معرفی بهترین کتاب برای برنامه ریزی

بهترین کتاب برای برنامه ریزی

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی چند تا از بهترین کتاب‌های برنامه ریزی بپردازیم. در ابتدا به اهمیت برنامه‌ریزی و سپس به معرفی بهترین کتاب برای برنامه‌ریزی و بهترین کتاب برنامه ریزی روزانه خواهیم پرداخت.

برنامه‌ریزی و مدیریت زمان یکی از ضروری ترین مهارت‌ها در حال حاضر می‌باشد. دلیل اهمیت آن هم به دغدغه ها و مشکلاتی بر می‌گردد که انسان امروزی با آن مواجه است.

زمان به سرعت می‌گذرد و کسانی که برای آن برنامه ریزی نکرده باشند، زمان با ارزش خود را از دست می دهند و بعدا برای این موضوع حسرت خواهند خورد بنابراین مدیریت زمان و برنامه‌ریزی برای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بعد از این مقدمه، به معرفی بهترین کتاب برای برنامه ریزی خواهیم پرداخت و بهترین کتاب برای برنامه ریزی را معرفی خواهیم کرد.



۱-   کتاب مدیریت زمان اثر برایان تریسی

کتاب مدیریت زمان اثر برایان تریسی

یکی از کسانی که بهترین کتاب های برنامه ریزی روزانه و مدیریت زمان نوشته است، برایان تریسی می‌باشد.

من بعضی از کتاب های برایان تریسی را خوانده ام و واقعا کاربردی هستند و به همین دلیل در این مقاله هم از کتاب های برنامه ریزی بریان تریسی استفاده کرده ام.

برایان تریسی در این کتاب با ارائه روش هایی به شما کمک می‌کند تا بهره وری زیادتری هم در زندگی شغلی و هم در زندگی حرفه ای داشته باشید و با کیفیت بهتری کارهای خود را انجام دهید.

برایان تریسی در کتاب مدیریت زمان از ۲۱ روشی که انسان های موفق برای مدیریت زمان و عمر خود به کار گرفته اند، استفاده کرده است.

در این کتاب به مطالب مختلفی اشاره شده است که با به کارگیری آنها، حتما زندگی باکیفیت تری را تجربه خواهید کرد و از این که اختیار وقت و زندگی خود را در دست دارید، احساس رضایت خواهید کرد.

 

 

۲-  کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال اثر رایدر کارول

کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال اثر رایدر کارول

یکی دیگر از بهترین کتاب های برای برنامه ریزی و برنامه ریزی روزانه، کتاب « کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال » اثر رایدر کارول می باشد.

رایدر کارول در این کتاب ابتدا روش های ثابت شده که برای برنامه ریزی مناسب است را معرفی می‌کند و سپس به شما یاد می دهد که چگونه از این کتاب به عنوان ابزاری برای به دست آوردن وقت و انرژی بیشتر استفاده کنید و با تمرکز بالا فعالیت کنید.

روش بولت ژورنال راه حل مناسبی برای کسانی است که می خواهند زندگی خود را مدیریت کنند و با تمرکز بالایی کارهای خود را انجام دهند.

روش بولت ژورنال با استفاده از ابزارها و تکنیک هایی به شما کمک می کند تا کارهای خود را سازماندهی کنید.

هدف اصلی این کتاب این است که از دو دارایی ارزشمند خود یعنی زمان و انرژی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و بهره وری بیشتری در زندگی داشته باشید.

این کتاب، بهترین کتاب برای برنامه ریزی روزانه می‌باشد و می توانید آن را از سایت دیجی کالا تهیه کنید.

 

 

۳ – کتاب قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

کتاب قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

شاید در نگاه اول فکر کنید که عادت چه ربطی به برنامه ریزی دارد اما باید توجه داشته باشید که عادت ها روی تمامی ابعاد زندگی انسان تاثیر مستقیم دارد و این عادت ها هستند که زندگی انسان را می سازد.

در واقع تفاوت بین انسان ها موفق و انسان های ناکام در عادت های آن هاست؛ انسان های موفق عادت‌هایی که موجب موفقیت می شود را در خود ایجاد کرده‌اند.

کتاب « قدرت عادت » یکی از بهترین کتاب ها در مورد عادت ها می باشد و کسانی که می خواهند نحوه کارکرد عادت ها را بدانند حتما باید این کتاب را مطالعه کنند.

کتاب « قدرت عادت » به سه بخش تقسیم شده است.

بخش اول این کتاب به چگونگی شکل گیری و مکانیزم  عادت ها می پردازد و نحوه ساختن عادت های جدید و اصلاح عادت های قدیمی را بررسی می کند.

در بخش دوم کتاب، عادت های شرکت های موفق برسی شده اند و جزئیات عملکرد آن‌ها را شرح می دهد و عادت‌های شرکت‌ها و مدیرانی را روایت می کند که از شرایط بسیار ناگوار به موفقیت رسیده اند.

در بخش سوم کتاب، عادت‌های جوامع مختلف را بررسی می‌کند و عادت‌های آن‌ها که موفق شده اند را مورد توجه قرار می‌دهند.

این کتاب باید در لیست بهترین کتاب برای برنامه ریزی قرار بگیرد و کسانی که خواهان برنامه ریزی بهتری هستند، باید این کتاب را مطالعه کنند.

این کتاب را می توانید از سایت دیجی کالا و از طریق لینک زیر تهیه کنید.

 



۴-  کتاب قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی

کتاب قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی

 یکی دیگر از بهترین کتاب های برنامه ریزی روزانه، کتاب « قورباغه را قورت بده » اثر برایان تریسی می باشد.

برایان تریسی در این کتاب نسبتا کم حجم به مهم ترین تکنیک هایی که برای مدیریت و برنامه ریزی به کار می‌روند، اشاره کرده است.

تمام تکنیک هایی که در این کتاب آورده شده است، توسط موفق ترین افراد و از جمله خود برایان تریسی مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از بهترین تکنیک هایی که در این کتاب آورده شده است، « تنبلی سازنده » است. به این معنی که کارهایی که از ارزش و اهمیت کمی برخوردارند را فدای کارهایی کنیم که از اهمیت و ارزش بالایی برخوردارند تا به بهترین نتیجه برسیم.

این کتاب یکی از بهترین کتاب های برنامه ریزی می‌باشد و می‌توانید آن را از دیجی کالا تهیه کنید.

 

 

۵-   کتاب نقشه پرواز اثر برایان تریسی

کتاب نقشه پرواز اثر برایان تریسی

برایان تریسی در کتاب «نقشه پرواز» به طراحی مسیرهای منطقی برای دستیابی به اهداف و رسیدن به موفقیت پرداخته است و یک برنامه ریزی کامل برای رسیدن به اهداف را به مخاطب نشان می دهد.

علت اصلی که من خیلی از کتاب های برایان تریسی را در این نوشته آورده ام این است که برایان تریسی یک آدم خود ساخته است و تمامی نکاتی که او در کتاب هایش معرفی می‌کند، ابتدا خودش در زندگی شخصی اش به کار گرفته است و کارایی آن‌ها ثابت شده است.

به نظر برایان تریسی، زندگی یک سفر است و در این سفر هم باید ذهنیت قوی و موفق داشت و هم اهداف خود را به وضوح بیان کرد و علاوه بر تعین اهداف، به برنامه های دقیقی احتیاج است تا به جایگاه مطلوبی که مدنظر داریم، برسیم.

 کتاب «نقشه پرواز» یکی دیگر از کتاب های برنامه ریزی می‌باشد و می توانید آن را از سایت دیجی کالا تهیه کنید.

 

۶- کتاب هفت عادت مردمان موثر

کتاب هفت عادت مردمان موثر

در قسمت آخر معرفی بهترین کتاب های برنامه ریزی به  معرفی کتابی از استیون کاوی خواهیم پرداخت.

کتاب «هفت عادت مردمان موثر» اثر استیون کاوی می‌باشد که در آن به بررسی عادت های افراد موفق پرداخته است.

این کتاب تاکنون به ۳۸ زبان زنده دنیا ترجمه شده است و همچنین به عنوان برجسته ترین کتاب بازرگانی قرن ۲۱ شناخته شده است.

استیون کاوی در این کتاب به خوانندگان نشان می دهد که افراد موفق چه عادت های برجسته‌ای داشته اند و آن ها هم اگر تغییر کنند و عادت‌هایی که در کتاب نوشته شده است را در خود به صورت عادت درآورند، به راحتی می‌توانند در زندگی رشد انقلابی داشته باشند.


خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط

در این مطلب به بهترین کتاب‌ها برای برنامه ریزی پرداختیم، اگر به مباحث توسعهٔ فردی علاقه دارید و می‌خواهید به سطح جدیدی از خودتان برسید خواندن مطلب زیر به شما کمک زیادی خواهد کرد:

بهترین کتاب‌های توسعه فردی

کنترل خودت را به دست بگیر!

همچنین در لیست زیر به معرفی کتاب‌هایی پرداخته‌ایم که مربوط به روانشناسی عادت‌هاست و به کمک آن‌‌ها می‌توانید کنترل خود را به دست بگیرید و به رضایت درونی برسید..

نگو من توانایی‌اش را ندارم، بگو مهارتش را ندارم!

برای همهٔ ما اتفاق افتاده که در مورد مسائل مختلف به مشکل خورده‌ایم و نهایتا این واکنش را نشان داده ایم که «بله من نمی‌توانیم و اینطوری هستم!» در صورتی که واکنش بهتر این است که بگوییم مهارت چیزی را نداریم.

ما وظیفه داریم مهارت‌هایی که در زندگی ضروری است را کسب کنیم، در این قسمت به معرفی مطالبی که در آن به بررسی مهارت‌های مختلف پرداخته‌ایم می‌پردازیم.

مطالب مرتبط دیگر

کارگاه مدیریت تغییر، چگونه برای یک تغییر موفق فردی برنامه ریزی کنیم؟

بهترین کتاب برای آرامش ذهن

بهترین کتاب‌های زندگینامه افراد موفق

در این پست چند تا از بهترین کتاب‌های برنامه ریزی را برسی کردیم. امیدوارم این کتاب‌ها برای کسانی که به دنبال استفاده بهینه تر از زمان خود هستند مفید باشد.

در قسمت نظرات بگویید که کدام یک از این کتاب ها را خوانده اید؟ و محتوای آن‌ها از لحاظ کیفیت چگونه است؟


نوشته شده توسط شورش قادری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *