بهترین کتاب‌ برای یادگیری لغات زبان انگلیسی

بهترین کتاب گیاهان دارویی

یادگیری لغت یکی از مهمترین مهارت های مورد نیاز برای فراگیری هر زبانی است. داشتن دایره لغت خوب، پیش زمینه موفقیت در مهارت های دیگر زبان یعنی مهارت های: شنیداری، خواندن، مکالمه و نوشتن است. بدون شک کتاب برای یادگیری لغات زبان انگلیسی ابزار اصلی زبان آموزان است تا بتوانند از منابع یادگیری لغات انگلیسی به طور موثرتری استفاده کنند.
افرادی که قصد دارند در یک کشور انگلیسی زبان زندگی کنند، یا در بازارهای بین المللی فعالیت کنند، فیلم‌های انگلیسی زبان را بدون زیرنویس ببینند و آهنگ‌های مورد علاقه‌شان را گوش بدهند راهی جز آموزش و یادگیری لغات انگلیسی و گسترش دایره لغات زبان انگلیسی ندارند.
آیا شما هم مثل خیلی‌های دیگر به دنبال بهترین کتاب‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی هستید؟ من با تمام وجود و علاقه قلبی‌ام اینجا هستم، تا با معرفی بهترین کتاب‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی مسیر یادگیری را برای شما راحتتر کنم.
لیستی که برایت آماده کرده‌ام، از بهترین منابع کتاب یادگیری لغات زبان انگلیسی است، که حاصل بررسی بسیاری از کتاب‌های موجود در بازار می‌باشد.
اما سوال اساسی این‌است که: چطور می توان براحتی زبان انگلیسی را یاد گرفت.؟
یادگیری لغات انگلیسی به تو کمک می‌کند که مهارت خودت را در هر ۴ مهارت حرفه‌ای زبان انگلیسی تقویت کنی، بر همین اساس با جامع‌ترین لیست کتاب‌ یادگیری لغات زبان انگلیسی که در ادامه مطلب به آن می‌پردازم همراه من باشید.

۱- مجموعه کتاب Oxford word skill انتشارات آکسفورد

کتاب برای یادگیری لغات زبان انگلیسی

مجموع کتاب‌های آکسفورد علاوه بر محتوای متنی دارای نرم افزار جانبی به انضمام هر سطح است که در آن نحوه تلفظ هر درس، تمرینات اضافی، و فعالیت هایی برای تقویت مهارت شنیداری موجود است. بیش از ۲۰۰ نفر از خریداران این محصول در دیجی‌کالا این کتاب را برای خرید و مطالعه پیشنهاد داده‌اند.

در سه دوره تمام لغات ضروری و کاربرد که زبان آموزان باید در موقعیت های مختلف اعم از زندگی شخصی، کاری و اجتماعی بر آن احاطه داشته باشند را ارائه می دهد. در هر کدام از سطوح این مجموعه بیش از ۲۰۰۰ لغت و عبارات کاربردی به کار رفته است.

دلیل محبوبیت مجموعه Oxford word skill

  • منبع آزمون آیلتس و تافل
  • یادگیری لغات و مهارت‌های ۴ گانه بطور خودآموز
  • جدول های کاربردی از واژگان مانند اسم، فعل و صفت در انتهای کتاب ارائه شده است
  •  آموزش لغات زبان انگلیسی در قالب جملات که عموما به صورت داستان تعریف شده است.
  •  این مجموعه زیر نظر بیش از ۷۰ متخصص در زمینه آموزش و مطالعات زبان تدوین و در انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است و بعد از انتشار به یکی از پرفروش ترین کتاب های این حوزه تبدیل شد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.

 

۲- کتاب ۱۱۰۰ لغتی که باید بدانید (از Barrons-متوسط و پیشرفته)

کتاب برای یادگیری لغات انگلیسی

اگر قصد دارید دایره لغات خود را تقویت کنید کتاب ۱۱۰۰ لغتی که باید بدانید پیشنهاد اول من است. این کتاب یکی از منابع اصلی واژگان در آزمون های بین المللی نظیر IELTS، TOEFL، FCE، CAE و … محسوب می شود.

از ویژگی های بارز این کتاب، دسته بندی لغات به صورت هفتگی و روزانه است. به این معنا که زبان آموز با یک برنامه هفتگی که توسط کتاب طرح ریزی شده است، به یادگیری لغات می پردازد. لغات هر درس در قالب متون یک پاراگرافی به همراه تمرین هایی به صورت تست، جای خالی و … ارائه گردیده است.

ویژگی خاص کتاب ۱۱۰۰ Words You Need to Know

  • متن های این کتاب از رمان ها، نمایشنامه ها، شعرها، روزنامه ها، و …. است.
  • کتاب حاضر ویژه دانشجویان و داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و دکترای کلیه رشته جی آر ای، آیلتس و تافل است.
  • از مهمترین ویژگی های کتاب می توان به ترجمه دقیق و کامل جملات، – تلفظ صحیح بر مبنای آکسفورد، – ارائه لوح فشرده واژگان و جملات اشاره نمود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.

 

۳کتاب های سری تاپ ناچ (Top notch-از لانگمن-مقدماتی تا پیشرفته)

کتاب برای آموزش لغات انگلیسی

 اگر دنبال کتابی هستی که مفاهیم زبان انگلیسی را ساده یاد بگیری، کتابهای تاپ ناچ نگاه ساده ای بر مفاهیم از قبیل تلفظ صحیح، واژگان و گرامر داشته و سعی دارد تا از حداقل‌های مفاهیم کاربردی استفاده کند و زبان آموز را به برقراری مکالمات ساده تشویق نماید. این امر برای زبان آموزانی که از اعتماد به نفس کافی در مکالمات روزمره برخوردار نباشند، شیوه مناسبی در آموزش است.

سری کتاب های تاپ ناچ واقعا برای یادگیری عمومی زبان انگلیسی مثل یادگیری همه مهارت های زبان از مبتدی تا پیشرفته بی نظیر هستند، چه برای Writing یا Speaking و مکالمه و چه برای گرامر و لغت.

کتابهای تاپ ناچ توسط موسسه انتشارات لانگمن و کتابهای انگلیش ریزالت و امریکن انگلیش فایل توسط موسسه انتشارات آکسفورد طراحی شده است. می توان گفت که تمام این کتابها بر اساس موضوعات بروز و کاربردی طراحی شده و ضمن تاکید بر مکالمه ، تمامی مهارتهای زبان انگلیسی از قبیل گرامر، واژگان ، مهارتهای خواندن و نوشتن، مکالمه و درک مطلب شنیداری را در بر می گیرند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.

 

۴- مجموعه  کتاب Vocabulary in Use

بهترین کتاب برای یادگیری لغات انگلیسی

بخوبی می‌دانیم که دایره لغات، دانش واژگانی یا Vocabulary در رایتینگ و اسپیکینگ زبان انگلیسی نقش ویژه‌ای دارد. کتاب‌هایی مثل English Vocabulary in Use هم برای زبان آموزان و هم معلمان منبع ارزشمندی به حساب می‌آیند. این مجموعه کتاب‌ها که به نوعی از منابع خودخوان یا self-study آیلتس هم هست در ۴ سطح آموزشی از مبتدی (Elementary) تا پیشرفته (Advanced) برای شما فراهم شده است، که هر سطح کتابی جداگانه دارد.

اولین کتاب از مجموعه پرفروش و منبع دانش واژگانی، سطح Elementary است. درس‌های دانش واژگانی یا vocabulary در صفحات سمت چپ و تمرین ها در صفحه مقابل هر درس آمده است. همچنین وجود پاسخ‌نامه در انتهای کتاب استفاده از این سری کتاب را بدون استاد هم ممکن کرده است.

دومین کتاب از مجموعه کتاب‌های English Vocabulary in Use که مناسب سطح B1 بر اساس استاندارد اروپایی C.E.F.R است.

کتاب سوم این مجموعه توضیحات و تمرینات دانش واژگانی مناسبی برای زبان آموزان سطح B2 یا upper-intermediate دارد.با وجود ۱۰۰ درس در این کتاب می‌توانید هم خودتان و هم در کلاس زبان، دایره لغات خود را گسترش دهید.

در کتاب چهارم کلماتی که مناسب سطح C1 تا C2 و زبان آموزان پیشرفته (Advanced) نیاز دارید، را می‌آموزید. با تمرینات حرفه ای این کتاب، کلمات را به خاطر سپرده و در گفتار و نوشتار انگلیسی به کار ببرید

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.

 

۵کتاب Oxford Picture Dictionary

بهترین کتاب برای یادگیری لغات زبان انگلیسی

کتاب Oxford Picture Dictionary یک فرهنگ لغت تصویری بی­‌نظیر است که میتوانی از آن به عنوان یک ابزار کاربردی جذاب برای یادگیری لغات زبان انگلیسی استفاده کنی. این فرهنگ لغت تصویری را انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر کرده­‌است و در ۳۲۰ صفحه، به توضیح و تفسیر واژگانی کاربردی در فصل‌­های جداگانه می­پردازد. لوح فشرده­ای که همراه با این کتاب ارائه می­شود می­تواند همانند یک ابزار بسیار قدرتمند تلفظ صحیح تمامی لغات را به شما بیاموزد و با تکرار مکرر لغات، در روان‌‌خوانی متون انگلیسی کمکت کند. 

 در این دیکشنری موضوعاتی چون مسائل شغلی، برنامه­‌ریزی شغلی و دانش دیجیتالی، که افراد در طول روز با آن سروکار دارند، به عناوین فصل­‌ها افزوده شده است. علاوه‌­بر­این، فصل­‌های این کتاب، تمامی لغاتی که جوانان ممکن است برای ادامه تحصیل و دانشگاه نیاز داشته باشند، در بر گرفته است. تمرین­‌‌های خلاقانه­‌ای که در هر فصل ارائه شده به دانشجویان کمک می­کند تا مهارت­‌های مختلف خود را بسنجند و نقاط ضعف و قدرت خود را بیابند.

این کتاب جامع است چون:

  • با ارائه تصویر­هایی جذاب برای هر لغت جدید باعث درک عمیق مفاهیم هر واژه می‌شود.
  • با ارائه تصاویری جذاب، مفهوم بیش از ۴هزار واژه ضروری زبان انگلیسی را در صفحاتی رنگی، تشریح می‌نماید.
  • این فرهنگ لغت می­‌تواند به طور هم‌زمان چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی که شامل Listening ،Speaking ،Reading و Writing را تقویت کند.
  • موضوعاتی نظیر کارهای روزمره، غذا، سرگرمی افراد و رفتارهای مختلف مردم از مهم‌­ترین بخش‌­هاییست که در این فرهنگ لغت به آن پرداخته شده­‌است. 

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.

 

۶- واژگان خیلی ضروری در زبان انگلیسی ۵۰۴ + CD (با ترجمه)

کتاب مناسب برای یادگیری لغات انگلیسی

۵۰۴ واژه ضروری زبان انگلیسی یکی از بهترین مراجع یادگیری لغات پرتکرار زبان است. شما می توانید یادگیری ۵۰۴ لغت ضروری را به عنوان بخش مهمی از برنامه جامع خود برای یادگیری لغات زبان انگلیسی در نظر بگیرید.

این کتاب ارزشمند بوسیله « مورای برامبرگ»، «جولویس لیپ» و « آرتور تریگر» با ترجمه « حمیدرضا بلوچ» نوشته و توسط انتشارات شباهنگ منتشرشده است. این کتاب در دیجی کالا از نظر ارزش کتاب، طراحی و زیبایی، کیفیت چاپ و محتوا امتیاز عالی دریافت کرده است.

کتاب ۵۰۴ واژه شامل ۴۲ درس می باشد که هر درس به آموزش ۱۲ لغت پرداخته است. در هر درس علاوه بر لغات جدید، برای هر لغت در صورت امکان چند مترادف و متضاد نیز نوشته شده است تا دایره لغات زبان آموزان عزیز افزایش یابد.

چرا کتاب ۵۰۴ واژه یک منبع جامع لغات انگلیسی است:

  • یادگیری صحیح کتاب ۵۰۴ لغت، شانس‌تان را برای موفقیت در آزمون‌های gre، esl، آیلتس، تافل و کنکور سراسری بسیار افزایش خواهد داد.
  • تمریناتی که در انتهای هر درس ارائه شده کمکت می‌کند تا پیشرفت یادگیری خود را مورد سنجش قرار دهید.
  • استفاده از مثال جمله ای و مقاله ای برای هر کلمه و آشنایی با نمونه تست واژگان و تمرین های اضافی برای بالا بردن اعتماد به نفس، از ویژگی های این کتاب است.
  • در هر درس علاوه بر لغات جدید، برای هر لغت در صورت امکان چند مترادف و متضاد نیز نوشته شده است تا دایره لغات زبان آموزان عزیز افزایش یابد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ دکمه زیر را کلیک کنید.

 

۷- کتاب ۴۰۰۰ واژه ضروری تصویری در زبان انگلیسی اثر پائول نیشن

کتاب خوب برای یادگیری لغات انگلیسی

این مجموعه یکی از معروف ترین کتاب ها در زمینه آموزش زبان انگلیسی است که در شش جلد و برمبنای سطوح سه گانه منتشر شده است. دراین مجموعه ۴۰۰۰ واژه ضروری از لغات پرکاربرد و رایج گنجانده شده و به طور تقریبی می توان گفت که تمام واژگان سطوح مقدماتی و متوسط در این کتابها گردآوری شده است.

هر یک از این کتاب ها مشتمل بر ۳۰ درس است و در هر درس ۲۰ واژه قرار داده شده. در این کتابها روش آموزش لغات انگلیسی به این شکل است که ابتدا واژه ای آورده می شود و بعد از آن برای تثبیت واژه جمله ای هم به عنوان مثال بیان می شود . برای هر لغت تصویر کوچکی در نظر گرفته شده که می تواند به تثبیت واژگان در حافظه بلند مدت کمک کند.

در پایان هر درس نیز یک داستان با استفاده از لغات جدید ارایه شده و برخی از لغاتی که در دروس قبلی آموزش داده شده است مجدداً گنجانیده شده و این موضوع شما را با کاربرد لغات در جمله و مکالمه ها آشنا می کند و تاثیر بیشتری بر یادگیری شما خواهد داشت. واژگان ارائه شده در کتاب هم در زبان محاوره و هم در نوشتار پرکاربرد هستند و برای هر سطحی از سطوح مختلف زبان آموزان مفید است.

این کتاب در دیجی کالا عملکرد ۹۹/۹٪ داشته بدون مرجوعی و ۸۰ درصد کاملا راضی از خرید خود بوده‌اند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب از دیجی‌کالا‌ کلیک کنید.


پیشنهاد طلایی برای تهیه کتاب یادگیری لغات زبان انگلیسی

چرا با این‌که کتاب‌های لغت زیادی خوندم، و زمان زیادی برای آموزش لغات انگلیسی گذاشتم،ولی در صحبت کردن « speaking» ضعیف هستم! 

دلیلش مشخص است، چون شما همیشه فقط لغات را بدون توجه به اجزای کلام آن‌ها حفظ می‌کردید، لغات را در جملات یاد نمی‌گرفتید، کتاب لغت می‌خریدید اما به کلماتی که باهم می‌آیند توجه نمی‌کردید، به ریشه ها، پسوند ها و پیشوند‌ها اهمیتی نمی‌دادید عجیب نیست که چنین نتیجه‌ای گرفته‌اید.

بدون تعارف و رودربایستی  گفته باشم هم وقتت را هدر دادی و هم سرمایه‌ات را. اما حالا هم دیر نیست. لغات را در جمله یاد بگیرید، حرف اضافه مخصوص به هر فعل را بشناسید. در متن‌ها زیر کلماتی که با هم می‌آیند خط بکشید و از کتاب‌های لغت به صورت موصوعی استفاده کنید.

نکات مهم قبل از شروع مطالعه بهترین کتاب‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی

  • فراموش نکنید که فرایند آموزش زبان انگلیسی یک فرآیند مستمر و تدریجی است.
  • یادگیری زبان انگلیسی خیلی گسترده است، لازم است در ابتدا شرایط یادگیری و سطح خود را مشخص کنید. 
  • یادگیری لغات زبان انگلیسی محدود به زمان و مکان خاصی نیست، در هر شرایطی باید یادگیری مستمر داشته باشیم تا به نتیجه دلخواه برسید.
  • این روزها بازار آموزش زبان انگلیسی بویژه معرفی کتابهای یادگیری لغات انگلیسی هم حسابی داغ است. و چه بسا وعده‌های جذاب و دهن پرکنی مثل: زبان انگلیسی را قورت بده، در مدت ۱ ماه زبان انگلیسی را مثل بلبل چهچه بزن و … تیراژ بالای آن کتابها هم شما را فریب ندهد. به سراغ این کتابها نروید، چون هم زمان را قربانی خواهیدکرد، و هم جیب مبارک را!
  • شاید شما هم مثل خیلی افراد دیگر، دنبال بهترین کتاب‌ یادگیری لغت انگلیسی هستید، خیلی با صراحت بگویم، خودتان را اذیت نکنید. انتخاب بهترین‌ها، بزرگترین‌ها و حرفه‌ی‌ترین‌ها همه و همه یک توهم است، چون دنیای ذهنی آدمها و نیازهای آنها متفاوت است. بنابراین بهترین کتاب های یادگیری لغات زبان انگلیسی را تنها خودتان میتوانید تشخیص دهید.

 


مطالب مرتبط

برای یادگیری زبان انگلیسی بد نیست که نگاهی به مطلب زیر نیز  بیندازید:

معرفی بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی مبتدی

اگر به دنبال پیدا کردن کتابی مناسب برای ردهٔ سنی خاصی هستید لیست مطالب زیر برای شما بسیار مناسب خواهد بود:

هدف را انتخاب کن و حرکت کن – چه چیزی را می‌خواهی تقویت کنی؟

شاید مهم‌ترین سوال این باشد که برای چه می‌خواهیم زبان خود را تقویت کنیم؟ 

  • آیا قصد ادامه تحصیل داریم؟
  • آیا می‌خواهیم در آزمون خاصی شرکت کنیم؟
  • آیا در یک مهارت خاص ضعیف هستیم و به دنبال راهی برای تقویت آن می‌گردیم؟

مطالب زیر را به گونه‌ای برای شما دسته‌بندی کرده‌ایم که به راحتی جواب سوالات خود را از کتاب‌ها در بیاورید و مستقیم و بدون از دست رفتن زمان شروع کنید به تقویت زبان خود پس این شما و این هم لیست مطالب:


تاکید می‌کنم اینها کتاب‌های پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتاب‌ یادگیری لغات زبان انگلیسی کتابهای دیگری باشد.

در قسمت نظرات بگویید که لیست  بهترین کتاب‌ یادگیری لغات زبان انگلیسی شما، شامل کدام کتابهاست؟

و اگر کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها بنویسید تا سایر دوستان هم استفاده کنند؟


این مطلب توسط ابراهیم اسدی نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *