پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی

تهران لرزید. زلزله‌ای به بزرگی ۳٫۹ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین ساعتی پیش از نوشتن این مقاله نزدیک شهر دماوند در شرق تهران رخ داد. زلزله در هر زمان و مکانی می‌تواند رخ دهد اما، با گذر زمان کم‌کم زندگی‌ها به حالت عادی خود باز می‌گردند. یاد جمله‌ای از لویی دو برنیه نویسنده انگلیسی می‌افتم:

عشق آن احساسی است که وقتی زلزله‌ی عاشقی به پایان رسید، در ما باقی می‌ماند.

هنگامی که به پرفروش‌ترین رمان‌های عاشقانه‌ی ایرانی نگاه می‌کنم، احساس می‌کنم که تقریبا همگی این ویژگی “باقی ماندن “ را در ذهن ما به خوبی بازی کرده‌اند. در ذهن ما زلزله‌ای رخ داده اما شاید روزها و هفته‌ها اثرش باقی باشد. در این مطلب قصد دارم در مورد این زلزله‌های عاشقانه صحبت کنم.

۱- رمان یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی

اولین رمانی که جزو پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی است، یک عاشقانه‌ی آرام از نادر ابراهیمی می‌باشد. ایشان استاد ردیف کردن کلمات برای نشان دادن جایگاه والای عاشقیست. راوی داستان و همسرش در مسیری طولانی از زمان پهلوی تا بعد از انقلاب اسلامی دیوانه‌وار در کنار هم عاشقی می‌کنند.

پاراگرافی از این کتاب را بخوانیم:

یادم هست روزی مصرانه به تو می‌گفتم: ” ما هرگز خسته نخواهیم شد…هرگز “. اما مدتیست پی فرصتی می‌گردم شیرینم، تا به تو بگویم ما نیز خسته می‌شویم. خسته شدن حق ماست. اینکه خسته می‌شویم و از نفس می‌افتیم مسئله‌ای نیست، مسئله این هست که بتوانیم زیر درختی کنار جوی آبی ” در کنار هم ” بنشینیم. خسته نشدن خلاف طبیعت است. نمی‌گویم که ما تا زنده‌ایم خسته نخواهیم شد، می‌گویم: ما هرگز خسته نخواهیم ماند…

بی نظیر است.

یک عاشقانه آرام - پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی
یک عاشقانه آرام – پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی

۲- رمان پستچی اثر چیستا یثربی 

این کتاب روایتی واقعی از زندگی خود چیستا یثربی نویسنده این رمان عاشقانه بی‌بدیل است. دخترکی که عاشق پستچی محلشان می‌شود. راهکار او برای اینکه مجددا این لذت برایش تکرار شود، نوشتن هر روز نامه‌ای به خود است. تا اینکه روزی محل کار پستچی تغییر می‌کند و …

پاراگرافی از این کتاب را بخوانیم:

وقتی عاشق باشی، زمان گاهی قد یک نگاه ، کوتاه میشود و گاهی قدر ابدیت کش می آید. این که چرا عاشق شده اید؟ اینکه چرا انقدر زود، عاشق شده اید! شبیه همان سوالهایی است که در آن اتاق سفید با سقف کوتاه از ما پرسیدند. سوالهای دیگری هم کردند که حتما جوابش را باور نکردند.

پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی - پستچی
پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی – پستچی

۳- رمان چشم‌هایش اثر بزرگ علوی 

راز آن چشم‌های زیبای روی جلد کتاب چیست؟ ارتباط مرگ استاد ماکان با آن تابلو و چشمان دلربا چه می‌تواند باشد؟ آقا ناظم تمام تلاش خود را می‌کند که آن زن نقاشی شده را پیدا کند تا بدین ترتیب بتواند اطلاعات بیشتری را از هدف این نقاشی توسط استاد ماکان بفهمد. عشق نافرجام و چشمان زیبای یک زن متمول رمان چشم‌هایش بزرگ علوی را به شدت خواندنی کرده است.

قسمتی از کتاب را با هم بخوانیم:

عشق پنهانی، عشقی که انسان جرات نمی‌کند هرگز با هیچکس درباره آن گفت و گو کند، به زبان بیاورد، به هر دلیلی که بخواهید – از لحاظ قیود اجتماعی، از نظر طبقاتی، به سبب اینکه معشوق ادراک نمی‌کند و به هر علت دیگری آن عشق است که درون آدم را می‌خورد و می‌سوزاند و آخرش مانند نقره گذاخته شفاف و صیقلی می‌شود.

پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی - چشمهایش
پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی – چشمهایش

۴- رمان آذرخش اثر لیلا رعیت 

این رمان عاشقانه در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است. کتابی که کمی جنبه روانشناسانه و چسبندگی عاطفی نیز دارد. سارا و دایی سارا نقش‌های اصلی این رمان زیبا لیلا رعیت هستند. دایی سارا نقش یک منجی و بت را بعد از مرگ پدر و مادر سارا، برای او ایفا می‌کند. جالب است هر دوی این دو در این رمان درگیر روایط عاشقانه‌ای می‌شوند. اما داستان عاشقانه‌ی دایی، مسیر پرپیچ و خم همراه با درد و تاریکی بیشتری دارد.

با هم تیکه‌هایی از این رمان را بخوانیم:

حرف بزن عزیزم، حرف بزن. تا ابد حرف بزن. دوست دارم تو بگویی و من گوش کنم، تو بخندی و من لذت ببرم، تو راه بروی و من تماشا کنم. دوستت دارم، بیش از آنکه فکرش را بکنی، به مراتب بیشتر از آنکه در ذهنت بگنجد در قلب من فضا داری. همه عشقم، روحم، جانم، وجودم متعلق به توست. تو نیمه گمشده منی، گمشده‌ای که پیدا شده است و من خیال ندارم از دستش بدهم. بگو از دنیا چه می‌خواهی؟ همه را برایت می‌آورم، حتی اگر لازم باشد برای به دست آوردنش به آن سوی قله کوه قاف بروم.

پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی - آذرخش
پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی – آذرخش

۵- رمان قهوه سرد آقای نویسنده اثر روزبه معین 

آخرین رمانی که جزو پرفروش ترین رمان های عاشقانه ایرانی است، در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است. جالب است بدانید علی رغم سن و سال کم نشر آن، جزو پرفروش‌ترین‌ها شده است. در نقد این کتاب دو دسته سیاه و سفید می‌بینیم. کسانی که عاشق این کتاب شده‌اند و کسانی که از خواندن آن لذتی نبرده‌اند. این اثر نوشته روزبه معین است که داستان عاشقانه‌ای را از سن کم تا بزرگسالی نقش اول کتاب نقل می‌کند. او عاشق دختری شده که برای در حال آموزش پیانو است و ۱۵ سال هم از خودش بزرگتر می‌باشد.

بریده‌ای از کتاب:

در تیمارستان زمان به‌سرعت می‌گذشت و با این‌که فقط چند روز بود که به اون‌جا رفته بودم اما به‌اندازه‌ی چند سال پیر شده بودم، چون گذر عمر توی جایی که دوستش نداری همیشه زجرآور و طاقت‌فرساست، هر ثانیه‌ای که می‌گذره انگار ساعت‌های زیادی رو از دست می‌دی و عقربه‌ها تکه‌های وجودت رو با خودشون می‌برن، و از این بابت زمان به سرعت می‌گذشت چون بیرون از آسایشگاه توطئه‌ی وحشیانه‌ای علیه من در حال انجام بود، ابی دوست گذشته و دشمن امروز من خاطراتم رو دزدیده بود و من در حالی که بین سیم‌های خاردار، نرده‌های بلند و دیوونه‌ها گیر کرده بودم، کاری از دستم ساخته نبود.

پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی-قهوه سرد آقای نویسنده
پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی-قهوه سرد آقای نویسنده

دانلود پرفروش ترین رمان های عاشقانه ایرانی

در لینک زیر شما می‌توانید به دانلود پرفروش‌ ترین رمان های عاشقانه ایرانی بپردازید.


کلام آخر در مورد لیست پرفروش ترین رمان های عاشقانه ایرانی

زلزله عاشقانه، برای هر شخصی اتفاق خواهد افتاد. رمان‌هایی با موضوعات عاشقانه و اثرات پایدار در ایران کم نیستند. لیست بالا بر اساس اطلاعات و علایق شخصی من هستند. پرفروش ترین رمان های عاشقانه ایرانی ارزش خواندن و تامل دارند. 

لیست کتاب‌های پرطرفدار و تخفیف دار در دیجی کالا را نیز مشاهده کنید:


نوبت شماست: پرفروش ترین رمان های عاشقانه ی ایرانی از نظر شما کدامند؟ 

مجددا تاکید میکنم اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما کتاب‌هایی که هر فردی می‌تواند بخواند، کتابهای دیگری باشد.
خوشحال می‌شوم اگر لطف کنید و شما هم این لیست ۵ تایی را بیشتر کنید. به نظر شما چه رمان‌هایی بخوانیم بهتر است؟
کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟

این مطلب توسط رضا شیخ انصاری نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *