بهترین کتابها برای کاهش استرس (شش تا از بهترین کتابهایی که به کاهش استرس کمک می‌کنند )

کتاب در مورد کاهش استرس کتابی برای کاهش استرس بهترین کتاب برای کاهش استرس

همۀ ما می‌دانیم که شرایط زندگی به سرعت در حال تغییر است و این تغییرات اکثر ما را در شرایط ابهام و استرس قرار داده است

اینکه بخواهید کنکور بدهید، وارد فضای کار بشوید، از شغلی که از آن متنفر هستید استعفا بدهید و یا اینکه با افراد جدیدی آشنا شوید، همه این ها باعث می‌شوند تا دچار استرس بشوید. بماند که ممکن است کلی بلاهای طبیعی و غیر طبیعی هم در این میان اتفاق بیفتد و شرایط را برای شما سخت‌تر کند. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا بهترین کتابها برای کاهش استرس را معرفی کنم و سعی کردم کتاب‌هایی را انتخاب کنم که دارای متن ساده و کاربردی باشند. 

هرچند که راه‌های زیادی برای کاهش استرس وجود دارد اما کتاب های کاهش استرس می‌توانند یکی از گزینه‌های ارزان و قابل دسترس برای این امر باشند.

مسیری که در این صفحه پیش رو داریم به شرح زیر است :

  • ابتدا تعدادی از بهترین کتاب های روانشناسی برای کاهش استرس  را بررسی می‌کنیم.
  • مجموعه‌ای از سخنرانی های تدکس در رابطه با استرس را می‌بینیم.
  • لینک چند پادکست خوب در زمینه کسب آرامش و کاهش اضطراب را با شما به اشتراک می‌گذاریم.
  • و در آخر چند تا از ابزارهایی که می‌توانند به کاهش استرس کمک کنند را بررسی می‌کنیم.

۱- کتاب مدیریت استرس به زبان ساده

بهترین کتابها برای کاهش استرس

این کتاب برای کاهش اضطراب و توسط آلن الکین نوشته شده و به زبان ساده به بیان عوامل مولد استرس و مدیریت آن می‌پردازد. هدف از نوشتن این کتاب آن بوده که افراد نه صرفاً با استفاده از یک سری روش‌های تئوری بلکه بر اساس تمارین عملی به آرامش دست یابند.

در واقع این کتاب در برگیرندۀ یک سری تکنیک‌های ساده و راحت در جهت کاهش استرس می‌باشد.

این کتاب می‌تواند کمک کند تا :

  • میزان استرس خودتان را پیدا کنید و بدانید چگونه می‌توانید آن را کنترل کنید.
  • میزان تنش موجود در محل کار و خانه را کنترل کنید
  • با تغییر در سبک زندگی و انجام ورزش و رژیم‌های غذایی مناسب سبک زندگی بهتری را ایجاد کنید.

این کتاب هم به صورت پی دی اف و هم به صورت فیزیکی در دسترس است اما از آنجا که یک کتاب تمرینی است شاید بهتر باشد نسخه فیزیکی آن را خریداری کنید.

کتاب مدیریت استرس به زبان آدمیزاد (ساده) که به اضطراب و افسردگی به‌ زبان آدمیزاد نیز ترجمه شده است، کتابی برای کاهش استرس است که در ۴۴۲ صفحه ارائه شده و در میان مخاطبان خود نمرۀ ۴٫۲ از ۵ را کسب کرده است.

برای خرید کتاب می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

۲- کتاب من و زندگی با هیولای درون

 

اگر از آن دسته از آدم‌هایی هستید که متن‌های طولانی را دوست ندارید و اگر مثل من علاقه‌مند به تصاویر کارتونی و بامزه هستید و با کتاب‌های تصویری ارتباط بهتری برقرار می‌کنید، کتاب من و زندگی با هیولای درون می‌تواند یکی از کتاب‌هایی باشد که در دستۀ بهترین کتاب برای کاهش استرس قرار دارد و می‌توانید در مواجهه با اضطراب، آن را بخوانید.

نویسندۀ این کتاب یک تصویرگر به نام بوآیسبت هست که تجربه شخصی‌اش در مواجهه با استرس را به شکل فانتزی به تصویر کشیده است.

 هر چند که این کتاب برای کاهش استرس است اما بو آیسبت در قسمتی از کتاب خود به این موضوع اشاره می‌کند که کتابش قرار نیست جایگزینی برای مددکاران حرفه‌ای باشد اما او قصد دارد در جایگاه یک نجات یافته به افرادی که شبیه خودش هستند کمک کند و برای این کار نه از ابزارهای پیچیده بلکه از تصویرگری و نقاشی کمک گرفته است.

کتاب در ۱۱۲ صفحه نوشته شده و از طرف خوانندگانش توانسته است  ۴٫۵ ستاره بگیرد.

می‌توانید کتاب را از لینک زیر خریداری کنید.

 

۳- کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند

 

نویسندۀ کتاب از حال بد به حال خوب، دکتر دیوید برنز تصمیم میگرد که برای کمک به بیمارانی که از اضطراب رنج می برند کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند را بنویسد.

 کتاب در مورد کاهش استرس است و راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا بدون استفاده از هرگونه دارو، استرس و اضطراب خود را درمان کنید. ممکن است شما هم مثل خیلی از انسان‌ها به هنگام بروز اتفاقات و حوادث دچار اضطراب شوید بنابراین نیاز دارید تا با کسب مهارت‌های شناخت درمانی، خودتان را تحت کنترل در بیاورید.

کتاب وقتی اضطراب حمله می‌کند به شما کمک می‌کند تا بتوانید با ناامیدی و ناتوانی، احساسات و هیجانات منفی، خشم، کینه، اضطراب، افسردگی، فشارهای روانی، خجالت و عدم اعتماد به نفس در درونتان مقابله کنید و شرایط بهتری را تجربه کنید.

این کتاب که یکی از بهترین کتابها برای کاهش استرس است توانسته است نمره ۴٫۶ از ۵ را در میان مخاطبان خود کسب کند و  در ۵۲۴ صفحه ارایه گردیده است.

 

برای خرید کتاب می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

 

۴- کتاب چگونه‌ بر نگرانی‌ و اضطراب‌ پیروز شویم

بهترین کتابها برای کاهش استرس کتابی برای کاهش استرس کتاب برای کاهش استرس کتاب روانشناسی برای کاهش استرس

 

نویسنده‌ای که کسب‌وکار پردرآمدش در صنعت دامداری و دامپروری را رها کرد تا به آرزوی دیرینه‌اش یعنی تدریس و سخنرانی بپردازد .دیل کارنگی نویسنده کتاب‌های محبوب آیین دوست یابی و آیین زندگی در کتاب چگونه به اضطراب پایان دهیم و زندگی کنیم، به بررسی مقوله استرس پرداخته است.

کارنگی وقتی که شروع به نوشتن مقدمۀ این کتاب کرد اقرار می‌کند که خودش در دام افسردگی افتاده بوده است و به قول خود او “از دل‌مرده‌ترین آدم‌های نیویورک به حساب می‌آمده است.” برای همین تصمیم می‌گیرد با این مشکل دست و پنجه نرم کند و بعد از آن، این کتاب را می‌نویسد تا به مخاطبانش راهکارهایی برای کنترل اضطراب و دستیابی به آرامش بدهد.

 کتاب چگونه‌ بر نگرانی‌ و اضطراب‌ پیروز شویم ، کتابی برای کاهش استرس است که توانسته است ۴٫۵ نمره از ۵ را کسب کند و در ۳۹۲ صفحه ارائه شده است

.برای خرید کتاب می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید

۵- کتاب ده درصد شادتر

بهترین کتابها برای کاهش استرس کتابی برای کاهش استرس کتاب برای کاهش استرس کتاب روانشناسی برای کاهش استرس

 

وقتی به دن هریس در یک برنامه زندۀ تلویزیونی حملۀ عصبی دست می‌دهد متوجه می‌شود که باید یک تغییر اساسی در سبک زندگی‌اش به وجود بیاورد و بعد از آن تلاش می‌کند در کتابی، حاصل تجربیات خودش را در این زمینه بنویسد و در نهایت آن را تحت عنوان ده درصد شادتر به مخاطبان خود عرضه می‌کند.

هریس در این کتاب درباره سفر خود به سوی مدیتیشن و علم پشت آن صحبت می‌کند. تکنیکی برای رهایی از استرس که تا قبل از آن فکر می‌کرد بی‌فایده و یا غیرقابل‌دسترس است اما پژوهش درباره مدیتیشن، زندگی‌ او را در نهایت تغییر می‌دهد.

 این کتاب توانسته است نمرۀ ۳٫۹ از ۵ را در بین مخاطبین خود کسب کند و در ۳۷۰ صفحه ارائه شده است و جزء بهترین کتابها برای کاهش استرس است.

.برای خرید کتاب می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید

 

۶- کتاب چرا زرافه ها زخم معده نمی گیرند

بهترین کتابها برای کاهش استرس کتابی برای کاهش استرس کتاب برای کاهش استرس کتاب روانشناسی برای کاهش استرس

 

معرفی این کتاب را در حالی می‌نویسم که این مطلب در حال نهایی شدن است و به علت آنکه این کتاب به زبان فارسی ترجمه نشده بود قصد نداشتم تا آن را معرفی کنم اما در نهایت نتوانستم از آن بگذرم .بنابراین اگر از مهارت زبان انگلیسی در سطح متوسط رو به بالایی برخوردار هستید، پیشنهاد میکنم این کتاب را در فهرست مطالعات خود قرار بدهید.

در واقع اگر علاقمند به این هستید که بدانید استرس چگونه در بدن شما تولید می‌شود و چه تاثیری بر ذهن و بدنتان می‌گذارد این کتاب می‌تواند به شما  کمک کند چرا که به زبان ساده و شوخ طبعی به بیان آن پرداخته است و راهکارهایی جهت کاهش آن ارائه کرده است. 

 این کتاب در میان مخاطبان خود نمره ۴٫۲ از ۵ را کسب کرده است. در ۵۶۰ صفحه ارائه شده و جزء بهترین کتابها برای کاهش استرس است .

 

 مجموعۀ چند سخنرانی در باب استرس 

کتاب روانشناسی برای کاهش استرس موثر است اما مجموعه سخنرانی هایی که در این رابطه صورت گرفته است می تواند در جهت شناخت و بهبود استرس نیز به شما کمک کند.

 

معرفی چند پادکست خوب در این حوزه

کتاب برای کاهش استرس مفید است اما شنیدن پادکست‌هایی در این زمینه نیز می تواند مفید باشد.

برای شنیدن روی آن کلیک کنید.

 

ابزارهایی جهت کاهش استرس

کتاب های کاهش استرس می توانند در زمینه کنترل استرس موثر باشند ، اما آیا تا به حال شده است که راه های دیگری را برای کاهش اضطراب انتخاب کنید؟ هر کدام از ابزارهای زیر میتوانند به شما کم کنند تا آرامش بیشتری را کسب کنید

  • کتابهای رنگ آمیزی

لینک خرید از دیجیکالا

  • توپ ضد استرس

لینک خرید از دیجیکالا

  • توپ مدیتیشن

لینک خرید از دیجیکالا

  • اسپینر

لینک خرید از دیجیکالا

  • خمیر بازی

لینک خرید از دیجیکالا

 

برای اطلاع از دیگر عناوین کتاب‌های این حوزه، می‌توانید از طریق لینک زیر، نگاهی به بخش پرفروش‌ترین کتاب‌های مدیریت استرس در دیجی‌کالا بیاندازید.

 

مطالب مرتبط

امیدوارم مطالبی که با هم مرور کردیم برای شما مفید و کاربردی باشد و خوشحال می شوم نظر شما را در رابطه با این موضوع بدانم .آیا شما کتاب های دیگری در زمینه کاهش استرس سراغ دارید ؟ آیا تا کنون این کتاب ها توانسته اند برای شما کاربردی باشند؟

این متن توسط بیتا عامری تالیف و گردآوری شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *