داند و نه بیرونی. اگر اصولاً انگشت اتهامتان به سمت اطرافیان است، این کتاب را از دست ندهید.

تئوری انتخاب
تئوری انتخاب



۳- قوی سیاه 

تفکرات و مدل ذهنی یک راننده تاکسی و یک کارمند بانک کاملا متفاوت است. نسیم طالب با استعاره از زندگی دو برادر در این کتاب، مدل‌های ذهنی این دو را تعمیم می‌دهد. قبل از خواندن این کتاب بد نیست که بدانید، نسیم طالب در دنیا یک کوچ بسیار قوی و معروف در زمینه مالی نیز هست.

کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند
کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند

 

۴- هفت عادت مردمان موثر ( کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند )

دقت کرده‌اید که شنیدن ترانه‌های خوانندگان قدیمی همیشه تازه است (حیف که نمی‌توانم اسم بیاورم). در صورتی که خوانندگان جدید این‌گونه نیستند. مطالب این کتاب هم از آن دسته کتاب‌هایی هست که علی رغم سن و سال بالا و گذشت زمان زیاد از نوشتن آن، تازه هست. جالب است بدانید بیش از ده سال است که این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار گرفته است. قلم استفان کاوی را از دست ندهید.

هفت عادت مردمان موثر
هفت عادت مردمان موثر



۵- کتاب قدرت عادت 

عجیب است که بدانیم تقریبا نیمی از کارهایی که در طول روز انجام می‌دهیم، بدون توجه آگاهانه و از روی عادت است. چرخه عادت دارای سه قسمت اصلی است: برانگیخته شدن، اقدام کردن و پاداش دادن. برای آگاهی بیشتر این کتاب چارلز داهیگ را مطالعه نمایید.

قدرت عادت
قدرت عادت

 

۶- کتاب ذهن کامل نو ( کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند )

گذار از عصر اطلاعات به عصر مفهوم پردازی، عنوانی است که روی جلد کتاب دنیل پینک خودنمایی می‌کند. یکی از بحث‌های جالب در این کتاب، داستان سازی در دنیای امروز و نقش پررنگ آن می‌باشد. اگر علاقه دارید تا سری به آینده بزنید، این کتاب را از دست ندهید.

ذهن کامل نو
ذهن کامل نو


۷- تفکر سریع و کند

کتابی که در مورد تصمیم گیری و رفتارهای غیر عقلانی ما انسان‌ها در حین تصمیم گیری بجث می‌کند. دنیل کانمن معتقد است، خروجی رفتارهای ما برآیند دو عمل شهودی و تحلیلی ما می‌باشد. با مطالعه این کتاب، بیشتر می‌توانیم روی خودمان مسلط‌‌تر باشیم. چیزی از این بهتر هست؟

تفکر سریع و کند
تفکر سریع و کند

 

۸- یک عاشقانه آرام-کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند 

نادر ابراهیمی به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن، عاشقانه‌ای آرام را در این کتاب به تصویر کشیده است. او در مقدمۀ کتاب آورده است: …به همسرم فرزانه، که با مهر بی حدم به او، تنها کسی بوده‌ام که پیوسته عذابش داده‌ام … از خواندن این کتاب لذت خواهید برد. 

یک عاشقانه ی آرام
یک عاشقانه ی آرام



۹- نفحات نفت 

نگاه زیبا و تحلیلی همراه با طنز رضا امیر خانی در این کتاب بی‌نظیر است. اقتصاد نفتی، دولتمردان نفتی، وابستگی‌های نفتی و … رضا امیر خانی در این کتاب جسورانه حرف‌هایش را در مورد اعتیاد ما به نفت مطرح کرده است. اعتیاد از هر نوع آن آزار دهنده است…

کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند-نفحات نفت
کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند-نفحات نفت

 

۱۰- نیمه تاریک وجود ( کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند ) 

در دستگاه‌های الکترونیکی واحدی داریم به نام رمزگشایی یا Encode کردن. گاهی اوقات خوب هست که ما انسان‌ها هم دست به رمز گشایی از درونیاتمان بزنیم. قسمت‌هایی که دوست نداریم دیگران ببینند را، ببینیم. به جهت آشتی بیشتر با دورن خود، این کتاب دبی فورد را پیشنهاد می‌کنم. 

نیمه تاریک وجود
نیمه تاریک وجود

کلام آخر در مورد معرفی کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند

عادت کتاب خوانی در حال حاضر بسیار سخت شده است. شبکه‌های اجتماعی همه‌ی ما را در کتاب خوانی تنبل‌تر کرده است. دیگر مانند گذشته تحمل و تمرکز زیادی نداریم. زیر این بمباران اطلاعاتی در حال جان دادن هستیم. اما همچنان برای توهم جا نماندن از قافلۀ خبر دان، قفل گوشی خود را مرتباً باز می‌کنیم. 

برای نجات روح، جسم و جان خودمان بیشتر کتاب بخوانیم. ابتدای این قول خیلی سخت است. من از این ترفند استفاده کردم و نتایج خوبی گرفتم. با خود قرار بگذاریم هر شب، فقط و فقط یک صفحه کتاب بخوانم و تمام. اثرات آن را به زودی خواهید دید. 

این لیست ۱۰ تایی در مورد کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند، بود. امیدوارم افسوس کتاب خوانی سال‌های بعد یقه‌ی ما را نگیرد. 

 

 


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



بهترین کتاب‌ها از نظر دسته بندی موضوعی 

۱-بهترین کتاب‌های خودشناسی، ۷ کتاب برای شناخت علاقه،استعداد و رسالت فردی

۲-بهترین کتاب‌های توسعه فردی، ۷ کتابی که برای رشد فردی نیاز دارید

۳-بهترین کتاب‌های روانشناسی، ۱۰ کتاب روانشناسی که زندگی شما را تغییر می‌دهند


نوبت شماست: کتاب هایی که هر ایرانی باید بخواند از نظر شما کدامند؟ 

مجددا تاکید میکنم اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما کتاب‌هایی که هر ایرانی باید بخواند، کتابهای دیگری باشد.
خوشحال می‌شوم اگر لطف کنید و شما هم این لیست ۱۰ تایی را بیشتر کنید. به نظر شما چه کتاب‌هایی بخوانیم بهتر است؟
کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟

این مطلب توسط رضا شیخ انصاری نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *