لیست جامع بهترین کتاب های غیر رمان جهان

من هم مثل شما برای انتخاب بهترین کتاب غیر رمان جهان از بین تعداد زیادی کتاب که در سرچ گوگل پیداکرده ام کلافه و سردرگمم. راستش وب گردی‌های من برای انتخاب کتاب‌های موردنظرم وقت ارزشمندم رو به طرز وحشتناکی هدر دادند.

بعد از این تجربه بود که تصمیم گرفتم نتیجهٔ این جستجوهای شبانه روزی رو در اختیار همه قرار بدم تا دیگه هیچ کس برای انتخاب کتاب‌های مدنظرش لااقل در این حوزهٔ خاص سردرگم نشه. با  بهترین کتاب‌های غیر داستانی در حوزه‌های مختلف، از زندگی نامه‌های چشم نواز گرفته تا افشاگری‌های سیاسی در تمام دوران و در تمام دنیا، با ما همراه باشید و افق دید خود را گسترش دهید.

بهترین کتاب های غیر داستانی جهان می توانند به خوانندگان در مورد موضوعات حیاتی بیاموزند، دیدگاه های تازه ای ارائه دهند یا به سادگی بینشی ارزشمند و غالباً سرگرم کننده از زندگی دیگران به ما ارائه دهند.

در این مقاله همراه ما باشید تا ۵۰ تا از بهترین کتاب های غیر رمان جهان را به شما معرفی کنیم. هر یک از این کتاب‌ها در زمینه خود ناب و منحصر بفرد بوده و شما را به دنیای سحر آمیز خود می‌برند و شما با خواندن آنها نگرشی تازه و متفاوت به زندگی پیدا خواهید کرد .

ما با همراه باشید با معرفی الهام بخش ترین کتابهای غیر رمان جهان از گذشته تا به امروز

معرفی ۳۰ کتاب غیر رمان برتر جهان به انتخاب من   

۱- از چیزی نمی ترسیدم اثر قاسم سلیمانی

بهترین کتاب های غیر رمان جهان

حتما شما هم مانند من و تمام مردم ایران دوست دارید بیشتر در مورد زندگی شخصی شهید قاسم سلیمانی بدانید. چیزی جذاب‌تر و با ارزش تر از دانستن هر چه بیشتر در مورد زندگی فردی که محبوب قلب هزاران انسان است برای من و شما قابل تصور نیست.

زینب سلیمانی کتاب حاضر را اینگونه توصیف می کند: کتاب “از چیزی نمی ترسیدم” زندگی نامه ای است که حاج قاسم با دست مجروحش نوشته است. این داستان شخصیت مردی است که از دل روستایی دور افتاده در کرمان که چند دوره از زندگی ساده و گیرای خودش را برایتان روایت کرده است. این داستان شکل گیری مردی است که از  چوپانی به جایگاهی رسید به  بلندای آسمان ها، خیلی دوست دارم آنان که حاج قاسم را در لباس نظامی دیدند بدانند که او چگونه بزرگ شد. “از چیزی نمی ترسیدم” آغاز  رسالتی عظیم از شناختن مردی بزرگ است.

برای خرید این کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

۲- باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما

بهترین کتاب های غیر رمان جهان

به عمل کار برآید به سخن دانی نیست. هر چیزی که در مورد فواید صبح زود از خواب بیدار شدن شنیده اید را فراموش کنید. این کتاب داستان واقعی انسان‌هایی است که با سحر‌خیزی و داشتن برنامه‌ی منظم توانسته‌اند در کار، زندگی شخصی و روابطشان موفق‌تر عمل کنند و از زمانشان به نحو احسن استفاده کنند. نکات ارائه شده در این اثر ساده و آسان است و هر فرد می‌تواند آن‌ها را عملی کند. 

کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» مناسب افرادی است که می‌خواهند عملگرا و واقع بین باشند و نظیر افراد موفق و پولداران برنامه‌ریزی کنند تا به پیشرفت برسند. افراد با خواندن کتاب «باشگاه پنج صبحی‌ها» آموزش می‌بینند از زمانشان بیشترین استفاده را بکنند.

برای خرید این کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

۳- خشونت و امنیت در خانواده اثر جان کوپر 

بهترین کتاب های غیر رمان جهان

این روزها آگاهی هر چه بیشتر در حوزه خانواده و روابط بین افراد آن از ضروریات است. شما نیازمند رویکردی روش‌مند برای رویارویی با خشونت خانوادگی هستید. پس توصیه من به شما مطالعه این کتاب ارزشمند در حوزهٔ خانواده است.

برای خرید این کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

۴- شرق شناسی اثر ادوارد سعید 

بهترین کتاب های غیر رمان جهان

همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی ذهن ما که با فرهنگ شرقی بزرگ شده و زندگی کرده‌ایم دانستن پاسخ این سوال مهم است که واقعا تفاوت های عمیق و مطلق شرق و غرب در چیست؟ آیا برداشت های ما از فرهنگ غرب و شرق منطقی و درست است؟

کتاب شرق‌شناسی به بیش از ۲۶ زبان دنیا ترجمه شده است و این برای خود سعید هم تعجب‌آور بود که چگونه کتابی را که ناشران نیویورکی رد کرده بودند و از چاپ آن امتناع می‌ورزیدند، در مدت کوتاهی چنین مورد اقبال جهانیان قرار گرفته است. توصیه من به شمایی که همیشه مشتاق حل دغدغه ها و پاسخهای خود در این حوزه هستید، مطالعه این کتاب است.

 

۵-کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه اثر جان جی.مورفی

بهترین کتاب های غیر رمان جهان

در دنیای رکود اقتصادی امروز، چالش عمده همه ما کسب درآمد بیشتر و مطمئن‌تر از راه های گوناگونی مانند سرمایه گذاری در حوزه های مختلف است. بازار بورس از جایگاه‌های مهم کسب درآمد است.

سرمایه‌گذاری در این بازار هرچند بسیار هیجان انگیز است اما برای کسانی که اطلاعات و دانش کافی ندارند، ریسک بالایی دارد و تنها راه کنترل این خطر، یادگیری و کسب مهارت در این زمینه است. اگر می‌خواهید زبان بازار را درک کنید و در جهت درست معاملات خود را در بازار سرمایه انجام دهید تنها کافی است این کتاب منحصر بفرد را مطالعه کنید. 

برای خرید این کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

۶- بیشعوری اثر خاویر کرمنت 

بهترین کتاب های غیر رمان جهان

شما هم در اطرافیانتان افرادی هستند که نمی‌دانید باید چگونه با آنها رفتار کنید؟ سردرگم و مستاصل نه می توانید این ارتباطات را قطع کنید و نه دیگر می توانید با این شرایط ادامه دهید. سوال مهم من و شما در ارتباطاتمان بیشتر مواقع این است که:

  • آیا من مقصر بودم یا فرد مقابل شخصیتی ضعیف داشت؟
  • در مقابل او و رفتارهایش من چه واکنشی باید نشان دهم؟
  • چرا همیشه وقتی با او برخورد میکنم از نظر روحی و روانی دچار آسیب می شوم؟

من به شما می گویم: بی‌شعورها مراقبت فوق‌العاده‌ای می‌خواهند. آنان باید همیشه مطمئن باشند اشخاص ضعیفی که اطرافشان هستند، مراقبشان هستند. آن‌ها معتقدند که تنها دلیل .وجود دیگران، تأیید آن‌ها و ایجاد وجههٔ خوب برایشان با به گردن گرفتن تقصیرهاست. در ادامه لحظه ای تعلل نکنید و کتاب بیشعوری را تا انتها مطالعه کنید.

برای خرید این کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

۷- آن سوی مرگ اثر جمال صادقی 

بهترین کتاب های غیر رمان جهان

همیشه با شنیدن نام مرگ هزاران سوال بی پاسخ و هزار تصور واقعی و غیر واقعی در ذهنم نقش می بندد. وقتی در مراسم خاکسپاری شرکت میکنم با دیدن حال خراب اطرافیان که عزیز خود را از دست داده اند دچار اندوه عجیبی می شوم. با خود فکر میکنم یعنی الان او که می گویند مرده کجاست، و چه حالی دارد؟ آیا این همه اندوه اطرافیان را می بیند و درک می کند؟

با خودم می گویم یعنی ممکن است او از مرگ خود خوشحال باشد؟ اگر می‌خواهید مثل من واقعیت مرگ را بدانید و همه ابهامات خود را در این زمینه برطرف کنید، پیشنهاد من به شما مطالعه این کتاب است.

«آن سوی مرگ» کتابی است که تلاش می کند از طریق مصاحبه با افرادی که ادعا دارند که مرگ را دیده و تجربه کرده اند این حس و این تجربه ی پیچیده و ماورایی را به خوانندگان خود ارائه کند.

برای خرید این کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

۸- آدم های سمی اثر لیلیان گلاس 

بهترین کتاب های غیر رمان

 

شما هم فکر می‌کنید که همیشه باید همه اطرافیان و دوستان را حفظ کنید؟ همه باید از شما راضی باشند و تحت هیچ شرایطی نباید فردی رو از دایره ارتباطاتتون حذف کنید. بیایید روند ارتباطات خود را مدیریت کنید. بیایید مفهوم پیشرفت در ارتباطات را به معنای واقعی درک کنید.

این کتاب را مطالعه کنید تا بتوانید آدم‌های سمی اطراف خود را شناسایی کنید. کسانی که نمی‌خواهند شما زندگی شاد و پرباری داشته باشید. شما بهترین تصمیم را گرفته اید. این کتاب را مطالعه کنید تا نه برای دیگران آدمی سمی باشید و نه برای خودتان. با مطالعهٔ این کتاب رابطه‌های سالم‌تری در زندگی شخصی و کاری‌تان بسازید و شادتر و سرزنده‌تر و دوست‌داشتنی‌تر شوید.

 

۹- نبرد من اثر آدولف هیتلر 

بهترین کتاب های غیر رمان

آگاهی در مورد سیاست‌های جهانی، دیدگاه ها و عقاید فردی مانند هیتلر که زمانی در سیاست جهانی به بلندای قله های فتح دست یافته بود می‌تواند جذاب و منحصر بفرد باشد. شما اطلاعات زیادی در مورد سیاست ندارید اما دانستن قاعده بازی از زبان آدولف هیتلر به عنوان خطیبی قدرتمند بود و دارای شخصیت کاریزماتیک برای شما لذت بخش و بی‌نظیر خواهد بود.   

 

۱۰- خودت را به فنا نده افکارت رو رها کن و به زندگیت بچسب اثر گری جان بیشاپ 

بهترین کتاب های غیر رمان

اگر مثل من نیاز دارید که حال و هوای تازه‌ای به زندگی‌تان بدهید. اگر نیاز دارید درباره‌ زندگی و واقعیت‌های زشت و زیبای آن بدانید. شما مثل من تصمیم گرفته اید تا در مسیر زندگی راه درست را تشخیص دهید و با اعتماد به راهتان ادامه دهید. پس مانند من این کتاب فوق العاده را برای خواندن انتخاب کنید. خیالتان راحت، این کتاب ارزش وقت گذاشتن را دارد.  

 

۱۱-استعداد هرگز کافی نیست  اثر جان سی. مکسول

بهترین کتاب های غیر رمان

همیشه وقتی به زندگی افرادی که در زندگی خود در زمینه های مختلف موفق شده اند، نگاه می‌کردم، تنها جوابم این بود آن‌ها استعدادش را داشته اند. اما آیا برای رسیدن به موفقیت، داشتن استعداد کافی است؟

ولی با خواندن این کتاب فهمیدم تنها ذهن خود را توجیه کرده ام. شما هم اگر می‌خواهید بیهوده خود را اسیر استعدادهای داشته و نداشتهٔ خود نکنید توصیهٔ فوق العادهٔ من به شما خواندن این کتاب است. با مطالعه این کتاب به انتخاب‌هایی دست یابید که شما را به فراسوی استعدادهایتان برساند.این کتاب شما را با اصول و ابزار موفقیت آشنا می‌کند. مطالعه این کتاب باارزش را به همه کسانی که به‌دنبال موفقیت هستند، پیشنهاد می‌کنم.

 

۱۲-  آخرین دختر، زندگینامه نادیا مراد از روزهای اسارت و مبارزه با داعش اثر نادیا مراد 

بهترین کتاب های غیر رمان

همیشه دانستن حقیقت برایم دغدغه بوده. داشتن اطلاعات در مورد واقعیات گروه های تکفیری مانند داعش برایم هم ضروری است و هم عبرت آموز. تاریخ داستان‌های زیادی درباره‌ی انسان‌هایی که به خاطر مذهب، رنگ پوست، جغرافیا و جنسیتشان مورد ظلم و تبعیض قرار گرفته‌اند در خود دارد.

جایی در همین نزدیکی در همسایگی غربیمان مردمانی زندگی کرده‌اند که در همین سال‌های اخیر در معرض وحشیانه‌ترین رفتارهای تاریخ بشر بوده‌اند. ایزدی‌ها همواره در مناقشات میان کردهاو سنی‌های عراق تحت ستم بوده‌اند  اما داعش تصویر دردناکی در حافظه‌ی این مردم تصویر کرده است که هرگز پاک نخواهد شد. آخرین دختر، روایت زندگی و مبارزه‌ی دختری است که شاهد این جنایت بشری بوده است. 

برای خرید این کتاب می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

۱۳- مریخیها و ونوسیهای واقعی اثر جان گری

بهترین کتاب های غیر رمان

این کتاب برای پاسخ دادن به سوالات شما در این زمینه هاست:

  •  در روابط خود به چه مشکلاتی برخوردید و چگونه بر آن‌ها فائق آمدید؟
  • شما و همسرتان چه کارهای خاصی برای همدیگر انجام می‌دهید؟
  • بهترین روش گفت‌وگو برای ایجاد رابطه بین شما چیست؟
  • چیزهایی را که آموخته‌اید چگونه به کار می‌بندید؟
  • عشق شما اکنون با آنچه قبلا بوده است، چه تفاوتی دارد؟

پس برای دانستن این نکات طلایی در روابط زناشویی خود حتما این کتاب را مطالعه کنید.

 

۱۴- کتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن اثر استیو هاروی 

بهترین کتاب های غیر داستانی

شما به عنوان یک زن در هر کجای این دنیا که زندگی کنید نیاز دارید تا شناخت بهتر و بیشتری از مردان پیدا کنید، خواندن این کتاب به شما کمک بزرگی خواهد کرد تا سختی‌ها و مشکلات در رابطه از لحاظ فکری و جسمی شما را مورد آزار قرار ندهند.

شما‌ با بهره‌گیری از اصول و تیپ‌های گوناگون رفتاری که این کتاب در اختیار شما قرار می‌دهد و در بیشتر مردان نیز مشترک است، می‌توانید آن‌ها را شناخته و بدانید چه عکس‌العملی از خود در برابرشان نشان دهید. این کتاب را حتما امتحان کنید تا با روش‌های کاربردی آن بیاموزید که چطور کنترل زندگی خود را در دست داشته  و پایه‌های روابط خود را محکم‌تر نمایید.

برای خرید این کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

۱۵-  هنر خوب زیستن آخرین اثر رولف دوبلی

بهترین کتاب های غیر داستانی

 

دوستان عزیزم بگذارید راحتتان کنم بیهوده خود را آزار ندهید،هیچ نوش‌دارویی برای خوب زیستن وجود خارجی ندارد. ما چطور می‌توانیم بهتر زندگی کنیم؟ چطور می‌توانیم از زندگی خود رضایت داشته باشیم؟ چطور می‌توانیم شاد بودن را تجربه کنیم؟ برای گرفتن بهترین پاسخ برای این سوالات توصیه من به شما مطالعه این کتاب است. 

برای خرید این کتاب بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

۱۶- هنر ظریف بیخیالی اثر مارک منسون

بهترین کتاب های غیر داستانی

با این یک جمله معرفی این کتاب کامل خواهد بود. مارک منسون میگوید:«چه متوجه باشید چه نباشید، شما همیشه در حال اهمیت دادن به چیزی هستید. پختگی، زمانی رخ میدهد که فرد میآموزد تنها به چیزهایی اهمیت دهد که ارزشمند هستند.» این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در طول زندگی شانس خواندنش را داشته اید. 

 

۱۷- برنامه ریزی به روش بولت ژورنال اثر رایدر کارول

بهترین کتاب های غیر داستانی

اگر شما هم به دنبال روشی کاربردی برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود هستید حتما مطالعهٔ این کتاب را ازدست ندهید. بولت ژورنال نوعی سبک زندگی است که با آن می‌توانید کنترل زندگی‌تان را به‌دست بگیرید، برنامه‌ریزی کنید، زمانتان را مدیریت کنید، به اهدافتان برسید و در کل زندگی‌تان را بهتر کنید.

 

۱۸- ماندن در وضعیت آخر اثر امی ب. هریس

بهترین کتاب های غیر داستانی

باارزش ترین مطالبی که در این کتاب می‌آموزید شامل موراد زیر است:

“تحلیل رفتار متقابل” هنوز هم برای کسانی که می‌خواهند درکی عملی از رفتار خود به دست آورند مفید است و نشان می‌دهد که چگونه همه می‌توانند اگر بخواهند، تغییر کنند.» اما «تحلیل رفتار متقابل» چیست؟
فرض کنید شخصیت‌تان را به سه قسمت «والد»، «بالغ»، «کودک» تقسیم کرده‌اید؛ شما چیزی به دوستتان می‌گویید یا کاری انجام می‌دهید و در مقابل دوستتان چیزی به شما می‌گوید یا کاری انجام می‌دهد. «تحلیل رفتار متقابل» فهم این واقعیت است که کدام یک از سه قسمت شخصیت شما این تبادل رفتار را شروع می‌کند و کدام یک از سه قسمت شخصیت دوستتان پاسخ می‌دهد.

 

۱۹- مادر کافی اثر جی. ا. فرست

کتاب غیر رمان

امروزه همه والدین تلاش می کنند با آگاهی بیشتر از نحوه تربیت فرزند خود بتوانند وظایف تربیتی کودک خود را در سنین مختلف به بهترین نحو ممکن انجام دهند. این کتاب مراحل رشد را در پنج سال اول زندگی توضیح داده و شما را در چگونگی گذران این مراحل حساس و کلیدی راهنمایی خواهد کرد. علاوه بر این کتاب می‌کوشد این حقیقت را به شما یادآور شود که کودک در این دوره بیش‌تر به نظارت و همراهی بدون اضطراب مادر نیاز دارد. بدون تردید با مطالعهٔ این کتاب شما می‌توانید از مراحل رشد و نمو فرزندتان لذت ببرید. چون شما دیگر می دانید که باید چه کاری را انجام دهید و از آن مهم تر اینکه از انجام چه اعمالی بپرهیزید.

 

۲۰- تاریخ ایران باستان اثر حسن پیرنیا 

کتاب غیر رمان

دانستن تاریخ یعنی زندگی با گذشتگان و عبرت آموزی از حوادث گذشته. اگر می‌خواهید واقع بینانه و با کمترین اشتباه مسیر زندگی خود را در حوادث تلخ و شیرین روزگارتان پیدا کنید. حتما مطالعه این کتاب را از دست ندهید.

تاریخ ایران باستان، یکی از کامل‌ترین و طولانی‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی ایران پیش از اسلام است که در آن بیانِ تاریخ از ۲۲۲۵ سال پیش از میلاد و از دوره ی سومری‌ها و اکدی‌ها آغاز گشته و تا پایان روزگار اشکانیان، پایان می‌یابد متأسفانه عمر نویسنده کفاف نداده تا با بیان دوره‌ی ساسانیان کتاب را تکمیل نماید. میرزا حسن‏خان پیرنیا (مشیرالدوله)، از مردان خوش‌نام مشروطه بود که هم‏زمان با پادشاهى رضا شاه پهلوى مانند بسیارى دیگر از رجال شایسته‌ی ملى، از سیاست کناره گرفت و خانه‌نشین شد. این گوشه‌نشینى و ثبات پدیدآمده در کشور، موجب شد که او تاریخ ایران باستان را بنویسد. 

برای خرید این کتاب می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

۲۱- نامه های ونگوگ اثر ونسان ونگوگ

کتاب غیر رمان

برای پالایش روح و آرامش ذهن و نیز برای پرورش ذوق و توسعۀ دیدِ هنرجویان مستعد و جوان، خواندن این کتاب فوق العاده و ارزشمند را ازدست ندهید. باور کنید اگر در احوالِ این نوابغِ بزرگِ جهانِ هنر سیر و تحقیق نشود و افکار و اندیشه‌های آن‌ها  مورد بررسی قرار نگیرند نمیتوان از درون پر از شور و شیدای هنرمندان خبری گرفت و لذتی برد. 

 

۲۲- انقراض ششم یک تاریخ غیر طبیعی اثری از الیزابت کلبرت 

کتاب غیر رمان

شما که شیفته کتابهای علمی هستید این کتاب را برای شما انتخاب کرده ام.

این کتاب با نثری صریح و نگاهی آگاهی بخش به همه افراد کمک می‌کنند تا دریابند که زندگیشان تا چه حد به سلامت و حفظ محیطی که در آن زندگی می‌کنند وابسته است.

زمین از زمان پیدایش خود تا به حال بارها شاهد چنین رخدادهایی بوده است. پنج رخداد آنقدر بزرگ و هولناک که شایستهٔ نام پنج واقعه عظیم است. یکی از مهم‌ترین‌ها برخورد شهاب سنگ‌ها به زمین بود که در نهایت باعث انقراض و نابودی دایناسورها شد. اما در حال حاضر رخداد بعدی آنچنان بزرگ است که شاید دوباره شاهد نابودی زمین باشیم. این‌بار تمام ما انسان‌ها که زندگی طبیعی در زمین را برای راحتی خودمان دستکاری کرده‌ایم مغلوب می‌شویم و انقراض ششم را رقم می‌زنیم. انقراضی که از برخورد شهاب‌ها به زمین هم ویرانگرتر و مخرب‌تر است.

 

۲۳- سرزمین های شبح زده اثر تینا روزنبرگ 

کتاب غیر رمان

اگر به موضوعات پیرامون سقوط کمونیسم در اروپای شرقی علاقه مند هستید توصیه من به شما مطالعه این کتاب است.  نویسنده در این کتاب پیشنهاد می کند که بهترین پادزهر کمونیسم ، نه انتقام ، بلکه “مدارا و حکم قانون” است. کتاب سرزمین های شبح زده موفق به دریافت جایزه ی پولیتزر در سال ۱۹۹۶ و نیز جایزه ی ملی کتاب آمریکا در سال ۱۹۹۵ شده است. روزنبرگ می کوشد در این کتاب به صورتی دقیق و تحلیلی به فروپاشی کمونیسم در اروپای شرقی نگاه کند.

 

۲۴- جهان چگونه مدرن شد؟ اثر استیون گرین بلت

کتاب غیر رمان 

خواندن این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ و روایت‌های جذاب و پرحاشیه‌ی غیر داستانی پیشنهاد می‌کنم. این کتاب داستانی است از باغ‌های مصفّای روم باستان تا دهلیزهای تنگ و تاریک صومعه‌های قرون وسطا و کتابت‌خانه‌های درون آن‌ها. 

 

۲۵- توپ های ماه اوت اثر باربارا تاکمن 

کتاب غیر رمان

اگر عاشق تاریخ هستید به ویژه تاریخ جهان و تاریخ جنگهای جهانی و دوست دارید درباره نخستین روزهای آغاز جنگ جهانی اول بیشتر بدانید، باربارا تاکمن در کتاب توپ های ماه اوت، این امکان را برای شما فراهم کرده است.

این کتاب روایاتی از نخستین ماه شروع جنگ جهانی اول دارد. جنگ جهانی اول به سه قاره کشید و ارتش‌های چهار قاره در آن جنگیدند. مرکز جهان همچنان اروپا بود، فاصلهٔ بین مسکو تا لندن و پاریس و برلن. اما با فروریختن حصارهای دنیای قدیم، بر تمام جهان اثر گذاشت و ایالات متحد را وارد صحنهٔ سیاست و رقابت‌های جهانی کرد.

 

۲۶-گودل اشر باخ (بافته گرانسنگ ابدی) اثر داگلاس آر هوفشتاتر 

کتاب غیر رمان

اگر علاقه شما خواندن کتاب‌های علمی با متنی کاملا” تخصصی است خواندن این کتاب را به شما توصیه میکنم. «گودل، اشر، باخ: بافتهٔ گرانسنگ ابدی» یک کتاب از ریاضی‌دان و فیزیک‌دان آمریکایی داگلاس هوفشتاتر است. موضوع اصلی این کتاب دربارهٔ آگاهی، هوش و هوش مصنوعی است و نویسنده می‌کوشد توضیح دهد که چطور یک موجود جاندار می‌تواند از دل مادهٔ بی‌جان برآید. 

 

۲۷- اسلحه میکروب و فولاد سرنوشت جوامع انسانی اثر جرد دایموند

کتاب غیر رمان

کتاب حاضر گرچه به طور خاص مربوط به ایران نیست ولی در مورد سیر تحولات بشریت افق و چشم‌اندازی می‌گشاید که ما را از محدوده‌ی ملیت و نژاد فراتر می‌برد و در سطح بالاتری پاسخ ما را می‌دهد. به جامعه‌ی بشری در یک کل واحد می‌نگرد و رویدادها و حوادث را با توجیه «واقعیت کنونی» یا مقدر و غایت‌گرایانه تحلیل نمی‌کند.
دایموند در یک مثال به یاد ماندنی نشان می‌دهد مردمی واحد که بنابر ضرورت محیطی به دو سوی مختلف مهاجرت کردند ـ‌ و بدون این که از شرایط مقصد نهایی آگاه باشند ‌ـ چگونه فقط ظرف چند سال جوامع مختلفی با درجات متفاوت یش رفت و سازمان‌دهی به وجود آوردند. و جالب‌تر اینکه هنگامی که این دو جامعه متفاوت شده در مقابل هم قرار گرفتند چگونه تا سرحد نابودی هم پیش رفتند.
اگر نمی‌توان در آزمایشگاه محدود علوم دقیق در مورد تحولات مسیر بشر تجربه کرد، می‌توان از تجربه تاریخ در آزمایشگاهی به عرض کره زمین و در طول هزاران سال آموخت. این پیام دایموند است.
 
 

۲۸- ساستک نوشته پی آر اس

کتاب غیر رمان
اگر شما هم به این واقعیت رسیده اید که دنیای امروز، دنیای بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی دیجیتال گزینه مورد نیاز تمامی کسب و کارهاست. پس حتما این کتاب را مطالعه کنید تا به پاسخ تمامی سوالات خود در دنیای بازاریابی دیجیتال برسید.
  • چگونه پلن بازاریابی دیجیتال خود را طراحی می کنیم؟
  • هم اکنون کجا قرار داریم؟
  • به کجا می خواهیم برسیم؟
  • چطور به هدف مطلوب برسیم؟
  • جزئیات استراتژی ما چیست؟
  • جزئیات اجرایی تاکتیک های ما چیست؟
  • آیا به اهداف رسیده ایم؟
در دنیای بازاریابی و بازاریابی دیجیتال، هیچ فرمول موفقیتی وجود ندارد اما دانش ما و ابزارهایی که استفاده می کنیم نقش مهمی در موفقیت برنامه های بازاریابی ایفا می کنند. مدل ساستک یکی از ابزارهایی‌ست که در هموارسازی مسیر موفقیت برنامه های بازاریابی دیجیتال، بارها خود را دنیای کسب و کار جهان ثابت کرده و این نیز، دلیل بزرگی است که من، چنین کتابی را برای مطالعه انتخاب کرده ام.
 

۲۹- معجزه گر خاموش اثرسید رضا حیات الغیب

کتاب غیر رمان

“اگر قرار باشد در کل زندگیتان فقط یک کتاب بخوانید، باید این کتاب را انتخاب کنید!”. این جمله ای است که نویسنده این کتاب برای معرفی آن به کار برده است. ولی من نیز این جمله را برای معرفی این کتاب ارزشمند کامل می‌دانم. به انتخاب دقیق و موشکافانه من اعتماد کنید و مطالعه این کتاب بی نظیر را ازدست ندهید.

بر خلاف آن دسته از کتاب هایی که در تلاشند تا خواننده را در یک چهارچوب مشخص اسیر کنند و او را به اهداف کلی و جزیی مد نظرشان برسانند، “معجزه گر خاموش” چنین هدفی ندارد و تنها نوری جدید بر حقایق مخفی در ظلمت نادیده انگاری می تاباند. با دیدن حقایقی که درست جلوی چشمتان بوده اند اما هرگز آن ها را نمی دیده اید، زندگی شما شکل و رنگ جدیدی به خود خواهد گرفت.

ممکن است برخی از این حقایق از قبل برایتان آشنا باشد، اما همچون هر انسان دیگری، نمونه هایی هستند که از دید شما مخفی مانده اند و با خواندن آن ها در “معجزه گر خاموش” به وجد خواهید آمد.

“سید رضا حیات الغیب” این اثر را به شیوه ای نوشته که مخاطبین مختلف، در سطوح آگاهی متفاوت با عقاید گوناگون بتوانند از خواندنش لذت برده و بینشی نوین کسب کنند. این اثر با الهام از چند صد کتاب و سخنرانی از برترین اساتید دنیا به نگارش درآمده و یک کتاب خودپرروی تمام عیار است که به خوانندگان کمک می کند زندگی آزادانه، روابطی با کیفیت تر و اوقاتی مملو از آرامش را در مسیر رسیدن به خوشبختی و رفاه و عشق تجربه کنند.

 

۳۰- کتاب بخواهید و به شما داده می‌شود، آموزه‌های آبراهام اثر استر هیکس، جری هیکس 

کتاب غیر رمان

این کتاب را برای همه کسانی معرفی می کنم که دوست دارند پاسخ این سوالات مهم را بدست آورند. اینکه چطور باشید و چطور عمل کنید و هرچیزی را که باعث خوشحالی شما می شود بتواند به دست آورید. خواندن این کتاب ارزشمند را به شما توصیه میکنم تا بیاموزید چطور نباشید و چطور عمل نکنید و چطور چیزهایی را که باعث ناخشنودی شما می شود از خود دوری کنید. در زندگی به دنبال چه هستید؟ بهبود روابط؟ بهبود اوضاع مالی؟ بهبود وضعیت سلامتی تان؟ آیا به دنبال شغل مورد علاقه تان هستید؟ یا به دنبال جذب زوج مناسب؟ اگر می خواهید تمامی این موارد را داشته باشید این کتاب راه دستیابی به آنها را به شما می‌آموزد.

 

 بهترین کتابهای غیر رمان جهان : راهیابی به دنیای شگفت انگیز کتابها 

در این مطلب به معرفی بهترین کتابهای غیر رمان جهان برای شما پرداختیم. امیدواریم از خواندن کتابهایی با موضوعات مختلف و متنوع لذت ببرید. 

سلایق و دیگاه آدمها متفاوت است. بنابراین شما می توانید در بین کتابهای غیرداستانی معرفی شده در بالا بهترین کتابها را با توجه به اولویت های خود انتخاب و مطالعه نمائید. 

 

 اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتابهای غیر رمان جهان کتابهای دیگری باشد.

لیست بهترین کتابهای غیر داستانی جهان شما، شامل کدام کتابهاست؟

کتابهای غیر رمان که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟


این مطلب توسط ربابه بیگم قافله باشی نوشته شده است. 

دیدگاه ها

  1. علی

    عالی بود. کاشکی یک لینک هم فقط و فقط به کتابهای غیر داستانی ایرانی اختصاص میدادید. از نویسنده تشکر میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *