کتاب گرامر زبان آلمانی

کتاب گرامر زیان آلمانی

زبان آلمانی، زبان رسمی کشورهای آلمان، اتریش، لیختن‌اشتاین و یکی از زبان­‌های رسمی در کشورهای چند­زبانه‌ای چون سوییس، لوکزامبورگ و بلژیک است.

به هر دلیل و با هر انگیزه‌­ای که تصمیم به یادگیری این زبان گرفته­‌اید؛ خواه این انگیزه آشنایی با فرهنگ آلمان و خواندن کتاب­های فیلسوفان بزرگی چون کانت، هگل، مارکس، نیچه و مارتین هایدگر و یا خواندن کتاب­‌‌های نویسندگان بزرگی مانند گوته، هرمان هسه، هاینریش بل و کافکا به زبان اصلی باشد. و یا مهاجرت به کشوری آلمانی زبان برای ادامه تحصیل، کار و زندگی، به کتاب­ گرامر زبان آلمانی نیاز دارید.

آیا یادگیری زبان آلمانی دشوار است؟

زبان آلمانی به خاطر کلمات طولانی و گرامر پیچیده، در دنیا به یکی از زبان­‌هایی که یادگیری آن دشوار می­‌باشد، معروف است. طوری که مارک تواین در مورد آن گفته “The Awful German Language” یعنی “زبان آلمانی وحشتناک” و اسکار وایلد نویسنده ایرلندی در موردش گفته “زندگی برای یادگیری زبان آلمانی خیلی کوتاه است”.

مطمئنا این­‌ها را برای ترساندن شما نگفتم. ذهن همیشه دنبال بهانه‌­ای برای به تعویق انداختن کارها می­‌گردد و چه بهانه‌­ای بهتر از سخت بودن انجام یک کار.

فقط خواستم شما را از سختی­‌های مسیر پیش رو آگاه کنم تا به اهمیت اختصاص زمان برای انتخاب بهترین کتاب آموزش­ گرامر زبان آلمانی پی ببرید و آن را جدی بگیرید و مطلب پیش رو را که متنی تقریبا جامع در این زمینه می‌باشد با حوصله بخوانید. مطمئنا ارزشش را دارد.

همچنین قبلا مطلبی را با عنوان بهترین کتاب آموزش زبان آلمانی منتشر کرده‌ایم که می‌توانید از آن را نیز مطالعه کنید.

آن‌چه در ادامه می‌خوانید:

  • معرفی ۶ کتاب از بهترین کتابهای گرامر زبان آلمانی
  • معرفی کتاب گرامر آلمانی به فارسی
  • معرفی دیگر منابع مفید برای یادگیری زبان آلمانی
  • ویژگی‌های یک کتاب گرامر زبان آلمانی خوب
  • نکاتی در مورد استفاده اثربخش از کتابهای گرامر آلمانی


لیست بهترین کتاب­ گرامر زبان آلمانی:

۱- Living Language German, Complete Edition

بهترین کتاب گرامر زبان آلمانی

مناسب برای: کسانی که به دنبال کتابی جامع برای یادگیری گرامر زبان آلمانی هستند.

این کتاب، کتابی فوق‌­العاده برای همه سطوح می­‌باشد. اگر به دنبال یادگیری زبان آلمانی هستید و جزء زبان­‌آموزانی که به صورت ترم به ترم و زیر نظر معلم، آلمانی یاد می‌­گیرند نیستید، این همان کتابی است که برای شروع مناسب شما می‌­باشد. حتی اگر یک زبان­‌آموز سنتی با همان تعریفی که در بالا آمد هستید، این کتاب از منابع تکمیلی خوبی برای یادگیری شما محسوب می­‌شود.

با این کتاب شما از سطح مقدماتی شروع می­‌کنید تا به سطح پیشرفته در زبان آلمانی برسید. در­ واقع این کتاب هر سه سطح beginner یا مبتدی، intermediate یا متوسط و advanced یا پیشرفته را در بر می­‌گیرد. این کتاب شامل ۹ CD شنیداری و بخش آنلاین نیز می­‌باشد.

جامع بودن، این کتاب را به گزینه جذابی برای انتخاب تبدیل می­‌کند.

برای خرید کتاب Living Language German, Complete Edition از لینک زیر می‌توانید استفاده کنید.

 

۲- English Grammar for Students of German

کتاب گرامر زبان آلمانی

مناسب برای: زبان­‌آموزانی که می­‌خواهند گام به گام پیش روند.

در حالی که با توجه به عنوان کتاب ممکن است به نظر برسد که این کتاب اشتباهی در لیست ما قرار گرفته، ابزار جالبی برای آموزش گرامر در این کتاب وجود دارد. این کتاب از رویکردی خلاقانه برای یادگیری زبان آلمانی استفاده می­‌کند.

در هر فصل شما در مورد یک نکته گرامری می­‌خوانید و هر نکته هم به زبان انگلیسی و هم آلمانی توضیح داده می­‌شود. در واقع این مورد را باید مزیت بزرگ این کتاب دانست. به این معنی که مبتدی­‌ها می­‌توانند هر نکته گرامری را بدون دچار مشکل شدن در فهم توضیحات آلمانی یاد بگیرند، در حالی که زبان‌­آموزان با سطح متوسط و پیشرفته می‌­توانند مهارت خواندن (reading) به زبان آلمانی را تمرین کنند و بهبود ببخشند.

این کتاب دارای بخش آنلاین هم می­‌باشد.

برای خرید کتاب English Grammar for Students of German از لینک زیر می‌توانید استفاده کنید.

 

۳- Großes Übungsbuch Deutsch — Grammatik    

کتاب گرامر آلمانی

مناسب برای: زبان­‌آموزانی که هرگز از حل تمرین خسته نمی‌­شوند.

جامعه هدف این کتاب که ترجمه فارسی عنوان آن می­‌شود “کتاب بزرگ تمرین گرامر آلمانی” زبان‌­آموزان با سطح مبتدی و متوسط می­‌باشد. این کتاب با بیش از ۵۰۰ تمرین به شما در دستیابی به درک بهتر از کاربرد مباحث گرامر آلمانی کمک می­‌کند. افراد زیادی دانش خود را با حل این ۵۰۰ تمرین افزایش داده‌­اند؛ مطمئنا شما هم می­‌توانید یکی از آن­‌ها باشید.

برای خرید کتاب Großes Übungsbuch Deutsch — Grammatik از لینک زیر می‌توانید استفاده کنید.   

 

۴-German Quickly: A Grammar for Reading German

بهترین کتاب آموزش گرامر زبان آلمانی

مناسب برای: زبان­‌آموزانی که خواهان تمرین گرامر جهت بهبود مهارت درک مطلب در خواندن هستند.

دیدن کلمات آلمانی بر روی کاغذ، برای یادگیری شما به اندازه صحبت کردن و شنیدن آن­‌ها مهم است. این کتاب گرامر زبان آلمانی متن­‌محور، برای هر کسی که به دنبال بهبود مهارت درک مطلب در آلمانی است، مفید است.

در این کتاب، روش­ها و استراتژی­‌های کاربردی­‌ای را یاد می­‌گیرید که به وسیله آن­ها می­‌توانید از عهده هر متن آلمانی که می‌­بینید برآیید.

درس­های گرامری به شما در جهت بهتر فهمیدن متنی که می­‌خوانید کمک می­‌کنند. بنابراین نه تنها می­‌فهمید که چه اتفاقی در متن می‌­افتد، بلکه نحوه به کار گیری درست گرامر آلمانی را هم یاد می­‌گیرید.

 

۵-Sprichst Du Deutsch? German Vocabulary

کتاب گرامر آلمانی به زبان فارسی

مناسب برای: زبان­‌آموزانی که برای بهبود مهارت صحبت کردن (speaking) تلاش می­‌کنند.

“آیا می­‌توانی آلمانی صحبت کنی؟” تنها یک سوال جهت پیدا کردن پارتنر برای تمرین صحبت کردن نیست؛ بلکه نام کتابی هم هست که برای تمرین صحبت کردن برای هر زبان­‌آموزی مناسب است. چه تازه با گفتن چند کلمه به آلمانی، صحبت کردن را شروع کرده باشید و چه به راحتی بتوانید مکالمه کنید.

این کتاب حاوی جداول گرامری می­‌باشد که به شما کمک می­‌کند تا هنگام صحبت کردن قواعد گرامری را رعایت کنید.

 

۶- German: How to Speak and Write It

کتاب گرامر آلمانی به فارسی

 مناسب برای: زبان­‌آموزانی که می­‌خواهند همه قواعد گرامری را در نوشته­‌های خود رعایت کنند و بی­‌عیب و نقص بنویسند.

این کتاب برای زبان­‌آموزان با سطح مبتدی و متوسط مفید است. اگر به دنبال بهبود مهارت اسپیکینگ و رایتینگ خود در زبان آلمانی هستید، این کتاب انتخاب درستی برای شما است.

کتابی حاوی تکنیک­‌های متنوع یادگیری، از نمودارها تا تمرین­‌ها و مکالمه­‌های مختلف می­‌باشد. در این کتاب متداول­‌ترین مباحث گرامر آلمانی را تمرین می­‌کنید و قادر خواهید بود با گرامری درست به آلمانی صحبت کنید و بنویسید.

برای خرید کتاب German: How to Speak and Write It از لینک زیر می‌توانید استفاده کنید.

 

۷- کتاب گرامر آلمانی به فارسی

خرید کتاب گرامر و تمرین زبان آلمانی

کتابهای گرامر دوزبانه مانند کتابهای گرامر آلمانی به فارسی، کتابهای مناسبی برای شروع یادگیری هستند؛ چون معمولا افراد مبتدی‌ در ابتدای مسیر یادگیری، در فهم توضیحات کتابهای گرامر آلمانی دچار مشکل می‌شوند.

بنابراین اگر به دنبال کتاب گرامر آلمانی به زبان فارسی هستید-کتاب گرامر آلمانی حسین توکلی– کتاب خوبی در این زمینه می‌باشد. برای خرید کتاب گرامر و تمرین زبان آلمانی حسین توکلی می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 

کتاب گرامر زبان آلمانی به عنوان یک منبع از بی­‌شمار منبع مورد­ نیاز

شاید اولین سوالی که ذهن شما را درگیر ­‌کند این است که چرا کتاب گرامر آلمانی ؟ و چرا مثلا اپلیکیشن یا وبسایت نه؟

در پاسخ به این سوال باید گفت اولا، با وجود پیشرفت­‌های زیادی که در تکنولوژی یادگیری زبان دوم صورت گرفته-چه در زبان آلمانی و چه هر زبان دیگری-هنوز کتاب­ها حرف زیادی برای گفتن دارند.

ثانیا، همه ما می­‌دانیم و البته تجربه خیلی از ما هم این مطلب را تایید می­‌کند که برای یادگیری زبان دوم به­‌طور موثر، به ترکیبی از منابع زیر نیاز داریم:

  • فیلم و سریال ( مستند و غیرمستند )
  • ویدئو ( یوتیوب در این زمینه فوق‌­العاده است.)
  • پادکست
  • کتاب و مجله­‌های خواندنی
  • اپلیکیشن
  • وبسایت­‌ها و وبلاگ­‌های مفید

فقط حتما به یک نکته مهم توجه داشته باشید که سعی کنید در زمینه­‌های مورد علاقه‌­تان کتاب آلمانی بخوانید، پادکست آلمانی گوش کنید، ویدئو به زبان آلمانی ببینید و سایت­‌ها و وبلاگ‌­های آلمانی زبان را دنبال کنید. چون تجربه نشان داده است که وقتی مطلب در حوزه علایق ما قرار دارد، یادگیری سریع­تر اتفاق می­‌افتد.

در یک کتاب گرامر زبان آلمانی به  دنبال چه باشیم؟ یا چه نوع کتاب گرامر آلمانی مناسب ما می­‌باشد؟

کتاب­های گرامر زبان آلمانی، راهنماهایی هستند که شما برای fluent شدن در زبان آلمانی به آن­‌ها نیاز دارید. اگر بخواهم در فارسی معادل مناسبی برای fluency در یک زبان خارجی پیدا کنم باید بگویم روان و مفهوم صحبت کردن و نوشتن به زبان خارجی مثلا آلمانی. به بیان بهتر، fluent شدن در زبان آلمانی یعنی مانند و نزدیک به کسی که آلمانی زیان مادری اوست (native ) صحبت کردن و نوشتن.

هر کتاب گرامر زبان آلمانی که در سایت­‌ها دیدیم و یا در کتابفروشی به آن برخوردیم لزوما به ما کمک نخواهد کرد. کتاب گرامری مناسب ما خواهد بود که جوابگوی نیاز ما باشد.

ویژگی­‌های یک کتاب گرامر زبان آلمانی مناسب که برای انتخابی هوشمند باید مد نظر داشت در زیر لیست شده است:

Level و سطح کتاب:

بیشتر کتاب­‌های آموزش زبان آلمانی دارای سطح­‌بندی می­‌باشند. شما در ابتدا باید با شرکت در امتحان تعیین سطح، از سطح  فعلی خود در زبان آلمانی آگاه شوید. سپس کتابی را که مناسب سطح‌­تان است انتخاب کنید.

در کل همیشه در انتخاب هر نوع منبعی برای یادگیری یک زبان خارجی- چه کتاب و چه پادکست و ویدئو-به سطح و level توجه کنید. زیرا یادگیری زمانی اتفاق می­‌افتد که آنچه که شما می­‌خوانید یا می­‌شنوید برای شما قابل فهم باشد.

منابعی با سطح پیشرفته‌­تر به دلیل قابل فهم نبودن باعث ناامیدی می­‌شوند. همان­طور که منابعی با سطح پایین­‌تر از سطح شما، ممکن است این توهم را به وجود آورد که در آن زبان خیلی پیشرفت کرده‌اید. در هر دو صورت ممکن است از تلاش کردن و بهتر شدن دست بکشید.

فهرست کتاب:

یکی از راه­‌های تشخیص مناسب بودن کتاب برای شما، بخش فهرست مطالب است. با نگاه اجمالی به این بخش می­‌توانید متوجه شوید که آیا این کتاب مطالبی که شما دغدغه یادگیری آن­ها را دارید پوشش می­‌دهد یا نه.

توضیح و مثال:

توضیحات به ما در هضم اطلاعاتی که در مورد هر موضوع گرامری ارائه می­‌شود، کمک می­‌کنند. از سوی دیگر مثال‌­ها، کاربردهای هر موضوع گرامری در مکالمه­‌های روزمره می­‌باشند. بنابراین ضروری است مثال­‌ها رابطه مستقیم مفاهیم گرامری و کاربردهای واقعی را به ما نشان دهند. اگر کتاب گرامری فقط شامل جداولی نامفهوم از موضوعات مختلف گرامری باشد، مطمئنا مفید نخواهد بود.

تمرین­‌ها:

تمرین­‌ها همان سنگ محکی هستند که نشان می­‌دهند که آیا ما به درستی هر درس گرامری را یاد گرفته­‌ایم یا نه. همچنین روشی برای مغز جهت به کار گیری و پردازش دانشی که به دست آورده‌ایم، می­‌باشند. در واقع با انجام تمرین­‌ها اطلاعات به دست آمده در حافظه ما ذخیره می­‌شوند.

 

لیست کلمات:

بخش قابل توجهی از تسلط در یک زبان به توسعه دایره واژه­‌های ما مربوط می­‌شود. هرچه کلمات بیشتری یاد بگیریم و در نوشتن و صحبت کردن (writing and speaking) از آن­ها استفاده کنیم، زبان آلمانی ما بهتر می­‌شود.

مولتی مدیا (چند رسانه‌­ای):

معمولا کتاب­‌ها دارای CD و DVD و حتی بخش آنلاین مربوط به سایت کتاب می­‌باشند. این بخش‌­ها باعث می­‌شوند تا یادگیری برای ما لذت­بخش‌­تر شود.

سرگرم­‌کنندگی:

همه ما وقتی آموزش با بازی و سرگرمی و به طور کلی فان همراه می­‌شود بهتر یاد می­‌گیریم. بنابراین یکی از نکات در انتخاب کتاب گرامر آلمانی خوب می­‌تواند جنبه سرگرم‌کنندگی آن باشد. کتاب­‌هایی که درس­‌هایی در مورد نکات فرهنگی جالب آلمان دارند مطمئنا مفیدتر از دیگر کتاب­های گرامر خواهند بود.

نکاتی در مورد استفاده اثربخش از کتاب­های گرامر آلمانی

حالا که با بهترین کتاب­ آموزش گرامر زبان آلمانی آشنا شدیم، نوبت به این می­‌رسد که ببینیم چطور از یک کتاب گرامر آلمانی به صورت اثربخش استفاده کنیم؟

  • در هر زمان تنها بر روی یک مبحث گرامر تمرکز کنید. تا زمانی روی یک مطلب بمانید که بتوانید مفهوم کلی را به فرد دیگری توضیح دهید، سپس مبحث بعدی را شروع کنید. پایه دانش خود را آجر به آجر بنا کنید.
  • تکرار، کلید موفقیت در یادگیری هر زبانی از جمله زبان آلمانی است. زمان زیادی برای مباحثی که برایتان دشوار است اختصاص دهید. هر روز تمرین کنید. هرچه بیشتر برای مبحثی زمان بگذارید، درک شما از آن مبحث افزایش می­‌یابد.
  • اگر یک کتاب گرامر شما را در رسیدن به درک درست از یک مبحث کمک نمی­‌کند، کتاب دیگری را امتحان کنید.
  • یادگیری و تمرین را می­‌توانید به صورت گروهی انجام دهید. وقتی در یادگیری مبحثی دچار مشکل شدید، دوست‌تان که آن مطلب را به خوبی یاد گرفته می‌­تواند به شما کمک کند.

انتخاب منابع مناسب، شروع مسیر یادگیری است و اختصاص زمان برای تمرین به طور منظم، بخش اصلی آن است. حالا که دیگر لیست بهترین کتاب­ گرامر زبان آلمانی را در اختیار دارید و با نکات مربوط به یادگیری اثربخش آشنا شدید، بدون فوت وقت یادگیری را شروع کنید.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب‌های گرامر زبان آلمانی پرداختیم. برای مطالعه‌ٔ بیشتر در مورد زبان آلمانی می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید:

 

چگونه کودکمان را در مسیر فیلسوف شدن قرار دهیم؟ – آلمان، مهد فیلسوف‌ها

کودکانی که در سنین ابتدایی زندگی خود با زبان آلمانی همراه می‌شوند ، هیچ بعید نیست که در آینده پا را در جای فیلسوفان معروف بگذارند، چرا که اکثر متون فلسفی معروف به زبان آلمانی هستند و قطعا زبان آلمانی آن‌ها را به این سمت خواهد کشاند.

برای آموزش زبان آلمانی به کودکان خود مطلب زیر قطعا برایتان مفید خواهد بود:

بهترین کتاب‌های آموزش زبان آلمانی به کودکان


این‌ لیست بهترین کتاب آموزش  گرامر زبان آلمانی بود، شاید شما کتاب‌های دیگری را هم در این زمینه خوانده باشید.

در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتاب‌ گرامر زبان آلمانی شما، شامل کدام کتاب‌هاست؟

کتاب‌هایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟


این مطلب توسط آرزو اسماعیلی نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *