معرفی ۲+۷ کتاب دایره‌المعارف حیوانات ایران و جهان (راز بقا در دستان شما)

دایره المعارف حیوانات ایران

به دنبال کشف راز بقا با کتاب‌های دایره المعارف حیوانات

آگاهی از زیر و بم‌های زندگی حیوانات، پرندگان، خزندگان و حشرات برای افراد زیادی در سنین گوناگون جذاب و سرگرم‌کننده بوده است، به همین دلیل مجموعه مستند‌های خاطره‌انگیز راز بقا طرفداران زیادی داشتند. مجموعه مستندهای راز بقا مانند یک دایره المعارف حیوانات بودند که به بررسی زندگی حیوانات، غذای آن‌ها، شیوه‌ی ارتباط، زاد و ولد، شکار، محل زیست و دفاع‌ در برابر حملات می‌پرداخت. کتاب دایره المعارف حیوانات نیز مانند مستندهای راز بقا به بررسی زندگی انواع گونه‌های جانوری می‌پردازند.

در ادامه‌ی مطلب، ۹ کتاب دایره المعارف حیوانات ایران و جهان را معرفی کرده‌ام که برای سنین گوناگون از کودکی تا بزرگسالی مناسب هستند. هرچند تعداد کتاب‌های دایره‌المعارف منتشر شده بسیار بیشتر از این تعداد است، سعی کرده‌ام آن‌هایی را به شما معرفی کنم که علاوه بر کیفیت چاپ بسیار مناسب، امتیاز خوبی نیز از خوانندگان دریافت کرده‌اند.

 با توجه به اینکه کتاب‌های دایره‌المعارف، به خصوص آن‌هایی که برای عموم نوشته شده‌اند، جزء کتاب‌های اطلاعات عمومی هستند، شاید دوست داشته باشید قبل از خواندن این مطلب، مطلب دیگری را که درباره‌ی انواع کتاب‌های اطلاعات عمومی نوشته‌ام، بخوانید. برای خواندن آن مطلب لطفاً روی این لینک کلیک کنید.

در ادامه با هم به بررسی ۹ عنوان کتاب دایره المعارف حیوانات ایران و جهان می‌پردازیم. اگر فقط قصد دانلود کتاب دایره المعارف حیوانات جهان را دارید، دو کتاب انتهایی را بررسی کنید.

در غیر این صورت، از همین ابتدا توضیحات کتاب‌ها را بخوانید. امیدوارم با کتابی که انتخاب می‌کنید، راز بقای گونه‌های مختلف را کشف کنید.

۱- کتاب نخستین اطلس جانوران اثر دیوید برنی

اگر به دنبال کتاب دایره المعارف حیوانات برای سنین پیش‌دبستان تا پایان دوره متوسطه هستید، این کتاب را از دست ندهید.

کتاب نخستین اطلس جانوران به دلیل داشتن کاغذهای گلاسه، تصاویر رنگی و توضیحاتی که درباره‌ی جانوران گوناگون داده است، برای تمامی این سنین مناسب است. این دایره المعارف حیوانات جهان نوشته‌ی دیوید برنی شامل انواع حیوانات اعم از پرندگان، خزندگان، پستانداران و دو زیستان از قاره‌های گوناگون بوده که به فارسی ترجمه شده است.

کتاب نخستین اطلس جانوران ، کتاب دایره المعارف حیوانات

تنوع جانوری این کتاب باعث شده است، کودکان سنین پیش‌دبستان از تصاویر زیبای آن لذت ببرند و برای نوجوانان متن و توضیحات بسیار مفیدی داشته باشد که مکمل کتاب علوم یا زیست آن‌ها خواهد بود.

با توجه به امتیاز خوب و دیدگاه‌هایی که خریداران این کتاب در سایت دیجی‌کالا نوشته‌اند، با خیال راحت می‌توان کتاب نخستین اطلس جانوران را به کودکان و نوجوانان هدیه داد.

 

۲- کتاب دانشنامه مصور پرندگان

دنیای حیوانات، دنیای بزرگی‌ست و تمامی آن در یک کتاب نمی‌گنجد. نویسنده‌ی کتاب دانشنامه مصور پرندگان نیز دیوید برنی است که به صورت اختصاصی در مورد پرندگان نوشته است.

دانشنامه مصور پرندگان

ایشان در این کتاب علاوه بر اینکه به معرفی پرندگان گوناگون پرداخته است، بدن آن‌ها، شیوه‌ی پرواز، استخوان‌بندی، شیوه‌ی ساختن آشیانه، تخم‌های آن‌ها و… را نیز بررسی کرده است.

این کتاب بر خلاف کتاب قبلی شاید برای کودکان مناسب نباشد. اما دقیقاً مناسب نوجوانان و بزرگسالانی است که قصد دارند اطلاعات بیشتری در مورد زندگی پرندگان بدست آورند.

برای دیدن امتیاز خوب و دیدگاه‌های این کتاب در سایت دیجی‌کالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۳- کتاب دنیای شگفت‌انگیز اسب اثر جولیت کلاتن برات

اسب، عاشقان و دوستداران زیادی دارد؛ شاید شما نیز یکی از آن‌ها باشید. آیا از نگاه کردن به حرکات اسب، لذت نمی‌برید؟

کتاب دنیای شگفت انگیز اسب ، دایره المعارف حیوانات

کتاب دنیای شگفت‌انگیز اسب به صورت مصور با توضیحاتی کافی به تمامی جنبه‌های زندگی اسب پرداخته است، و تصاویر بسیار زیبایی نیز از نژادهای گوناگون دارد.

مطمئناً از ورق زدن این کتاب لذت خواهید برد.

برای دیدن این کتاب در سایت دیجی‌کالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۴- کتاب دانشنامه مصور حشرات اثر لارنس ماوند

حشرات را بیش از سایر حیوانات در اطرافمان می‌بینیم. سوسک، مگس، پشه و زنبور را بارها در خانه و شهرمان دیده‌ایم. به همین دلیل شاید هنگام خواندن دایره‌المعارف حشرات، بیش از سایر دایره‌المعارف‌ها نمونه‌های زنده را اطرافتان ببینید.

دانشنامه مصور حشرات

شاید به این دلیل اغلب افراد به دنبال دایره المعارف حیوانات ایران و جهان هستند که در مورد حیوانات بسیار بیشتر از حشرات شنیده‌اند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنم تجربه‌ی خواندن دانشنامه‌ای را که تنوع گونه‌ای بالایی از حشرات و تصاویری رنگی با کیفیتی عالی دارد، از دست ندهید.

از طریق لینک زیر می‌توانید امتیاز این کتاب در سایت دیجی‌کالا و نظرات خوانندگان آن را مشاهده کنید.

 

۵- کتاب دانشنامه قاتلان جنگل اثر دیوید برنی

قانون جنگل چیست؟

بخور تا خورده نشوی! 

شیوه‌ی شکار و زندگی شکارچیان جنگل اینقدر پر رمز و راز و جذاب است که بتوان یک کتاب دایره المعارف حیوانات را به صورت کامل به آن اختصاص داد.

دانشنامه قاتلان جنگل

کتاب دانشنامه قاتلان جنگل که به چاپ سوم نیز رسیده است، کتابی دیگر از دیوید برنی است که به زندگی پر رمز و راز و شیوه‌ی شکار حیوانات می‌پردازد. در این کتاب با طعمه‌ی هر کدام از حیوانات و زنجیره‌ی شکار و زندگی آن‌ها آشنا می‌شوید.

برای دیدن این دایره المعارف حیوانات جهان در سایت دیجی‌کالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۶- کتاب دانستنی‌های جانوران ایران و جهان

اگر به دنبال کتاب دایره المعارف حیوانات ایران هستید، کتاب دانستنی‌های جانوران ایران و جهان را از دست ندهید.

کتاب دایره المعارف حیوانات ایران

یکی از خوانندگان، این کتاب را در دیجی‌کالا اینگونه توصیف کرده است:

«به نظرم این کتابیه که بچه‌های ما باید برای شناخت حیوانات داشته باشن. این کتاب درباره‌ی زیست بوم ایران ماست و اطلاعاتی رو به زبان کودکان آموزش داده که ما بزرگترا رو خجالت زده می‌کنه؛ از این که توی این کشور زندگی می‌کنیم و از زیست بومش هیچی نمی‌دونیم. اگر به حیوانات علاقه دارین حتی اگر ۵۰ سالتونه این کتاب اطلاعات پایه‌ای حیات وحش ایران رو بهتون میده.»

برای خواندن سایر نظرات خریداران کتاب در سایت دیجی‌کالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۷- کتاب دایره المعارف حیوانات “باغ وحش من”

اگر به دنبال دایره المعارف حیوانات ویژه‌ی کودکان هستید، کتاب باغ وحش من برای آن‌ها منتشر شده است.

کتاب باغ وحش من ، دایره المعارف حیوانات جهان برای کودکان

این کتاب برای افزایش اطلاعات عمومی کودکان نسبت به حیوانات بسیار مناسب است. می‌توانید پس از خرید این کتاب، فرزندتان را به باغ‌وحش برده تا حیوانات را از نزدیک ببیند.

از طریق لینک زیر می‌توانید این کتاب را از دیجی‌کالا تهیه کنید.

 

دانلود کتاب دایره المعارف حیوانات

برای دانلود کتاب دایره المعارف حیوانات این دو کتاب رایگان را که به زبان انگلیسی و بسیار دقیق هستند، به شما پیشنهاد می‌کنم.

۱- دایره‌المعارف زندگی حیوانات Grzimek: پستانداران

دایره المعارف حیونات Grzimek چندین جلد است. این جلد زندگی پستانداران را در ۴۹۵ صفحه به صورت جامع بررسی می‌کند.

دانلود کتاب دایره المعارف حیوانات Grzimek

پستانداران طیف وسیعی از گونه‌های مختلف حیوانی را شامل می‌شوند. شما پس از خواندن این کتاب از نقش آن‌ها در حیات آگاه می‌شوید.

برای دانلود این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۲- دانشنامه زندگی حیوانات Grzimek: پرندگان

دایره‌المعارف زندگی پرندگان، مانند کتاب قبلی به صورت کامل و جامع به بررسی زندگی پرندگان می‌پردازد. زبان این کتاب انگلیسی است و در ۵۶۶ صفحه نوشته شده است.

دانلود کتاب دایره المعارف حیوانات ، پرندگان

با خواندن این کتاب با جنبه‌های مختلف زندگی پرندگان، رمز و راز آن‌ها و نقش‌شان در حیات آشنا می‌شوید. برای دانلود این کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.

 


مطالب مرتبط

اگر می‌خواهید مطالب مربوط به اطلاعات عمومی را در زمینه‌های مختلف مطالعه کنید حتما مطلب زیر را مطالعه کنید، با خواندن مطلب زیر منابعی را در پیدا خواهید کرد که در موضوعات مختلف راهنمای شما در افزایش اطلاعات عمومی‌تان خواهد بود:

بهترین کتاب‌ها برای افزایش اطلاعات عمومی

سفری به اعماق بدن انسان

در این مطلب به معرفی کتاب‌های دایره المعارف آناتومی بدن انسان پرداخته‌ایم و کتاب‌هایی را معرفی کرده‌ایم که حتما با خواندن آن‌ها مطالب بسیار جالبی را خواهید آموخت:

بهترین کتاب‌های دایره المعارف آناتومی بدن انسان

ایران و جهان را بهتر بشناسید

اگر می‌خواهید اطلاعات جامع و کاملی در مورد کشور‌ها و قاره‌ها و… پیدا کنید، با استفاده از منابع زیر می‌توانید به هدف خود برسید:

بهترین کتاب‌های دایره المعارف ایران و جهان

منابع اطلاعات عمومی مناسب نوجوانان

در این قسمت به معرفی بهترین کتاب‌های اطلاعات عمومی برای نوجوانان پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم که مفید ترین و بهترین کتاب‌ها را برای نوجوانان انتخاب کنیم:

بهترین کتاب‌های اطلاعات عمومی برای نوجوانان


هدف شما از خواندن دایره المعارف حیوانات چیست؟

آیا می‌دانید وجود پرندگان چه اثری بر زندگی حشرات دارد؟

وقتی به گربه‌های شهر نگاه می‌کنید، چه چیزی در ذهن‌تان شکل می‌گیرد؟ آیا از تعداد زیاد آن‌ها تعجب می‌کنید؟

من فکر می‌کنم نه تنها بزرگسالان، بلکه کودکان و نوجوانان نیز به خواندن کتاب دایره المعارف حیوانات نیاز دارند. آن‌ها با خواندن این کتاب‌ها با نقش گونه‌های مختلف حیوانی در زنجیره‌ی حیات آشنا می‌شوند. به این ترتیب بیش از پیش به حفاظت از محیط زیست ترغیب می‎شوند.


نویسنده: محسن زنگویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *