معرفی کتاب های مناسب برای تقویت اعتماد به نفس نوجوانان

معرفی کتاب های اعتماد به نفس در نوجوانان

در این مقاله از سایت امین آرامش قصد داریم تا چندین کتاب درباره اعتماد به نفس نوجوانان را معرفی کنیم.

دوران نوجوانی یکی از حساس ترین دوره های زندگی هر آدمی می‌باشد که در آن فرد نه کودک است و نه بزرگسال.

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت و احساس رضایت از زندگی یک نوجوان به موضوع اعتماد به نفس برمی‌گردد .

بسیاری از رفتارهای نامناسبی که نوجوانان از خود بروز می‌دهند به علت عدم اعتماد به نفس می‌باشد و نوجوانی که اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، در شرایط مختلف زندگی بسیار کارامدتر عمل خواهد کرد.

در ابتدا مقاله کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان، بهتر است که با تعریف اعتماد به نفس شروع کنیم.

فرهنگ لغت وبستر، اعتماد به نفس را این گونه معرفی کرده است:

اعتماد به نفس به این معنی است که انسانی به توانمندی ها و قدرت های خودش باور داشته باشد و بنابراین هر کاری را با کیفیت انجام دهد.

به عبارت دیگر اعتماد به نفس یعنی این که به لحاظ ذهنی به توانمندی‌های خود اطمینان داشته باشیم و مطمئن باشیم که می‌توانیم هر کاری را با کیفیت مطلوبی انجام دهیم.

مطلب مرتبط دیگری که پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید کتاب روانشناسی کودک و نوجوان است.

در ادامه چند کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان معرفی خواهیم کرد.

۱-   کتاب اعتماد به نفس دامیز اثر کیت برتون

 کتاب اعتماد به نفس دامیز اثر کیت برتون

اولین کتابی که برای اعتماد به نفس نوجوانان معرفی می‌کنیم، کتاب « اعتماد به نفس » از سری کتاب‌های انتشارات دامیز می ‌باشد که « کیت برتون » آن را نوشته است.

در ابتدای این کتاب به تعریف اعتماد به نفس پرداخته شده است و بعد از آن با استفاده از راهکارهایی سطح اعتماد به نفس افراد را ارزیابی می‌کند و سپس نکات مهم و اساسی برای داشتن اعتماد به نفس را معرفی می‌کند.

این کتاب یک کتاب اعتماد به نفس نوجوانان  است که از پایه‌ مفاهیم اعتماد به نفس را به نوجوان آموزش می‌دهد  و می توانید آن را از دیجی کالا تهیه کنید.

۲-   کتاب ۴۰ تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان اثر لیزا ام. اسکوآب

کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان

یکی دیگر از کتاب های اعتماد به نفس نوجوانان، کتاب « کتاب ۴۰ تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان اثر لیزا ام. اسکوآب » می باشد.

 بسیاری از تمریناتی که در این کتاب آمده است برای کمک به مخاطبان در درک و باور به ارزش ها و توانمندی های خود می‌باشد.

وقتی که به توانمندی ها و مهارت های خود ایمان داشته باشید، انجام بسیاری از کارهایی که از نظر دیگران سخت و دشوار می باشد، آسان تر خواهد بود.

با عمل کردن به تمرینات این کتاب، علاوه بر آنکه بسیاری از قدرت های درونی خود را کشف خواهید کرد، آنها را نیز تا حد زیادی تقویت خواهید کرد و بنابراین بهتر می‌توانید زندگی کنید و از آن لذت بیشتری خواهید برد. این کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان را می توانید از سایت دیجی کالا تهیه کنید.

۳-   کتاب بالا بردن اعتماد به نفس اثر کریستین آدامز

 کتاب بالا بردن اعتماد به نفس اثر کریستین آدامز

کتاب «بالا بردن اعتماد به نفس» اثر کریستین آدامز می‌باشد و یکی از مجموعه کتاب های مهارت های زندگی با محوریت اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان می باشد.

مطالب و تصاویر موجود در این کتاب به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا توانایی های خود را بشناسند و ذهنیت و تصور درستی از خودشان داشته باشند و اگر بخواهیم تا به کودکان و نوجوانان کمک کنیم تا اعتماد به نفس داشته باشند، باید این کتاب را تهیه کنیم.

این کتاب یکی از مفیدترین کتاب های اعتماد به نفس در نوجوانان و کودکان می باشد و می توانید آن را از دیجی کالا تهیه کنید.

۴-   کتاب اعتماد به نفس اثر برایان تریسی

کتاب اعتماد به نفس اثر برایان تریسی

کتاب فوق که عنوان اصلی آن « The Power Of Self Confidence » می‌باشد به شما نشان می‌دهد تا چگونه اعتماد به نفستان را تقویت کنید و در مسیر موفقیت با سرعت هر چه تمام تر به پیش بروید.

در این کتاب می آموزید که چگونه اولا توانایی های منحصربفردتان را باور کنید و ثانیا چگونه اعتماد به نفس را در هر بخش از زندگی به کار ببرید و شجاعانه با همه مشکلات و فرصت های زندگی روبرو شوید.

راهکارها و اصولی که در این کتاب آمده است، بر مبنای زندگی و رفتار بسیاری از مردان و زنان موفق به دست آمده است و اعتبار علمی آن‌ها با تجربه ثابت شده است.

با عمل به تمرینات این کتاب، می توانید اعتماد به نفس تان را تقویت کنید و یکی از بهترین کتاب های اعتماد به نفس نوجوانان و انسان‌ها می باشد.

۵- کتاب اصول اعتماد به نفس اثر گیل لیندن فیلد

کتاب اصول اعتماد به نفس اثر گیل لیندن فیلد

گیل لیندن فیلد در کتاب اصول اعتماد به نفس به عنوان متخصص اعتماد به نفس و عزت نفس، با زبانی ساده و شیوا با خواننده کتاب حرف می زند و به او کمک می کند تا هم اعتماد به نفس و هم عزت نفس خود را افزایش دهد.

کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس باعث فروپاشی شخصیت انسان می‌شود و انسان را از دستیابی به اهداف خود محروم می سازد. یکی از کسانی که در زمینه اعتماد به نفس و عزت نفس متخصص می باشد «گیل لیندن فیلد» است.

کتاب «اصول اعتماد به نفس گیل لیندن فیلد» یکی از ارزشمندترین کتاب های اعتماد به نفس می باشد و می توانید آن را از دیجی کالا تهیه کنید.

۶-   کتاب چگونه اعتماد به نفس را افزایش دهیم؟ اثر دیل کارنگی

کتاب چگونه اعتماد به نفس را افزایش دهیم؟ اثر دیل کارنگی

کتاب فوق که عنوان اصلی آن « How to develop self-confidence and influence people by public speaking » می باشد، نویسنده در این کتاب در مورد قدرت زیادی که سخنرانی و صحبت کردن در جمع در افزایش اعتماد به نفس دارد، سخن می گوید.

دیل کارنگی که یکی از مشهورترین افراد در جهان می‌باشد، با استفاده از سال‌ها تجربه این کتاب را نوشته است تا به افرادی که می خواهند به یک سخنران برتر تبدیل شوند، کمک کند.

اصول و راهکارهایی که در این کتاب آمده است به هزاران انسان در سراسر دنیا کمک کرده است و مطمئنا هر کسی که به این راهکارها عمل کند، برایش کاربردی خواهد بود.

این کتاب را می توانید از سایت دیجی کالا تهیه کنید.


مطالب مرتبط

در مورد اعتماد به نفس مطالب دیگری را نیز منتشر کرده‌ایم که با توجه به مبحث مورد علاقهٔ خود می‌توانید مطالب زیر را انتخاب کنید:

بهترین کتاب‌ها برای افزایش اعتماد به نفس

کتاب برای افزایش اعتماد به نفس کودکان

بهترین کتاب ها برای افزایش اعتماد به نفس در زنان

اهمیت عزت نفس – برسی یک نمونه کاملا واقعی

کودکی و نوجوانی ریشهٔ روانشناسی هر فرد

حتما شما هم مثل من در مراجعه به دکتر با این جمله مواجه شده‌اید که این مشکل ریشه در دوران کودکی شما دارد.

پس این شما و این هم لیست کتاب‌هایی که روانشناسی دورهٔ کودکی و نوجوانی را برای شما می‌شکافد.

باشگاه صفر ساله‌ها

در این لیست نیز کتاب‌هایی را که مسائل چالشی این روز‌ها در مورد نوزادان را بررسی کرده‌اند معرفی کرده‌ام پس به باشگاه صفر‌ساله‌ها بپیوندید.

در این پست چند کتاب برتر درباره اعتماد به نفس در نوجوانان را برسی کردیم. امیدوارم این کتاب‌ها برای کسانی که به دنبال افزایش اعتماد به نفس خود هستند مفید باشد.

در قسمت نظرات بگویید که کدام یک از این کتاب ها را خوانده اید؟ و محتوای آن‌ها از لحاظ کیفیت چگونه است؟


نوشته شده توسط شورش قادری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *