بهترین کتاب ضرب المثل ایرانی

بهترین کتاب ضرب المثل ایرانی

در این بخش قصد داریم تا شما را با بهترین کتاب ضرب المثل ایرانی آشنا کنیم.

همانطور که همگی می‌دانیم ضرب‌المثل ریشه در ماجراها و قضایای تاریخی دارد. البته بعضی از آنها ریشه در دین، آداب و مناسک مذهبی نیز دارند. بعضی دیگر از ضرب‌المثل‌ها ریشه‌ی اسطوره‌ای یا حماسی دارند. (اگر به مطالب تاریخی علاقه‌مندید، توصیه می‌کنم کتاب‌های معرفی شذه با عنوان آشتی با تاریخ ایران را نیز بخوانید.)

در زبان فارسی گنجینه‌ی عظیمی از ضرب‌المثل‌ها وجود دارد که با بازخوانی آنها می‌توان با میراث فرهنگی خود آشنا شد و به مجموعه‌ای از حکمت‌ها و نکته‌های آموزنده دست یافت. ضرب‌المثل‌ها روایتی کوتاه و پر معنی و دارای مفاهیم عمیقی هستند.

یادگیری آنها و به کار بردن به موقع مَثَل، هنر است و اگر به موقع استفاده نشود ممکن است صورت خوشی نداشته باشد. یک جامعه ممکن است به هر دلیلی دچار تغییر شود؛ اما مثل‌ها، داستان‌ها و افسانه‌ها دستخوش تغییر و تحریف نمی‌شوند.

بهترین گزینه برای یادگیری ضرب‌المثل‌ها، علاوه بر پرسیدن از برزگترها که شیرینی خود را دارد، خواندن کتاب ضرب المثل های ایرانی با معنی است.

ما در این مطلب سعی کردیم تا گلچینی از کتاب ضرب المثل های ایرانی را به شما معرفی کنیم. امیدوارم از خواندن آنها لذت ببرید و آنها را به دیگران نیز معرفی کنید.

این شما و این هم بهترین کتاب ضرب المثل ایرانی :

۱-فرهنگ ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه

کتاب ضرب المثل های فارسی pdf

این کتاب اثر مصطفی رحیمی‌نیا است که توسط انتشارات کتابسرای عادل به چاپ رسیده است. همانطور که می‌دانید  مَثَل‏های هر قوم و ملتی، علاوه بر اینکه حاصل سالها مشاهده و تجربه و تفکر گذشتگان آن ملت است، بازگو کننده فرهنگ و روحیات آن ملت نیز می‏باشد. به همین جهت، تحقیق و کاوش در مثل‏های عامیانه و جستجوی ریشه و منشأ آنها، برای شناخت یک جامعه، از جمله بهترین و سودمندترین روشها بشمار می‏رود، و حتی از مقایسه مَثَل‏های اقوام و ملتها می‏توان به وجوه اشتراک یا افتراق فرهنگی آنها پی برد.

این کتاب را میتوانم به عنوان بهترین کتاب ضرب‌ المثل ایرانی به شما معرفی کنم چراکه این کتاب شامل بهترین و آموزنده ترین مثل‌ها با جزئیات دقیق است.

دانلود کتاب فرهنگ ضرب المثل ها و اصطلاحات عامیانه از کتابراه:

 

۲-زیباترین ضرب‌المثل‌های فارسی

این کتاب اثر محمد صادقی سیار است که توسط انشارات سفیرقلم به چاپ رسیده است. در کتاب شما میتوانید علاوه بر خواندن زیباترین ضرب‌المثل‌ها و یادگیری آنها، ریشه مثل‌های معروف را نیز بیاموزید.

در زبان فارسی حجم انبوهی از ضرب‌المثل‌ها وجود دارد که هر یک از آن‌ها براساس رخدادها و رویدادهایی که در گذشته اتفاق افتاده است به وجود آمده‌اند، بنابراین هر مثل حاوی پیام‌ها و نکته‌های ظریفی است؛که می‌توان با بهره گرفتن از آن در جهت کسب معرفت بیشتر قدم برداشت.

دانلود کتاب زیباترین ضرب‌المثل‌های فارسی از کتابراه:



۳- ۲۵۰۰ مثل ناب و شیرین فارسی

کتاب ضرب المثل های ایرانی pdf

این کتاب نخستین امثال‌نامه ایرانی است که توسط سید مهدی سید قطبی گردآوری شده است. در این کتاب مثل‌های ناب و درجه یک ایرانی را با لذت بیاموزید. ضرب‌المثل‌ها بسیار کاربردی و برای همه سنین مناسب و جذاب است.

دانلود کتاب ۲۵۰۰ مثل ناب و شیرین فارسی از کتابراه:

 

۴-ضرب‌المثل‌های ایرانی در قالب اشعارطنز و شیرین

کتاب ضرب المثل های ایرانی pdfاین کتاب توسط پرویز فرشید مهر نوشته شده و انتشارات عارف کامل آن را منتشر کرده است. این کتاب ضرب المثل های معروف ایران را در قالب اشعار طنز و شیرین، معرفی میکند و هر یک را به خوبی توضیح می‌دهد. اشعار همگی کمدی و مفرح است که گزینه‌ی خوبی برای خواندن در اوقات فراغت به شمارمی‌رود.

دانلود کتاب ضرب المثل های فارسی در قالب اشعار طنز و شیرین از کتابراه:

 

۵-مثل‌های ایرانی

کتاب ضرب المثل های فارسی pdfاین اثر یکی از بهترین کتاب ضرب‌ المثل‌ های ایرانی است که توسط عزیز سفیدگر جمع‌آوری شده است. پشت هر مثل‌، مضامین و مفاهیم زیبا گنجانده شده است. در کتاب با همه‌ی مفاهیم آشنا خواهید شد.

در بخشی از کتاب می‌خوانید: «هر مثلی نتیجه تجارب و خلاصه افکار و آرای صدها بلکه هزاران انسان مجرب است که در قالب عبارتی مختصر و سلیس ریخته شده است. جای تردید نیست که اینگونه جمله‌ها و عبارات در اذهان عامه بیش از سایر انواع سخن است، چنانکه بارها اتفاق افتاده است که با گفتن یک مثل جنگ‌ها مبدل به صلح و کدورت‌ها تبدیل به صفا گردیده است.»

دانلود کتاب مثل های ایرانی از کتابراه:


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



فقط لازم است تاکید کنم اینها کتابهای پیشنهادی من در رابطه با بهترین کتاب ضرب المثل ایرانی بود و شاید از نظر شما کتاب‌ ضرب المثل های ایرانیِ دیگری، بهترین کتاب در این زمینه باشد.

در قسمت نظرات بگویید که بهترین کتاب ضرب المثل ایرانی از نظر شما شامل کدام کتاب‌ها‌ است؟

کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟


این مطلب توسط طیبه رضایی نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *