معرفی کتاب های خوب

معرفی کتاب های خوب

اگر همیشه سوالتان این بوده و از بقیه می‌پرسیدید که کتاب خوب معرفی کنید پس این مطلب مناسب شماست چرا که در این مطلب به معرفی بهترین کتاب ها برای مطالعه پرداختیم.

گزینه‌های زیادی برای معرفی کتاب‌ خوب برای مطالعه وجود دارد ولی ما آنقدری فرصت نداریم که بتوانیم همه کتاب‌ها را بخوانیم تا دریابیم کدام یک از این کتاب‌ها برای ما مناسب و کدام یک برای ما کارآیی ندارد!

 ما در این مطلب به معرفی چند کتاب‌ خوب به شما همراهان عزیز می‌پردازیم.

وقتی که یک کتاب خوب می‌خوانیم تک تک جملات آن در ناخودآگاه ما باقی می‌ماند. با مطالعه بیشتر کتاب های خوب ما هیچ‌وقت در زندگی واقعی غافلگیر نمی‌شویم! انگار همه چیز را از قبل می‌دانیم و یاد گرفته‌ایم که چطور رفتار کنیم.

این ۹ عنوان کتاب خوب معرفی شده جزو کتاب‌های خوبی است که خودم در برهه‌های مختلفی از زندگی مطالعه کرده‌ام و بسیار از این کتاب‌ها یاد گرفته‌ام.

کتاب خوب بخوانیم! من خواندن این کتاب های خوب را برای شما همراهان عزیز هم پیشنهاد می‌کنم. 

 

۱- کتاب بادبادک باز

 

معرفی کتابهای خوب - کتاب بادبادک باز خالد حسینی

اگر از من بخواهند به معرفی یک کتاب خوب بپردازم، بدون شک کتاب بادبادک باز جز پنج کتاب اولی هست که به ذهنم میاد. روایت فوق العاده شیوا و روان، ساده و در عین حال جذاب و دوست داشتنی خالد حسینی که یکی از بهترین نویسنده‌های حال حاضر است.

کتاب بادبادک باز روایتی از عاطفه و خیانت است.

این کتاب جنبه‌های گوناگون زندگی را نشان می‌دهد، از فرهنگ یک ملت می‌گوید، از تناقض‌های افکاری بین افراد و از رسم‌های مردم می‌گوید.

چهره غمگین کشور افغانستان را در زمان سقوطش نشان می‌دهد. زمانی که سیاست افعانستان با تحولات عجیبی رو به رو می‌شود و زندگی مردم را به طور کل تغییر می‌دهد.

به جرات می‌توانم بگویم یکی از کتابهای خوب است که تا به حال خوانده‌ام.

قسمت‌هایی از کتاب خوب کتاب بادبادک باز
“اگر مردی را بکشی، یک زندگی را می‌دزدی. حق زنش را از داشتن شوهر می‌دزدی، حق بچه‌هایش را از داشتن پدر می‌دزدی. وقتی دروغ می‌گویی، حق کسی را از دانستن حقیقت می‌دزدی. وقتی تقلب می‌کنی، حق را از انصاف می‌دزدی، می‌فهمی؟”

برای تهیه  کتاب بادبادک باز که جزو  کتابهای خوب است، روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

۲- کتاب سمفونی مردگان

 

کتاب خوب بخوانیم - کتاب سمفونی مردگان عباس معرفی

کتاب سمفونی مردگان عباس معرفی یک پیشنهاد کتاب خوب برای هر کتاب خوانی است.

حکایت شوربختی مردمانی است که مرگی مداوم را بر دوش می‌کشند و در جنون ادامه می‌یابند، در وصف این رمان بسیار نوشته‌اند و بسیار خواهند نوشت.

سمفونی مردگان کتابی است بسیار تراژدیک و غم‌انگیز اما بسیار زیبا و عالی که برای همیشه در ذهن خواننده باقی خواهد ماند.

فضاسازی‌های این کتاب بسیار قوی است خصوصا جاهایی که از سرما و برف روایت می‌کند، انگار که سرما رو می‌شود حس کرد. من دوبار این کتاب خوب را خوانده‌ام داستان این کتاب برای من بسیار جذاب بوده سرگذشت آیدین، حجره بازار،کارخونه پنکه سازی لرد و … همش تو ذهنم حک شده است.

از متن کتاب:
چه تنهایی عجیبی! پدر خیال می‌کرد آدم وقتی در حجره خودش تنها باشد، تنهاست…نمی‌دانست که تنهایی را فقط در شلوغی می‌شود حس کرد…

کتاب خوب سمفونی مردگان را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید و از خواندن این کتاب جذاب لذت ببرید.



۳- کتاب صد سال تنهایی

 

معرفی چند کتاب خوب - کتاب صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی از جمله کتاب های خوب برای خواندن است که حتما دوباره و شاید سه باره آن را خواهم خواند.

از خواندن کتاب صد سال تنهایی بسیار لذت بردم. تمام مدت مثل این بود که خودم را در فضای داستان احساس می‌کردم یا اینکه شاهد فیلمی جذاب بودم.

این کتاب تصویرگر تکامل تدریجی زندگی بشر هست که سرشار از گریزهای به گذشته و آینده می‌باشد. اینکه عنوان کتاب خوانده را در جای جای رمان بلند دنبال خود می‌کشاند و در قسمت‌های پایانی کتاب متوجه می‌شوید همه شخصیت‌های داستان دوچار نوعی تنهایی بودند، که شاید همه آدم‌ها دوچار نوعی تنهایی هستند.

این یکی از جملات زیبای کتاب صد سال تنهایی است:

در زندگی‌مان از یک جایی به بعد نسبت به همه چیز و همه کس بی‌اعتنا می‌شویم، دیگر نه از کسی می‌رنجیم و نه به عشق کسی دل می‌بندیم! 

برای تهیه کتاب خوب صد سال تنهایی روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۴- کتاب سال بلوا

 

معرفی کتاب های خوب  - سال بلوا

 وقتی کتاب سال بلوا را که می‌خواندم انگار آرام آرام در انبوهی از هزاران حس به هم آمیخته غرق می‌شدم.

عشق، ترس، هیجان، سردرگمی، یاس، ناامنی، غم…

کتاب سال بلوا حاوی خاطراتی است که در ذهن نوشافرین مرور می‌شود.

دلم هزاران بار برای “نوشا” تپید.

دلم به حالش سوخت و به حال همه‌ی نوشاها، نوشاهای گذشته و نوشاهای امروز

 این حقیقت چقدر تلخ است که هنوز هم نوشا‌هایی داریم با سرنوشت‌های مرگبار. چقدر مظلوم‌اند آنهایی که تسلیم سرنوشت می‌شوند، آنهایی که حسرت به دل از دنیا می‌روند …
غصه دختری را خوردم که به جای نه، بله می‌گوید و خودش هم نمی‌داند چرا این کار را کرده، غصه مادری را خوردم که فکر می‌کند دارد دخترش را خوشبخت می‌کند اما در واقع حسرت به دلش می‌کند، غصه پدری که در عجز و غم و انتظار می‌میرد. پدری که از همه‌ی مردهای مهربانِ دنیا مهربان‌تر بود.

غصه حسینایی که بوی خاک می‌داد و گناهش کوزه‌گری بود …

برای تهیه این کتاب پر از احساس، از طریق لینک زیر اقدام کنید.



۵- کتاب مردی به نام اوه

معرفی کتاب های خوب برای خوندن - مردی به نام اوه

 

این کتاب یک پیشنهاد کتاب خوب برای افراد اهل مطالعه است!

کتاب مردی به نام اُوِه به قلم فردریک بکمن، اولین رمان نویسنده سوئدی است.

مردی به نام اُوِه داستانی روان و صمیمی با طنزی زیبا و گاه تلخ، همراه با جلوه‌هایی از زیباترین و ساده‌ترین احساسات انسانی است.

یکی از جذابیت‌های این کتاب این است که آنقدر داستان روان و جالبی دارد که شما قادر نیستید حتی یک دقیقه کتاب را زمین بگذارید.

ماجرای رمان در مورد مردی نام اُوِه است که همسرش سونیا را از دست داده است. رابطه اوه و سونیا بسیار خاص و بی نظیر بود به طوری که در قسمتی از کتاب می‌گوید:

“اگر کسی ازش می‌پرسید زندگی‌اش قبلا چگونه بوده، پاسخ می‌داد تا قبل از این که زنش پا به زندگی‌اش بگذارد اصلا زندگی نمی‌کرده و از وقتی تنهایش گذاشت دیگر زندگی نمی‌کند”.

کتاب مردی به نام اُوِه را از لینک زیر تهیه کنید.

 

۶- کتاب انسان خردمند

معرفی یک کتاب خوب - کتاب انسان خردمند

کتاب انسان خردمند یووال نوح هراری جزء کتاب های خوب برای خواندن است.

کتاب انسان خردمند می‌تواند یکی از کتاب‌های مرجع و تاثیرگذار در مورد روند تکامل شناختی و اجتماعی و اقتصادی… انسان حاضر باشد.

بعد از خواندن این کتاب، قطعا دیگر آن آدم سابق نخواهید بود که قبل از خواندن این کتاب بودید. این کتاب در مورد تاریخ بشر صحبت می‌کند هر چند مختصر اما عمیق، حتما چنین کتابی دیدگاه شما رو در مورد جهان هستی دگرگون می‌کند. 

از جمله کتاب‌هاى خوب و بى‌‌نظیری که ترجمه خوبش در انتقال مطلب کتاب خیلى تاثیر دارد. خواندن این کتاب رو به تمام مردم ایران پیشنهاد می‌کنم چرا که چراغ خوبى براى آینده است.

بی تردید ارزش چنین کتاب‌هایی بیش از آن است که بتوان با چند جمله آن را تشریح کرد.

انسان خردمند یک کتاب خوب برای خواندن است، این کتاب را می‌توانید از لینک زیر تهیه کنید.

 

۷- کتاب پوست در بازی

پیشنهاد کتاب خوب - کتاب پوست در بازی

 

پوست در بازی عمدتا به عدالت، شرافت و فداکاری مربوط می‌شود، چیزهایی که وابسته به هستی انسان‌هاست.

به نظرم کتاب پوست در بازی، در فهم جدیدی از دنیا به ما کمک می‌کند، نگرش جدیدی در ما ایجاد کرده و ارزش مسئول بودن در قبال کارهایمان را بارها تأکید می‌کند.

پیشنهاد من این است این کتاب همراه کتاب قوی سیاه که پرفروش‌ترین کتاب نسیم طالب است، خوانده شود تا مفاهیم مشترک را عمیق‌تر درک کنید.

برای خواندن و تهیه کتاب خوب پوست در بازی روی لینک زیر کلیک کنید.



۸- کتاب آیین دوست‌یابی

 معرفی کتاب های خوب - آیین دوست یابی

 

کتاب آیین دوست یابی به قلم دیل کارنگی نویسنده بهترین کتاب‌های توسعه فردی است.

تعامل با دیگران احتمالا بزرگ‌ترین چالشی است که هر فردی با آن روبرو است و فرقی نمی‌کند که شغل، اهداف یا تمایلات شما چه باشند. با صرف زمان کافی و تلاش برای یادگیری تعامل بهتر با افرادی که در اطراف ما وجود دارند، می‌توانیم توانایی‌ها‌یمان را افزایش دهیم تا هر کاری که بخواهیم را انجام دهیم.

من کتاب آیین دوست‌یابی را وقتی ۲۰ سالم بود هدیه گرفتم این کتاب بقدری برای من جذاب و رهگشا بود که توانستم با خواندن این کتاب بیشتر مشکلاتم را در زمینه برقراری ارتباط با دیگران از بین ببرم.

هر سال این کتاب را یکبار در نوروز می‌خوانم و هر بار هم نکته جدیدی یاد می‌گیرم.

این کتاب نیز جز کتاب‌های خوبی است که من همیشه به دوستان و اطرافیانم معرفی می‌کنم. خواندن این کتاب لذت بخش را به شما همراهان عزیز هم توصیه می‌کنم.

 یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه ارتباطات اجتماعی هست.

برای خرید کتاب آیین دوست‌یابی نوشته دیل کارنگی و خواندن یکی از کتابهای خوب، روی لینک زیر کلیک کنید.

 

۹- کتاب گستره

 

 معرفی کتاب های خوب - کتاب گستره

کتاب گستره: عمق یا وسعت، نوشته‌ی دیوید اپستین، کتابی در زمینه‌ی روانشناسی و مدیریت است که می‌تواند بر روی چشم شما عینکی جدید زده و دید شما را نسبت به دنیا و کلیشه‌ها عوض کند.

 کتابب خوب برای خواندن است. اگر این کتاب برای نوجوانان ارائه شود می‌تواند در انتخاب آینده تحصیلی و شغلی آنها رهگشا باشد و آنها را به مسیر درست هدایت کند.

چقدر بودن دوستان و انسان‌هایی که بخاطر ترس از اشتباه یک مسیر رو که انتخاب می‌کنند و تا آخرش ادامه می‌دهند، چون بیشتر خانواده‌ها همیشه این حرف کلیشه‌ای را به ما گفته‌اند کاری را که شروع می‌کنید تا انتها پیش ببرید. این امر باعث می‌شود بسیاری از ما فرصت تجربه کردت حتی اشتباه کردن را از دست بدهیم.

 با خواندن این کتاب می‌توان کمی از اسرار بزرگان تاریخ که در حوزه‌های زیادی نامدار بودند، پی‎‌برد مانند عمرخیام، عطار نیشابوری و لئوناردو داوینچی. این بزرگان ذهن خود را به موضوع خاصی محدود نکرده و در حوزه‌های زیادی دست داشتند.

متنی از کتاب:
وارد شدن احساسی به یک حوزه اشتباه است .
قبل از هر انتخابی در محیطش قرار بگیر و آزمون و خطا کن.
هر چقدر دید ما بزرگتر باشد ایده، نظر و عملکردمان بهتر است.

برای خواندن و تهیه کتاب خوب گستره روی لینک زیر کلیک کنید.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



دسته بندی مطالب مرتبط

در این مطلب به معرفی کتاب های خوب پرداختیم؛ این کتاب‌ها جزو کتاب‌هایی هستند که شاید همه دوست داشته باشند و خواندنشان به همه توصیه می‌شود.

اگر مایل به خواندن کتاب‌های دیگر در موضوعات مختلف هستید حتما مطالب زیر را که قبلا منتشر شده‌اند بخوانید.

کتاب‌هایی که تا دیر نشده باید بخوانید

بهترین کتاب‌هایی که بهترین‌ها می‌خوانند

بهترین رمان‌های جهان برای ساختن انسان‌های بهتر

 

مجددا تاکید می‌کنم اینها کتاب‌های پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما کتابهای خوب برای خواندن کتاب‌های دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست کتابهای خوبی که خوانده‌اید، شامل کدام کتاب‌هاست؟
کتاب‌هایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟

این مطلب توسط زهرا مرادی نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *