معرفی و خلاصه کتاب های پرفروش جهان | ۷ کتابی که بهتره بخونید

خلاصه کتاب های پرفروش جهان

موقع ماهیگیری، گیر کردن قلابمون و گرفتن ماهی لحظه‌ای فوق العاده است. اینکه ساعت‌ها به‌دور از درگیری‌های ذهنی روزمره‌، بالاخره قلابمون گیر می‌کنه. برای من تورق برگه‌های کتاب توی قفسه‌های کتاب فروشی‌ چنین حکمی داره. دور از هیاهو، افکارم روی متون فهرست یک کتاب گیر می‌کنه. 

در این مقاله می‌خوام ۷ مورد از خلاصه کتاب های پرفروش جهان(خلاصه بهترین کتاب های پرفروش)، که با خواندن آن‌ها کِیف کرده‌ام رو، به شما معرفی کنم. شاید سلیقه‌‌ من با خیلی از شماها مشابه نباشه، پیشاپیش به اون اعتراف می‌کنم.

 

خلاصه بهترین کتاب های پرفروش | خلاصه کتاب های پرفروش جهان

۱-کتاب زندگی خود را طراحی کنید.

معرفی اولین خلاصه کتاب های پرفروش جهان
معرفی اولین خلاصه کتاب های پرفروش جهان

“دست روی دلم نذار که خونه”. این جرقه‌ای بود که با ورق زدن چند صفحه اول این کتاب، مرا به سال‌های دبیرستان پرت کرد. آخه چرا صرفاً درس خوندن رو برای ما اینقدر گنده کردن؟ چرا همیشه مقصد رو برای ما به نسبت مسیر زیباتر معرفی کردن؟ 

قسمت شیرین ماجرا با تورق این کتاب جایی بود که نویسندگان کتاب بیل بورنت (Bill Burnett) و دیوید ایوانس (David Evans)، گفته بودند که  “۷۵ درصد از امریکایی‌ها، شغلشون به کارشون ارتباطی نداره“. با این جمله از حجم عذاب وجدانم در این سال‌ها کم شد. و همین کافی بود که من ترغیب بشم تا کتاب رو بخرم و بخونم.

به شما هم پیشنهاد می‌کنم اگر تا حدودی دغدغه‌های ذهنی من رو دارین از طریق لینک زیر این کتاب را خریداری کنید:

 

۲-کتاب روانشناسی عزت نفس 

در این اپیدمی کرونا، دستگاه‌های تب سنج ورودی سازمان‌ها فکرمو حسابی درگیر کردن. اینکه کاشکی میزان و درجه عزت نفس رو هم می‌شد با یک دستگاهی سنجید. تب عزت نفس من چند درجه هست؟

اون وقت می‎‌تونستم قبل از اینکه جامعه بخواد برام اندازه گیری‌ش کنه، خودم برای بهبودش کاری کنم. ناتانیل برندن نویسنده این کتاب فوق العاده، در قسمتی از کتاب میگه: اگر حتی فکر می‌کنی عزت نفس پایینت تحت تاثیر عوامل بیرونی مانند خانواده، جامعه و محل کار و … هست، باز هم این درون خود ماست که باید با تلاش مضاعف، آن را بهبود دهد نه هیچ کس دیگری. 

خواندن این کتاب به شخص من خیلی کمک کرده، امیدوارم به شما هم کمک کنه:



۳-کتاب طرز تفکر 

کتاب طرز تفکر 
کتاب طرز تفکر

سومین خلاصه بهترین کتاب های پرفروش، کتاب طرز تفکر هست. این جمله را احتمال زیاد بارها و بارها شنیده‌اید: ” من همینم که هستم، نمی‌تونم تغییر کنم” . کارول دوک در این کتاب با کلی داستان در مورد دو نوع افراد صحبت می‌کنه:

  • کسانی که ذهنی ثابت دارند و باوری به تغییر کردن و تلاشی هم برای آن نمی‌کنند.
  • کسانی که ذهنیتی بازتر دارند و باور دارند که میشه ویژگی را بهبود داد. هرچند اگر در این مسیر شکست خورد. 

در این کتاب سه کلمه‌ی پرتکرار به چشم می‌خورد. تلاش، یادگیری و تجربه کردن. البته به نظر من جای واژه‌ی باختن در کنار این واژگان کم هست. ولی در مجموع با خواندن این کتاب تا حد زیادی به شناخت بیشتر خودمان و تصمیماتمان آگاه‌تر می‌شویم. 

تهیه کتاب طرز تفکر از دیجی کالا:

 

۴-کتاب سکوت قدرت درونگراها

کتاب سکوت قدرت درونگراها
کتاب سکوت قدرت درونگراها

از زمانی که خاطرم هست به خاطر آروم بودنم به خصوص در جمع، باید جواب پس می‌دادم. یکی نبود بگه آخه مگه قراره همۀ آدم‌ها مثل هم رفتار کنن. زمانی که برای اولین بار این کتاب رو دیدم، پیش خودم گفتم خدا رو شکر که تنها نیستم و یکی پیدا شد تا از ما دفاع کنه.

سوزان کین نویسنده کتاب، معقتد هست که درون‌گرایی یا برون‌گرایی هر دو ارزشمند هستند و یکی به دیگری برتری ندارد. هر چند در جامعه ما طرفداران برون‌گرایی بیشتر از درون‌گرایی هستند. اگر مثل من از این جمله‌ کتاب خوشتون آمد، بهتون پیشنهاد می‌کنم از طریق لینک زیر کتاب را تهیه کنید و لذت ببرید:

هر کسی می تواند بدرخشد. به شرط آنکه زیر نور مناسب قرار گیرد. برای یکی نور بزرگ سالن ها زیبایی آفرین است و برای دیگری نور یک چراغ مطالعه.

 

۵-کتاب عادت‌های اتمی 

کتاب عادت‌های اتمی 
کتاب عادت‌های اتمی

پنیجمین خلاصه بهترین کتاب های پرفروش، کتاب عادت‌های اتمیست. اولین بار واژه میکرواکشن را در یکی از سمینارهای استاد محمدرضا شعبانعلی شنیدم. تکرار یک سری کارهای کوچک که در نهایت منجر به عادت‌های بزرگ می‌شود.

واژه اتم در نام این کتاب هم بیانگر همین خاصبت هست. اثرگذاری یک بمب مهیب اتمی، ناشی از در کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی اتم‌های کوچولو هستند. این کتاب جیمز کلییر چراغ راهی برای ساخت عادات مثبت و سودمند برای من بود (هر چند تا ایدئالم فاصله است). 



۶-کتاب مهرطلبی 

کتاب مهرطلبی 
کتاب مهرطلبی

اکثر ما دوست داریم در هر کتاب، آزمون‌هایی باشد تا کمی بیشتر خودمان را بشناسیم (عیب یابی). از طرفی دوست داریم برای این خودشناسی، کسی ما را با یک برنامه مدون و روزانه همراهی کند (رفع عیب).

اگر شما شخصی هستید که دائماً عاشق این هستید که دیگران از شما راضی باشند و دیگران را خشنود کنید، این کتاب هریت بریکر واقعا بدرد شما می‌خورد. متاسفانه شاید روزی برسد که دچار تبعات منفی مهرطلبی شده‌ایم و خودمان خبر نداشته‌ایم. 

تبعاتی مانند: 

  • نداشتن زمانی برای رسیدگی به خود
  • کمتر شدن عزت نفس به تدریج 

 

۷-هفتمین مورد از خلاصه کتاب های پرفروش جهان – کتاب آخرین سخنرانی

کتاب آخرین سخنرانی
کتاب آخرین سخنرانی

فرض کنید خدای نکرده به دلیل سرطان بین سه تا شش ماه بیشتر زنده نیستید. قرار است در یک مراسم به ارائه یک سخنرانی در مورد برآیندی از تجربیات خود در این سال‌های زندگی داشته باشید. در مورد چه موضوعی حرف می‌زدین؟ می‌دانم تصورش هم سخت هست. 

اما این سکانسی واقعی از سرنوشت رندی پاش است. آخرین سخنرانی او در مورد تلاش برای رسیدن به رویاها و بلند پروازی‌ها بود. تلاشی برای عبور از دیوارهای بلند. متن زیر از کتابش را بخوانید و لذتش را ببرید: 

  • دیوارهای بلند را نساخته‌اند تا مانع رسیدن ما به رویاهایمان شوند.
  • دیوارها را ساخته‌اند تا با سخت کوشی و عبور از آنها، به خود و دیگران نشان دهیم که رویاهایمان چقدر برایمان مهم هستند.
  • دیوارها مانع ما نیستند.
  • دیوارها وجود دارند تا مانع کسانی شوند که به اندازۀ ما، رویاهایشان را دیوانه وار دنبال نمی‌کنند.

این جملات شاهکار رندی پاش بودند. این شاهکار را از دست ندهید. 

 


سخن آخرم در مورد خلاصه کتاب های پرفروش جهان

خوندن کتاب و تاثیرگذاری روی روی هر شخص، مطمئناً مثله دوی سرعت نیست که بعد از مدت زمان کوتاهی نتیجۀ مثبت داشته باشه. بلکه مثله دوی استقامت هست که باید کمی صبوری و استقامت بیشتری داشته باشیم. پس منتظر نتیجۀ سریع نداشته باشیم. 

توی مقدمه در مورد سلیقه شخصی‌ام گفتم. مجدداً در انتهای این مطلب تاکید می‌کنم که من با خوندن این کتاب‌ها حس و حال خوبی گرفتم. امید دارم که شما هم این مجموعه معرفی شده رو دوست داشته باشین. 

ضمنا به دلیلی که بالا گفتم، شما می‌تونید با کلیک روی دکمه زیر، لیست کتاب‌های پرطرفدار و تخفیف دار در دیجی کالا راو نیز مشاهده کنین. 


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



بهترین کتاب‌ها از نظر دسته بندی موضوعی

۱-بهترین کتاب‌های خودشناسی، ۷ کتاب برای شناخت علاقه،استعداد و رسالت فردی

۲-بهترین کتاب‌های توسعه فردی، ۷ کتابی که برای رشد فردی نیاز دارید

۳-بهترین کتاب‌های روانشناسی، ۱۰ کتاب روانشناسی که زندگی شما را تغییر می‌دهند


بهترین خلاصه کتاب های پرفروش جهان از نظر شما

مجدداً تاکید می‌کنم این‌ها کتاب‌های پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتاب های پرفروش جهان کتابهای دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست خلاصه کتاب های پرفروش جهان، شامل کدام کتابهاست؟
کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟

این مطلب توسط رضا شیخ انصاری نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *