بهترین کتاب های آشپزی دنیا

بهترین کتاب های آشپزی دنیا

تنوع در رنگ، طعم و مزه، مواد غذایی و شیوه پخت متفاوت باعث شده تا آشپزهای ایرانی از مرزهای کشور خودمان فراتر رفته و به دنبال بهترین کتاب های آشپزی دنیا باشند.

از نظر شما بهترین کتاب آشپزی دنیا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ اگرتنها دستور طبخ را داشته باشد کافی است؟ آیا توجه به مواد غذایی، طبع آن‌ها و یا پرداختن به فواید هرکدام ضروری است؟ و بسیاری موارد دیگر که ممکن است روی انتخاب شما برای کتاب آشپزی خوب تاثیر بگذارد.

آشپزی ملل

با پیشرفت دنیای امروزی، آشپزی کشورهای مختلف فقط محدود به آن‌جا نمی‌شود و دستورالعمل غذاها به سرعت بین کشورها تبادل می‌شود. هر کشوری یک غذای معروف و جهانی به نام خود دارد؛ مانند پیتزا که اولین بار در ایتالیا سرو شد اما اکنون در سراسر جهان به گونه‌های مختلفی می‌توان آن را پیدا کرد.

همچنین با بیشتر شدن دسترسی مردم به مواد غذایی مختلف و اشتیاق آن‌ها به تجربه غذاهای جدید، استفاده از بهترین کتاب آشپزی ملل رواج پیدا کرده است.

علاوه‌بر این کتاب‌ها، آشپزهایی از نقاط مختلف دنیا، با داشتن سلیقه و هنر مخصوص به خود ویدیوهای آموزشی مختلفی را با سایر مردم به اشتراک می‌گذارند. یکی از آن‌ها را با هم تماشا کنیم.

۷ آموزش برای صبحانه‌ای عالی و خوشمزه:


بهترین کتاب های آشپزی دنیا- ۶ کتاب پرکاربرد و متفاوت

هرساله مجلات و موسسه‌های معتبر جهانی در زمینه آشپزی، به معرفی بهترین کتاب آشپزی جهان می‌پردازند. خیلی از استادان آشپزی به واسطه‌ی کتاب خود شناخته می‌شوند. البته عکس این قضیه نیز صادق است؛ بسیاری از بهترین کتاب های آشپزی دنیا به دلیل شهرت نویسنده آن پرفروش شده و مورد استقبال قرار می‌گیرند.

متاسفانه در ایران کمتر به این موضوع پرداخته شده است. کتاب‌های اندکی در حوزه آشپزی ملل و نوشته آشپزهای غیرایرانی، ترجمه و به چاپ رسیده اند.

برای آشنایی با این کتاب‌ها با ما همراه باشید.

 

۱-کتاب هنر آشپزی دامیز

معرفی بهترین کتاب آشپزی

برای داشتن غذایی لذیذ و خوشمزه آنچه نیاز دارید، ابزار مناسب، مواد اولیه مرغوب و یک راهنمای جامع و کامل است. کتاب هنر آشپزی دانش لازم برای پخت غذاهای متنوع رو در اختیار شما قرار می‌دهد و فنون آشپزی مانند خوراک‌پز، گریل کردن، آب‌پز کردن را به شما می‌آموزد.

نویسندگان کتاب در هر بخش به یک حوزه در آشپزی اشاره می‌کنند. شرح ۱۷ فصل در این کتاب، آن را به یک مرجع کامل و پرکابرد برای شما تبدیل می‌کند.

برایان میلر نویسنده‌ای خوش‌نام و منتقدی نام آشنا در صنعت غذا و نوشیدنی است و ماری راما نویسنده‌ی همکار کتاب هنر آشپزی، سرآشپز حرفه‌ای و مشاور مستقل غذا و نوشیدنی به شمار می‌آید.

تهیه کتاب هنر آشپزی از دیجیکالا:

 

۲-کتاب پخت نان و شیرینی دامیز

  معروف ترین کتاب آشپزی دنیا

به گفته‌ی نجف دریابندری « کتاب آشپزی اگرچه کسی را تبدیل به آشپزی حرفه‌ای نمی‌کند اما هیچ آشپزی و نیز کسی که خیال آشپز شدن داشته باشد از کتاب آشپزی بی‌نیاز نیست. »

با داشتن این کتاب، تکنیک پخت انواع کوکی‌ها، کیک‌ها، پای‌ها و تارت‌ها، انواع نان و مافین و بیسکویت را می‌آموزید. 

از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به آموزش روش‌های صحیح نگهداری نان و شیرینی‌های خانگی، دستور پخت بسیاری از کیک‌ها و شیرینی‌های هیجان انگیز اشاره کرد.

تهیه کتاب پخت نان و شیرینی از دیجیکالا:



۳-کتاب آشپزی تقویت مغز

بهترین کتاب های آشپزی دنیا

بهترین کتاب آشپزی دنیا برای تقویت فکر و آرامش ذهن!

شاید کمتر کسی به تاثیر تغذیه و غذاها بر روی فکر و حافظه دقت کند اما یکی از عوامل موثر بر حافظه‌ و خلق و خوی خوب، آشپزی است.

همانطور که ماشین برای حرکت و عملکرد مناسب به بنزین نیاز دارد، بدن انسان نیز برای انجام فعالیت‌های روزانه نیاز به انرژی دارد. شیوه‌ی آشپزی و انتخاب مواد غذایی مناسب در واقع کلید موفقیت شما است.

توجه و دقت در انتخاب مواد غذایی می‌تواند یک ذهن قدرتمند و بدن سالم را برای انسان به ارمغان بیاورد. بنابراین خرید این کتاب مفید و سودمند را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تهیه کتاب آشپزی تقویت مغز از دیجیکالا:

 

۴-کتاب گیاهان جادویی(راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر)

کتاب آشپزی معروف دنیا

در این سال‌های اخیر استفاده از گیاهان دارویی و معطر بین مردم بسیار محبوبیت پیدا کرده است.

جولی متکاف کول آشپز با تجربه و نوآفرین در کتاببه ما می‌آموزد که گستره کاربرد گیاهان دارویی، هدیه‌های گران‌بار طبیعت، بسی بیشتر از آن چیزی است که ما تا امروز گمان می‌کردیم.به ما یاد می‌دهد که این سبز پوشان معطر چگونه می‌توانند به آسانی در خوراک‌ها و نوشیدنی‌های روزانه ما وارد شوند و جایگاه ویژه‌ای بیابند.

از آنجایی که این کتاب در آمریکا تهیه شده و نوع مواد و بازار مواد غذایی آنجا با ایران بسیار متفاوت است، برای مواد کمیاب یا نایاب جایگزین معادل و مناسب از سوی مترجم پیشنهاد شده است.

با استفاده از این کتاب آشپزی معروف دنیا که رویکردی جدید دارد، هنر و آشپزی منحصربه‌فرد خود را به نمایش بگذارید.

تهیه کتاب گیاهان جادویی از کتابراه:

 

۵-کتاب آشپزی جامع

بهترین کتاب آشپزی دنیا

با معرفی بهترین کتاب آشپزی در زمینه روش خوردن هوشمندانه، میخواهیم اهمیت سلامتی و داشتن بدنی سالم را یادآور شویم.

امروزه تغذیه امری مهم در تناسب اندام و سلامتی انسان هاست و بسیاری به دنبال یه رژیم مناسب برای خود هستند.پیرس تامپسون در این کتاب وعده‌های غذایی مفید، ساده و خوشمزه برای کمک به مغزتان جهت رهایی از اعتیاد به غذا و کم کردن چربی ارائه داده است.

نویسنده این کتاب توصیه‌های پزشکی را نادیده نمی‌گیرد و هدف او، دادن اطلاعات عمومی برای کمک به شما جهت حفظ سلامت عاطفی، جسمی و معنوی است.

تهیه کتاب آشپزی جامع از کتابراه:

 

۶-کتاب شیرینی‌های وگن

دانلود بهترین کتاب آشپزی دنیا

واژه وگن اولین بار در سال ۱۹۴۴ توسط دونالد واتسون ابداع شد. این کلمه از سه حرف اول و دو حرف آخر واژه گیاه‌خوار (Vegetarian) تشکیل شده است.

سالانه افراد زیادی به دلایل مختلف نظیر مسائل اخلاقی، رعایت حقوق حیوانات، حفاظت از محیط زیست و حفظ سلامتی به گیاه‌خواری تمایل پیدا می‌کنند.

در این کتاب می‌توانید با انواع شیرینی‌ها و کوکی‌های مناسب این افراد آشنا شوید و دستورهای جدید را تجربه کنید.

تهیه کتاب شیرینی‌های وگن از کتابراه:

 


جدیدترین کتاب‌ها در دنیای آشپزی

بهترین کتاب آشپزی جهان

متاسفانه معروف ترین کتاب‌های آشپزی دنیا بیشتر به زبان انگلیسی چاپ می‌شوند. سالانه بسیاری از این کتاب‌ها در سراسر جهان بلافاصله پس از انتشار به فروش می‌رسند اما در ایران اینطور نیست.

در ایران کمتر کسی علاقه و توانایی مطالعه این کتاب‌ها با زبان انگلیسی را دارد و همچنین ترجمه‌ی آن‌ها بسیار تخصصی است و وقت بسیاری می‌خواهد؛ درنتیجه بسیاری از ایرانیان از آشنایی با این کتاب‌ها محروم می‌شوند. اما اگر علاقمند به شناخت و آشنایی درباره‌ی این کتاب‌های رنگارنگ و جذاب با دستورهای خاص هستید می‌توانید به سایت آمازون مراجعه کنید.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط

اگر به دنبال مطالب مربوط به آشپزی ایرانی هستید و هوس کرده‌اید که یک غذای خوشمزهٔ ایرانی را درست کنید، خواندن مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنم:

 بهترین کتاب آشپزی در ایران 


اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتابهای آشپزی دنیا کتابهای دیگری باشد.
در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتابهای آشپزی شما، شامل کدام کتابهاست؟
کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟

تجربه ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید


این مطلب توسط مائده زمانی نوشته شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *