معرفی بهترین کتابهای زندگینامه

بهترین کتاب زندگینامه
  • دلیل محبوبیت بهترین کتابهای زندگینامه افراد مشهور چیست؟
  • مطالعه بهترین کتاب زندگینامه افراد مشهور و تاثیرگذار چه نقشی در موفقیت و هدفمند بودن زندگی ما دارد. ؟
  •  چه معیارهایی باید برای انتخاب و نتیجه بخش بودن معرفی بهترین کتابهای زندگینامه افراد نقش‌آفرین در نظر گرفت.؟

    در نظر گرفتن علاقه مخاطبان برای نگارش یک محتوا کاری بسی سخت و کنجکاوانه است! اما من سعی کردم، علیرغم احترام به علاقه کاربران انتخاب تنوعی از موضوعات و مطالبی مفید و کاربردی، بویژه انگیزشی بنویسم.
    در این مطلب سعی کرده‌ام به تمام سلیقه‌ها احترام بگذارم و کتاب‌هایی در حوزه ورزش، سیاست، شعر – هنر و کارآفرینی را انتخاب کنم، تا مجموعه‌ای از بهترین کتابهای زندگینامه را که از پرفروش‌ترین‌، الهام‌بخش‌ترین و با ارزشمندترین‌ها هستند را به شما دوست عزیز معرفی کنم.
    در این مطلب لیستی از بهترین کتابهای زندگینامه افراد تاثیرگذار در ایران و جهان را معرفی می‌کنم، امیدوارم با همراهی این مقاله ضمن اشنایی و معرفی بهترین کتاب زندگینامه بتوانید با هدف‌گذاری و انگیزه بیشتری در جاده موفقیت زندگی خود گام بردارید.

 

۱-زندگینامه نابغه‌ای جایز‌الخطا ( انیشتین)

بهترین کتابهای زندگینامه

جامعه جهانی از قشر دانشگاهی تا افراد عادی معتقدند، « آلبرت انیشتین » بزرگترین نابغه تاریخ بشر است، زیرا او با کشف نظریه نسبیت علاوه بر تغییر دیدگاه انسان به فضا، جهانی اتمی را برای او به ارمغان آورد.
بر همین اساس دیوید بودانیس در کتاب « بزرگترین اشتباه انیشتین» هر چند بر هوش فزاینده این دانشمند نابغه فیزیک تاکید دارد، و تاثیرات شگفت‌انگیز این این دانشنمد فرهیخته فیزیک را گرامی می‌دارد، ولی به شکلی غیر منتظره دنیای احساسی و تخیلی انیشتین را به چالش می‌کشد.
دیوید بودانیس در زندگینامۀ حاضر، برترین خصوصیت شخصی انیشتین را به چالش می‌کشد. وی معتقد است، هر چند بهره بالای هوشی و قدرت فوق‌العاده تخیلات او جهان را دگرگون کرد، ولی همین دو خصلت بزرگ وی را بعد از کشف نظریه نسبیت ، از درک و کشف مفاهیم حوزه مکانیک کوانتومی بازماند، و همین ویژگی‌ها موجب شد تا وی از جستجوی حقیقت غایی جا بماند.
دیوید بودانیس (David Bodanis)، در این کتاب مسیر رشد فکری شخصیتی و اجتماعی انیشتین را در طول حیات حرفه‌ای و شخصی وی کالبد‌شکافی می‌کند و معتقد است؛ ایمان راسخ انیشتین به نیروهای اندیشه‌وری خود چگونه هم بزرگترین نقطه قوتش بود و هم مایه شکست. وی در کتاب مصورش نشان می‌دهد، که بشر تا چه اندازه امروز به تلاش‌های انیشتین در زمینۀ فیزیک مدیون است و اینکه اگر همین خطاهای کاملاً انسانی از وی سر نمی‌زد چه دستاوردهای باورنکردنی‌تری نصیب بشر می‌شد.
زندگینامه نابغه‌ای جایز‌الخطا اثر دیوید بودانیس با ترجمه محسن سعدی خسروشاهی و انتشارات نشر راوشید منتشر شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب زندگینامه نابغه‌ای جایز‌الخطا در دیجی کالا کلیک کنید.

 

۲- کتاب زندگینامه استیو جابز اثر محمد صادقی

بهترین کتابهای زندگینامه

والتر ایزاکسون نویسنده کتاب زندگینامه استیوجابز، استیو را از خلاق‌ترین‌ ، ماهرترین و همچنین ثروتمندترین افراد جهان معرفی می‌کند. وی در بیشتر مباحث کتاب از رفاقت‌ها، رقابت‌ها و همچنین دشمنی‌های استیوجابز و بیل‌گیتس یک تصویر جذاب و شکننده می‌سازد.
کتابهای زیادی برای استیوجابز نوشته شده استُ ولی این تنها کتابی است که با رضایت خود جابز چاپ شد. جالب است بدانید، استیوجابز خودش هرگز زندگی‌نامه‌اش را نخواند. این کتاب ۳ ماه بعد از فوت جابز منتشر شد و در کمتر از ۲ هفته رکورد فروش را شکست.

در بخشی از کتاب استیو جابز، زندگی‌نامه موسس اپل می‌خوانید:
” در ۳۰ سال اول عصر کامپیوتر دو ستاره با هم می‌درخشیدند. هر دو ترک تحصیل کرده و متولد ۱۹۵۵، استیو جابز و بیل گیتس. اندی می‌گفت: «هر دو فکر می‌کردند که از دیگری باهوش‌ترند اما جابز با گیتس طوری رفتار می‌کرد که انگار یک شهروند درجه دو است. بیل هم از بالا به جابز نگاه می‌کرد چون برنامه‌نویسی بلد نبود.»
کتاب زندگینامه استیوجابز اثر والترایزاکسون با ترجمه محمد صادقی و انتشارات آبانگان ایرانیان منتشر شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب زندگینامه استیوجابز در دیجی کالا کلیک کنید



۳-کتاب زندگینامه گابریل گارسیا مارکز اثر جرالد مارتین

معرفی کتاب های زندگینامه

« گابریل گارسیا مارکز» بزرگ‌ترین نویسنده سبک رئالیسم در آمریکای لاتین، آمریکای شمالی، اروپا و بهترست بگوییم جهان مدرن در ۴۰ سال اخیر است.
هر چند نویسندگان بزرگی چون؛ جیمز جویس، مارسل پروست، فرانتس کافکا، ویلیام فالکنر، ویرجینیا وولف و …پدیده نیمه اول قرن ۲۰ محسوب می‌شوند، ولی بلاشک در نیمه دوم قرن ۲۰ فقط گابریل گارسیا بدون رقیب می‌درخشد.
در بین رمان‌هایی که در نیمه دوم قرن ۲۰ میلادی منتشر شده‌اند، « صد سال تنهایی » اثر گابریل گارسیا تنها رمانی است که در همه کشورهای جهان و به زبان‌های مختلف منتشر و خوانندگان بی‌شماری داشته است.
جرالد مارتین برای نگارش این کتاب نزدیک به سیصد مصاحبه انجام داده است. وی معتقد است اگر گابریل گارسیا سفارش مرا نمی‌کرد، هرگز افرادی چون؛ فیدل‌کاسترو و گونزالس تن به مصاحبه با من نمی‌دادند.
مترجم کتاب زندگینامه گابریل گارسیا علاوه بر این کتاب، رمان « صد سال تنهایی » همین نویسنده را در سال ۱۳۵۴ شمسی ترجمه کرده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب زندگینامه گابریل گارسیا در دیجی کالا کلیک کنید.

 

۴- کتاب الکس فرگوسن زندگی نامه من اثر الکس فرگوسن

معرفی کتاب های زندگینامه

در ابتدا به نظر می‌رسد، این زندگینامه به‌طور ویژه برای ورزشکاران و ورزش‌دوستان نوشته شده‌است، ولی اگر کتاب را به دقت بخوانیم و شناخت نسبی از ابر مربی کتاب داشته باشیم، متوجه می‌شویم، این کتاب دستاوردهای بزرگی برای مربیان، ورزشکاران حرفه‌ای،مدیران، رهبران سیاسی و اقتصادی و … دارد.
این کتاب پر از رمز و رازهای دنیای شخصی و فوتبالی بازیکنان و مربیان مشهور جهان است که خواندن آن همان قدر که برای جوانان فوتبال دوست ایرانی جالب توجه خواهد بود، برای مربیان ایرانی و حتی مدیران هم بسیار مفید و کاربردی است.

مهمترین دستاوردی که از کتاب الکس‌فرگوسن بدست می‌آوریم عبارتست از؛
• آنالیز شکست‌ها و پیروزی‌های زندگی
• استفاده به موقع از فرصت‌های پیش رو
• جسارت‌آوری در تغییر و سیستم‌سازی تیم سازمانی
• مهارت‌آموزی حرفه‌ای همراه با رشد شخصیتی
• …زندگی همواره در مسیر پیروزی نیست، باید واقعیت را قبول کرد.
بخشی از کتاب: « … وقتی ما در سال ۹۵ فینال جام حذفی را به اورتون واگذار کردیم گفتم: «دیگر بس است. باید دست به تغییر بزنیم» و موفق شدیم. بازیکنان جوانی به تیم تزریق کردیم؛ همان کلاسِ ۹۲ معروف. نمی‌توانستیم آن‌ها را پشت خط نگه داریم. آن‌ها گروهی خاص و بازیکنانی بااستعداد بودند.»
«زندگی‌نامه من» نوشته الکس فرگوسن، با همکاری پل هیوارد، با ترجمه یاسین قاسمی که از هفت سالگی یکی از طرفداران دوآتیشه تیم شیاطین سرخ بوده، انجام شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب زندگینامه الکس فرگوسن در دیجی کالا کلیک کنید.



۵- کتاب زندگینامه خودنوشت نلسون ماندلا

معرفی کتاب های زندگینامه

جامعه بشری از اقوام، مذاهب، فرهنگ‌ها با جنسیت و پایگاه اجتماعی متنوع و متضادی تشکیل شده است. در طول تاریخ حیات بشر ارتباط بین اقوام و ملت‌‌ها با حکومت‌ها بر اساس دیگرگریزی و نهایتا تحمل پذیری حاکم بوده است.
در عصر حاضر محدود انسان‌هایی چون گاندی، نلسون‌ماندلا و … ارتباط نوینی برای انسان‌ها تعریف کردند، بنام رواداری!
نلسون ماندلا معتقد بود، انسان به عنوان موجودی اجتماعی که پیشرفت و رفاهش در زندگی مسالمت آمیز در اجتماع تجلی پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد رسیدنش به این آرامش و پیشرفت، با وجود تنوع‌های قومیتی، مذهبی و فکری، بدون دگرپذیری و رواداری امری غیرممکن باشد.
بر همین اساس نلسون‌ماندلا در این کتاب شرح سرگذشت خود را از کودکی تا نوجوانی، تحصیلات، زندگی خانوادگی، آغاز مبارزات سیاسی و فعالیت‌های بشردوستانه و آزادی خواهانه در جهت تحقق اهداف رواداری و دگرپذیری شرح داده شده است.
اگر از توهم توطئه و ستیز با مخالفت خسته شده‌ای؟ اگر خواهان یک جامعه برابر همراه با آزادی و رفاه برابری؟ این کتاب الهام بخش توست. این کتاب الگویی ناب برای طی کردن مسیر رواداری و دگرپذیری است.
کتاب «زندگی‌نامه‌ی خودنوشت نلسون ماندلا» نوشته‌ی «نلسون ماندلا» با ترجمه‌ی «علیرضا جباری» را انتشارات «قطره» منتشر کرده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب زندگینامه نلسون‌ماندلا در دیجی کالا کلیک کنید.

 

۶- کتاب زندگینامه بابک خرمدین اثر سعید نفیسی

معرفی بهترین کتاب های زندگینامه

استاد سعید نفیسی در کتاب زندگینامه بابک خرمدین، قیام بر علیه حکومت ظالمانه اعراب در ایران و اصلاحات در دین مزدکان ( شاد زیستن) را از اهداف بزرگ قیام بابک مطرح می‌کند.
قیام خرمدینان یکی از بزرگترین جنبش‌های اعتراضی ایرانیان در قرن دوم وسوم هجری، به مدت ۲۰ سال برای کوتاه کردن دست عربان در ایران به رهبری بابک خرمدین ایستادگی کردند، و شکست‌های زیادی به نیروهای خلیفه عباسی تحمیل کردند.
سالگرد بابک خرمدین را ایرانی‌ها، آذربایجانی‌ها و تاجیک‌ها گرامی می‌دارند. مجسمه بابک نیز در نخجوان وجود دارد.

چکیده‌ای از متن:
« … چون چشم معتصم بر بابک افتاد، گفت: ‌‌اى سگ چرا در جهان فتنه انگیختى؟ هیچ جواب نداد. فرمود تا چهار دست و پایش ‌‌‌ببرّند. چون یک دستش ببریدند، بابک دست دیگر در خون زد و بر روى مالید و همه ‌‌‌روى خود را از خون خود سرخ کرد. معتصم گفت: اى سگ! این چه علمست؟ گفت: ‌‌‌درین حکمت است. شما هر دو دست و پاى من بخواهید برید … چون خون از وى برود، روى زرد شود؛ من روى خویش را از خون ‌‌‌خود سرخ کردم تا چون خون از تنم بیرون شود نگویند که رویش از بیم زرد شد.»
کتاب حاضر، توسط «سعید نفیسی» مترجم، نویسنده و محقق ایرانی و انتشارات آسمان نی منتشر شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب زندگینامه نلسون‌ماندلا در دیجی کالا کلیک کنید.

 

۷- کتاب زندگینامه مشهورترین شاعران ایران

معرفی بهترین کتاب های زندگینامه

تصور تاریخ کهن ده هزارساله ایران بدون خلق آثار ادبی و فرهنگی غیر ممکن است. در میان ملل بزرگ و تمدن‌ساز می‌توان جوامع یونان، چین، مصر، هند و بین النهرین را نام برد. ولی در بین ملل نامبرده هیچ تمدنی را نمی‌توان از حیث سابقه ادبی و خلق آثار ادبی با تمدن ایران همتراز دانست.
شگفت‌انگیزی این فرهنگ و تمدن بزرگ در اینست؛ که دارای سابقه ادبی و آثار زیبا و گویا به زبان های مختلف بومی و با لهجه های شیرین و متنوع همراه باالهام های روح‌بخش و دل‌انگیز ادبی، علمی و عرفانی می‌باشد.
در این مجموعه گرانسنگ علاوه بر ارایه خلاصه ای از زندگی و آثار و سبک اشعار شاعران بزرگ ایرانی هم‌چنین نمونه‌ای از شعر آنان درج گردیده است. مطالب کتاب با اشعار فردوسی پاکزاد آغاز و با اشعار روح‌بخش فروغ فرخزاد خاتمه می‌پذیرد.
این اثر به همت فاضل چنگیزیان گردآوری و توسط انتشارات سرچشمه پاکان منتشر شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید کتاب زندگینامه نلسون‌ماندلا در دیجی کالا کلیک کنید.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه پرداختیم، اگر مایل هستید که کتاب‌های زندگی‌نامه دیگر را در موضوعات مختلف بخوانید می‌توانید از لیست زیر استفاده کنید، این شما و این هم لیست بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه:

موفقیت از زبان یک هم میهن

اینکه زندگی‌نامه‌های افراد مشهور در جهان را بخوانیم خوب است ولی خواندن زندگی‌نامه افرادی که در همین سرزمین و با همین مشکلات توانسته‌اند به موفقیت دست یابند قطعا مزه‌ٔ دیگری دارد، در این قسمت مطالبی را می‌بینید که در آن به معرفی بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه افراد موفق ایرانی پرداخته‌ایم:


مجددا تاکید میکنم اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتابهای زندگینامه کتابهای دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست معرفی بهترین کتاب های زندگینامه شما، شامل کدام کتابهاست؟
کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *