معرفی ۶ کتاب دایره‌المعارف جغرافیایی ایران و جهان

کتاب دایره المعارف جغرافیایی جهان

یک کتاب دایره المعارف جغرافیایی خوب باید با داشتن تصاویر و نقشه‌های گوناگون آنچه را که روی زمین وجود دارد به خواننده منتقل کند. رنگی بودن از ویژگی‌های الزامی چنین کتابی است تا خوانندگان بتوانند پستی‌ها، بلندی‌ها و موارد گوناگون را از هم تفکیک کنند. داشتن دایره المعارف جغرافیایی جهان در خانه در کنار دایره‌المعارف حیوانات به شما کمک می‌کند اطلاعات دقیق‌تری از حیات‌وحش کشورهای جهان و محل زندگی گونه‌های حیوانی داشته باشید.

در مطلب دیگری به معرفی بهترین دایره‌المعارف‌های حیوانات پرداخته‌ام و در این مطلب ابتدا به معرفی تعدادی از ناشرین و نویسندگان دایره‌المعارف‌های جغرافیایی پرداخته‌ام. سپس پنج‌ کتاب از بهترین دایره‌المعارف‌های جغرافیایی چاپ شده را معرفی کرده و در انتها نیز لینک دانلود رایگان دایره المعارف جغرافیایی “جهان جغرافیا” را قرار داده‌ام.

 

معرفی چند ناشر و نویسنده دایره المعارف جغرافیایی

انتشارات گیتاشناسی نوین

انتشارات گیتاشناسی نوین به صورت تخصصی به تولید و عرضه‌ی اطلس‌ها، نقشه‌ها، کره‌ها و کتاب‌های جغرافیایی می‌پردازد. تولیدات این ناشر هم به صورت موضوعی و هم برای گروه سنی خاصی مانند کودکان یا نوجوانان عرضه می‌شوند.

برای دیدن سایت انتشارات گیتاشناسی نوین روی این لینک کلیک کنید.

انجمن نشنال جئوگرافیک

انجمن نشنال جئوگرافیک انجمنی مردم نهاد و بین‌المللی است که هدف آن شناساندن و حفاظت از محیط زیست، باستان‌شناسی، زیست‌شناسی و علوم جغرافیایی است.

از جمله کارهای تخصصی این انجمن انتشار مستندها، نقشه‌ها و کتاب دایره‌المعارف جغرافیایی برای سنین گوناگون است. برای دیدن سایت انگلیسی انجمن نشنال جئوگرافیک روی این لینک کلیک کنید.

بلیندا وبر

خانم بلیندا وبر نویسنده دایره المعارف جغرافیایی سرشناسی هستند که به صورت اختصاصی به تألیف کتاب‌هایی در مورد تاریخ طبیعی، علوم، جغرافیا و حیوانات برای کودکان و نوجوانان پرداخته‌اند. برای دیدن لیست کتاب‌های ایشان در سایت آمازون، روی این لینک کلیک کنید.

علی بشردانش

جناب آقای علی بشردانش از نویسندگان خوب کشورمان در زمینه‌ی داستان‌های مصور برای گروه‌های سنی گوناگون هستند. ایشان علاوه بر داستان‌نویسی به ترجمه‌ی دایره‌المعارف‌ها نیز پرداخته‌اند.

از جمله کارهای ایشان می‌توان به ترجمه‌ی دانشنامه‌ی اخترشناسی برای بزرگسالان و تألیف و گردآوری نخستین اطلس جغرافی من برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

در ادامه به معرفی تعدادی از دایره‌المعارف‌های چاپ شده می‌پردازم.

۱- اطلس جهان امروز

کتاب دایره المعارف جغرافیایی اطلس جهان امروز یکی از کتاب‌های انتشارات گیتاشناسی نوین است. در این کتاب نقشه‌های گوناگونی از کشورهای جهان، پرچم‌ها، پراکندگی جمعیت و… مشاهده خواهید کرد.

دایره المعارف جغرافیایی جهان

در بخش نخست این کتاب، اطلاعاتی عمومی در مورد جغرافیا و نجوم از زمان پیدایش منظومه شمسی تاکنون به همراه معرفی سیستم‌های تصویر نقشه ارائه شده است.

در بخش‌های بعدی این دایره المعارف جغرافیایی جهان نقشه‌ی کشورها، نام آن‌ها، پرچم و سایر مشخصاتشان به صورت موضوعی و منطقه‌ای ارائه شده است. برای مثال برای ایران پنج نقشه‌ی موضوعی شامل نقشه‌های طبیعی، تقسیمات کشوری، راه‌ها، منابع آب، زمین‌شناسی و دو نقشه از دریای خزر و خلیج‌فارس وجود دارد.

برای مشاهده‌ی این کتاب در دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۲- کتاب اطلس سه‌بعدی جهان اثر رولند انتویسل

این کتاب بیشتر جنبه‌ی اطلاعات عمومی برای ۹ تا ۱۲ ساله‌ها درباره‌ی جغرافیا را دارد و به سوالاتی مانند پهناورترین کشور دنیا، خوش آب و هواترین نقاط زمین و… می‌پردازد. 

کتاب دایره المعارف جغرافیایی

رولند انتویسل به عنوان نویسنده دایره المعارف جغرافیایی اطلس ۳ بعدی جهان، برای ارائه‌ی مطالب از ۳ نیم‌کره، ده‌ها عکس رنگی و چندین نقشه استفاده کرده است تا تصویر کاملی از ما آدم‌ها، کشورها، زبان‌ها، فرهنگ‌ها، کشاورزی و صنعت ارائه کند.

برای دیدن این کتاب در سایت دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۳- نخستین اطلس جغرافی من اثر علی بشردانش

کتاب دایره المعارف جغرافیایی نخستین اطلس جغرافی من برای کودکان سنین دبستان و راهنمایی منتشر شده است. این کتاب دارای توضیحاتی مختصر اما کافی از مناطق، مرزها، کشورها، پوشش‌های گیاهی و منابع طبیعی با عکس‌های فراوان است.

کتاب دایره المعارف جغرافی برای کودک و نوجوان

خریداران این کتاب موارد زیر را در سایت دیجیکالا به عنوان نقاط قوت آن بیان کرده‌اند:

  • متن درشت متناسب سن بچه‌ها
  • داشتن تصاویر زیاد و جذاب برای بچه‌ها
  • جلد ضخیم و مقوایی
  • قابل فهم برای دبستانی‌ها

برای دیدن قیمت این دایره المعارف جغرافیایی جهان در سایت دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۴- اطلس جغرافی جهان برای نوجوانان

کتاب اطلس جغرافی جهان تألیف گروه نویسندگان انجمن نشنال جئوگرافیک برای نوجوانان است. با توجه به تصاویر و توضیحات خوبی که از زمین، کشورها، قاره‌ها و حیات وحش مناطق گوناگون وجود دارد، دید خوبی از مناطق جغرافیایی در خوانندگان ایجاد می‌کند.

دایره المعارف جغرافی جهان برای نوجوانان

با توجه به نظرات خوانندگان کتاب، علاوه بر نوجوانان، بزرگسالان نیز از این دایره المعارف جغرافیایی جهان برای افزایش اطلاعات عمومی خود می‌توانند استفاده کنند. انتشارات قدیانی این کتاب را با جلد سخت، کاغذهای گلاسه و به صورت رنگی ترجمه و چاپ کرده است.

برای مشاهده‌ی کتاب اطلس جغرافی جهان در سایت دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۵- اطلس جغرافی جهان برای دانش‌آموز اثر بلیندا وبر

دانش‌آموزان در کنار کتاب درسی خود به یک دایره المعارف جغرافیایی جهان نیز نیاز دارند. بلیندا وبر، نویسنده دایره المعارف جغرافیایی اطلس جغرافی جهان با تألیف این کتاب نشان داده است به خوبی از سلیقه و نیازهای دانش‌آموزان آگاه است.

کتاب اطلس جغرافی جهان برای دانش آموز

او در کتابش از نقشه‌های مناطق و کشورهای گوناگون، توضیح فرهنگ و آداب و رسوم، پرچم کشورها و طبیعت قاره‌های مختلف استفاده کرده است تا تمام آنچه را که یک دانش‌آموز نیاز دارد، فراهم کند.

برای دیدن این کتاب در سایت دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید.

 

دایره المعارف جغرافیایی

دایره‌المعارف جهان جغرافیا

دایره‌المعارف جهان جغرافیا در ۱۱۸۲ صفحه نوشته شده است. توجه به همین تعداد صفحه کافی‌ست تا به جامعیت این کتاب پی ببریم. در این کتاب نیز مانند سایر کتاب‌های این  حوزه، از نقشه‌های گوناگون موضوعی استفاده شده است.

با توجه به طیف گسترده‌ی مطالبی که پوشش داده شده است، این کتاب برای بزرگسالان مناسب است و نمی‌توانید به عنوان کتاب کودکان از آن استفاده کنید.

دانلود دایره المعارف جغرافیایی

 

 


مطالب مرتبط

اگر می‌خواهید مطالب مربوط به اطلاعات عمومی را در زمینه‌های مختلف مطالعه کنید حتما مطلب زیر را مطالعه کنید، با خواندن مطلب زیر منابعی را در پیدا خواهید کرد که در موضوعات مختلف راهنمای شما در افزایش اطلاعات عمومی‌تان خواهد بود:

بهترین کتاب‌ها برای افزایش اطلاعات عمومی

سفری به اعماق بدن انسان

در این مطلب به معرفی کتاب‌های دایره المعارف آناتومی بدن انسان پرداخته‌ایم و کتاب‌هایی را معرفی کرده‌ایم که حتما با خواندن آن‌ها مطالب بسیار جالبی را خواهید آموخت:

بهترین کتاب‌های دایره المعارف آناتومی بدن انسان

اطلاعات عمومی در مورد حیوانات

اگر قصد مطالعهٔ کتاب‌های اطلاعات عمومی مربوط به حیوانات را دارید خواندن مطلب زیر ر ا به شما توصیه می‌کنم

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب‌ها در این زمینه پرداخته‌ایم:

بهترین کتاب‌ها برای افزایش اطلاعات در مورد حیوانات

منابع اطلاعات عمومی مناسب نوجوانان

در این قسمت به معرفی بهترین کتاب‌های اطلاعات عمومی برای نوجوانان پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم که مفید ترین و بهترین کتاب‌ها را برای نوجوانان انتخاب کنیم:

بهترین کتاب‌های اطلاعات عمومی برای نوجوانان


آیا دایره‌المعارف‌های دیگری می‌شناسید که به خوانندگان این مطلب معرفی کنید؟

کتاب‌هایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟


این مطلب توسط محسن زنگویی نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *