برترین رمان های فانتزی بزرگسالان در تاریخ ادبیات

رمان های فانتزی بزرگسالان

این روزها، پیدا کردن رمان های فانتزی بزرگسالان خوب و در عین حال آموزنده، تبدیل به دغدغه بزرگی برای بسیاری از افراد شده ‌است.

انبوهی از رمان‌های جذاب و غیرجذاب در کتاب فروشی‌ها و همین طور در فضای مجازی در دسترس عموم قرار دارند، اما نکته مهم این است که عمدتا به راحتی نمی‌توان فهمید که آیا این رمان‌ها ارزش خواندن دارند یا خیر.

این می‌تواند یک خبر بسیار بد باشد و حتی کار را به جایی برساند که افراد کلا قید خریدن کتاب را بزنند. 

 در بین همه ژانرهای رمان‌های موجود در بازار، رمان های فانتزی بزرگسالان، جزو ارزنده ترین نوشتارهای تاریخ ادبیات هستد که در بین مردم سراسر دنیا بسیار پرمخاطب هستند.

با اطمینان خاطر می‌توان گفت که رمان های فانتزی خوب، برای شما جذاب و هیجان انگیز خواهند بود، چرا که شما را به سفری هیجان انگیز و پر از تجربه های استثنایی می‌برند. البته که از دنیایی که در آن به جنگ اژدهای آتش افکن می‌روید و با جادوگران افسانه ای هم‌کلام می‌شوید، جز این هم انتظار نمی‌رود. 

در ادامه این مطلب، پیشنهادات جذابی برای انتخاب یک رمان خوب خواهید یافت، چرا که تعدادی از مشهورترین و بهترین رمان های فانتزی بزرگسالان دنیا به شما معرفی خواهیم کرد که از سوی ناشران و منتقدان کتاب‌های فانتزی، در طی دوره‌های متمادی، مورد تحسین قرار گرفته اند. 

پس بیش از این شما را منتظر نمی‌گذارم. این شما و این هم ۸ رمان فانتزی بزرگسال منتخب به همراه لینک خریدشان. 

۱.  هری پاتر

رمان فانتزی بزرگسال هری پاتر

خیلی بعید است که اسم این شاهکار، به گوش تان نخورده‌ باشد. هری پاتر، چه در قالب فیلم و چه در قالب کتاب، بدون شک، جزو بهترین مجموعه رمان های فانتزی بزرگسالان است.

برای خیلی از افراد، این مجموعه رمان فانتزی بزرگسال، یادآور خاطرات بسیاری است. دقیقا به همان اندازه که خود رمان، معرف حضور علاقه مندان حوزه کتاب است، نویسنده این مجموعه، کی جی رولینگ، برای بسیاری نام آشنا است.

نویسنده توانمندی که با کمک قلم جادویی خود، داستانی را نگاشته است که می تواند ساعت‌ها، مخاطب را میخکوب کند و او را به دنبال خود بکشاند. 

همان طور که به احتمال زیاد در جریان قرار دارید، این داستان روایتی در مورد شخصیتی به نام هری پاتر است که به همراه دوستانش رون و هرمیون، در مدرسه هاگوارتز تحصیل می‌کنند. در این میان، حوادث مختلفی برای آن‌ها رخ می‌دهد و با شخصیت‌های مثبت و منفی متفاوتی مواجه می‌شوند که به فراخور داستان، تعاملات جالب و جذابی بین آن‌ها شکل می‌گیرد.  

اگر به دنبال یک رمان خوب در ژانر رمان فانتزی بزرگسال می‌گردید، بی‌شک این مجموعه می‌تواند انتخابی بسیار خوب و جذاب باشد. البته که این مجموعه رمان، در قالب بخش‌های جداگانه ای به چاپ رسیده است و در طول زمان، به دلیل استقبال مخاطبان، بارها و بارها توسط ناشران مختلف در قالب مجموعه‌های متنوع، منتشر شده است. 

برای خرید این کتاب ارزشمند، بر روی لینک زیر کلیک کنید: 

 

۲.   ارباب حلقه‌ها 

رمان های فانتزی بزرگسالان  ارباب حلقه ها

“یک صاعقه در آسمانی صاف و بدون ابر.” این عبارت را نویسنده کتاب نارنیا، آقای لوئیس، در توصیف کتاب ارباب حلقه‌ها گفته است. این سه‌گانه، یکی از باشکوه‌ترین رمان های فانتزی بزرگسالان در کل تاریخ است. حتی اگر زیاد اهل کتاب خواندن و فیلم دیدن هم نباشید، بی گمان در مورد ارباب حلقه‌ها از اطرافیانتان شنیده اید.

فیلم پرافتخار ارباب حلقه‌ها ساخته پیتر جکسون که در سال ۲۰۰۳ توانست یازده جایزه اسکار را از آن خود کند، با اقتباس از همین مجموعه رمان، ساخته شده است. سه گانه ارباب حلقه ها، نوشته زبان شناس و نویسنده پرآوازه انگلیسی، جان رونالد تالکین است. 

ارزش این مجموعه رمان فانتزی بزرگسال، در جایی مشخص می‌شود که علی رغم ساخته شدن فیلم های بی بدیل ارباب حلقه ها با اقتباس از آن، این رمان هنوز هم مورد اقبال فیلم سازان سراسر دنیا است. اخیرا آمازون با سرمایه گذاری به ارزشی بالغ بر یک میلیارد دلار، به دنبال ساخت مجموعه نمایشی دیگری با اقتباس از مجموعه کتاب‌های ارباب حلقه‌ها است. 

ارباب حلقه‌ها، به زیبایی تقابل انسان با وسوسه‌ها و میل‌های درونی خودش را نشان می‌دهد. داستان در سرزمین میانه، پیرامون یک حلقه شکل می گیرد که شخصیت‌های مختلف داستان، از فرودو بگینز تا آراگون، درگیر آن می شوند. اگر دنبال یک داستان جذاب و لذت بخش و درعین حال هیجان انگیز هستید، در خرید این رمان، درنگ نکنید. 

برای ورود به دنیای جذاب این مجموعه رمان فانتزی بزرگسال و تهیه بخش اول این رمان، تحت عنوان یاران حلقه، بر روی لینک زیر کلیک کنید:



۳. هابیت 

رمان فانتزی بزرگسالان هابیت

یکی از معروف‌ترین رمان های فانتزی بزرگسالان در تاریخ ادبیات جهان. در مورد اینکه کتاب ارباب حلقه‌ها چه شاهکار حیرت انگیزی است، بالاتر نوشته شد، اما برای اینکه لذت خواندن آن کتاب برایتان دوچندان شود، کتاب هابیت را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید.

مطالعه کتاب هابیت قبل از مطالعه کتاب ارباب حلقه ها، می‌تواند مخاطب را در پاره ای از موارد مانند داستان چگونگی به قدرت رسیدن سائورون که یک شخصیت کلیدی در داستان ارباب حلقه هاست، بیش از پیش آگاه و همراه سازد. 

زیبایی داستان اینجاست که دو کتاب هابیت و ارباب حلقه ها، سوای از همدیگر و بدون ارتباط با یکدیگر نیز، هرکدام به صورت مستقل، بدیع و دل نشین هستند. بعید است که کتاب ارباب حلقه‌ها شما را مجذوب کند و هابیت، نتواند دل شما را به دست آورد.

این کتاب نیز، شاهکاری از نویسنده انگلیسی کتاب ارباب حلقه‌ها و خالق آثار جذاب ژانر فانتزی، جان رونالد تالکین، است. 

داستان هابیت حول شخصیت‌هایی شکل می گیرد که در داستان ارباب حلقه‌ها نیز ، داستان اصلی را هدایت می‌کنند. داستان هابیت، روایتی از یک هابیت به نام بیلبو بیگینز است که مسیرهایی را می‌پیماید و سفرهایی را انجام می‌دهد و در طی آن، با جادوگری به نام گاندلف آشنا می‌شود و در ادامه ماجراهای بیشتری برای او پیش می‌آید.

در این داستان، شاهد مواجهه او با حلقه ای هستیم که در مورد آن در کتاب ارباب حلقه‌ها به تفصیل، داستان پردازی می شود. اگر تشنه ماجراجویی هستید و به دنبال یک رمان فانتزی بزرگسال جذاب و آموزنده هستید، هابیت یک انتخاب هوشمندانه برای شماست.

این کتاب را از طریق لینک زیر، تهیه کنید و از این اثر ماندگار و جذاب، لذت ببرید:

 

۴. بازی تاج و تخت 

رمان فانتزی بزرگسالان بازی تاج و تخت

اگر به دنبال یک تجربه کاملا متفاوت در زندگی تان هستید، مجموعه رمان فانتزی بزرگسالان نغمه آتش و یخ و بالاخص کتاب بازی تاج و تخت، همان چیزی است که به دنبالش بوده اید. شک نکنید که با شروع مطالعه این مجموعه، مجذوب داستان بی نظیر آن خواهید شد.

این موضوع را به جرات در مورد خود کتاب و سریالی که با اقتباس از کتاب بازی تاج و تخت ساخته شده است، می توان گفت. سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، از دیدگاه بسیاری از منتقدین، جزو برترین سریال‌های تاریخ است، هرچند عده ای از این هم پای فراتر گذاشته اند و آن را بهترین سریالی که تاکنون ساخته شده است، معرفی کرده اند. 

بازی تاج و تخت نوشته جرج آر. مارتین، رمان‌نویس مطرح آمریکایی از سری کتاب های مجموعه نغمه آتش و یخ است. داستان این رمان در سرزمین هایی خیالی مانند سرزمینی که داستان ارباب حلقه‌ها در آن رخ می‌دهد، به پیش می رود. جایی که تنش ها و نبردهای متعدد بین اقوام مختلف بر سر تاج و تخت وستروس شکل می‌گیرد.

نزاع‌های شخصیت‌های اصلی داستان از جمله دنریس تارگرین برای کسب قدرت، در کنار دسیسه ها، جادوها و خشونت‌ها و زیرکی‌های فراوان سایر شخصیت‌ها، اثری ارزشمند و جذاب را پدید آورده است. 

برای آغاز ماجراجویی هیجان انگیزتان، کافی است که جلد اول کتاب بازی تاج و تخت را از طریق لینک زیر، تهیه کنید: 

 

۵. ماجراهای نارنیا 

رمان های فانتزی بزرگسالان ماجراهای نارنیا

 

کمتر کسانی هستند که وقتی اسم نارنیا به گوش شان می‌خورد، سریع به یاد سلطان جنگل و بچه هایی که به یک سفر هیجان انگیز و خیال پردازانه می‌روند، نیفتند. کلایو استیپلز لوئیس نویسنده شهیر انگلیسی و رئیس سابق دپارتمان ادبیات دانشگاه کمبریج، خالق این شاهکار تکرار نشدنی است.

از روی این رمان فانتزی بزرگسال، انواع و اقسام سریال‌ها، پویانمایی‌ها و فیلم‌های کوتاه و بلند ساخته شده اند و در موارد فراوان، توانسته اند مخاطبانشان را با خود همراه کنند. 

این مجموعه رمان فانتزی بزرگسالان، از زمان انتشار اولین بخش از مجموعه رمان‌های نارنیا، با روایت جذاب و زنده و متفاوت خودش، ذهن مخاطبانش در هر سن و سالی را به خودش معطوف می‌کند و همچنان اصلان، در اذهان بسیاری از کسانی که فیلم‌ها و یا کتاب‌های نارنیا را دنبال می کردند، مظهر صلابت و خرد و مهربانی است.

اگر در میان رمان های فانتزی بزرگسالان، به دنبال یک رمان فانتزی بزرگسال جذاب و گیرا هستید که کمی هم به شما حس نوستالژی بدهد و شما را به دنیای خیالی و پر از ماجرا ببرد، هفت گانه نارنیا، بی شک انتخابی مناسب است. 

برای خرید مجموعه کامل هفت جلدی این شاهکار ژانر فانتزی، روی دکمه قرمز، کلیک کنید. 

 

۶. طریق شاهان 

رمان فانتزی بزرگسال طریق شاهان

از برترین رمان های فانتزی بزرگسالان به انتخاب پایگاه اینترنتی آمازون و بسیاری از تحلیل گران رمان های فانتزی در سرتاسر دنیا. این کتاب برای مدتی جزو پرفروش ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده است . نویسنده این اثر، برندون سندرسون، توانسته است به واسطه این کتاب، تحسین بسیاری از منتقدان و صاحب نظران حوزه کتاب را برانگیزد.

این رمان فانتزی بزرگسال، از مجموعه رمان‌های استورم لایت، روایتی از مجموعه نبردهایی است که در حین آن‌ها، شخصیت‌های مختلفی معرفی می شوند و به داستان زیبایی دوچندان می‌بخشند. یکی از این شخصیت ها، کالادین نام دارد که یک برده است که در راه نجات جان همراهانش، به ایده های افرادی پی می برد که آن‌ها برده‌ها را موجوداتی کم اهمیت می پندارند و ادامه داستان، با معرفی شخصیتی به نام دالینار و تعلق خاطر او به یک متن باستانی به پیش می‌رود و روند دل‌نشین و جذابی را برای مخاطب، رقم می‌رند. 

اگر در جستجوی یک رمان فانتزی بزرگسال مملو از مفاهیمی مانند شهامت، شجاعت، استقامت و جنگ آوری هستید، این رمان بهترین پاسخ برای شماست. برای خرید قسمت اول این کتاب، بر روی لینک زیر، کلیک کنید: 



۷. اقیانوس انتهای جاده

 رمان فانتزی بزرگسالان اقیانوس انتهای جاده

 

برنده جایزه کتاب فانتزی سال ۲۰۱۳ از دید پایگاه گودریدز و برنده جوایز متعدد و معتبر دیگر و از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز. این کتاب، کتابی بسیار جذاب در قالب یک رمان فانتزی بزرگسال است که می تواند خواننده را به سمت پاسخ برای این پرسش ببرد که چطور باید زیست.

هرچند که این نوشته به گونه ای است که برای نوجوانان نیز می تواند جذاب باشد، اما مفاهیم و جزییات عمیقی در آن نهفته است که از نظر بسیاری از منتقدین، این کتاب در رده رمان های فانتزی بزرگسالان، قرار می گیرد.

لذا با وجود اینکه ممکن است در مواردی ، این کتاب را در دسته بندی های رمان فانتزی نوجوان قرار دهند، اما شک نکنید که به عنوان یک بزرگسال، بیشتر می‌توانید از زیبایی‌های بی بدیل این کتاب عمیق، لذت ببرید. 

نویسنده این کتاب، نیل گیمن، از معروف‌ترین نویسندگان انگلیسی رمان های فانتزی بزرگسالان است که کتاب‌های معروف دیگری در همین ژانر، از جمله کورالاین و خدایان آمریکا را که جزو ده کتاب پرمخاطب فانتزی پایگاه گودریدز است ، به رشته تالیف درآورده است. 

داستان اقیانوس انتهای جاده، از جایی آغاز می شود که مردی میانسال برای یک مراسم یادبود به محله ای می رود و در آن جا در پس اتفاقاتی، به دوران کودکی خود بازمی گردد .کودکی ای که در آن، با هیچ کسی دوست نیست و از طرفی هم، با آدم‌های بزرگتر از خودش هم ارتباط نمی‌گیرد و در دنیایی کاملا جدا از سایرین زندگی می کند. 

برای خرید این رمان فانتزی بزرگسال مهیج از دیجی کالا، روی دکمه قرمز رنگ، کلیک کنید. 

 

۸. شاهنامه 

رمان فانتزی بزرگسال شاهنامه فردوسی

کلمات در وصف این کتاب، کوچک و حقیرند. آنجایی که حکیم سخن، فردوسی بیان می کند که پی افکندم از نظم کاخی بلند که از باد و باران نیابد گزند، باید دریافت که با یک اثر بی همتا مواجه هستیم. این اثر که حاصل دست رنج سی ساله بزرگ مرد تاریخ ادبیات ایران، حکیم ابوالقاسم فردوسی است، یکی از آثار ژانر فانتزی بزرگسالان پرمحتوایی است که می توانید از داستان های زیبای آن، مفاهیم عمیقی را برداشت کنید.

داستان های شاهنامه و اساطیر آن را بی گمان، می توان از ستون های فرهنگ این مرز و بوم دانست. داستان عدالت خواهی کاوه، داستان ضحاک ماردوش، داستان‌های بی نظیر زال، رستم و سهراب، تنها بخشی از محتوای این کتاب استثنایی است که در ذهن و یاد قریب به اتفاق ایرانیان، نقش بسته است. 

این اثر در اصل به صورت ابیات شعر نوشته شده است. البته که داستان‌های آن توسط نویسندگانی به صورت متن در آمده اند تا خوانندگان بتوانند از این کتاب ارزنده بهره ببرند.

اگر داستان های این کتاب را مطالعه نکرده اید و به دنبال یک مجموعه رمان فانتزی بزرگسالان و البته آمیخته به حماسه هستید که شما را به عمق تاریخ و فرهنگ ایران ببرد و در قالب داستان‌های فانتزی و حماسی، شما را سرگرم کند، از طریق لینک زیر می توانید این کتاب را تهیه کنید:

 

کتاب‌هایی که باید بخوانید

کتاب‌هایی که در بالا معرفی شدند، تنها بخش کوچکی از دریای کتاب‌های مفیدی هستند که شما می‌توانید با خواندن آن‌ها، دانش و معلومات خود را بالا برده و به عنوان سرگرمی از آن‌ها لذت ببرید. در ادامه لینک مطلبی با موضوع معرفی کتاب‌هایی که باید بخوانید، آورده شده است که می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب کتاب‌های ارزشمند باشد. 

 


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



دسته بندی موضوعی مطالب مرتبط

بهترین کتاب‌های ایرانی

بهترین رمان‌های فانتزی عاشقانه 

پرفروش ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

بهترین کتاب های علمی تخیلی جهان

معرفی بهترین رمان‌های کلاسیک جهان


کلام آخر 

 به طور حتم تعداد بسیار بیشتری کتاب در این ژانر وجود دارند که جذاب و هیجان انگیز هستند و توجهات را به خود جلب کرده اند. حالا نوبت شماست. شما بگویید که آیا رمان های فانتزی بزرگسالان خاصی مد نظر دارید که به لیست ما اضافه کنید؟ کدام یک از رمان های بالا را خوانده اید؟ اگر کسی که هیچ کدام از کتاب‌های بالا را نخوانده است، بخواهد یک کتاب را برای شروع انتخاب کند، توصیه شما کدام یک از کتاب هاست؟ 

این مطلب توسط عماد عابد نوشته شده است 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *