بهترین کتاب‌های آموزش زبان آلمانی

کتاب آموزش زبان آلمانی

می‌دانیم که یادگیری هر زبان جدید می‌تواند هم یک رویای شیرین باشد و هم یک کابوس تلخ و ترسناک.

تازه اگر آن زبان، زبان آلمانی هم باشد که همه به اتفاق قبول دارند یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیاست که وضعیت بدتر هم می‌شود؛ مثلا شاید یادگرفتن گرامر بدون راهنمایی و داشتن کتاب آموزش گرامر زبان آلمانی اصلا ممکن نباشد.

در زبان آلمانی مانند هر زبان دیگر، با داشتن کتاب خوب برای یادگیری زبان آلمانی در کنار پشتکار و انگیزه قوی، می‌توانید تلخی یادگیری زبان را به شیرینی مبدل کنید و در نهایت از دانستن یک زبان جدید لذت ببرید، حالا چگونه؟

برای پاسخ به این سوال، در این مقاله موضوعات زیر را بررسی کرده‌ایم.

در این مطالب سعی شده تا به بهترین شکل، به معرفی بهترین کتاب آموزش زبان آلمانی بپردازیم و همچنین کتاب‌ها را بر اساس نوع مهارت مورد نیاز تفکیک کنیم تا راحت‌تر بتوانید کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید.

می‌توانید با زدن کلیک بر روی موارد بالا به قسمت مورد نظر خود بروید.


بهترین کتابهای آموزش گرامر زبان آلمانی

یادگیری گرامر یک زبان جدید کار بسیار سخت و خسته کننده‌ای است و اگر کسی دارای اراده‌ی قوی نباشد و منابع خوبی نیز در اختیار نداشته باشد، خیلی زود از خواندن آن دست می‌کشد.

در حالی که یادگیری گرامر، بخش قابل توجهی از یادگیری یک زبان را تشکیل می‌دهد.

اگر بخواهم لیستی از بهترین کتابهای آموزش گرامر زبان آلمانی تهیه کنم، این ۳ کتابی را که در ادامه معرفی خواهم کرد، قطعاً در لیست بهترین کتاب آموزش زبان آلمانی قرار می‌گیرند.

۱.Grammatik aktiv

بهترین کتاب‌ آموزش زبان آلمانی - Grammatik aktiv

 

در این کتاب آموزش زبان آلمانی، گرامر به زبان ساده و همراه با تصاویر جذاب، آموزش داده می‌شود، همچنین برای هر سطح تمرین‌های متناسب با آن سطح در نظر گرفته شده است.

تمرکز این کتاب بر روی آموزش گرامر زبان آلمانی است، اما بدلیل آلمانی بودن زبان این کتاب، برای افزایش لغات آلمانی نیز کاربرد دارد.

این کتاب، برای سطوح A1-B1 و B2-C1 در دو جلد منتشر شده است.

  • زبان کتاب : آلمانی
  • سطح پشتیبانی شده : A1-C1
  • مهارت‌های کلیدی : گرامر
  • امتیاز در آمازون : ۴٫۸ از ۵

برای خرید این کتاب که بهترین کتاب آموزش زبان آلمانی از ابتدا است، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

۲.Einfach Grammatik

بهترین کتابهای آموزش زبان آلمانی - Einfach Grammatik

در کتاب Einfach Grammatik نیز تمرکز اصلی، بر روی آموزش گرامر است و با نقاشی‌های طنز، نامه‌های الکترونیکی و داستان‌های کوچک فرآیند یادگیری گرامر را جذاب می‌کند.

زبان کتاب آلمانی است، بنابراین به نوآموزان این زبان توصیه نمی‌شود، البته گرامر به شیوه‌ای ساده توضیح داده شده است، تا کسانی که آشنایی اولیه با زبان آلمانی دارند، به راحتی ‌بتوانند از این کتاب بهره ببرند.

این کتاب برای یادگیری زبان آلمانی بسیار عالیست و دارای تمرینات متنوعی باتوجه به هر سطح می‌باشد.

  • زبان کتاب: آلمانی
  • سطح پشتیبانی شده: A1-B1
  • مهارت‌های کلیدی: گرامر
  • امتیاز در آمازون: ۴٫۴ از ۵

 

۳.Deutsch Uben: Wortschatz & Grammatik

بهترین کتاب آموزش زبان آلمانی - Wortschatz & Grammatik

مجموعه Wortschatz & Grammatik یک مجموعه شامل چند کتاب برای آموزش زبان آلمانی و براساس سطوح مختلف است که بطور تخصصی با هدف بهبود گرامر زبان آلمانی و قواعد ترکیب واژگان، توسط انتشارات Hueber منتشر شده است.

این کتاب، دارای مجموعه تمرینات و سوالاتی می‌باشد که به فرآیند یادگیری کمک می‌کنند.

  • زبان کتاب: آلمانی
  • سطح پشتیبانی شده:A1-C1
  • مهارت‌های کلیدی: گرامر و واژگان
  • امتیاز در آمازون: ۴٫۷ از ۵

اگر در صرف فعل‌های آلمانی دچار مشکل هستید، دو سایت verbformen و conjugator reverso را به شما پیشنهاد می‌کنم. در این دو سایت به راحتی می‌توانید فعل‌ها را با تلفظ صحیح و صرف‌شده در همهٔ زمان‌ها مشاهده کنید.


بهترین کتابهای اموزش واژگان زبان آلمانی

برای یادگیری یک زبان جدید، علاوه بر دانستن گرامر برای ایجاد جمله بندی باید میزان قابل قبولی از واژگان را نیز آموخت، زیرا بدون داشتن دایره‌ی واژگان خوب، نمی‌توان جمله ساخت.

در ادامه، به معرفی ۲ کتاب خوب که بهترین کتاب برای یادگیری زبان آلمانی هستند و به صورت تخصصی به آموزش واژگان زبان آلمانی می‌پردازند را به شما معرفی خواهم کرد که با کمک این منابع می‌توانید به راحتی به دایرهٔ لغات خود بیافزایید.

۱.Practice Makes Perfect: German Vocabulary

بهترین کتاب برای یادگیری زبان آلمانی - German Vocabulary

در کتاب German Vocabulary تلاش شده تا با ارائهٔ تمرین‌های متنوع در ساخت واژگان و تشویق شما برای تجزیه و تحلیل واژگان جدید در حال یادگیری، به افزایش لغات شما کمک کند.

این کتاب شامل، توضیحات دستوری مختصر و بیش از ۱۰۰ تمرین می‌باشد، همچنین با کمک این کتاب می‌توانید، به راحتی به زبان آلمانی در مورد مشاغل مختلف، تعطیلات و آداب و رسوم کشور آلمان، … صحبت کنید که باعث می‌شود این کتاب به عنوان بهترین کتاب برای یادگیری زبان آلمانی از پایه مناسب باشد

یک نکتهٔ مهم: برای استفاده از این کتاب، لازم است که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید تا بتوانید به خوبی از محتوای این کتاب بهره ببرید.

  • زبان کتاب: انگلیسی _ آلمانی
  • سطح پشتیبانی شده: A1-B1
  • مهارت‌های کلیدی: واژگان
  • امتیاز در آمازون: ۴٫۴ از ۵

 

۲.Bildwörterbuch Deutsch: Die 1.000 wichtigsten Wörter in Bildern erklärt

بهترین کتاب برای آموزش زبان آلمانی - Bildworterbuch

این فرهنگ لغت تصویری آلمانی، از انتشارات ‌Hueber، می‌تواند منبع بسیار خوبی برای آموزش واژگان زبان آلمانی باشد.

این کتاب، شامل ۱۰۰۰ کلمه‌ی کلیدی موضوعی در سطح +A1 می‌باشد که در قالب تصاویر و نوشتار آموزش داده می‌شود، بنابراین بدیهی است که در این روش اثر بخش، واژگان راحت‌تر به‌ خاطر آورده شوند.

  • زبان کتاب: آلمانی
  • سطح پشتیبانی شده: +A1
  • مهارت های کلیدی: واژگان
  • امتیاز در آمازون: ۴٫۶ از ۵


بهترین کتابهای ترمیک آموزش زبان آلمانی

هر ساله زبان آموزان زیادی در موسسات آموزش زبان آلمانی شرکت می‌کنند و مجموعه‌هایی در این موسسات محور اصلی تدریس قرار می‌گیرند.

در ادامه این مطلب، می‌خواهم ۲ مجموعه‌ی محبوب آموزش زبان آلمانی که توسط مدرسان در این موسسات تدریس می‌شوند، را معرفی کنم؛ این شما و این هم بهترین کتابهای یادگیری زبان آلمانی:

۱.!Starten wir

بهترین کتاب برای یادگیری زبان آلمانی از پایه - Starten wir!

مجموعه کتاب‌های آموزش زبان آلمانی !Starten wir توسط انتشارات Hueber منتشر شده و نسخه بروزتر مجموعه کتاب‌های Menschen است، که از سال ۲۰۱۹ به شناخت عمومی آموزشگاه‌های زبان آلمانی رسیده و در حال حاضر، در بسیاری از این موسسات جایگزین مجموعه کتاب‌های Menschen شده است.

در این مجموعه کتاب‌ها سعی شده تا همه‌ی مهارت‌ها، بطور مجزا و با جدید‌ترین متد‌ها و تکنولوژی‌ها آموزش داده شود.

هر سطح از این مجموعه، دارای ۱۲ درس که در هر درس شامل گرامر روشن و ساده، انواع متن‌های مدرن و تمرین‌های دقیق و قابل درک می‌باشد.

  • زبان کتاب: آلمانی
  • سطح پشتیبانی شده: A1,A2,B1
  • امتیاز در آمازون: ۴٫۴ از ۵

برای خرید این کتاب که یکی از بهترین کتابهای یادگیری زبان آلمانی است می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

۱.!Sicher

بهترین کتاب برای یادگیری زبان آلمانی - Sicher!

مجموعه کتاب‌های آموزش زبان آلمانی !Sicher برای سطوح پیشرفته زبان آلمانی توسط انتشارات Heuber منتشر شده است. این مجموعه، در ادامه مجموعه کتاب‌های !Starten wir و یا Menschen در موسسات تدریس می‌شوند.

هدف این مجموعه، آماده کردن شما برای فعالیت‌های روزمره، کار و تحصیل در کشورهای آلمانی زبان است، همچنین امنیت شغلی و تحصیلی شما را با فراگیری این مهارت‌ها تضمین می‌کند.

در این کتاب‌ها، همه‌ی مهارت‌های اصلی توسط تمرین‌های متنوع و کارآمد، متن‌هایی متناسب با زندگی روزمره و کسب‌وکار آموزش داده می‌شوند و شما را برای آزمون‌های زبان آلمانی مانند TesDaf، Goethe-Zertifikat و… آماده می‌کند.

  • زبان کتاب: آلمانی
  • سطح پشتیبانی شده: B1+,B2,C1
  • امتیاز در آمازون:۴٫۵ از ۵

برای خرید این کتاب که یکی از بهترین کتاب ها برای یادگیری زبان آلمانی می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:


کتاب‌های آمادگی آزمونهای زبان آلمانی

آزمون‌های Goethe-Zertifikat وTestDaf از جمله آزمون‌های زبان آلمانی برای داوطلبان خارج از آلمان است که قصد مهاجرت، تحصیل یا نیازبه ارائه مدرک دال بر تسلط به زبان آلمانی را دارند.

در این مطلب به بررسی ۲ سری محبوب از کتاب‌های آمادگی آزمونهای زبان آلمانی می‌پردازیم که شما را برای این آزمون‌ها آماده می‌کنند.

 

۱.Fit fürs Goethe-Zertifikat

بهترین کتابهای آمادگی آزمونهای زبان آلمانی - Fit fürs Goethe-zertifikat

این مجموعه، شما را بطور خاص برای آزمون‌های Goethe-Zertifikat آماده می‌کند که توسط انتشارات Heuber منتشر شده‌ بنابراین می‌تواند شما را برای گرفتن نمرات بالا در این آزمون‌ها یاری کند.

کتاب‌های این مجموعه براساس سطوح طبقه‌بندی شده‌اند، هم‌چنین تمرین‌ها بر اساس چهار مهارت اصلی تفکیک شده و در نتیجه، آزمون‌های واقعی را برای شما شبیه‌سازی می‌کند.

  • زبان کتاب: آلمانی
  • سطح پشتیبانی شده: A1-C2
  • امتیاز در آمازون:۴٫۴ از ۵

 

۲.TestDaF Musterprüfung

بهترین کتابهای آمادگی آزمونهای زبان آلمانی - TestDaf Musterprüfung

آزمون TestDaf یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان آلمانی محسوب می‌شود که با قبولی در این آزمون، داوطلب مجوز ورود به دانشگاه‌های آلمان و مدرکی برای اثبات سطح زبان آلمانی خود کسب می‌کند.

این آزمون شامل تست‌های شنیداری، درک‌مطلب، نوشتار و صحبت‌کردن می‌باشد و نمرات این آزمون در ۳ سطح بین TDN 3 الی ۵ ارائه می‌شود. در صورت قبولی در این آزمون، مدرک آزمون TestDaf، تاریخ انقضاء نداشته و بصورت نامحدود اعتبار دارد.

مجموعه TestDaf Musterprüfung توسط انتشارات Heuber در ۵ سری منتشر شده است.

این مجموعه، دارای نمونه سوالات مشابه آزمون TestDaf است که شما را بطور خاص برای آزمون‌ TestDaf آماده می‌کند.

  • زبان کتاب: آلمانی
  • امتیاز در آمازون:۴٫۵ از ۵

همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت TestDaf، اطلاعات جامع مرتبط با این آزمون را مشاهده کنید.         


رمان‌ و داستانهای آلمانی زبان

اگر سطح زبان آلمانی قابل قبولی قرار دارید، بدون شک خواندن رمان و داستانهای آلمانی زبان، سطح زبان آلمانی و تسلط شما را بطور قابل توجهی بهبود می‌بخشد، علاوه بر آن فرآیند یادگیری را نیز لذت‌بخش و جذاب می‌کند.

۱.Romeo und Julia

بهترین رمان و داستانهای آلمانی زبان - Romeo und Julia

رمان رومئو و ژولیت، نمایشنامه‌ای تراژدی و عاشقانه اثر جاودان ویلیام شکسپیر، شاعر و نویسنده انگلیسی که در سال ۱۵۹۷ به نگارش درآمد.

در این رمان شما شاهد جهانی سرشار از خشونت و عشق‌های ناکام خواهید بود. شکسپیر در این نمایشنامه عشق دو جوان را به زیبایی هر چه تمام‌تر به تصویر می‌کشد که به دنبال رهایی از دشمنی دو خانواده و به ثمر رسیدن این عشق جان‌سوز هستند.

 

۲.Der Glöckner von Notre-Dame

بهترین رمان و داستانهای آلمانی زبان_Der Glöckner von Notre Dame

گوژپشت ناتردام رمانی تاریخی در ژانر رمانتیک است که به قلم ویکتور هوگو نویسنده پرآوازه فرانسوی نگاشته‌شده و یکی از برجسته‌ترین آثار ادبی جهان شمرده می‌شود.

ویکتور هوگو در این رمان، فضایی رئالیسم و جادویی خلق می‌کند که به زیبایی تمام تضاد درونی و بیرونی انسان‌ها، عشق حقیقی و از خودگذشتگی آدمی را با خلق شخصیتی چون “کازیمودو” که از زمان تولد گوژپشت و ناقص است، به نمایش می‌گذارد.


بهترین روش برای شروع یادگیری زبان آلمانی

برای شروع، دلایل یادگیری خود را بشناسید تا با کمک این دلایل انگیزه‌ای قوی در خود ایجاد کنید تا شما را محکم در مسیر یادگیری نگه دارد.

سبک یادگیری خود را پیدا کنید.

  • بصری هستید و مطالب را با کمک تصاویر، بهتر و سریع‌تر یاد می‌گیرید؟
  • شنیداری هستید و برای یادگیری نیاز به پادکست‌ و فایل‌های صوتی دارید؟
  • یا از طریق تعامل و گفت‌و‌گو با افراد دیگر بهتر یاد می‌گیرید.

سعی کنید منابع مفید و کارآمد از جمله کتاب، کلاس، فیلم یا پادکست و … مناسب خود را پیدا کنید.

اصول زبان آلمانی را بیاموزید و سعی کنید این روند آموزش را با روش‌های متفاوت جذاب کنید.

و درپایان مهم‌ترین اصل، هر روز تمرین کنید. هر روز کلمات جدید یاد بگیرید و در قالب جملات استفاده کنید این کار کمک شایانی به درک بهتر گرامر و به خاطر سپردن آرتیکل‌ها می‌کند.


چگونگی انتخاب مناسب کتاب‌های آموزش زبان آلمانی

اگر در جست‌جو کتاب‌های آموزش زبان آلمانی هستید، بی‌شک با گزینه‌های زیادی رو‌به‌رو شده‌اید که باید از بین این منابع انتخاب کنید و در این بین دچار گیجی و سردرگمی شده‌اید.

در این راستا می‌توانید از تجربیات افراد گوناگون بهره ببرید تا از تلف شدن هزینه و هم‌چنین وقت جلوگیری کنید، چرا که وقت مهم‌ترین دارایی انسان است.

حال برای انتخاب مناسب چه باید کرد؟

  • سطح زبان آلمانی خود را بسنجید تا متناسب با آن سطح کتاب خود را انتخاب کنید.
  • با توجه به سنی که در آن قرار دارید، اقدام به گزینش کتاب‌ها کنید.
  • از همه مهم‌تر، کتاب‌هایی را برگزینید که با اهداف شما هم‌خوانی دارند، برای مثال آیا برای تحصیل می‌خواهید به آلمان سفر کنید یا به قصد گردشگری؟

آنچه در پایان باید گفت

در این مطلب سعی شد تا هرآنچه که برای آموزش زبان آلمانی نیاز دارید گفته شود.

امید است با خواندن این صفحه، کمکی هرچند ناچیز با معرفی منابعی کارآمد و مفید در تمامی مهارت‌ها و بخش‌ها کرده باشم.

هرچند که در نهایت در کنار منابع خوب آنچه که باعث یادگیری یک زبان جدید می‌شود، پشتکار و تمرین‌های مدام است.

اگر در کنار کتاب‌های آموزشی، بخواهید از نرم‌افزارهای آموزش زبان هم بهره‌ ببرید، نرم افزار صوتی آموزش زبان آلمانی پیمزلِر گزینه خوبی می‌تواند باشد.


مطالب مرتبط با کتاب‌های آموزش زبان آلمانی

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب‌های آموزش زبان آلمانی پرداختیم، اگر مایل هستید که به صورت تخصصی به بحث گرامر زبان آلمانی بپردازید و یا به کودک خود زبان آلمانی را بیاموزید مطالب زیر برایتان مفید خواهند بود:

این‌ها کتاب‌های پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما کتاب‌های دیگری هم در لیست بهترین کتاب‌های آموزش زبان آلمانی باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتاب‌های آموزش زبان آلمانی شما، شامل کدام کتاب‌هاست؟
کتاب‌هایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟
(بدون شک نظرات شما برای ما ارزشمند است و ما را برای ارائه کتاب‌های بهتر یاری می‌کند.)

این مطلب توسط عالیه عباسی مود نوشته شده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *