بهترین کتاب درباره خلاقیت

کتاب برای افزایش خلاقیت

ما اینجا هستیم تا  بهترین کتاب درباره خلاقیت را به شما معرفی کنیم اما قبلش از شما میخواهیم این سوالات را به خود جواب دهید:

از زندگی روتین و تکراری خسته شده‌اید؟

از شغل کارمندی و درآمد فعلی‌تان راضی نیستید؟

به دنبال تغییر وضعیت هستید؟

تنها راه نجات از وضعیت کنونی مراجعه به درونتان است. وقتش است از محدوده امن ذهن خود بیرون بیایید. متفاوت و خلاقانه فکر کنید و راه خود را تغییر دهید. به دنبال علایق خود بروید و شجاع باشید. در این مسیر همواره خود را مرور کنید، برنامه ریزی کنید، اهدافتان را بنویسید و از همه مهمتر دفتر یادداشت کوچکی تهیه کنید.

بنویسید علایقتان چیست؟ چه توانمندیهایی دارید؟ چگونه می‌توانید بهتر شوید؟ از چه راه‌هایی قادر به کسب درآمد هستید؟ به دور و اطرافتان و کارهایی که بصورت روتین در حال انجام هستید؛ دقت کنید. فکر کنید چگونه ممکن است کارها بهتر، سریعتر و یا حتی زیباتر انجام شوند؟ هر ایده حتی کوچک و مسخره را یادداشت کنید و…

همواره مطالعه داشته باشید.

کتاب برای افزایش خلاقیت زیاد بخوانید و همه تمارین و ابزارهای لازم را استفاده کنید. اگر در پیدا کردن کتابها مردد هستید، نگران نباشید ما تعدادی از بهترین کتاب درباره خلاقیت را برایتان گلچین کرده ایم. آنها را بخوانید و لذت ببرید.

راستی از خواندن بهترین کتابهای خودشناسی، بهترین کتابهای توسعه فردی و بهترین کتابهای روانشناسی غافل نشوید.

این شما و این هم بهترین کتاب درباره خلاقیت:

۱-خودباوری در خلاقیت

کتاب برای افزایش خلاقیت

نویسندگان این اثر «تام کلی» و «دیوید کلی» دو برادری است که پس از سالها فعالیت در حوزه کسب و کار شخصی و کسب موفقیت‌های فراوان، کتابشان را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرده‌اند.

این کتاب خلاقیت، سرشار از نکته و مطالب تامل‌برانگیز است. خواندن آن را شدیدا به همه،‌ چه دانشجویان، چه فعالان حوزه کسب‌وکار و چه افراد خانه‌دار توصیه می‌شود.

تمرین و تلاش و اعتقاد به یادگیری و رشد سه عامل مهم برای دستیابی به خلاقیت است. خلاقیت در وجود همه‌ی انسانها نهادینه است. این کتاب تاثیر شگرف خودباوری در خلاقیت درونی را با نقل داستان زندگی افراد موفق نظیر بیل‌گیتس و داگ دیتز، به خوبی نشان می‌دهد. کتاب، شکست زیاد و غلبه بر ترس را عواملی برای موفقیت در نوآوری می‌داند.

تهیه کتاب خودباوری در خلاقیت از دیجیکالا

 

۲-قهرمان بزدل

کتاب برای افزایش خلاقیت

جناب‌خان برنامه خندوانه را به یاد دارید؟

سعید بهزادی نویسنده کتاب، کاملا هنرمندانه و با نثر ساده و طنز، جناب‌خان را قهرمان اصلی این اثر قرار داده است. خانم و آقای خلاق نیز شخصیت‌های دیگر این کتاب هستند. کتاب در قالب داستان، کاملا متفاوت و خلاقانه نسبت به دیگر کتاب‌های این حوزه به آموزش خلاقیت پرداخته است.

با مطالعه این کتاب، آتشفشان خلاقیت درونی‌تان شعله‌ور می‌شود و دید شما نسبت به زندگی تغییر می‌کند. بهره بردن از شخصیت دوست‌داشتنی و تأثیرگذار جناب‌خان هم در این اثر، نقطه قوتی است که می‌تواند کشش و جذابیت موضوع را بیشتر کند. استفاده از عنوان‌های خلاقانه و به‌ روز در فصل‌های کتاب نیز خود گواه ماجراست.

شاید ازین کتاب نتوان به عنوان بهترین کتاب درباره خلاقیت یاد کرد، اما قطعا یکی از بهترین راهنماها در این مسیر خواهد بود.

تهیه کتاب قهرمان بزدل از دیجیکالا:



۳-صید ماهی بزرگکتاب برای افزایش خلاقیت

حدودا یکسال پیش در کتابخانه بزرگ مجموعه ایران مال بصورت کاملا اتفاقی این کتاب را از یکی از قفسه‌ها برداشتم و تورقی کردم. آنچنان شیفته کتاب شدم که بلافاصله آن را تهیه کردم. کتاب از زبان فیلمساز بزرگ آمریکایی «دیوید لینچ» نوشته شده است. وی برای اولین بار از سبک شخصی کارش و چگونگی پرورش خلاقیتش در کارهای هنری می‌‌گوید.

لینچ در کتاب میگوید: «ایده‌ها مانند ماهی هستند. اگر در آب‌های کم عمق و سطحی بمانید فقط ماهی‌های کوچک را می‌توانید شکار کنید و اگر می‌خواهید ماهی‌های بزرگ بگیرید باید به عمق دریا بروید و هر چه سطح آگاهی- هشیاری و خلاقیت بیشتر شود؛ به منبع ژرف نزدیکتر می‌شوید و ماهی‌های بزرگتری صید می‌کنید.»

 این اثر مناسب‌ترین کتاب برای افزایش خلاقیت برای همه، خصوصا علاقه‌مندان سینما و دنبال‌کنندگان آثار لینچ است.

تهیه کتاب صید ماهی بزرگ از دیجیکالا:

 

۴-قدرت هوش خلاق

کتاب برای افزایش خلاقیت

این کتاب اثر نویسنده معروف آمریکایی تونی بوزان است. در کتاب با ابزارها، بازی‌ها، نکات و واقعیت‌های جالبی جهت پرورش حداکثر خلاقیتتان آشنا می‌شوید. در واقع  فعال شدن هوش خلاق چندین معیار دارد که همگی آموختنی و قابل پرورش است. کتاب با نثر ساده و روان همه‌ی عوامل و راه‌های تقویت و بهبود آنها را به خوبی توضیح می‌دهد.

خلاقیت فقط نقاشی کردن، ساختن یک کاردستی و یا نواختن یک ساز نیست. گاه میتواند بخشی از تصمیم مهم فردی باشد. تونی بوزان در کتاب قدرت هوش خلاق همه‌ی تکنیک‌ها و نقشه ذهنی خود را به خوبی به تصویر می‌کشد؛ و کمکتان می‌کند تا چطور از نوابغی مثل لئوناردو‌داوینچی یاد بگیرید. کتابهای وی تاکنون به سی زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

تهیه کتاب قدرت هووش خلاق از دیجیکالا:



۵-نوآفرینی

کتاب برای افزایش خلاقیت

نوآفرینی بهترین کتاب آدام گرنت، نویسنده معروف و استاد دانشگاه وارتون است. این کتاب اگرچه تخصصی و دانشگاهی است اما سعی شده تا با ساده کردن مفاهیم، راهی در میان مخاطبان عام نیز باز کند. این کتاب در سال ۲۰۱۶ به چاپ رسید.

 به تعبیر نویسنده، نوآفرینی به بررسی مدل ذهنی کسانی پرداخته که دنیا را تکان داده‌اند. گرنت بر خلاف تصور رایج، خیلی از ویژگی‌هایی که شاید فکر می‌کنید مختص افراد خلاق و نوآفرین است؛ را زیر سوال میبرد. او در این کتاب بارها تاکید می‌کند که خصوصیت اصلی نوآفرینان، خلاقیت آنها نیست؛ بلکه جدی گرفتن ایده‌ها، پیگیری ایده‌ها و تلاش برای پیاده‌سازی ایده‌ها در دنیای واقعی است. کتاب خلاقیت و نوآوری را کاملا کاربردی آموزش می‌دهد.

تهیه کتاب نوآفرینی از دیجیکالا:

 

۶-نیمه تاریک وجود

کتاب برای افزایش خلاقیت

نیمه تاریک وجود اثر دبی‌فورد یکی از بهترین کتاب‌های پیشرفت توسعه شخصی است. همه‌ی ما علاوه بر صفات خوب و مثبت، ویژگی‌هایی داریم که گاه آنها را از دیگران پنهان و یا انکار می‌کنیم؛ که نویسنده از آن به عنوان سایه یاد می‌کند.

دبی فورد در این کتاب ابتدا همه‌ی سایه‌های شخصیتی را معرفی می‌کند، سپس به مساله فرافکنی به عنوان پدیده اصلی ناشی از سایه می‌پردازد. با خواندن کتاب قطعا به درک جدیدی از زندگی درونی و بیرونی خواهید رسید. همچنین با ابزارها و تمارینی آشنا می‌شوید که با استفاده از آنها به خلاقیت فراموش شده، استعدادها و توانمدیهایمان جان دوباره می‌بخشیم.

از این اثر می‌توان به عنوان بهترین کتاب در مورد خلاقیت و آشنایی با دنیای درون یاد کرد.

تهیه کتاب نیمه تاریک وجود از دیجیکالا:

 

نکات پایانی – ۵ تکنیک پرورش «تفکر خلاق»:

  1. از سوال پرسیدن نترسید. هیچ چیز را به راحتی قبول نکنید و همواره ذهنتان را به پرسشگری متعدد عادت دهید. چراکه ممکن است در این مسیر با چالش‌های جدید و ایده‌های جدید مواجه شوید.
  2. به خارج از چهارچوب هم فکر کنید. گاهی از چهارچوب و نظام همیشگی زندگیتان بیرون بیایید و کارها یا تصمیمات را خارج از روال عادی عملی کنید.
  3. کودک باشید. رفتارهای کودکانه، سرشار از هیجان و تفکر آزاد را از کودکان بیاموزید. بخاطر داشته باشید عملکرد منطقی و محتاطانه مغز مانع از تفکر خلاق می‌شود پس سری به کودک درونتان بزنید.
  4. هیچگاه تقلید نکنید. برخلاف ضرب‌المثل خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو، همیشه متفاوت از دیگران فکر کنید و از متفاوت بودن نترسید.
  5. شکست بخورید و دوباره بلند شوید. یکی از راههای دستیابی به موفقیت پشتکار و روحیه بعد از هر شکست است. بدون تجربه ی شکست هرگز نخواهید توانست راه حل های جدید و خلاقانه ارایه دهید.

خرید کتاب با تخفیف

وضعیت فعلی باعث شده که قیمت کتاب‌ها نیز دچار افزایش شود؛ اگر می‌خواهید که کتاب‌هایتان را با تخفیف تهیه کنید، بدنیست نگاهی به لیست کتابهای تخفیف دار دیجی‌کالا نیز بیاندازید:

 

محبوب‌ترین‌ها در یک نگاه

بعضی از کتاب‌ها به راحتی در قلب آدم جا باز می‌کنند و خواندن این کتاب‌ها قطعا تجربهٔ زیبایی را برایمان رقم خواهد زد.

اگر قصد خرید کتاب‌هایی را دارید که غوغا به پا کرده‌اند، سری به لینک زیر بزنید:

محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا

به دنبال کتاب جدید هستید؟ این قسمت برای شماست.

به دنبال کتاب جدید هستید؟ کاری ندارد. کافیست سری به لینک زیر بزنید تا با جدیدترین کتاب‌ها آشنا شوید.

در لینک زیر به لیست کاملی از جدیدترین کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت. بد نیست که این کتاب‌ها را نیز امتحان کنید.

جدیدترین کتاب‌های دنیا در دیجی کالا



مطالب مرتبط

برای دیدن همهٔ مطالب مرتبط با روانشناسی می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

بهترین کتاب‌های روانشناسی که خوانده‌ام

در قسمت زیر بهترین کتاب‌های روانشناسی در حوزه‌های مختلف را معرفی کرده‌ام.

در صورتی که علاقه‌مند به حوزهٔ خاصی هستید، می‌توانید از لیست‌های زیر مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنید:

نگو من توانایی‌اش را ندارم، بگو مهارتش را ندارم!

برای همهٔ ما اتفاق افتاده که در مورد مسائل مختلف به مشکل خورده‌ایم و نهایتا این واکنش را نشان داده ایم که «بله من نمی‌توانیم و اینطوری هستم!» در صورتی که واکنش بهتر این است که بگوییم مهارت چیزی را نداریم.

ما وظیفه داریم مهارت‌هایی که در زندگی ضروری است را کسب کنیم، در این قسمت به معرفی مطالبی که در آن به بررسی مهارت‌های مختلف پرداخته‌ایم می‌پردازیم.

چگونه حال بهتری داشته باشیم

در این بازهٔ زمانی که درگیری‌های ذهنی زیادی را تجربه می‌کنیم، پیدا کردن یک راه مناسب درمانی که ذهنمان را آزاد و رها کند تا بتوانیم به راحتی به زندگی خود ادامه دهیم بسیار ضروری است.

در این قسمت به معرفی کتاب‌هایی که در این راستا به شما کمک خواهند کرد پرداخته‌ایم:

مجددا تاکید میکنم اینها کتابهای پیشنهادی من بود و شاید از نظر شما بهترین کتاب درباره خلاقیت، کتابهای دیگری باشد.

در قسمت نظرات بگویید که لیست بهترین کتابها شامل کدام کتابهاست؟

کتابهایی که اینجا معرفی شد را خوانده‌اید؟ نظرتان در مورد آنها چیست؟


این مطلب توسط طیبه رضایی نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *