بهترین کتاب برای تافل

بهترین کتاب برای تافل

بهترین کتاب برای تافل چیست؟ اگر شما هم قصد شرکت در ازمون تافل را دارید، احتمالا سوالات مشابهی برایتان پیش آمده‌است:

  • چه کتاب هایی برای آزمون تافل بخوانیم ؟
  • کتاب های لازم برای آزمون تافل چیست ؟
  • بهترین کتاب برای آمادگی آزمون تافل، کدام کتاب است؟

تافل TOEFL مخفف Test of English as a Foreign Language است. این آزمون توسط بسیاری از دانشگاه‌ها، مراکز آکادمیک و شغلی در کشورهای انگلیسی زبان مورد قبول قرار می‌گیرد. برای پذیرش توسط مرکز موردنظر، متقاضی می‌بایست حداقل امتیاز مورد‌قبول آن مرکز را کسب کند. 

این آزمون توسط موسسه ETS و در دو نوع کاغذی (PBT) و اینترنتی (iBT) برگزار می‌شود. آزمون تافل همه مهارت‌های زبانی را می‌سنجد و دارای چهار بخش Writing، Reading، Listening، Speaking  می‌باشد.

موفقیت در آزمون تافل برای برخی افراد به ویژه کسانی که قصد مهاجرت شغلی یا تحصیلی دارند، اهمیت زیادی دارد و انتخاب بهترین کتاب برای آزمون تافل، نقش مهمی برای موفقیت در این آزمون بین‌المللی دارد.

اگر شما هم با سوال چه کتاب هایی برای آزمون تافل بخوانیم مواجه شده اید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید. در این نوشته، به معرفی بهترین کتاب ها برای آزمون تافل می‌پردازیم تا شما با توجه به نیاز خود، کتاب‌های مناسب را انتخاب کنید و با مطالعه آن‌ها به هدف خود دست یابید.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • معرفی ۶ کتاب از بهترین کتاب‌ها برای آزمون تافل
  • معرفی کتاب‌‌های مناسب برای تمرین بیشتر
  • ویژگی‌های کتابهای مناسب برای آزمون تافل
  • منبع آنلاین آمادگی برای تافل
  • راه‌های پیشنهادی برای تقویت سطح زبان انگلیسی

 

۱- Longman Preparation Course for the TOEFL Test

بهترین کتاب برای شروع تافل

اگر سطح زبان انگلیسی شما تقریباً از متوسط پایین تر است، این کتاب، بهترین کتاب برای شروع تافل می باشد. 

در این کتاب، استراتژی های موردنیاز برای هر چهار مهارت گفتاری، شنیداری، نوشتاری و درک مطلب در آزمون تافل ارائه شده است. در ابتدای هر بخش از کتاب و قبل از ارائه نکات آموزشی، یک پیش‌آزمون وجود دارد که به زبان‌آموزان کمک می کند تا به نقاط ضعف و قوت خود در هر مهارت پی ببرند.

کتاب شامل ۸ آزمون کوچک (Mini-Test) برای آشنایی با سوالات آزمون و همچنین ۲ آزمون کامل می باشد که مشابه آزمون تافل واقعی می باشند. اما به این نکته توجه داشته باشید که سطح سوالات این کتاب از سطح سوالات آزمون اصلی تافل، ساده تر است.

مناسب برای:

افراد با سطح زبان عمومی پایین تر از متوسط که قصد آشنایی ابتدایی با قسمت های مختلف امتحان تافل را دارند.

برای تهیه کتاب، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۲- The Official Guide to the TOEFL Test

بهترین کتاب برای تافل

این کتاب توسط موسسه ETS که طراح آزمون تافل می باشد، منتشر شده است. بنابراین بسیار معتبر بوده و از نظر بسیاری از کارشناسان و شرکت‌کنندگان در تافل، بهترین کتاب برای تافل است. 

در صورتی که سطح زبانی متوسط داشته باشید، می‌توانید از این کتاب استفاده کنید. در این کتاب توضیحات کاملی در خصوص قسمت های مختلف آزمون تافل ارائه شده است. با خواندن این کتاب، با امتحان تافل آشنایی کامل پیدا می کنید و از این نظر به کتاب دیگری نیاز نخواهید داشت.

استراتژی های موردنیاز برای موفقیت در هر چهار مهارت زبانی در امتحان تافل در این کتاب ارائه شده است. همچنین، معیارهای نمره دهی در آزمون، بررسی و توضیح داده شده است.

علاوه براین، کتاب شامل نمونه های واقعی آزمون تافل برای تمرین و آشنایی با سوالات می باشد.

مناسب برای:

همه افرادی که نیاز به کتابی جامع و مطمئن برای آشنایی با بخش های متخلف آزمون تافل و استرتژی های موفقیت در آزمون دارند. 

برای تهیه کتاب، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۳- Official TOEFL iBT Tests Volume 1 & 2

کتابهای آزمون تافل

این مجموعه دو جلدی هم توسط موسسه ETS تهیه شده است و به نوعی، مکمل کتاب قبلی محسوب می‌شود. هر جلد، شامل ۵ سری کامل از آزمون های قبلی تافل است. 

این مجموعه، دارای پاسخنامه کلیدی می‌باشد. همچنین دارای پاسخ های نمونه برای مهارت‌های نوشتن و صحبت کردن است که این نمونه‌ها، توسط تصحیح کنندگان آزمون اصلی تافل، صحیح شده اند. علاوه بر این، حاوی transcript های بخش های شنیداری نیز می‌باشد.

در این کتاب‌ها، نحوه امتیاز‌دهی توضیح داده شده است. از آنجایی که موسسه ETS طراح و مجری آزمون تافل است، امتیاز شما در این مجموعه، بسیار به امتیاز شما در آزمون اصلی نزدیک خواهد بود.

مناسب برای:

کسانی که می خواهند قبل از شرکت در آزمون تافل، برای تمرین بیشتر به چند سری واقعی از آزمون پاسخ دهند. همینطور کسانی که می خواهند، امتیاز حدودی و میزان آمادگی خود را بررسی کنند. 

برای تهیه کتاب، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۴- Barron’s Essential Words for the TOEFL

بهترین کتاب برای آزمون تافل

این کتاب لغت به صورت تخصصی برای افرادی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند، طراحی شده است. به دلیل اهمیت دایره واژگان در همه آزمون‌های زبان و از جمله تافل، این کتاب یکی از کتاب های لازم برای آزمون تافل است.

انتشارات بارونز که این کتاب را به چاپ رسانده است، یکی از معتبرترین انتشارات در زمینه آموزش زبان انگلیسی می باشد. 

کتاب شامل ۵۰۰ لغت از پرکاربردترین لغات در امتحان تافل می باشد. برای تمامی لغات، مترادف و جملات نمونه ذکر شده است. همچنین کتاب شامل تمریناتی می باشد که به یادگیری لغات کمک می کند.

مناسب برای: 

همه افرادی که قصد شرکت در امتحان تافل را دارند. چرا که دایره لغت مناسب، از عوامل اصلی موفقیت در این امتحان است.

برای تهیه کتاب، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۵- Kaplan TOEFL iBT Premier

کتاب های لازم برای آزمون تافل

این کتاب جامع، هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را دربرمی‌گیرد. این کتاب برای بالا بردن امتیاز شما در آزمون تافل، بسیار مناسب می‌باشد. چرا که راهکارها و نکات موردنیاز برای پاسخ به سوالات و کسب نتیجه دلخواه در آزمون تافل را به صورت جزئی توضیح داده است و تمرکز آن، بر نکات پیشرفته‌تر است. 

کتاب شامل تمرین‌هایی برای هر مهارت زبانی می‌باشد. همچنین این کتاب، شامل چند ویدئوی آموزشی است که توسط مدرسان موسسه کاپلان تدریس شده‌اند. 

مناسب برای:

افرادی که آشنایی قبلی با آزمون تافل دارند و به دنبال افزایش امتیاز خود در این آزمون هستند.

برای تهیه کتاب، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۶- Barron’s Writing for the TOEFL iBT

کتاب برای آزمون تافل

این کتاب با استفاده از یک رویکرد سه مرحله ای، به داوطلبان کمک می‌کند تا در بخش مهارت نوشتاری در تافل، موفق عمل کنند. این مراحل شامل پردازش ایده، سازمان‌دهی جزئیات و پرورش موضوع می‌باشد تا درنهایت داوطلبان، به یک نوشتار با ساختار و گرامر صحیح دست پیدا کنند. 

کتاب دارای نمونه های رایتینگ به منظور بررسی و تحلیل آن‌ها و همچنین پاسخ سوالات نمونه می باشد.

مناسب برای:

از آنجایی که مهارت نوشتن یکی از مشکل‌ترین بخش های هر آزمون زبانی می‌باشد، این کتاب برای کسانی مناسب است که به دنبال منبعی جداگانه برای تقویت و تمرین مهارت نوشتن هستند.

برای تهیه کتاب، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

کتاب‌های مناسب برای تمرین بیشتر

توصیه ما این است که دور خودتان را با منبع مختلف شلوغ نکنید. تجربه نشان داده‌است وقتی چندین منبع را همزمان تهیه می‌کنیم، دچار سردرگمی می‌شویم و این احتمال وجود دارد که هیچ‌کدام از آن‌ها را مطالعه نکنیم. 

بهتر است با توجه به سطح خودتان، چند منبع مورد‌نیاز را تهیه کنید و فقط وقتی که به آن‌ها مسلط شدید و احساس کردید، نیاز به تمرین بیشتر دارید، به سراغ منابع دیگر بروید. 

در زیر، دو کتاب برای امتحان تافل که به منظور تمرین بیشتر مناسب هستند، معرفی شده است.

۱- Barron’s TOEFL iBT

بهترین کتاب برای آمادگی آزمون تافل

این کتاب یکی دیگر از کتابهای مناسب برای آزمون تافل است و دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • مرور کلی بر آزمون تافل و اطلاعات موردنیاز در خصوص این آزمون
  • ۷ سری تست شبیه سازی شده به همراه پاسخ تشریحی و نمونه پاسخ بخش های نوشتاری و صحبت کردن
  • مروری بر مهارت‌های آکادمیک موردنیاز شامل نکته برداری، خلاصه نویسی و جمله سازی
  • مروری بر مهارت‌های زبانی شامل مهارت‌های شنیداری، صحبت کردن، خواندن و نوشتن
  • توضیحات در خصوص نحوه محاسبه نمره

برای تهیه کتاب، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

۲- Cambridge Preparation for the TOEFL Test

کتاب های موردنیاز برای آزمون تافل

به عقیده بسیار از شرکت کنندگان در آزمون تافل، سطح این کتاب از امتحان اصلی بالاتر است. بنابراین مطالعه آن برای کسانی که قصد به دست آوردن نمره بالا در تافل دارند، مناسب است. این کتاب دارای ویژگی‌های زیر است:

  • صدها تمرین برای تقویت مهارت‌های مختلف که تمام انواع سوالات امتحان را پوشش می‌دهد
  • استراتژی‌های پاسخ به سوالات
  • یک بخش اختصاص داده شده به بهبود گرامر، واژگان، تلفظ و مهارت‌های مطالعه
  • سوالات و تمریناتی برای بررسی پیشرفت در مهارت‌های مختلف
  • تست‌های شبیه سازی شده به آزمون تافل
  • پاسخنامه تست‌ها و تمرینات

برای تهیه کتاب، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

ویژگی‌های کتابهای مناسب برای آزمون تافل که باید درنظر داشته‌ باشید

سطح کتاب

قبل از انتخاب کتاب برای آزمون تافل، باید سطح زبان انگلیسی عمومی خود را بدانید تا بتوانید کتاب‌های مناسب با سطح خود را انتخاب کنید. چرا که اگر سطح کتاب متناسب با توانمندی‌های شما نباشد، احتمالا به نتیجه دلخواه نمی‌رسید.

همینطور هدف خود از شرکت در امتحان تافل و امتیاز مدنظر خود را تعیین کنید. مثلا برخی از کتابهای آزمون تافل، فقط برای کسب امتیازهای خیلی بالا تالیف شده اند و اگر شما چنین قصدی ندارید، نیازی به خواندن آن کتاب‌ها نخواهید داشت.

 

استراتژی و تکنیک‌های موفقیت در بخش‌های مختلف آزمون

به یاد داشته باشید که در نهایت، هدف ما از مطالعه کتابهای آزمون تافل، کسب موفقیت در این آزمون می‌باشد. پس کتاب‌هایی که تکنیک‌ها و نکات لازم برای پاسخ‌گویی به سوالات را به نحو مناسبی توضیح داده‌اند، بهترین کتاب‌ برای تافل هستند. 

 

شباهت تمرینات ارائه شده به آزمون اصلی

برای اینکه به سطح آمادگی مناسبی برسید، بسیار مهم است تمریناتی که به این منظور انجام می‌دهید، به سوالات آزمون اصلی شبیه باشند. در این صورت با اعتماد به نفس بیشتر و با خیال راحت در امتحان شرکت خواهید کرد. چرا که می‌دانید پیش از آن، سوالات مشابه به آزمون را دیده‌ و به آن‌ها پاسخ داده‌اید.

 

پاسخ سوالات و توضیحات مربوط به آن

برای اینکه میزان آمادگی خود را بررسی کنیم، نیاز داریم تا پاسخ سوالات و تمرینات ارائه شده را بدانیم. پاسخنامه‌هایی که دارای توضیحات تکمیلی باشند، به ما کمک می‌کنند تا ایده های بهتر و مناسب‌تر برای پاسخ به سوالات مختلف، کسب کنیم.

 

منابع آنلاین آمادگی برای آزمون تافل

۱- ETS

سایت ETS برای آمادگی تافل، محتوای رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. این محتوا شامل سوالات و تمرین‌های آزمون‌های گذشته و همینطور توضیحات و دستورالعمل مطالعه برای مهارت‌های مختلف آزمون است. البته در این سایت، آزمون های TPO هم ارائه می‌شوند که مخفف TOEFL Practice Online می‌باشد. این آزمون‌ها، شامل چند سری کامل از آزمون‌های اصلی قبلی می‌باشند. دسترسی به این آزمون‌ها، رایگان نیست ولی از بهترین منابع آمادگی برای آزمون تافل هستند.

 

۲-Magoosh

این سایت یکی از بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی است و شامل موارد آموزشی برای آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی می‌باشد. در خصوص آزمون تافل نیز، شامل چندین ویدئوی آموزشی و سوالات تمرینی می‌باشد. اگرچه تمام محتوای این سایت رایگان نیست، ولی موارد رایگان مثل آموزش لغات، نمونه سوال و راهنمای آزمون تافل در آن قابل دسترس است.

 

۳- Quizlet

این سایت بر آموزش لغت تمرکز دارد و دارای اپلیکیشن موبایل هم می‌باشد. در این سایت، فلش کار‌های آماده با دسته بندی‌های مختلف وجود دارد که استفاده از آن‌ها برای گسترش دایره واژگان بسیار مناسب است.

 

نکاتی در خصوص آمادگی و کسب نتیجه دلخواه در تافل

فراموش نکنید که انتخاب بهترین کتاب برای تافل، همه ماجرا نیست. نکته اصلی و اساسی، سطح عمومی زبان انگلیسی شما و تلاش برای افزایش آن است. چرا که پیش‌نیاز موفقیت در هر آزمون زبانی، داشتن توانایی بالا در هر چهار مهارت آن زبان است. در حقیقت، بهترین کتاب ها برای آمادگی تافل، فقط تکنیک‌ها و تمرین‌های خاص مربوط به آزمون را آموزش می‌دهند و پیش از مطالعه آن‌ها، نیاز دارید که سطح انگلیسی خود را بالا ببرید.

 

راه‌های پیشنهادی برای تقویت سطح زبان انگلیسی

یکی از بهترین راه‌ها این است که تا جای ممکن، انگلیسی را وارد برنامه روزانه خود کنید و آموزش را برای خود جذاب کنید. چطور؟

دیدن فیلم و سریال

فیلم و سریال ببینید. در هر ژانری که به آن علاقه دارید.

گوش دادن به پادکست

به پادکست و سخنرانی گوش کنید. مجموعه TED برای این‌ کار بسیار مناسب است و دارای موضوعات متنوع می‌باشد که می‌توانید موضوع موردعلاقه خود را از بین آن‌ها پیدا کنید. پادکست های ESLPod و Effortless English هم بسیار حرفه‌ای تهیه شده‌اند و دارای موضوعات جذاب هستند.

خواندن مجلات و سایت‌های اینترنتی

مجلات و سایت‌های جذاب بخوانید. برای شروع، می‌توانید از سایت اینترنتی مجله Rider’s Digest استفاده کنید که دارای طیف گسترده ای از موضوعات است.

صحبت با native speaker ها

از اپلیکیشن‌های مختلف برای گفتگو با native speaker ها استفاده کنید. Itaki، Tandem و HelloTalk گزینه هایی هستند.

استفاده از نرم‌افزارهای مرور لغت

از نرم افزارهای مرور لغت استفاده کنید. Anki و Memrise، گزینه‌های شناخته‌شده و معتبری هستند. Anki دارای نسخه موبایل هم هست و از این نظر که می‌توانید در هر مکانی و در زمان‌های مرده خود از آن استفاده کنید، بسیار کابردی و موثر است.

 

با خواندن این مطلب، با کتاب‌ های مورد نیاز برای آزمون تافل آشنا شدید. بنابراین تعلل و کمالگرایی را کنار بگذارید و مطالعه برای آزمون را شروع کنید.


مطالب مرتبط

برای یادگیری زبان انگلیسی بد نیست که نگاهی به مطلب زیر نیز  بیندازید:

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان

اگر به دنبال پیدا کردن کتابی مناسب برای ردهٔ سنی خاصی هستید لیست مطالب زیر برای شما بسیار مناسب خواهد بود:

هدف را انتخاب کن و حرکت کن – چه چیزی را می‌خواهی تقویت کنی؟

شاید مهم‌ترین سوال این باشد که برای چه می‌خواهیم زبان خود را تقویت کنیم؟ 

  • آیا قصد ادامه تحصیل داریم؟
  • آیا می‌خواهیم در آزمون خاصی شرکت کنیم؟
  • آیا در یک مهارت خاص ضعیف هستیم و به دنبال راهی برای تقویت آن می‌گردیم؟

مطالب زیر را به گونه‌ای برای شما دسته‌بندی کرده‌ایم که به راحتی جواب سوالات خود را از کتاب‌ها در بیاورید و مستقیم و بدون از دست رفتن زمان شروع کنید به تقویت زبان خود پس این شما و این هم لیست مطالب:

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی بر اساس نوع آزمون

بهترین کتاب برای تافل از نظر شما

مجددا تاکید میکنم اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتاب ها برای آمادگی تافل کتابهای دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که از دید شما کتابهای مناسب برای آزمون تافل، شامل کدام کتابهاست؟
کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟

این مطلب توسط مریم بزرگان نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *