بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی

بهترین کتاب برای یادگیری گرامر انگلیسی

فرض کنید که قصد رفتن به یک مسافرت طولانی رو دارید؛ همه چیز خوب پیش میره تا لحظهٔ آخر و همهٔ وسایل رو آماده کردید که یهو یادتون میاد رانندگی بلد نیستید.
پس اون همه تلاش چی میشه؟ این چند روزی که دنبال وسایل بودم چی؟ مسافرت بی‌مسافرت؟?

نقش گرامر در زبان انگلیسی دقیقاً مثل مهارت رانندگی در مثال بالاست. البته فقط زبان انگلیسی اینجوری نیست؛ همهٔ زبان‌ها اینجورین.

خب پس باید چیکار کنیم؟

طبیعتاً باید بریم گرامر یا همون قواعد خودمونو با کمک بهترین کتاب های گرامر انگلیسی تا جایی که می‌تونیم تقویت کنیم، ولی چند تا مشکل وجود داره؛
چه مشکلاتی؟

  • کتاب های گرامر انگلیسی اکثراً حجم زیادی دارن و نمی‌شه همزمان از چندتاشون استفاده کرد.
  • کتاب های گرامر اکثراً خسته‌کننده‌ان و حوصلهٔ آدم رو با مباحث تئوریشون سرمی‌برن. یجورایی می‌شه گفت کتاب گرامر انگلیسی خوب کم پیدا می‌شه. 

پس سوال بزرگ ما اینه که چه کتاب‌هایی، بهترین کتاب برای گرامر انگلیسی هستند؟

به عنوان کسی که چندین ساله داره سعی می‌کنه زبان یاد بگیره این مشکلات توی یادگیری گرامر انگلیسی و پیدا کردن کتاب گرامر انگلیسی رو خوب می‌فهمم. در این متن تلاش کردم تا با استفاده از تجربهٔ خودم، دوستانم و چند زبان‌آموز، بهترین کتاب برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی که می‌شناسم رو به شما معرفی کنم.

در این متن، ۵ تا از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی رو به شما معرفی می‌کنم که برای:

  • شرکت در آزمون‌ها
  • مکالمه
  • صحبت کردن انگلیسی به صورت روان
  • و …

می‌تونه خیلی برای شما مفید باشه.

در آخر متن هم یه منبع بسیار خوب ویدئویی برای یادگیری گرامر انگلیسی به شما معرفی کردم.

در ادامهٔ مطلب خواهید خواند:

خب دیگه بریم سر معرفی بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی:

۱- English Grammar In Use

 english grammar in use کتاب گرامر انگلیسی بیسیک

یه کتاب گرامر انگلیسی خوب با چاشنی تمرینات زیاد که میشه گفت بهترین کتاب گرامر زبان انگلیسی هست.

تمرکز این کتاب بیشتر روی گرامرهای روزمره و کاربردی هست و سعی می‌کنه با کمک تمرین‌هایی که داره مطالب رو در ذهن شما تثبیت کنه.

یه کتاب گرامر انگلیسی کامل که تقریبا چیزی رو از قلم ننداخته. کتاب نزدیک به ۴۰۰ صفحه است ولی خبر خوب اینه که نیازی نیست از اول شروع کنید و تا آخرشو بخونید؛ کافیه برید صفحات آخر کتاب و با کمک راهنمایی که داره متوجه بشید کدوم بخش‌ها و گرامرها رو نیاز دارید تثبیت کنید یا اینکه یاد بگیرید.

تمرین‌ها و ضمیمه‌های آخر کتاب هم می‌تونن خیلی کمکتون کنن. در کل اگه دنبال کتاب گرامر انگلیسی کامل برای یادگیری به صورت خودآموز هستید، بهترین کتاب خودآموز گرامر زبان انگلیسی پیش روی شماست؛ خوندن این کتاب خیلی بهتون کمک میکنه. این کتاب می‌تونه تو حل کامل بخش گرامر امتحان‌های مختلف و مهم مثل:

  • TOEFL
  • PTE
  • MSRT
  • MHLE
  • و …

خیلی براتون مفید باشه.

برای خرید این کتاب هم که یکی از بهترین کتاب های گرامر زبان انگلیسی هست می‌تونید از لینک زیر استفاده کنید:

 

۲- کتاب اصول گرامر از جرالدین وودز(English Grammar For Dummies)

سری کتاب‌های For Dummies که معرف حضورتون هست؛ اگر هم نیست بهتون پیشنهاد می‌کنم ازشون غافل نشید.?

کتاب اصول گرامر از جرالدین وودز(English Grammar For Dummies)

چگونه از ترجمه اطمینان پیدا کنیم؟

اولش اینو بگم که من نسخه انگلیسی این کتاب رو خوندم و واقعا از ساختارش خوشم اومد. حالا اینکه ترجمش خوب هست یا نیست رو بنظرم تو بخش نظرات دیجی‌کالا ببینید تا از خریدتون مطمئن بشید. اگه هم کتابو خوندید تو بخش نظرات زیر همین مطلب نظرتونو بنویسید تا به بقیه کمک کنید که خرید خوبی داشته باشن.

این کتاب از سطح نسبتاً پایینی شروع می‌کنه و سطح گرامر شما رو به سطح قابل قبولی می‌رسونه. نویسنده، این کتاب آموزش گرامر رو خیلی خودمونی نوشته و سعی کرده حس بدی که موقع خوندن خیلی از کتاب های گرامر انگلیسی ممکنه پیدا کنید رو نداشته‌باشید.

یه مشکلی هم تو کتاب هست، اونم اینکه بعضی وقتا شوخی‌های نویسنده واقعاً اعصاب خردکنه و یجورایی خیلی بی‌نمکه که امیدوارم مترجم این مشکل رو حل کرده باشه.

کتاب واقعا کاملیه ولی با کتاب قبلی یه فرق اساسی داره و اونم اینکه تو کتاب قبلی نویسنده سعی کرده بود تا با کمک تمرین، مطالب گرامری رو برای شما تثبیت کنه ولی توی این کتاب نویسنده بیشتر سعی کرده تا با کمک:

  • توضیح
  • نشون دادن حالت‌های غلط برای استفاده از مثال گرامری مشخص
  • نمودارها
  • و …

مطالب رو برای شما به خوبی جا بندازه. شاید این ویژگی که جای خالی‌ای تو کتاب برای پرکردن نمی‌بینید برای شما یکم اذیت‌کننده باشه ولی من یکی که از این نوع سبک برای آموزش گرامر خیلی خوشم اومد.

بهترین کتاب گرامر انگلیسی برای تنبل ها

تا یادم نرفته این رو هم اضافه کنم که کتاب نزدیک به ۲۰۰ صفحه است و با توجه به بقیه کتاب های گرامر انگلیسی می‌شه گفت که کتاب کم‌ حجمی هست. شاید بشه گفت که این کتاب بهترین کتاب گرامر انگلیسی برای تنبل هاست.?

اگه می‌خواید این کتاب، که یکی از بهترین کتاب های آموزش گرامر زبان انگلیسی هست رو بخرید یا ببینید ترجمش خوب هست یا نه، بهتون پیشنهاد می‌کنم بزنید روی لینک زیر تا وارد صفحهٔ این کتاب در دیجی‌کالا بشید.

 

۳- Understanding and Using English Grammar

کتاب گرامر انگلیسی کامل understanding & using english grammar

اگه تا حالا کتابی برای یادگیری گرامر انگلیسی نداشتید یا حتی اگر هم کتابی دارید، بازم پیشنهاد می‌کنم که این کتاب رو بخونید. یه کتاب گرامر انگلیسی کامل از نویسندهٔ معروف و محبوب بهترین کتاب های آموزش گرامر زبان انگلیسی یعنی Betty Azar. این کتاب تو سایت goodreads امتیاز ۴٫۱۰ رو گرفته که امتیاز خوبی به حساب میاد.

این کتاب به شدت کامل هست و با خریدنش عملا از خرید هر کتاب دیگه‌ای تو حوزه یادگیری گرامر زبان انگلیسی بی‌نیاز می‌شید. اول هر قسمت با یه توضیح خوب و نسبتاً کامل مواجه می‌شید و بعدشم برای فهم بیشتر مطالب باید برید سراغ تمرین‌ها. تمرین‌ها هم تنوع خوب و قابل قبولی دارن.

به جرات میشه گفت که این کتاب بهترین کتاب گرامر انگلیسی از صفر تا صد هست چون به همهٔ جزئیات گرامری پرداخته و هیچ چیزی رو نمی‌بینید که از قلم افتاده باشه.

همچنین اگر به دنبال کتاب گرامر انگلیسی مبتدی هستید، سطح Basic این کتاب که قرمز رنگه  قطعا به دردتون میخوره.

آیا این کتاب برای مرور سریع گرامر انگلیسی مناسب است؟

یه چیزی هم بگم؛ اونم اینکه کامل و دقیق بودن کتاب می‌تونه هم یه مزیت باشه هم یه عیب. اون دیگه بستگی به خودتون داره.

اگه دنبال این هستید که کتاب بردارید و سریع کل گرامر انگلیسی رو مرور کنید یا به عبارت دیگه skim کنید باید بگم که این کتاب با توجه به تمرین‌محور بودنش برای شما خوب نیست اما همچنان می‌تونه به عنوان یه منبع مفید و حتی بهترین کتاب آموزش گرامر زبان انگلیسی خیلی به شما کمک کنه.

خلاصه به نظرم این کتاب می‌تونه بهترین کتاب برای یادگیری گرامر انگلیسی باشه. اگر از این کتاب خوشتون اومد با کمک لینک زیر سریع برید بخریدش و از یاد گرفتن لذت ببرید. 

 

۴- سری کتاب‌های گرامر Oxford Practice Grammar

بهترین کتاب گرامر زبان انگلیسی

همین که اسم آکسفورد میاد وسط می‌فهمیم که با کتاب خوبی طرفیم. شما یه بار اینو با خودت بخون: کتاب گرامر انگلیسی آکسفورد. ابهتو حس کردی؟

این کتاب‌ها با داشتن نمره بین ۳٫۷۰ تا ۴٫۴۰ تو سایت goodreads و نمره بین ۴٫۵ تا ۵ تو سایت amazon خودشونو اثبات کردن. اگر می‌خواید اطلاعات بیشتری بگیرید بزنید روی اسم سایت‌ها تا با کمک بخش نظرات، نظر بقیه کاربران رو از همه جای دنیا، بتونید بخونید.

مثل کتاب‌های قبلی واقعاً کتاب‌های خوبین(کتاب بد که معرفی نمی‌کنیم به شما?). توضیحات کتاب واقعاً جامع و کامل هست و به دقت به جزئیات پرداخته شده.

این کتاب هم با سیستم مبتنی بر تمرین پیش می‌ره و تمرین‌های قوی‌ای توش هست. موقع مکالمه یا نوشتن قدر این تمرین‌ها رو می‌دونید.?

چون این کتاب‌ها رو کامل نخوندم نمی‌تونم نظر دقیقی بدم و در عوضش از کسایی که این کتاب‌ها رو خوندن میخوام تا نکات و نظراتشون رو داخل بخش نظرات همین مطلب بنویسن تا بتونیم بیشتر به همدیگه کمک کنیم.

اگه از این کتاب خوشتون اومد بزنید روی لینک زیر تا بتونید با خریدش یادگیری گرامر انگلیسی رو استارت بزنید.

 

 

۵- Grammar for IELTS

بهترین کتاب برای یادگیری گرامر انگلیسیGrammar For IELTS

یه کتاب گرامر انگلیسی خوب و به درد بخور که اگر آیلتس دارید می‌تونه براتون خیلی مفید باشه و اگه هم آیلتس ندارید می‌تونید به عنوان یه منبع خوب برای یادگیری گرامر انگلیسی روش حساب باز کنید.

فقط شرط استفاده از کتاب اینه که سطح زبانتون متوسط به بالا باشه. البته اگه سطحتون پایین‌تره هم ممکنه بهتون کمک کنه. 

این کتاب ۲۵ فصل داره که هر فصل با بخش شنیداری در مورد گرامر شروع می‌شه. تو قسمت بعدی، گرامر اون درس به صورت کامل توضیح داده می‌شه. بعدش می‌رسیم به تمرین‌های گرامر و آخرش هم یه سری تست که تو آزمون آیلتس خیلی کمکتون می‌کنه و از این نظر بهترین کتاب تست گرامر انگلیسی محسوب میشه. تو سایت goodreads این کتاب نمره ۴٫۲۹ رو گرفته که نشون میده کتاب خوبی هست.

اگه در حال آماده کردن خودتون برای آزمون آیلتس هستید می‌تونید با کلیک روی لینک بهترین کتاب ها برای آزمون آیلتس بهترین کتاب‌ها برای آزمون آیلتس رو اونجا ببینید.

قطعا این کتاب، بهترین کتاب گرامر انگلیسی برای کساییه که می‌خوان آزمون آیلتس بدن.

اگه مثل من عاشق این کتاب شدید و می‌خواید گرامر انگلیسی رو مرور کنید یا تو آزمون آیلتس شرکت کنید؛ می‌تونید با کلیک روی لینک زیر، کتاب رو از دیجی‌کالا تهیه کنید.

 

منابع دیگر یادگیری گرامر انگلیسی

همیشه نمیشه کتاب خوند و برای یادگیری گرامر انگلیسی باید به غیر از یه کتاب گرامر انگلیسی کامل، منابع دیگه‌ای رو هم پیدا کرد. با توجه به اینکه عده زیادی دارن انگلیسی یاد میگیرن، مطالب زیادی هم توی فضای مجازی برای یادگیری زبان و به خصوص گرامر تولید شدن. من هم مثل بقیه، خیلی از این صفحات و کانال‌ها رو دنبال می‌کنم و بنظرم مطالب خوبی رو می‌شه ازشون یاد گرفت.

یکی از این صفحه‌هایی که گرامر انگلیسی رو خیلی خوب آموزش میده صفحه English4persians هستش که می‌تونید با کلیک روی اسمش صفحه‌اشون رو ببینید. اگر هم می‌خواید ویدیوهاشون رو توی دیدئو ببینید روی این لینک کلیک کنید. اگر هم صفحه یا کانال دیگه‌ای که مطالب گرامر انگلیسی رو آموزش می‌ده می‌شناسید، لطفا تو بخش نظرات به بقیه هم معرفی کنید.

نکات پایانی در مورد کتاب‌های یادگیری گرامر انگلیسی

خب تا اینجا ۵ تا کتاب خوب و یک صفحه فوق‌العاده تو حوزه گرامر انگلیسی رو بهتون معرفی کردیم.
این که از کدوم کتاب استفاده می‌کنید بستگی داره به:

    • سطح زبان شما
    • سبک مورد علاقتون برای یادگیری گرامر
    • و ….

در کل نمی‌شه کتابی رو به عنوان بهترین کتاب برای یادگیری گرامر انگلیسی معرفی کرد و این شما هستید که در انتها باید بهترین انتخاب رو داشته باشید. ما در این مطلب تلاش کردیم تا کتاب‌هایی که ممکنه برای شما مفید باشه رو معرفی کنیم اما در انتها باز هم ریش و قیچی در دستای شماست و خودتون باید بهترین کتاب برای گرامر زبان انگلیسی رو انخاب کنید؛ یادتون باشه که بهترین کتاب برای شما کتابی خواهد بود که باهاش راحت باشید و در روند یادگیری شما اثرگذار باشه و خودتون این حس رو بهش داشته باشید.


مطالب مرتبط

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب های گرامر زبان انگلیسی پرداختیم اگر مایل هستید که سایر مطالب مرتبط به زبان انگلیسی را بخوانید این بخش مخصوص شماست.

وقتی اصولی یاد بگیرید؛ طعم شیرین زبان را خواهید چشید

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان هستید و می‌خواهید از پایه یادگیری زبان را آغاز کنید، بهتر است که ابتدا با منابع مناسب با سطح خودتان شروع کنید.

در مطلب دیگری به معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان برای مبتدیان پرداخته‌ایم که حتما برایتان مفید خواهد بود:

 

پیچیده نیست؛ با زبان من صحبت کن، یاد خواهم گرفت!

هنگام انتخاب کتاب زبان مناسب برای خود یا اطرافیانتان باید به این نکته توجه داشته باشید که مهم‌تر از مطالبی که در کتاب وجود دارد سبک و نحوهٔ ارائه مطالب آن است.

اگر به دنبال پیدا کردن کتابی مناسب برای ردهٔ سنی خاصی هستید لیست مطالب زیر برای شما بسیار مناسب خواهد بود:

هدف را انتخاب کن و حرکت کن – چه چیزی را می‌خواهی تقویت کنی؟

شاید مهم‌ترین سوال این باشد که برای چه می‌خواهیم زبان خود را تقویت کنیم؟ 

  • آیا قصد ادامه تحصیل داریم؟
  • آیا می‌خواهیم در آزمون خاصی شرکت کنیم؟
  • آیا در یک مهارت خاص ضعیف هستیم و به دنبال راهی برای تقویت آن می‌گردیم؟

مطالب زیر را به گونه‌ای برای شما دسته‌بندی کرده‌ایم که به راحتی جواب سوالات خود را از کتاب‌ها در بیاورید و مستقیم و بدون از دست رفتن زمان شروع کنید به تقویت زبان خود پس این شما و این هم لیست مطالب:


امیدوارم این مطلب در انتخاب کتاب گرامر انگلیسی مناسب بهتون کمک کرده باشه.

اگر کتاب‌های معرفی شده در این مطلب رو مطالعه کردید لطفا نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید. اگر هم کتاب دیگه‌ای در این زمینه خوندید، با معرفی کردنش و گفتن نقاط قوت و ضعف‌ اون در بخش نظرات این مطلب، به کسانی که قصد یادگیری گرامر انگلیسی دارند کمک کنید تا انتخاب بهتری داشته باشند.


نوشته شده توسط علیرضا جمالی

دیدگاه ها

  1. Ali

    سلام خسته نباشید.
    آقای آرامش درسته که میگن کتاب English Grammar in use باید حتما منبع دیگه ای هم کنارش استفاده شه حتماً؟ چون میگن مطالبش چندان کاربردی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *